Gå til innhold

****oss over 30**** Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


gry*a

Anbefalte innlegg

Meg og lille snuppis (og lille Thomas!) - sender deg og dine en stor varm klem jeg og! For noen opplevelser dere har hatt, baade med proving, svangerskap, fodsel og naa en toeff beskjed om at Thomas har Downs syndrom. Jeg tror jeg har sagt det foer og jeg sier det igjen: etter det inntrykket jeg har faatt av deg her inne, kunne ikke lille Thomas ha kommet til en bedre familie. Det er klart dette er et sjokk, men jeg er sikker paa at han kommer til aa faa et fantastisk liv sammen med dere.

 

Har du sett bloggen kellehampton.com? Hun fikk en jente med Downs i fjor, ogsaa uforberedt, og beskriver med vakre ord og bilder. Ikke sikker paa om du foeler deg klar for aa lese slike historier enda, men etterhvert kanskje? Den forteller hvertfall om tankespinn og gode og vanskelige dager fra noen som har vaert/er i samme situasjon som deg. Selve fodselshistorien er vakker!

 

Som sagt, en stor varm klem til deg og dine og haaper du nyter vakre Thomas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meg og lille snuppis (og lille Thomas!) - sender deg og dine en stor varm klem jeg og! For noen opplevelser dere har hatt, baade med proving, svangerskap, fodsel og naa en toeff beskjed om at Thomas har Downs syndrom. Jeg tror jeg har sagt det foer og jeg sier det igjen: etter det inntrykket jeg har faatt av deg her inne, kunne ikke lille Thomas ha kommet til en bedre familie. Det er klart dette er et sjokk, men jeg er sikker paa at han kommer til aa faa et fantastisk liv sammen med dere.

 

Har du sett bloggen kellehampton.com? Hun fikk en jente med Downs i fjor, ogsaa uforberedt, og beskriver med vakre ord og bilder. Ikke sikker paa om du foeler deg klar for aa lese slike historier enda, men etterhvert kanskje? Den forteller hvertfall om tankespinn og gode og vanskelige dager fra noen som har vaert/er i samme situasjon som deg. Selve fodselshistorien er vakker!

 

Som sagt, en stor varm klem til deg og dine og haaper du nyter vakre Thomas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen, tusen takk bomsa og suksessterta for varme, gode ord!! Det var veldig pent sagt av deg suksessterta...

 

Fikk tips om bloggen til kellehampton, har såvidt begynt å lese litt på den! Tar en dag av gangen og prøver å nyte den lille prinsen som allerede nå har en meget spesiell plass i mitt hjerte ;)

 

Jeg vet at dette kommer til å gå bra, var bare så totalt uforberedt og sjokket var så stort, men føler at det går litt bedre for hver dag som går!! Er så heldig å ha verdens mest fantastiske mann og han er hjemme med meg frem til 20 mai, så det er godt at vi er to til å dele sorger og gleder og ikke minst kjærligheten til den lille og hverandre...

Thomas skal få det veldig godt hos oss, han skal ikke mangle kjærlighet og omsorg, det har vi plenty av :D

Nei... når jeg gråter, så gråter jeg for ham og livet hans, ikke for meg selv, han er liksom så uskyldig, så liten og sped og sart, men dette skal gå bra... Må bare tenke positivt :)

 

Ellers ønsker jeg dere alle sammen riktig lykke til videre med prøvingen og dere som er gravide, lykke til med innspurten og snart forestående fødsler (Giina og Lillemy). Riktig lykke til med IVF suksessterta, dette blir kjempespennende!!

Jeg kommer selvsagt innom tråden innimellom, for må jo følge med dere andre da, har jo vært her i over 3 år nå, så må jo følge med, hehe!! Krysser fingrene for "babyboom" her i løpet av sommeren, hehe :)

 

Vi snakkes jenter :)

 

Stoooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Meg og lille snuppis!!

 

Gratulerer såååååååå masse med lille Thomas. Jeg skjønner godt du har fått et sjokk, men ta den tiden du trenger for å "venne" deg til tanken om at Thomas er et anderledesbarn.

Som du kanskje vet så er det i de aller fleste tilfeller "det letteste" av psykisk utviklingshemming et barn kan ha og de er noen utrolig glade og enkle barn/voksne.

Som legene også har sagt er han frisk og fin og ikke har han veldig mange tegn på Downs heller (uten at det har noe å si). Akkurat nå kan sikkert folk si hva de vil til deg, uten at det kanskje hjelper så masse, men dere blir minst like glad i Thomas som Snuppis og som Suksessterta også skriver, er han verdens heldigste som har kommet til nettopp dere. Kan vedde på at du har verdens stolteste storesøster der hjemme.

Jeg selv har en bror med Downs og han er verdens snilleste bror og jeg ville ikke byttet han bort mot noe/noen :)))

Og av alle de fire søstrene hans er jo selvsagt jeg favoritten :) He, he. Det beste i verden for han er når jeg kommer hjem og vi kjøper kinamat. En ting lærer du nok fort og det er at de er ekstra glad i mat. Du får ta deg en titt på Tangerudbakken og gjengen der. Der ser du hvordan de koser seg sammen, har mange venner og er veldig selvhjulpne. Prøv og ikke ta for deg alt for mange sorger nå, men klart har du lov å sørge. Fremtiden blir ikke helt som du hadde tenkt, men det behøver slettes ikke å bli verre, bare litt anderledes, akkurat som lille Thomas.

Ønsker deg masse, masse lykke til og jeg hååååper vi får se et bilde av knøttet.

 

Stoooor klem fra Dotten :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med lille Thomas, Meg og lille snuppis (og snupp?)! Du verden for en tid dere har vært igjennom nå! Skjønner godt at det har vært tungt, vanskelig, et sjokk, en stor glede - ja, alt på en gang. Jeg tror også at dere kommer til å få det veldig fint etter hvert, dere må bare få litt tid til å venne dere til den nye tilværelsen. Det blir helt sikkert bra, og dere har mange herlige stunder sammen foran dere :-)

 

Takk for at du delte fødsels- og barselhistorien din med oss. Det var spennende lesning. Levde meg helt inn i historien og ble med på både opp- og nedturene. Ønsker dere masse, masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhhhhhhhhh bomsa, spennanes!!!!!!!!! Eltid her og siden vi har vært knakende dyktige i mai mnd tidligere, så har vi kommet fram til at vi garantert vil få enda ett februar barn :P Ikke noen dum mnd det altså :D:D:D

 

Har bare ett ørlite problem, og det er at jeg har nattevakter nå og i helga får vi besøk osv...grmf...så må vel se langt etter den sengekosen :P

 

Meg og lille snuppis: Gratulerer så vanvittig mye med lille Thomas!!!!! For en innholdsrik og spennende tid dere går i møte. Håper dere får den informasjon og støtte dere trenger fra helsevesenet og folk rundt dere!!!!!!!! Tror ikke lille gutten deres kunne fått ett bedre hjem og jeg ser for meg at han vil få ett fantastisk rikt og godt liv!!!!!!!!!

 

Mange varme klemmer

 

Venter ellers på en gravid boom nå snart!!!!!!!!!

 

Giina hvordan går det? Fødeklar?

 

Nei, får jobbe litt igjen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.....:-)

Her har vi holdt på som kaniner, så det skal ikke stå på innsatsen..:-D

Vi har ikke brydd oss om besøk eller turnusarbeid....Her skal det lages baby!!

Kan hende vi ikke får noe besøk av slekninger og venner før babyen e sikra, for jeg regner med at ryktene går..:-D

 

Gleder meg til oppdateringer Meg og lille snuppis ( og snuppus??).

Det føles godt å få lov til å være med på denne prosessen, selv om man bare kan støtte med ord.

 

Kunne tenkt meg en babyboom eg og..:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten blitt spådd her inne på "spå/horoskop" og den personen så ingen graviditet...:-S

Velger å være ikketroende....:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere, damer.

 

Først og fremst må jeg gratulere Meg og lille snuppis med lille Thomas. For en fødselshistorie!!!! Jeg smilte og gråt litt (er overhormonell naturlig nok) når jeg leste den. Og det sjokket dere må ha fått over en slik beskjed. Jeg er også helt sikker på at Thomas vil få et fantastisk liv hos dere, og dere vil få et like fantastisk liv med gullgutten deres, selvom det vil bli annerledes enn det dere hadde forestilt dere. Dere er så tøffe, gleder meg til å høre hvordan allting går. Mange klemmer til både deg og Thomas!!!!

 

Jeg begynner å bli VELDIG fødeklar. Det begynner å bli tungt og slitsomt, vondter her og der og i det hele tatt. Har en god stund kjent ilinger nedover i bekkenet, så tror hun er på vei nedover med hodet. vet ikke om det er festet eller noe ennå. I tillegg så kjenner jeg tidvise murringer både i rygg og mage, noe jeg håper er modning. Det eneste jeg vet er at disse symptomene har startet litt tidligere denne gang enn sist, så jeg HÅPER jeg iallefall slipper å gå noe særlig over termin denne gangen. Gruer meg sykt mye til fødsel og prøver å ikke tenke for mye på det. Gruer meg til smertehelvete, men hvem gjør vel ikke det.

 

Tussemor, jeg har sagt til deg at du skal se at det blir enda et februarbarn på deg. Og NÅ ligger det jammen slik an. Tipper dere klarer å smyge til dere litt sengehygge til tross for besøk ;)

 

Jobbe på her nå, har igjen 1 uke i jobb, så er det jammen permisjon.

God helg alle sammen!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann....Er det noen av dere damer som har fått konstantert b12 mangel og folatsyremangel?

Har lest litt på nett og det ser ut til at det ikke er så bra for en eventuell spire.

Har vært sliten og ødelagt hele våren, har gått på felgen og ikke hatt overskudd i det hele tatt.

Litt rart synes jeg det er å ha folsyremangel når dette er det eneste tilskuddet jeg tar???

Skal snakke med legen idag da hun ikke var på jobb igår da jeg fikk resultatet av prøvene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmm bomsa, har du B 12 mangel???? Ikke sikkert at det holder med folat som tbl da...kan hende du må over på sprøyter i stedet da!!!!!!! Det er i vertfall ganske vanlig når man har B12 mangel, at man får en intramuskulær sprøyte 3 hver uke...men jeg lurer på om symptomjakten er i gang????? Jeg er så super spent på dine vegne!!!

 

Giina: Det har vært så lite sengekos denne mnd, skal jeg si deg, at hvis det sitter ei spire nå, så kommer jeg til å være sjokkskadet i laaaaaaaang tid ;) Vi har også fleipet om at vi sikker bare kommer til å få februar barn ;) Hvordan går det med deg?

 

Vi tar livet med ro, jeg kjenner at jeg ikke orker å stresse med denne baby greia, selv om at jeg verker i hver minste celle etter å holde ett nytt nurk i armene mine ;)

 

Både jeg og gubben er skjønt enige om at vi får bruke tiden på å gå litt ned i vekt og komme oss i form, med det resultat at han ligger på sofaen (eller sitter foran pc'n) og jeg er mye ute på tur!!!!!! Nyter å kjenne en gryende energi komme og ser med skrekk mot vinteren, hvor det vil bli vanskelig å gå i fjellet :P (bare sånn for å være sikker på at jeg har noe å bekymre meg over :P) Snart skal jeg begynne å jobbe fullt igjen, noe som kan bli spennende, men jeg håper at jeg har funnet en rytme som kan fungere godt for alle parter!!!!!!!

 

Nå er det henting av små gullene, før vi skal på middagsbesøk (alltid en lykke å slippe lage middag selv ;))

 

Ha en strålende og fruktbar dag!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen

 

Bare en liten hilsen og oppdatering fra meg ,-)

 

I dag er 23 dager til termin. Magen er stor og tung, men jeg har ennå ikke kommet dit hvor jeg bare MÅ få ungen ut. Har fremdeles ett par småting som må fikses først, så håper frøkna ikke har det alt for travelt.

 

Det var en sterkt historie fra deg "Meg og lille snuppis". Men jeg er helt sikker på at Thomas kommer til å bli en liten engel for dere. Barn med downs er bare helt utrolig skjønne.

 

Jeg holder på med ryddings her (hmmmm, er det redebyggerhormonene som slår til - må ha orden liksom), samtidig som jeg har en kylling i ovnen, og nå må risen kokes.

 

Ønsker dere alle lykke til, om det er fødsel, det å være gravid eller det å bli gravid som står på tapetet. Ha en deilig dag folkens :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig bringebærmamma..:-)

Håper det ikke blir så lenge til min mage buler ut (av andre grunner en sjokkis og mat)

Her har mensen kommet for fullt,.

Selvfølgelig skuffende, men overlever det nok..:-)

Jeg har både b12 mangel og folsyremangel.

Skal starte opp med sprøyte en gang i uken og når ting er på plass så holder det med hvær 2. eller 3. måned.

Har tatt utvidede prøver og får forhåpentligvis svar på dem denne uken.

Neste EL er jeg i nord så det blir ingen babylaging da.

 

Noen som har noe mer spennende å rapportere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jenter, et lite livstegen fra denne kanten også.

 

For en dramatisk tid du har vært igjennom Meg og lille snuppis, blir helt skjelven av hele lesinga, du verden så mye noen skal gjennom. Jeg ønsker dere hjertelig til lykke med lille Thomas og tiden fremover.

 

Bringebærmamma, tenk at du bare har noen og 20 dager igjen, jeg ligger ikke så langt bak da så jeg har en slags formening om hvordan hverdagen er. Lykke til med fødsel og alt det forestående, måtte alt gå kjapt og greit..

 

Bomsa så bra at du får sjekka ut ting ordentlig, B vit og folsyre er nok viktig, pass på at de følger stoffskiftet ditt nøye opp også, det var det som gjorde at jeg mistet mange ganger og i en periode heller ikke ble gravid. Ikke var TSH verdien spes høy heller, den bør vel ideelt sett ligge under 2 for vellykket graviditet. Dette er nok noe de fleste fastleger kan alt for lite om, jeg fikk jo beskjed om at alt var fint, men ble gravid straks TSH krøp nedover.

 

Suksessterta, spent på hvordan det går med deg og IVF? Jeg håper du lykkes kjapt og ikke må gjenom mange runder.

 

Tussemor og alle dere andre som står på for å fylle opp gravidelista, ønsker dere lykke til alle sammen, vi trenger et lite boom her nå, snart har alle på gravidelista født og det går jo ikke.

 

Jeg har nå kommet til uke 34 og det begynner å gå opp for meg at det snart kommer ei lita frøken til oss. Bortsett fra kvalme til langt over uke 20 var dette svangerskapet rimelig greit. Men etter uke 30 gikk liksom alt nedover, tomme jernlagre, lav blodprosent, for høyt blodsukker og bekkenløsning.. 100% sykmeldt og inne til kontroll på Ullevål hver uke.

De har målt henne til å være 2500gr alt, så fødselen blir nok satt igang noen uker før tida så hun ikke blir for stor. Blir spennende å se om hun blir så stor som de faktisk sier, har sett at feilmarginen er ganske stor noen ganger. Det er betryggende å bli fulgt opp så nøye, snart er vesla hos oss og vi gleder oss stort.

 

God maiuke til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite livstegn fra meg og :)

 

Spennende Litenspire og Bringebarmamma - tenk naa er dere snart i maal og har de vakre nurkene deres i armene! Lykke til med alt sammen, og vi gleder oss stort til aa hoere fra dere naar miniene er ute!

 

Bomsa, haaper du faar svar og riktige medisiner snart saa alt ligger vel til rette for at spiren snart sitter! Bra du faar sjekket alt ordentlig ja.

 

Tussemor, masse lykke til og haaper den sitter snart! Samme til alle dere andre her inne :)

 

Meg og lille snuppis - haaper alt staar bra til med deg og dere. Tenker masse paa deg!

 

Her er alt bare bra. Begynner vel paa IVF i slutten av juni, dvs sproyter og saant. Blir skummelt og spennende, haaper det lykkes paa forste forsoek ja!

 

Ha en god helg alle sammen :)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes folks, da er tanta i gang i full mondur...og vi juuuuuuuubler :P Lurer virkelig på hvorfor dette forbannade kreket må dukke opp når jeg må på jobb...arghhhh....Ja,ja, uanset...fikk vite i går at ei venninne er gravid i uke 11, snufs...ble litt misunnelig, de har ikke prøvd en gang (tydeligvist bare kost seg ;)) Vi har jevngamle barn, så det hadde jo på sett og vis vært kjekt å fått nesten samtidig nå også, men jeg er svæææææært glad for at jeg ikke trenger å ha noen fødsel hengende over meg rundt juletider ;)

 

Det positive er at jeg kjente litt på lysten til virkelig å kjøre på i sengehalmen (eller hvor som helst ellers for den del :P) Det begynner faktisk å bli ett helt år siden vi startet aktivt med prøvingen, så det er jo litt irriterende å tenke på hvor tregt det skal gå, men drømmer om ett vårbarn 2012!!!!!!!!!! Satser på at min nytelse av å gå i fjellet gjør susen med vektreduskjon og lettere befruktning ;)

 

Ha ei strålende helg alle sammen!!!!!

 

Må jobbe litt igjen jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.

Jeg og keiseren er på ferie i nord.

Vi har konfirmasjon i familien og da passet det godt med en tur hjem.

Litt trist er det at jeg har "termin" på konfirmasjonsdagen, håper på at det blir mye å gjøre slik at jeg ikke har tid til å tenke på det.

Gubbeluren kommer kjørende opp fra Oslo sammen med min bror til helgen og det skal bli godt å se han igjen.

Litt dumt er det at vi mister denne pp pga at jeg er her og gubben har vært langt nede i Danmark på fotballcup.

Men vi stresser egentlig ikke.

Nå skjer det så mangt fremover så det blir vel lite babyplanlegging.

Vi har også holdt på i nesten 1år....men mistet 2ganger.

Ellers gleder jeg meg til å komme hjem igjen, jeg har nå bodd så lenge hjemmenfra at jeg og mine venner her i nord har lite og ingenting til felles.

Om det er jeg eller dem som har forandret oss vet jeg ikke, litt trist er det no.

Godt at jeg har mine "nye" venner sørpå...:-)

Nå er det mammas søndagsmiddag før det er leking ute...:-)

 

Ha en fin søndag allesammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

WOW, virkelig ingen som har vært innom siden jeg var her sist.

Holder tråden vår på å dø ut?

Kjempetrist....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg haaper ikke traaden vaar doer ut! Det er jo saa koselig her :) Kanskje folket nyter en begynnende sommer og ferie? Faar satse paa det, og at det blir litt mer liv her snart... Vi har jo "mistet" en del til graviditet og, men det er jo bare koselig da. Hadde vaert morsomt med en oppdatering fra dere og, tror det er en del som har foedt i det siste eller er paa nippet til aa foede?!

 

Hvordan gaar det med deg da bomsa? har du funnet ut av medisiner etc som du trenger? Haaper alt er i den skjoenneste orden :)

 

Jeg har det bare bra. Naermer seg proeveroer med stormskritt naa! Har blitt litt utsatt fordi TR selvsagt var forsinket for en gangs skyld, men det blir oppstart paa sproyter i begynnelsen av juli en gang. Blir spennende ja.. Har begynt aa lese mer og mer inne paa Ass. befruktning og saa jeg kan faa litt mer oversikt over hva jeg skal igjennom. Mange toeffe jenter der inne som har vaert gjennom mye og virkelig vet hva de snakker om...

 

Hvordan gaar det med resten av folket da? Tussemor og dere andre? Gi en oppdatering og hold liv i traaden vaar da ;)

 

Hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, fikk litt dårlig samvittighet Bomsa...har jo vært innom tråden, men ikke årket å skrive så mye :P

 

Det er vel egentlig lite nytt her. Vi hadde sex rundt el og venter i den såkalte spenningen, men jeg har liten tro, igjen...tiltross for deilige fjellturer og midje reduksjon (vekta beveger seg fint lite :P) MEN, ett aldri så lite stort men...jeg er så inni granskauen, hampen trøtt for tiden. I går måtte jeg sove 2 ganger på dagen (1 på dagen og 1 på ettermiddagen) for i det hele tatt å holde ut. Onsdag kom gubben med ett glass vin til meg, og jeg mener...rødvin smaker ALLTID godt!!!!!!!!!!!! men ikke på onsdag, det var rett og slett ekkelt og kvalmende. Jeg har hatt en dag (ca kvelden etter vi hadde sex sist) hvor jeg var så kvalm at jeg holdt på å spy, men det gikk bra...og i går kveld da jeg satt her for meg selv og tenkte at jeg kunne nyte ett glass vin...jupp...da endte det med en kopp te og knekkebrød :P Så det skorter ikke på symptom...

Har jo vært en del plaget med symptom, så stoler overhode ikke på kroppen. Ja, også ett annet...jeg tisser hele tiden...tuller ikke en gang...og det er så vidt jeg klarer å holde meg :P

 

Ellers er det ikke så mye å berette om. Kjenner meg frustrert og trist når jeg ser alle de voksende magene rundt meg..JEG OG VIL!!!!!

 

Suksessterta...blir såååååå spennende for deg framover nå, håper virkelig spira sitter på første fosøk :)

 

Bomsa: Har du begynt på medisiner eller? Håper at micro sitter snart!!!!!!!!!!

 

God helg til dere alle!!!!!!!!! Nattens dronning skal snart i aksjon igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he....var bare så spent på hva som hadde skjedd mens jeg var på ferie også var det ikke et eneste innlegg...:-(

 

Her var jeg alene oppi nord da jeg hadde EL så det kommer ingenting her hos oss denne gangen.

Føler meg enda på felgen og skal sjekkes videre. har begynt medisinering, men ingen effekt enda.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann

D e så lenge sia sist.......

Ja her e d ingenting nytt, har bestemt mg for å nyte førstemann på snart 3 og kosentrere mg om å gå ned i vekt og nyte denne fantastiske sommeren vi har i nord !!!! Så håper æ at d klaffer t høstn, sjøl om æ sei når folk antyda om æ e gravid eller om vi ikke har tenkt på nr.2 : at neida vi e fornøyd md han vi har fått <3 og d som skjer d skjer :) !! og d er veldig sant mn...........klart håpet er jo der !!! Løkke t jenter og god sommer !!!! STOOR klæm fra mæ !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg og Gry´a..:-D

Her jobbes det også med vektnedgang, men babylagingen klarer jeg ikke legge fra meg..:-D

Jeg blir iallefall ikke gravid uten å planlege det.

Skal gå på en ganske hard diett til uken og tre uker fremover for å få en skikkelig kickstart....

 

Lykke til du også..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...