Gå til innhold

Gullfiskbollen :) ny 3.feb


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åj Åj!

Gratulerer sÅ mye heidil! Jeg sÅ pÅ bildet og tenkte" jøss, er det sÅnn de skal se ut de billigtesten" Har nistirret pÅ mine hver j--- mÅned men neida. Er sÅ vel fortjent :) Jeg har ikke fÅtt helt med meg hvor lenge dere har prøvd?

 

Jeg har sendt personlig mld til metti sÅ fÅr vi se om jeg dukker pÅÅ pÅ face snart :-)

 

Skal bestille meg en bunke g-tester pÅ fredag nÅr jeg fÅr lønn. Og satser pÅ at en av dem skal bli positive de neste mnd.

 

Hatt en flott dag med gubben. Ute Å spiste og handlet litt :-)

 

Krysser fingrene for at tanta er skremt bort Dossa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metti, høres ut til å bli en super fin sommer ferie på dere uansett hvor ferden bringer dere :) :) og med en spire i magen, kan det bli bedre snuppa ;)

 

Nå er det lalletid på meg. Er stup trøtt *gjesp*

Håper tanta holder seg vekke imorra.

Godt å høre at det kan være håp HeidiL sjøl med en dårlig magefølelse :)

 

God natt søtnoser <3<3<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God natt Dossa! Sov godt, så forteller jeg tanta at hun har å holde seg borte, for Dossa skal være med meg til 1.tri :)

 

2runner up, vi har ikke prøvd så lenge, satt i 2 ordentlige pp, men har vært så frustrert over at kroppen begynte å tulle med en gang vi begynte å prøve. Er alltid regelmessig 28-29 dager og 1 pp ble på 43!! dager. Og trodde ikke jeg hadde hatt el denne pp heller, for slimet har ikke vært som det pleier... så hadde liten tro, men jammen så satt den ;)

 

Nå er det bysselalle her også :)

 

Natta gullfisker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Metti :)

 

Ok HeidiL... Rart det der med at kroppen plutselig fusker. Er sånn her også. Kunne stille klokka på dag 28. Så begynte vi å prøve å den kommer mellom 23-28. Håper magefølelsen din blir bedre etterhvert :)

 

Får gå å legge meg jeg også. Alene... mannen jobber kveld men Nora ligger i vår seng da så blir ikke helt alene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer HeidiL: Dette var fantastisk nytt! flott test! på ikm så kan du kjøpa ein clearblue digital- berre fordi det er gøy :) hehe. Det gjorde eg :)

 

Leah: Eg var kjempesunn et par veker tidlig i grviditeten no, og det gav ikkje utslag. Då blei eg gansek matt. Men det va rberre fordøyelsen, grvid krøll. Så då eg endeleg gjekk på do så vog eg to kilo mindre, og det har holdt i ein mnd no :) Så ikkje fortvil. Dersom du et sundt og mosjonerer så får du gevinsten- definitivt!

 

Tessy: Heilt normalt! Slik er det avogtil mellom oss også når han har vore vekke. Ein gong var han vekke 6 veker. Men også når han er vekke berre to. Bygger opp slike forventningar om koss me skal ha det, har tenkt på berre gode følelser- og plutseleg så går ein der oppi kvarandre. Prøv å ikkje ta det innover deg. Det går seg til :)

 

Dossa, snille Dossa: Håapr du er gravid!!!

 

MEtti: Forstår godt at du er engsteleg- men me andre har roen og stor tru på deg!!

 

Cornflake, så leit med gravide venninner som er grvide heilt oppi fjeset på ein. Det blir din tur også kjære deg.

 

Kjære Tigerlise: I Gro Nylander si bok står det om den diagnosen din. Har vore usikker på om det er rktig å sei noko, men eg har altså lese at dei skull eha tatt deg inn i veke 8 seinast, og at du då skulle hatt ulike medisiner, noko anna i tillegg til det du har, - for å unngå å mista. Eg syns dei har gjort ein dårleg jobb med deg, som skulle gje ekstra oppfølging i forhold til diagnose, men ikkje veit det dei skal vite. Du kan snakka med ein gyn om dette. MEn elles så syns eg dopsjon er ein fantastisk fin måte å bli mamma på. Og garantert minst like sterkt og stort.

 

Eg har hatt dårlege dagar. Faren min blei innlagt med store smerter. Det kom fram etterkvart at det var blindtarmen- og at den hadde sprukke. Han ahr hatt enorme smerter, to oeprasjoner, og det har vore veldig tødt å sjå hn slik. Me har mamma hos oss no, for me bur litt nærare sjukehuset, om min snille mann som ikkje er offshore no køyrer mamma frm og tilbake til sjukehuset. Har vore fælt å sjå faren sin slik.

 

Jobb er tøft no. I dag brukte eg over tre timar på bussen pga føret, kasta opp rett før turen starta og holdt meg heile turen. æsj for ein tung start på dagen!

 

Elles er vekta stabil på 53. To dagar til ultralyd. Eg håpar alt er vel. Skal bli godt å kunne sleppa å ha det hemmeleg lenger, sia eg er så dårleg. Mannen min og familien min presser på for ei hundre prosent sjukemelding, og eg har så lyst så lyst, men trur ikkje eg får meg til å be om det. Vil at gynekologen skal sei at det må eg ha, det ebstemmer ho. Trur fastlegen min ville gjort det, det hadde vor emykje lettare!

 

Jaja, klem til deko alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg i morgen Dossa :)

 

Anbefaler Thailand på det sterkeste Metti ;) Eller så er Florida heller ikke så dumt da :)

 

Huff Lilla, fæl å starte dagen med å kaste opp. Er det ikke noe du kan ta fort milde kvalmen?

 

Jeg får snart krype under dyna jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen gullfisker:)

Jeg har vært på nattevakt i natt og det har gått helt supert:) har en ny i natt også. skal snart hjem og sove, men før det skal jeg i et lite møte med sjefa ang graviditeten...er sååå spent! Jeg har jo ytret ønske om å øke stillingen min til 65%, og har el fått et nesten ja sånn muntlig..håper denne graviditeten ikke ødelegger for de planene...er det jeg skal snakke med henne om!

 

Dossa, jeg syns tanta skal holde seg langt vekk!! håper så for deg!

 

HeidiL: GRATULERER Såå MYE!!:) stas når ting klaffer fort! håper alt går bra:)

 

Tigerlise; du er så sterk altså:) beundringsverdig. Jeg syns Adopsjon er et supert alternativ jeg...kunne egentlig tengt meg å adoptere selv, men nå er jeg visst gravid med det som blir vårt siste barn (aller mest sansynlig). Du får kose seg som best du kan og senke skuldrene:) klem til deg!

 

Lilla: uff så kjedelig at du er såppass dårlig, kjenner meg godt igjen..men det var fra forigje gang! denne gangen er jeg litt uggen hvis jeg blir sulten men kaster ikke opp og er stortsett grei. helt anderledes en sist altså..betyr det gutt denne gangen kanskje??(selvom alle spår/tror jente:P) håper bare ikke det er tegn på at noe ikke er som det skal... Håper du finner ut av sykemelding og sånn! Hvis det er noe trøst for deg så var jeg i kjempe fin form bare kvalmen slapp taket sist! jobbet helt til slutten omtrent, ble sykemeldt et par dager før jeg egentlig skulle ut i permisjon... og jeg hadde utrolig nok bare 2 dager fravær hele graviditeten...:)

 

til alle dere andre, jeg datt rett opp i bollen, trøtt som jeg er:P klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helu

 

Denne jenta har nå opplevd noe hu aldri har hatt før.. EL slim som henger ut og dette den Mnd hu ikkje ska ha eggløsning... WTF liksom. Var nesten sånn eg følte eg måtte ha sex for å sikre meg. Men det ødela kvalmen min :angry

Men eg leste litt på Google selvfølgelig og det er visst vanlig pga all østrogenen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :)

 

Gratulerer så mye HeidiL! :) Jippi! enda en oktober gullfisk! :)

 

Dossa, hvis den ikke sitter nå så er jeg fremdeles trygg på at den sitter straks! :) Men slapp av, de kommer når de kommer! og du er jo så heldig at du har 3 skjønne fra før !:) mindre desperasjon ifht graviditet = graviditet vet du ;)

 

tigerlise: har tenkt litt på den diagnosen din jeg også, det er jo en tilstand som iallefall gjør slimhinnene tørre og mindre fleksible... jeg ville også anta at du ville trengt medisiner/behandling for å støtte opp om kroppens evne til å holde på fosteret... Men enig med dere at det kan være en vel så god løsning å adoptere! utrolig fint å kunne gi noen en ny start :)

 

Huff da metti! krysser fingrene for at det bare er slim og at egga ligger i dvale! ;)

 

Husker ikke mer nå, men ønsker alle snupper en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, jenter!

 

Dossa, jeg er spent!

 

Metti, det EL-slimet kan jeg overta! Her er det bare sopp all over the place :( Beklager detaljer, men regner med at dere tåler det :3

Satser på at det bare er østrogenen som jobber for deg, og at alt går din vei denne uka :)

 

Tigerlise: Stor respekt for din avgjørelse. Jeg har faktisk vært inne og sett litt på adopsjon selv, men har foreløpig ikke mannen med meg på det. Det må uansett være deilig å ha tatt et valg, samt å slippe å tenke på EL og IKM hver eneste måned. Kos deg masse med lille Anton :)

 

Lilla: Det er noe dritt med den kvalmen! Jeg hadde alltid en pakke kapteinkjeks og juice stående ved sengekanten, og hvis jeg ikke spiste eller drakk, så spydde jeg alltid på vei til jobb. Jeg måtte bytte buss, og det var alltid stappfullt på begge busser, og husker at jeg bare måtte spy bak busskuret mens jeg hoppet av den ene bussen og inn på neste. Mange som så rart på meg da, hehe :D Men tenk at du lider for en veldig, veldig god sak, og at det høyst sannsynlig blir mye bedre snart!

 

Tessy, håper du får oppgradere stillingsprosenten din! Men er det ikke slik at gravide etterhvert ikke skal jobbe nattevakter? Mener jeg har hørt noe om det.

 

Vel, CD 14 her, og håper ikke at EL kommer før nærmere helgen, slik at jeg får tatt kuren min først. Mannen har frihelg, så det hadde passet fint :) Ellers kjenner jeg at spenningshodepinen har satt seg i skuldre og nakke i dag, og at det kan bli en litt tung dag på jobb. Prøver og unngå smertestillende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :)

 

Lilleblomst, jeg har en indre ro :) for jeg har som du sier 3 skjønne gull og den siste kommer når den kommer :)

Idag har jeg IKM og kommer ikke til å deppe når tanta dukker opp, jeg går løs på neste pp med god mot *smiler*

Skulle gjerne ha blitt gravid nå men det gjør meg ikke noe å vente heller :)

 

Det er andre jeg unner den store gleden før meg sjøl, og det er dere flotte jenter her i bollen ;)

Håper dere snart kan juble høyt :D

 

Lilla, masse god bedring søta :)

Trist å høre om pappa'n din, håper det går bra. Veldig bra at dere har hverandre i en slik situasjon :)

Krysser fingra for din familie <3

 

Metti, det skal ikke skje noe med deg som gjør at du ikke får satt i gang prosessen. Så her krysses alt vi har for deg :)

Eggene dine skal ligge i dvale no ;)

 

Tessy, sove godt nå da :) Og lykke til med møte du skal ha med sjefen *smiler*

 

Cornflake <3 du må fortsette å krysse fingra for meg for idag er den store dagen *ler*

Men vettu hva, jeg veit jeg får tante besøk idag og det gjør meg ikke noe, for da blir det dobbel pergo og i mars så sitter spiren hos meg og hos DEG :D :D

Da kan vi sammen rusle over til første trimester *juhu* Det hadde vært stort søta <3<3<3

 

 

Har kommet meg på jobb og det er så deilig at alt er klart til timene hele denne uka. Liker å ha kontroll jeg :P

 

Ha en fin dag jenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verpesjuk <3 søt du som er spent på mine vegne *smiler*

Sopp er virkelig noe dritt :(

Jeg håper du blir kvitt det så fort som mulig, slik at aksjer kan legges i helga ;)

Masse god bedring, husk å drikke masse vann idag og slapp litt av på jobben når ingen ser deg søta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verpesyk : sopp er noe drit håper det forsvinner fort !!

 

Dossa : er veldig spent på deg!

 

Her er jeg våt i trusa for å si det sånn.. Tenkte jo ikkje på å ta med truseinlegg for eg trodde ikkje eg sko ha særlig utflod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fikk jeg besøk av tanta idag som forventa *grrr*

 

Kjenner en deilig ro, går greit at ho kom, nå blir det dobbel pergo og kanksje mars blir min måned :D

 

Bretter opp arma og ser positivt på neste runde, rart men det er slik jeg føler det nå. Burde vel deppe litt, men jeg sitter faktisk å smiler mens jeg skriver :)

Jeg veit at den lille spiren kommer til meg når det er ment at det skal skje *smiler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Dossa :)' timestamp='1328609223' post='143983653]

Så fikk jeg besøk av tanta idag som forventa *grrr*

 

Kjenner en deilig ro, går greit at ho kom, nå blir det dobbel pergo og kanksje mars blir min måned :D

 

Bretter opp arma og ser positivt på neste runde, rart men det er slik jeg føler det nå. Burde vel deppe litt, men jeg sitter faktisk å smiler mens jeg skriver :)

Jeg veit at den lille spiren kommer til meg når det er ment at det skal skje *smiler*

 

Så deilig da Dossa og føle ro over det!! Misunner deg det for meg e alt en frykt og bekymring.... Stikker i hjerte bare eg ser gravide eller barnevogner ..

 

Kjipt at tanta kom Dossa men vi skal alle komme i mål tilslutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verpesyk, ang overskudd når jeg er inne i arb. på natt er det = 0!!! Men er bra han kom og sa unnskyld da, og at dere er venner igjen. Kjedelig med den kranglingen!

 

Jeg skal kontakte legen på mandag om mensen ikke er kommet til da. Da er det gått 2 mnd.

 

Gratulerer så masse med spiren HeidiL!!!

 

Dossa, så leit at det ikke gikk denne mnd. Men neste, med dobbel pergo - da sitter den!! :)

 

Tessy: Skjønner godt det er omveltning å få mannen hjem. Og spesielt når dere er begge slitne og syke.

 

Tigerlise: sender deg en stor klem!!!

 

Jeg er for tiden alenemamma til 2. Mannen er syk! I hele går sa han at han ikke var i form og lå hele tiden. Så i natt, da jeg sov (sov ikke etter nattevakten, så la meg kl 20.00) kom han å vekka meg fordi han hadde 40 i feber!!!!!!!!!!!! Greit nok, det er ikke deilig å være syk og ha så høy feber, men hva var poenget med å vekke meg da?!? Haha! Ba han ta 2 paracet og legge seg.... Ilyas og jeg sov til kl 09.00 idag, så ble ingen bhg på han idag. Orket ikke å stresse dit.

 

Nå skal jeg snart på trening! :) Ha en fin dag gullfisker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renate, ja da skjønner jeg at du har 2 sjuke barn hjemme *ler* :P disse mannfolka blir som barn når de er sjuke.

Men ikke noe gøy at mannen din har så høy feber, huff da, du får stelle pent med'n :)

 

Denne runden blir det dobbel pergo, og de første to pillene skal slukes på fredag. Har tenkt å prøve denne juicen alle snakker om. Kan jo ikke skade tenker jeg :)

 

Tanta er snill med meg, ho gir meg lite smerter :) Så det er jo et pluss, sjøl om ho egentlig kunne latt være å besøke meg.

Mars blir min måned håper jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

I natt ble jeg vekket av samboern som hadde sånn tannpine igjen, så i dag skal han til tannlegen. blir neppe noe av service på bilen da, vi har egentlig ikke råd til noen av delene, men tennene hans kommer først! Får håpe det blir noen kr på vikinglotto på onsdag :P

 

Leah gråt og gråt da jeg skulle levere i dag, så det endte opp med at jeg var der i 1 time før det var greit at jeg gikk..mens sambo satt i bilen og lurte på hvor jeg ble av :P Men men, det får bare være sånn, jeg liker ikke å gå fra henne mens de ansatte holder henne med makt så..

 

Dossa: Så kjipt av tanta å komme! Men da blir det vel tvillinger på deg i desember da ;)

 

verpesyk: Håper el kommer til helga hos deg, da blir det full klaff :)

 

Renate: Ikke gøy med syke barn, hverken de små eller de store..får håpe formen kommer seg snart :)

 

Metti: Det nærmer seg med stormskritt nå :) Håper det bare er hormonene som tuller med deg, el kan bare holde seg unna, for nå er det eskimoene det gjelder :) Skal du tidlig på sjekk i morgen? Er spent med deg!

 

Her er det spørs om det blir aksjelegging i dag siden sambo har vondt og snart skal til tannlegen..men vi får se :) Tror ikke jeg har hatt EL enda, så vi får bare kjøre på når vi kan :P Jeg er ferdig med zumba nå, så skal gå i dusjen når han er ferdig der..så får vi se om jeg ikke klarer å lure han med på litt morro ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte dere er som tenker på meg :)

Det er godt å ha tatt en endelig avgjørelse, men kjenner på en liten sorg likevel om at jeg aldri mer skal få oppleve å bære fram et barn. Men det tror jeg kanskje kommer uansett når man har bestemt seg for ikke å ha flere barn. Alltid vemodig at noe har en ende. Venter på tlf fra forsikringsselskapet nå, og regner med det blir utreding og operasjon innen kort tid :D Grugleder meg... Det er en omfattende operasjon, de skal skjære seg gjennom mange lag på magen min og sy sammen både på langs og på tvers, men etterpå kommer magen til å bli flat og fin igjen (håper jeg). Hurra!!! Litt spent på tiden etterpå, jeg har nemlig så dårlig grokjøtt, men det må da bli bra til slutt.

 

Lilla og lilleblomst, tusen takk for fin info :) Jeg tror nok også at jeg burde hatt noe for å holde graviditeten i gang. Rart at jeg ikke har fått tilbud om noe sånt hos St. Olavs, der har jeg hatt oppfølging hos reuma/mor og barn. Jaja, nå har vi bestemt oss, så da blir det sånn. Uansett er Anton vårt lille mirakel som klarte seg igjennom helt av seg selv :D :D :D

 

Dossa, så kjipt med tanta, men godt å høre at du tar det så fint. Du er sterk!

 

Verpesyk, sopp er en totalt unødvendig oppfinnelse *æsj!*. Burde vært utryddet for godt!

 

Leah og Renate, stakkars menn... ;)

 

God bedring til alle med gravid-plager. Husk, det er et godt tegn :)

 

Cornflake, ta gjerne med et skjønt lite thai-barn hjem til meg, jeg skal ta godt vare på det :)

 

Plopp, ned i bollen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff dossa, så kjipt med tanta! men er sikker på du får nurkene dine innen jula! :)

 

Krysser fingrene for deg metti!

 

stakkar syke mannfolka leah og renate! men sef skal de ta hensyn til dere også, både med søvn og med aksjer! ;)

 

Jeg har gått tur i dag, superkoselig med en god venninne! det trengte jeg! :) føler meg på mye bedre humør nå! :) men fryser! så får fyre i ovnen eller dusje, eller begge deler! Har også tatt ny hcg bl.pr. så skal sjekke på torsdag hvordan den er, i tillegg har jeg fått timer til ul :) fikk en veldig snart og en i uke 11 :)

grugleder meg allerede! håper vi ser noe bra på den første, er bare 6+? når jeg skal på første...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff tigerlise hørtes ikke noe kjekt ut med den operasjonen men resultatet blir nok fantastisk...

 

Leah spurte når eg sko te gyn det er så tidlig som 7 45. Gyn sender resultatet til hausken så ringe de meg og avtaler hva jeg skal gjøre videre... Spennende dag i morgen og mitt oppi dette skal eg ha naprapat time og legge fram en journal på jobb før selve vakta begynne 13-22 . Djises

Endret av Metti ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så spennende Metti :) Masse lykke til, nå skal det gå veien!

 

Forsikringer er en fin ting. Snakket med Storebrand i dag, og allerede i morgen skal jeg til Aleris for konsultasjon med kirurgen... Må hive meg rundt og få unna mest mulig nå, kan bli operasjon hur snart som helst... Har vel krav på å få den innen 14 dager... Hjelp! Hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...