Gå til innhold

*Gullfiskbollen* ny 1. mars


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Så morro Leah. Har IKM relativt samtidig vi da!!! :) Jeg skal teste fredag uke 11. Har et håp om å vente til mandag uke 12, men TVILER STERKT på at jeg klarer det.

 

Nå er det natta her!! Sov godt gullfisker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok forresten en el test idag og den var garantert negativ, så da er el over for denne gang. Testet positivt om torsdagen, og testen var sterk, men ikke positiv om fredagen. Nå har jeg ikke flere el tester, så det gikk akkurat :) må vente med å kjøpe g tester, jeg kan fort svi av en slik en etter 7 dager, bare for å sjekke. Håper på masse fint vær fremover nå, så kan jeg nyte rugetiden ute med å slappe av. Hele neste helg er fyllt opp med planer. Ilyas skal i sin første bursdag til en i bhg på lørdag og barseltreff på søndag.

 

Leah, ang å få hjelp fra mamma. Det gjorde vi også det første året mannen min bodde her, for da levde vi kun på min assistentlønn... Fikk "låne" 2-3000 av mamma og pappa hver mnd, så jeg vet hvordan du har det - dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter! :)

Så koselig at dere har skravlet litt igjen, alltid gøy når det er en del å lese! :)

 

jeg var ikke så skralete selv i går, men hadde en koselig dag med mine kjære :) Gruer for de neste ukene som han ikke skal hjem i helgen, vet vi kommer til å ha masse å gjøre alle sammen, så det går nok fort... men likevel... :/

 

Huff, så kjedelig å være i den situasjonen leah! Men nå burde du kunne stille krav til nav også, at du trenger arbeidstreningskurs, tilrettelegging, og hjelp til å finne feks praksisplass hvor du kan øve deg på ferdigheter i noe nytt. Vet at dette iallefall er mulig her jeg bor, og at flere på vår alder holder på med sånt. kjedelig med avslag på avslag, men da må du ta med alle sammen og slenge på bordet til saksbehandler ;) Du skal ikke bli ung arbeidsledig vet du. jeg husker ikke ang spådom, men kan sjekke, tror egentlig begge hadde mars på deg ;) og jeg syns å huske at jeg fikk opp jobb og barn i samme stund... skal se på det etterpå! :)

 

Tigerlise: flinke dere var som brukte prevensjon! vet hvor vanskelig det er! ;) Men bra at dere ser fremover og har en time å gå til :)

 

Renate: krysser fingrene for spire! :) XxXxXxXxXxXx ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renate; Stilig at vi har IKM ca samtidig da :) Jeg skal teste på onsdag siden jeg skal til Tromsø på undersøkelse med hodet på torsdag, vil gjerne kunne fortelle legene om det hvis det nå skulle vise seg å være fulltreffer :) Skal være 6 dpo nå, men syns tempen var litt lav i dag igjen..

 

Jeg er allerede skyldig mamma ganske mange penger, lånte masse penger hver mnd da jeg var student også, var såvidt begynt å betale tilbake da jeg fikk jobb og økonomien var helt grei, så dette er et skikkelig tilbakeslag :( Men er bare så utrolig glad for at vi har noen som låner oss penger!

 

I dag ble ikke kl mer enn 6.30 før hun ville opp, tror sambo vekket henne da han la seg..og så begynte hun å snakke med han og tøyse, og så var det gjort :P Her er det kommet litt snø igjen, helt greit for da slipper vi at det er så glatt :) Regner med vi drar til mamma og pappa om et par timer, og da kan vi være ute litt også :)

 

Ha en super søndag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilleblomst: Takk for det :) Legen min har bestilt møte med nav som han skal være med på, skulle få det i slutten av februar egentlig, men har ikke fått time enda..regner med de drøyer til det er kommet svar på den siste undersøkelsen jeg skal på :) Skal få tiltak, snakke med arbeidspsykolog og sånt, men de ønsker å ha det medisinske ute av verden først. Hadde vært fint å kunne ordne seg en jobb selv, som vanlige folk :P

 

åh, jeg er trøtt, det hadde vært utrolig deilig å krype under dyna igjen nå ja..men må vel mate Leah og dyrene nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leah, det var tidlig. Jeg ba Ilyas gå å sjekke om det var sol idag, og det var det. Han så også at det var snø, har en anelse på at han tilla, men har ikke turt å sjekke ute. Ilyas sitter i stua og bygger duplo mens jeg slapper av i senga. Jeg er vel bare 2 dpo nå, så blir spennende. Nå vet jeg jo at jeg har lagt inn aksjer på riktig tid i forhold til forrige gang når syklusen plutselig var på over 60 dager. Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille blomst, skjønner godt at du gruer deg men jeg tror nok at tiden skal gå fort allikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp HUrra!!! Ingen snø.. Bare Ilyasrampen min som tuller med meg! Sola skinner og bakken er bar. Sola som var her igår fjernet den og gjorde en GOD jobb. Så nå håper jeg at snøen holder seg unna, helt til neste vinter. Bare synd Ilyas har lungebetennelse. Skulle gjerne vært ute og kosa oss... Ilyas har vært feberfri i 3 dager nå, så tenker at til uka kan vi gå ut, selvom han forsatt går på pencilin, eller? Sender han selvfølgelig ikke i bhg...

 

Ellers, måtte sjekke tappen min idag også. Den har nå blitt hard igjen, og trekt seg nedover og litt bakoverbøyd, så da er det et faktum om at EL virkelig er over og jeg er DPO land - HURRAAA!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renate: Går nok helt fint å være ute så lenge han er i fin form og ikke har feber :) Gratulerer med å være i dpo-land :D

 

Jeg og Leah har nå tatt med oss Poffi og et akebrett og gått til mamma og pappa :) Vi brukte 2 timer og 20 minutter! Sprek er vi ;) Har jeg gått alene har jeg nok bare brukt halvparten så lang tid :) Hadde med en sekk med motivasjon og måtte dra Leah på akebrettet innimellom og måtte bære bikkja på slutten for da nekta han å gå rett vei :P Hadde en liten knekkebrød og sjokoladepause, pluss hundegodt til Poffi, så det ble en fin tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da satser jeg på det. Er meldt 7-10 grader her til uka, leit å la slikt vær gå til spille med å sitte inne.

 

Hørtes ut som en fin gårtur Leah! :) Kos dere masse idag... Jeg skal snart på kino med ei jeg er støttekontakt med. Er koselig det, men frister egentlig mer å være hjemme. Hehe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har vi vært ute og nytt sola noen timer :) gått tur til en fin utsikts og bålplass i nærheten og sett både hestehov og blåveis på veien :) Tok med engangsgrill og koste oss med pølser og kvikklunch :)

 

håper dere andre har hatt en flott dag! :) jeg orker ikke tenke på i kveld, da sitter jeg alene igjen, men før det skal vi kose oss med marinert kjøtt og hjemmelaget potetmos :) Hatt en deilig søndag sålangt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har hatt en flott søndag jenter :D

Deilig med kos og bare slappe av med familien :)

 

Flinke dere Leah som gikk lang tur :) Jasså så Poffi nektet å gå :P bedre at du bar han tenkte han ;)

Jobb utsiktene vil bli bedre snuppa, bare hold ut sjøl om det nå er tungt. Er fint at foreldre hjelper til :)

Krysser fingra for at den søknaden du har inne gir resultater ;)

 

Lilleblomst, deilig dag dere har hatt :) De neste ukene vil gå fort snuppa :) Vi er her for deg og skal hjelpe deg til å få tida til å gå ;)

 

Vi har vært og bowla idag :) Ungene stor koste seg :D Vesla jubla hver gang ho fikk ned noen kjegler *ler* Så glad og fornøyd :wub:

Da vi kom hjem gikk vi ut i skogen vår og grilla pølser :)

Har vært en deilig dag *digg*

 

Bare tre arbeidsuker att før det er påskeferie *juhu*

Nedtelling......jeg.....hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe Dossa, nedtellinga har begynt hører jeg ;) Skjønner jeg godt, er jo digg med ferie :D

 

Vi fikk pappa til å kjøre oss hjem i 14.30-tiden, da spurte Leah om vi kunne ligge i senga hennes og kose slik vi gjorde på torsdag..Jeg sa ok, men du får ikke lov å sovne! Gjett hvem som våkna 16.15 :P Jo det var meg det, og jeg skulle knapt få vekket henne så trøtt var hun :P Og sambo hadde bare dratt på jobb han, vi lå oppe i senga og sov og Poffi lå nede i si seng og sov dypt, så han tenkte at vi nok var ganske slitne hele gjengen, knis :) Håper bare ikke det blir så vanskelig å få lagt henne i kveld, har litt lyst til å se en film i fred og ro og spise opp lørdagsgodtet mitt :P Skal putte henne i badebaljen om en stund :)

 

Nå koser vi oss med pitapizza og ser Sverdet i stenen :)

 

Cornflake: God bedring, håper virkleig du blir frisk nå så du kan nyte resten av ferien! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høre ut som alle har kost seg i helga, akkurat som det skal være :) Vi har også hatt ei fin helg, selv om været suger for tida! Regn/sludd og masse vind... Men er masse man kan finne på inne også. Noen ganger er det greit med et stort hus ;)

 

Dossa, jeg har også nedtelling til påskeferien. Helgene går så altfor fort... Hvordan er det med dere andre, har dere langfri? Og har dere noen planer? På jobben min så har vi alltid fri både i mellomjula og kort-uka før påske *digg*. Tror vi tar en tur til åre for å besøke et vennepar i starten av ferien, det pleier alltid å være så koselig. Der er det masse folk og alle er supertrivelige :) Påskedagen blir det barnedåp. Langt å kjøre og må nok ta det mellom fjøsstella, men vi gleder oss lell :)

 

Leah, så flinke dere har vært å gå lang tur! Skjønner godt at det ble en dupp da, ja *ler*. Håper snuppa legger seg å sove før det blir altfor sent. Jeg er hjemme alene i kveld. Det er ikke så ofte (heldigvis), så det skal bli deilig å være enehersker over fjernkontrollen :D

 

Renate, tror ikke det er noe farlig å være ute så lenge feberen er borte. Trenger ikke å være så lenge i gangen, og friskluft er jo bare sunt, ikke sant?

 

Cornflake, hvordan går det med formen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dossa! godt jeg har dere! ;)

 

leah: hørtes ut som dere trengte en dupp! ;) Mini sovnet på sofaen, men vi måtte vekke henne med det samme, ellers ville jeg aldri fått henne i seng og da ville morgendagen blitt tung!

 

Tigerlise: høres ut som om dere har kost dere til tross for været! :) teller ned til påska jeg også! :) skulle sikkert jobba, men regner med å få full sykemelding til over påske, og så begynne så smått i jobb. gubben har 3 intense uker nå og så ferie i 1,5 uke i forbindelse med påske, så det blir godt for oss! :)

 

Her er huset så godt som strøkent etter alt helgerotet som jeg fikk tatt istad, oppvaskmaskina har runde nr 2 for dagen (1.runde burde vært satt igang i går ;) ) i morgen trenger jeg bare støvsuge så er det klart :) all klesvask er brettet og ryddet og alle klærne og tingene til mini som skal være med i ny bhg står klart.

Duket for en hektisk uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok godt med en liten dupp Leah :) fikk du mini i seng uten store problemer?

 

Lilleblomst, du skal nok se at mini vil stor trives i ny barnehage :) Virker som du har uka planlagt snuppa ;) bare huske å hvile deg litt også :)

 

Cornflake, er formen bedre? Kose deg masse :) Gleder meg til å høre om alt du har opplevd :D

 

Nå har vi sett den første filmen av Ringenes herre :) Vi har alle tre filmene i utvidet utgave. De neste to filmene skal vi se neste helg :)

 

Snart lalletid på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere har hatt en fin helg jenter! :)

 

Leah, skjønner godt dere sovnet... Håper snuppa de la seg greit ikveld?

 

Dossa, skjønner du gleder deg til ferie. Selv skal jeg jobbe hele påskeuka. Har fri påskehelgen da :)

 

Lille blomst: Så effektiv du har vært idag.. Skulle ønske jeg også kunne vært like flink.

 

Idag dro jeg, mamma, lillesøster, svigerbror og Ilyas ut for å spise middag. Mens vi sitter å venter på maten skulle Ilyas bare kose, og lukka øynene. Etterhvert kom pappa og gubben også innom, de hadde vært i Oslo. Ilyas ba om å få reise hjem, han ville sove. Så pappa og mannen tok han med seg og dro hjem. Han hadde sovna i bilen, og mannen hadde bare lagt han i senga istedet for å vekke han..!!!! Så nå, nå sitter han i sofaen og ser på film. Jeg spurte om vi ikke skulle legge oss, for jeg er stup trøtt, men fikk bare til svar at JEG kunne legge meg og at jeg kunne sove godt! Så nå ligger jeg i senga mens han er i stua og ser på Ole Brumm. Så stolt fordi han sitter der alene. Jeg får ikke lov å sitte sammen med han, men klarer heller ikke å sove - vet aldri hva han kan finne på.

 

Tigerlise: jeg tenker også at det ikke kan være så farlig. Er bare snakk om et par timer for å få tiden til å gå. Formen hans er bra, men han blir fort sliten. Ikke så rart når han sover dårlig om natta pga hostingen. Men da kan vi få kommet oss ut litt og finne gåseunger... Så kan vi heller begynne med litt forberedelser til påska, male egg osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :)

 

Det er en deilig dag hos meg :) Sola skinner og fuglene synger, da er det helt greit å stå opp *smiler* Har smelta mye snø allerede *yes yes* vil ha vår og sol jeg nå :D

 

Renate, huff da det var vel ikke bra at mini fikk sove. Han burde vel vekkes :) Når sovnet han til kvelden da snuppa? Håper dere hadde en fin dag ute med familien :)

Ha en fin dag, har du fri nå eller er det på vakt i natt?

 

Ikveld skal jeg ut og spise med ei venninne. Vi skal feire bursdagen hennes :)

Og imorra skal jeg ut med kusinene mine og spise.

Mannen sier jeg bare er ute og farter :P hehe......må jo spise *ler*

 

Får komme meg på jobb.

Ha en fin dag snupper :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :)

 

Dossa: hehe, ja det er klart du må ha mat..og da passer det jo helt fint å gå ut å spise ;) Kos deg masse :D

 

Høres ut som alle har hatt det fint i helga, det er bra :) Leah sovna rundt 21 i går, så det gikk jo helt greit å få henne lagt da :) Så rakk jeg å se en skikkelig fjortis-film og spise sjokolade :) Tror filmen het Picture this :)

 

I dag er det vel tid for å skrifte..jeg har gått opp 0,8 kg og ned 3,5 cm rundt magen :P Fint at magen har skrumpa litt i alle fall..og ikke så rart at vekta har gått opp, levde jo på kake hele forrige uke omtrent ;) Så alt i alt er det ikke så ille..Forrige uke hadde jeg gått ned i vekt og opp rundt magen..kanskje neste uke jeg klarer ned både i vekt og i cm ;)

 

I dag er planen bare å gå tur og vaske klær, resten holder jeg åpen for impuls-soving eller noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :)

 

Dere er virkelig flink til å skravle jenter :) Ikke sikkert jeg har fått med meg alt...

 

Cornflake, håper formen er blitt bedre slik at du kan nyte resten v ferien.

 

Bra at snuppa sovna til rimelig tid slik at du fikk kost deg litt etter at hun var lagt. Er dyrebar tid den tida på kvelden etter at ungen er lagt syntes jeg. Men var sikkert veldig godt med en liten dupp :)

 

Hørtes deilit ut å gå ut å spise Dossa :) Måtte si til gubben igår at jeg ønsket at vi kunne gå ut å spise en kveld, kose oss med ei god flaske rødvin og kanskje gå ut å ta noen pils etterpå. Er vel over året siden sist.

 

Håper det ikke ble senkveld for dere igår Renate. Han burde vel blitt vekket ja. Og skjønner godt at du ikke fikk sove før han var lagt seg. De finner jo på så masse sprell de her små.

 

Her i gården har helga gått som et olja lyn. Svigerforeldrene mine kom på fredag. Lørdag passa mamma snuppa og vi andre fikk lagt parkett i stue og kjøkken. Ble veldig fint og jeg ble meget fornøyd. Gubben og jeg skal prøve å få lagt parkett i gangen iløpet av uka.

 

Søndag ble en rolig dag, da det ikke er lov å hamre og slamre i blokka på søndager koste vi oss bare. Laga fiskesuppe til middag og gubben var sammen med meg og snuppa hele dagen. Han er jo stort sett bare på jobb eller i leil å jobber så snuppa har jo ikke fått sett så mye til han i det siste. Men det var deilig med bare en kosedag :)

 

Ellers har hun fått et veldig bleieutslett. Hun er hissig rød, men ser ikke ut til at hun plages med det. Har skifta bleiemerke og smører henne med inytiol i håp om at hun skal bli bedre. Også får hun lufte stumpen ofte. Så har dere flere tips så kom med dem :)

 

Dagen idag starta 06 :/ Hun har vært grinete siden hun sto opp.Trøtt ja, men ikke snakk om at hun ville sove. Så har akkurat fått lagt henne ut og hun slokna etter ei flakse med melk. Dårlig matlyst har hun også hatt i det siste så jeg mistenker flere tenner. Hun har bare fått to så de andre må vel komme snart.

 

Skulle kanskje ha lagt meg, men var i seng halv elleve igår så da får det holde. Tenker bare på pakking. Men hvor skal jeg starte??? Om 2 uker må vi være ute av leiligheta. KJenner jeg stresser litt pga det også starter jeg å jobbe også om 2 uker.

 

Ellers så laver snøen ned her i nord. Har snedd veldig i natt. Men tror det blir en innedag idag ja.

 

En strålende dag og en strålende uke til dere alle.

 

Er forresten på cd 30 idag, men kjenner ikke noe til tante eller graviditet så regner med syklusen er ute å tuller litt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carina, huff da bleieutslett er ikke noe gøy :(

Jeg husker da vesla var lita så fikk ho et forferdelig bleieutslett, ill rødt og mange blemmer som ble til åpne sår :( Var helt for jævlig å vaske ho ved bleieskift, gråt og gråt stakkars.

Fikk noe av legen som jeg skulle ha i vannet når jeg vasket henne, vannet ble helt lilla....så kan si jeg ble litt skeptisk om ho fikk lilla rompe :P Også fikk jeg salve til å smøre på.

Ho ble bedre etter hvert og ble aldri mer plaget med dette problemet.

Ta deg en tur til legen, kan jo være at du får noe salve eller krem som gjør susen :)

 

Skjønner godt at du stresser litt angående flytting Carina. Mye som skal pakkes ned og ryddes vekk. Dere får be familie hjelpe til :)

Snø er ikke noe gøy :( Her skinner sola og snøen smelter fort merker jeg *juhu*

 

Nå har jeg en fritime :)

Så da skravler jeg litt her inne....heller det enn å gjøre noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krystallfiolett heter det du tenker på Dossa :) Da Leah hadde skikkelig utslett så fikk vi også tips om det av legen, og da var jo både jeg og ungen lilla til slutt :P Men det funka i alle fall :) Og får å ha det litt mykt i stumpen så pleide jeg å klæsje på litt potetmel..det gjør jeg fortsatt hvis hun er litt sår i rompa etter å ha tørket seg litt dårlig etter å ha vært på do eller hatt diare f.eks..funker som gull :)

 

Jeg og Poffi ble dusjet da vi var ute å gikk tur, kjørte en bil forbi oppe på veien mens vi gikk nede på fortauet..og det var ei diger søle der som vi fikk over oss..haha, det var drukna hund og eier det skal jeg si dere :P Stakkars Poffi fikk jo sjokk, skjønte ingenting og løp rundt seg selv med halen mellom beina :P Vi fikk tempo opp for å komme oss hjem og tørke oss da ja :) Men nå er vi både rene og tørre begge to, og han sover dypt nå :)

 

Nå skal jeg se Frustrerte fruer, selv om jeg gruer meg veldig..leste nettopp en spoiler (skal ikke avsløre det til dere) og har nesten lyst til å boikotte hele serien, men er nok bare å finne fram kleenexen og stålsette seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei søte gullfiskjenter!

 

Jeg har så absolutt ikke glemt dere! Har hatt litt dårlig samvittighet de siste ukene, og håper ikke at dere tror at jeg ikke bryr meg mer om dere nå fordi jeg har fått en liten kul på magen! Jeg tenker masse på dere hele gjengen, og håper at det blir flere kulemager her etterhvert :)

Jeg har jobbet mye de siste ukene i forbindelse med ferdigstilling av en stor rapport, og resten av tiden har jeg ligget som et slakt på sofaen..Kvalmen er absolutt tilstede, og jeg er dårlige nå enn hva jeg var med snuppa. Håper at det er et godt tegn :)

 

Neste uke er det UL, og jeg er kjempespent! Håper så inderlig at det er en levende reke i magen min! Vi skal jo etter planen reise på Syden-tur om to uker, og jeg håper at gyn. gir klarsignal på at det er trygt å dra. Jeg slipper å dra til Trondheim med jobben denne uka, pga at jeg er dårlig og ikke vil utsette kroppen min for mye stress. Godt å ha en forståelsesfull sjef :)

 

Jeg skal lese meg litt opp her, og prøve å skravle litt mer de neste dagene. Nå har jeg bare lyst til å sooove på kontoret...zzz

 

Leah, skulle gjerne sett Frustrerte Fruer med deg idag! Glemte å ta opp forrige episode, så tror vi må inn på Zebra for å få med oss den. Spoiler ja? Tror kanskje ikke at jeg vil vite, men vet jo at serien går mot slutten...

 

Jeg kan også skrive under på at krystallfiolett funker! Snuppa hadde mye utslett i forbindelse med tennene, og det funker bra. Greit å være ytterst forsiktig i forhold til klær og sånn, for det er helt umulig å vaske bort..Og velkommen i bollen, Carina. Kjekt at du vil skravle med oss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann missed me :)

 

Jeg holder meg for det meste inne på Ass befruktning for tiden. St Olav har hadde problemer med en olje de har brukt så mange har mistet over 10 egg som de har på frys .. Sakki eg hadde blitt lei meg da.. De har skrevet til avisene om det så kanskje det kommer snart...

 

Selv tror jeg at jeg er rett rundt EL tid eller ferdig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv tror jeg at jeg er rett ved el tid eller ferdig. Utifra tempen er jeg ferdig men den er litt ustabil pga batteriet. Så nå tar jeg kontakt me klinikken om en uke og hører opplegget. Er spent og håper jeg snart får en spire. Nå er det 1 år siden jeg ble gravid sist og mistet i MA. Det er så trist å tenke på!!

 

Begynte å grine når jeg hørte på EG ser i dag

Jeg er ikke i kjelleren lenger men fremdeles veldig lei meg og lite håpefull

 

Ha en god mandag

 

Det var bare halve innelgget som kom frem derfor kom det i en to gang

Endret av Metti ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...