Gå til innhold

Gullfiskbollen :) ny 3.feb


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

God dag alle dere vakre damer :)

 

Jeg er ikek så flink til å skravle så masse men leser igjennom en gang om dagen og prøver å svare hver kveld :-) Men når man jobber 115% så blir det ikke alltid tid..

 

Meg og gubben har vært med lille kattepus hos dyrlegen idag. Hun er sterelisert, merka og vaksinert. Nå åler hun bare rundt på gulvet og er generelt litt susete..

 

Så var vi innom apoteket hvor min svigersøster jobber og kjøpte CB fertilitestmonitor! Fikk den for nesten halv pris :-) Kom ut i bilen og leste bruksanvisningen og fant ut at den må man begynne å bruke på dag 1 av mensen og min tante rød var ferdig igår :-( Men uansett, som sambo sa: Om du blir gravid denne mnd har den uansett gjort nytta si :-)

 

Cornflakes: Hei! Jeg har ikke sagt hei til deg enda! Og ikke satt meg helt inn i din situasjon men fått med meg noe.. får prøve å "snoke" litt senere.

 

Renate: Jeg har lest at man ikke skal bruke Ibux om man vil bli gravid. http://nhi.no/muskel-skjelett/legemidler/nsaids-6447.html. Bare et tips:-) Vet at Ibu virker bedre enn paracet eller i den kombinasjonen..

 

God bedring til alle dere som fremdeles er tufse eller har syke små barn :-) Skal strax på jobb jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle gullfisker.

Kikker litt innom - snuppa er i barnehagen igjen..første dag på over en uke, men håper vi er kvitt for hennes del nå..

Men jeg er skikkelig dårlig...har skallebank deluxe, potte tett i nesa, hoster dyyypt og har generelt møkkavondt i kroppen.

Så måtte gå tidlig hjem fra jobb i dag... huff.. også vil jeg helst ikke ta piller, så sjekker tempen jevnlig...ligger rett under 38, så i min kropp er det feber, men var hos legen i går (er ikke lungebetennelse og bare 14 på crp) og dersom jeg ikke er over 38 så trenger jeg ikke ta febernedsettende...

 

Vil bare at alt skal være bra med spiren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare innom me en oppdatering før eg rydde videre og hoppe i dusjen.. Kommentere mer senere.

 

Eg sendte mail til Hausken eg pga blødningene... Hyper nervøs og homonella her vet dere..

Men han sa hvertfall at slimhinnene så så fine ut på onsdag at det var nok ingenting så da får eg bare prøve å roe meg me det... En dag nærmere nå. Fikk forresten akupunktur time kl 13 i Haugesund så da ska eg ligge der en halvtime eller noe før eg ska sette inn....

Fikk høre i dag at det var ei som hadde 4 egg og ingen overlevde opptiingen...

 

hoppe videre og komme innom senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.runner.up: Jeg vet det. Men akkurat nå venter jeg bare på at mensen skal komme etter SA'en jeg hadde i desember, så vi prøver ikke akkurat nå. Blir heller ingen aksjerlegging akkurat nå, når jeg sliter med å støvsuge gulvet, så er nok ikke sex et alternativ heller. Haha! Men takk for tipset uansett :)

 

Dossa: Ilyas sovna på sofaen han også. Ville ikke legge seg, men bærte han over i senga da han var sovna. Jeg tenker heller ikke å vekke han. Trenger den søvnen de kan få når de ikke er i form. Så har jeg litt selskap i kveld istedet.

 

Mamma kommer til meg etterpå med matvarer. Så slapp jeg å dra å handle selv, og sparer energi på det. Skal lage ost/skinke horn etterpå, i håp om at Ilyas får i seg NOE mat. Idag har han spist: 3 små saftis fra Isbilen, drikki 2 glass med sjokomelk og 0,5 pakke med pez. Ikke vil han ha noe heller stakkars :( Har ikke noe særlig med matlyst jeg heller, så jeg skjønner han godt, men vi overlever :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å ha reint hus gitt :) lenge siden sist :P

 

Feberen stiger på vesla kjenner jeg *huff* blir en slitsom natt inatt også. Ho er så blank i øynene og snørra renner.

 

De to andre skal snart på kino, de har mast siden de sto opp, så dette gleder de seg til. Små barn store gleder :)

 

Masse god bedring til dere syke gullfisker :)

Ta vare på dere sjøl!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse god bedring til dere syke, det er jo sesong for influensa igjen :(

 

Metti: Huff, skjønner at du blir bekymret. Forhåpentligvis så er det ikke noe farlig. Nå er det bare tre dager til innsettingen, helgen kommer til å gå fort :)

 

2.runnerup: Hei :) Ja, du kom vel i bollen da jeg hadde min lille pauseperiode. Vi har prøvd i 11mnd, har ikke noe barn fra før. Har vært til utredning, alt ser normalt ut bortsett fra mangel på venstre eggstokk og eggleder. Eller gyn finner ikke den :( Så jeg har fått henvisning til kikkhulloperasjon. Neste uke skal jeg til samtale på fertilitetsseksjonen for å høre om det er nødvendig med operasjon eller om vi skal begynne rett på ivf.

 

Nå er det endelig helg her :) Hva planer har dere jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det ingen store planer.

Gullet skal spille håndball cup imorra så da er det jeg som blir med gutten min mens mannen er hjemme med jentene.

Kanskje de skal kjøpe morsdagsgave ;)

 

På søndag har jeg bedt mine foreldre og svigers på kaffe med noe att åt *smiler*

 

Har lest at ny runde med influensa er på vei *huff* håper bare det ikke er det vesla holder på å få.

Har vi fått det i hus så slippe vi vel ikke unna den dritten og siden jeg var den eneste som ikke fikk spysjuken da vi hadde det så er det vel jeg som nå får influensa :P

 

Nå har nabokatta kommet inn. Det er bror til Strofe pusen vår.

De løper inn til hverandres hus :)

 

Ikveld blir det svin indrefilet med pomme frites, saus og salat *nam*

 

Cornflake <3<3<3 er det bra med deg søta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nam Dossa...middagen din høres så godt ut. Her blir det spaghetti og kjøttdeig i pestosaus :) Takk søte Dossa, det går bra med meg :) Ventet spent på timen neste torsdag, gruer meg litt til hva legen har å si, men gledet meg også til å få hjelp. Hehe :) Hvordan går det med deg da? Fått tak i juicen? Jeg fant ut at hvis jeg blander den ut med eplejuice så er det mulig å få den ned...huff...alt vi gjør for å bli gravid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal vi straks reise til Haugesund å besøke søster.. Ganske rart at hu ikkje vet ka me ska på mandag.. Regne me eg får noen spøsmål siden bare meg og hu ska på shopping. Hu vet om MA min...

 

Renate så kjedelig når alle er syke... Håpe gutten din slipper det værste... Enig me legen din gjør minst mulig !!

 

Dossa : kanskje du slipper unna denne gangen også.. Håpe det :) god bedring til jenta di

 

Cornflake : tror eg e like spent som deg til timen på Torsdag... Håpe du får begynne rett på ivf !!

 

Gla i dere alle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Metti: Så flott at du ordner opp. Sikkert veldig godt å ha mailkontakt med dei. Supert med akupunktur rett før! du står på du <3 Blod etter sex er jo ikkje så uvanleg. Men sikkert lurt å ikkj eha meir sex no då før mandag, men det har du vel alt tenkt på. :)

 

Me hadde sex i går :) (takk for fin tilbakemelding Dossa, det hjalp)

Eg har ikkje blødd noko, og er veldig glad. Skal ikkje sjå vekk frå at me gjer det igjen :)

 

Elles er det deilig å vera heime, no har "me" nett gått oss ein tur. Resten av dagen har vore på sofaen, men kjempeeffektivt mot kvalme! Skal ha ein rolig kveld berre eg og mannen. For skal ha gjeste ri morgon, og bursdagsbesøk for han på søndag, så treng å spara krefter.

 

Stakkars alle deko som er sjuke, masse god betring!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornflake, er ikke lenge att til torsdagen er her *juhu* Håper dere får begynne med ivf med en gang :D

Jeg har ennå ikke fått tak i denne juicen *pokker* Blir en ny runde ut til diverse butikker på mandag. Den må da finnes her jeg bor også vel :P

Jeg er kjempe spent sammen med deg søta ;)

 

Metti, kose deg masse i helga :D

Og før du veit ordet av det så banker mandagen på døra di *smiler*

 

Lilla, så godt å høre at sexen gikk bra ;)

Har din pappa kommet hjem att?

Nå må du huske å passe godt på deg søta ;) du bærer på noe utrolig verdifullt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Dossa :) Har store forhåpninger denne pp, krysser alt jeg har for at det klaffer :D

Hvordan går det med jenta di Dossa? Har hun blitt noe bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Dossa :) Har store forhåpninger denne pp, krysser alt jeg har for at det klaffer :D

Hvordan går det med jenta di Dossa? Har hun blitt noe bedre?

 

Takk for omtanken :)

Jenta mi er ikke noe bedre :( Hadde nesten 40 i feber nå ikveld....huff jeg liker ikke når feberen synker og stiger så ofte.

Har opplevd feberkramper når gullet var 1 år. Det var en helt forjævlig opplevelse. Han ble helt stiv i kroppen, fråda, ble blå på munnen og blikket hans glemmer jeg aldri.

 

Ho ligger i si eiga seng no men når vi legger oss så bærer vi vesla inn til oss. Hater når ungene er sjuke og da liker jeg å sove ved siden av slik at jeg har full kontroll.

 

Håper ho snart blir bra igjen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Dossa:( God bedring til snuppa di! Vi gir alltid stikkpiller når feberen begynner å krype mot 40. Ikke kjekt :(

Cornflake, jeg har fått masse slim! Fikk også positiv EL-test idag og fikk lagt inn aksjer for første gang på sikkert 3 (!) uker :) Her satser vi altså på kvalitet fremfor kvantitet, og dobbel gullrekke på freddan ;)

Imorgen skal snuppa og jeg i svømmehallen mens mannen min skal male gangen. Tror det kan bli en fin lørdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

I dag fikk jeg ligge lenge, helt til 11 faktisk :D Fikk ikke sove så mye for Leah var oppe hos meg noen ganger fordi hun savnet meg sånn :P Men de dro ut kl.10 for å kjøpe morsdagsgave til meg, mamma og svigermor..og så hadde de vært på en kafe og spist kule-is..så de koste seg masse :) Hun var superfornøyd da hun fikk lov å komme å vekke meg og kunne gi meg gaver, fikk en pokal hvor det står verdens beste mamma på og et gavekort på amfi-senter..så kan jeg shoppe meg litt klær :) Ble veldig glad :D I kveld rett før hun skulle legge seg så tok hun seg for munnen og utbrøt: åh nei!! Vi glemte å lage frokost til deg mamma! Men jeg sa det var greit, hun hjalp meg jo å bake boller i dag :P

 

Ellers så har vi ikke gjort så¨veldig mye i dag..sambo og Leah dro på middag hos svigerfar i ettermiddag mens jeg ble hjemme og nøt et par timer med tv og fred og ro :) Spiste en fjordland-middag fordi jeg bare ikke gidda å lage noe :P

 

Håper alle som er syke blir friske snart, og at alle som er gravide fortsetter med det fram til termin :)

 

Jeg har begynt å klø etter å teste, men har vel ikke hatt el enda, så må nok vente enda en stund! Eller, jeg tror jeg har hatt el, men har ikke fått det bekreftet av ff enda ;)

 

Nei der forsvant resten..typisk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :)

 

Våknet idag tidlig klokka 07 og vesla hadde 39.6 i feber *usj*

Hele jenta skalv og var så utrolig varm.

Ble jo nesten litt svett av å holde på ho :P

Så da var det å stikke inn en pille i rompa mens jenta skalv og skreik.

Men nå har feberen sunket litt og ho sitter og ser på barbie film for n'te gang :)

 

Svigermor ble med gullet på cup'n idag.

Mannen og vesla er ute og handler litt mens jeg slapper av på sofaen :)

 

Verpesjuk, juhu juhu du har EL og fått inn aksjer ;) Da krysser vi fingra for at det blir en spire ut av dette ;)

 

Ha en fin lørdag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars jenta di Dossa!! Det er ikke noe morro når de små har så høy feber. Ilyas ville gjerne at jeg skulle sitte ved siden av han igår, og lene hodene inntil hverandre. Men han var glovarm så jeg ble jo helt svett.. og varm. Hehe!

 

Idag våknet Ilyas feberfri, og han har ikke våkna i natt, så det var nok godt for han! :) Eneste er at stemmen hans er nesten borte nå. Han er forsatt slapp i øynene, men ved godt mot. Han skal leke med alt, MED meg, og jeg er egentlig sliten! Hehe :)

 

Verpesjuk: Spennende med EL og akjser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen snupper :)

 

Uff Dossa, ikke gøy med syke barn..håper hun slipper mer feber nå! Hihi, Barbiefilm kan man ikke se mange nok ganger ;)

 

Renate, kjemperbra at Ilyas er bedre og har sovet godt i natt..det gjorde nok godt for en liten kropp :)

 

Jeg fikk tester i posten i dag, og en sjokolade hos Rina, thihi :D Har så utrolig lyst å teste i morgen, men nå er tempen synket igjen og det murrer i magen..så kanskje el kommer i dag..åh, vil ikke vente og vente på el, vil være gravid Nå!!

 

Fikk ikke sove i natt, ble liggende å tenke og grue meg til i morgen..da var terminen med den første vi mistet :( Har kjent på sorgen hele uka..og den blir værre jo nærmere dagen vi kommer. Har prøvd å skyve den bort, men i morgen skal jeg gi meg selv lov til å gråte og være trist, sint og sørge over den som ikke ble! Har ingen andre enn dere å snakke med det om, så dere får bare holde ut :P Dere andre som har passert termindatoen for den dere mistet, ble sorgen litt lettere da dere var kommet over den datoen? har ikke sørget så mye hele tiden, men nå i februar har sorgen kommet tilbake og det har vært umulig å ikke tenke på at jeg snart skulle ha blitt mamma igjen..Jaja, jeg vet jo at det blir bedre, må bare få morgendagen overstått!!

 

Håper dere alle får en superfin lørdag :) Min ble veldig mye bedre da jeg fikk post hos Rina ;) Fikk forresten også brev om time til EEG 28.februar..så det er siste undersøkelse jeg får i forbindelse med besvimingen min, og etter det gjør de ingenting mer for å hjelpe meg, jeg må bare lære meg å leve med det. Skal uansett bli godt å bli ferdig med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger jeg ved siden av vesla. Vi skulle bare hvile på senga men ho sovnet og det er fint. Har fortsatt høy feber *usj* Mannen har måtte kjøpe flere esker med paraceter :)

 

Leah, jeg veit at den sorgen over å ha mistet og nå skulle snart fått en til er tung. Jeg hadde min termin i desember og det var tungt :(

Men på en eller annen rar måte så følte jeg meg bedre når desember var over.

Vi får en ny mulighet Leah :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Huff Dossa, håper lille jenta di blir bedre snart. Hvordan er det med deg da vennen? Du føler deg frisk?

 

Leah: lei meg å høre at du er trist vennen. Nå vet jeg jo ikke hvordan det er å miste, men jeg kan tenke meg at det er en stor sorg. Sender deg en god klem vennen. Det er lov å grine og blir lei seg.

 

Men ja som Dossa sier, det må snart bli vår tur. Jeg har vært her i bollen en stund nå og ser en etter en blir graid. Så snart må set også bli oss jenter!

 

Ha en fin dag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Cornflake det er bra med meg. Jeg slipper nok unna sykdom denne gangen også tenker jeg :) Men det er ikke bra med vesla. Ho er glovarm og blank i øyna. Målte feberen og den var nesten 40 *usj usj* Hoster masse gjør ho, vil ikke spise noe men ho drikker ihvert fall.

 

Gullet vant 3 kamper idag og tapte en med bare to mål, så de var kjempe fornøyde :) :) Stolt hane som kom hjem med en medalje rundt halsen :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære søte Cornflake <3 Du må ta disse spådommen med en klype salt. Jeg veit at du blir gravid dette året :) :) :) Prøv å hold motet oppe sjøl om det er tungt snuppa.

Og husk at vi i bollen er her for deg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...