Gå til innhold

*Gullfiskbollen* ny 1. mars

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dossa: bare nysgjerrig, hva er femar?

I dag har vi vasket huset og spilt kort..lekt litt og slappet av :) Vi gikk på rommet hennes i 13-tiden for å leke litt, jeg syns det var så kaldt der så jeg krøp under dyna hennes og så på at hun lekte mens jeg småduppet litt..så frøs hun også og kom under dyna for å varme seg..plutselig våknet jeg og oppdaget at vi begge hadde sovet til 14.30 :P Var sinnsykt deilig, men er veldig spent på hvordan det blir å få lagt henne i dag :/

Nå er vi nettopp kommet inn etter å ha gått tur med Poffi og etterpå var vi utenfor og lekte litt :) Men det var vått og glatt ute, så litt slitsomt å gå tur med museskritt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann hoppsann:)

Renate: så artig med tilfeldigheter:) har du evt noen andre som kan være barnevakt, søsken eller no? Ønsker deg lykke til:)

Leah: nei er ikke alltid lett å komme seg i seng. Jeg måtte stå opp igjen, var lys våken og sykt sulten. Så så på film til 5 i natt:)

Dossa: så bra at du fikk time før april:) er kjedelig å vente så lenge på ul.

Carina: er så vanskelig med denne syklusen. Blir aldri klok på min. De siste pp "glemte" jeg å teste etter el, så prøvde på å ha så ofte sex som mulig:)

Lilla: god tur til Danmark:) kose deg masse:)

Jeg skulle egentlig på gabrielle konsert i morgen jeg, men den er blitt utsatt!!? Skikkelig irriterende:( men er uansett jentekveld og muligens ut på byen:) så dette blir nytt og artig og late som om jeg drikker, men er edru:) noen som vet om det forresten finnes noen gode hvitviner uten alkohol?

Skrevet

Leah, hihi så dere sovnet under dyna begge to *knis* Var godt tenker jeg :) håper mini ikke ble vanskelig å legge ikveld.

Veit du på kroppen din at du har hatt EL? Aksjer ble lagt og snart skal du juble :D

Femar er noe lignende som pergo bare et annet merke.

Tigerlise har brukt det skjønte jeg :)

Ariel, så kjedelig at konserten ble avlyst. Men jentekvelden blir nok kjempe bra tenker jeg :) kose deg masse! Har du fått noen symptomer?

Nå sover ungene så søtt :)

Og da er det tid i god stolen foran tv før jeg tar kvelden :)

Skrevet

Hehe Ariel, hva slags film så du da? :) Uff, nei det har blitt vanskelig å finne snega de siste ukene, ikke helt meg det, siden Leah kom til verden så har jeg ikke hatt så store problemer med å finne senga om kvelden, men nå i det siste så er jeg blitt litt mer som da jeg var ung..eller yngre :P Kjipt med avlyst konsert da! Kan desverre ikke hjelpe med vin, for der har jeg rett og slett ikke peiling :)

Dossa: Ok, da vet jeg hva femar er..håper du får prøve det eller får trippel pergo eller noe :) Leah sovnet som forventet ganske sent i kveld, men hun var overraskende samarbeidsvillig, så vi har bare ligget og kost og skravlet litt til hun sovna :wub: Jeg er slett ikke overbevist om at el har vært..det er i så fall den korteste syklusen jeg har hatt i hele mitt liv! Jeg sjekker ikke noe denne mnd, men fordi jeg ikke vil ha "hull" i statistikken min på FF så har jeg fortsatt å tempe...og FF sier i dag at jeg er 3 dpo. Har faktisk fått sex både dagen før og dagen etter el, så i teorien så kan jeg faktisk ha blitt gravid denne pp likevel..men tviler veldig på det. Uansett veldig gøy om det stemmer at denne syklusen blir på 27-28 dager :D

Skrevet

Dossa: nei jeg har egentlig ikke noe særlig symptomer, litt ømme pupper, og noen ganger litt småkvalm. I går føltes det som om det var strømninger i magen, men ingen ting i dag:) men er veldig tidlig på vei, skrev feil i går tror jeg, for er bare 3+6. Så egentlig litt rart at det vistes på testen?! Uff synes dette er skummelt jeg..

Leah: Hehe jeg så the prince and me:) tenkte jeg skulle sette på en ikke altfor spennende film slik at jeg kanskje skulle få sove, men tok feil:) ble også noen episoder med gilmore girls:) elsker bare den serien:)

Nå er jeg ferdig med den 3 treningsøkten denne uken(stolt) så nå skal vi legge oss og se på filmen ikke uten min datter. Har lest boken for noen år siden så dette kommer til å bli litt følsesladd tror jeg:)

Skrevet

Ariel, har ei søster, men ho jobber kveld i morgen og dag på lørdag, så det var ingen alternativ. Men blir ikke ut på meg i morgen, lillegutt og jeg har tilbringt deler av kvelden på legevakten da han er blitt dårlig igjen. Begynte med feber igår, og hosten han har hatt siden forrige periode ble betraktelig værre i løpet av natta = lungebetennelse! Så det ble dårlig med aksjer idag også..

Merker jeg er stuptrøtt. Kom hjem fra nattevakt og mannen dro på jobbintervju. Han var hjemme igjen kl 10.00, så jeg gikk å la meg litt.. Fikk vel sove 1 time før jeg måtte opp igjen på veiledning på jobben! Etter det dro jeg hjem til mamma og pappa og la meg, sov 2 timer, før jeg dro hjem og tenkte jeg kunne legge meg sammen med Ilyas... Han sovna, det gjorde ikke jeg pga hosten hans. Så ble det heller legevakten istedet for søvn... Har heldigvis fri i helgen, og tatt meg "fri" på mandag og tirsdag for å være hjemme sammen med Ilyas. Får håpe på aksjer i morgen! Testen syntes å være positiv idag, så da rekker vi det vel :)

Skrevet

Hei jenter:) Så søte dere er som gratulerer meg med 12 uker i dag!! tuuusen takk:) Feirer med å gå på jobb. Eller vi feiret litt med å kjøpe inn akkurat det snopet vi ville!! hehehe kanskje ikek så bra å gjøre det. ,men neste milepæl blir vel 3 trimester og det er jo en stund til (haha kan jo bare drømme om at jeg ikke rører godis før den tid:P) Blir vel godis og kos på lørdag, da kommer foreldrene mine og vi skal forelle den store nyheten!! vi er så spente, tror nesten gubben gruer seg litt:p hehe

Renate, høres virkelig ut som El er i annmars! prøve å legge inn aksjer så fort dere kan:)

Dossa: uff, jeg håper de finenr ut av det hvis det er noe med deg, godt å få skjekket ut litt å få en ny time! Formen min er foresten også ganske så bra, finnes nesten ikke kvalm mer og energien er på vei i riktig rettning igjen, selvom det ikke skal så mye til for å slite meg ut. Følelsesmessig er jeg helt ute å kjører, griner ofte og føler meg litt nedstemt. Blir litt konflikter hjemme pga oppussing og ting som ikke går helt på skinner og det går desverre lit ut over meg, fordi han mener jeg burde sett ditt og datt og spurt om hvorfor ting ble gjort sånn...og da med mine hormoner så takler jeg det svært dårlig, selvom jeg har visst at det kommer. Det blir sånn når vi har håndtverkere her og ikke har kontroll. Men vi har vært gjennom en vinternatt før så det går fint:) Avsluttet kvelden før jeg dro på jobb med å ligge i armkroken til hverandre:)

Ariel: ikke lett å få sove bestandig, er vel en del tanker som svirrer oppi hodet når man nettopp har sett en pos test:) man lever jo på en sky da!

Lilla: jeg syns også det er spennende med kjønn, for meg så spiller det heller ingen rolle hva det blir, alt er like velkomment, men må jo si at det er stas hvis vi får en av hver siden dette mest sansynlig blir den siste! Gleder meg til å høre hva dere venter! God tur til Danmark, skal krysse fingrene for at formen din blir bra!:)

Tigerlise: ja du må holde oss oppdatert, hvordan er det med deg for tiden snuppa? håper alt går fint!

Leah, deilig å sovne litt sammen i senga da, bare kos! i dag var snuppa mi kosete etter bhg, er så herlig når de klatrer opp på fanget og legger seg ned for å kose:) <3 Varer jo ikke så lenge for den jenta er jo i hundre om da`n, men koselig alikevell!

Lilleblomst: kjedelig at formen er laber, håper du føler seg bedre snart!

Datt i bollen jeg nå...trøtta sjøl sitter på jobb og prøver å få tiden til å gå:P

Skrevet

På jobb jeg også Tessy om det er til noen trøst. Får satse på litt aksjer i morgen, uansett hvor trøtt jeg er... Mannen skal jobbe kvelden og begynner kl 18.00, så får sette på en film til sjefen sjæl og ta oss en "kjappis". Skikkelig romatisk - NOT! Men det må vel til :)

Synes det hørtes lurt ut å kjøpe inn det snopet dere ville. Må kose deg litt også nå som du er gravid.

Jeg lever for tiden på knekkebrød med smøreost, frukt og middagsmat!! :) Skeiet ut litt her om dagen med en skolebolle, men men! :) Trening i morgen rett etter jobb, i håp om å få litt energi til å holde ut dagen hjemme med Ilyas, i våken tilstand! :)

Skrevet

Hei søte jenter :)

I dag er det drittvær ute! Var å gikk tur med Poffi, ble en kort tur for stakkars hunden holdt jo på å blåse bort :P Ble plutselig masse sterk vind i tillegg til den søkkvåte snøen som dalte ned, så vi ble ganske våte begge to...men nå koser vi oss i sofan :)

I dag skal jeg hente 3 jenter i barnehagen, så det blir nok liv her i huset i ettermiddag, men det blir bare gøy :) Alle jentene gleder seg stort og snakket om det i barnehagen i dag :D

Ellers har jeg veldig få planer..skulle gå lang tur og ta en dusj, thats it :P Ble jo bare kort tur, så får heller ta en lang dusj ;)

Skrevet

Søtinger :)

Huff da Leah, ikke gøy at det blåser så mye....Poffi kan jo fly rett til værs :P hehehe.....tenker det var godt å komme seg inn i varmen att :)

Gøy med huset fullt av unger :) Snuppa skal ha med seg en kamerat hjem fra barnehagen idag og de gleder seg stort :)

Neste uke skal snuppa sove i barnehagen og det er stort :) Snakker mye om det og gleder seg så masse :)

Er noe som bare de store barna får bli med på, skolestarterne :)

Nå har jeg sett ferdig de episodene av frustrerte fruer som ligger ute på nett, så trenger ikke se på tv de neste tre ukene.

Passer meg fint, for jeg har store problemer med å holde meg våken på kvelden :P

Skrevet

Hei jenter! :)

I dag er jeg nødt til å ta en skikkelig runde på huset! selv om jeg egentlig syns det er veldig slitsomt... har alt klart i 1.etg, bare støvsuge og vaske som står igjen, har begynt oppe, men måtte ha pause nå!

må skifte på sengene og rydde bort en del ting før jeg kan støvsuge og vaske der :/ men gidder ikke bære støvsugeren ned for å bli ferdig der først (den står tilfeldigvis oppe i dag) så må nesten rydde meg ferdig og så begynne med støvsuginga ;)

hehe - for noen problemer vi hjemmemødre har! hvilken ende skal vi begynne i? hihi...

skal faktisk prøve meg litt i jobb snart, det blir sikkert greit å gjøre litt "arbeid" igjen :) håper kvalmen og slappheten blir bedre om noen uker! :)

Ego innlegg, men jeg har lest alt, bare har ikke noe å kommentere akkurat nå... plopp!

Skrevet

Hei jenter..

Jeg skriver ikke så ofte lenger men jeg følger med dere hver dag hvis jeg kan. Akkurat i dag synes jeg dere skriver for lite.. hehe.. Jeg har hjemmekontor i dag, men har store problemer med å konsentrere meg fordi jeg er en dag over IKM.. ingen tantetegn enda.. MEN jeg har kort Luteralfase slik at jeg er egentlig bare på 12 dpo enda. Har ikke tatt noe test i dag fordi jeg er livredd den vil være negativ. Vanligvis så har jeg luteralfase på 10 dager... Jeg temper også.. I dag gikk tempen min litt ned, men er fremdeles over coverline inne på FF. Jeg blir sprø av dette. Dere her inne i Gullfiskbollen hjelper meg vanlivis med å få dagene til å gå da dere skriver så utrolig mye hele dagen.:) Veldig glad for å kunne lese om andres hverdagslige sysler for å ta tankene bort fra hverdagen min.. Men jeg ser at jeg definitivt burde tatt kontordag i dag.. jeg klarer jo ikke å konsentrere meg idet heletatt. Holde meg med selskap noen?

Skrevet

Jeg har i grunnen ikke så veldig mye fornuftig å skrive :P Har enda ikke kommet meg i dusjen, bare sittet i sofan under pleddet sammen med Poffi og spilt nintendo ds pluss sett The big bang theory som jeg lasta ned :) Nå har jeg akkurat spist lunsj, rester etter middagen i går..tror jeg spiste for mye :P

I kveld blir det antakeligvis en film og kanskje sjokolade hvis sambo vil kjøpe til meg :P Vet ikke helt hva vi skal finne på i helga, men i morgen skal mamma passe tantesnuppa så hun ville vel at jeg og Leah skal komme dit og være sammen med de, gå ut også hvis det ikke er så glatt :) Sambo jobber jo, så han ser vi bare littegrann:p

Hva slags planer har dere for helgen?

Skrevet

Renate: Uff stakkars lillegutt, er ikke noe godt å være syk og hoste:(

Tessy: Så flinke dere er som ikke har fortalt noe ennå:) jeg sliter sånn med å ikke fortelle det til venner og familie:S skjønner godt at du blir frustrert av oppussing, og det og ha håndverkere hjemme hos seg. Da vi pusset opp badet ble det noen konflikter her også og jeg eksploderte hvertfall en gang og jeg var da ikke hormonell:) så da kan jeg tenke meg hvordan du har det! Sender deg en klem jeg:) og tenk på så bra det blir når dere er ferdige:)

Ja sant det, sitter med massevis av tanker:) i natt fikk jeg hvertfall sovet litt, selv om jeg klikket på gubben siden han snorket i hele natt...arrrg..

Leah: haha ser for meg stakkars poffi på tur:) du må kose deg masse i dag med huset fylt av barn:)

Dossa: kan tenke meg snuppis gleder seg til å overnatte i bhg:) jeg digger også fruene:) har fått lastet ned siste sesong, men har spart den til nattevakter:)

Lilleblomst: *smiler* ser det for meg:) synes du er flink jeg:) jeg har selv fått i stand denne leiligheten, hadde store planer om å vaske gulvet, men det gadd jeg rett og slett ikke etter at jeg hadde støvsugd. Er vel den eneste gangen jeg er glad vi ikke bor i hus, når det kommer til rengjøring:)

Chamira: håper på det er en spire du har i magen:) når tenker du på å teste? Noen symptomer?

Jeg har forresten fått bestilt time til lege i dag, time 20 mars:) så det syntes jeg bar hyggelig, har lest mange steder at det er mange som må vente til de er kommet en del uker på vei.

Skrevet

Hei Chamira :) Enig med deg, vi skravler litt lite for tiden ;)

Desverre ikke stort å skravle om fra min kant heller... har en liten pause igjen, jobber hardt med ryddingen men blir så fort sliten :(

Spennende om det er noe spire på gang da! krysser fingrene for deg!

hørtes ut som du koser deg leah! :)

Når jeg endelig blir ferdig med denne ryddinga skal jeg også ta meg en dusj! og så er det vel tid for å hente mini igjen tenker jeg!

Siste dagen hennes i gammel bhg, bytter over helgen! blir bra :)

min kjære kommer hjem i dag, men så skal han være borte i 2 uker :/ jeg er jo godt inne i uke 12 før jeg ser ham igjen jo! :( jaja, tiden går fort iallefall...

Så bra du fikk legetime så fort ariel! jeg også får lett nye timer, så takk og lov for det! :)

Renate! god bedring til lillegull! kjedelig å være syk!

Tessy! lykke til med fortelling! morro det! :) Jeg måtte si det før jeg hadde tenkt, men er glad for det nå. har jo tross alt sett nurket 3 ganger (!) alt, så er litt mer selvsikker nå ;)

Helgen her skal brukes til å kose oss som familie! lade opp til noen uker alene, ny barnehage, kurs neste helg (jeg), masse barnevakt og mye mer... phu...blir sliten av å skrive om det! ;) hihi

Skrevet

Renate, god bedring til gullet ditt :)

Lilleblomst, jeg blir sliten av all den jobbinga du holder på meg ;) du må huske å roe deg ned litt, ikke slite deg ut, det har ikke gutten din noe godt av ;) Flink er du som har fått gjort så masse :D

De to ukene klarer du supert, det veit jeg :) Du er ei tøff og ståpå jente <3

Ariel, så bra at du fikk time så fort :) Det blir spennende :)

Godt at du ennå er i god form, håper det holder seg slik :)

Chamira, høres deilig ut med hjemme kontor :) Det hadde sikkert ikke jeg klart om jeg hadde hatt et yrke hvor det var en mulighet. Jeg hadde sikkert bare gjort alt annet enn å jobbe :P

Skrevet

Hei se der ja.. der tok det seg opp. Jeg jobbet i to timer også måtte jeg bruke flere minutter etterpå for å lese meg opp på det dere har skrevet:)

Når det gjelder hjemmekontor Dossa, så skal det sies at det innebære det å sove litt lenger på morningen og ta litt lengre pauser om jeg har tid til det. MEN igjen så er det jo samme jobben som må gjøres om jeg er på jobb eller hjemme så det presser litt på av seg selv egentlig.

Ariel: Jeg tenkte jeg skulle gi det et par dager før jeg tester for å se hva som skjer.. Nå er jeg jo der at jeg gleder meg veldig til hver morgen for å tempe.. i dag gikk tempen litt ned også håper jeg på at i morgen så går den veldig opp.. kanskje.. ehhe.. Det er litt merkelig og surrealistisk å tenke slik også, men jeg har aldri hatt en DPO nr. 12 før så det blir spennende å se om det skjer noe i løpet av dagen her. Når det gjelder symptomer så fikk jeg for noen dager siden hovne bryst.. dvs jeg føler at det sprenger i dem, men ikke noe vondt i brystvorten eller noe annet. Nå synes jeg det har gitt seg litt igjen egentlig. Kjenner jo etter alt som kan være symptomer da. Jeg har også litt kramper i magen og i lysken. Kanskje ikke kramper, men mer som tak hvis du skjønner hva jeg mener.. Og for ikke å snakke opp oppblåst! Jeg er så flink til å analysere symptomer at jeg snakker meg selv gravid her nå.. hehe.. Bortsett fra dette så har jeg ingen symptomer... (bortsett fra at TR er forsinket). Men jeg har heller INGEN symptomer på at tanta er på tur...

Skrevet

God dagen jenter :)

Her blåser vi også bort idag. Akkurat vært å trillet tur og vært en liten tur på cafe sammen med en venninne. Det var koselig. Snuppa sovna på tur hjem og ser ut til å sove godt ute i vinde.

Ellers kommer svigers hit idag og skal være her i helgen. Skal feire svigermor i ettermiddag da hun har bursdag.

I morgen skal mamma passe lillegull og vi andre skal pusse opp leiligheta. Rev av all den gamle parketten igår og ny parkett kommer på i morgen. Er enda en god del små ting som må gjøres først....

Fikk ikke skrevet all verden for der våkna snuppa gitt...

God helg alle :)

Skrevet

Chamira, er spent på testen du snart bare må ta ;) Høres da virkelig ut som det er noe på gang hos deg :) :) Når skal du teste? Fikk du gjort alt du hadde på planen idag?

Carina81, så gøy å pusse opp leiligheten :) har dere stor leilighet og mye som skal pusses opp? Er greit å ha noen til å se etter lillemor da :) får gjort så mye mer da ;)

Nå er jentene og besøket oppe og leker :)

Så da kan ho gamlemor kvile seg litt :P

Skrevet

Her er det også besøk, men ikke snakk om at mor kan slappe av nei..fy så mye dramatikk det er når man er 4 år :P Måtte ty til film og kjeks og juice nå :P Får håpe de leker litt bedre etterpå, de lekte veldig fint før middag, men etterpå ble det mye krangling og tårer gitt :P

Ha en fin dag videre :)

Skrevet

Ilyas' feber er foreløpig borte, og hosten er redusert masse etter bare to doser med pencilin, deilig. Jeg er stuptrøtt etter en lang natt og bare tre timer med søvn. Leiligheten ser ikke ut, og mamma og pappa kommer etterpå på middag. Skal rydde litt nå, så får jeg ta vaskingen i morgen. Ilyas spurte om vi kunne bake kake, men det får vi gjøre i morgen tenker jeg :)

Skrevet

Ble postet før jeg hadde tenkt. Dagens aksjer er lagt, og tappen var tydelig åpen idag... Spennende!!!!

God helg jenter :)

Skrevet

Krysser fingrene for masse positive tester i bollen de neste ukene! Har vært positivt annenhver uke en god stund nå, så nå er det tid for en ny! ;)

Høres ut som om alle både har det travelt og skal kose seg både i dag og helgen :)

Jeg har begynt på suppe (kjøtt og bygg-gryn koker nå), skal sette igang med potetene og de andre grønnsakene nå. enkel og god kost som kan spises akkurat når vi har lyst på den :)

Har egentlig lyst til å lage knekkebrød i dag også, men vet ikke om jeg burde...prøver å høre på kroppen og slappe av når jeg må (jeg prøver dossa ;) ) ... alt ble ryddet og støv fjernet i dag, men vaskingen har det ikke blitt noe av (bare badet). lille syns det er gøy å vaske gulvet, men da vi kom hjem ville hun bare spise litt og se på tv ;)

Skrevet

Leah, ja det blir fort mye dramatikk når jenter leker sammen. Merker det når snuppa leker med to andre jenter, da blir det mye tull. Er de fire går det bedre :)

Håper dere får en rolig dag nå da Leah :)

Renate, så godt at mini er bedre :) aksjer er lagt skjønner jeg *juhu* spennende å følge deg fremover :) håper du får lov til å juble snart ;)

Lilleblomst, godt å høre at du ikke sliter deg ut :) viktig å lytte til kroppen. Nå må du kose deg med familien, du har vel fått mannen din hjem att :)

Sola skinner og snøen smelter :D

Jeg vil ha vår og masse sol nå. Tenk bare tre uker att så er det påske :) Har nedtelling jeg :P

Skrevet

Gratulerer Arie med positivtest :)

Klarer selvfølgelig ikke å holde meg borte fra bim :D Vet jo aldri når jeg har Internett igjen. Ellers så nærmer jeg meg el, er jo på cd10, tiden flyt altså. Jeg har blitt forkjølet, tett i nesen og små ørr i hodet. Men nyter fortsett sydenvarme :D

Ha en fin kveld jenter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...