Gå til innhold

*Gullfiskbollen* ny 1. mars


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Hei damer:)

Veldig lenge siden jeg har vært her nå. Er i dpo land fortsatt og da prøver jeg å tenke minst mulig på symptomer og graviditet. Men nå har jeg fått innstilt hjernen på at tr er på vei:) skal også nå begynne å undersøke om alt er som det skal, så skal få bestilt time til gu:) eller er det lurest å ta det gjennom fastlegen?

 

Velkommen til bollen carina:)

 

Dossa: lov å gråte å få ut frustrasjonen sin, man føler seg som regel litt bedre da:) men nå er det din tur, skal bli desember baby på deg:)

 

Cornflake: kjedelig med hodepine, men fy så deilig det hørtes ut å være i thailand:)

 

Datt litt ut nå, men kommer sterkere tilbake:)

Ha en fin natt alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen jenter! :)

 

Lilla: jeg har begynt å slappe mer av :) men er glad jeg har ny ul om to uker! :)

 

koselig at du også stikker innom ariel :) håper dere finner ut av noe så fort som mulig! ;)

 

her er formen omtrent som været... grått og trist = trøtt og støl/vondt overalt. tror det er en liten forkjølelse på vei... har sovet i 10 timer i natt og er like trøtt :(

 

tippet 10 uker i dag, det er det lengste jeg er kommet siden mini! ;) gleder meg til å kjenne liv! :) og til å bli mindre kvalm! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

Her i nord skinner sola, jeg har egentlig mest bare lyst til å krype under dyna igjen, men syntes det er sååååå deilig med denne tiden på morgenen da snuppa er lagt for dupp og morra kaffen kan nytes :) Så regner med jeg blir værende oppe. Våkner vel til etterhvert.

 

Tessy, artig når de begynner å prate litt :) Her går det foreløbig i masse babbel, men kan si ord som mamma, pappa, hei, bæbæ, tittei, ja og nei. Hun er ei veldig bestemt lita frøken og begtynner å få ei personlighet, men det er ei nydelig tid :)

 

Lille blomst, deilig med ekstra oppfølging da. Var selv innom mange ul, men da jeg begynte å kjenne masse liv slappa jeg mer av. Var nok bare skjøre slimhinner her og. Det er vist veldig vanlig. Håper kvalmen gir seg snart.

 

Sender deg mange klemmer Dossa, den dumme tanta kan holde seg borte neste mnd. Det er lov å sutre når den kommer. 20 pp er evig lenge nok det....

 

Hørtes veldig deilig ut med en Thailand ferie... har såååå løst å reise omså bare til gran canaria en tur bare for å få slikket litt sol og nyte god mat og drikke. Heldige deg. Kos deg kjempe masse der borte. Har hørt det er bra der :)

 

Jeg tror jeg har el nå... jeg hadde de el smertene igår, det stakk og stramte skikkelig der nede. Strålte ned beinan. Har ikke kjent de smertene siden sommeren 2010 så hadde glemt hvor vondt det kan gjøre. Men MEn sambo er borte, men vi hadde oss dagen før han dro og han kommer hjem idag så får ta oss en tur i bingen i kveld.

 

Håper dere alle har det flott idag!!! Jeg skal lage meg noe godt til frokost :) Har lyst på pannekaker, men tror den blir litt drøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere jenter med EL tester... Spiller det noen rolle når på døgnet man tar testen? Jeg tok jo en igår som var svakere enn de andre, så jeg tok en ny en på kvelden, og da ble den sterkere enn for 2 dager siden. Er dette normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renate: Det er vel best å ta el-tester på ettermiddagen har jeg lest et sted, men husker ikke hvorfor :P

 

Carina: Dere får hoppe i høyet når han kommer hjem ;)

 

Nå har jeg og Poffi gått lang tur i deilig solskinn :) Leah sov til vekkeklokka ringte i dag, så vi fikk ikke så mye tid sammen i morges, men gikk bra å levere i barnehagen likevel :) I morgen skal hun være hjemme, men på fredag skal hun i barnehagen igjen, for hun skal ha med seg 2 venninner hjem da :)

 

åh, nå er jeg trøtt..tror jeg skal hoppe i dusjen før jeg sovner av på sofan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig det ville vært med solskinn! her laver det ned! kommet noen cm alt! blæ

Får ut og sette i motorvarmer etterpå, så er bilen klar til snuppa skal hentes!

 

Sykt trøtt i dag! siden huset ser ok ut så utsetter jeg støvsugingen og litt rydding en dag til ;)

Leeeeei av snø!!!!!

 

Renate: el testene er best å ta om ettermiddagen (holde seg minst 2 timer før ;) ) det er da det er mest av eggløsningshormonene, med g tester er det motsatt, da er det best på morgenen :) Lykke til! krysser fingrene for spire snart! :)

 

Carina, krysser fingrene for deg også! var mange dager mellom aksjer og el hos oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse lykke til med aksjene Carina :) gjør ikke noe om det blir avstand mellom EL og sex ;) det er Lilleblomst et bevis på *smiler*

 

Renate, virker som dere har gjort deres jobb nå ;) Blir spennende å se om to ukers tid :D

 

Leah, våknet du av å dusje? Da bruker jeg å bli enda mer trøtt *ler*

Deilig å dusje rett før det er lalletid, sover så godt jeg da :D

Så deilig med sol :)

 

Lilleblomst, huff da snør det hos deg *blæ* Det er overskyet her hos meg, men i de neste dagene er det meldt sol og varmere *juhu*

 

Tanta er snill med meg, har har minimale med smerter :)

Nå håper jeg det blir lenge til neste gang!!!

SKAL bli min tur nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleblomst: uff det er så kjedelig å være trøtt og sliten, og ikke orke så mye. Håper du har fått slappet av litt og føler deg bedre:)

 

Carina: spennende med el nå:) kose deg masse med babylaging:)

 

Renate: tror det viktigste er å prøve å teste til ca samme klokkeslett:)

 

Leah: diggers med solskinn:) så koselig at Leah skal ha med venninner hjem:) hvor gammel er hun?

 

Dossa: bra å høre at tanta ikke er for slem med deg:) ja nå blir det leenge til neste gang, for nå er det dossami sin tur:)

 

Jeg har vært barnevakt i dag for niesen min på et år:) såå søt:) forresten positiv test i dag, etter mine kalkuleringer er jeg 4+5 med termin 23 november:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilleblomst: Kjipt at det snør nå framover, for nå vil vi bare ha sol sol sol og sne som smelter :) Her er det ikke vanlig at det blir vår før utti mai, så får nyte sola mens den er her..håper på like fint vær i påsken :)

 

Dossa: Jeg våknet ikke noe særlig av dusjen nei :P Har vært utrolig trøtt og sur i ettermiddag, så er nødt til å komme meg litt tidligere i seng i kveld..i går ble det alt for sent, så er jo min egen feil at jeg er trøtt :P Jeg er overbevist om at du nå er inne i din siste pp, dette er din mnd Dossa :)

 

Ariel: GRATULERER :D Så utrolig GøY :) Dette er året for gullfiskene, vi har jo hatt mange positive tester her inne i det siste, sånt liker vi :D Leah er 4 år...eller 4,5 år er hun, det er veldig viktig ;) Blir koselig med venninnebesøk ja, hun har hatt det et par ganger før og jeg elsker å observere de når de leker og høre på alt det morsomme de sier :D

 

Jeg lurer på om sånn babystøv sitter lenge i...fikk jo kose masse med en baby på 3,5 mnd nå i helga, men det spørs vel om det babystøvet sitter helt til neste el :P Er ikke helt sikker på om det blir prøving i april heller, må se hvor lenge jeg klarer å holde meg. Skal jo ikke tenke på det denne mnd, men tenker jo på det hver dag likevel :P Eneste forskjellen er at jeg ikke har sex :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:):) oioioi Ariel!! Gatulerer!! Var liksom bare i en bisettning der, så den nesten ikke, såå stas:)

 

Lilleblomst, ikke no vits å stresse når huset ser ok ut:)

 

lilla, så kjedelig at du fortsatt er kvalm, jeg tipper en liten jente i magen din jeg...siden du er så dårlig! Det stemmte for meg, så nå er jeg virkelig kjempe spent på kjønn siden jeg føler meg totalt anderledes!! Gynekologen min har antydet at det kan være snakk om gutt ( med stor usikkerhet så klart siden det er så tidlig) så ordinær ul blir spennende greier!

 

I mårra er jeg 12 uker!, hvor ble av tiden lissom?? Jeg kan ikek forstå det!

 

Renate, vi r håpe at jobben er gjort og at spiren er på gang:)

 

Plask nedi bollen ja...håper alle har hatten fin dag, jeg har vært på dagvakt i dag for en forandring...var koselig:)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Ariel:) Så moro å høre at det klaffer for noen:)

 

Dossa: Føler med deg. Skjønner godt at du er lei deg etter så mange prøveperioder, håper virkelig det er din tur snart. Klem

 

Husker ikke hva alle skrev, så får ikke svart alle. Sjekke innom igjen imorgen og prøve å svare noen flere:)

 

Nå kom forresten tanta her også, kjennes hvertfall sånn ut. Menssmerter, hodepine og *ekle detaljer*(brun og lys rosa utflod) så er nok tanta gitt. Får håpe hu ikke blir her lenger enn en ukes tid så vi kan prøve på nytt.

Er forresten på cd 48, så var på tide at hu kom nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessy: Grattis med dine 12 veker! Så fantastisk! Då må du feira :) Så koseleg at du tippar på kjønn! :) år truleg vite det på ultralyd neste veke. hjertelyden var 140, har lest at viss den er over er det jente og udner gutt, men me er jo midt i :) har og lest at det er ebrre tull :)

 

Eg har jo mange venninner som nett har født og fleire som føder mai juni, mine to beste og to til nære har fått/ får gutt. dei på klubben får jenter, samt nokre til. Eg har alltid ønska med ei jetna, sia eg var lita. Det deler eg nok med mange. Samtidig så speler det jo verkeleg ingen rolle!! har kjøpt masse jetnetøy dei siste åra, har ikkje kalrt å gå forbi, har følt at eg ikkej ville gå glipp av noko der eg gjekk ugravid og håpte på baby :) men alt på salg og kan jo berre rydda det vekk. Har så lyst på begge deler. vil nok føles veldig stort og riktig når me hører kva det er uansett. og blir nok like glad for gutt. men det er jente som passar inn i dagdrømmene :) trudde jente til uke 11, så ahr eg tenkt litt gutt etter. ja den kvalmen skal jo vera eit teikn, men kva om dette er gutt og så er eg endå kvalmare med jente?

 

Spanande dette emd kjønn syns eg! :)

 

Dossa: Tenker på deg!

 

Ariel: Gratulerer så masse!

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ariel, gratulerer så masse med baby i magen <3

 

Tessy, gratulerer med 12 uker!!

 

Lilla, kjønn er alltid spennende. Jeg har jo en liten gutt nå, så det hadde vært morro med ei lita jente også. Men om jeg får en gutt til som er som Ilyas skal jeg IKKE klage. Eneste, og største fordelen med ei jente nå er navn. Haha! Vi ble aldri enig med Ilyas (og er det forsåvidt ikke enda heller) så han måtte til slutt få 2 navn + mellomnavn og etternavn. Får vi ei jente, slipper hun unna med 1 fornavn :)

 

Idag var EL testen enda sterkere enn de andre dagene. Vet ikke helt om jeg kan kalle den positiv, men sterk, det er den. Ingen aksjer idag, selvom gubben ville. Jeg var trøtt og trengte å sove - er på jobb nå. Så det får heller bli i morgen!!! Spennende asså. Og jeg er Så glad for at jeg valgte å kjøpe disse testene, så er jeg helt sikker på EL, selvom jeg også ha mye EL slim :) Da har jeg nå fått bekreftet at det er EL slim... Spennende denne kroppen altså!!

 

Kunne egentlig tenkt meg ut på fredag. En kompis og bandet hans skal holde konsert her i Askim. De har Norgeslansering av det nye albumet sitt nå, og har fått terningkast 6. Er ikke helt min type musikk, men hadde vært morro allikevel og sett dem opptre. Vi gikk sammen på VGS, men kjente hverandre ikke så godt da. Så begynte jeg å jobbe i Oslo i bhg. Da jeg kom tilbake fra barselpermisjon jobbet jammen meg han også i den bhg og hadde vært min avløser de siste mnd'ene til jeg kom tilbake.. Hehe! : )Meen... Mannen jobber jo selvsagt hele helgen, som vanlig, og jeg er litt lei å spørre mamma og pappa om barnevakt, siden de passer Ilyas hver 3. helg når mannen og jeg er på jobb! Vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen jenter :)

 

Kom meg ikke i seng så veldig tidlig i går heller, og Leah orker jo ikke å bruke fridagen sin på å sove lenge..så blir nok en trøtt dag i dag også :P

 

Vi skal vaske huset i dag og kanskje gå oss en liten tur med Poffi etterpå..så langt er det ingen sol, men kanskje den dukker opp i løpet av dagen :)

 

FF mener at jeg har hatt el og er 2 dpo nå..hvis det stemmer så er det min korteste syklus noensinne :D Da blir det ikke så lenge å vente til vi kan begynne å prøve igjen..er jo lov å håpe at neste også blir kort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter!

 

Gratulerer ariel! :) lov å rope det ut altså! ;) hihi

 

ploppet rett i bollen her nå, så får skrive mer senere!

 

Skal til ei venninne på lunsj i dag, så får kose meg med det. men nå får jeg tømme og fylle oppvaskmaskina før jeg drar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :)

 

Tessy, gratulerer så masse med 12 uker :D

Tida flyr og før du veit ordet av det så ligger du på føden *smiler*

Er formen bra om dagen?

 

Takk for all klemmen jeg har fått av dere jenter <3 Det varmer godt!

Nå ser jeg frem til neste pp og håper det blir min tur nå :)

 

Lilleblomst, kose deg masse hos venninna di idag :)

 

Leah, kom du ikke tidlig i seng igår likevel :P

Hehe....ikke alltid lett å finne senga *ler*

Jeg var i seng kl 2130, stup trøtt så da var det bare å legge seg.

Flink du som skal vaske hus :)

Det kunne jeg ha trengt å gjøre også, men det må vente til helga gitt :P

 

Fytti katta her har det kommet masse snø *grrrrrr*

Jeg vil ikke ha mer, vil ha sol og varme :D Er så klar for våren så ble ikke glad da jeg våknet idag og så at det hadde kommet snø :P var bare ungene som jublet *ler*

 

Plopp oppi bollen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte til gyn for å spørre om å fornye resepten på pergo, men de ville ha meg inn for å ta UL før jeg fikk ny resept.

Ho i telefonen sa at han har ikke ledig time før i slutten av april :( huff da ble jeg paff, og det tror jeg ho skjønte på meg, så ho sa at jeg fikk en nød time neste fredag :D

Gjett om jeg ble glad da :) :) :)

 

Da blir det pergo pause denne måneden, men det tror jeg er greit for kroppen :) Kanskje jeg klarer det denne pp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dossa, så bra du fikk en UL time så fort da! Litt kjedelig å vente helt til april!! Her er det også kommet masse snø, noe jeg IKKE er fornøyd med.

 

Lilleblomst, kos deg på lunsj! :)

 

Leah, kos dere selvom det blir husvask. Burde vært gjort her også, men jeg er trøtt.

 

Ilyas hadde litt feber igår kveld, så holder han hjemme fra bhg idag. Jeg var på jobb i natt!! Mannen er på samtale med Manpower nå, og jeg skal på møte med jobben kl 13, så blir ikke så mye søvn på meg enda. BAH! Det er visst meldt 10 grader til helgen her, og det gledet jeg meg til, helt til jeg så snøen idag. Da kommer det til å bli så vått og ekkelt ute til helgen.. Kjedelig!! Vi hadde planer om å dra ut å grille med barselgruppa.... Får bare sette på oss regntøy, selvom det er litt kjedelig! :)

 

Sjekket tappen igår, og den er veldig åpen, så da har jeg EL ikke sant?? Og jeg har også masse EL slim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvekanin, kjedelig med mensen da! Men samtidig godt at den kom etter så lang tid så dere får begynt på en ny pp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere alle med positiv test :D

 

Velkommen til dere nye og til dere som har vært borte en stund, men kommet "hjem" igjen! Godt å ha dere her i bollen :)

 

Dossa, så bra at du fikk time så fort! Jeg har en stygg mistanke om at den gjenværdnde egglederen din kan være tett eller noe. Synes du skal kreve å få det sjekket! Dere har jo prøvd så lenge nå etter exu'en...

 

Rimelig travelt her for tiden, så stikker bare fort-fort innom :) Ha en flott dag alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

 

Dere er virkelig flink til å skravle og jeg klarer fortsatt ikke å huske helt hvem som skrev hva, men blir vel bedre kjent med nickene etterhvert :)

 

Ariel, gratulerer så masse med spire på veg. Og ja det er lov å hyle det ut :)

 

Tessy, gratulerer med 12 uker :)

 

Dossa, så flott at du fikk en raskerere time til gyn. Var lenge å vente til slutten av april ja. Man vil jo ha det fortest mulig.

 

Renate, om tappen er åpen og du har el slim vil jeg tro det er el på veg om du ikke har den nå. Legg inn masse akskjer.

 

Må lære å komme deg tidligere i seng Leah :) Men skal ikke snakke.... Her ble klokka halv ett i natt før vi var i seng. Og lille frøkna våknet 7 idag så er litt trøtt ja....

Sier nesten hver eneste dag at idag skal jeg legge meg tidlig, men det skjer nesten aldri. Jeg har bestnadig likt å være oppe på kveldene, men da også sove litt utover dagen. Så må vel bre innse at å sove lenge nå med ei lita frøken i hus er bare å glemme :)

 

Er på cd 26 idag, fikk lagt inn aksjer igår. Aner jo ikke hvor jeg er i syklus. Men jeg er ikke helt der enda at jeg orker el tester og gud vet hva jeg prøvde ut sist. Får ta det som det kommer. Syklusen kan vel være litt kokko til å starte med.

 

Ha en flott dag dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerlise, jeg har den samme mistanken som du har :( Gjør vondt å tenke i den banen *snufs*

Det blir nå i April 1 år siden jeg hadde EXU :(

Veit du hvordan den prosessen går ut på, å sjekke om egglederen er tett? Innebærer det en operasjon, hva må gjøres?

 

Eller om det er noen av dere andre som kan svare så blir jeg glad for de svara jeg får :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun vært borti å sjekke med kontrastvæske, men ikke sikkert de praktiserer det der du går. Det er i hvert fall fullstendig ufarlig. De spøryter litt væske inn via skjeden samtidig med UL. Den andre måten å gjøre det på er vel kikkhullsoperasjon, men tror den også er temmelig ukomplisert. Det er det sikkert mange andre som vet mer om enn meg :) Prøv å få dem til å sjekke i hvert fall. Er det aktuelt med ivf for dere? Regner med dere i tilfelle må dekke det selv ettersom dere allerede har 3 barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dossa: Eg har lest i Gro Nylander si bok, at ivf gjerne blir gjort i staden for kikhullsop. fordi det gjer betre resultater. Så utruleg flott at du fekk time fredag. Avogtil så møter me folk som forstår når me viser at me blir lei oss og møter oss på det- det gjer kjempegodt! lykke til!

 

Tigerlise: Du må halda oss oppdatert med kva som skejr emd deg!

 

Me skal til danmark i helga. Gler emg veldig. Håapr formen blir fin! :) stor klem til alle, og gratulerer med dagen! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar jenter :)

 

Tigerlise, ivf er ikke aktuelt for oss. Det er hva jeg tenker nå.

Men klarer vi det ikke på egenhånd så blir det med de 3 flotte gullene vi har :) Så får jeg bare krysse fingra for at jeg med tid og stunder får oppleve å bli gravid en siste gang til ;)

 

Skal høre med gyn neste uke angående dette med kontravæske og hvordan de vil utføre det. Tenkte å spørre om å få prøve en runde med Femar :) Skader jo ikke å spørre ihvert fall *smiler*

 

Lilla, god tur til Danmark og kose deg masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...