Gå til innhold

*Gullfiskbollen* ny 1. mars


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

så koselig å høre fra deg cornflake! :) Håper du nyter og prøver å tenke minst mulig på babyer! ;)

 

her er det fred i heimen, gubben hjemme, bikkja er helt avslappet (liker ikke når det mangler noen) jentungen er kjempe blid og sitter oppå pappa og ser barnetv ;) Nettopp ferdige med middagen og snart er det leggetid på mini og voksentid for oss :)

 

Deilige fredag og forhåpentligvis blir det en solrik, snøsmeltende helg! :) Kos!

ønsker alle noen flotte dager! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig å høre fra deg Cornflake snuppa :wub: Du må kose deg masse :) snart har du EL og da blir det baby på deg søta ;)

Kose deg masse, glad i deg ;)

 

Lilleblomst, deilig når roen og freden senker seg i heimen :)

Voksentid er det snart på oss også.

Må bare få ungene i seng.

De fikk være ltt oppe med tanta og onkelen sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle dere flotte damer!

 

Beklager at jeg har vært litt fraværende denne uka, men har vært sykt travelt på jobb. Har løpt rundt med årsoppgjør, revisor, møte med banken, lønn og alt annet som detter ned på pulten min... Men trives sldri bedre enn når det er masse å gjøre og jeg kan føle meg både effektiv og nyttig :) Kom i mål med alt som måtte gjøres, og nyter nå at helgefreden senker seg :D Takk, søte Lilla og Dossa som spør hvordan jeg har det <3 Jeg har det helt utmerket :)

 

På onsdag traff jeg et par jeg ikke har møtt på en stund. De har 5 barn, men fikk høre at de nå har 2 fosterbarn i tillegg (2 av de biologiske barna har flyttet hjemmefra). Har egentlig ikke hatt fosterbarn som noe alternativ, men etter å ha snakket med dem fikk jeg litt annet syn på det. Snakket med mannen da jeg kom hjem, og jeg tror absolutt det kan være et alternativ om det ikke klaffer med flere egenproduserte. Godt å vite at det finnes flere alternativer.

 

Jeg har vært innom hver dag og lest, men nå husker jeg selvfølgelig ikke en døyt... Dere får bare beklage, jeg skal komme sterkere tilbake :D Glad i dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dossa: jeg har store planer om å teste i morgen tidlig... da er det 13DPO så da må det begynne å skje noe snart. Selvfølgelig vil mye være avhening av hvordan tempen er i morgen tidlig.. jeg gleder meg så mye at jeg sikkert ikke får sove i natt.

 

Så dere shaun Bartlett på The Voice nå da? Han er utrolig flink. Var nesten på konsert med ham i fjor vår, men så skjedde det noe som selvfølgelig hindret det. Han må jo komme langt i The voice helt garantert!!

 

Jeg har hatt det sykt travelt i dag. Hadde store planer om å få lest igjennom en hel masse stoff, men kom ikke så langt som at jeg fikk pakket det ut av sekken engang. ( ja jeg må ha papirformat på artikler jeg leser).. Det ble alt for mye annet å finne på, mailer å svare og telefoner som måtte tas. Møkka fredag... men nå er det ihvertfall HELG!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornflake: Koselig å høre fra deg! :) Nyt ferien og tiden mot EL.

 

Har hatt besøk av mamma, pappa og lillebror idag på middag. Ble løvbiff i pita. Pappa hadde med skolbrød fra bakern han fikk gratis da bakern stengte som vi koste oss med etterpå. Sett på The Voice og kosa oss. Målte tempen til Ilyas idag, bare for å se, og han har forsatt litt feber (38) men har ikke merket noe til det i dag egentlig..

 

I morgen er vi invitert på middag hos mamma og pappa, deilig å slippe å lage den selv.

 

Chamira: Lykke til med testingen! :)

 

Tigerlise: Jeg har tenkt mye på tanken med fosterbarn, at det er noe jeg vil gjøre den dagen mine barn er store, og om min helse er bra nok. Synes det er en beundringsverdig ting det de gjør. Kjenner en familie som er et beredningshjem, hvor de får barn akutt til seg, og har dem til de finner en fosterfamilie etc. Kan få en tlf og de må stå klare kanskje innen 30 minutter!

 

Arti at det er mye å gjøre på jobb når du liker det!! :)

 

Dossa, aksjene er lagt ja! For tre dager siden, og idag. Måtte sjekke tappen idag, siden EL testen var positiv igår. Og nå har den trekt seg helt opp, og den var åpen, leste på pernille at det er sånn den skal være under EL, så blir spennende og se! Nå er jo liksom jobben gjort :) Har fri i 14 dager nå... "Sykt barn" mandag og tirsdag, så går jeg inn i min 9 dagers fri i turnusen. Hadde håpet å få jobbet litt ekstra, men blir ikke noe neste uke... Er jeg heldig, kanskje uka etter. Om ikke skal jeg kose meg hjemme og NYTE fridagen og "ruge" på egget og håpet at det blir befruktet og at det fester seg :)

 

Btw: Ang EL slim, er det vanlig at det blir litt mindre slim når EL er et faktum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, så fint å se at det skravles stort her:)

 

I dag har jeg hatt en super dag, sambo vekte meg kl 13 og vi dro til garderobemannen for å prøve å finne garderobe som kunne stå til flisene på det nye badet, og det gikk så fort, vi fant noe med en gang som klaffet virkelig bra!! vi hadde forventet å bruke lang tid og vurdere ulike ting opp imot hverandre og sånn men det slapp vi gitt:) elelrs har sambo vært så snill i dag han laget middag og har tatt seg av simone, jeg har laget skogsbærostekake til i morgen, sambo står for finnbiffgryta, jeg prøver fortsatt å komme på en snedig måte å fortelle de kommende besteforeldrene den store nyheten! men får det ikke helt til...

 

Ellers har vi slappet av, jeg er nå på jobb igjen men har fri resten av helgen:)

 

Chamira: velldig spennende dette her da!!:)

 

ønsker alle en superduper helg!!!:) <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tessy, synes det er beundringsverdig at dere har klart å holde det hemmelig. Jeg klarer ikke det. Så fort testen er positiv og gubben er informert ringer jeg mamma! HAha! :)

 

Høres ut som dere har hatt en fin fredag. Heldig er du som har en så god og snill sambo som tar godt vare på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan du si, jeg har fortalt det til noen få utvalgte venninner, men de har jo visst om prøvinga også da:) Det som har vørt deilig denne gangen er at vi liksom bærer på en hemmelighet sammen!:) og det føles veldig bra, hadde planer om å holde det skjult helt til uke 15-16 for øvrige folk, men magen beg å bli ganske fremtredende allerede ( er jo totalt forkjellig fra sist og jeg veier akkurat det samme nå som sist på denne tiden, så ekstra flesk kan det jo ikke være:P) hehehe

I dag gikk jeg faktisk med stram topp og følte meg veldig fin, turte tilogmed å hente i bhg, men de turte vel ikke spørre! hehe...

jeg skal slippe meg helt løs på klesfronten fra uke 14, da syns jeg liksom det er greit å ha fått mage som 2.gangs, hva syns dere?? Jeg syns den tanken om at folk ikke vet om det før de plutselig ser magen min:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste setn ble litt rar, men skulle stå at jeg liker tanken på at folk liksom blir overakset sånn:) litt gøy å klare å holde det hemmelig så lenge lissom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du synes det er morsomt at det blir en overraskelse :) Jeg sier det jo også på jobben, for å få tilrettelegging der, og da føler jeg at familien må få vite det først. Blir rart at alle på jobben vet det og ikke de nærmeste.

 

Men jeg er en som gjerne prater om alt, jeg må få lufta meg endten det er positivt eller negativt, så klarer ikke å holde det hemmelig. Men jeg skriver det ikke på FB rett etter at testen er positiv. Der tenker jeg at det kan gå lang tid før det blir skrevet noe :) Har mange "venner" der jeg bare har sporadisk kontakt med, og tenker at ikke alle dem trenger å få vite det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja samme her, denne gangen har det gått fint å ikke si ting for høyt på jobb, sjefen har visst det lenge da. men jeg har jo vært i form til å jobbe normalt og ikke vekke mistanke:P Hadde ikke hatt skjans til å holde det hemmelig så lenge sist gang! Spydde mange ganger ila en arb dag...

 

Facebook blir en stund til her og ja! syns det er for privat til at alle på vennelista skal vite alt med en gang!

 

Er du på nattevakt du også eller?? eller bare oppe litt sent kanskje:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :)

 

Så koselig å fortelle det til familien Tessy :) Og det blir vel gøy å kunne framheve magen snart :)

 

I dag sov vi til 8.30, hurra :D Skal snart dra på kjøpesenter sammen med mamma og Leah :)

 

Ha en super lørdag :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :)

 

Blir gøy Tessy å fortelle den store nyheten til familien :)

Synes du har holdt det hemmlig lenge ;) veit ikke om jeg hadde klart det gitt :P

Ha en super fin dag!

 

Leah, deilig å sove lenge :) jeg og de to eldste sto opp kl 07 :) helt greit å stå opp når sola skinner og du hører fuglene synger ;)

Kose dere masse idag og kanskje du finner noe på kjøpesenteret :D

 

Jeg vasker hus mens ungene ser på løvenes konge :)

Er snart ferdig og da skal vi alle mann ut og nyte sola :D

 

Tanta holder på å gjøre seg ferdig hos meg. Ho er ikke velkommen på lenge no ;)

Denne måneden er min og jeg skal ha en desemberbaby :wub:

 

Ha en strålende dag søtinger :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tessy, var ikke på nattevakt nei. Fikk bare ikke sove - til tross for lite søvn de siste dagene.

 

Jeg har brukt natten "effektivt" da. Har funnet ut at jeg vil begynne å studere på deltid. Vet ikke helt enda hva, men barnevernspedagog er noe jeg vurderer. Må bare undersøke litt mtp realkompetanse. Jeg har ikke studiekompetanse, og hadde håpet å slippe å ta den, men misstenker at jeg da må vente til jeg er 25, og det vil jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dossa, en desemberbaby blir bra tenker jeg! Om jeg er så heldig at spiren sitter denne mnd, så får jeg termin i begynnelsen av desember, og håper virkelig at jeg gjør det. Aksjer er lagt inn igår, også setter vi inn noen idag også. Så tenker jeg at jobben er gjort, for denne gang :)

 

Tenkte å vaske leiligheten her idag jeg også, men lillegutt vil så gjerne leke, og bygger togbane her i stua, så vi får drøye det litt til.

 

Sola skinner og jeg håper virkelig at den tar all snøen (igjen) og at snøen forblir borte!! ELSKER VåREN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jo å skrive at jeg håper virkelig det blir en desemberbaby på deg Dossa! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Renate ;) det hadde blitt verdens beste julegave om jeg fikk en desemberbaby :wub: Krysser fingra for at spiren sitter hos deg nå :D

Her skinner også sola *digg*

Våren er den beste årstiden synes jeg :) :)

 

Gullet og jeg har vært ute og solgt lodd. Klassen hans har basar og da må vi ut og selge lodd. Vi har gått den ruta vi ble gitt og nå har vi gjort jobben vår :)

 

Jeg har vaska hus idag også :) Vært flink ikke sant :P

 

Leah, fikk du kjøpt deg noe idag?

 

Cornflake <3 kose deg med ferie og sol :)

 

Tigerlise, godt å høre at det er bra med deg :)

 

God bedring til dere som er pjuske :)

 

Ha en flott helg jenter :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du er flink, dossa ;) Som alltid!

 

Her er det just ikke vårvær i dag - sterk vind og sluddeslapsesnø... *æsj*. Er sååå klar for vår nå! Så i stedet for alt jeg hadde tenkt å gjøre ut i dag har vi lekt inne, vært på kjøpesenteret og besøkt farfar :) Anton våkna først kl. 04.30, men var heldigvis stille en time til etter at jeg ga ham litt vann. Hadde jo håpet på litt lengre enn 05.30, men får finne køya tidlig i kveld, tenker jeg ;)

 

Renate, heier på aksjene! Håper det blir mange flotte julegaver i bollen ;) Jeg har vel ikm neste helg (selvfølgelig mens jeg er på klassetreff - overnatting og menssmerter + masse blod og gørr, juhuu!!!). Usikker hvor lang syklusen kommer til å være, men tror nok det blir baby tidligst neste år. Mest sannsynlig ikke, men er jo lov å håpe? ;)

 

Hmm, har glemt alt igjen... Litt sløv i dag, kjenner jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og selvfølgelig: Fortsatt god ferie, Cornflake! Og riktig god bedring til alle syke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld damer :)

 

Dossa: Jeg kjøpte meg en sjokolade på kjøpesenter :P Dvs mamma kjøpte meg en sjokolade, og noen småting til Leah, strømpebukser og lørdagsgodt :) Veldig greit med snille mammaer når økonomien suger! Det går ikke rundt nå når jeg er arbeidsledig, så har lånt noen 1000 hver mnd av mamma og pappa :( Men nok sutring om det..det er jo lørdagskveld og sjokoladen nytes sammen med et glass cola med isbiter og en skive sitron, NAM :D

 

Tigerlise: Håpe skal vi! Håpe må vi, ellers blir vi jo helt tullerusk:p Jeg krysser fingre og tær for deg jeg :wub:

 

Samboern tok helt av i går..2 ganger måtte jeg til pers ;) Helt greit det :P Hvis FF har rett og el har vært så er jeg 5 dpo i dag..og da vil jo termin ved en eventuell fulltreffer være i slutten av november eller helt i begynnelsen av desember, og det er jo helt greit, ingen fare for jul på føden da :) Så nå håper jeg at vi har truffet likevel :P Jeg er helt elendig på sånn prøve-pause ;)

 

lilleblomst og Dossa: Husker dere hva dere så på meg? Mener minst en av dere nevnte mars nemlig..Men det blir som det blir :)

 

Nå skal jeg prøve meg på en film..begynte på en film i går..Running with scissors tror jeg den het..kjeda meg rimelig kjapt og var i seng 21.45 faktisk :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornflake: Håper du koser deg MASSE :) Og at formen er bedre nå! Sol, hvile og varme er veldig bra for egg og svømmere, så det blir nok med en liten blindpassasjer når dere kommer hjem ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte Tigerlise :wub: Hadde vært utrolig gøy om du ikke fikk tante besøk neste helg ;) Krysser det jeg har for deg, vil deg alt godt :) :)

Artig med klassetreff da. Se att gamle skolekamerater :) Blir gøy tenker jeg. Er det lenge siden dere sist så hverandre?

 

Nå er det senga på meg, klarer ikke å holde meg våken jo :P

 

God natt alle søtinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leah, håper det blir treff på dere :wub: Må man til pers så lå man bare det :P Men du sier ikke nei takk *knis* ;)

Alltid snilt når mammaer hjelper til :)

Kos deg med sjokolade og film :)

 

Sweet dreams girls ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leah, så godt at du får hjelp av foreldrene dine, det er ikke noe morsomt når økonomien ikke spiller på lag! Håper det ordner seg med både spire og jobb nå. Har du søkt noe mer?

 

Søte Dossa, det blir ikke noen spire denne gangen. Tenkte å gi kroppen en hvilemåned, har jo faktisk ikke hatt en vanlig mens siden starten av august. Så selv om vi faktisk hadde sex rundt el (etter mange mnd med tørke), så brukte vi kondom. Men måtte gå et par runder med meg selv - IKKE prøve når jeg visste at jeg hadde el, liksom? Hehe. Men tror kroppen har godt av det, dessuten skal vi jo på vurderingstime hos fertilitetsklinikken om ikke lenge også, og kanskje vi må gjøre noen tiltak FØR en evt graviditet også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dossa: Sov godt :wub: Håper tanta har besøkt deg for siste gang på leeeeenge nå :)

 

Tigerlise: Har inne en søknad nå som jeg ikke har fått svar på, fristen går ut på mandag. Er en helt annen type jobb enn jeg er utdannet til, og ikke så godt betalt, men begynner å bli desperat her :/ Fikk avslag på en annen tidligere denne uka :( Og 3 avslag i ukene før det. Kan tenke meg at det var en vanskelig avgjørelse å ta å ikke prøve når el dukket opp, men sikkert lurt i tilfelle dere bør gjøre noen tiltak før en graviditet også :)

 

Nå har jeg sett Sky High og følt meg fjortis, herlig :D Skal, bør, må komme meg i seng nå..har vel neppe sånn flaks at Leah sover lenge 2 dager på rad ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...