Gå til innhold

****oss over 30**** Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


gry*a

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bomsa:Den kommer her!!!!!!!!!!!

 

Jeg testet naturlig nok i går kveld, og der dukket det opp 1 stk kanon lilla strek...jeg ventet ca 1 t på strek nr 2, men den kom IKKE:( Kan naturlig nok si at jeg er riiiiiiiiiiiimelig fortvilet og frustrert osv. Det værste er at tanta IKKE er kommet enda, jeg går med "mens smerter" i ryggen og føler meg oppblåst i nedre del av magen...arghhhhh...også har jeg så smått begynt å slime der nede...(vet dere takkler litt detaljer :P) Så jeg får bare vente noen dager til, så får vi se hva som skjer. Alt håp er vel ikke ute. Men nå tar jeg i mot alle forslag for å øke fruktbarheten hos både meg og gubben ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sålenga den tanta holder seg vekk så er det håp.

Skikkelig spennede, denne uken har vi bare hatt sex en gang før EL pga gubben klarte å skade kneet rett før EL...tytjepelk!!

Eg har blitt gravid 2 ganger før med sex bare en gang rundt EL, men aldri så lenge før...:-(

SÅ da må vi nok innse at det blir enda en PP på oss.

I frustrasjon sa jeg til gubben "-Hvis ikkje du får jobben gjort før mai så kan det fan bære være" snakk om ansvarsfraskrivelse...:-P

Men det virke som om han tar jobben seriøs....nevner det iallefall 100ganger om dagen..:-D

 

Hvordan man kan bli mer fruktbar?

Elske mer, stresse mindre og kooooooose seg...:-D

Andre forslag har jeg ikkje, tror man skal være forsiktig med kosttilskudd og andre remedier.

Tror det fucker opp ting mer enn det retter...

Men det er min mening, andre har sine...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å der kom tanta i full mondur - herlig...blir bare så inderlig trist og lei og kjei selv om at det egentlig ikke er noe å stresse med. Egentlig er det greit å ikke bli gravid denne mnd...ville blitt ett desember barn (ikke at det heller er galt altså), men for ungen sin del er det kanskje greit å bli født noe tidligere...ikke vet jeg...får håpe det blir enda ett vår barn på oss snart. Vurderer å kjøpe sånn eggløsnings test bare for å sjekke om jeg har eggløsning (selv om jeg er ganske sikker på at jeg har det...er jo ett smertehelvette det også for tiden), men kan være greit å bare få det sjekket sånn for sikkerhets skyld....hvis det ikke blir baby innen mai, skal jeg vurdere akupunktur...tror jeg :P

 

Nå får jeg jobbe litt igjen. Ha ei god natt og en god søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, her var det roligt for tiden! Håper det blir en fruktbar vår og sommer for alle!!

 

Nå har jeg vært på vekstestimering i uke 35. Gullet i magen var da ca 2,7 kg, og hadde det kjempefint. Traff akkurat gjennomsnittet for babyer født i uke 35 på vekt. Så blir minst 3,5 kg om han blir født til termin :0) Siden førstemann var bare 2,4 kg to uker over tiden, er dette supre nyheter!! Selv om førstemann og var helt frisk og rask, altså. Men ble akutt keisersnitt pga vekt og ikke fostervann. Håper på å føde normalt denne gangen.

 

Vi brukte over 1,5 år på å få til førstemann, pluss en pauseperiode på et drøyt halvår. Nestemann tok drøye 9 mnd fra jeg fikk igjen mensen etter førstemann. Ble gravid begge gangene når jeg minst ventet det, og egentlig hadde litt "pause". Brukte metformin og pergokurer begge gangene. Første gangen ble jeg gravid i pausemåned mellom kurene, og andre gangen tre måneder etter fjerde kuren. Ventet da på time for vurdering om vi skulle sette i gang med prøverør.

 

Så hiver meg på at det kan hjelpe om man klarer å legge prøvingen litt til sides, evt ta en liten pause... selv om det er veldig vanskelig!!

 

Ha ei strålende helg, damer!

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow...måtte lete lenge etter denne listen.

Her kom mensen idag og da ser det ut til at jeg er tilbake på 28dagers syklus for første gang siden fødsel.

Ikke dårlig bare det..:-)

Da er vi over på PP 3 etter sist SA og siden vi startet prøvingen på min sønn så har jeg blitt gravid hvær 4.måned.....så hva skjer om jeg ikke blir gravid i løpet av de 2 neste månedene? Hallo kjelleren, liksom..:-(

Surkeinnlegg nå i kveld kanskje....

Nei det kan vi vel ikke ha..:-)

Jeg har arbeidshelg så Keiserens bursdag blir feiret neste helg.

Togkakeform er kjøpt inn og jeg har SÅÅÅÅÅ lyst på en slik pinjata..:-P

Jeg var på Festmagasinet i Oslo i går og da hadde de mange fine.

Også for slike småtroll på 2.

De trengte man ikke slå på, men de hadde snorer som man trakk i også var det en snor som åpnet pinjataen,,,MÅHA!!!

Har også prøvd bunaden og den et trang, så nå skal jeg hive meg på en liten diett frem til 12. juni (konfirmasjon) hvis jeg ikke er så heldig å bli gravid underveis da...kan dere tenke dere større lykke?? Både baby i magen OG slutte på diett...he he...

Jeg er ganske så dryg og trenger sårt å gå ned masse i vekt, men jeg tror vi tar denne perioden først også får vi snakke lifstilsendring etterhvert.

Trenger en litt kjapp start for å få motivasjonen ordentlig på plass.

Ellers er det lite å meddele fra Oslos østkant...vi gleder oss over varmere vær og bar mark..:-)

 

 

 

 

 

 

 

FORVENTET IKM:

- så gla': Har lagt prosjektet på hylla for en stund :(( (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Suksessterta (Glue Stick): IKM ca 31 januar (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... )

- Tussemor5, ikm ca 25 november (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Vizzy, 33 år, IKM 27.januar( samboer,ingen barn)10pp

- Petrine, ikm 30.aug. (34 år, samboer, 3 barn)

- Mrspoo 34år, IKM ca 30 november (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper å lykkes snart :)

- Dotten ikm 20. januar 2011 (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

-Bomsa ikm 29.april (sambo, sønn 2år bor i Oslo)

 

 

GRAVIDE:

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- har4barn Termin 13.mars

- Meg og Lille Snuppis - Termin 030511!!! (35 år, gift, 1 jente 4 år, venter gutt nå, spiren satt på 30.pp :))) bor i Hønefoss)

- Night 78 - Termin 050511 (gift, 32 år, en gutt 2 år, Rogaland)

- Giina 35 år fra Oslo - termin 12.06.11 samboer, 1 gutt på 1 1/2 år,

- Bringebærmamma 1SA 1MA - termin 16.06.11 (har to gutter)

- Litenspire** Termin 150711 (samboer, 41 år, 3 barn 93,97,07)

-Lillemy75, Termin 210711. (Nordland, samboer, 2 barn 9+14 år)

 

HAR FØDT:

- Tirilgirl, endelig fått gutten sin, han kom 3 mnd før termin som opprinnelig var i januar!!! Alt ser ut til å gå bra med både mor og barn :)

- Maddemor; 1 gutt 2007 fikk en prinsesse 24. aug. 2010:)))

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-)) 2009

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33, Bomsa (en hælig keiser)

- Mortine( en gutt)

- Bumblebie (fått gutt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann damer

 

Et lite livstegn fra meg igjen. Siste tiden har vært superhektisk både på jobb og privat'n,så har rett og slett ikke hatt tid å henge her inne. Nå virker det, imidlertid, som om at ting har roet seg. Jeg og gubben har gått gjennom en liten "krise", som jeg TROR og håper vi har kommet oss gjennom nå og overlevd. Ikke det beste tidspunktet å gå hver for seg nå, snart høygravid som jeg er. Huff. I tillegg sliter vi med en toåring som sover når han føler for det, noen netter er vi oppe 3-4 ganger, andre ingen. Noenganger våkner han 5.60, andre 7.30. Heldigvis har jeg en fleksibel arbeidsdag og en jobb jeg for tiden elsker :) Er nettopp igang med min 4. runde forkjølelse i dette svangerskapet. Er det mulig det a???? Synes jeg har vært syk hele svangerskapet, jeg. Tenkte komme meg til lege til uka for å ta noen prøver. Gleder meg sykt til dette er over og vi har snuppa i hendene våre nå. Sorry, det var mest syt fra meg. Vet vi er superheldige som har baby i magen!!!!!

 

Tussemor: Hva med å prøve Bidronninggele? Det er jo naturpreparat som skal styrke eggløsning. brukte det begge gangene jeg ble gravid iallefall, og vi vet jo hvordan det har gått :) Ikke er det spesielt dyrt heller. Hvis du skal finne ut om du faktisk har hatt eggløsning må du begynne å tempe. Eggløsningstest viser ikke 100% at el finner sted, vet du. Men er helt sikker på at du har det. Har jo gått bra to ganger før, så ingen grunn til at den plutselig skulle forsvinne vel :) Har ei venninne jeg også, som sliter VELDIG med nr. 2. Ble gravid på 1.forsøk med nr. 1 og nå har det vel snart gått ett år med henne også. Er nok eggene våre som ikke er like spreke som før og derfor det ofte tar tid, tror dere ikke?

 

Men dere er jo de mest tålmodige damer jeg vet om, så er helt sikker på at de fleste lykkes før eller senere...

 

Grå og trist dag i hovedstaden i dag. Tror vi skal avgårde for å kjøpe ny seng til minsten i dag. Så er sprinkelsenga klar for å arves...

 

ha en finfin helg!!!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Her kommer ett lite livstegn fra meg... Lenge siden sist, men bedre det enn aldri, hehe :)

 

Det går bra med både meg og babyen, har en del kynnere og noen "rier" innimellom, bekkenet er veldig opp og ned, noen ganger går det ganske bra og jeg beveger meg omtrent ubesværet, andre ganger greier jeg ikke gå engang, det sliter på humør og psyken :(

 

Akkurat i dag er det bare 18 dager igjen til planlagt KS den 22.april, ja langfredag i påsken, hehe :) Så da vet dere hvor jeg skal tilbringe påsken i år, nemlig på barsel, hihi :)

 

Ellers gleder jeg meg til å få tilbake formen/energien og ikke minst magen etter svangerskapet... jeg rager bare 160 cm på strømpelesten, så magen er jo diiiiiiiger på lille meg og det er fryktelig tungt nå på slutten synes jeg, så gleder meg syyyykt til lille prinsen snart kommer ut :)

 

Var til kontroll hos gyn forrige tirsdag! Morkaken ligger fortsatt "previa marginalis" der den har ligget gjennom hele svangerskapet. Gyn sa at nå lå babyens hode og trykket på kanten av morkaken, så dersom jeg får blødning nå er det viktigere enn noensinne og komme raskt inn til føden, for deretter å bli forløst! Blodtrykket var forrige gang på 100/60 (3 uker siden), og forrige tirsdag var den 140/90, så varierer voldsomt, men skal til sjekk igjen (jordmor) om 2 dager, altså på onsdag. Så jeg tar det veldig med ro, har omtrent ikke vært ute av huset siden kontrollen forrige tirsdag!

 

Har ihvertfall fått pakket fødebagen om igjen og den er nå nesten klar, har også pakket den nye stellevesken jeg har kjøpt, ja måtte jo bare kjøpe meg en ny, en jujube stelleveske, blå med blomster på - bestilte den på nettet, den var bare sååå søt, så måtte bare ha den, hehe :)

Tenkte at jeg denne gangen skulle pakke babyens klær, helseteppe etc i stellevesken og mine ting i fødebagen, greit å få det adskilt tenkte jeg ;)

 

På torsdag bakte jeg 60 stk middels store fylte horn, noen med vanlig ost, skinke og krydder, noen med spekeskinke og ost, salami osv. Danderte og pakket i aluminiumsfolie og skrev utenpå hva det er og har fylt omtrent fryseren helt full! Bakte også langpanne ruteboller og kanelboller til f.eks barselbesøk.

 

De fylte hornene er til oss da (ikke besøk), tenkte det var greit å ha litt mat i fryseren den første tiden etter fødsel, kjekt å bare kunne ta opp og varme litt hvis en er litt fysen på kvelden eller ønsker å ta med seg litt mat på trilletur eller rett og slett ikke orker å lage mat!

 

Ellers har jeg også fått kjøpt inn noen frossen pizza`er, og fryst ned litt "restemat" til gubben og jentungen når jeg ligger på barsel :) Tenker jo at de lager mat selv i påsken da, men greit å ha litt ekstra... en vet jo aldri ;)

Så synes jeg har vært veldig flink til tross for at jeg har vært lenket hjemme til sofaen og vært i mye dårlig form! Hehe :)

 

bomsa: Tror du har helt rett i at man skal være litt forsiktig med ting og tang man putter i seg. Etter over 1 år med alt fra pergokurer, til akupunktur, til babyklister, vitaminer, mineraler etc, etc, den måneden vi tok "pause" fra å lage baby, altså den måneden vi hadde minst sex, tenkte minst på baby, jeg dreit i alt av pergo, telling av dager i syklus, vitaminer etc - DA klaffet det, etter 30 PP!!! Trodde aldri vi skulle komme i mål jeg, men da satt den gitt - når vi skulle søkes inn til IVF i løpet av høsten! Så jeg tror nok som deg at man må prøve å "leve", få tilbake latteren i livet, gjøre noe morsomt, kose seg, drikke vin, spise god mat, kose seg i senga uten at det skal være ett maraton for at nå mååååå det bare klaffe, hehe :)

 

Stå på jenter - jeg følger med dere, selv om jeg ikke er noe særlig aktiv lenger... stikker innom når jeg har tid og overskudd!! Har jo hengt her inne i over 3 år nå, så mååååå jo bare følge med dere :)

 

Velkommen og lykke til, til dere nye også!! Håper våren/sommeren/høsten blir fruktbare for dere alle... bare sørg for å nyt denne flotte tiden fremover, kos dere sammen med partneren, så tenker jeg en spire eller to eller flere kommer til og signerer en 9 mnd lang leiekontrakt med magene deres ;)

 

Nei, nå skal jeg sette meg litt ut på terrassen og nyte litt sol, det er jo så flott vær på østlandet i dag :)

 

Ha en strålende fin uke jenter og fortsatt lykke, lykke til :)

 

Stooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

FORVENTET IKM:

- så gla': Har lagt prosjektet på hylla for en stund :(( (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Suksessterta (Glue Stick): IKM ca 31 januar (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... )

- Tussemor5, ikm ca 25 november (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Vizzy, 33 år, IKM 27.januar( samboer,ingen barn)10pp

- Petrine, ikm 30.aug. (34 år, samboer, 3 barn)

- Mrspoo 34år, IKM ca 30 november (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper å lykkes snart :)

- Dotten ikm 20. januar 2011 (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

-Bomsa ikm 29.april (sambo, sønn 2år bor i Oslo)

 

 

GRAVIDE:

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- har4barn Termin 13.mars

- Meg og Lille Snuppis - Termin 030511!!! Planlagt KS 22.april -11.

(35 år, gift, 1 jente 5 år, Hønefoss)

- Night 78 - Termin 050511 (gift, 32 år, en gutt 2 år, Rogaland)

- Giina 35 år fra Oslo - termin 12.06.11 samboer, 1 gutt på 1 1/2 år,

- Bringebærmamma 1SA 1MA - termin 16.06.11 (har to gutter)

- Litenspire** Termin 150711 (samboer, 41 år, 3 barn 93,97,07)

-Lillemy75, Termin 210711. (Nordland, samboer, 2 barn 9+14 år)

 

HAR FØDT:

- Tirilgirl, endelig fått gutten sin, han kom 3 mnd før termin som opprinnelig var i januar!!! Alt ser ut til å gå bra med både mor og barn :)

- Maddemor; 1 gutt 2007 fikk en prinsesse 24. aug. 2010:)))

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-)) 2009

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33, Bomsa (en hælig keiser)

- Mortine( en gutt)

- Bumblebie (fått gutt)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aa, saa koselig aa hoere fra deg Meg og lille Snuppis! Ja, naa er det ikke lenge igjen, noen uker bare :) Det blir saa flott for dere naar den etterlengtede prinsen endelig kommer! Jammen er du en flink planlegger og, blir helt imponert av all bakingen jeg. Men bra du slapper av innimellom og!

 

Her har TR baade kommet og gaatt. Saa da er vi inne i det som er enten siste eller nest siste pp foer IVF begynner, litt avhengig av lengde paa syklus og saann... Saa det naermer seg og er spennende. Gleder meg mer og mer etter som tiden gaar, men gruer meg en del og. Dumme meg har lest litt for mange skrekkhistorier paa nettet, maa begynne aa lese solskinnshistoriene isteden tror jeg! Og selv om mannen min proever aa oppmuntre meg alt jeg kan, foeler jeg noen ganger at han bagatelliserer hva det er den stakkars kroppen min maa igjennom. Han mener ikke det altsaa, han vil bare faa meg til aa tenke positivt, men noen ganger foeles det saann likevel. Uff, jammen er man saa urimelig at man skjoenner det selv noen ganger ;)

 

Skriver meg inn paa den nye lista da, bra den fortsatt er i live. Ha en flott uke jenter!

 

FORVENTET IKM:

- så gla': Har lagt prosjektet på hylla for en stund :(( (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Suksessterta (Glue Stick): IKM ca 26 april (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... )

- Tussemor5, ikm ca 25 november (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Vizzy, 33 år, IKM 27.januar( samboer,ingen barn)10pp

- Petrine, ikm 30.aug. (34 år, samboer, 3 barn)

- Mrspoo 34år, IKM ca 30 november (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper å lykkes snart :)

- Dotten ikm 20. januar 2011 (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

-Bomsa ikm 29.april (sambo, sønn 2år bor i Oslo)

 

 

GRAVIDE:

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- har4barn Termin 13.mars

- Meg og Lille Snuppis - Termin 030511!!! Planlagt KS 22.april -11.

(35 år, gift, 1 jente 5 år, Hønefoss)

- Night 78 - Termin 050511 (gift, 32 år, en gutt 2 år, Rogaland)

- Giina 35 år fra Oslo - termin 12.06.11 samboer, 1 gutt på 1 1/2 år,

- Bringebærmamma 1SA 1MA - termin 16.06.11 (har to gutter)

- Litenspire** Termin 150711 (samboer, 41 år, 3 barn 93,97,07)

-Lillemy75, Termin 210711. (Nordland, samboer, 2 barn 9+14 år)

 

HAR FØDT:

- Tirilgirl, endelig fått gutten sin, han kom 3 mnd før termin som opprinnelig var i januar!!! Alt ser ut til å gå bra med både mor og barn :)

- Maddemor; 1 gutt 2007 fikk en prinsesse 24. aug. 2010:)))

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-)) 2009

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33, Bomsa (en hælig keiser)

- Mortine( en gutt)

- Bumblebie (fått gutt)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, kanskje på tide med en liten oppdatering fra min kant også. Ikke så mye nytt og melde egentlig, skal på 3D ultralyd mandag om en uke og gleder meg masse til det, og da får jeg forhåpentligvis vite kjønn også:-)

Har fått innvilget KS dato som blir 14 Juli så nå vet vi mer der også:-)

Har smalt bekken så det er grunnen til KS...

Ellers er jeg 50% sykemeldt nå og det er veldig godt. Er mye plaget med bekkenløsning så jeg funker best før lunchtider... etter det begynner det å bli vondt:-(

Ja jeg får komme tilbake med ny oppdatering etter 11 april:-)

 

 

 

 

 

FORVENTET IKM:

- så gla': Har lagt prosjektet på hylla for en stund :(( (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Suksessterta (Glue Stick): IKM ca 26 april (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... )

- Tussemor5, ikm ca 25 november (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Vizzy, 33 år, IKM 27.januar( samboer,ingen barn)10pp

- Petrine, ikm 30.aug. (34 år, samboer, 3 barn)

- Mrspoo 34år, IKM ca 30 november (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper å lykkes snart :)

- Dotten ikm 20. januar 2011 (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

-Bomsa ikm 29.april (sambo, sønn 2år bor i Oslo)

 

 

GRAVIDE:

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- har4barn Termin 13.mars

- Meg og Lille Snuppis - Termin 030511!!! Planlagt KS 22.april -11.

(35 år, gift, 1 jente 5 år, Hønefoss)

- Night 78 - Termin 050511 (gift, 32 år, en gutt 2 år, Rogaland)

- Giina 35 år fra Oslo - termin 12.06.11 samboer, 1 gutt på 1 1/2 år,

- Bringebærmamma 1SA 1MA - termin 16.06.11 (har to gutter)

- Litenspire** Termin 150711 (samboer, 41 år, 3 barn 93,97,07)

-Lillemy75, KS termin 14 juli. (Nordland, samboer, 2 barn 9+14 år)

 

HAR FØDT:

- Tirilgirl, endelig fått gutten sin, han kom 3 mnd før termin som opprinnelig var i januar!!! Alt ser ut til å gå bra med både mor og barn :)

- Maddemor; 1 gutt 2007 fikk en prinsesse 24. aug. 2010:)))

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-)) 2009

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33, Bomsa (en hælig keiser)

- Mortine( en gutt)

- Bumblebie (fått gutt)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa spennende Lillemy, gleder meg til oppdatering neste uke! Haaper dere faar vite om det blir gutt eller jente siden dere onsker det ") Har dere navn klare og? Aa som jeg gleder meg til vi er der dere er naa, haaper det skjer en gang og at det ikke blir saa lenge til!

 

Kom plutselig paa at det er lenge siden vi har hoert fra Mrspoo... Haaper du har det bra og at problemene har ordnet seg!

 

Ingenting aa rapportere herfra, CD 7 i dag...

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi i sige igjen med atter en pp. Kjenner at våren presser på baby lysten :P men,men...jeg har bestemt meg for å ikke tenke syklus og heller gjøre ett forsøk på å få gleden tilbake i senga :P Noe jeg har lyktes med x1 denne mnd og etterpå har gubben klart å drepe all sex lyst....johoooooooooo :P sånn er det bare, og det er for så vidt greit nok. Kjenner at jeg ikke orker å stresse, press på osv. Utfordringen er jo at jeg er kroniker når det kommer til observasjoner og tolkninger av ALT.....men,men vi har nå fått 2 stk etter alle mine observasjoner og tolkninger, men humøret har jo vært litt bedre da, så får håpe at det blir humørstigninger etterhvert nå...Skal nordover ei uke før påske,og nye late dager hos mamma i påska, så tenker at det skal bli godt. Jeg skal be om enda lengre sykemelding og jobbe enda mer for å komme meg i form igjen (for jeg er enooooooooormt dryg :((() Hvis det ikke er noen spire innen august, skal jeg få sjekket meg tror jeg, bare sånn for sikkerhets skyld...Vin dunken står forøvrig beleilig til, så det koses både titt og ofte med den :P

 

Nå er det kaffe tid her på jobben.

 

Ses plutselig igjen damer!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for ny pp tussemor (hehe, maa vaere positiv siden jeg og er i "ny" pp saa heier paa den og paa oss). Haaper sexlysten kommer tilbake snart! Tror det kan vaere lurt aa ta det litt med ro jeg og ikke stresse, er jo mange av de "gamle" her inne paa traaden som naa er gravide som mener at det funket. Selv klarer jeg ikke aa la vaere aa tempe og teste etter EL, saa jeg foelger ikke dette selv da men...

 

CD 8 og hoey paa CB monitoren i dag forresten! Og det er gode nyheter siden det forhaapentligvis betyr El foer neste uke, da jeg er bortreist med jobben... Maa jo faa med oss det som kanskje er siste pp foer IVFen..

 

Klem til alle fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj,oj,oj...her er det stille om dagen...Håper alle har det bra!!!!!!! Vi driver med kose sex og det synes jeg faktisk er helt fortreffelig :) Så, hvis det fortsetter i denne stimen, kanskje vi får resultater i løpet av sommeren =) men inget stress. Nyter ungene og gubben, rødvin og ellers alt som er godt. Skal gjøre ett forsøk på å komme meg i form, hvis det ikke lar seg gjøre, får jeg begynne me inne trening til vinteren :P

 

Jeg er på jobb igjen, så må logge ut, men måtte bare skubbe litt på tråden vår ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjolahopp. Dytter litt på tråden vår, jeg :)

 

Må ønske der damer en riktig god påske. Her blir det et par småturer, antagligvis siste ferietur som familie på 3... magen vokser og jeg har det fint. Har en svært aktiv baby, som jeg tror ALDRI sover. Sparkene er til tider svært vonde og magen føles konstant hard. Det er rett og slett litt vondere å være gravid denne gangen, synes jeg. Men skal for all del ikke klage... resultatet må jo bare bli fantastisk :)

 

God påske!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det EL og gubben presterer som da vi var nyforelska og tynne...:-D

Han har fått kniven på strupen og beskjed om at hvis han ikke får gjort jobben innen neste måned så blir det ingen småsøsken...:-D

Dette er sagt i frustrasjon fra min side, men han har virkelig tatt det til sitt hjerte...og godt er det...:-)

Har følt meg litt alene om denne prøvngen av nr 2, så det er godt å ha han på banen igjen...tror tilogmed at han er mer involvert en når vi prøvde med Keiseren...kanskje mer involvert en jeg var..he he.

Ellers går ting bare bra, terminen for 1. sa etter Keiseren, nærmer seg og jeg stresser litt ang det....den dagen har min nevø og gudsønn konfirmasjon og jeg håper jeg glemmer hele greia den dagen.

Ellers har jeg handlet masse klær til meg selv idag.

Mamma er på besøk fra nord og hun hjelper meg (les gjør alt) med å sy kystdrakt til Keiseren. Den skal han ha på i dåp neste mandag, 17. mai og konfirmasjonen...glede meg førr han blir så fin..:-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Er bare som snarest innom. Har ikke klart å følge med på tråden i det siste, så er helt lost når det gjelder oppdateringer.

 

Håper det går supert med alle graverte og at dere andre følger snart etter. Jeg må fra i dag lage en ny tråd som heter "Oss over 40".... grøss og gru. Fyller 40 år i dag, og har vel egentlig sagt at om jeg ikke blir gravid før det, blir det ingen småsøsken på snuppa. Meeeen, jeg bruker jo ikke prevensjon, så tiden får vise, men jeg ønsker jo ikke å bli for gammel heller som nybakt mamma, da stakkars ev. lille baby får en mamma som må følge til skolen med rullatoren etterhvert :(

He, he. Ha en fantastisk påske jenter og så skal jeg vel klare å stikke innom igjen snart.

 

Klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen som var Dotten! Nei, ikke start en over 40 traad da, vi vil jo beholde deg her paa denne traaden ;) Haaper det snart er deres tur, er sikker paa at du blir en supersprek mamma selv om du er over 40, ikke noen rulator!

 

Hoeres ut som en god taktikk bomsa, haaper det funker!

 

Ikke noe nytt aa melde her. Ble lite action rundt EL og har ikke antydning til symptomer saa regner med denne pp er ute. Saa da er det snart IVF, iiiiiiiihhhh :)

 

Ha en flott paaske alle sammen, jeg GLEDER meg til litt fri og paaskekos sammen med gode venner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom mensen 3 dager før tiden å da er jeg inne i den superspennende pp´en nr 4....etter sist SA.

Så da kommer jeg nok til å bli superduperskuffa hvis det ikke går denne pp´en....noe jeg prøver å si til meg selv at det er stor mulighet for at det gjør...men nytter det? nope!

 

min historie:

Gravid i pp 4, endte i SA

Gravid igjen 4. pp etter det....Keiseren <3

--------------

Gravid i pp 4, endte i SA

Gravid i 4. pp etter det, endte i SA igjen

Også nå er vi i 4. PP igjen......

 

Forstår dere at jeg har skyhøye forventninger som jeg ikke får ned til normale tilstander....

 

 

FORVENTET IKM:

- så gla': Har lagt prosjektet på hylla for en stund :(( (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Suksessterta (Glue Stick): IKM ca 26 april (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... )

- Tussemor5, ikm ca 25 november (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Vizzy, 33 år, IKM 27.januar( samboer,ingen barn)10pp

- Petrine, ikm 30.aug. (34 år, samboer, 3 barn)

- Mrspoo 34år, IKM ca 30 november (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper å lykkes snart :)

- Dotten ikm 20. januar 2011 (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

-Bomsa ikm 24. mai (sambo, sønn 2år bor i Oslo) 4pp (12pp totalt)

 

 

GRAVIDE:

- Meg og Lille Snuppis - Termin 030511!!! Planlagt KS 22.april -11.

(35 år, gift, 1 jente 5 år, Hønefoss)

- Night 78 - Termin 050511 (gift, 32 år, en gutt 2 år, Rogaland)

- Giina 35 år fra Oslo - termin 12.06.11 samboer, 1 gutt på 1 1/2 år,

- Bringebærmamma 1SA 1MA - termin 16.06.11 (har to gutter)

- Litenspire** Termin 150711 (samboer, 41 år, 3 barn 93,97,07)

-Lillemy75, KS termin 14 juli. (Nordland, samboer, 2 barn 9+14 år)

 

 

 

 

 

 

 

HAR FØDT:

- Tirilgirl, endelig fått gutten sin, han kom 3 mnd før termin som opprinnelig var i januar!!! Alt ser ut til å gå bra med både mor og barn :)

- Maddemor; 1 gutt 2007 fikk en prinsesse 24. aug. 2010:)))

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-)) 2009

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)2009

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33, Bomsa (en hælig keiser)2009

- Mortine( en gutt)

- Bumblebie (fått gutt)

 

HAR DE FØDT?:

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- har4barn Termin 13.mars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg smile bomsa :) Du skal se at jeg og du skal kjives om hvem som får årets nyttårsbarn :P Tanta er dog ikke kommet enda, men kjenner en "kul" som vokser der nede, så hun er nok rett rundt hjørnet ;) Knis, du er nå god da!!!!!!!!!!! Fortsett med de skyhøye forventningene, fallhøyden er ikke lengre enn att du takkler den og da har du jo fått mengder med spenning i tilegg :):):) Gleder meg til fortsettelsen!!!!!!

 

Jeg har ikke vært så aktiv denne mnd heller, her inne, men har brukt desto mer tid på å NYYYYYYYYYYYTE sengekosen. Babylage tankene har faktisk veket, helt til for ett par dager siden, da jeg nøt ett glass vin (ble vel litt flere :P) Kjente at jeg fikk litt dårlig samvittighet, men klarte etterhvert å ta meg på tak. Baby skal liksom ikke være fokus...og HVEM er det vi lurer????? Ja,ja...i følge syklus så skulle jeg hatt mensen kanskje ca i dag, men forrige mnd var den litt sen... Jeg og ungene var nordpå nå, og da fikk jeg gubben til å hamstre kosttilskudd for gravide på salg...hehehe...Jeg blar som en gaaaaaaaal i strikkeoppskrifter og fnner jo bare sååååååååååå mye fint til jenter...*drømme,drømme,drømme* Ja,ja, vi får se hva tiden bringer...kjenner at jeg faktisk er på tur inn i en slik "det er greit å føde igjen" modus,så tror kanskje psyken er på tur til å rette seg litt igjen!!!!! Tenk, i går disket jaggu meg gubben opp med DEN middagen. jeg ble helt imponert. Han har ALDRI gjort noe lignende før.......åsså ble han så glad for at han fikk så mye skryt, at nå skal jeg ikke se bort i fra at det blir flere gourme middager på meg :P I tilegg tok han for seg mora si, å ba henne begynne å kjøpe klær til ungene igjen...hohohoho...Halleluja....han som aldri har brydd seg med slikt. Han tom betalte utedresser til ungene uten å mokke!!!!!!!!!!!! Nei, dette begynner å bli bra!!!!!!!!!!! Så, siden jeg har skrytt så mye nå, skal dere se at neste gang, så går alt til helvette :P:P:P

 

Skal fortsette å rydde og lage middagsplaner, før lege besøk, middagslaging, barnehage henting osv!!!!!!

 

Ha en stråååååååålende dag damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yahooooo bomsa, heier paa deg og pp 4!!

 

Sannelig tussemor, hoeres ut som du har det helt toppers om dagen. Saa bra! Satser paa at hverdagslykken er det som skal til for at dere lykkes med babylagingen!

 

Her har TR kommet og gaatt igjen da... God timing som vanlig, kom rett i paaskeferien hun saa klart! Jeg har lenge hatt sinnsykt vonde menstruasjoner, saann at jeg har vaert helt sengeliggende, men etter at jeg ble flinkere til aa kutte ned paa karbohydrater har det blitt MYE bedre! Gaar med noen paracet enda, men det er ingenting mot hva det var foer naar det var smertestillende paa resept og sengeligging som gjaldt. Saa det er utrolig deilig!

 

At TR kom betyr og at naa er det IVF paa oss neste! Har en pp til da, men mannen er bortreist i 3 uker naa saa da blir det nok IVF ja. Veksler mellom aa grue og glede meg, og haaper veldig det lykkes paa forste forsok. Folk rundt meg blir gravide i hytt og pine, den siste maaneden har 3 gode venninner fortalt den gode nyheten og en kusine har foedt (og gitt babyen sin to av mine favorittnavn - hulk!). Saa naa er det f... meg vaar tur!

 

Ha en fin uke alle sammen, og haaper det kommer noen gode nyheter her inne snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her inne går det virkelig tregt om dagen ;) Må være det nydelige været ;)

 

Suksessterta: Såååååååå spennende med ivf da...huff, skjønner godt at du gru gleder deg. Har ett tantebarn som er ett deilig resultat etter ivf, men mamman (og forsåvidt pappan) er skjønt enige om at det var litt slitsomt, men jeg ser jo det på dem at når resultatet ble som det ble, så var det absolutt verdt det!!!!!!!!!!!!! Og jeg, JEG fikk verdens deiligste tante barn (mitt første på min side, så derfor litt ekstra entusiasme :P)

 

Tanta kom jo susende her for noen dager siden...jeg kjenner at jeg begynner å bli så inni h....... lei...Greit nok at tanta kommer og går og at vi kan kose oss på nytt osv. MEN det er bare alle de helvettes symptomene hele tiden (unnskyld språket, men jeg ER frustrert). Slik som denne mnd f.eks. Det sittrer i puppene som aldri før, puppene sprenger så intenst mot BHen at jeg tror den av og til skal sprekke. Jeg er morgenkvalm, kvalm hvis det er lenge siden jeg har spist. Trøtt som en furie (sovner med strikkinga i hendene eller en unge i fanget), Det buldrer og braker i livmor området og kjennes ut som en klump som vokser. Tårene mine står i øynene bare jeg ser ett barn, om så mine egne. Jeg stri gråter gjennom filmer, hvorpå gubben lurer på om det er noe seriøst galt med meg osvosvosv....hadde det nå bare vært de vanlige tante signalene og smertene, greit nok, men når ikke DE en gang dukker skikkelig opp...OG mitt sikreste graviditets kort...GUBBEN...når han sier at han tror vi er gravid så ER vi det (har i værtfall vært), men de 2 siste gangene har også HAN tatt feil...sukk...kjenner at jeg holder på å bli sprø...Denne mnd hadde jeg typisk "feste blødning" blødning 2 dager før tanta kom, noe jeg ALDRI før har hatt :( SÅ jeg tror snart jeg blir gal. Har ligamentsmerter som holder på å ta livet av meg. Så, der fikk dere all min frustrasjon :P

 

Satser på ei fortsatt god helg. Skal på en liten fjelltur i morgen :):):) Det skal bli godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære jenter :)

Her kommer en lang fødselshistorie fra meg, en fin og litt trist historie, samtidig ett stort sjokk :)

 

Hadde lagt oss rundt 23 tiden mandag 11 april, sovnet ikke før nærmere tolv og kl 0040 våknet jeg av at jeg var våt mellom beina, trodde nesten jeg hadde tisset litt på meg så stod opp for å gå på do. Hadde en pute mellom beina for støtte på grunn av bekkenløsningen og jeg så at puten var svakt rosafarget, men tenkte ikke mer over det da jeg stabbet meg inn på toalettet. På vei inn dit fikk jeg en skikkelig intens rie, så jeg sank ned i knestående, så fikk jeg en til umiddelbart etter den første, fikk satt meg på toalettet og tisset litt og så kom neste rie og neste rie umiddelbart etter den igjen. Lurte på hvordan i alle dager jeg skulle få kommet meg inn og vekket mannen min, for riene var fryktelig intense og jeg greide ikke stå på beina. Jeg greide å få delvis krabbet meg inn på soverommet og fikk vekket han og sagt at nå var det igang... - Er du sikker? spurte han, - Ja, sa jeg, er ikke tvil!!! Deretter begynte vannet å sildre sakte nedover beina mine, og det var heller ikke tvil... Det begynte å renne mer og mer vann!

 

Mannen min vekket og ordnet lille snuppis, ringte barnevakten og jeg ringte føden og hadde egentlig mer enn nok med meg selv!! Riene stoppet litt opp, og vi fikk kjørt lille snuppis til barnevakten som bor på vei til sykehuset...

 

Etter hennes avlevering, gikk vannet i flere omganger i bilen (satt på masse polstring som tepper osv), det bare fosset ut, hadde ingen rier akkurat da.

Kom til sykehuset og fikk parkert, da resten av vannet gikk på parkeringsplassen, jeg var søkk våt i buksene, til og med overdelen og det rant ned i skoene mine... Kom opp på føden, da var kl ca 0145. Jordmor møtte meg i gangen og sa bare; "Jaha - her er det ikke tvil om at vannet har gått nei, skikkelig vannavgang med andre ord" da jeg gikk bredbeint og vaggende ned korridoren.

 

Kom inn på mottak hvor de satt meg på CTG registrering, alt virket bra!! Vakthavende lege, det var hun som så til meg 5 dager før, da slimproppen gikk. Hun sa at det ikke var noe i veien for å føde normalt, det var opp til meg hva jeg ønsket... De sa alle sammen at det aller beste er jo selvsagt å føde vanlig, blødningstendensen er jo noe høyere ved keisersnitt enn vanlig og jeg hadde jo en styrtblødning forrige gang og ville jo helst unngå dette for enhver pris.

Jeg valgte å gå for vanlig fødsel, siden fødselen var i gang, men at de skulle ha lav terskel for å ta keisersnitt underveis pga blødning osv.

 

Jeg sa at jeg var veldig redd og jeg skalv over hele kroppen! Hadde en dårlig magefølelse ang dette med storblødning. Følte at de tok veldig godt vare på meg fra første sekund, jordmor var bare helt fantastisk koselig!!

 

Ble undersøkt og hadde bare 1 cm åpning kl 02:00. Normalt hadde vi blitt sendt hjem igjen i påvente av at riene skulle ta seg mer opp, men siden jeg hadde en tøff forhistorie fra sist gang, fikk vi tilbud om å bli, noe vi takket ja til og fikk deretter tildelt fødestue! Mannen min og jeg fikk hver vår seng på fødestua i påvente av at riene skulle ta seg mer opp.

 

Kl 04:00 begynte riene å ta seg opp, kl 06:30 hadde jeg 3 cm åpning og begynte med lystgass, riene var kraftige og intense, fikk ikke pause mellom riene og det var forferdelig!! Bare 40 min senere, kl 07:10, hadde jeg 8,5 cm åpning og det var ikke tid for verken epidural eller noe annet smertestillende. Ca kl 07:30, bare 20 min senere hadde jeg 10 cm åpning og kunne begynne å presse, kl 07:49 kom lille Thomas til verden!! Han skrek og var helt perfekt!!! Ingen store rifter og trengte ikke sy, så det var jo helt topp!!

 

Til da hadde jeg nesten ikke blødd noenting, så ventet vi litt på at morkaken skulle komme, jeg presset den ut og da begynte styrtblødningen... Da ble enda en jordmor tilkalt, samt vakthavende lege, jeg ble satt på medikamenter med en gang for å stoppe blødningen, de var forberedt på dette. De masserte og la seg over magen min for å tømme livmoren for blod og væske, det var grusomt vondt, de jobbet lenge med meg og jeg lå mange timer på fødestua med drypp og medikamenter for å stoppe blødningene. Blodtapet var over 1,7 liter og jeg var hinsides en annen verden ganske lenge, fikk morfin, men det tok bare toppen av smertene...

 

Mannen min var i mellomtiden med å veide og stelte lille Thomas og vi fikk mat inn på fødestua etterhvert... Jeg greide ikke få ned en bit, for jeg hadde så vondt i magen etter at de klemte og masserte og knadde livmoren min... Sendte en melding til alle om at vi hadde blitt foreldre mens vi fortsatt lå på fødestua...

 

Noen timer etter fikk jeg tildelt rom på barsel, fikk enerom denne gangen også med eget bad og det var deilig, selv om jeg hadde forventet å bli lagt på flersengsrom.

 

Langt ut på ettermiddagen kom jordmor inn til oss på rommet og sa at de hadde mistanke om noe og de hentet mannen min og Thomas. På grunn av blodtapet mitt greide jeg ikke å stå på beina og lå inne på rommet alene og ventet... Skjønte at det måtte være noe, men ikke at det skulle være noe alvorlig! Hørte at det var noen som gråt utenfor rommet mitt, og tenkte ikke på at det kunne være mannen min. Det føltes ut som om jeg hadde lagt der i evigheter da døren gikk opp og jordmor og mannen min kom inn, han strigråt og fikk ikke frem ett ord!!

 

Det første jeg tenkte på var at gutten vår kom til å dø, eller at han allerede var død, jeg skjønte ingenting!!! Så sier jordmor at de hadde mistanke om at gutten vår hadde Downs Syndrom... Jeg følte ett øyeblikk en liten lettelse over at han ikke var død, men samtidig tenkte jeg "Downs" - Nei, nå tar de feil!!! De sa at han hadde to tegn på det, en fure inni håndflaten og at han hadde ett litt større mellomrom mellom stortåa og den neste tåen... Jordmor sa at hun hadde ikke sett det når han ble født, og at hun ikke kunne se tegn på det nå heller, men at det var en barnepleier som hadde en mistanke om det og at de da ville ha en lege til å vurdere det!! Legen vurderte det til at han mente at det var over 50% sjansen for at lille Thomas kunne ha downs syndrom, men at det måtte en blodprøve til for å kunne bekrefte det!!

 

Ingen av de andre barnepleierne eller jordmødrene kunne se noen tegn til at han skulle ha det!! Det ble tatt en blodprøve og vi fikk beskjed om at det tok 1-3 uker å få svar på DNA-testen!! De sa at vi burde gå ut fra at han hadde det... Det var mitt livs største sjokk!!!

 

Jeg har jo vært til ultralyd jevnlig i hele svangerskapet, inkludert uke 12 hvor det ble sjekket nakkefold etc, alt har sett helt normalt ut!! Ingen som reagerte da han ble født og nesten ingen som kan se at han skal kunne ha det!! Jeg bare gråt den første uken, trodde ikke noe på at han kunne ha det, for han ser jo helt perfekt ut, ligner utrolig mye på lille snuppis!! I tillegg til at han da altså skulle ha downs, var han født 3,5 uke før opprinnelig termin, gulsot fikk han og ikke fikk han melk av meg pga blodtapet mitt, så stakkars lille Thomas, han var så slapp på barsel og bare sov, og sov, og sov! Og jeg bare gråt og gråt og gråt - det var jo ikke sånn det skulle bli. Etter så lang prøvetid, etter ett langt og tøft svangerskap og vi skulle jo glede oss over den lille, så synes livet var lagt i grus der og da...

 

Fikk blodoverføring to dager etter fødsel på torsdag, og fredagen fikk jeg Methergin tabl for å støte ut evt rester av livmoren da jeg fortsatt blødde ganske kraftig. Da lørdagen kom, altså dag 4, sa de også at nå måtte jeg pumpe meg for å se hvor mye melk jeg hadde, for Thomas gikk bare ned i vekt, da var han bare 2400 g. Etter pumping av begge bryster fikk jeg kun ut 2 ml melk, Thomas skulle da ha fått ca 40-50 ml pr måltid, de sa at nå måtte han ha mat, så ammingen ble avsluttet og kun morsmelkerstatning ble gitt.

 

Søndagen, dag 5, ble jeg sjekket av vakthavende lege pga at jeg fortsatt blødde så mye, blodet bare rant og rant og jeg brukte fortsatt de store bleiene. Det viste seg at jeg hadde morkakerester nederst i livmoren og øverst i skjeden og de ble skrapet ut mens jeg lå i gynstolen veiledet av bare ultralyd... det var forferdelig vondt! Skal forresten tilbake om 8 uker etter fødsel for sjekk!

 

Kom da altså hjem på søndagen etter 5 dagers opphold! Mandagen gikk greit synes jeg, gråt ikke så fælt den dagen...så kom tirsdagen, 1 uke etter fødsel og rett før påske, og vakthavende barnelege fra sykehuset ringte og ga oss beskjed om at blodprøven de tok av Thomas på downs syndrom var positiv!! Da knakk jeg helt sammen og bare gråt og gråt hele den dagen... Jeg fatter det bare ikke!!! Det som er helt utrolig er at det skulle ramme oss, etter så lang prøvetid, etter så mange ultralyder, etter en perfekt fødsel (ikke det som skjedde etterpå da), og ingen som har reagert eller oppdaget det!! Dere kan tro vi har hatt ett par vanskelige uker, mange tårer, og stakkars lille snuppisen vår, vi aner ikke hvordan vi skal si det til henne, for han ser jo så perfekt ut!!

 

Snakket med barnelegen og vi skal få time der om 6 uker, når min barseltid er over, da vil vi få all informasjon og videre opplegg og program fremover, nå var det bare viktig at vi knyttet mor-barn bånd og at vi brukte den første tiden nå til å bli kjent. Fikk beskjed om å ikke søke opp på nettet, ikke lese seg opp på syndromet, men slappe av og nyte dagene. Har fått beskjed om at han er velskapt og at det nå ikke skiller noenting mellom han og ett hvilket som helst annet friskt barn, han trenger like mye kjærlighet, kos, mat osv...

 

Må bare innrømme at jeg synes det er vanskelig, greier ikke helt å skjønne det ennå, har noen tunge stunder og tenker mye fremover, men samtidig prøver jeg også å akseptere at slik er det! At vi er heldige som har fått ett barn til, og at han ikke skal mangle noenting hva ang kjærlighet og omsorg. Når jeg gråter, så gråter jeg for han og livet hans, for jeg kan takle hva det skal være, men han synes å være så uskyldig, så liten, så sart og sped!

 

Prøver å ta en dag av gangen og prøver å kose oss så godt vi kan! Mannen min skal heldigvis være hjemme med oss frem til 23.mai, så det er jammen godt at vi er to. To til å dele alt, både sjokket, sorgen, gleden og kjærligheten...

 

Vil nok komme sterkere tilbake senere, og det var veldig godt å skrive ned fødselshistorien, det hjelper gjerne å bearbeide litt de følelsene man har!!

 

Nei, nå får jeg ta meg av lille Thomas igjen, vi snakkes igjen jenter!!

Er sååååå glad for å ha dere her :)

 

Stooooooor varm klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...