Gå til innhold

IKM uke 17


Renate har ♂09, ønsker 1 til

Anbefalte innlegg

Joha: bra dere rakk en runde i høyet før han måtte reise bort. Blir spennende å se om det går :)

 

Renate: Så herlig start på dagen! Mye bedre enn min dag foran pc-skjermen på jobb hele dagen.

 

Indigo: Så herlig med romantisk aften, da! Det setter sikkert herren i huset pris på også. Vi kjørte også på annen hver dag, ingen vits i å slite mannfolka helt ut ;)

 

AnneS: Kos deg med aksjelegging :D Du har rett, det er mye mer artig enn DPO-land.

 

Her i trøndelag er det for en gangs skyld finvær, så jeg skal bruke helga på å være masse utendørs :D Forhåpentligvis går tida fort da. Tenker at jeg skal teste neste helg.

Endret av mei87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk superpositiv eggløsningstest for 1 time siden, så da er ihvertfall eggløsning rett rundt hjørnet og mest sannsynlig 1 dag før Pearlyn beregnet...blir spennende å se om tempen stiger i mrg, søndag el mandag...holder en knapp på eggløsning i mrg kveld/natt til søndag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men da var det jo perfekt med en runde tidligere idag joha! Tror du har truffet bra jeg dersom det er din tur denne mnd;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg, joha!

 

Vi har hatt sex mandag, onsdag, torsdag og i dag, og så blir det nok en runde i morgen tidlig også. Spent på om jeg får pos el-test i kveld (CD17) Men vi har hvertfall gjort vårt denne pp!! Blir det ikke spire av dette blir jeg skuffet.. Ble veldig lett gravid med de to første, men det er vel forskjell på å bli gravid først i 20-åra og nærmere 30. Men vi er bare i 3. pp enda da, så jeg har troen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk hva jeg fikk i formiddag, hjelper veldig på humøret med en slik en! Deilig å treffe el:)

 

La inn aksjer i går, og siden jeg kjører taktikk annenhver dag tenkte jeg at være hyggelig med mannen, og har bedt han finne på noe med kompiser ikveld! Meeeeen etter å ha fått positiv test, vil jeg helgardere meg med en runde ikveld! Har sendt sms til han siden han er ute på tur med 3-åringen om han heller ikke kan bli hjemme likevel. Tror han blir å skjønne hvor jeg vil hen... Prøver å holde hemmelig dette med el-testing, så det ikke skaper prestasjonsangst, eller gir en følelse at vi kun holder på med reproduksjonssex... Får se hva han sier til det. Vil jo ikke la sjansen gå fra meg;) Får ordne til nok en romantisk aften, og lokke han i baret, hihi!

 

Ha en super dag:)

post-745018-0-98139800-1334398063_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig, Indigo! Får håpe du får han med det i høyet igjen.

 

Ellers må jeg bare få si en ting. Jeg føler meg som et helt nytt menneske etter at jeg sluttet på p-pillene. Humøret mitt er stabilt hele tida, og det er mye mer behagelig å være meg. På grunn av mer stabilt humør har jeg det også mye bedre med samboer. Dette, pluss at vi prøver å bli gravide gjør hverdagen perfekt akkurat nå. Det er så herlig å være meg, også er det vår til og med. Jeg er så glad :) Det eneste som mangler er en kul på magen :D

 

Ha en fortreffelig vårhelg, jente! Nå skal jeg ut å gjøre klar sykkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg tror jeg hadde el-slim i går og i dag, kommer mest trolig EL i morgen da, sånn at jeg har IKM søndag 29.april?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyr82: høres ut som det stemmer det ja :) da får du ikm samme dag som meg :)

 

Jeg fikk neg el-test i går kl. 15, positiv test kl. 23 og negativ kl. 9 i dag. Synes det kjennes ut som egget slipper omtrent nå. Vi hadde sex torsdag kveld og for et døgn siden. Må da være bra mtp eggløsningstidspunkt det?! :) Kunne tenkt meg en runde nå også, men mannen fikk ikke sove i natt og ligger utslitt på sofaen stakkar... Får vel holde med de aksjene som er lagt :) Jeg får tydeligvis stigning av LH tett opptil at egget løsner (ca12timer). Det forklarer hvorfor det ikke klaffet sist pp, da vi hadde sex for sent etter pos el-test!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde positiv el-test i går formiddag, i går kveld, og i dag formiddag. Kjente at egget må ha sluppet i dag formiddag, for da gav endelig! eggløsningssmertene seg!!! Fikk negativ test ikveld. Hadde sex onsdag, fredag og lørdag. Bør vi gardere m en runde i kveld, eller er toget gått?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde positiv el-test i går formiddag, i går kveld, og i dag formiddag. Kjente at egget må ha sluppet i dag formiddag, for da gav endelig! eggløsningssmertene seg!!! Fikk negativ test ikveld. Hadde sex onsdag, fredag og lørdag. Bør vi gardere m en runde i kveld, eller er toget gått?

 

Vi tok "sexfri" i dag, tenker det får holde med 6, 4, 3 og 1 dag før el :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo helt perfekt ut AnneS, og jeg er sikker på at det klaffer for deg denne mnd...

Heldig du som fikk lagt inn så mye før eggl. Her ble det bare mandag og fredag, og positiv eggl.test fredag og lørdag..tror eggl var sent i går eller i løpet av natten, muligens i dag, vanskeligt å si 100% for jeg har smerter før, og nå har det gitt seg pluss at jeg har gått fra slim til mer tynnflytene lotion...

Gleder meg til å se om det har klaffet for oss begge denne PP, jeg kommer til å teste 10dpo slik som sist, hvor jeg går utvides at eggl var i dag..

Krysser fingrene for deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 DPO idag, bare 3 dager til jeg skal ta den første testen. Men må si jeg er i tvil om det gikk denne gangen. Hadde kun sex en dag, på EL dagen... Men kanskje jeg er heldig. Ingen symptomer enda ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg også på 6DPO. Ingen symptomer her heller. Jeg skal vente med å teste til lørdag tror jeg. Med mindre kroppen begynner å oppføre seg merkelig da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg også i DPO land. Hadde sex på dag 4, 2 og 1 før eggløsning, og på selve eggløsningsdagen. Mener også bestemt at jeg hadde eggløsning på høyre side hvor jeg har den eneste eggleder. Stemmer overens med at jeg mente det var på venstre side forrige pp. Så nå har vi gjort det vi kunne! Synes egentlig det er veldig godt å lene seg tilbake nå, og vente.. Ikke noe mer å gjøre fra eller til.. Har en god følelse, er ihvertfall fornøyd etter ei flott helg;) Tenker også å teste 10 dpo, fikk positiv sist på den tiden med billigtester..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen over i dpo :) hadde selv sex på dagene 7,6,4,2,1 og el. Såfremt el var tirsdag forrige uke. Av så mange prøvere bør i hvert fall noen av oss bli gravide, damer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at humøret skal bli mer irritabelt,men kan det også gå motsatt vei? Altså at man blir lettere til sinns og glad? Føler meg unaturlig glad :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke "alt" naturlig? Så kan vi tolke det som vi vil ;)

Jeg hadde skikkelig hjertebank da jeg skulle legge meg i går, og det hadde jeg masse av de to ukene fra jeg ble gravid til jeg testet sist, men husker ikke når det begynte (dessuten trodde jeg den gangen det var stress, men det ga seg jo ikke etter jeg testa og selv om jeg avr sykemeldt i to uker pga dårlig form, så var tydeligvis noe med graviditeten å gjøre). At det skulle vært pga graviditet,og at det starter på dag1 er kanskje litt vel mye å håpe på ;) Rart hva man kan tolke av symptomer, altså :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 DPO idag, og om to dager skal jeg teste. Men denne runden her er jeg veldig avlsappet. Har dårlig tro på at det klaffet! Men men... Da blir det kanskje neste mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6 dpo og gleder meg veldig til å teste... skal prøve å holde ut frem til ikm, men vi får se:-) Vi hadde sex 2 og 1 dag før el og 1 dag etter... Lykke til alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg vil sÅ gjerne bli gravid nÅ. Da er det perfekt timing i forhold til 12 uker, ferie og offentliggjøring. Ei venninne av meg kom nettopp med annonseringen at hun er gravid og jeg er sÅÅÅ misunnelig... Vil være langt nok til Å teste nÅ! *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte inatt at jeg fikk negativ test:( Pleier å være en ganske intuitiv person, håper ikke det er noe i drømmen!

 

Huff, søndags ettermiddag (ca da egget slapp) gikk jeg på en skikkelig blodtung topptur med mannen. Måtte trasere fordi det var så bratt. Jeg ble så gåen etterpå, mye fordi jeg er generelt sliten for tiden av å bli vekket halv seks om morgenen og syke barn. Men får meg ikke til å slutte å tenke at jeg heller kanskje burde ha ligget på sofa og ruget. Vil likevel tro at livet går sin gang inni der uavhengig av hva vi gjør i denne fasen.. Hva mener dere om dette?

 

Ja, ja, snart kan mange av dere begynne testing:) Jeg kommer sneglene sist jeg med ikm søndagen i uka vår..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det har noe å si hva vi gjør det. Spermiene kan jo svømme frem uansett, så de klarer seg nok, og egget stiger jo nedover som det pleier i sitt eget lille vakuum (ok, kanskje de ikke er vakum inni der, men det er jo ikke akkurat festa enda). Så inni hodet mitt tror jeg det har lite å si, uten at jeg har noe medisinsk belegg for det. Jeg innbiller meg at det har mer å si hva man gjør omtrent når egget skal feste seg, noe som er ca 10 dager etterpå? (eller husker jeg feil).

 

Noen bedre begrunna meninger er også å foretrekke, altså :)

 

Jeg forventer også mens ca søndag i uka, men jeg har osm regel hatt 27-dagers, så om mensen ikke er hos meg lørdag morgen blir det testing. Om testen er negativ blir det dyr champange 28.april, om den er positiv blir det en 50-krs alkoholfri. Og samme søren kommer jeg til å være glad. Enten fordi jeg må drikke alkoholfri, eller fordi jeg faktisk kan feire at jeg blir gammel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia jenter :-) Morsomt å lese hvordan dere har det, og det er masse god energi her så har en god følelse på denne tråden, krysser fingre for dere :-)

 

Selv er jeg også i dpo-land(3 dpo), vi traff på el(nyppet 3 og 1 dag før el), men det gjør vi jo alltid så jeg har ingen tro på at det klaffet denne gangen heller. Har ikke engang en forventningsfølelse som jeg normalt har, er fullstendig monoton på ett vis og det er like greit det også når man er så vant til at tanta kommer og pga at dpo-land er ett helvetes sted å være! :-)

 

Men jeg har igjen denne vibreringen/durring i livmora/tappen/skjeden, det er som om det er en elektrisk ladning der oppe, kjemperart og jeg skjønner ikke hva dette er altså. Har googlet alt mulig men finner ingenting, og altså det har ikke noe med tidlig graviditet å gjøre for jeg har hatt dette flere ganger i løpet av mine 37 pp og ikke vært gravid... litt ekkelt å føle seg som en vandrende vibrator hehe

 

Snart er vel det testetid for dere som er lengst frem i køen, og jeg gleder meg til å følge med på det, er høydepunktet det i alle trådene :-))

 

Ha en fin dag jenter :-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...