Gå til innhold

Gullfiskbollen :) ny 3.feb


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Javel jenter da var eg ferdig me gyn , naprapat og telefonen fra Hausken..

 

De sa at det så veldig bra ut 7 mm slimhinne :)

 

På mandag tine de egga mine og sette inn kl 14.00.. Wiii de må tåle opptiningen !!!

 

Ska begynne med Lutinus (progesteron) på fredag.. Nå kan eg kanskje ta meg litt frokost har ikkje fått spist enda.

 

Det som var litt drit var at eg sko fortsette med de tabelettene som gjør meg kvalm etter insette og

 

Lilla : Krysser alt eg har for at pappaen din komme seg fort...Klem

 

Tessy : Håper bekymringene dine er feil og at det er en levende spire i magen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Masse lykke til hos legen idag Tessy :) Krysser alt jeg har for deg vennen :) :) :) :) :)

Gleder meg til å høre deg fortelle at alt er bra med spiren din :)

Klem til deg <3

 

Metti, jeg er så spent på dine vegne <3

Håper det gikk bra idag :)

 

Leah, må gå forsiktig når det er glatt ute, blir som den gamle kjærringa da :P *ler*

Du får bare forsyne deg av din samboer idag ;)

Håper du snart får EL, MARS er din måned vettu ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅÅ nÅ ble jeg kjempe glad Metti :D

Tenk at pÅ mandag sÅ skal du sette inn dine gullegg og snart tester du positivt *wiiiii*

Alle i bollen krysser fingra for at eggene dine overlever opptininga :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metti: Så bra!! :D Får håpe helga går fort for deg, så mandagen kan komme :) Setter de inn begge 2 da? Håper alt går akkurat som det skal, nå er det din tur..og du er jo spådd tvillinger, så det går sikkert kjempebra :) Kjipt at du fortsatt må ta de pillene da..men kvalmen kan det jo hende du må venne deg til nå ;)

 

Dossa: Ja du skal tro det ser ut som ei gammel kjærring om er ute og spaserer på glatta :P Mars er jo din mnd også, så nå flytter snart hele bollen videre til 1.tri :D

 

Er spent på dine vegne Tessy og håper så inderlig at alt er bra!

 

Nå har jeg spist litt, og fikk veldig lyst på makrell i tomat..så da lurer jeg på om ikke el har vært likevel. Pleier alltid å syns makrell i tomat er nydelig før mensen kommer, men etter mensen har vært syns jeg ikke det smaker noe godt. Sånn er det hver mnd, er ikke det rart? :o Men men, tiden vil vise :P Håper bare sambo er i form til sex i dag, får helt angst når det går mer enn 2 dager uten at vi legger aksjer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tiner opp begge tror eg men tviler på at de setter begge inn igjen..

 

Er på jobb så kan ikkje skrive så mye men ville bare si at eg fikk skrøyt av fremlegge mitt i dag. Hadde visst lagt lista høyt ;) men eg var første ut så da er det jo lettere for de som kommer bak for da har de mal å gå etter... Men eg e ferdig yey

 

Ellers så syns eg det e veldig rart å tenke på at eg ska sette inn på mandag... Nå ligger alt til rette og kroppen er på lag ...

 

Tessy er så spent på hvordan det gikk i dag... Håper håper håper !!!

 

Lilla : tenker på deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:-) da har vi vært hos legen og sett en liten utydelig krabat med bankende hjerte! Estimert til 7+4....er så utrolig letta!!<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tessy så flott :) Godt å høre at alt er bra med den lille :)

Metti åh håper dagene frem til mandag går fort for deg blir spennende dette :)

Plopp i bollen der ja ;)

Kose på

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Tessy nå ble eg gla !!! whop whop

 

Eg har sluttet å stole på billigtester. Syns de viser mye feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende metti. Krysser alt for deg.

 

Tessy, hvordan gikk det hos legen idag?

 

Jeg har også klart å bli syk nå. Vondt i brystet og feber. Måtte dra hjem fra jobb idag. Så nå er rommet til Ilyas for lufting etter at mannen har bodd der siden søndag. Ilyas kan jo ikke sove med meg nå. Så han skal inn på sitt rom, mannen inn på vårt og jeg på sofaen. Mannen skal nemlig ha 30 grader inne på rommet, og det orker ikke jeg. Heldigvis for meg vil ikke Ilyas ha middag, han ville nemlig ha brød som han skal spise fra matboksen. Var veldig stas da han hadde med den til bhg idag for å spise frokost.

 

Ønsker dere andre en fin ettermiddag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flott Tessy! :)

tror jeg skrev det i en av de andre trådene våre også, men gjentar... har faktisk hørt at det ikke er lurt å teste når man kommer utover i ukene, særlig ikke med billigtester. det høye hcg nivået er for høyt for disse testene og resultatene kan bli dårlige ;)

jippi for bankende hjerte snuppa! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Spennende Metti :) Håper dine eskimoer klare opptiningen og at de setter inn begge eggene :)

 

Tessy: Så godt å høre at alt er bra med lille spiren din :)

 

Dere som har sett at jeg blir gravid denne pp, må nok skuffe dere. Jeg har nemlig fått innkalling til operasjon neste torsdag, og det er da jeg har eggløsning. Tviler på at det blir noe sex den dagen :( Nå kjenner jeg at jeg gruer meg masse :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men da faller vel denne pp bort bare, vi har jo stort sett fått opp Mars som neste ;) blir nok thailandspire da vet du ;)

 

Masse lykke til med operasjonen! (har du bestemt deg for å gjennomføre den?) Klem til deg Cornflake! :)

har hørt flere som er blitt gravide etter op forresten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen :-)

Kjekt å se dere på face og få noe ansikter på dere :) Selvom jeg kun klarer å huske 3 foreløpig.

 

Metti: ååå... hvordan få tiden frem til mandag å gå! Herregud jeg tror ikke jeg veit hvor jeg skulle gjort av meg! Tror dem har sluttet å sette inn flere enn ett egg nettopp pga. økt risiko for tvillinger og dermed kan det bli et risikosvangerskap som dem helst vil unngå om man har vært en "sliter" med litt historie.

 

Tessy: Godt å se bankende hjerte!

 

Jeg er veeeeeeldig engasjert i norges lovverk og regler og prosedyrer når det gjelder gravide og ul i uke 12 og debatten om keisersnitt kan bestemmes av den ekelte kvinne uten medisinsk grunn osv. Jeg tok selv privat ul i uke 10 for å se at det var noe liv der og at alt var bra. Og det skal jeg gjøre igjen :)

 

Så det var noen av dere på face som hadde snakket om navnet på en evt. fremtidig spire :) Rart å tenke på men det er jo ofte det mest esensielle å det man først tenker på utenom at barnet er friskt :) Om vi en dag får en til og det blir en jente skal hun hete Maya og om det blir gutt kanskje Johannes. Snuppa vår sier hun gleder seg såååån til å bli storesøster når vi prøver å lage baby :) Og den skal hete Johan om det blir gutt :) Mye rart fra barnemunn!!

 

Håper der ellers har det bra snupper :) Veit vi er flere som venter på at tanta skal forsvinne og aksjene igjen kan legges :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg kjempe glad Tessy :) :) så deilig med et bankende hjerte *juhu*

Ikke teste noe mer da søta. Den lille jenta har det så fint i magen din *smiler*

 

Var deilig å avspassere idag. La meg rett på sofaen og sovnet :P

Det var godt :) har ikke noe problem med å sovne midt på dagen *hihi*

 

Masse god bedring Renate :)

Bli fort frisk att vennen.

 

Jeg datt visst rett oppi bollen :)

Må lese en gang til jeg gitt....huff denne alderen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg meg nesten litt dumt her..hehe :D Det er ikke brev om operasjonen, men forsamtalen os fertilitetsseksjonen på sykehuset :) Uansett så har det gått veldig fort, fikk brev i forrige uke at de hadde mottatt søknaden vår og at vi ville høre fra de innen 2 mnd.

Litt ego her nå, sorry...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

då byrjer eg med deg Cornflake, som skreiv sist :) GRATULERER!!! Så kjekt! Dette var supert. Eg skulel skriva at det var positivt med sex når ein gruer seg, så får ein litt spenning ut, men her blir jo ikkje det nødvendig :) Lykke til framover, du skal vel bruka eggl tester og slikt? Eg gler meg slik til du får positiv test! Og blir jo spennande med all spåinga her inne, hehe

 

Til deko alle som har skrive så fint til meg om faren min. Lilleblomst, dossa, verpesyk, metti og alle sammen: Det varmar utruleg! Me har vore så redde. Eg har tenkt litt at eg kansekj har vore ekstra redd pga at eg er sårbar no, men det viser seg at alle ahr tenkt det samme, både søstrer, mamma og pappa har tenkt at det kunn eenda med dødsfall. Men no har det snudd!! Eg var hos han i dag ( med ultralyd bilde- skriv om det lenger nede) Og ja det var veldig fint å få snakka om babyen og våren og håp osv. Pappa sat oppe da eg kom og løyste kryssord. (!) Han hadde visst verkeleg snudd redselen over til kampvilje, og hadde gjort øvelser med armen som skulle forebygga lungebetennelse, ete og drukke, spasert i gongen (heilt sjukt med tanke på kor elendig han var nettopp) Og sjukesøstra var så optimistisk. CRP har gått ned, det betyr at antibiotikaen virker. Er enno bekymra sjølvsagt, men dødsangsten har falma ganske så kraftig. håpar berre ikkje me får dårlige overraskelser. Takk for all omtanke!!!

 

Ultralyden: Babyen var blitt kjempestor- og sprell levande!! Var ein fantastisk god opplevelse tidlig på morognkvisten. Ho brukte lang tid, vikra som ho syns det var kjekt og. Den veiva med armane og kryssa beina og hadde alle fingrer og tær (eg har gått å vore redd sia sist at den mangla bein, for har aldri sett dei før :) )alt ein bekymrer seg for! Og nakkefold og slikt såg fint ut. No er det over til ordinær oppfølging. Får ikkje fleire ultralyder. Altså kanskej seinare i svangerskapet om det lbir aktuelt. men ikkje no. Jordmor om ein mnd, og så ultralyd på KK 28 mars. Eg kasta opp i bilen 3 gongar på vei til legen, og då ho spurte koss det gjekk sa mannen min med ein gong (han og mama og pappa har snakka saman om meg og sjukemelding) at det ikkje gjekk bra, osv, og då ho spurte om eg trong sjukemelding sa han JA! Så veldig greit. Eg byrja jo også å grina og sa eg var så redd for pappa osv. Så no er eg sjukemeldt 100 prosent til 24 februar- somer så lenge han bli på jobb. Då skal eg reisa heim og bu hjå m og p, så blir helelr ikkje pappa aleine om han kjem heim no snart. Gjekk kjempefint ift sjefen og fortalte og gruppa mi at eg var gravid. Dei blei kjempeglade, klemte meg osv. Og dei fleste sa at det hadde dei skjønt for lengst, så dårleg eg har vore. Dei har jo også sett at eg har regelrett sovna på jobb fleire gognar :) Så det var meg, har det uendeleg mykje betre enn i går, er kjempeglad! Svigers på lapper i kveld også, veldig koseleg! :)No sender eg og skriv vidare, i tilfelle det slettes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, beklaga det blei altfor langt, det hejrta er fylt med flyt munne over med som det heites :)

 

Metti: Har tenkt masse på deg i dag, og vore kjempespent på å lesa koss det har gått emd deg. No er eg kjempeglad! Dette var veldig bra. alle me har tru på deg! No seier eg ein gong til (ja det gjer eg, for at de har sagt det til meg har vikra positivt inn og hjulpe meg) Få deg ein sjukemelding!!! På mandag er det kun baby! Kanskej speler det ingen rolle om du går på jobb eller ikkje, men om dette ikkje går denen gongen (noko eg trur bestemt at det gjer) så kjem du kanskej til å stressa med dette at du var på jobb og slikt. Berre legg alt vekk no og kun fokus på deg sjølv! Det hadde vore fabelaktig. fin tid å få sjukemelding også, når du nettopp har vist på jobb kor flink du er! Jaja, du bestemmer sjølv, sjølvsagt :)

 

Lilleblomst. Alt du skreiv om appa var så fint. Leit å høra at du er bekymra for skatten din. Kor langt er du på vei? Ta ein ulralyd? (beklager at eg ikkje hugser heilt)

 

Verpesyk: Så leit å høra om broren din, korlei sgjekk det emd han? Syns klara var et veldig fint navn. Reint og norskt og ekte. Nett og fint, kjente eg likt edet veldig godt! Lykke likte eg ikkje likegodt, men kan jo godt vera at det kelr deko godt. Tenker at det kanskej er litt vanskelig å heita lykke på tunge dagar? :)

 

Tessy: Stakkars deg som har vore så redd! Fantastisk at resultatet vart som det vart!! Er så glad på dine vegne, kjente eg blei heilt matt i heile kroppen av å lesa om den svake testen. Men no veit du at alt er i orden, og etter hejrteaktivitet på ultralyd, har barnet store sjanser! :) Legen sa til meg at svangerskapa er ulike, og at eg ikkje reng vera like kvalm neste gong :)

 

Renathe: Masse god betring!

 

Beklager til dei eg har glømt. Tenker på deko alle, ha ei god natt og ein fin dag i morgon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å høre fra deg Lilla :) Godt å høre at faren begynner å bli bedre, håper han komme seg fort. Jeg syns det er bra at du blir sykemeldt, så du kan komme deg litt. Høres ut som du trenger å ta det med ro og ikke stressa. Så er det jo kjempeflott at alt er bra med lille spiren din :)

 

Verpesyk og Dossa: Den juicen smakte helt forferdelig :( Den var så bitter og sur :( Vurderer sterk å blande syrup i juicen :D

 

Tessy: Det var sikkert helt fantastisk å se lille spiren :) De billigtestene er kanskje ikke helt til å stole på. Kanskje litt varierende på kvaliteten.

 

God natt søte gullfisker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, blir nesten rørt når jeg leser innlegget ditt lilla :) Da du skrev at dere hadde snakket om babyen, våren og håp måtte jeg kikke noen sider tilbake og lese hva jeg hadde skrevet ;) Varmer å se at noe kan brukes ;) Kjempe bra at det har snudd! som du sier, det kan skje ting igjen, men jeg er overbevist om at livsvilje skiller overleverne fra de som "svinner hen" og evn går bort tidlig.

de med sterk livsvilje kan jammen overleve det utroligste! :) Kos deg masse med sykemeldinga! flinke mannen din som sa ifra at du trengte fri! :)

 

Hvordan er det med dere andre i dag?

 

Jeg er blitt litt forkjøla jeg, vet ikke om det har noen sammenheng, men er også mere kvalm i dag. Aku lo av meg i går da jeg nekta å ha nåler mot kvalmen! den får hun ikke ta fra meg! ;) godt å kjenne alle symptomene som uteble på de forrige sv.skapene :)

Jeg skal ha tidlig ul i slutten av denne uken, livredd for at vi ikke ser noe, men da får jeg vel en ny senere tenker jeg. kommer også ann på hcg stigningen, skal finne ut av den etterpå. krysser fingrene!

 

Ha en fin dag snuppene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, fisker!

 

Kjære Lilla, så utrolig godt å lese innlegget ditt! Det må virkelig føles som at en tung bør har forlatt skuldrene dine. Nå skal du bare ta livet med ro fremover. Gå turer i solen (med brodder!) , begynner å kikke på søte babyklær, sove lenge, nyte livet..

Når det gjelder min bror, gikk ikke det så bra. Han var syk lenge, og døde da jeg var ca. 5 mnd på vei. Jeg fikk fremskyndet ordinær UL slik at han fikk se et bilde av sitt tantebarn før han døde. Han var så lei seg for at han ikke skulle få møte henne. Jeg tenker at han lever lvidere gjennom henne, og det er en god tanke og en god trøst. Men nå orker vi ikke mer død og elendighet. Nå er det jammen meg på tide med litt liv inne i magen!

 

Tessy, så utrolig godt at det var sprellende liv inne i magen din! Senk skuldrene, og kast alt som heter billigtester :)

 

Metti, ikke lenge igjen til mandag! Det blir sååå spennende! Krysser fingrer!

 

Leah, Ella er et av mine favorittnavn også. Men det er kanskje litt for likt det vi har fra før. Uansett kjekt å tenke på navn. Var det du Tjohei som hadde Maya? (plopp, plopp) synes det var veldig fint det også :)

 

Cornflake, så flott med innkalling! Deilig å komme igang!Jeg drakk også juice igår, men synes den egentlig er ganske god. Elsker jo alt som er surt, særlig smågodt :D

 

Bare fire dager igjen til vår legetime, jeg gleder meg til å få kommet igang! Luftet for mannen min igår at han kanskje hadde hatt behov for en liten sykemelding for å få kommet seg ovenpå igjen. Tror ikke han har hatt overskudd siden snuppa kom til verden, og 100 % studier + jobb+ oppussing er krevende. Han er selvfølgelig skeptisk til det, men vi får se hva legen sier. Første skritt på veien er at vi har prøvd å leve veldig sunt denne uka. Spist masse fisk, jeg har fått trent og kjenner at formen er på vei oppover. I går laget jeg smootie med masse blåbær (antiokisanter) som vi slukte i oss, og vi har bestemt oss for at vi skal legge oss senest 22.30. Kanskje det kan funke?

 

Til dere syke gullfisker, god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :)

 

Lilla, så godt å høre at det går bedre med din pappa :)

Var nok godt og lurt å prate sammen om håp og tanker for fremtida. Kjempe bra at du har fått sykmelding, for du må ta vare på deg sjøl vennen :) Du bærer på noe helt fantastisk *smiler*

Nå kan du slappe av, sove masse, gå turer og bare nyte tilværelsen :) :)

 

Metti, har nedtelling sammen med deg :D

Bare 4 dager att til din store dag *weeeee*

Det er nå det skjer, om ikke så lenge så vil vi alle sammen høre deg juble for full hals ;)

 

Cornflake, jeg har ennå ikke fått tak i den juicen. Skal prøve rema 1000 idag, var noen som fikk kjøpt den der har jeg hørt.

Alt skal prøves ut som ikke er farlig :P

Det var jo bra det bare var til samtale du skulle, for spiren kommer nå i mars ;) ;)

Bra med deg ellers vennen?

 

Til dere syke gullfisker, masse god bedring :)

Pleie dere godt og ta vare på dere sjøl!

 

Jeg har to fri timer nå, så får begynne å jobbe litt.....hehehe.....kan ikke sitte og skravle hele tida :P

 

Svigermor skal hente gullet idag og snuppa blir med sin bestis hjem idag, er hennes foreldre sin tur til å kjøre på turninga, og mannen henter vesla, så da skal jeg sitte att på jobben og jobbe utover efta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare en liten tur innom, har hatt hcg stigning på 7 dager fra ca 1350 til 16 500, må jo være bra det vel?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...