Gå til innhold

NY TRÅD - "OSS OVER 30"


☆Meg og lille snuppis+knerten☆

Anbefalte innlegg

Åååååååååååååååååååååå er så spent på deg kjære Maddemor............

 

Klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maddemor - har du fått noe tall på hcg fra igår? Er så veldig spent på deg! Men har en god følelse for deg. Det virka som du var der ca samme dag som jeg (tror jeg var 6+1 eller 6+2 utfra egne beregninger) Gyn mente jeg bare kunne være 5+2 *(eller i min 6.uke). Dette var helt feil i forhold til når det kunne ha skjedd. Så krysser alle fingre for at du får det svaret du ønsker. Klemme Klemme til deg fra meg:-)

 

68mamma: er testene fortsatt svakere? håper det har satt seg fast en spire og at neste grav.test du tar er positiv. Tvi tvi.

 

Selv er jeg fryktelig pessimist no. Er akkurat der den lille spiren min døde sist no (11+2).Kjenner redselen litt ja...! Huff! Men alt går selvfølgelig bra denne gang.

 

Velkommen til deg nye. Husker ikke nicket ditt. Her deler vi positive og negative ting, får ut frustrasjon og glede og nyter godt av hverandres erfaringer. Når du først begynner bli aktiv på denne tråden er det vanskelig å komme seg bort fra den. Alle sammen her inne er liksom blitt mine venner. Glad i dere alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at dere tenker på meg jenter:) Det varmer virkelig!

Jeg har ikke ringt for å få svar på mandagens hcg-prøve. tar det i morgen ettermiddag, så får jeg svar på begge prøvene der og da og slipper å ligge og gruble i hele natt på at det MÅ ha steget så så mye i hele natt.

Jeg er faktisk veldig positiv jeg nå da. Føler at alt er som det skal o at UL bare var bittelitt for tidlig.

 

Kjære anki; dette skal gå veien for oss begge denne gangen skjønner du, så prøv å slapp av:) Sender en stor trøsteklem i disse skumle dagene med tanker om at det går finfint:)

 

Så gla; tusen takk for de koselige meldingene du har sendt meg:) Høres flott ut at du er så avslappet ifht prøvingen nå. DU skal se at nå sitter den:)

 

Min kjære tiril; tusen takk:) Tenker på deg og mamman din som er supertøff! Stor klem

 

Stooooor klem til dere alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott du har en god følelse Maddemor - det har nemlig jeg også, og jeg er sikker på at du bare har blitt befruktet litt senere enn du tror.

 

Idag fikk jeg positiv ELtest igjen, jeg blir snart gæren, kjenner jeg.

Skal dette egget aldri slippes da ??!!?!

 

Jeg får prøve å få en time til UL neste uke og få sjekket eggstokkene og se hva som skjer egentlig.

Mulig det er polycystiske ovarier - at det ligger masse egg som ikke vil løsne (slik jeg hadde da jeg hadde sluttet med pillen i sommer) og da må jeg vel på Pergo for å få eggløsning igjen.

Og få Primolut først for å få blødning.

 

Æsj, hadde håper jeg skulle klare å få EL av meg selv nå etter aborten og siden det er gått 7 måneder siden jeg sluttet med pillen.

Men ting har vel forandret seg siden jeg sist prøvde å bli gravid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke, lykke til i dag maddemor!!! Tenker masse på deg :)))

 

Jenter, nå trenger jeg litt hjelp av dere...

Nærmer meg snart EL nå, er i dag på CD 10 og i går fikk jeg tak i pergo på apoteket og kjøpte med meg to stk graviditetstester samtidig som jeg tenkte jeg skulle ha liggende frem til neste IKM.

 

Når jeg kom hjem begynte jeg å tenke på at sist TR var litt merkelig. Den var veldig lys og veldig kort (sorry, for intimdetaljene her altså) ifht hvor mye og lenge jeg har TR. Tok en gr.test i går for å være helt sikker på at jeg er gravid da jeg tenker at jeg skal begynne på ny pergokur igjen fra neste mnd, dessuten har magefølelsen vært litt på og av i det siste og mannen kommenterte for noen dager siden at brystene mine har vokst og blitt så store i det siste(!!). Det er nok bare innbildning og jeg har lagt på meg litt etter jula og ferieuka vår første uken i januar. Uansett tar jeg en gr.test og så viser den ultrasvak positiv???!?!??!??!?!

Hæææææææ??!?!??!?!

 

I dag er jeg på CD 10 som sagt og forventer EL i løpet av de nærmeste 3-6/7/8 dagene og i dag oppdaget jeg noe begynnende og lignende El-slim - da lurer jeg på om CB testen kan være sensitiv overfor hormoner i forbindelse med EL?? Har aldri hørt om det før, og tenker at det er lite sannsynlig...Jeg vet jo at det kan gå andre veien at man kan teste positivt med EL tester når man er gravid, men ikke omvendt?? Noen andre som har hørt om dette eller?? Hører jo så mye rart om disse CB-testene.... men jeg er ganske sikker på at jeg ikke er gravid - jeg testet negativt helt frem til IKM sist...

 

Merkelig, altså.... blir jo spennende å følge med på kroppen de nærmeste dagene, tenker på ifht El-slim, El-smerter osv... Har ikke kjøpt noen EL-tester denne pp`n heller!! Tenker at jeg skal stole på kroppen min og prøve å slappe av litt :)

 

Dagen i dag har vært veldig bra hittill - gått meg en liten tur (er bare -8 her i dag!) og tatt 20 min solarium - herreguuuuud, det var deilig å få litt varme og ny glød!! Har ikke ligget i solarium på over 2 år, så det var godt :)

 

Nei, jeg får vel prøve å gjøre noe fornuftig i dag - støvsuge, vaske klær, rydde litt :)

 

Ha en strålende fin onsdag jenter!!!

 

Stoooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

68_mamma: positiv igjen???? Nå skjønner jeg ingenting..... men hvis du har pco så kan det som tidligere sagt også forklare at kroppen din prøver og prøver.... Jeg har 1 råd til deg da; kom deg til en gyn så fort som mulig og dersom du har et stort og fint egg som ikke vil slippe men ellers er modent og fint, kan gyn gi deg EL-sprøyte.

 

Meg og lille snuppis; hmmmmmmmmm graviditetstester slår jo ut kun på hcg mens lh-tester kan slå ut på hcg..... Så det skal ikke være mulig å få pos test bare fordi EL er om hjørnet....

Kan det være at du har hatt en kjemisk igjen da?

Ellers ville jeg tatt en ny test igjen om 1 uke jeg da. Da vet du litt mer om du skal kontakte lege eller om den er helt negativ....

Jeg hadde i alle fall droppet pergo denne pp, men det har du vel uansett tenkt å gjøre ikke sant?

 

 

Så litt om mine resultater på hcg i dag:

På mandag var jeg ca 6+0/6+1-2 et sted. Da hadde jeg 19000 i hcg og i dag hadde jeg 35412! Så stigningen er kjempefin og gyn sa at noen gynekologer ville kanskje sagt at hcg er for høyt i forhold til at han ikke fant hjerteaktivitet på mandag, men han visste bedre sa han. Så han mente at jeg ikke trenger å engste meg og at dette kommer til å gå fint. Han spøkte til og med med at hadde han ikke visst bedre ville han trodd det var femlinger der inne:) Men det er altså ikke det altså:)

Så da får jeg senke skuldrene og bare slappe av sp godt jeg kan frem til UL på mandag!

 

Stooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så flott Maddemor :D

(lurer i kulissene her i denne tråden jeg lol)

 

selv er jeg over El, litt usikker på hvilken dag det var, men ladykompen anntyder at det kan ha vært på dag 13/14.

er på dag 21 i dag.

 

aner kke om jeg har symptomer på noen G denne syklusen jeg :S etter jeg begynnte på de pergotimepillene har jeg murringer og vond korsrygg hele tiden :(

det eneste som slår ut i tillegg nå er at jeg tydeligvis er "premenstruell" for jeg har hatt en helsikes energinivå i dag :) har fått rundvasket hele huset.

når jeg gikk gravid med datteren min var jeg premenstruell hele svangerskapet... er jo lov å håpe da... synes det er litt for tidlig å bli premenstruell enda? er jo tross alt sikker 9 dager til IKM :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

 

Er så glad for at det går bra med deg maddemor - tenkte veldig mye på deg i går og var veldig lettet da jeg leste innlegget ditt. Dette kommer til å gå bra nå skal du se :)))

 

Frk Marge: Pergotime er en helsikes hormonell kur - jeg ble så premenstruell som jeg aldri har vært vært - en tikkende hormonbombe av en annen verden, hehe - men hva gjør man ikke for å få en liten spire??

 

Dersom jeg ikke blir gravid denne pp`n heller - så skal jeg begynne på trippel pergokur i februar. Siste dobbelkur var jo i oktober - så jeg har nå hatt 3 pausemåneder uten pergo - kroppen burde være noenlunde stabil nå. Krysser fingrene for at jeg slipper trippel pergo da. Denne måneden går jeg på bidronninggele frem til El og så begynner jeg med wild yam etter EL - er spent og håper at det skjer noe nå. Føler liksom at nå er det virkelig på tide - og denne gangen skal det gå bra!!!

 

Hadde egentlig tenkt å vente med å legge inn aksjer så tett opp til EL som mulig denne gangen. Har jo prøvd så mye forskjellig nå, sex hver dag, sex annenhver dag, sex hver tredje dag osv, men ingenting har jo funket - men vi sprakk i går da, på CD 10, hehe - så håper det blir bra allikevel :)

 

Ellers ønsker jeg dere alle sammen en riktig, riktig god helg :)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er innom denne trråden og 'smugleser' innimellom - dere er en gjeng med skrivelade damer! Kjempekoselig å lese om deg anki - som jeg har fukgt tidligere også - og at det ser ut til å gå bra med deg nå. Kjempemasse lykke til!!:-) Og Maddemor, nå kan du senke skuldrene og slappe av, med den hcg stigningen er det helt sikkert en sprell levende krabat der inne! Lykke til til deg også! Og påsan og puddingen og D&G og dere andre 'graverte'! Vi 'ugraverte' får håpe på at 2010 er året det skal skje!

69-mamma: håper at egget slipper snart, dette er jo bare til å bli sprø av! Temper du i tillegg for å se om el har vært?

Meg og lille snuppis: kanskje du rett og slett er gravid??Krysser fingre for det!;-)

Selv er jeg en dag på "overtid", ikm igår og foreløpig ingen tegn til tanta...Vi har prøvd så lenge, over 3 år, så derfor tør jeg ikke tro noe annet enn at det bare er tanta som er litt forsinket og har derfor ikke testet enda! Har fri idag og får ikke gjort noe fornuftig her hjemme, barre virrer rundt og er på toalettet ca hvert kvarter, he-he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops, går litt fort på tastaturet her: mener selvfølgelig 68-mamma, ikke 69...selv om å juge ett år på alderen sikkert ikke gjør noe, he-he. Er forøvrig født i 68 jeg også. Fiiin årgang;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hillbillie : :-D Nydelig årgang, -68 !

 

Her fikk jeg enda en positiv test i går, og så negativ igjen idag.

Merkelig rett og slett.

Har murring hele tiden, ikke noe spes slim.

 

Har fått time hos gyno neste fredag - håper hun kan se noe og gjøre meg litt klokere.

Sprøyte ? For å løsne egg ? Er det kun èn sprøyte som skal til, og hva heter den ?

 

Tenkte litt på...hvis jeg nå har hatt et gullegg liggende klart i 40 dager - er det da noe lurt å få det befruktet ? Kan det være "gått ut på dato" eller noe slikt når kroppen har forsøkt å løsne det så innmari lenge ?

Har jo ikke lyst på en ny abort heller...

 

Kan man plutselig bare få PCO(S) ?

Uten å ha alle de andre symptomene ?

Eller er det bare et tegn på at jeg begynner å bli gammel, det at eggene hauger seg opp i eggstokkene ?

(fikk sjekket hormoner for ett år siden, var da milevis unna noe overgangsalder, alle tall var flotte)

 

Jeg får ta en ny grav-test om en stund - og så skal jeg jo til legen på fredag, så hvis vi passer på og ikke har sex mer før jeg skal dit - så burde det vel ikke være noen fare for at jeg er så nygravert når jeg kommer til henne at hun ikke kan se det og at det ikke slår ut på en test ?

(for jeg vil jo ikke spolere en sped spire med noe sprøyte eller Primolut eller pergo)

 

Kjempeglad for så flotte tall Maddemor !!!

Dette er jo helt på plass slik det skal være, så deilig !

(kan jo være det er flere enn èn der inne - selv om legen bare så ett rusk på UL - kan jo ligge bak eller noe ?)

Ble veldig glad for deg nå - stooooor klem !!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp igjen dere herlige damer:) I alle modeller....hehe

 

Ja da har jeg vært til en ny gyn kontroll. Tror helt sikkert jeg hadde blitt veldig skremt om jeg hadde lagt sammen alle de pengene jeg har brukt på dette "prosjektet".......uff, ikke lite iallfall:/

 

Vi fant en kjempe fin follikkel, på 20x27 mm, og det er rekord hittil:) Fine slimhinner på 12 mm, så alt så veldig bra ut:) Har jo tatt trippel pergokur denne mnd. Så skal sette en Pregnyl sprøyte i morgen tidlig, også er det bare og "pese på" denne helgen iallfall.....hi hi-så hvis dere ser lite til meg her inne i helgen vet dere grunnen:)

 

Så tok jo min samboer ny sædanalyse på torsdag, skal bli spennende å se om den har forandret seg mye på litt over et år.

 

Sitter ikke spiren denne gangen, blir det trippelkur neste mnd. pluss en ny runde med utvidede blodprøver. Og skulle den ikke sitte da eller, bærer det strake veien til Aleris eller Volvat. Men jeg skal jo være så ærlig å si jeg håper inderlig vi får det til på "gamlemåten" hjemme i vår egen seng.....hehe.

 

Kjære -68mamma, kjenner jeg nesten blir litt stresset på dine vegne jeg, er det mulig eller?????????? Lurer på hva kroppen din holder på med egentlig. Håper virkelig du får svar neste uke og at det bare er en liten fille ting, og ikke noe som tar tid og rette på.

 

Og må jo bare nok en gang si at jeg er sååååååååå glad på dine/deres vegne kjære Maddemor, det bare SKAL gå veien for deg:)

 

Hopper til sengs snart, må jo sove og hvile ut før den store hompedi helgen vi har fremfor oss......*smiler*

 

varm natta klem fra meg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære, kjære Tirilgirl - det ser ut til at du virkelig har lagt gullegget denne måneden - åh, som jeg håper det klaffer for deg nå!!

 

For min del tror jeg faktisk denne pp`n går til helv.....for denne gang!!! Mannen kom hjem fra jobb i stad i utrolig dårlig form - ser ut til at han holder på å få influensa - verking i hele kroppen, varm/feber, kvalm, svimmel, uvel :(

Han har ligget rett ut på sofaen siden han kom hjem for 5 timer siden...Har prøvd å pleie han så godt jeg har kunnet for å få ham fort frisk igjen - men det ser ut til at han bare blir verre og verre - stakkars mann!!

 

Har bare fått langt inn aksjer èn gang denne pp`n - og det var for 2 dager siden på cd 10, æsj - dette var litt trasig nå synes jeg :(

Tror ikke det blir noe spire av sex bare 1 gang denne pp - det er jo fortsatt 3-4 dager igjen til EL!!! Er første gang vi har hatt såååå lite sex i en prøveperiode - er jo vant til å kjøre på hver dag eller annenhver dag i EL tiden - så dette var en litt uvant situasjon... så det skal virkelig ett mirakel til for at det skal klaffe denne gangen :/

Så da kan man vel si at denne pp`n er kjørt, og det allerede FØR EL :(((

 

Får satse på neste pp da - skal da begynne på trippel pergo - så får håpe at mannen er frisk og at det skjer noe da!!!

 

Ønsker dere alle sammen en riktig, riktig fin helg :)

Får prøve å ta meg en liten pause hvis jeg greier...

 

Klem fra

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men kjære deg da, var ikke han syk for ikke så lenge siden også???????

 

Det er jo bare så utgjort når det nærmere seg EL og alle ting. Vær forsiktig, det er da hormontrollet har lett for og dukke opp.....snakker av erfaring!!!!!!!!!!!!

 

Har ei venninne, da de prøvde fikk de beskjed om og være uten sex en mnd. før de skulle prøve, og den satt på første forsøket!!!!!! Så det er ikke sikkert løpet er kjørt for dere......gi han noen dager, og kanskje han orker en liten innsats:) Hvis ikke får du bare se på det som en mnd. til som kroppen kan komme seg på før neste pergo runde:)

 

Håper likevel spiren gjør sin ankomst hos dere om ikke for lang tid.......er det helt umulig å få mannen din til å ta noen undersøkelser???? Kan jo tenkes det ikke er så mye som skal til for og rette opp evt. ting som gjør at man ikke blir gravid???? Vi går jo til gyn så ofte og blir jo fulgt opp på den måten........bare en tanke jeg har:)

 

Godt og høre fra deg forresten, stille her de dagen du ikke er her:))))

 

Glad i deg vennen, klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor jeg nevner det er jo fordi vi damen putter i oss disse hormonene, dette med tanke på fremtiden og om det kan øke faren for eggstokk kreft og livmorkreft. Forskning nå viser vel ikke at det er en økt risiko, men man vet jo ikke hva fremtiden vil vise.......

 

Så derfor ble vi enige her i heimen at han også skulle undersøke seg. Skulle det vise seg at kvaliteten hans er blitt dårligere, hjelper det kanskje ikke at jeg bruker pergo.........og da må vi benytte oss av andre metoder:)

 

Klem igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Tirilgirl :)

 

Joda - det stemmer det, er ikke lenge siden han var syk sist, bare en 2-3 mnd siden hvis jeg ikke husker feil?! Uansett har jeg akkurat overhørt at han "ropte på elgen" fra annen etasje for 10 min siden :(

Så det er ikke noe tvil om at han er skikkelig syk nå ja, stakkars mann :(

Håper ikke at jeg får det - og skulle jeg få det så gjør det ingenting å ta av seg ett par kilo - har ikke vondt av det for å si det sånn, hehe :)

 

Mannen min jobber veldig hardt for tiden og har faktisk vært utbrent lenge, men han har så vannvittig høy arb.moral, han skal jo absolutt ikke være borte fra jobb en eneste dag - uansett om han er uggen eller dårlig form - så han presser seg og presser seg og presser seg til han blir så syk at han ikke greier å stå på beina...

Nå er det faktisk utrolig sjelden han blir syk, det siste året har han vært syk 3 ganger inkludert denne gangen, ellers kan han nesten telle på 1 hånd hvor mange ganger han har vært syk de siste 10 årene. Jeg er sikker på at han har fått dårligere immunforsvar nå når han er så utbrent som han er, det henger vel sammen med psyken vil jeg tro.

 

Sliter man psykisk så får man dårligere motstandskraft, kan jo hende at det er det som gjør at vi sliter med å bli gravide også - at han ikke har det helt topp for å si det sånn - for jeg har nesten en liten mistanke om at "feilen" ikke ligger hos meg, men han vil jo absolutt ikke undersøkes nei, jeg skulle nok ha greid å overtalt han, men da måtte jeg ha brukt masse tid og krefter, så håper egentlig at det løser seg av seg selv på egenhånd.

Uff - jeg synes virkelig synd på ham nå altså... hører at han ligger og spyr igjen - stakkars mannen min :)

 

Tenker egentlig ikke så veldig på at det var utgjort at det skjer midt i EL nå. Forrige gang ble jeg jo dritsur (skikkelig hormonell ja, hehe), men denne gangen synes jeg faktisk bare synd på ham, tenker at jeg har ventet så lenge med å bli gravid, så kan jeg nok vente enda litt til :)

 

Lurer faktisk på om jeg har EL i dag på CD 12? Siste pp hadde jeg faktisk EL på CD 12 eller 13, 2-3 dager FØR forventet!!! Hadde da en syklus på bare 26 dager... Grunnen til at jeg tror jeg har EL i dag er at jeg på CD 10 hadde bittelitt EL-slim, i går på CD 11 hadde jeg el-smerter og var småkvalm og hadde vondt i hodet. Jeg har pleid å ha el-smerter og vært småkvalm og hatt mageknip m/diare når jeg har EL. I natt hadde jeg murringer på venstre side og på formiddagen i dag hadde jeg murringer på høyre side, så fikk jeg plutselig mageknip m/diare for ca 3 timer siden - nøyaktig slik jeg hadde forrige EL også!!! Nå er jeg helt fin igjen, men det kan jo være tilfeldig også, men det vil si at jeg faktisk har en syklus på 26 dager denne pp også!!! Er jeg superheldig så holder det faktisk at vi hadde sex på CD 10 - og da hadde vi "spart litt på kruttet" i noen dager!!! Så da krysser jeg bare fingrene for at noen friske svømmere har overlevd i 2 dager, hehe :)

 

Plutselig ser jeg litt lysere på ting - og skulle det ikke ha skjedd noe, så jaja - da blir det ny pp og da med trippel pergo, så blir spennende å se om det skjer noe da :) Håper jo det, men krysser fingrene for at det går bra denne gangen for dèt, hehe :)

 

Skal fortsette med bidronninggele i noen dager til - så går jeg over til Wild yam, men jeg må si at bidronninggele har gitt meg overskudd til tusen - kan ikke huske å ha vært i så god form, så glad og ha det så bra med meg selv på veldig, veldig lenge!!! Kan jo være en tilfeldighet det også - men jeg tror bidronninggele har vært med på å gi meg det lille ekstra jeg har manglet i lang tid nå... Kan jo selvsagt ha hjulpet at jeg virkelig har kommet meg med at jeg har vært hjemme så lenge også, var jo sykmeldt siden midten av november og ut desember måned fra jobben min. Fra 01.01 var jeg jo arb.ledig - så de to siste ukene har vært veldig bra. Hadde jo ferieuke forrige uke - og denne uken har jeg bare kost meg og gått turer og tatt meg en time solarium, shoppet litt - med andre ord - kost meg, hehe!!

 

Nei, får gå opp å se til den syke mannen min, høre om det er noe jeg kan gjøre for ham, hente ditt eller datt, hehe :)

 

Ha en fortsatt strålende fin helg jenter :)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tirilgirl:

Ja, jeg har faktisk tenkt på dette med disse hormonene - det er sterke saker vi putter i oss - og faren for både det ene og det andre kan man ikke utelukke. Jeg har nå gått på 3 doble pergokurer og dersom det ikke skjer noe nå, har jeg tenkt å bare fullføre 1 trippel kur - dersom det ikke skjer noe da heller - kutter jeg ut pergoen, så får vi se hva mannen og jeg kommer frem til etterhvert, skal jo til gyn igjen snart - så får se hva han sier også.

 

Vi har ihvertfall blitt enige om å prøve 1 år til - og dersom det ikke skjer noe innen da, skal vi vurdere hva vi gjør videre... men både håper og tror at spiren sitter innen den tid OG at den selvsagt signer "leiekontrakten på 9 mnd" vet du, hehe ;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars mannen din da, Meg og lille snuppis. Håper han kommer seg igjen fort! Hvis du har el nå og sex for et par dager siden kan det absolutt klaffe det, mener jeg har lest at det beste er hvis sædcellene er på plass i egglederen når egget kommer, og de kan jo leve i mange døgn. så det er bare å krysse fingrene;-) Jeg tror også at jeg skal prøve bidro. og wild yam hvis tanta kommer nå (to dager på overtid og negativ test idag...:-/).

68-mamma: godt at du har fått legetime, håper syklusen din snart stabiliserer seg! Forferdelig slitsomt når den er på utur..!

Lykke til med hompetihelg, Tirilgirl...;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, hoppr til sengs nå, skal bare ta en dusj først:) Satser på hompetitting i morgen tidlig......hehe

 

Prøver og legge meg og sove før min mann, han sovner på tre sekunder og snorker litt, derfor er det best for meg og sovne før han kommer.....hihi, også liker jeg og ligge og lese litt:)))

 

Natta klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattinatt Tirilgirl :)))

 

Har egentlig ikke så lyst til å gå å legge meg ved siden av en som ligger og spyr og spyr og spyr og snorker og sover og snakker høyt i søvne og ligger så urolig!!! Må jo bare legge meg snart, er jo så trøtt så trøtt...

 

I morgen tidlig skal jeg rett opp til det tomme huset til svigermor, og skru fra hverandre den gamle sengen som engang tilhørte min mann - den skal jeg greie å få inn i bilen på ett eller annet slags vis og skru opp her hjemme - bære det opp i 2 etasje og sette den på det tredje , skru den sammen og vips så har vi en ekstra soveplass :) :) :)

Den er visst på 90 x 200, men kan dras ut til 120, har madrass på 90 x 200, så dette blir bra, men med tiden kunne jeg godt tenke meg å kjøpe en ny madrass på 120!! Er jo kjekt å ha en ekstra soveplass nå når man f.eks er syk... Ikke fristende å legge seg ved siden av en som er spy-klein, hehe - men må jo bare bite i det sure eplet for jeg kjenner meg trøtt nå og lille snuppis våkner nok tidlig i morgen :)

 

Håper jeg greier å få gjort dette alene da - må jo ha med lille snuppis på slep også, mannen kan jo ikke passe henne da han har mer enn nok med seg selv, hehe...

 

Nattaklem fra meg også :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To negative el-tester på rad nå, håper de forblir slik resten av syklusen.

:-)

Tok for sikkerhets skyld en grav-test også i går, negativ.

Men nå legger vi inn årene for denne gang, sitter ikke spiren allerede, så får den vente til april.

Har ikke aller mest lyst på nytt november/desember-barn med tanke på kulde og mørke i 4 måneder fremover, og slit med å levere unger i barnehage og skole hver morgen til fots og med hundre lag klær som skal av og på, og med en nyfødt som skriker i vogna.

Begynner ikke med prevensjon nå, men vi kommer til å ikke ha sex på eggløsningsdagene i februar og mars.

Hvis jeg fortsatt har brukbare egg så får vi jo håpe de holder to måneder ekstra :-)

Tror ikke 2 måneder fra eller til gjør så mye forskjell, selv om jeg er "gammel".

Og da skal jeg satse på de siste 2 Pergokurene mine fra april, krysse ringrene for at de hjelper meg en gang til med å løsne gullegg.

 

Nå skjer det store ting på jobben med sammenslåing og omorganisering, så vil helst ikke være nygravid midt oppi alt dette - da er det lett å bli "valgt bort" fordi man dessverre representerer en utgift det nærmeste året.

Det skal også være ukelang firmatur (med mye drikking vil jeg tro) i slutten av februar i forbindelse med dette, så da vil man ikke kunne skjule at man er gravid heller.

 

De neste 60 dagene skal jeg konsentrere meg om å gå ned de forbaska kiloene jeg må bli kvitt (hadde vært herlig å ikke starte et svangerskap som overvektig) og trene og bli litt i bedre form.

Hvem vet, kanskje det hjelper på fruktbarheten å gå ned 10-15 kg også :)

 

Jeg kommer til å henge litt her likevel da - må jo holde meg oppdatert på hvem som blir gravide og følge dere kjære jentene her inne.

Håper dere alle blir smelt på tjukka umiddelbart !! :-D

 

Stor søndagsklem.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jenter!

Søndagen startet med nedtur her igården... Temperaturfall og da ventende TR. Temperaturen har vært litt vel lunken de siste dagene, så selv om jeg selfølgelig håpte, så kom det ikke helt overraskende på.

Det rare er at jeg har og fortsatt føler meg gravid, det liker jeg ikke..

Hva er det kroppen holder på med da? Nå håper jeg jo at jeg ikke er det, for synkende temperatur og graviditet tyder jo på svikt i hormonproduksjon og da veit vi jo hvilken vei det bærer, orker ikke mer av det...

Bare begynne å tenke på neste PP da, lurer på om jeg skal hive meg på disse trend greiene, Bidronninggele, WildYam og jeg vet ikke hva..

Noen som har erfaring?

Akupunktur? Må man begynne lenge før? I

kke mange sjangser igjen for 2010 babyen nå, jeg føler tida renner litt ut altså, skulle ønske jeg hadde litt mer is i magen, 2011 er jo sikkert ikke verst det heller, men jeg blir jo ikke akkurat yngre heller da...

 

Hvordan går det med alle dere da?

 

Anki, du begynner vel å nærme deg de magiske 12? Så flott at du endelig lykkes, det gir håp og viser at det er mulig...

 

Maddemor- så flotte tall kan en jo bare drømme om, gleder meg på dine vegne og krysser fingrene for at det fortsetter slik.

 

Meg og lille snuppis - du skal se at det er dette som skal til, roe litt ned, vi har jo sett mange eksempel på at det er da det klaffer.

 

Tirilgirl - masse lykke til, håper innstsen gir resultater.

 

Hillbillie- velkommen hit, tror jeg har våre veier har møttes før. Lykke til videre. Hvor lenge har du prøvd?

 

68-mamma - huff så rotete det har vært for deg denne syklusen, skikkelig frustrerende greier, jeg kan ikke fordra når kroppen ikke spiller på lag, og ikke kan vi gjøre noe heller alltid.

Skjønner at du vil ha en pause, tror ikke jeg hadde klart det jeg..

Håper vi ser litt til deg her inne likevel.

 

Og alle dere andre, masse lykke til med jakten på EL, symtomer, og positive tester av alle slag..

 

Den neste uka skal jeg ut og være sosial, drikke rødvin og treffe venner, familien skal få god trening i å ta ansvar, det har de jammen godt av...

 

Fortsatt god søndag til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si velkommen til dere andre nye,

 

Og så deg da Så gla', deg kan jeg jo ikke glemme, du er vel klar for cruise du nå, varmt vær og lite klær...Det hadde vi alle trengt etter det kalde været som har vært nå.

Håper du kommer tilbake med masse ny giv og energi, uthvilt og enda gladere. Håper det går bra med armen din også.

 

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei damer!

herlighet som dere skriver i helgene når jeg ikke er så aktiv da!!!! Flinke dere er:)

 

Tiril; er aksjene på plass? hi hi, krysser fingrene for deg i alle fall!

 

Og for deg også meg og lille snuppis; håper at det var perfekt timing med aksjene denne gangen:) 2 av gangene jeg har blitt gravid så har vi hatt sex før EL og ikke på selve EL......

Håper mannen din blir fort frisk igjen og at han ikke smitter dere.

 

68-mamma; kjipt at dette ikke var graviditet som gjorde at du hadde så mange pos EL-tester da...... Men kan kanskje være lurt å ta en pause et par mnd også. Tror ikke akkurat at 2 mnd har noe å si fra eller til...

Jeg for min del har ikke giddet å tenkt tanken på å hoppe over noen mnd for å unngå å få barn i den og den mnd, men det er kanskje fordi vi har slitt med dette babyprosjektet siden 2005.....Da med min historie blir det liksom mindre viktig å ikke få vinterbarn føler jeg. Men for all del; jeg skjønner at noen velger annerledes enn meg altså:)

 

Her har helgen flydd avsted.... I går hadde vi middagsgjester og det var utrolig koselig altså. 2 vennepar som kom på en bedre middag med vin, dessertvin, kaffe avec og det hele:) Alle de vet at jeg er gravid, så det ble ikke noe pes.. bare kos:) Men akkurat i det vi skulle til å sette oss, kommer gullet ned på kjøkkenet full i spy... Stakkar liten. 2,5 år, sto i døråpningen, supertrøtt og sier; "spydd mamma". Så da ver det bare å be de andre forsyne seg men jeg tok med lillegull opp på badet for å få spylt han og skylt opp alle spyklærne og tørke spy i gangen, få på han ny pysj, skifte på senga, legge lillegull, ned på vaskerommet å skylle av alle spysengeklærne og hive i gang vaskemaskina tvert. SÅ kunne jeg sette meg til bords, når de andre nesten var ferdig... men men,. Blir ikke alltid som man tenker:) Maten var sinnsykt god og jeg var ikke så rent lite stolt av meg selv; serverte helstekt indrefilet av svin inntullet i spekeskine. Og innenfor spekeskinken hadde jeg finhakket fersk basillikum og soltørkede tomater. Det ble jo så saftig og smakfullt!!! Ved sidena v serverte jeg saltbakte poteter, sjysaus, aioli, ruccolasalat med balsamico (som jeg kjøpte da vi var i italia i høst)

Til dessert hadde jeg kjøpt skikkelg italiensk vaniljeis med sjokoladesaus som stivner på isen. Veldig enkelt og himmelsk godt! Det er virkelig forskjell på hennig Olsen vaniljeis og italiensk vaniljeis ja!

Lillegull har ikke spydd noe mer, men han våknet jo akkurat da jeg hadde sovnet kl 01.30, så da måtte jeg inn hos han en halvtimes tid for å synge postman pat 1000 ganger. Så jeg selv sovnet vel i 3-tiden tror jeg..... Og ny dag starte kl 6 i dag for da var lillegull nenlig ferdig med å sove han:)

Sambo skulle få lov å sove lenge i dag, så nå skal vi snart opp å vekke han.

Ellers har jeg fått en veldig trist nyhet også da; min kjære bror er samboer med min beste venninne fra vi var 15-16 år. De har 3 barn sammen og alle trodde de hadde det perfekt sammen. Så feil kan man ta; hun har bedratt ham med å ha et forhold på si i halvannet år. Min bror tok de på fersken og hele greia er egentlig bare kjempetrist! Dette fikk jeg da høre når jeg ringte hjem til min mor og far for å fortelle gladnyheten om at jeg er gravid igjen..... Ble jo ikke noe koselig samtale med mine foreldre i det hele tatt.... jeg og pappa bare gråt og gråt og mamma ble helt perpleks stakkar.....

men men, har fått meldiner og telefoner fra de etterpå om at de var lei for at de ødela nyheten min med denne triste meldingen, men de måtte jo bare fortelle meg om dette. Jeg har full forståelse og vet jo at familien er glad på mine vegne, så det er helt greit. Nå er det min bror og de 3 barna som er viktigst å ta vare på tenker jeg. I tillegg blir det veldig vanskelig for det er jo min beste venninne som har gjort dette......

Jeg har snakket lenge og vel med min bros på tlf og forstår han veldig godt at han kastet henne på dør. Sa også at jeg er dypt sjokkert og fryktelig lei meg og skuffet, men samtidig er det min venninne vi snakker om, så jeg kan ikke bare kappe hånda av henne.....

Har ikke ringt henne ennå, for jeg tenkte at jeg trenger lit tid selv også for å greie å være konstruktiv, men i dag dukket hun opp på msn og vi fikk snakket litt sammen der. Kan være greit å ta det på msn første gangen egentlig, for da fikk jeg tenkt meg litt om på det jeg skrev. Så jeg skrev at jeg ikke var så imponert over hva hun har gjort, men at alt har 2 sider og skjer for en grunn, men at ting kan gjøres på forskejllige måter og at jeg regner med at hun er klar over dette selv og at det er nok mange andre enn meg som er moralens vokter og forteller henne hvor skapet skal stå nå for tiden så jeg gidder ikke å høre historier om ditten og datten og hvem som har gjort hva osv. Jeg synes dette var trist og håper de kommer til en løsning som er minst mulig smertefull for de og barna og at de greier å samarbeide og at jeg faktisk er veldig glad i henne selv om hun har dritt seg ut.

Virka som hun var klar over at dette ¨var en bedriten måte å "løse" konflikten på hjemmebane som de visstnok har hatt og hun var veldig veldig lei seg, men skjønte at hun måtte ta sin straff med å bli kastet ut å måtte begynne på nytt igjen og var egentlig enig i at dette var utilgivelig. Hun var også klar for å møte alle vonde rykter og slenbemerkninger fremover og mente hun måtte tåle såpass nå....

uff, det er jo bare sørgelig hele greia. Jeg synes jo IKKE det er greit å gå bak ryggen på min bros slik hun har gjort, men jeg synes faktisk IKKE det er greit at hun har det så vondt nå heller..... Det er så vanskelig å ha en fot i begge leire akkurat nå.

men jeg står nå min bror nærmest uansett jeg da. Han er faktisk min bror og han har ikke gjort noe galt........

 

Ellers er formen min temmelig fin om dagen! Er vannvittig trøtt og har veldig vonde pupper og kjenner at bekkenet begynner å krangle, men jeg er ikke kvalm:) Og da klarer jeg jo å fungere uansett. Kvalme er det verste jeg har, men litt vondter her og der er helt greit:)

 

I morgen er det ny UL og jeg er så spent at jeg holde rpå å dø!!!

Sambo drar utenlands i dag og blir borte til fredag, så dette må jeg gå gjennom alene i morgen. Gyn fant jo ikke hjertelyd på mandag. men hcg-prøvene er jo veldig bra og jeg føler jo selv at alt er i skjønneste orden. Men...... med 3 aborter er frykten der likvevel..... gleder meg til morgendagen er overstått.....

 

Ble veldig mange skrivefeil og mye meg og mitt her, men det har skjedd en god del siden sist.....

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...