Gå til innhold

NY TRÅD - "OSS OVER 30"


☆Meg og lille snuppis+knerten☆

Anbefalte innlegg

Så fantastisk Anki:)))))))) Dette var jo herlige nyheter vel? Nå ble jeg veldig glad på dine vegne!!

Nå må du bare ta med med ro litt fremover og tenk på deg selv og den lille!

 

Meg og lille snuppis; som anki sier; tanta har jo ikke kommet ennå og selv om du tidligere har testet positivt på dag 24, trenger ikke det være regelen. Det kommer jo litt an på hvilken syklusdag egget fester seg på vet du....

Ingen tante = fortsatt håp, sant? Klemmepådegenstortrøsteklem:)

 

Har ikke fått oppdatert meg helt på tråden her inne nå, men med meg

går det bra da:)

Begynte på jobb igjen i dag etter 3 uker "FERIE" med flytting,m vasking, mye besøk hit og dit osv. Var nesten godt å begynne på jobb igjen så jeg slipper å gjøre noe hele tida:)

Fortalte sjefen om graviditeten i dag og at jeg også hadde en SA i oktober og derfor nå ikke ønsker å jobbe fullt frem til jeg er over den mest kritiske fasen. Han viste stor forståelse for dette og var enig i at det kunne være lurt med en gradert sykemelding. Skal høre med legen om jeg kan få aktiv SM fra neste mandag og satse på å jobbe ca 50% tenker jeg. Han ble nå veldig glad på våre vegne, men forsto at jeg også var redd (han og kona mistet selv da de var 7 uker på vei i 2008).

Og så kommer en god kollega av meg inn på kontoret mitt i dag og sier at hun skal ha baby og jeg begynner å le og sier at det skal jeg også og så finner vi ut at det bare er 1 dag i mellom oss:) Veldig koselig det da! Så nå har jeg og hun en diger hemmelighet sammen på jobben:) Kjekt med en alliert også da!

 

I dag er jeg 5+3 ifølge EL og 5+5 ifølge siste mens. Regner med at det er 5+3 som stemmer og det skal bli spennende og litt skummelt å se på UL om en uke. Har time neste mandag. Formen er fin da. Littegranne uggen av og til, men ikke så veldig kvalm. MYE trøtt HELE dagen og ømme pupper; spesielt om kvelden! Og så er det litt menssmerter og stikking som kommer og går og det er jo normalt.

Er like spent hver gang jeg skal på do for jeg kan ikke la være å sjekke blodspor selv om jeg egentlig har go-følelsen denne gangen altså.....

Men det SKAL og VIL gå bra denne gangen! BASTA!

Jeg har nemlig hatt min porsjon uflaks og 2010 er året vårt hvor vi opplever stor lykke fremfor mange hindre på veien som i 2009.

Det har nemlig jeg og sambo bestemt:)

 

Ja ja, det var nå en liten oppdatering fra min kant jenter!

Stor klem til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt å høre fra deg maddemor - det blir spennende med UL snart !

Og bra sjefen tok det så bra og at du skal få SM.

Kjipt med TR Tirilgirl!!

Her er det ikke noe TR enda - men første syklus etter MA kan jo være en del lengre enn normalt.

Er på syklusdag 33 idag.

Har hatt positiv ELtest denne syklusen på dag 8, dag 14, dag 19, dag 22, dag 24, og så endelig en skikkelig en på dag 26 + 27 + 28 :-)

Men nå synes jeg at testen ble positiv igjen på søndag - dvs dag 31... så jeg aner virkelig ikke hva jeg skal tro.

Vi har iallefall passet på å ha masse sex denne jula...så hvis det har kommet noe egg så har vi truffet blink.

Men det er jo ikke sikkert det har kommet noe egg enda.

Litt forvirrende å ikke ane når jeg kan vente mens da - jeg går og venter hver dag, hvert toalettbesøk.

Kommer til å fortsette med ELtestene, har masse strimler liggende, men synes de er litt vanskelige å tyde innimellom.

Var greiere med Clearblue testene - der er det enten.eller, men det blir for dyrt i lengden.

(bra tips til dere som av og til handler på grensen er iallefall å handle der, der kostet 7pk med Clearblue ELtester bare 250SEK (i motsetning til 360 NOK her)

Hvis jeg hadde gitt meg med testingen da jeg fikk første positive test, så hadde vi jo definitivt gått glipp av EL - jeg ante ikke at man kunne ha ELstigning så mange ganger iløpet av en syklus !

Man tror jo liksom at når testen slår ut så er det noe på gang - og da trenger man ikke teste mere...

Ja, ja - skal straks sette igang med alle gode forsetter for det nye året - spise sunnere, trene mer (skal ikke mye til for å forbedre treningsfrekvensen, har ikke trent noe siden august) og slutte helt å røyke.

 

Lykke til alle babylagere her inne - 2010 blir vårt år !!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU 68-mamma; hvis du har en sånn dings fra CB som man bruker til EL-tester, men ikke flere testepinner igjen. så er et tips å kjøpe testpinnene fra cb fertilitetsmonitor. De funker akkurat like bra i EL-testene og koster 370 kr for 20 pinner:)

Bare et lite tips altså:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter...

 

Da kom TR nøyaktig 14 dager etter EL - jeg mistenkte at jeg fikk EL på lillejulaften og ikke julaften som beregnet - og det viste seg å være helt riktig!!! Den kom brått og brutalt nå nettopp i stad, æsj.....

 

Uansett - tusen takk for gode ord alle sammen og så koselig å høre at det gikk så bra på UL med deg anki. Lykke til -68 mamma - krysser fingrene mine for deg!!

 

Nå tar jeg en liten pause på noen dager fra BIM - drar til GOL tidlig i morgen tidlig - gleder meg til å bade og kose oss med jentungen - må bare kjøpe inn ob/tampax så jeg også får badet litt. Kjipt med TR på tur da - men sånn er det bare... :(

 

Ha en fortsatt strålende fin dag :)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen kjære damer over 30 år:)

 

Blir veldig glad når jeg leser om dere gravide som det går fint med, og bra og gode svar fra UL er gull verdt:) Hyggelig dere kommer inne her og holder oss litt oppdaterte og viser oss at det er lys i tunnelen for oss slitere:)

 

Så til oss slitere da, selv om det ikke skulle være slik er det godt å ha noen av dere kjente å gå videre på veine frem til målet sammen med:) men sånn er det jo bare, dere vet jo så godt hvordan man har det med hormoner, opp- og nedturer, frustrasjoner, håp, depresjoner, håp igjen.....

 

Oppdatering fra meg her i Drammen i mange kuldegrader er nå slik: er på tr dag nr. tre, hadde mye vondt i går men har ikke blødd så mye som tidligere. Kom ut noen skikkelige koagler, og etter det har jeg ikke blødd så mye, og det er veldig deilig:) Ikke hatt noe spes vondt i dag....

 

Begynner på trippel pergokur på torsdag, skal til ernæringsfysiolog i morgen, akupunktur på torsdag, min mann tar ny sædanalyse på tirsdag. Et år siden han tok den sist, og er jo greit og følge litt med han også. Også synes han det er ok å ta den, så da er det bare å slå til:)

 

Sitter ikke spiren denne pp, begynner vi vel å se oss rundt etter andre muligheter. Kontakt Volvat, eller klinikker i Danmark. Må snuse litt rundt og evt. sende papirer og høre hva de har å si..........

 

Klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohooo ladies, riktig godt nyttår til alle som vanker her inne:)

 

Her går dagene rasende fort, er nå på dag 22 på monitoren. Vi fikk bare lagt inn èn runde denne pp, og d skal vel godt gjøres om vi traff gull-egget. Testet med cb-el-tester i tillegg til monitoren(ønska å teste om ettermiddagen) og der fikk jeg "smil" på dag 11-12-og siste smil dag 13 om ettermiddagen. El-slim frem til dag 13 om ettermiddagen.... På monitoren, hadde jeg max dag 12&13.... Aksjen ble lagt inn på dag 13 om kvelden..... Time will show....

 

68mamma: jeg har jo CB monitor og bestiller el-testene på "billigtester.no" betaler da 199,- for 20 tester. Da jeg best sist hadde de også el-tester fra CB m 7 tester til 199,- Veldig enkelt, har de i poskassa innen 3-4dager og full oppdatering via mail:)

 

Anki: såååå koselig at d går så bra med deg og til deg også maddemor! Gratulere m svangerskapet begge to! Håper på å komme etter snart!

 

Så glà: heldiggris som skal på cruise! Har dere plass til meg i kofferten kansje??????? Håper inngrepet på armen gror som d skal, og at allt er bra med den nå!

 

Dere andre, krysser fingre om at vi snart blir gravert hele gjengen! 2010 er året vettu:)

 

Ps: må innrømme at jeg testet med billigstrimmel i morges- bleeeeeeeenda hvit....-he-he-visste jo d da¤%!

 

klem-klem

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjuuuulp, dag 23 og skyggestrek på billigstrimmer?????????????

 

Dette blir spennende:) Teste i morra tidlig igjen!

 

Ønsker dere en fiiiin dag jenter! Brrrrrrrrr-18 hos oss i morges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle flotte damer! Godt nyttår til dere alle sammen! La babystøvet regne gjennom 2010 :)

 

Jeg er i uke 16 nå og ENDELIG (håper jeg) har kvalmen gitt seg. I alle fall det meste. Jeg hadde håpet å få brukt jula til å fete meg opp, men hadde noen stygge tilbakefall og var superkvalm. Ble så deppa fordi jeg endelig begynte å fungere litt.....men fet mat er kanskje ikke noe god kombinasjon med svangerskapskvalme. Nå har jeg hatt 5 gode dager på rappen og det har aldri skjedd før. Har til og med lyst til å begynne å trene igjen! Men pri nr. 1 er å få opp kiloene nå.

 

Jeg skal på ordinær UL om en uke, er kun i begynnelsen av uke 17 da, men regner med at de kan se det de skal. Blir veldig spennende, jeg tror også vi kommer til å spørre om kjønn...er nok for nysgjerrig til å motstå.

 

Dolce & G.....: Dette er jo kjempespennende! Det er jo helt typisk at en måned med lite hardtrening gir utslag! Hold oss oppdatert og lykke til.

 

Maddemor: Tenk at du er gravid igjen. Du må jo bare være superfruktbar!! Jeg synes du har en fin fin innstilling og jeg tror som du at det skal gå din vei denne gang.

 

Anki: Også masse lykke til i graviditeten. Nå er du jo nesten over de magiske 12 ukene + så positive tilbakemeldinger på ul i uke 10. :)

 

Til alle dere andre som venter på IKM, EL og til slutt baby: Masse lykke til og hold motet oppe. Husk at det klaffer for de aller aller fleste til slutt.

 

Stor klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dolce og gabbana; dette er jo bare suuuuuperspennende! Du skal se det er nå det klaffer:) Det er som ck76 sier; lite hardtrening kan være den rette oppskriten det:) Selv hadde vi jo dobbel pergo sist pp og på EL-monitorering på sykehuset kunne gyn ikke se EL på gang whatr so ever og vi la nå inn noen aksjer i alle tilfelle. Glemte helt å kjenne etter noe som helst. Hadde ikke tid til det midt i flytting og når julaften nærmet seg, kom jeg plutselig til å tenke på at det nærmet seg IKM og når julaften kom så hadde jeg tidenes tyngste pupper og kjente igjen følelsen med en gang og testet positivt tvert:)

Så jeg vet jo at det er fryyyyyyyktelig lett å si at ikke tenk på det, slapp av osv osv. Egentlig er det bullshit i mitt hode, men det funket i alle fall denne gangen:)

 

ck76; tenk at du er 16 uker allerede! Så fort det har gått! Håper at kvalmen er borte for godt nå da og at kiloene kommer på igjen:)

Gleder meg til å høre hvordan UL går!

 

Her har jeg tidenes drittdag akkurat i dag! Etter 2 netter med særdeles lite søvn i en allerede alt for trøtt maddemor, så er jeg hjemme fra jobb i dag. Hos oss er det slik at sambo står opp kl 6 og jeg kl 6.15. I går ringte klokka hans og han han spratt opp, hoppet i dusjen og jeg var så sinnsykt trøtt at jeg sleeeeeet med å få opp øynene. Han er ferdig i dusjen og kommer inn til meg og lurer på om han skal vekke lillegull, jeg sier han godt kan vente litt til. Jeg skule bare slumre pittelitt til klokka mi ringte. Sambo gikk ned, lagde seg kaffe og slo på tvn og kommer deretter rasende opp trappa igjen og lurer på hva i h... som skjer???? Klokka var jo bare 02.30. Viste seg at klokkene på begge mobilene hans hadde klikka. Jeg begynte å le og ba han legge seg igjen. Det gjorde han og sovnet kjapt og snooooooorket..... Lillegull kom inn til oss kl 4 og etter det sov jeg bare litt av og på.

Var rimelig segen på jobb i går og så fram til en god natts søvn. Men i natt kom lillegull kl 1 og etter det har jeg vært inn og ut av hans soverom i håp om å få han til å sove i egen seng. Kl 4 ga jeg opp hele greia og bestemte meg for å bli hjemme i dag. Lillegull skal PLENT ligge inntil meg, oppå meg og på kryss og tvers og stikker de spisse knea og albuene sine inn i meg over alt. Pappan er ikke god nok å kose med:(

Så skulle jeg skifte bleie på lillegull i morges og sambo klarer å være uheldig og tråkker på beinet mitt så det knaser inni der. Gikk bra altså, men der og da var det sinnsykt vondt og jeg hylte og tårene skvatt!

Så fikk jeg sendt sambo på jobb og skulle opp på badet for å ta tannpussen på lillegull og lillegull klarer å falle ned trappa! Det gikk ganske bra og vi slapp med skrekken, men tårene skvatt på oss begge.

Så fikk jeg sendt lillegull i bhg og når jeg kom hjem måtte jeg prøve å avbestille time til fysio i dag kl 9.30. Både fysio og jobb er i samme by; 30 min unna der jeg bor, så det fristet liiiiite å måtte dra dit i dag.

Fysio sa at det var ok å avbestille, men at jeg måtte betale egenandel da. Så da sa jeg at ok, jeg skjønner. Jeg får prøve å komme meg nedover da og at vi sees.

2 sek etterpå ringte fysio og sa at han hadde skjønt at det ikek var så lett for meg å komme i dag og at jeg likevel slipper å betale og heller kan få komme i morgen hvis jeg vil. Så begynte jeg å tute igjen i ren takknemmelighet......

Huff, jeg bare griner og griner og er totalt utslitt i dag...... Det er ikke noe greit, men jeg skal jo ikke klage.

Skal til tidlig UL på mandag og skal be om 50% SM og håååååper at gyn er villig til å gi meg det. Ser jo at det ikke funker å jobb 100% når jeg er så gåen og sambo skal reise bort 1 uke fra 17, januar og dahviler alt ansvar på meg og jeg føler rett og slett at jeg ikke tar nok vare på meg selv og den lille slik det er nå..... Og med tanke på de 3 jeg mistet i fjor, har jeg veldig lyst å være litt snillere med meg selv og den lille nå......

Uff, ble mye syt og klag på meg i dag, men dagen i dag er rett og slett ikke toppers......

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

68-mamma: hvordan står det til? Har du fått noe tantebesøk? Blir no spennende å se når den dukker opp dersom den gjør det...noe vi håper den ikke gjør selvfølgelig på leeeenge. Krysser fingre for at du traff på el en eller annen dag. Det var da voldsomt så mange positive tester du hadde fått...! Ikke lett å vite da når det er sikrest å hoppe i køya. Men bra dere fikk lagt inn noen aksjer. Hehe! Han er vel fornøyd mannen din! Min har hatt tørke etter jeg ble gravid. Huff. Stakkars han. Men jeg håper lysten kommer litt tilbake etter at denne første perioden er over.

 

Tirilgirl: lykke til med starten på ny pergokur. Får satse på at spiren sitter så du slipper å begynne med noe annet.

 

ck76: er du kommet sååå langt allerede. Selv om ukene har sikkert gått seint for deg når du har vært så kvalm. Har du gått ned mye da? Har ikke det problemet. Her har det allerede kommet på kilo etter kun 10 uker. Bra du er bedre no. Håper det fortsetter for deg slik at du får igjen skikkelig med energi og matlyst. Lykke til på ul. Du må inn her å oppdatere. Jeg blir no her på tråden jeg selv om jeg er gravid. Det er liksom her som er "hjemme"!

 

DOLCE: hva skjer? Testet noe mer? Du skal se du har truffet på den ene gangen...hehe!

 

Maddemor: huff, en ulykke kommer skjelden alene. Bra det gikk greit med lillegull i trappa. Du må se til å få deg litt sykemeld. Jeg har selv hatt det siden uke 5 og det hjelper veldig. Du har no også noen historier med aborter så tviler på at han ikke vil gi deg dette. Du må ta vare på deg selv. Denne gang skal det gå bra for oss alle. Bra at du fikk avbestille fysio uten å betale. Tenker på deg:-) "Klemme"

 

Litt om meg: var med jordmor igår. Det var greit. Hun fortalte meg om hva de gjør på ST.olav og på utvida ul og fosterdiagnostikk. Fikk også med meg brosjyre. Dette er det ikke noen som har gitt meg på sykehuset...hmmm!!! Det burde de da. Men hun som er jordmor hadde ifjor hospitert en uke i trondheim så hun vet hva som skjer. De er veldig flinke der oppe sier hun. Gleder meg til dette.

Idag har jeg fri, så no skal huset få seg en overhaling. Har bursdag idag jeg...blir visst 38 år. Yey!!! Ja tida går...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen kjære anki !!!

Hva tenker du om fosterdiagnistikken ?

Vil du gå for duotest eller fostervannsprøve ?

Jeg tok fostervannsprøve med sistemann, det var littegrann skummelt med den ørlille abortrisikoen men jeg visste på forhånd at en duotest ikke ville roet meg ned tilstrekkelig til at jeg kunne slappe av hele svangerskapet, så da ble det det.

De er utrolig proffe på dette på Ullevål og vi fikk kjempegod info og behandlig der.

Selve prøven var ikke vond, bare litt ubehagelig.

Var snodig å se på UL at nålen kom inn til fosteret og babyen strakk seg faktisk etter nåla da den var på vei ut av magen igjen, så da måtte legen forte seg :-)

Tok en tre-dagers etter prøven og tok det 100% med ro for å være sikker (selv om de sier man kan leve som normalt og gå på jobb dagen etterpå, så tok vi ingen sjanser der) Lå på sofaen og lekte dronning.

Og alt gikk fint.

Ved fostervannsprøve får man jo 100% sikkert svar på kjønn også, hvis dere ønsker å vite det (de spør når du tar prøven)

Jeg har skrekk for å få et sterkt skadet barn, mest fordi jeg har barn fra før som også skal få den plassen og tiden de fortjener i familien, og dette blir vanskelig hvis man får en som behøver ekstra oppfølging.

Kommer helt klart til å gå for fosterannsprøve igjen dersom jeg er så heldig å bli gravid pånytt.

 

Min syklus er helt koko - jeg fikk enda en positiv ELtest på dag 31 også og enda en på dag 34 som var igår....hoppet til køys igjen selvsagt og idag hadde jeg skikkelig masse svært strekkbart ELslim !

Har også litt mensmurringer - så da er det kanskje endelig en EL nå ?!

Min IKM forflytter seg jo hele tiden etterhvert som jeg får positive ELtester, men nå har jeg god tro på at EL er på gang her - så da satser jeg på IKM om to uker, ca 22.januar.

Har bursdag den helgen, så det hadde jo vært litt av en bursdagspresang hvis jeg ikke får mensen, men en positiv test istedet :-)

 

Veldig spent på din UL til mandag maddemor - krysser fingrene masse for deg.

 

Klem til alle dere herlige damer !

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker i første omgang duotest, så får jeg se hva oddsene er på at noe er i veien eller ikke med fosteret. Tror jeg tar avgjørelse med fostervannsprøve etter det. Men fostervannsprøve er vel litt senere? uke 14?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gode lykkeønskninger jenter:)

I dag har jeg en myyye bedre dag og var ganske opplagt når lillegull kom inn til oss kl 05.45 for å "kose litt mamma" - han ligger og hvisker til meg at jeg er kjæreseten hans "Kjæje mamman min" sier han og "kose litt mamma" og "mmmmmm"Så ligger han og stryker meg på kinnet, nusser meg og tar armen min omkring seg selv slik at jeg holder godt rundt han. Han er jo så skjønn at han er jo til å spise opp, men når jeg har sånne dager som i går så er han ikke fullt så skjønn:)

Jeg skal fikse SM, men venter til mandag når jeg likevel skal til gyn og tidlig UL. Kjenner nervene begynner å komme mtp UL nå. >Er så redd for at ting ikke er som jeg tror og føler.......

Sambo skal være med meg som støtte og vi hååååper at vi får se et friskt embryo med bankende hjerte!

Jeg tror jo egentlig at gyn er grei med den sykemeldingen jeg altså, men jeg er så redd for å bli tatt for å være hypokonder og sytete fordi jeg er jo egentlig i fin form. Men jeg føler helt ærlig at jeg klarer ikke å yte 100 på jobben og for både min, jobbens og famiilens del bør jeg jobbe redusert en periode nå og så kan andre få lov å ivareta det jeg ikke rekker på jobben i stedet for at alt blir halveis.....

 

68 mamma; så merkelig at du fortsatt driver og tester positivt! Men jeg kan trøste deg med at jeg hadde det likedan før min første graviditet. Da hadde jeg masse positive EL-tester, men blodprøver viste at jeg ikke hadde hatt EL. Det viste seg at kroppen min PRØVDE å slippe eggene, men fikk det ikke til. Hos meg KAN en forklaring være at den ene eggledern var veeeeldig trang og at egget ikke kunne passere....

men at du nå har skikkelig EL-slim kan jo tyde på at det er noe på gang nå da:) Håper du får verdens beste bursdagspresang!

 

ANki; GRATULERER MED DAGEN!!!!!!!!!!!! Håper dagen din blir fin!

Så spennende at du skal til St- Olavs da! Hvilket sykehus hører du egentlig til?

Jeg gikk der selv med lillegull - for å få han altså. Var på fertilitetsklinikken frem til vi ble gravide og ut 1. trimester og deretter på svangerskapspoliklinikken. Er superfornøyd med alle der altså! SÅÅÅÅ flinke og trivelige folk!

Hadde utvidet UL i uke 34 jeg. Var veldig spennende og veldig informativt. De var så flinke å forklare underveis.

Hadde tilsammen 9 eller 10 UL totalt i det svangerskapet pga risikosvangerskap og kun positive opplevelser med alle avd der:)

Masse lykke til i alle fall!

 

Stor klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter, jaggu er jeg gravid. Gravid 1-2 uker ,poppet frem på cbèn. Tar d hele med is i magen da jeg ikke har ikm før til lørdag.... Men må si d kom som et lite sjokk, da jeg trodde vi ikke hadde lagt inn nok akjer. Men som dere sier, d skal jo bare èn gang til;) Flaks for oss!

 

Nå mistet vi (1ma og 1sa) mellom eldste og lille rufsa, så da må jeg belage meg på d denne gangen også, kansje.....

 

Grattis med dagen Anki, 38år er jo ingen alder;) Håper du får en kjempekoselig dag og spiser masse kake:) Jeg startet med duotest når jeg gikk gravid med rufsa, blodprøvene var fine, men fikk dårlig odds når det ble sammenlignet med måling av nakkefold... Vi fikk da tilbud om morkakeprøve samme dag (vi stod på tur til å reise på sommerferie) enkelt og greit inngrep, sykem 1 uke pga jobb og fikk da etter bare noen dager beskjed om at hun var frisk.

 

Her bakes d, lille rufsa blir 1år i morra:) besemt lita frøken gitt, men guuuud så sjarmerende:) har både storebror og pappa i sin hule hånd;) Bakte sukkerbrød i går, gulerotkake i dag. Tenker jeg skal lage en oreokake også.... Vi skal ha familien til middag i morra og "vennene" til rufsa lørdag:)

 

Maddemor: så hormonene er i full sving:) ta vare på deg selv, mannen din virker som en ortli going og gutten din like så! Unn deg en sm, disse første ukene er jo så nervepirrende for oss som har mistet og vi vet jo hva som står på spill når disse pitte små underene våres utvikler seg i rakettfart de første ukene....

 

ck-håer den gode ormen vedvarer nå. Jeg var i god form under begge svangersk, så jeg venter meg ikke mye ubhag.....-bare trrrrrøøøøt:)

 

68-:jaggu står du på! lykke til, krysser fingre om at du enelig har funnet el og at en positiv test er i hus om 14 dager!

 

Nå må jeg se til å få gjort litt her jenter, ha en fin dag alle sammen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen Anki!! Håper dagen blir god:)

 

Så SPENNENDE D&G!!!!!!!!!!

 

Maddemor: den sønnen din høres bare helt nydelig ut. Hvor gammel er han? Snuppa mi skal også kose, men det varer ca 30 sekunder og så skal hun leke. Hehe. Det kommer vel med alderen, hun er bare 16 mnd. Men hun er også til å spise opp, både jeg og mannen min er helt forelsket i henne. Bortskjemte tøtta ;) Håper det går greit med sykemelding, man skal ta vare på seg selv og den lille, samt ha overskudd til å være en del av familien når man er hjemme.

 

Ck76: krysser fingrene for at dagene dine blir bedre nå. Tenk, 16 uker allerede, tiden går så fort. Stakkars deg som har vært så mye kvalm og gått ned flere kilo. Selv om jeg helt ærlig må innrømme at jeg gjerne skulle hatt noen kilo færre, men ikke på den måten der nei. Huff, vi satser på at det er over nå og at du etterhvert er tilbake i superform.

 

Påsan og puddingen: hvordan går det med angelsounden? Fått dreisen på den?

 

Jeg fikk meg jo en ukes sykemelding i romjulen, pga ryggplager. Hadde veldig lyst på videre sykemelding siden omplasseringen min på jobb falt i fisk, og jeg blir tilbakeført til en travel sengepost med nedbemanninger og alltid for få folk på jobb. Men så har jeg hørt at de skal bli strengere med å gi sykemeldinger, så jeg turde ikke be om legetime.

Til alt hell var jeg hos jordmor på tirsdag, hun målte BT til litt forhøyet, undertrykket var på 90. Da ringte hun straks legen som er like opptatt av dette trykket mitt, og jeg fikk time dagen etter. Spurte han forsiktig hvordan det var med sykemeldinger, at jeg hadde hørt de skulle skjerpe inn, men han svarte bare at det var ikke noe problem for de som virkelig trengte det. Det var unødvendige sykemeldinger de ville unngå. Samtidig sa han at han synes det er rett at jeg er hjemme, ikke akkurat pga ryggen, men pga BT. Holdt på å dette av stolen. BT er jo ikke høyt, det er bare lett stigende, med verdier mellom 130/76 og 140/90. For det meste holder undertrykket seg på 85, og det er ikke altfor høyt. Hallo - jeg har jo en essensiel hypertensjon fra før, har gått på BTmedisin siden 2003, jeg har jo bare ventet på dette. Det er klart at det vil stige når jeg har vært uten medisiner siden juni.

 

Jaja, vet ikke hvorfor jeg la ut om alt det der, men jeg ble bare så overrasket. Ser utsom jeg blir sykemeldt resten av svangerskapet. Noe jeg innrømmer høres herlig ut. Har allerede laget lang "to do" liste, nå skal det ryddes i skuffer, skap og loft:) Vi skal jo flytte til sommeren, og jo mindre jeg må pakke og sortere som høygravid og nybakt mamma, jo bedre. Og det skal trenes regelmessig!

 

Det aller deiligste er å sitte inne i varmen og se på Grey's anatomy mens det er snø og 24 blå grader utenfor!!! :)

 

Det var litt fra meg. Er superlat i dag. Mannen har fri denne uka, så i dag sto han opp og leverte snuppa i bhg, mens jeg klarte å karre meg opp kl 12. Hehe. Har nå spist fruktsalat med yoghurt til frokost, Bim'et litt, og tenkte å slepe meg avsted på Sats før jeg henter snuppa.

 

Ha en deilig dag dere!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte en ting: Det var utrolig kjedelig å høre at tantekreket kom denne mnd også Meg & lille snuppis. Jeg trodde hun ville holde seg unna. Trøsteklem til deg, og du skal se at første IKM i 2010 blir den avgjørende!! Nå har TR å holde seg unna et års tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Jeg har nå vært inne på tråden her flere ganger men har til nå ikke vært en av de aktive skriverne. Innleggene her er jo de flotteste "avhandlingene", så det skal en del til å matche de ,-)

 

Vi er i den 7. pp, om man regner fra da vi begynte på å bli gravide i sommer. Jeg hadde en SA i høst, i okt. Dette var første gang jeg mistet. Vi har to barn fra før, første kom "plutselig" og men det andre barnet tok det 6pp før vi fikk klaff.

 

Da jeg mistet sto vi midt oppi innflytting til nytt hus. Det var en absurd opplevelse. Vi hadde nylig fått positiv test (mistet i uke 6),og skulle flytte inn i vårt nybygde hus hvor vi endelig skulle slå oss til ro og med enda et familiemedlem på vei. Vi gledet oss selvfølgelig veldig. Da hovedflyttedagen skulle starte begynte jeg å blø som en foss,og jeg skjønte raskt at gravidieten var over. Jeg hadde hatt en del murringer og stikkinger, samt ømme pupper men alt dette forsvant i det blødningene starta. Det ble en ambivalent periode med sorg over aborten og glede over å ha flytte inn i nytt hus.

 

I ettertid har selvfølgelig tenkt på om det kunne være flytting med bæring av tunge ting og flyttestresset som var med på å framprovosere aborten. Nå er det jo ikke uvanlig å miste så tidlig i svangerskapet, men man prøver jo alltid å finne en grunn for det som har skjedd.

 

Nå er jeg som nevnt i 7pp. Har denne pp spedd på med litt bidronninggele og Wild yam skal jeg begynne å ta til fredag (hadde eggløsning i går kveld/natt) i håp om at det kan gi et lite ekstra puff i riktig retning ;-)

 

Fram til IKM skal jeg bake mange kaker (he he) for jeg skal feire bursdagen min. Ser det er mange steinbukker blant oss over 30, moro ;-)

 

Til alle dere her på tråden: lykke til med både graviditet og det å bli gravid. Det er utrolig hyggelig å lese alle innleggene deres. ;-D

 

Ha en flott dag med sol og kulde (hvertfall her sør i landet). :-D

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHAHAHAHA...:-)

Eg va på facebook og fikk et lite hint...så eg måtte inn her og sjekke.....:-) Grattis D&G...steike artig....:-) Vi må vel hive oss rundt snart og få starta prøvinga...:-P

Hei tel alle kjente og ukjente...:-)

Det går bra med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda - supermegapositiv ELtest i dag også, for andre dag på rad (test-streken kom faktisk opp FØR kontrollstreken og var mye sterkere enn den) så da er det virkelig EL nå.

Jippi!

Hoppet i halmen i går og skal få til en runde til imorgen :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år alle sammen!

2010 er her, jula er over og her sitter jeg fortsatt absulott ugravert..

Hadde aldri trodd at jeg skulle gå inn i det nye året uten å være gravid jeg, men her sitter jeg altså, ting går ikke alltid som en tror.

Hva om det ikke blir no 2010 baby, og hvor lenge skal vi holde på med dette... ?? jeg er da bare 41, det må da være mulig..

TR kom nær ei uke forseint, rakk jula akkurat.

Her har EL akkurat passert, vi har vært bortreist og jeg har vært syk,så jeg er redd vi ikke har fått lagt inn ønskelig mange aksjer denne gangen, men noe ble det da...

I tillegg kom min kjære hjem etter trening rett før jul og la ut om hvor deilig det er med badstu når det er så kaldt, ikke så lurt kanskje sånn midt i prøvinga.. Han ble ganske paff når jeg minnet ham på at "smågutta" ikke synes badstu er like deilig,, med lite kos og løskrutt er det ikke sikkert vi har så gode utsikter denne måneden nei...

 

Her inne har det jo skjedd mange hyggelige ting siden sist da.

 

Anki- så godt å høre at alt går så bra denne gangen, det gir håp.

Gleder meg på dine vegne.

 

Så gla - du må kose deg masse på tur, lade opp batteriene ordentlig.

Skjønner godt at du er lei.

68-mamma håper du endelig har funnet EL nå da og at det klaffer denne gangen. makan til utholdenhet, du går fullt og helt inn for oppgaven. Da ligger vi sånn noenlunde likt i løypa.

 

Maddemor og Dolce - Gratulerer så masse med spire, krysser fingrene for at det går som smurt denne gangen. Maddemor, det høres ut som du har det litt vel slitsomt, ta vare på deg selv nå og lykke til på UL.

 

Påsan og puddingen - så deilig med hjertelyd, da kan man roe seg litt ned, før du vet ordet av det sitter du der med babyen din.

 

Bumblebie- kos deg med magen og nyt dagene, det er deilig å kunne ta det med ro når man ønsker det.

 

Så EL jegere og IKM'ere ,lykke til med testing og prøving av alle slag, det er koselig å følge med på dere alle her inne.

Jeg går nå inn i den lange ventetida, lurer på om jeg skal droppe tempinga til IKM denne gangen, det er så nervepirrende, allerede etter 3 dager ser jeg klare positive tegn i kurven min. Det er naturligvis fint men det betyr jo ikke så mye og jeg er like spent hver morgen jeg våkner, blir lett litt mye...

 

Ha fortsatt ei herlig og kald vinteruke. Idag er det "bare" -12 her, jeg fryder meg og lengter etter våren...

 

Litenspire**

 

FORVENTET IKM:

 

- Drømmer om jente ♥♥♥ (gift, 35 år, 3 barn). IKM 16. desember.

- DOLCE ikm 17.des (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- Dotten ikm ca 22. desember. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, IKM 25.12.09 sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 30. desember (pergofrimnd.)

- så gla': ikm ca. 5. jan. (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA?, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM 7/1-2010 fortsatt pergofrimnd :)

. Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 20. januar, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

 

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: venter gutt 27.april 2010 (31 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- anki: termin ca 4.august 2010, 3SA og 2 MA, gutt 6 og gutt 9.

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare gi deg en lykke-til-klem Litenspire** :-)

 

Det blir vår tur i år - 41 er da ingenting !!

Tipper vi har masse fine egg igjen, det gjelder bare å lure ut det rette denne måneden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jettebazooka!!! :-0

 

Må ha tidenes eggløsning nå - i dag er fjerde dagen på rad jeg får superpositiv eggløsning !!

Det har aldri skjedd før, ikke på Pergo engang fikk jeg mer enn to dager med positiv test.

Test-streken kommer opp med EN gang, før det er antydning til kontrollstrek engang - og blir vanvittig sterk.

Jeg har måttet sjekke bruksanvisningen hver kveld nå, jeg tror jeg tar feil av strekene, men det er teststreken som er så sterk.

Vanvittig morro og jeg håååååper det kommer et friskt og flott superegg !

Vi pøser på med svømmedyktige soldater og krysser fingrene hardt.

I kveld skal vi lage litt deilig, sterk mat og ta et glass vin og kose oss så fort ungene er i seng - selv om det er sex-fri kveld i kveld ;-)

Kan jo ikke peise på hver dag heller, må la svømmerene få tid til å vokse seg store og sterke før vi slipper dem løs.

 

Riktig god helg, alle sammen !!

Hold varmen - he he.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke lykke til -68mamma! Du skal se at det er et gullegg som har laga seg til!

Håper du hadde en fin keld i går. Rødvin hørtes deilig ut.

 

Nydelig vær her. Idag blir det en tur på fjellet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til -68mamma: Har du testet deg med en graviditetstest nå i disse dager???? Du har jo testet positivt på EL så lenge nå synes jeg. Du vet jo det at EL-test også kan slå ut ved en graviditet? Siden du har hatt maks utslag over flere dager nå så ville jeg ha tatt en graviditetstest nå jeg altså!!! Fikk bare en merkelig følelse på at du faktisk kan være gravid!!! Hold oss oppdatert da :)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse spennende nytt her!

Gratulerer så masse Dolce! Tenk at den satt :) Det var gøy.

 

Og neida, jeg har ikke gått ned så mye; 4 kg, men veide i utgangspunktet 60 kg så det er jo litt. Har allerede gått opp 1 kg igjen, så nå drøsser de vel på (kg) :)

Vi ønsker å finne ut kjønn, så håper den viser seg frem bra!

 

68-mamma: det er det rareste jeg har hørt! Kanskje kroppen prøver å ha eggløsning, men ikke har fått det til før nå i går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...