Gå til innhold

Gullfiskbollen :):) (Ny 26.jan)


Tessy

Anbefalte innlegg

Sitter her på jobben og tenker...er så lite produktiv for tida :( Jeg er litt usikker på om jeg vil bli gravid før vi skal på ferie, er så redd jeg skal bli dårlig og at hele ferien blir ødelagt. Hm...er jeg rar som tenker det? Hvordan går det med deg Tigerlise? Tenker på deg. Sov godt Renate :) Jeg har reist med båten til Kiel, det er noen pr siden. Syns nok at lille gutten din kommer til å kose seg :) Oki...tilbake på jobb og tenker, dagens høydepunkt nærmer seg...nemlig lunsj :D Sulten!!!

 

 

Når er det dere skulle reise i Mars?

åååå jeg misunner deg, skulle gjerne ha blitt med gitt ;)

Blir dere lenge borte?

 

Jeg skjønner at du bekymrer deg for hva hvis du så dårlig pga spiren, men vennen det er jo noe man ikke kan forutse. Kan jo være at du vil være i fin form i starten :)

Tenke positivt snuppa *smiler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi reiser om en måned, 4.mars :) Så hvis jeg får mensen i morgen eller fredag, så er det faktisk bare en syklus til før jeg drar. Kanskje det blir "Made in Thailand" baby på oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Tigerlise, så leit at du kanskje mister - men beundringsverdig styrke på din side, da, vet ikke hvordan jeg hadde reagert :(

Venter du til ultralyden på mandag, eller får du en tidligere?

 

Cornflake, "made in Thailand" høres bra ut..men signerer Dossa - ikke bekymre deg for hvorvidt du blir dårlig eller ikke - du fikser det uansett :) så hvis spiren sitter neste mnd, så gjør den det :)

 

hm...ramla oppi bollen, gitt... så mye å kommentere og jeg har glemt alt ;)

 

Jeg vasker kjøleskapet i dag - har tatt noen kjøkkenskap også. Vasker klær og rydder - ferie er deilig ;) he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Tigerlise, du er så god. Og veldig tapper. Hugs om dette no går galt, så ahr du lov å sørga, kjære deg. Så uturleg omsorgsfull du er som drar ein link til meg. Det var ikkje meininga. Får du ordna med ultralyd no snart. Eg syns det er så lenge til mandag. Og som du seier- altfor langt å køyra. Berre ok å køyra så langt når ein er sikker på gode nyheter. Eg tenekr masse på deg. Håpar at det enno er liv. Ta vare påd eg sjølv. KVa medisinsk er det? Sender ein klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok nettopp en UVI-test her på jobben som viste seg å være positiv :( Jeg har hatt vondt i ryggen, rundt korsryggen og vært litt uggen. Sist gang jeg hadde UVI hadde jeg da ingen symptomer, noe som førte til at jeg fikk nyre og bekkenveisinfeksjon :( Eewwww, da er det å bare komme meg til lege :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerlise: neeeei:(:(:( dette var triste nyheter...håper alikevel at det fortsatt er håp! Tenker masse på deg vennen, dette fortjener du virkelig ikke...er så urettferdig at kroppen ikke vil samarbeide:( men som du sier, dere har fantastiske lille Anton! <3

 

Her er det hjemme dag for både meg og snuppa, hun sov så lenge idag, måtte vekke henne kvart over ni!!! Og da ville hun absolutt ikke stå opp og var varm og slapp. Nå sover hun lurer sin...og jeg får prøve å rydde litt her, hadde store planer om å virkelig shine huset før sambo kommer hjem, men nå står alt på halvt hold her og er absolutt ikke sånn jeg ønsker å ha det...men når man hangler på 6 dagen,....så blir ting ikke som man hadde tenkt! Men nok sutring, formen min er faktisk bedre enn i går:)

Dere, hva ville dere tenkt om å ta 1 gram paracet om kvelden, jeg vet jo at man egentlig skal kontakte lege før bruk av smertestillende i graviditet, men ringer jeg legen kommer jeg bare til skranken...og dessuten vil jeg ikke at fastlegen min skal få vite at jeg er gravid, for så å vite at jeg skal følges opp privat...skal jeg ringe meg og magen og høre? ( der jeg skal følges opp) hva tenker dere? Har tatt 1 gram før jeg legger meg for å få sove....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Tessy, du ahr ein god unnskyldning for å ikkje ha huset i orden no. Det ofrstår han nok. Berre lag god mat og tenn nokre lys, det holder. Huset her ser ikkje ut. Eg har ingen energi. Har faktisk lagt oss på gjesterommet no, for er så rotete på soverommet at eg ikkje orkar vera der, og eg orka rikkje rydda. Så masse klær. Blir kvalm berre eg tenker på det :)

 

 

Ang paracet. Nokon i min familie er farmasøyt. På apoteket og hos legen vil dei sei at du kan ta paracet ved behov. Berre du styrer unna ibux. I Danmark er dei uenige. Du kan googla paracet, graviditet, danmark, så kan du lesa om det. Eg har vore masse plaga med hovudverk tidlegare. Eg veit det e rfælt, men eg har likevel valgt å ikkje ta noko medisiner i første trimester. Du må gjera det som er riktig for deg. Men du treng ikkje ring anokon, for dei kjem til ås ei det er ok, ved behov.

 

Lykke til :) Eg gleder emg så stort med deg over heimkomsten <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Cornflake, UVI er noe herk! Har hatt maaange av de opp gjennom åra - nå kjenner jeg tegnene tidlig nok til å klare å "flushe" systemet slik at den ikke setter seg (som oftest).

 

Bare å hoppe til lege slik at du blir kvitt den!

 

Måtte hente snuppa i bhg tidlig i dag - ikke i form i dag, men bare subfebril... greit med ferie da, så slapp jeg å kjøre 45 minutter hjem fra jobb for å hente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar Lilla:):) skjønner godt hva du mener, jeg skal klare å ha det ryddig her, men huset blir ikke vaska for å si det sånn...jeg har også masse klær på rommet nå og reine klær på vaskerommet som jeg ikke orker å gjøre no med...,å prøve..men blir jo enda mer hemmet nå som simone er hjemme. Får ta i et tak i kveld:)

 

Så gøy at du er så glad over hjemkomsten til samboeren min lilla:):) varmer masse!! Jg gleder meg som en liten unge og håper formen er enda bedre i mårra!, og at Simone er frisk sånn at jeg får dratt til Oslo !! Er så spennende, skikkelig nyforelska følelse, også er det jo ekstra spesielt siden jeg nå er gravid igjen...at han skal få se meg igjen nå! <3

HeidiL: fler som har syke barn i dag skjønner jeg, god bedring til snuppa di:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornflake, god bedring snuppa :) UVI er noe dritt, jeg var mye plaga med det for en del år tilbake.

Jeg krysser fingra for at du ikke får noe tante besøk!!! :)

 

Tessy, skjønner deg godt at du vil ha det shina rundt deg til mannen din kommer hjem, men det er ikke det han kommer til å bry seg om :)

Alt som betyr noe er å komme hjem til deg og Simone, holde rundt dere og si hvor høyt han elsker dere ;)

Du må føle på det sjøl angående det med paracet. Sies jo at det ikke er skadelig i små mengder.

 

HeidiL, god bedring til snuppa di :)

Kjedelig når ungene er dårlige. Håper ho kommer seg raskt :)

 

Nå er arbeidsdagen straks over *juhu*

Snuppa skal ha med seg en kamerat hjem idag fra barnehagen, de gleder seg masse :)

 

Jeg vil ikke si det så høyt men jeg har en god følelse av at det kanskje har klaffet denne gangen :)

Alle gode ting er 3 og dette er tredje runde med enkel pergo *smiler* MEn det er hva jeg føler akkurat nå, den følelsen kan forandre seg jo nærmere IKM jeg kommer, det veit jeg jo :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessy, håper jenta di blir bedre til imorra. Slik at du og mannen din får en fortreffelig kveld og natt sammen ;)

Gleder meg på dine vegne snuppa, tenk snart er du i armkroken hans :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Dossa :) Jeg har ikke de typiske symptomene, bare vondt i ryggen og uggen.

 

Håper det har klaffet for deg Dossa :) En dag nærmere positivtest :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Dossa for fine ord:):) jeg er sånn person som liker å ha det strøket rundt meg...pappa banket på døra her om dagen, huset var ikke på sitt beste for å si det sånn..så jeg måtte advare han om at han nok aldri hadde sett det sånn hos meg før:p hihihi men han skjønte jo hvorfor da, når man er syk selv og med sykt barn så orker man fint lite:s skal bli godt å få mannen i armkroken igjen og vite at han kan hjelpe til hjemme, kjenner virkelig ut som det trengs nå, og jeg vet han er klar for å ta i et tak:)

 

Cornflake, ikke gøy med uvi...drikk tranebærjuice og appelsiner og masse vann! :) god bedring!

 

Dossa, håper den gode magefølelsen din betyr at du har en liten spire der inne:):) hadde vært helt herlig om det klaffet!! Det unner jeg deg så inderlig snuppa! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde vært gøy Tessy om jeg kunne fått en positiv test nå :) :)

Jeg har ventet lenge nok ;)

 

Nå ligger vesla og jeg og ser på en Barbie film. Snuppa er oppe og leker med kameraten sin mens gullet er reist på trening :)

 

Masse god bedring til dere som ikke er i god form :)

 

Fått sovet noe idag da Renate?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renate tror jeg har 91% prosent men med ekstravakter har jeg lang over 100% :) he he jeg må jobbe i natt også men det er helt ok :)

Huff cornflake god bedring til deg:)

Tessy kjenner meg igjen i det di sier om husarbeidet folk rundt meg påstår at jeg er litt mer enn middels interessert i husarbeidet ;) knis men noen ganger går det litt rundt her også :)

Ååå Dossa håper virkelig det går din vei nå ;) du og lillefie fortjener dette så masse :)

Kose på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornflake, eg testa positivt for uvi på heimetest då eg var gravid :) Viktig at du drikk masse masse mase, et tranebærkapsler og et kiwi og drikk juice. LEgen vil ikkje gje pensicil i første trimester. Eg vart kvitt min utan.

 

Dossa, så glad for å høra at du ahr ein god følelse, håpar den stemmer!! :)

 

Tessy, eg er som du, men no har eg gitt opp for ei stund. No er svigerfar her, her ser ikkje ut og kan er kjempeforståelsesfull :)

 

Tigerlise, veldig spent på koss det går med deg vennen.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm kvalm kvalm !!! Ikke noe kjekt være på jobb og skifte bleier og lignende ... Det må komme en spire ut av dette hvis ikkje blir eg litt fortvilet !! Som sakt akkurat når eg føle meg bra igjen ska eg ta ny pille ...

 

Men om litt over en uke skal eg sette inn en påbegynt spire!! Må bare fokusere på det slik at eg holde ut denne kvalmen...

 

Tessy : kos deg med mannen ! Var det i morgen han kom ?

 

Dossa : håper følelsen din er rett og at du har en spire . Det var februar og Twins du så på meg ?

 

Cornflake ; uvi da uffta ! Håper du får kommet deg til lege snart

 

Tigerlise : <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornflake, uff uvi er noe dritt! Håper du blir kvitt det fort! Bra du merket det iallfall :)

 

Tessy, ikke tenk på husarbeidet, mannen har helt sikkert andre ting han tenker mer på :D Er nok verst for deg. Må innrømme at jeg ikke er særlig huslig av meg selv, har det bare sånn akkurat passe... Liker ikke å ha skitne kopper og matrester, men kan godt flyte litt rot. Trives jo selvfølgelig best når det er rent og ryddig, men det er plent umulig å gjennomføre hjemme hos oss, så da prøver jeg å ikke ta det så tungt.

 

Dossa, så spennende at du har en god følelse - måtte det stemme! Det unner jeg deg <3

 

Metti, ikke lenge igjen nå :) Hvordan regnes det ved ivf, blir du "framskyndet" på noe vis i forhold til å regne ut i fra EL ettersom det er allerede befruktede egg som settes inn? Har de på en måte tyvstartet?

 

Koselig at så mange tenker på meg :) Jeg ble sendt på ul i dag, og fikk bekreftet det jeg allerede visste: Det var ingenting inni magen min mere :( Men heldigvis var det såpass mye som hadde kommet ut av seg selv at jeg slipper utskrapning. Er egentlig glad for at det ikke lå et dødt foster inni der, det tror jeg hadde vært verre enn å se en tom livmor. Fikk også ei sprøyte i rompa pga at jeg er rhesus neg og mannen positiv. æsj, liker ikke sprøyter! Men det gikk greit da. Nå nyter jeg et deilig glass vin for første gang på mange mnd og tenker over hvor mye fint jeg tross alt har i livet mitt :) Dessuten er det masse spennende som ligger foran meg :D

 

Lilla, jeg har noe som heter sjögrens syndrom. Har nesten ingen symptomer (er i grunnen friskere enn folk flest...) men har antistoffer i blodet som indikerer på at jeg har dette. Den gjør bl.a. at kroppen prøver å støte fra seg det den oppfatter som fremmedlegemer, som f.eks. et foster (om jeg har forstått det riktig). Så jeg er fullt inneforstått med at sjansen for å miste er større hos meg enn andre. Når skal du på neste ul? Ikke lenge igjen til de magiske 12 nå :) Jeg fikk forresten spørsmål fra gyn om hvorfor jeg ikke hadde vært på tidlig ul ved 7-8 uker... Spurte jo legen om det, men han sa det ikke var nødvendig. Hah! Fikk beskjed om at neste gang skulle jeg kreve det, men det blir jo ikke aktuelt for oss. Nå setter vi sluttstrek, og det føles egentlig ganske godt. Kjenner jeg har slått meg godt til ro med den avgjørelsen og er klar til å gå videre i livet. Kommer uansett til å følge med på dere fantastiske damer, det er jo så spennende å se hvordan det går med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å Tigerlise, her sitter jeg med tårer i øynene. Livet er så urettferdig. Du er så sterk og er bare ei helt fantastisk jente. Håper du fortsette å henge litt her inne med oss, kommer til å savne deg.

 

Jeg har ikke annet symptomer på uvi enn bare at jeg har vondt i korsryggen og uggen :( Det svir ikke eller noe sånn når jeg tisser. Skal avgårde til legen i morgen, fikk beskjed at jeg måtte komme innom...æsj.

 

Tessy: Tiden flyr, det er jo allerede i morgen din kjære kommer hjem. Det kommer til å bli så bra :)

 

Metti: Du må bare bli vant til kvalmen, blir nok litt sånn i et par mnd framover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Tigerlise <3

Jeg har ikke ord for det du nå har vært gjennom. Livet er ikke rettferdig og jeg ble kjempe trist på dine vegne :(

Men jeg må virkelig si at du er ei fantastisk jente, så sterk både fysisk og psykisk :) Stolt av deg vennen min.

Må bare spørre men pga din diagnose er det ikke noe som kan gjøres for at kroppen din ikke støter bort en spire?

Det står full respekt for deres avgjørelse :)

Har så lyst til å holde rundt deg og gi deg en kjempe god klem <3<3<3

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snille dere er <3

 

Jeg vet ærlig talt ikke om noe kan gjøres, Dossa. Går på albyl-e (blodfortynnende), men ellers vet jeg ikke? Uansett så har vi bestemt oss nå. Jeg hadde nok taklet en runde til, men mannen orket ikke flere skuffelser. Og det har jeg full forståelse for. Synes igrunnen selv også at nok er nok. Hadde vi ikke hatt noen barn enda hadde det nok vært annerledes, men det gjør all verdens forskjell at vi allerede er mor og far <3 Og vi har ikke slått fra oss tanken på adopsjon. Tror vi skal ha gode sjanser der, men vi må la dette få synke inn først, og nyte familielivet i den lille familien vi har, uten stress fra EL, IKM, uke 1, 2, 3... Tror det skal bli litt deilig å bare være OSS :D Og være glad for det.

 

Dossa, når har du ikm? Er det til helga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metti, jeg får fortsatt opp februar på deg :) men pendelen vil ikke gi meg skikkelig svar på om det blir tvillinger.

Det håper jeg virkelig at du får ;) tenk så gøy *smiler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, sitter med tårer i øynene jeg også! Tigerlise, dette var virkelig ikke greit! jeg syns legen din høres ut som en fjott!

Kjempe lurt å tenke evn muligheter for adopsjon også, evn kan dere jo bli fosterforeldre først med mulighet for adopsjon?

Vi har faktisk tenkt på å være forsterforeldre en gang i fremtiden, tenker det er en fantastisk mulighet til å gjøre noe for barn som trenger det.

Virker som om dere er godt rustet til å ta til dere masse barn! ;) Husk at du har lov til å sørge også da! klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerlise, jeg har IKM i begynnelsen av neste uke.

Kan allerede ta første test på fredag men veit ikke om jeg vil gjøre det også blir det en negativ test. Ødelegger bare hotell turen vi skal på. Adopsjon er et godt valg og det barnet som kommer til dere vil få det så godt. Finnes så masse kjærlighet i deres hjerter <3<3

Det barnet dere får vil få verdens beste foreldre :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerlise: jeg er så lei meg på deres veiene, og føler så med det dere har gått gjennom...du er ei tøff tøff dame!!! Mange gode klemmer herifra!! <3

Når det gjelder husarbeid så er jeg vel over middels opptatt av at ting ikke skal flyte rundt...tror nesten ingen har sett dette huset rotete..hehe men jag sa det til han at denne gangen er det nok ikke strøket når du kommer hjem:å hehe og det at visst helt greit.

 

Metti : tenk om det blir tvillinger ja, jeg håper og tror dette er mnd for deg!:) krysser fingrene! Det hadde dere fortjent! Håper du snart føler seg bedre av de tbl og at det kommer noe fantastisk ut av det, vet du når det befrukta egget skal settes inn? Eller avgjøres det. Den 8. Feb?

 

Dossa: heier på deg og håper!!!

 

Cornflake: jaaaa i mårra ser jeg han igjen!!, skal bli såå bra:) det er deilig at jeg føler meg bedre i formen i dag også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...