Gå til innhold

****oss over 30**** Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


gry*a

Anbefalte innlegg

Nå vil jeg bare grine og gi opp. Ser ut til at tanta er på vei :-) I tilegg viser det seg en nabo er gravid...de skulle liksom vente litt. De har to barn født på samme år som våre, så vi har på en måte fulgt hverandre litt...Jeg holdt på å begynne å grine da jeg så det, men tenkte at det kan jo være noe på gang her også, sååååååå....men neida...snufs...kan jo ikke sette meg ned å grine her på jobb, men har veeeeeeeeeldig lyst...sukk...hvorfor, hvorfor, hvorfor...????

 

Måtte bare blåse ut litt. Får ta meg en kopp kaffe, kasnkje jeg kvikner til litt igjen....:(

 

Ha ei riktig god helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neeeeeeeeei tussemor! Har tanta kommet naa? Haaper, haaper at den ikke har det. Vet saa godt hvordan det er naar den kommer maaned etter maaned, man faar haap og har masse tegn og saa gaar det ikke likevel. Og saa blir det jo ekstra saart naar det lykkes for andre...

 

Hvis tanta har kommet faar du ta deg en skikkelig utblaasning i kveld. Kose deg med vin og myke oster og andre ting vi gravide ikke skal ha... Jeg har stor tro paa aa drukne sorger ;) (ikke saa politisk korrekt, men men...).

 

Tenker paa deg!

 

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅåÅÅÅÅÅÅåÅÅÅåå....håpe, håpe håpe Tussemor...:-)

Det hadde vært steike artig om du va smelt på tjukken no.

Her trener og styrer vi..:-)

Min PT sa på onsdag "-VI som trener fast...bla bla bla..." Jeg måtte se bak meg for å se hvem han pratet om.....Åsså va det meg!!

He he...jeg som trener fast..:-D Enda morsomt.

 

 

Håper at spiren sitter nå selv om du er pessimistisk Tussemor.:-)

Gleder meg til å høre fortsettelsen.

 

 

God helg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg så jæææææævli gravid, men tanta kom...og til tross, alle disse forbanna symptomene....Jeg gråt meg gjennom fredag kveld, mens tanta gjorde jobben sin og livet mitt enda surere...tilslutt fikk gubben anskaffet en flaske rødvin som gikk ned på høy kant :-P Lørdag våknet jeg med hodepine og følte meg skamfull (egentli)...Jeg fikk satt litt ord på hva jeg hadde lyst til å gjøre med gravide rundt meg...det gjorde godt, men at jeg faktisk evnet å ha totalt fravær av "glede seg med evnen" skremte meg litt...Har roet meg litt nå...jeg nevnte tidligere her at fallhøyden denne mnd var stor (i og med at jeg kjøpte ny/brukt vogn pose)...og jepp, jeg kan bare si dere det at det anbefales ikke å ta mageplask i grusen med ansiktet først - for slik har det kjentes ut :-( Jeg kjenner at jeg mister troen fullstendig. Jeg har vært lite stresset i forhold til dette med graviditet, helt til nå :-( Men NÅ er jeg stresset og fremdeles trist og lei meg...men prøver å smile så godt jeg kan lell...

 

Jeg må prøve å finne meg ett annet fokus og det er ikke lett, så nå blir det vel litt mer hardnakket slanking...Jeg har jo følt meg ganske vel de siste mnd siden jeg har vært så flink å gå i fjellet, men jeg har sett noen bilder fra den siste tiden - å de ser IKKE bra ut, så i morgen er det ny fjelltur også tror jeg at Fru Roede må inspirere meg litt :-P

 

Bomsa: Genialt, at du er med i gjengen som trener fast!!!!!!! Du er såååååååå flink altså!!!!!!!

 

Suksessterta: Jeg heier på deg, det er så bra at spira klorer seg fast :-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blaeh, saa dumt tussemor! Jeg foeler med deg, vet veldig godt hvordan den skuffelsen er maaned etter maaned. Kjipt! Og saa ble jeg litt glad for at det er flere enn meg som bruker rodvinsflaska som terapeut ;) Ja ikke naa da, men jeg savner den ja.

 

Har du/dere forresten vaert hos legen? Kan jo vaere noe som gjoer at dere sliter som lett kan fikses og som en blodproeve feks kan gi svar paa. Uansett, krysser fingrene for nok en pp og at dette blir den siste!

 

Bomsa, saa flink du er, du "som trener fast". Hihi, ser for meg forvirrelsen din og hvor fornoyd du maa ha blitt naar du skjonte at han mente DEG :)

 

Er det flere her inne om dagen enn oss tre da tro?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suksessterta: Det skal innrømmes at jeg skjelden bruker rødvinsflaska som trøst, men denne gangen klarte jeg bare ikke mer :-P Vi har ikke vært til legen enda, men hvis ingenting skjer før jul tror jeg nok det blir en tur til han på nyåret ja :-P Vi har jo klart bragden før liksom...Jeg skal gjøre ett iherdig forsøk på å slanke meg litt, jeg tenker at det kan ha gevinst uansett ;) Jeg er jo relativt smell feit (føler jeg selv, men godt overvektig er jeg), så det kunne jo ha vært greit med noen kg mindre :-P Håper på pent vær i morgen slik at jeg får meg en heidundrende fjelltur ;) Hvis noen her vil gi meg motivasjon til å gjøre noe med kostholdet er dere hjertelig velkommen, MEN jeg stoler fint lite på lavkarbo!!!!!!!!!!!!!!!! (sånn på sikt altså)...

 

Nei, får pakke inn litt julegaver før tv kvelden tar meg for alvor og jeg sikkert kommer til å nyte enda ett glass med rødt :-P

 

Ps: Må bare fortelle dette, kom akkurat på det. Jeg og gubben hadde vår første tur som kjærester til røros. Der kjøpte vi oss hver sin "sæd kopp", og merkelig nok så har vi brukt disse ganske hyppig i forkant av graviditetene og gubben har lurt disse koppene på andre også, som igjen har blitt graivd. Vi har helt glemt koppene før gubben kom med dem i går...hohohohhahahahihihi...hellig overbevist om at NÅ, NÅ kommer det til å gå...kniiiiis...så kanskje jeg bør holde meg til te i "sæd koppen" min...hohohohohahahahihihihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha ha...ja, da skal du se den sitter..:-) Hva er det disse sædkoppene gjør? Hokus-pokus?

 

Vi har fått brev ang utredning for habituell abort. Skal ta blodprøve på dag 21 i syklusen og gubben skal ta noen prøver...blod det også, hvis jeg ikke husker feil.

Ble plutselig nervepirrende dette.

 

Hvor langt er du kommet nå suksessterta?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer og paa hva disse saedkoppene er tussemor?? Ma vel vaere noe hokus-pokus lykkebringende greier? Haaper de fortsatt funker ;) Og saa maa jeg bare si at jeg er ikke helt alkis som drukner meg i rodvinsflaska med jevne mellomrom altsaa. Saa at det kunne virke litt saann paa innlegget mitt. Men jeg er glad i vin da, i baade gode og onde dager ;)

 

bomsa, saa bra dere faar utredning. Haaper de finner ut av hva det er og at det er noe som kan fikses relativt enkelt. Uansett saa er det jo kjempeflott at dere kan finne ut om det er noe som gjoer at du har mistet saa ofte!

 

Jeg er naa 16 uker paa veg. Fortsatt sykemeldt, som er kjedelig som bare det, men jeg kan gjoere litt mer hjemme naa, og jobbe litt hjemmefra saa tiden gaar jo litt fortere. Haaper jeg kan gaa tilbake paa jobb snart, om ikke annet saa halve dager eller noe. Alt ser bra ut med babyen fortsatt, saa hvis det holder seg stabilt fremover har jeg haap om aa komme ut av sykemeldingslivet!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hohohohohohohehehehehehihihihihi..."Sæd kopp" er en kjeramikk kopp med malte sædceller på...tjihiiii...de gjør ikke noe annet enn at vi kan bruke de til te og kaffe som alle andre kopper :-) Kjøpt på Røros :-) men det er som nevnt flere som har blitt gravid etter å drukket av dem :-P Ja, håper de funker som ei kule :-) men jeg har ikke store håpet denne mnd. Jobber litt vel mye for tida, så vi rekker ikke så mye sengekos. Dessutn er det en del besøk i emning, så da må vi i såfall finne på noe lurt (noe min bedre halvdel nok ikke orker :-( )

 

Suksessterta: Jeg er også veeeeeeldig glad i vin :-P I mitt forrige svangerskap holdt det på å klikke for meg, så da endte det med at jeg satt å sniffa på ei rødvins flaske :-P Første svangerskap gikk det hardt ut over konjakk flaska til gubben :-P Fantastisk lukt...

 

Bomsa: Spennende tider for dere nå!!!!!!!!!! Håper dere får gode svar og ender opp med ei eller flere spirer som klorer seg fast de hellige 9 mnd ;-)

 

Jeg er på jobb, og nå ser det ut til at klokka har bikka "tid for runde", så da får jeg gå å se til at alle pasientene mine har det bra. Gleder meg til fri nå.

 

Snakkes

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er her jeg saa dytter litt i traaden vaar... men ikke saa veldig mye aa oppdatere herfra liksom. Svangerskapet gaar sakte men sikkert fremover og det er jo bra :) Jeg er naa ca 18 uker saa tiden flyr. Jeg jobber fortsatt hjemmefra, men tror kanskje jeg faar gaa tilbake paa jobb 50% snart. Haaper det! I mellomtiden er det ikke saa veeeldig mye aa gjoere her hjemme da, blir en del surfing paa nettet og litt internettshopping, pengene flyr jammen naar man begynner aa klikke ting hjem ja!

 

Men, er det ingen flere proevere paa traaden naa enn tussemor og bomsa? Vil gjerne hoere fra resten og, hvis dere fortsatt er her!

 

Hvor er du i syklusen naa tussemor? Heier og heier paa deg!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen jenter! joda, jeg er også fremdeles prøver, har bare måttet holdt avstand fra bli gravid forum, babysnakk og lignende en stund. Så det er leeeeenge siden jeg var her sist no, men i kveld når jeg skulle legge meg for å sove så klarte jeg ikke å få dere jenter ut av hodet mitt, og jeg lurte så utrolig masse på hvordan det gikk med suksessterta, så jeg måtte bare stå opp igjen, kle på meg og logge meg inn på nettet! Hehehe!!

 

Suksessterta: så utrolig fint å se at det går bra med deg og den lille, det varmer mitt hjerte.

 

Ellers så er det en del som har skjedd på denne fronten. Hvis dere husket det forrige inslaget mitt, så skreiv jeg om dårlig opplevelse hos gynokolog og en samboer som ikke ville gå til lege eller gjøre prøverør eller noe.

Så siden juni/juli så blei jeg bare mer og mer deprimert helt til jeg en dag i oktober bare satt å gråt, I flere dager klarte jeg omtrent ikke annet enn å gråte, var heilt nummen og gav opp alt. Vet ikke heilt hvordan det gikk til, men til slutt pøste jeg ut med alt om hvordan jeg hadde det og hva jeg mente til samboer, jeg sa også at jeg mente det var et egoistisk valg av han å bare uten diskusjon eller noe å ta avgjørelsen om at hvis vi ikke fikk det til naturlig så fikk vi være barnløse. Etter noen dager kom han å snakket med meg skikkelig og han sa jeg skulle bestille ny legetime! (wow tenkte jeg! Og var heilt paff) Han hadde tenkt, og funnet ut at det spillte jo ingen rolle hvordan vi blei gravid så lenge vi blei det!! Hehehe, jeg var imponert!! :)

 

Så det bar avgårde til lege, og denne gangen en annen enn sist gang, og jeg fortalte om den dårlige erfaringen jeg hadde hatt sist gang, Den nye legen var heilt forferdet og beklaget pådet dypeste, og ringte rett til sjukhuset og fortalte om hva som hadde hendt og at vi egentlig skulle vært hos dem for 6 mnd siden om det ikke hadde vært for den andre legen, så jeg skulle settes som prioritert pasient!! Wow tenkte jeg igjen, og når jeg gikk fra legen trillet tårene, og jeg brydde meg ikke om at folk stirret, for for første gang på 9 mnd følte jeg håp, en vond klump hadde sluppet taket i magen og jeg bare viste med sikkerhet at ting vil ordne seg, vi skal bli foreldre en dag. Så nå sitter jeg her å skriver til dere med et nytt håp og med glede i sjelen, noe jeg faktisk ikke har kjent på så ufattelig lenge, og gleder meg over livet og det som vil komme!

 

Det blei langt dette, men ville nå bare fortelle, er ikke gravid, og venter tr om en uke. Symtomer er der nok av, hehe, så klart, vondt i magen, trøtt og tisser hver halve time, men som vi alle vet så kan det være pms, men denne gangen mister jeg ikke håpet, for no har jeg 100% støtte av samboer og for første gang siden vi begynnte å prøve for 2 år siden så er vi sammen om det, og det er godt!!!! :))))

 

Klem og lykke til jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhhhhh, så fantastisk flott rime!!!!!!!!! Nå gleder jeg meg til en skikkelig innertier!!!!!!!!!!!!!!!! Den kommer sikkert ganske så snart!!!!!!

 

Suksessterta: Syklus ja, hehehehe...sist mens var 13 okt, så med andre ord burde jo tantekreke komme rundt den 13 nov, men i og med at jeg har en tendens til å gå laaaaaaaaaaaaaaaaangt over tiden,så kommer den vel i månedskifte :-P Jeg regner ikke med at det er noe baby på gang nå, har vært mikroskopisk aktivitet her denne mnd grunnet både mye jobb og sykdom (jeg trakk halsbetennelses lodde :( ) så nå går jeg på antibiotika. Jeg er vel også litt der at det kommer ikke til å bli noe baby, så jeg har pakket ned sprinkelseng, pakket vekk en del vogner ol, og jobber med å pakke vekk alle andre baby ting. Faktisk kommet så langt at etter jul skal jeg sortere ting og tang å selge (hvis det ikke skjer noe). Jeg har bestemt meg for at jeg skal prøve å holde fokus på vekt nedgang og sunt kosthold osv...bla,bla,bla...tenker forbannet like mye på baby uansett :-P

 

Håper dere får ei god helg

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjohoooooo...tenk, for en gangs skyld kom tanta nesten til "normal" tid, med andre ord, en dag over...ikke at jeg er glad for at den kom, men jeg er glad for at det ikke har vært så mange symptomer og at jeg slapp å vente så lenge og begynne å lete etter symptomer. Hvis vi er heldige nå, er kanskje ting og tang inni denne kroppen på bedringens vei, så kanskje vi blir heldige i desember og får en fiiiin julegave ;-)

 

Er det liv i noen av dere andre her?

 

Må jobbe igjen.

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu, vi skal å ta blodprøver neste torsdag. Det er for tredning for habituell abort.

Da kommer det til å ta 2 måneder før vi før svar på dem sto det i brevet.

Så detta tar tid..Tror jeg skal snakke med fastlegen om hva vi kan gjøre om jeg blir gravid i mellomtiden...blodfortynnende eller ekstra progrestoron...vet heller ikke om jeg må ha en diagnose for å få noe slikt..føler iallefall at hvis jeg blir gravid igjen så må "noe" gjøres med en gang vi får positiv test.

Kanskje vi skulle doble den julegaven tussemor..:-D

Du og eg hand i hand...:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.

Den der julegaveideen dokkes vil jeg også være med på, så kunne vi alle tre gått hånd i hånd inn i det nye året med en liten spire i oss!! :)

 

Jeg går å venter på tr, har ingen som helst indikasjoner på at ting er noe annerledes enn alle de andre mnd. så tror med nesten sikkerhet at jeg ikke er gravid. :(

 

Skal ringe sjukhuset i morra, for fikk et brev her om at vi får time innen utgangen av april 2012, og at vi ikke tilhører gruppen som skal prioriteres, det e det dummeste jeg har hørt! Vi har prøvd i 2 år og jeg blir 37 i april og har ikke barn fra før, så jeg skal snakke med dem!!!!

 

Bomsa: Ja, alt tar liksom så lang tid, er så kjedelig. Og du har nå virkelig opplevd litt så håper virkelig det går din vei snart!!!

 

Ja, enig Tussemor, om at når vi ikke er gravid så kan godt tr dukke opp når den skal. Selv har jeg så ustabile syklyser at jeg vet aldri når jeg skal ha tr, og det er så vanvittig irriterendes!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter:) Her kommer en liten oppdatering fra meg. For en uke siden var vi da på Aleris. Hadde en lang og fin samtale med dr. Holst. Det ble tatt div blodprøver, ny sædprøve av sambo, samt ul. På ultralyden kunne han konstantere at jeg hadde "prima" eggstokker som han sa;) Jeg hadde Store eggreserver (han ga opp og telle eggposer for det var så mange), så det lovet veldig godt. Men, ul viste også noe som kunne være en muskelknute i livmorveggen på nærmere 3 cm. Dr. Holst forklarte at denne kunne ha samme virkning som en spiral, altså at egget får problemer med å feste seg. Det kan forklare at jeg flere pp følte meg veldig gravid og fikk svaaake tester, men så kom tanta.

Men, for å konstantere at det er det det er, så må vi til ny ul etter neste tantebesøk (hvis hun kommer;)) og før neste el. Han ville ikke ta noen sjanser i forhold til at jeg faktisk kunne være gravid, og med en sånn ny ul med kontrastvæske hvor de blåser opp en ballong inne i livmoren, kunne en eventuell graviditet "skylles ut". Hadde hatt el bare dager i forveien og vi la inn mange aksjer denne gangen. Et siste forsøk på hjemmebane, he, he;)

 

Helt siden vi var på ul har jeg gått med menssmerter og har tenkt at dette blir en veldig kort syklus, og de siste tre dagene har jeg gått og vært småkvalm til alle døgnets tider. Kjenner at nå har forventningene begynt å stige igjen, og symptomjakten er i gang. Jeg har jo ikke egentlig trua da, for det ville jo vært ganske enestående om vi hadde greid det selv akkurat nå som vi har oppsøkt Aleris. Men, et lite snev av håp er det;)

 

Men, denne kvalmen kan komme av at jeg har fått krystallsyken (svimmel) også. Jeg har sliti forferdelig mye i 2.5 uker nå med denne svimmelheten. Det har enkelte dager vært som å gå med 3 i promille (tror ikke det er veldig feil sammenligning) Men, kvalmen kom som sagt først på mandag. Så jeg greier ikke la være å tenke, tenk om;)

 

Så, nå er det bare å vente å se om det kjente tantevraket dukker opp i helgen. Hun har vært ganske presis over lang tid, så antar hun dukker opp søndag. Da blir det i hvert fall ny ul når hun har reist igjen, også får vi litt prognoser på hvorvidt vi kan lykkes eller ei med ivf.

 

Ellers har vi nå avsluttet lavkarbokuren (ketolyse). Det ble 11 kg ned på 8-9 uker. Spiser fortsatt lavkarbo, men inntaket av karbohydrater er betraktelig større og vi skeier ut i helgene med det vi har lyst på:) Så, da får vi se hvor lenge vekta holder seg da....

 

Bomsa: Så leit å lese at dere har mistet igjen:( *klemme* Hva sjekker de når dere blir utredet for habituell abort? Så flink du er som har begynt å trene:) Fortsett å stå på!

 

Tussemor; Håper det snart klaffer for dere igjen:) Så bra at tanta ikke var veldig forsinket denne gangen, da er kanskje kroppen klar;)

 

Suksessterta: Så godt å lese at det går bedre med deg:) Men, ta det pent om du nå begynner å jobbe igjen da. Hadde det ikke holdt med at du kunne få være litt mere oppe og så gjøre koselige ting som du bestemte tempoet på. Juleshopping og juleforberedelser uten noe stress. Synes det høres litt skummelt ut at du skal begynne å jobbe igjen etter så lang tids sengeleie jeg. Masse lykke til videre og hold oss oppdatert:)

 

Meg og lille snuppis: Går dere for nr 3 nå? Det er en ordentlig sjarmør dere har fått, så nydelig;) Følger litt med på fb innimellom;)

 

Tirilgirl: Ser at den lille prinsen deres har vært syk i det siste. Stakkars liten (og stor). Håper det går bra med dere nå *klemme*

 

Rime: Hei hei:) tror du har kommet med i tråden etter at jeg la prøvingen på hylla for 1.5 år siden. Så bra at du og sambo nå spiller på samme lag, og at dere nå kommer til skikkelig utredning. Masse lykke til:)

 

Ja, og der stoppet det litt for min del. Hukommelse som en gyngehest på "gamla";)

 

Nå ser jeg frem til helgen og å pynte til advent. Jeg gjør jo hele huset om til et eneste stort julehus allerede 1. helg i advent, så i morgen titter over 100 nisser og engler frem etter et lengre opphold i kjellerboden. Og så blir det pinnekjøtt og ALT tilbehør (jeg er ikke gravid ennå, og har sluttet å oppføre meg som om jeg kunne være det) og selvfølgelig pepperkakebaking;) Ha ei riktig fin adventshelg alle sammen, også håper jeg mange får sitt høyeste ønske oppfyllt innen året er omme;) God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det er lenge siden jeg har vært her inne nå. sikkert ingen som husker meg. Har vært prøver i over 1,5 år og fortsatt ingen gravidmage:-( Har vært litt deppa i perioder, men merker jeg beynner å få litt håp tilbake. Vi er godt i gang med utredning og alt ser vel ut så langt. Både egg, livmor og eggledere ser bra ut. Min mann har helt grei sæd så neste steg er en blodprøve til. Tror det er noen verdier i forbindelse med eggledere. Jeg skal inn til en kikkhulsoprasjon hvor de skal sjekke bukhulen og det gruer jeg meg til. Blir vist full narkose og de går inn gjennom navlen. Dette skjer i løpet av et par måneder. Gynekologen min har også satt oss på venteliste for prøverør på Riksen. Det blir i alle fall spennende å skje hva som skjer fremover. Håper det klaffer snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen tilbake Vizzy:) Jeg har ikke vært her selv på kjempelenge siden jeg var helt sikker på at prosjekt baby var lagt på hylla for godt. Men, den gang ei...1.5 år som prøver, føles nok som en evighet og kan nok oppleves ganske så deprimerende, frustrerende og slitsomt ja. Men,så bra at dere har kommet dere til utredning og nå får hjelp:) Masse lykke til fremover:)

Her er det ikke noe nytt. Ikm var lørdag/søndag, men ikke kommet noe tantebesøk enda. Menssmertene som jeg gikk med i over en uke er borte. Stille før stormen antar jeg! Tok en billig-test i dag, men den var blendahvit. Natt til i går hadde jeg den vanlige natten med skikkelig svettetokter som alltid kommer før tanta, så antar at kreket er rett rundt hjørnet. Venter bare på at hun skal komme og gå, sånn at vi får tatt den ultralyden med kontrastvæske snart. Men, er jo typisk da, at jeg som vanligvis har 25-26 dagers syklus nå skal gå over. Mulig det har vært noen forhåpninger som klusser den til. Men, Positivt med lengre syklus enn det jeg vanligvis har da. Kanskje det også er et resultat av dietten?

 

Hvordan går det med dere her inne? Veldig stille på tråden for tiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha, ha...bare å svi av en test om tanta er forsinket og du forventer at hun skal komme;) Nå banker hun på døra her så da skal jeg ringe Aleris og få time til ny ul for å sjekke ut den event. livmorknuten. Ha en fortsatt fin mandag alle sammen:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter

Ja det er stille her inne, og jeg er selv ikke så veldig mye her inne selv om jeg prøver å ta meg en tur av og til. Det er eksamenstid for meg så har det veldig hektisk for tiden!! :)

 

Jeg ringte nå sjukhuset, og brevet vi hadde fått var en feiltagelse, vi kunne få en time rett før jul, men så klart så hadde vi flybiletter til Ålesund dagen før, for vi skal feire jul hos familien min, så vi fikk time 10 januar, og det er jo ikke lenge til. Da blir det sed prøve og samtale og sånn. Gru gleder meg, men håper virkelig det ikke er så mye "problemer" med oss så det ikke blir en alt for lang og tung prosess, vi har jo klart å bli gravid en gang før bare at det endte i ma, men jeg tror det kommer til å gå bra, huff, nei no bare babler jeg, hehe! Er bare så fryktelig spent og oppglødd osv!!! :))

 

Vizzy: Jeg vet akkurat hvordan du har det, vi har selv prøvd i litt over 2 år med en ma for 1.5 år siden og har også vært veldig deprimert til tider, men dette har forsvunnet no når vi har startet utredning, ser at dere også har begynnt med det, og håper du slipper de tunge dagene fremover. Det order seg nok for oss no skal du se!! :)))

 

Så gla': Synd det ikke var noe der denne gangen heller. Håper du får sjekket den eventuelle livmorknuten snart så det ordner seg for dere også. Har aldri hørt om livmorknute før. Håper det vil gå bra og lykke til!! :)

 

Nei no må jeg fortsette med eksamensoppgaven min!! Ha en fin uke videre!! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til med eksamen Rime, og lykke til med fortsatt prøving. Det ordner seg for snille jenter etter hvert ;)

 

Nå begynner jeg å tro på at denne event. muskelknuten har noe å si i forhold til det dere vet....Etter vårt siste AIH forsøk i dk i mai/2010 har vi nesten ikke hatt sex. Ikke for at noe er galt, men når vi prøvde som hardest, fikk vi nok for å si det sånn. Lysten forsvant, vi orket ikke mer.

 

Har lest om muskelknuter, og skal forfatte meg kort. De er vanligvis i størrelse på et knappnålshode. Min er omtrent 3 cm på det største. Den kan ha en effekt som en spiral (etter hva dr. Holst inne på Aleris sa..). I mange pp trodde jeg at jeg var gravid, hadde mange symptomer, tanta lot vente på seg (dog ikke lenge) Men, så kom a....Nå hadde vi ikke hatt sex på over tre mdr før siste eggløsning (vi mista totalt alt av lyst etter siste AIH). Hadde sex 3 ganger på 5 dager før vi skulle til 1. samtale på Aleris siden det også passet med el.. Har fullstendig mistet håpet, men likevel er det flere ting som gjorde at jeg fikk håpet denne pp. Bare noen få dager etter el., fikk jeg kjempevonde menssmerter som varte i en drøy uke. For to dager siden ble de helt borte, og i natt kom tanta 2-3 dager på overtid. Når hun først kom fikk jeg kjempesmerter, og jeg har blødd som et uvær det siste døgnet. Like fort som hun kom, har det stoppet opp. Men, det siste som kom var en skikkelig massiv blodklump. Beklager detaljer som kommer her jenter, men.....Jeg hadde skikelige kramper i mageni natt, og tidlig på dagen i dag og jeg måtte bare kikke etter toalettbesøket utpå ettermiddagen (det gjør jeg aldri ellers, ...) Da kom denne klumpen....som jeg faktisk fisket opp fra toalettskåla (sorry igjen) Jeg har også hele tiden i en drøy uke vært skikkelig trøtt til alle døgnets tider. Har liksom på følelsen av at dette har vært noe...Huff, orker ikke gå inn på detaljer jeg, for vet ikke om så mange er interessert i å høre dem.

 

Men, har du opplevd noe lignende selv, vil jeg gjerne høre.

 

Jeg har liksom på følelsen av at det har vært noe....

 

Ellers kan jeg jo meddele at vi skal inn på Aleris igjen til tirsdag. Da skal jeg ta den Ul¨n med kontrastvæske. Vet ikke om det er vondt eller ikke...Noen som vet?

 

Kjærsten fikk forresten tlf fra Aleris i går. Han hadde visst litt mange bakterier i sædprøven, og skal avgi en ny. Han er jo så Tilbakestående (hi, hi) og spurte ikke hva det kunne skyldes eller noe annet. Menn!!! ;) Eller om det kan behandles.... Han kom bare hjem og lurte på om ikke dr. Holst hadde ringt meg....Det er jo liksom meg som fører dagbok og har full kontroll....NOT

 

Ja, ja....vi får nå bare vente og se/høre hva som skjer.

 

 

Akkurat nå er jeg lettere frustrert.....Har prøvd å sove opptil flere ganger i kveld, men det nytter ikke. I det siste har jeg sliti skikkelig med å holde meg våken på kvelden (gjerne sovet på dagen også), men i kveld skal jeg tydeligvis ikke få sove...Ja, ja..Det er vel fordi tanta har vært innom.....

 

Det var så greit da jeg trodde vi hadde lagt prosjektet på hylla, men nå vet jeg ikke jeg...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alle tatt juleferie her eller....he, he. I dag skal vi inn på Aleris igjen. Ultralyd med kontrastvæske for å sjekke om det er noen muskelknute, og ny svømmeprøve for kjærsten.

 

Ha ei fin adventstid jenter, og husk å legge inn mange aksjer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle mine kjære!!!!!!

 

Jeg er her, men det vises bare ikke :-P Jeg har jobbet litt med meg selv og denne baby trangen for å ikke tenke så mye på babylysten - det går heller dårlig...:-P MEN jeg og gubben har klart å komme til en enighet om at vi ikke skal ha så mye plikt sex, men øke trenden med kose sex, OG det har faktisk funket. Dessuten har jeg klart å gå ned 7 kg siden i vår (kun på å gå i fjellet og litt reduskjon på snop og rødvin), så plutselig nå virker det som om at syklus og eggløsning har begynt å rette litt på seg!!!!!!!!!!!! Tjohoooooooooo!!!!!!!!!! Å det er deilig!!!!!!!!!! Så forhåpningene mine denne ppen er til å ta å føle på, og som tidligere nevnt, fallhøyden er enorm og jeg kjenner at jeg ikke er veldig gira på å møte grusen i fallet, så nå krysser jeg alt jeg har (bortsett fra beina) på at spiren er satt ;-) Vi har hatt mye og god kos den siste uken, og nå er det nesten litt trist å være på jobb og ikke kunne være hjemme å kose...snufs...Men i morgen er det på han igjen...knis...Utfordring nr 2 er at jeg skal ha en langhelg i Tigerstaden denne helgen uten mann og barn, og da blir det jo heller ikke noe kos...:-( Har fundert på hvordan det ville funke å ta med seg ei flaske med godsakene og ei sprøyte...men, de overlever nok ikke så lenge...sukk...Jeg har som vanlig symptomer, men tenker at det er blitt så vanlig, at jeg ikke gidder å bry meg så hardt.....før det evt nærmer seg jul og tanta forblir borte....

 

Så gla: Hvordan gikk det i dag????? Jeg er så håpefull og spent på dine vegne altså!!!!!!

 

Bomsa: Henger du med???? Blir det den perfekte julegave på deg el?

 

Rime: Enn du da??????

 

Åsså datt jeg av lasset!!!!!!!!!

 

Jeg håper vi snart blir en hel hærskare på gravidlisten!!!!!!!!

 

God natt klem fra nattugla som nyter hvit advent og en foreløpig rolig vakt!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Her er jeg også..:-)

Vi ønsker oss fin julegave til hele gjengen, tenker jeg...he he.

Jeg har EL nå tror jeg, men vet ikke helt om det er noen vits å bli gravid før vi får høre om det er noe å gjøre med disse SAene.

Det vi sjekket på de prøvene var hormonivå, kromosonprøve ( denne kan ta 2måneder for å få svar på) ellers vet jeg ikke hva de sjekket...var en masse kryss på det arket og det var vel 10-12 glass med blod hun tappet.

Koselig å høre om dere, spennende tid nå Sågla:-)

Tussemor, greit å slappe litt av og da..:-) Men helst ikke midt i EL. Hadde jeg visst at du skulle hit i helga så hadde jeg foreslått et treff..:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...