Gå til innhold

****oss over 30**** Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


gry*a

Anbefalte innlegg

Hjelper til med aa dytte denne litt oppover jeg...

 

Koselig aa hoere fra deg Bringebaermamma! Haaper blodtrykket stabiliserer seg og at de andre problemene holder seg smaa :)

 

Lite aa melde om herfra altsaa. Gaar og venter utaalmodig paa EL. Har jo tatt pergo denne pp og da blir den jo ofte litt forsinket. CD 10 i dag saa fortsatt tidlig. Kjenner jeg oss rett kommer EL sondag eller mandag for da er jeg bortreist. Vi er saa vannvittig daarlig paa aa time altsaa, men jeg MAA dra for aa besoke min mormor som akkurat har blitt enke. Saa faar vi haape den gode gjerningen belonnes med at EL enten kommer foer eller etter helga ;) Pergoen har forresten gjort meg utrolig skjoer denne gangen, griner av alt og ingenting jeg.. Litt slitsomt, men saann faar det bare vaere da. Hvis det funker er det jo absolutt verdt det!

 

Haaper alt staar bra til med dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tittei!!!!!!!!!!

 

Jeg er innom av og til, men i min ambivalente verden er det ikke alltid like greit å huske at man skulle skrevet noe her...huff..av og til skammer jeg meg over meg selv, men jeg kan ikke så mye for at jeg ikke føler meg på topp (og det er jo grunnen til at jeg er sykemeldt også)

 

Jeg har ikm ca 23 denne mnd og siden jeg har hatt stabil mens den siste tiden og har noen grenseløse smerter under EL, vil jeg påstå at vi er godt rustet for ett evt nytt svangerskap ;) Jeg har el i disse dager og gubben jobber iherdig for at det skal gå bra denne gangen!!!!!! Vi skal nok helgardere oss noen dager til,så blir det spennende å se om mor kanskje får seg en positiv grav test på bursdagen sin (hadde vært såååååååååå kos da)... Jeg prøver å ikke tenke for mye på denne prøvinga da, men det er ganske vanskelig i og med at jeg hver mnd har sånne ekstreme graviditets tegn...det er riktig så slitsomt om jeg så skal få si det...Prøver å kose meg med ungene og finne på ting sammen med dem, så i dag skal vi ut å bade. Dvs at jeg må hive meg rundt å få pakket sekken, hentet i barnehagen å putte litt mat i disse små magene ;)

 

Håper dere alle har en kjempe fin dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoeyt utslag paa CB monitoren i gaar og i dag! Haaper det blir max i morgen eller lordag, hadde passet utmerket. Men uansett fornoyd med at vi faktisk faar lagt inn noen aksjer i det fruktbare vinduet denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter litt her jeg....

 

Jeg er nå over i ventemodus...i og med at jeg må jobbe i natt og i morgen natt, ser det ut til å bli lite sengekos og jeg får hååååååpe at vi har truffet gullegget, men who knows...troen er liten...

 

Det hadde i værtfall vært gøy å fått lønn for strevet :P

 

Håper alle dere damer har det bra!!!! Virker som det er lite aktivitet her om dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og hopp....

Her har det kjentes ut som om jeg har hatt EL i en uke nå.

Men det er kanskje litt ømt etter sist SA.

trenger ikke tro noe som helst her siden jeg alltid blir gravid hvær 4 pp...:-)

Håper det går bra med dere andre....litt oppdatering hadde ikke vært så dumt...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

tror æ bi sprøøøøøøøøøø a d her styret, så kom tanta i dag !!! :(

jaja så blir d i hvertfall 1mnd til md ''hormon-karusellen'' !! Great !! Nei folkens nå e d bare å se på sola og nyte fine dager og forberede oss på å møte våren og å bli gravide md friskt mot !!!!

 

store klemmer fra mæ !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har de siste 2 døgn hatt invasjon av maur i puppene mine...disse fordømrade maurene har en tendens til å våkne til liv når det minst passer meg...les: på steder hvor det ikke passer seg å gnikke og gnu på disse "deilige" pattene (for å få mauren til å roe seg)...Jeg blir helt tussete av det for jeg er brenn sikker på at det bare er ett lure symptom som kroppen sender meg, slik at jeg skal tro at jeg er gravid også kan kroppen bare sende tanta i full mundur rundt den 23...arghhhh....

 

Gry*a: Jeg skjønner godt at du blir sprø av hormon-karusellen...selv om jeg ikke har tatt pergo føles det ut som om kroppen er overdosert på alle de feile hormonene...isj...Jeg sier bare: "Ja takk til oxytocin" helst uten resept, av naturlige årsaker, men om ikke det lar seg gjøre tar jeg gladelig i mot ei sprøyte av stoffet sånn ca 3 hver mnd... Jeg og guttene drømmer om mere snø, slik at vi kan få lekt oss skikkelig med kjelker, spark og akebrett, men jeg kjenner jo at jeg også er klar for å slippe boblejakke og full påkledning hver gang vi skal ut...

 

Håper at spira sitter hos oss alle lengtende snart.

 

Meg og lille snuppis: Hvordan går det????

 

Trøtt nattevaktsklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Et lite hjertesukk fra meg. Vaert hos legen i dag og han mener det er liten sjanse for at vi klarer dette paa egen haand og anbefaler at vi like godt begynner med IVF saa fort vi kan.. Synes hele prosessen virker saa skummel jeg da, men vi har bestemt oss for aa ta det steget naa. Er jo slitsomt aa bli skuffet maaned etter maaned og... Jeg er jo paa CD 20 naa, og det er en del tester som maa taes om igjen foer vi kan begynne visstnok. Saa tror kanskje det blir i april syklusen?

 

Mange tanker som skal sorteres og informasjon som skal fordoyes, men det skjer hvertfall noe her :)

 

Onsker dere alle en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Gry´a la oss hive oss rundt å bli gravide heile gjengen!!! he he...Du har kanskje sagt det før, men jeg har glemt det. Lurte på om du bor enda i nord eller om du er en av oss nordlenninger som har flytta sørover?

Tussemor og suksessterta....SPENNENDE!!!

suksessterta, jeg forstår det kan være kjempeskummelt med alt dette styret med IVF.

Min søster gikk gjennom det samme for noen år siden og nå har hun en hærlig datter som resultat av det hele..:-D

Jeg husker godt at alt var ikke en dans på roser mens det sto på, men tro meg det er verdt det (sier min søster).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peis på dame, sånn at vi kan gå vagganes rundt som digre jess i sommar :P (Litt usekker på kor de jess'n kom i fra, men,men...ikke ta det ille opp - kun godt ment).

 

3 dager igjen nå til min trolige ikm og jeg kjenner at jeg er like ambivalent nå som d jeg har vært tidligere, MEN jeg har IKKE en gang kjøpt test....så d sier vel sitt...hehehe...tror jeg har en aldri så liten psykisk sperre på å svi av flere gronker på slikt "tull" for å bare få beskjed om at kroppen tuller med meg...Dog er jeg så inni h........ dyktig på å lete etter symptom...sukk...i morges våknet jeg med metallsmak i munnen, jeg kjenner tyngdefølelse rundt livmora (men det kan sikkert være ett resultat av uventet sex i går...hehehe), jeg er små uggen og trøtt (igjen, det kan nok ha med litt lite søvn i natt). Gubben er overlykkelig for at det tar litt lengre tid med graviditeten denne gangen enn med de 2 første, for, som han sier "det er jo så gøy å trene"...oppskrytt spør du meg :P Nå har vi hatt så mye sex den siste mnd at jeg regelrett er dritt lei...så håper vi får full uttelling denne mnd!!!!!!

 

Får vel ta å gjøre noe fornuftig kanskje...hmmmm...skal til frisøren snart, så jeg kan jo kanskje ta å stelle meg litt....eller kanskje jeg bare skal sitte her å lage USA handleliste fra wilton (brodern skal nedover og da kan han handle for meg og sende hjem som PAKKE...med andre ord, penger spart...hehehe) eller kanskje jeg bare rett og slett skal sette meg i god stolen, glo litt på tvn eller kle på meg å gå meg en tur...Mulighetene er mange gitt...

 

Håper dere alle får ei fruktbar uke!!!!!!!! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg hører vel med denne gruppen jeg også. Blir 36 i april og vi forsøker på vår første. Sluttet med pillen høsten 2009, klarte å bli gravid i mars men hadde en ma i juni. Og etter det så virker det som ikke noe skjer. På onsdag skal jeg til legen å se om hun kan hjelpe med noe. Hadde ikm på lørdag, men tr er ikke dukket opp ennå, men går bare å venter på den, for det kjennes ut som den dukker opp snart. Gravid er jeg ikke, det bare vet jeg, kjenner det er pms, bare litt forsinket tr denne gangen. Håper virkelig vi får det til snart, for jeg føler den biologiske klokken tikke, og spes. siden det er første, han er yngre enn meg, så ikke så ille for han, men det er meg det daler for, :/

 

Blei kanskje litt pesimistisk dette, det var egentlig ikke meningen, tror nok at vi skal klare det til slutt, men hadde bare ønsket at det var i går, hehe, har så lyst på stoooor mage :D Og så et lite knøtt som kan ligge på prystkassen til samboer og sove når jeg lager middag, sukk. Hehehe, lov å drømme seg bort litt, sant!!? Håper det skjer for oss alle her snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer, et lite livstegn fra meg..

Her inne jobbes det stadig av iherdige damer, det er godt siden det er eneste vei til målet. Det er vel noen her inne som burde ha fått lønn for strevet snart, eller for lengst egentlig..

 

Her har vi nå kommet halvveis, tenk 20 uker igjen. Vi har vært på UL og fått sett ei aktiv lita snuppe som selvfølgelig bergtok oss begge.

Er ikke i veldig god form men klager ikke og klarer å holde meg i full jobb.

 

Lykke til med IVF Suksessterta, kanskje det ikke blir så ille, ikke så godt å gå og vente slik i måneder heller, nå skal du se det blir sving på sakene. Jeg håper virkelig du lykkes fort og greit og slipper mer styr enn høyst nødvendig.

 

Bomsa, så leit at du mistet igjen, det er slitsomt når det går gærnt gang på gang. Håper du har orden på stoffskiftet ditt det var det som gjorde susen for meg.

Tussemor, grya og dere andre, håper spiren sitter snart og dere får lønn for strevet..

 

God vinteruke til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten kjappis fra meg...tanta er IKKE kommet i dag (enda) og jeg har selvfølgelig ikke rotet meg til å kjøpe test...Ikkje har jeg mens smerter i ryggen heller, så nå er jeg spent....får se om jeg får anskaffet test i løpet av morgendagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal teste i morgen jeg også, ååååh, så SPENT!!! Tok en test i går morges, og det var en nesten usynlig syltynn strek der. Skulle fått TR i dag, men ingenting som minner om det... Tør ikke helt tro det, men.... Forrige gang brukte vi 5 år, og dette er kun 2 pp (prøver på nr. 2). Kan det virkelig gå an at det har klaffet?

 

Gleder meg til å høre hvordan det har gått med deg også, Tussemor5 :-) Og alle dere andre flotte damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende for dere som ikke har testet ennå, får håpe det klaffer for dere. Her kom tanta i går, så no går jeg over i 16pp :(

Skulle egentlig til legen i dag og starte utredning, men var ikke i form, så har fått ny time i neste uke. Det blir spennende! Lykke til videre, både til gravide og prøvere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerlise og Rime: SPennende tider nå ja!!!!!!!

 

Jeg sitter på nattevakt nå med ett sett eggstokker som holder på å ta livet av meg. Det kjennes ut som om de er satt fyr på samtidig som de fylles opp til å sprenges...Det er helt grusomt. Har enkelte ganger i natt bare hatt lyst til å knele på gulvet i smerter, men har klart å avstå fra den slags akrobatikk :P Rett før jeg dro på jobb, kom det pitte litte granne blod på papiret da jeg tørket meg, så motet og troen på en spire sank skikkelig....Det som er ille er at jeg har hatt det slik i flere pper og alltid trodd jeg har vært gravid fordi jeg med de 2 andre har kjent så mye rart. Nå driver kroppen min bare å tuller og gjør alt den kan for å lure meg...sukk...en annen ting er at, når gubben har "tippet" om vi har vært gravid eller ikke før har han ALDRI tatt feil...denne mnd har han sagt at han har en god følelse og at han tror spira er på plass....såååååå...det eneste vi vel egentlig har å gjøre er å få tak i en test snart...å d tror jeg virkelig vi må få til snaaaaaaart ;) Får håpe sykehus apoteket er tidlig åpent i dag, slik at jeg kan få med meg ett par tester hjem ;)

 

Får vel hive meg rundt å jobbe litt.

 

Gleder meg til å lese gode nyheter snart, damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arghhhhhhh...der kom tantekreke!!!!!!!!! Nå har jeg mistet all min tro på at vi kommer til å få flere babyer...sorg...får finne på noe lurt, men først skal jeg hjem å sove av meg litt tristhet og fortsette baksten til det største gullet mitt sin bursdag!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, tok en test i dag, og den kunne ikke vært hvitere... Så den tynn-tynne streken på tirsdag var nok bare kødd! Æsj! Da er det vel bare å vente på tanta igjen, da. Gratulerer med bursdag, Tussemor! Koselig det da, i hvert fall :-) Hvor gammel er h*n? Har du mange barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer et lite livstegn fra meg også. Selvom det ikke blir skrevet mye, så er følger jeg med og leser tråden så ofte som mulig.

 

Rime, Tussemor og Tigerlise (og dere andre som prøver iherdig nå): kjedelig at tantekreket skal være så jævlig trofast hver mnd daaaa.... Tvi tvi, bedre lykke neste gang. Skal se det blir desemberbarn på dere istedet. Ellers er det mange som mener at det er vanlig å få alle barna på samme tid... hm.. er vel egentlig ikke et godt eksempel på det, da, men hehe. I tilfelle burde du kanskje vente et par mnd til, Tussemor, så har du 3 stk, februarbarn :) Skjønner at du ikke vil vente, da...

 

Her går livet sin gang. Har kommet meg til uke 24, straks 25. Synes tiden går ganske raskt og merker at fødselen kommer nærmere og nærmere, og også nervene foran den. Starter på Yoga neste uke, og HÅPER og tror den kan hjelpe meg litt mer gjennom, iallefall deler av fødselen. Formen er ellers fin, så kan ikke klage :)

 

Ha en fin torsdag!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke tanta kommet enda, men tviler sterkt ettersom jeg er over IKM. Men samtidig har jeg jo aldri testet før minst 1 uke over tidligere, så vet ikke om jeg er sein til å produsere hcg. Har lite følelse av å være gravid i grunnen, pleier å få forstørra, ømme bryster. Det vil vel vise seg etter hvert, har bestilt billigstrimler på nettet i dag :-)

 

Dersom det er vanlig å få barn til ca. samme tid så passer det med både denne pp og neste for meg. Fikk forrige 26. nov, så da er det bare å krysse fingrene...

 

Lykke til videre med svangerskapet Giina, snart har du en deilig baby i armene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, da langt nede på side 2??

Ja,ja, jeg er jo ikke så flittig til å holde denne tråden oppe akkurat så jeg kan jo ikke klage....

 

Ja jenter jeg venter spent på hvem det er som blir neste på gravid lista etter meg....:-) Krysser fingrene jeg for dere nå...ikke morro og streve så lenge altså...

 

Her går nå alt sin vante langsomme gang:-) Men skal ikke klage, er jo kommet i 20. uke, så det går fremover:-)

Var på Ul for en uke siden og alt sto bare bra til med den lille:-) Gyn, klarte ikke se kjønnet pga av babyen lå med rompa si ned i mitt bekken og så tror jeg ikke han har det beste UL apparatet for og si det sånn:-/ må vente til 11 april da jeg har fått time til 3D ultralyd:-) Får håpe mars går kjempefort:-))

Ellers er jeg ennå i full jobb, men forhåpentligvis ikke så mye lengre. Skal snakke med legen min i morgen for og bli enig om hva jeg kan gjøre...er så plaget med bekkenløsning og hodepine så lurer på at det blir litt for mye for meg med alt. Har jo lyst til og jobbe lengre derfor er det snakk om litt redusert arbeidstid da i første omgang:-)

 

Ellers ønsker jeg dere alle lykke til;-)

Ha en fin, fin søndagskveld:-)

Klem fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Da er jeg 31 uker på vei :0) Formen er fortsatt veldig bra og jeg jobber som jeg gjorde før jeg ble gravid, i 80 % stilling. Om en måned skal jeg på vekstestimering på babyen, men i uke 28 var iallfall alt bare bra :0)

 

Jeg er sikker på at med våren dukker det opp MANGE nye gravide på lista! Lysere og varmere dager må da bare være bra!! Hos meg ser det ut til at kroppen ikke tiner før ut i august. Hehe. To klaff i den mnd.

 

Lykke til, jenter!!

 

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen kjære jenter :)

 

Ja, jeg har heller ikke vært flink på lenge til å oppdatere, men her kommer ett lite livstegn fra meg også... Skrev faktisk ett langt innlegg her for litt over 1 uke siden, men det ble tydeligvis ikke lagret, så nå kommer det bare en kortversjon, hehe :)

 

Er nå i uke 31+3 i dag og i går var jeg på kontroll hos gyn pga forlavt liggende morkake og det at jeg sliter med litt småblødninger. Morkaken lå fortsatt for langt ned og utgjør en fare ved å gå i vaginal fødsel, så i går ble det satt KS-dato!!! Plutselig ble ventetiden forkortet med 11 dager, fikk dato til keisersnitt fredag 22.04!!!! Det er på langfredag, så da vet dere hvor jeg skal tilbringe påsken i år, hehe, håper det blir stille og rolig på barsel da ;)

 

Ellers sliter jeg fælt dette svangerskapet altså, jeg haaaaaaater disse blødningene som da kommer fra morkaken, etter å ha mistet 4 ganger etter å ha begynt prøvingen på nr 2, setter det en støkk i meg hver eneste gang, arrrgggghhhh - så dette blir nok siste gang jeg går gravid, selv om jeg skulle ønske at jeg kunne få mange flere barn, men slike komplikasjoner og det at vi slet så fælt med å få til nr 2 og alder tatt i betraktning, nei.... vi skal kose oss med denne siste gangen, hehe :)

 

Blodtrykket svinger veldig både med og uten proteiner i urinen, men det er ikke tvil om at jeg har mild svangerskapsforgiftning, bekkenløsningen er for jæ.... og har fått krykker til å avlaste bekkenet, men sover helsikes dårlig med disse smertene, samt x antall oppvåkninger i løpet av natten, og i tillegg en kombinasjon av at jeg har en kraftig bihulebetennelse på toppen. Har gått 1 uke på penicillin nå og skal gå enda 1 uke til, måtte inn til sentralsykehuset mitt for å stikke opp bihulene forrige torsdag etter å ha måttet ta rtg som viste helt tette bihuler. Det ble ikke stukket opp da, men noe verk/puss ble tømt, så fikk da åpnet opp til pannen slik at jeg fikk puste normalt, halve ansiktet mitt var sååå hovent, det sprengte i både hodet, ører, hals og det begynte å renne verk ut av det høyre øyet også, MEN.... nå er jeg endelig på bedringens vei!!!! Johoooooooo :))) For dette har vært skikkelig tungt altså, sorry jenter, ble masse klaging nå altså, men.... godt å få ut all frustrasjon også, hehe :)

 

I dag våknet jeg for første gang på mange uker og følte meg i god form, herlig!!! Sånn skal det være, og jeg ser nå sååååå frem til å få avsluttet svangerskapet etterhvert, tenk... bare 52 dager igjen!!! Så har jeg lille nurket i armene mine, HERLIG!!!

 

Jeg følger også med dere selv om jeg ikke er så aktiv lenger, krysser fingrene for at dere alle prøvere sitter med en positiv test i hånden i løpet av våren!!!

Og så er det kjempekoselig å høre fra dere gravide også :)

 

Her på østlandet er det fint vær i dag, sol, 3+ grader, vinterferie og VM i Holmenkollen!!! Nå skal jeg ta en kvikklunsj og koooooooose meg litt :D

 

Ha en strålende fin uke jenter!!!

 

Stoooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig å høre fra dere graverte..:-)

Her trodde jeg at jeg hadde IKM på torsdag i forrige uke, men det må være feil for her hadde jeg negativ test på søndag og ingen mens.

Var så sikker på at jeg hadde EL for 2-3 uker siden, men igjen....feil..:-D

SÅ da venter vi et par uker til og er ikke mensen kommet da så er det ny testing.

Det er helt normalt at ting ikke er helt "taima og tilrettelagt" sånn etter SA, men jeg har vært så heldig før at alt kom fort igang igjen så jeg tok det vel for gitt at det skulle skje denne gangen også.

Er det noe testing og symtomjakt på dere andre for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :)

nei æ e vel en av de sjeldne nordlænningan som faktisk finn veien heim etter å ha bodd på en ainna kant a lainne, kan nok takke Match for d og er selvf glad for d.........selv om dn herskens vintern md 3tonn vinterklea og ustabilt vær gjør mæ rimelig sprø !!! Ellers så har æ etter 3 brett md Pergo fått beskjed :'' Nei du må ikke ta så mange brett etter hverandre, d er ikke bra ''. Nehei nei mn korsn ska man kun vett da a sg sjøl står ingenting om da i pakkningsvedlegget, greit d står ikke over lengre tid mn når d bare e 5 tabl kur i mnd og 4 brett i pakken så tenkt i hvertfall æ at:'' jaja tar de og så ring æ ho igjen ''. Så har pause no t høstn md kuren og da blir d vel mest sannsynlig søknad t prøverør som sist, håper resultatet blir d samme og....ble nemlig gravid mens vi ventet på time til Tromsø og prøverør :o) Joda så no e d slanking som e neste prosjekt, håper d blir lettere utn hormon krigen innenbords !!

Løkke t jenter !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...