Gå til innhold

****oss over 30**** Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


gry*a

Anbefalte innlegg

Først til "tussemor5". Så leit at tr dukket opp hos deg også, men du må prøve å ikke miste håpet!! Det ordne seg nok!

 

Jeg har vært til første time med legen og startet utredning, så no blir det spennende å se hva som skjer. Legen mente at jeg sikkert ville bli gravid no når jeg har startet med det, siden vi klarte det på egenhånd i fjor, men vi mistet.

Hvis det er sant at man pleier å bli gravid på rundt samme tid hver gang, da skal det klaffe for meg denne pp, hehehe!

Kjenner uansett at jeg slapper av no som jeg har startet med å få hjelp av leger og sånn, kjenner jeg er roligere, og det er godt. Ikke har jeg så mye tid til å tenke på det om dagane heller, for holder på med eksamner på universitetet, så det er bare, lesing, skriving og sex det går i om dagene!! :D

Fikk tidligere i dag vite at en veninne av meg er gravid med nr 2, gikk til samboeren min å fortalte det og sa jeg syntes det var så urettferdig (vi holder på med første), Han var heilt enig! Hehe. Men klart vi unner dem det, men det virker så lett for alle andre.

 

Nei nok skriving på meg, må fortsette med oppgaven min. Lykke til videre jenter, til som sagt både gravide og prøvere!!

 

Ps: Og vi som fortsetter å prøve får muntre opp hverandre så ventingen ikke er så lang og tung, det skal nok gå skal dere se!!!! :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende med utredning Rime, masse lykke til! Jeg er ferdig utredet og klar for IVF. Vi kunne egentlig startet allerede i mars/april, men det er saa mye som skjer i maanedene fremover og jeg vil fordoye alt litt saa tror vi venter til juni. Tror det blir viktig med litt ro rundet prosessen saa da venter vi til en stressende periode paa jobb er ferdig for baade mannen og meg i maanedene som kommer. Og har for sikkerhets skyld begynt paa hvetegress denne pp som ble foreslatt av Lillemy tror jeg det var... Skader jo ikke aa legge forholdene til rette mens vi venter paa IVF sant...?

 

bomsa, hvordan gaar det? har du funnet ut av syklusen?

 

tussemor, kjedelig med enda en paa, men jeg joiner deg trofast jeg vet du!

 

Meg og Lille snuppis, jammen har du hatt et tungt svangerskap! Blir deilig for deg aa bli ferdig snart og moete lillemann :)

 

Sender en hilsen til resten og og haaper det blir flere positive tester snart! Jeg er bare paa CD 5. Ingen pergo denne mnd men knasker da som sagt hvetegress! ;)

 

klem fra

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med utredning Rime, masse lykke til! Jeg er ferdig utredet og klar for IVF. Vi kunne egentlig startet allerede i mars/april, men det er saa mye som skjer i maanedene fremover og jeg vil fordoye alt litt saa tror vi venter til juni. Tror det blir viktig med litt ro rundet prosessen saa da venter vi til en stressende periode paa jobb er ferdig for baade mannen og meg i maanedene som kommer. Og har for sikkerhets skyld begynt paa hvetegress denne pp som ble foreslatt av Lillemy tror jeg det var... Skader jo ikke aa legge forholdene til rette mens vi venter paa IVF sant...?

 

bomsa, hvordan gaar det? har du funnet ut av syklusen?

 

tussemor, kjedelig med enda en paa, men jeg joiner deg trofast jeg vet du!

 

Meg og Lille snuppis, jammen har du hatt et tungt svangerskap! Blir deilig for deg aa bli ferdig snart og moete lillemann :)

 

Sender en hilsen til resten og og haaper det blir flere positive tester snart! Jeg er bare paa CD 5. Ingen pergo denne mnd men knasker da som sagt hvetegress! ;)

 

klem fra

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rime : du skal se at det endelig klaffer helt av seg selv nå når utredningen har startet og du slapper litt mer av :-)

 

Det er så spennende å følge med på alle her, samtidig som det er godt og vite at det er flere sitter med de samme tankene som rullerer opp i hodet mitt..

 

For min sin del så er det ikke så lenge siden vi begynte å prøve, tok litt tid før jeg fikk sambo på babytanker. Hadde det vært kun opp til meg hadde vi begynt for et par år siden! Men nå er vi ihvertfall i gang og ser frem til å starte på pp2 om nokre dager! :)

 

..i går var IKM for meg, og TR kom..

Men jeg er fornøyd med å vite at kroppen er i gang igjen etter et par år på p-pillen! :)

 

Lykke til jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med utredning Rime, masse lykke til! Jeg er ferdig utredet og klar for IVF. Vi kunne egentlig startet allerede i mars/april, men det er saa mye som skjer i maanedene fremover og jeg vil fordoye alt litt saa tror vi venter til juni. Tror det blir viktig med litt ro rundet prosessen saa da venter vi til en stressende periode paa jobb er ferdig for baade mannen og meg i maanedene som kommer. Og har for sikkerhets skyld begynt paa hvetegress denne pp som ble foreslatt av Lillemy tror jeg det var... Skader jo ikke aa legge forholdene til rette mens vi venter paa IVF sant...?

 

bomsa, hvordan gaar det? har du funnet ut av syklusen?

 

tussemor, kjedelig med enda en paa, men jeg joiner deg trofast jeg vet du!

 

Meg og Lille snuppis, jammen har du hatt et tungt svangerskap! Blir deilig for deg aa bli ferdig snart og moete lillemann :)

 

Sender en hilsen til resten og og haaper det blir flere positive tester snart! Jeg er bare paa CD 5. Ingen pergo denne mnd men knasker da som sagt hvetegress! ;)

 

klem fra

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver også på bl.a. hvetegress (i tillegg til salvie-te, bidronning-gele, solvipect osv. osv., hehe), men er litt usikker på om den skal tas hele tiden eller bare fram til EL? Blir jo helt forvirret av dette. Bidronning-gele og hostesaft skal vel bare tas mellom TR og EL, ikke sant? Får nesten ikke plass til mat for tiden med alle disse lurumdreiersakene, men vil ikke la noe være uprøvd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerlise&Anton prøver igjen solvipect skal kun brukes frem til el, men du må ikke bruke for mye heller, for da blir slimet for tynt og det er vist ikke så bra det heller. Jeg har også hørt at man skal spise mye is og kutte ut lett melk og drikke heil melk, og det var det en lege som sa. Så jeg spiser is hver dag selv om jeg ikke liker det noe særlig, hehehe!!

 

Suksessterta, takk for det :) Så spennende at du er ferdig med utredning og er klar til å starte med ivf, og enig med deg i å vente til ting har roet seg og man føler at tidspunktet er riktig, lykke til i hvert fall, det blir en spennende tid for dokke!

 

Mimsa takker til deg også for troen på at det skal funke for oss denne gangen, det håper jeg også :) Har dere barn fra før av?? Lykke til, hadde ønsket jeg også var i 2pp, og så håper jeg virkelig at det klaffer for dere fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerlise&Anton prøver igjen solvipect skal kun brukes frem til el, men du må ikke bruke for mye heller, for da blir slimet for tynt og det er vist ikke så bra det heller. Jeg har også hørt at man skal spise mye is og kutte ut lett melk og drikke heil melk, og det var det en lege som sa. Så jeg spiser is hver dag selv om jeg ikke liker det noe særlig, hehehe!!

 

Suksessterta, takk for det :) Så spennende at du er ferdig med utredning og er klar til å starte med ivf, og enig med deg i å vente til ting har roet seg og man føler at tidspunktet er riktig, lykke til i hvert fall, det blir en spennende tid for dokke!

 

Mimsa takker til deg også for troen på at det skal funke for oss denne gangen, det håper jeg også :) Har dere barn fra før av?? Lykke til, hadde ønsket jeg også var i 2pp, og så håper jeg virkelig at det klaffer for dere fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige ord Rime! Jeg har ikke noen barn selv, men sambo har et fantastisk 'uhell' (gutt) på 3 år fra et tidligere forhold :) Så vet jo at han fungerer ihvertfall! He he.. Har du noen småtroll fra før? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, var ikke meningen at det skulle komme to ganger!

 

Mimsa: Nei vi har ikke barn fra før, og jeg blir 36 i år, så føler det begynner å haste, vi vil jo gjerne ha et par tre stykker når vi først skal ha. Fant den store kjærligheten seint, hehe, og har ikke ville hatt barn før jeg traff han jeg er sammen med no, han er en god del yngre enn meg, så han har ikke han heller. Men jeg nekter å miste motet, vi skal få det til!!!!!!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overbevist om at spiren sitter når du minst venter det! Rart ditta med mannfolk, jeg heller hverken planla eller tenkte på barn (annet enn at jeg visste jeg ville ha en gang) før jeg ble sammen med sambo.

 

Har nett fått takkekort for fødselsgave med babybilder i posten. Og jeg sitter her og er kjempe sjarmert samtidig som jeg er litt misunnelig. Blir litt sånn splittet. Men jeg unner absolutt venninnen min alt (hun også hadde startproblemer med prøvingen, var gjennom utredning og fikk hjelp - etter nesten 4 år med prøving endte det tilslutt opp med tvillinger!) Helt fantastisk altså! Så der er absolutt håp for alle! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det med bilder vet jeg hvordan er, i julen fikk vi kort med bilde av baby og vi skulle fått i slutten av desember, var både litt vondt å få det samtidig som vi unner andre dette! Joda, det er absolutt håp for alle, var jo bra hun til slutt fikk det til. Jeg skal ikke klage, jeg har en veninne som ikke kan få barn, der blir det adobsjon. Så vi skal vel egentlig bare være glad for at vi kan få det til selv om det tar litt tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ja det med bilder vet jeg hvordan er, i julen fikk vi kort med bilde av baby og vi skulle fått i slutten av desember, var både litt vondt å få det samtidig som vi unner andre dette! Joda, det er absolutt håp for alle, var jo bra hun til slutt fikk det til. Jeg skal ikke klage, jeg har en veninne som ikke kan få barn, der blir det adobsjon. Så vi skal vel egentlig bare være glad for at vi kan få det til selv om det tar litt tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, skjønner det blir ekstra sårt når en selv skulle hatt en liten en i den samme tiden.. :(

 

Men vi får snart hoppe til køys med mennen våre å prøve og lage babies - om litt :) Om det ikke går får vi kose oss med prøvingen. Det er jo hærlige menn vi har! Hehe..

 

Det kjipeste nå er at vi må vente 4 uker før vi kan prøve igjen, kjempe dumt! Jeg var så innstilt på å begynne ny pp til helgen. Men var til øyelegen i dag og jeg må grunnet en gammel skade begynne på en 4 ukers kur med noen øyedråper som ikke kan taes under graviditet.. legen anbefalte oss til og med å benytte alternativ prevensjon i desse vekene :( Arg..

 

Det er heldigvis ikke så lenge til april!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra initiativ Lillemy :) Har i grunn ikke saa mye nytt aa melde men maa jo hjelpe til aa holde oss oppe, i haap om at vi kan faa litt mer liv i traaden vaar snart!

 

Jeg tror jeg hadde EL i gaar. Det var CD 12 som i tilfelle er veldig tidlig til aa vaere meg. El varierer jo med nesten to uker her, saa jammen glad jeg har CB monitoren. Er jo i pausemaaned paa pergo naa saa vet ikke om det evt har noe aa si. Naa er vi jo klarert for IVF og forbereder oss paa det i juni, men kan jo like godt kjoere paa i venteperioden og. Er jo ingenting aa tape hvertfall, og siden jeg ikke er helt fornoyd med at vi maa ty til IVF saa kommer jeg hvertfall til aa foele meg bedre naar jeg vet vi har provd alt vi kan selv!

 

Vel, det var en bitteliten oppdatering om ikke annet. Er alltid mer aktiv her etter EL, er liksom ikke saa spennende mellom TR og EL.. Saa kanskje dere faar se lit mer til meg i dagene og ukene som kommer! Skal forresten og ta Crinone resten av syklusen, saa vi faar den hjelpen vi kan..

 

Haaper alle har det bra og at det blir flere oppdateringer etterhvert!

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu meg min tur til å dytte litt ;) Jeg er innom av og til altså, men humøret har vært såpass labert at jeg ikke har orket å skrive så mye. Egentlig er det ikke så mye nytt å skrive om heller. Jeg har mistet litt troen på en liten baby og det gjør meg vel bare enda tristere enn det jeg allerede er. Forholdet skrangler som en motor med alle skruer løs, så det er fint lite som hjelper på noe som helst for tiden...Men, jeg venter da uanset...har ikm 23, så det nærmer seg med stormskritt. Sist mnd var vi så sykt sikkre på at spira satt,men den h....tanta kom (bare noen timer for sent(sier vel litt om hvor stabil den har vært). Har fått tilbud om noen dyyyyyyyyyre tabeletter som svigerinna mi har, skal vist være godt for å styrke eggløsningen, så lurer litt på å takke ja til dem, men litt skeptisk også...vi har jo klart 2 allerede......hmmmm...Koser meg uansett med disse 2 deilige duracell kaninene mine som har munndiare nesten døgnet rundt...Strikker en del og det er kos, så litt positivt er det nå da :P Men er man deprimert, så er man deprimert...

 

 

Huff, var mye tyt og bæs fra meg, men hadde ikke så mye annet å komme med.

 

Håper det kommer ett heftig rush med spirer og nygraverte snart!!!!

 

Ha ei flott uke!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda tussemor, det hoertes da ikke saa bra ut. Haaper forholdet bedrer seg og at livet generelt blir litt lysere naar det blir vaar og varmere i vaeret. Ellers maa du ja faa litt hjelp kanskje? Er jo ikke noe tess aa vaere deprimert... Klemmer paa og sender gode tanker hvertfall!

 

Her er det i grunn bare bra. Fertilityfriend fant plutselig ut at jeg har hatt EL to dager senere enn de foerst hadde estimert (jeg temper) og da var jo ikke timingen denne pp like god lenger.. Og IKMSaa vi faar se, er ikke optimist akkurat, saa venter paa IVF i juni. Vi koser oss saa mye vi kan foer den tid kommer, men gode middager, vin og sosialt samvaer. Vet jo ikke hvordan ting blir i den proeve perioden saa saann for sikkerhets skyld faar vi kose oss dobbelt naa ;)

 

Onsker dere en fruktbar uke!

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Tenkte å oppdatere litt. Her kom tr den 21 så no går jeg over i pp 17, blæ, :( Ikke gøy, men det som er litt bra er at etter jeg startet med vitex så har syklusen min gått fra 36 dager til 27 :) og det er fint når man prøver!! :)

5 april skal jeg til gyn. og det er litt sånn både gleder og gruer meg, men som sagt så skal det bli fint å få hjelp, tror faktisk jeg skal ha el rundt den tiden, hehe!

Ellers så forsøker jeg å holde motet og humøret oppe, det går litt i berg og dalbaner, men jeg føler at det kommer til å gå til slutt :) I dag er jeg positiv :D

 

Tussemor, trist å høre at dere har det tungt, håper virkelig at det vil ordne seg for dere!!

 

Lykke til videre til alle sammen!!! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dumme meg testet i morges 7 eller 9 dpo (tror ikke helt paa den EL datoen FF har satt). Den var selvsagt blendahvit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg er 8 DPO, og måtte virkelig ta meg selv i nakkeskinnet for ikke å teste i dag... :-b Bra det ikke er bare jeg som er ivrig. Med kun én aksje denne mnd er jo sjansene små, men har så innmari følelsen av klaff. Skal prøøøve å holde meg til helga med å teste. Tror jeg... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiai, melder meg inn her! Tok en "4 dager før" test i dag tidlig, 6 DPO ! Ble sååå skuffa da "Ikke gravid" dukket opp... :-(

 

Har kjemperar syklus etter SA, ifølge babyverden.no er det 3 dager til en test kan være positiv, men når EL var nesten en uke forsinket så stemmer jo selvfølgelig ikke det.

 

Får vel smøre oss med tålmodighet. I går var jeg sikker på at jeg var gravid. Ømme pupper og måtte tisse hele tiden. I dag har jeg ingen av delene...så nå er jeg sikker på at jeg IKKE er gravid.

 

Ganske så syk denne prøveverden egentlig...

 

Klem til dere!

 

Forresten er det godt å se at vi er flere over 30. Jeg er 32, prøver på første, og føler meg ofte gammel på slike sider som dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 34, men var 32 da vi fikk førstemann, så vi er ganske like :-)

 

De siste dagene har jeg vært noe inni h... oppblåst og røten i magen. I tillegg slimer jeg vannvittig mye, og har stikninger i eggstokkomr. Er helt sikkert bare innbilte symptomer (som vanlig), men er virkelig annerledes enn ellers. Men så er det bare 3 pp enda, og jeg gikk jo nesten 2 år uten TR (svangerskap og barseltid), så husker kanskje ikke helt hvordan det er... Hmmm, velger å leve i håpet så lenge det går :-)

 

Håper syklusen din stabiliserer seg snart, June (eller aller helst at TR uteblir i trekvart år, hihi). Blir spennende å se :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haloen, orker ikke å oppdatere meg på alle nye enda, men det betyr ikke at jeg ikke synes det er spennende å følge med altås....D er bare livssituasjonen min og det faktum at jeg er så steine trøtt at jeg ikke makter å holde øynene åpne omtrent.

 

Jeg går å venter på tanta, den har vært ekstremt punktlig den siste tiden, så jeg kjenner at jeg skjelver pitte litte gran av vill angsbegeistring...dog kun med ett bitte,pitte litte granne håp....Jeg har hatt plenty med symptom både på at tanta skal komme og graviditet, så i morgen tidlig skal jeg svi av testen som jeg fikk gubben til å kjøpe da han kom fra jobb i dag....Litt skummelt å vente også, har jo lyst til å vite det nå.....(har så intens dilla på hvitløksdip, eller egentlig all mulig mat med hvitløk). Jeg skal snu døgnet i dag, så lurer virkelig på hvordan jeg skal klare å holde meg oppe til langt over midnatt...Jeg måtte legge meg ett par timer i formiddag, å det gjorde godt, men jeg sovnet jaggu meg forantven bare noen timer etterpå :( Selv om jeg er deprimert og har vært det en stund, har jeg HVER dag klart å holde meg unna senga og heller ikke sovnet andre plasser....

 

Nok om symptomer og alt det der, dere skal se at i løpet av natta så kommer tanta med stormskritt!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Ha ei strålende natt, regner med jeg må innom å oppdatere en smule i morgen etter å ha vært på do :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...