Gå til innhold

Gullfiskbollen :) ny 3.feb


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Du har en spennende dag foran deg imorra Metti :) Håper alt går etter planen og tenk snart sitter du med en positiv test i hånda *juhu*

 

Tigerlise, å så spennende at du slipper å vente for lenge. Skal bli godt å få det unnagjort tenker jeg.

Og det kommer til å bli et fantastisk resultat *smiler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, gleeeder meg til å bli kvitt gravid-i-sjuende-måned-selv-om-jeg-ikke-har-spire-look'en :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg unner ikke mannen å ha så høy feber.. Bare jeg får sove! Haha! Lagde tyrkisk omlett til lunsj idag, så da ble mannen og Ilyas fornøyd.

 

Vi stresse igår så Ilyas kunne prøve seg på småbarns turning, men da vi kom dit var det bare store drillpiker. Var visst idag og ikke igår, haha! Må bare presere at det IKKE er min feil, vi fikk nemlig beskjed om at det var på mandager.

 

Metti, lykke til!! Du også Tigerlise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskene jenter blir nok ikkje mye søvn på meg i natt....

 

Nå skal jeg på Zumba før jeg faktisk skal sitte barnevakt og jobbe litt til jobb i morgen.. Eg jobbe aldri hjemme men en gang må bli den første :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Tigerlise: Snille, søte, gode Tigerlise :) Gjett om jeg ble overrasket da jeg henta posten i dag :D Tusen tusen takk, det var kjempegøy og kjempekoselig gjort av deg :wub: Gjorde hele dagen min det, bare smiler :D Syns det er trist at du ikke kommer til å få bruk for det selv da, men sikkert godt å få vekk sånne ting også. Og jeg håper så inderlig at dere får adpotere og at det ikke tar så fyktelig lang tid!

 

Jeg fikk et brev av Tigerlise i dag med noen vitaminer og en graviditetstest, ble så utrolig glad..tenk å få en så fin overraskelse i posten :)

 

Må løpe å lage smoothie til dessert til noen maskråker nå, men bare måtte inn å takke Tigerlise..du er herlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Huff Dossa, håper dobbelpergo hjelper deg snuppa. Så godt å se at du ikke havner i kjelleren, du er så god altså :) Et lite spørsmål, var det grapefruktjuice du skulle begynne med?

 

Spennende dag i morgen Metti, venter spent på oppdatering :)

 

Jeg er i gullfiskmodus...plopp plopp

 

Ønsker dere en superfin kveld jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du fått pakken allerede Leah? Så bra :) Sitter og smiler jeg også for at du ble så glad :D Håper du får bedre bruk for det enn meg (og det gjør du veldig snart!), jeg skal jo få et herlig barn som noen andre har laget til meg <3 Håper jeg... Vi setter i gang prosessen så snart vi kan nå. Er så masse som skjer nå - adopsjon, operasjon, valper... *puh*. Deilig, da rekker jeg ikke å tenke så mye på spirene som aldri ble noe av.

 

Snart kommer det noen superkoselige, snille folk og henter den første valpen. Blir litt vemodig, men akk så deilig også... Vet bikkja kommer til å bli fornøyd, hun er radmager og drittlei nå, hehe. Fikk ligge i senga vår en stund i natt, hun lå heeelt stille og koste seg. Var nok redd for å bli kasta ut igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerlise masse son skjer rundt deg håper ting går rett vei nå :)

Metti lykke til i morgen sender deg mange varme tanker :)

Dossa ush at tanta kom men bra du tar det så bra :) her er også tanta i anmarsj flere dager for tidlig skal ikke komme før på fredag men jeg er bare letter etter en måned med neg el tester er det like greit så kan jeg starte på nytt :) da får vi vist lik ikm dag både Dossa Lillefie og meg :)

Tror å håper at vi får positive tester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så "koselig" Tjo hei at du joiner den samme IKM uka som meg :)

Artig at vi har lik syklus ;) neste måned skal vi kunne juble sammen så høyt vi bare kan *smiler*

 

Cornflake, jepp har tenkt å prøve den juicen :) kan jo ikke skade tenker jeg.

Men den er visst ikke lett å få tak i *pokker*

Må ut og leite for den skal prøves sjøl om den smaker dritt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natta, kjære gullfisker! Jeg er helt skutt etter en lang dag, og har kost meg på sofaen med sushi og 4-stjerners middag :)

 

Dossa, jeg har også kjøpt grapefruktjuice idag. Rosa fra Meieriene. Er det den dere andre også tar? Skal sluke det sammen med en hel haug Biola, og satse på at det gjør susen ;)

 

Renate, godt å få bekreftet dette med nattevakter fra andre. Jeg har vel egentlig en mann som generelt sett trenger mye søvn, så nattevakter er noe herk for han :S Du har forresten all min sympati i forhold til to syke "barn". Regner med det er det eldste barnet som er dårligst, tjihi ;)

 

Metti, jeg skal tenke masse på deg i morgen. Nå må lykken snart vendes mot deg :) Har ellers mye ledige kvelder fremover, så hvis du skulle få behov for å lufte hodet i ventetiden er det bare å sende mld. på Face :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verpesyk: Jeg kjøpte Rosa grapefruktjuice fra meieri jeg også :) Skal drikke et glass før jeg legger meg :)

 

Dossa: Prøv ICA eller meny, de har det helt sikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg prøve de butikkene også Cornflake :)

 

Nå er det lalletid på meg.

Klarte faktisk å holde meg våken slik at jeg fikk sett på frustrerte fruer....hehe....ikke verst :P men nå er jeg stuuuup trøtt :D

 

Sweet dreams jenter <3<3<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle søte!

 

Takk for sympati ift. kvalmen, god lesning for meg :)

 

Metti, er hos deg i tankane for morgondagen. Krysser fingrane, folder hendene <3 Men eg syns ikkje du skal gå på jobb i morgon. Kan du sjå det litt an? Du skulle hatt ro no vennen min.

 

Ein av deko har soppinfeksjon, hugser ikkje kven. Iallefall canesten er ikkje så effektivt. Kan få på resept hos legen tablett som du svelger, så får du det vekk før eggl. Eg gjorde det no rett før eg blei gravid. Blei litt stressa , for ein kan ikkje ta den som gravid. Men legen sa at det var ingen fare, eg tok den på morgonen den dagen smilefjeset kom om kvelden. Hadde smilefjes neste dag også.

 

Elels er eg veldig urolig. Det går ikkje så bra med faren min. Må kanksej opererast ein tredje gang og det er fare for lungebetennelse, og han er veldig svak. Får allslags vonde tankar, om at babyen min ikkje skal ha sin besten. Og forferdeleg å vite at han ahr vondt, og at han også sjølv er redd. Faren hans døde av lungebetennesel for nokre år sidan, og ein fetter døde av blindtarmen for mange år sidan.

 

Ultralyd i morgon. 11+3. Eg håpar så inderleg alt er bra. Sjukemelding vil og bli et tema. No med pappa oppi alt sammen føler eg meg veldig svak.

 

Tigerlise, så skjønn du er som sendte post <3

 

Glad i deko jenter! natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarer ikke henge med i svingene her jeg jenter:P

 

Lilla: er så leit å gøre om faren din, håper virkelig han kommer seg over kneika snart!!

 

uff dere, jeg har begynt å bli bekymra...syns jeg bare får mindre og mindre symptomer ikke kvalm, ikke trøtt, nesten ikke såre nipler.. ( var veldig kvalm sist, trøtt og så øme nipler at det var vondt hver gang jeg tok av meg bhen)...måtte ta en ny billigstrimmel i dag og jeg syns den var ganske svak...:( jeg vet ikke om jeg har grunn til å være bekymra, men denne dagen har i hvertfall ikke vært noe spes gøy...tømmte meg for kenneth om mine bekymringer og han syns vi skal ta en tur til legen så jeg prøver å få en time i morgen...legen min har ul... jeg må jo si at jeg ble ekstra bekymret når kenneth fortalte at han var gjennom en MA med sin ex (som han også har en datter med) så nå har jeg bestemt meg for å forvente det verste til noe anent er bevist! for alt i verden så kan det jo være en spreller inni her...men akkurat nå tror jeg ikke det. Trodde heller ikke at jeg skulle bli av den bekymrede typen. Så sånnsett blir jeg vel litt påvirket av alt som fåregår her inne på bim...

 

uff, det var nattevaktens utblåsning!

 

Metti: masse lykke til hos gyn og alt annet som dagen din virker å bringe! jeg skal tenke på deg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, håper alle har det bra:)

Orker ikke å lese igjennom alt og svare alle nå, så får ta det igjen.

 

Tenkte bare å spørre her inne, vet noen om det blir feil å ta en EL test så seint? (tenkte å se om den hadde blitt sterkere eller svakere siden igår, men har glemt å ta den :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, så leit å høre at du har det tøft lilla! og at faren din er så syk! Noe av det viktigste for deg nå burde være deg selv og faren din, så en sykemelding burde du unne deg :) Jeg vet det kan være farlig å bli syk sånn han er nå, men han får vel både antibiotika og stor oppfølging på sykehuset? Noe av det viktigste han trenger er ro og håp. kanskje det er godt for ham om han ser at du slapper litt mer av(sykemelding) og at dere snakker om babysen og våren/sommern osv? det er lov å snakke om at man er redde også, hva hvis? osv, mye bedre å ha snakket sammen om sånt (ja, jeg vet det er både sårt og skummelt tema) Si at man er glade i hverandre, at du virkelig ønsker at han skal få se barnebarnet osv... Det ordner seg nok lillavennen, ta vare på deg og familien din og så kan du komme til oss i bollen og tømme deg litt! * Klemmepå *

 

Huff Tessy! skjønner hvordan det er å oppleve sånt! men det er ikke sikkert at ting har endret seg vet du! noe har du blitt vant til og noe endrer seg jo underveis, kanskje det er en liten gutt inni der som ikke gir de samme symptomene som du hadde med lillegullet ditt. krysser fingrene for positivt resultat i dag! :) stor klem til deg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :)

 

Lilla, huff jeg får så vondt inni meg når du skrev om din pappa :( Rant en tåre her no kjenner jeg.

Krysser fingra for at det går bra med han og at han snart kommer seg opp på beina igjen :)

Skjønner veldig godt at du er redd for å miste pappa'n din og at spiren ikke skal få se'n. Men dette skal ordne seg vennen :)

Tenker på deg, og du må ta vare på deg no, be om en sykmelding. Kroppen din virker svak pga av formen din og dette med din pappa. Sender deg en stor klem snuppa :D

 

Tessy, huff du må ikke bekymre deg angående symptomer.

Det kan gå opp og ned, men hvis du ikke roer deg så be om UL. Bedre å be om det en gang for mye enn en gang for lite.

Sender deg en god klem søta :D

 

Lilla, lykke til på UL idag :)

 

Metti, masse lykke til idag!!!!

Tenker masse på deg og krysser fingra for at det går bra idag :)

 

Dumme tanta er litt små slem kjenner jeg :(

Inni mellom så stikker ho kniver i underlivet og nederst i magen *au au au au* :(

Men snart forsvinner ho og ny EL på gang og da sitter spiren *juhu* :) :)

 

Nå er det morra møte på jobben.

Skal avspassere møtetida i eftan, så da er jeg ferdig kl 1140 *smiler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, 1.trimester og alle trådene med misting, angst, symptomjakt osv er ikke bra for oss... jeg prøver virkelig å unngå de, merket den første uken at jeg ble veldig urolig av de.

 

Jeg har kommet til en slags ro, med "det går som det går" tankegangen, hvis det ikke stemmer nå så får vi det til en annen gang. 1.graviditeten i fjord var veldig leit at gikk galt. i høst hadde jeg en helt annen opplevelse av det, da skjønte jeg det egentlig tidlig... Krysser virkelig fingrene for min lille spire og håper at denne sitter, men vet samtidig at vi kan komme igjennom å miste (igjen) og at livet går videre.

 

Glad i dere jenter! måtte alle få oppleve å få babydrømmen oppfylt snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

metti: krysser fingrene for positivt resultat hos gyn i dag! kryss, kryss, kryss, kryss, kryss, kryss :) :) :) :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen søte gullfisker,

 

Idag er det Mettis store dag, vi tenker masse på deg, vennen! <3

 

Lilla, jeg ble så lei meg av å lese det du skrev. Du har det tøft akkurat nå. Jeg håper virkelig at legen kan gi deg et lite pusterom nå. Du skal både ta vare på deg seg og den lille i magen, samtidig som du skal håndtere at faren din er syk. Da jeg gikk gravid med snuppa hadde jeg en kreftsyk bror. Legen min insiterte på at jeg skulle jobbe redusert, nettopp pga de psykiske belastningene dette innebar. Håper dere finner en løsning som er god for alle parter. Og forresten, takk for tipset angående sopp. Skal til legen på mandag, og ta det opp med han da :)

 

Tessy, jeg forstår at du er bekymret. Man leser jo overalt om alle som mister, og det har dessverre vært litt for mange av oss gullfisker som mistet. Jeg vet at jeg nok kommer til å være livredd når jeg blir gravid igjen, men vet at jeg vil få god oppfølging og tidlig UL.

Husk at det som regel går det veldig bra, og alle svangerskap er forskjellige. Dersom du var mye kvalm med nr. 1, trenger du ikke å være veldig kvalm med nr. 2. Har selv en mor som har vært gjennom fire svangerskap, og alle var forskjellige. Ta en tur til lege hvis du er bekymret. Tenker på deg <3

 

Lilleblomst, jeg er helt enig med deg at det kan være lurt å ikke lese så mye på alle disse "miste"-trådene når man har blitt gravid. Jeg har ikke tenkt å henge inne på "1. trimester" når jeg blir gravid igjen, nettopp på grunn av dette. Naturen går uansett sin gang, og det er bedre å oppsøke lege hvis man er bekymret istedet for å google opp alle "skrekkhistoriene".

 

Igår begynte vi å snakke om navn på vårt fremtidige barn. Litt sprøtt når vi ikke er gravide engang, men vi prøver å tenke positivt begge to. Jeg har litt lyst at barnet skal få et litt symbolsk navn ift prosessen vi har vært gjennom, feks Lykke. Mannen min synes det er jålete og sært, men holder heller en knapp på Klara el. Clara, som kan knyttes til "å klare noe". Kan fort bli Klara Ku, men jeg synes allikevel at det er litt fint. Guttenavn er vi helt blanke på. .hehe :)

 

Cornflake, jeg skal begynne med grapefruktjuice idag jeg også. CD 15 nå, men ikke tegn på at EL nærmer seg enda. .

Pga denne soppen skal jeg prøve å spise minst mulig produkter med sukker og gjær fremover. Det er jammen ikke lett! Takket nei til både is, krumkake og sjokolade da jeg var hos moren min igår, og hun lurte på om jeg slanket meg :/ Orket jo ikke å ta opp sopproblematikken i plenum, så jeg bare sa at jeg ville være sulten til middag. Ble en god porsjon deilig sushi på meg istedet. Omega 3 skal visstnok være veldig bra for kroppen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :)

 

Er spent på hvordan det har gått i dag Metti :)

 

Dossa: Dumme tanta, hun burde vite å oppføre seg! Deilig å avspasere i dag da :)

 

Lilla: Uff, håper virkelig at pappan din blir frisk snart! Og at du får en sykemelding nå så du kan tenke på deg selv og familien din, tror virkelig du trenger det nå. Sender deg en god klem :)

 

Tessy: Håper spiren din har det bra og at det ikke betyr noe at symptomene ikke er like mye til stedet :)

 

verpesyk: Vi har også navn klare, det har vi hatt lenge, så nå mangler det bare en spire :P Jeg får bestemme hvis det blir jente og han hvis det blir gutt, så det blir enten Ella eller Johannes ;) Håper hun eller han kommer snart!

 

Nei der var resten glemt :/

 

Nå skal jeg få Leah avgårde i barnehagen, håper hun ikke gråter i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanken jenter:-) jeg tok en ny test i dag...den er veldig svak:-( mye svakere enn for et par uker siden, ja tilogmed omtrent like svak som den andre testen jeg tok en dag før ikm.... Vet at alt kan skje. Og at alt kan være veldig forskjellig. Jeg har fått time kos legen kl 14.45 i allefall! Nå skal det soves!

Klem fra ei som setter pris på dere her i bollen!

Så får jeg tenke at det som skjer det skjer, får ikke gjort noe fra eller til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Tessy, håper virkelig du får gode nyheter hos legen i dag! Sender deg en klem :) Sov godt :)

 

Nå har jeg og Poffi gått en tur, endelig er det ikke riktig så glatt ute..men etter noen dager med 14 minus er det nå 4 pluss og småregn, så det blir vel glatt igjen :/ Og så har jeg trent zumba :D Tenker jeg slapper av en liten stund og så¨skal jeg hoppe i dusjen :) Håper på aksjelegging i dag da det ikke ble i går og ikke dagen før det heller :( Tror ikke el har vært, men er ikke sikker, tempene mine er helt merkelig denne pp. Får bare lure sambo til sengs når sjansen byr seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...