Gå til innhold

NY TRÅD - "OSS OVER 30"


☆Meg og lille snuppis+knerten☆

Anbefalte innlegg

hei alle sammen

 

da melder jeg min ankomst her er jo en mnd over 30....jeg har tre skjønne barn på 9,7 og 4 og vi har da bestemt oss for og få nr 4. jeg har tatt ut h spiralen og hadde blødning i en dag noen dager etter utak vet ikk eom jeg kan regne det som mens men men....

på eldst og minste var jeg sinsykt dårlig de første 4-5 mnd hyperremesis

pyton så hadde egentlig bestemt meg for og ikke ha flere, men så fikk jeg plutselig en possitiv test men fant ut etter 14 dager at den var falsk positiv men da var jo hode og hele meg innstilt på baby så da er det påan igjen.

 

hadde egentlig lyst til og bli gravid nååååå..men jeg vil heim en tur til arendal neste uke ...eneste mulighet føre jul. har verdens beste vennine som trenger litt oppmuntring osv. og om jeg da får EL etter den blødningen og syklusen er på 28-30 så er jeg der nede da ...på en annen måte er det jo greit og vente til etter jul også...hmmmm

 

håper dere alle har en fin advent uansett.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tjoho alle sammen!

Var på ul idag og hun mente hun såg et lite hjerte. Men siden hun var litt usikker skal jeg tilbake om en uke. Hadde ingen forventninger om å få se noe idag. Er bare 6+1 så mener nok selv også at jeg er litt i grenseland her for å se noe.. Men har god stigning på hcg. Har tatt tre målinger.

 

Gyn sa jeg skulle få prøve det jeg ville denne gang. Men vet ikke om jeg gidder stresse med noe. Fikk resept på crinone. Noen som har erfaring her eller har hørt om det? Pregnyl fikk jeg sist og det gikk gale. No tar jeg 1/2dispril hver morgen og skal fortsette med det. Er plutselig blitt veldig rolig og føler jeg tar det som det kommer. Går det gale for 6.gang har jeg to friske og gode gutter, og da blir det slutt på babyprosjekt. Fikk også svar på prøver jeg tok for noen mnd siden. Alle desse var fine. Ikke noe mistenkelig med verken meg eller mannen min. Så det er no bra. Har en indre ro no og tror faktisk det skal gå veien denne gangen. Tror faktisk også det var noe feil med foster sist gang som jeg mistet uke 12. Tror kroppen ordner opp selv.

 

Så denne gang har jeg sykmeldt meg delvis allerede no og det føles riktig. Har informert arbeidsgiver og det gir meg en ro i forhold til å kunne tillate meg å være hjemme. Fikk god forståelse der heldigvis. Tar dispril og kanskje crinone. Får tett oppfølging på gyn på sykehuset med regelmessige ul. Dette for å slippe være usikker på om det fortsatt lever der inne.

 

Ble mye meg og mitt det her...!

 

Så gla: tenk om det kunne klaffe for deg også no. På tide. Lykke til med operasjon. Håper du greier skrive litt her inne.

 

Maddemor: så kjekt med nytt hus og opppussing. Elsker sånt selv jeg.

 

Maysa: Velkommen til oss. Koselig tråd det her. Her deler vi alt mulig.

 

Meg og lille snuppis: det snegler seg mot ikm? Spent på deg denne mnd.

 

Alle dere andre. Får komme sterkere tilbake senere. Ble mest meg og mitt denne gang. Klemme til alle. Straks kvelden for trøtte meg no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anki, kjære deg - neste gang får du se et bankende hjerte kjære deg. Klart det var litt tidlig i dag. Men neste gang jenta mi - da er det du som får se et bankende hjerte på en liten herlig spire :-DDD

 

Jeg, får akkurat bare lov til å skrive på pc. Ja, ikke noe særlig mer utover det. Må holde armen i ro, men fingrene i aktivitet pga blodsirkulasjonen. Fikk dritbeskjed i dag om at det er kreft, men ikke dødelig, og - antakligvis har de fått bort alt nå. Laangt og ekkelt operasjonssår som jeg ikke vil vite av. Ekkelt... Og, huden er nå så stram at det er fare for siruklasjonssvikt...hjelpes....jeg må jo bare ta alt som det kommer, men er jo en pooooositiv person, så dette går nok bra., Dette er forøvrig 2. kreftdiagnosen min, og i familien forøvrig har jeg kommet ut av tellingen, DET GÅR BRA JENTER. Sorry at det ble litt syting, Jeg tar et glass vin jeg.....

 

Håper ellers mange kommer med noen oppdateringer. Det er jo så mange her som er bare så råe på laaaaaaaange svar - men, her sier vi akkurat det vi trenger, og det er det som er så bra med denne tråden. Her kan alle si alt!!!

 

Ikm omtrent nå, men ingen tante. Spiser smertestillende og kjenner vel derfor heller ikke noe. Kommer a, så kommer a. Hvis ikke - ja.......da har jeg vært veldig heldig. Skjønt - har drukket "masse" alkohol, og tatt diverse smertestiilende og beroligende i dag. Men, ikke noe som skal skade et event. foster...

 

Jepp....da ble det masse om meg og mitt igjen. Tenker alikevell på dere alle sammen.

 

*varm klem til alle*

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Maysa:) Koselig med nye "fjes" her inne:)

Håper spiren sitter fort hos deg da!

 

Anki; så godt å høre at du er så positiv denne gangen! NESTE GANG får du se hjerte som hamrer og slår der inne skal du se:)

Du lurer på crinone; inne på gravide slitere er det mange som tar dette og der er jeg sikker på at du får gode svar.

Ønsker deg all mulig lykke til videre og hold oss oppdaterte da:)

 

Så gla; kreft ja.... det var jo ikke noe hyggelig diagnose:( Men enda godt å høre at de har fått vekk alt! Da er jo oddsene veldig gode:)

Hvilken oppfølging skal du få fremover med tanke på dette nå da?

Håper armen din kommer seg fort og at tanta di har bestemt seg for 9 mnd permisjon nå:) Har du testet ennå? Er veldig spent på deg!!!

Stoooooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Maddemor! Får den endelige beskjeden om en 14 dagers tid, så vet ikke så veldig mye mer. Ellers er det ikke noe tegn til tanta. Har ikke testet. Tror jeg har to cb liggende, men det frister ikke å brenne av noen ennå. Lei av negative tester for å si det sånn. Ser i hvert fall an noen dager.

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hold de positive tankene i alle fall! Dette går nok bra skal du se:)

Skjønner at du ikke gidder å teste. Siden du går på pergo kan det kanskje være lurt å se an et par dager først i alle fall. Tanta har en lei tendens til å bli et par dager forsinket med pergo....

 

Jeg har tatt dobbel pergo denn pp, men ingen EL på gang ifølge gyn.

Er på syklusdag 14 og har uten pergo fått el på dag 12-13-14.

Sa ril sambo i går at det er noe rart for jeg er så støl i livmora og har mye mensmurringer og det føles som det er noe der. SKal jo ikke være sånn. Er HELT sikker på at det ikke er noe der også, for da ville gyn ha sett det på UL på mandag.....

Så nå blir det spennende å se hvor lang denne pp blir før tantebesøk. Håper jeg får en normal syklus til tross for manglende EL for jeg skal tilbake i januar for å bli satt på dobbel pergo og puregon....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og hopp kjære venner:)

 

Jeg er inne og leser hver dag, mange ganger om dagen. Gleder meg til hver gang jeg går inn for å lese på akkurat denne tråden:) Dette fordi det er så mange varme, ekte mennesker her inne med masse livserfaring:)

 

Jeg tar en felles hilsen til alle sammen......grattis til bursdagsbarn, masse grattis til de som har kommet så langt i svangerskapet, fint og høre om de som har vært på tidlig UL, tøft og lese om de som har forhold bak seg med ikke så gode opplevelser, lykke til med innspurt av oppussing og innflytting i nytt hus, føler med de som har fått besøk av tt, mine tanker til de som har operert og fikk en ikke så hyggelig beskjed, tenker på deg:)))) Håper jeg ikke har glemt noen, men hjertelig velkommen til nye her inne på tråden........

 

Tror noen spurte meg et stykke oppe i tråden ang. Puregon, for det første satt jeg Pregnyl men tror vel det er noe av det samme. Effekten skal vel være at egget løsner. Gikk helt fint og sette sprøyten selv i maven, men nå er jeg vant med og sette sprøyter så det gjorde meg ingen ting. Men du kan få hjelp av feks apoteket til og sette den, eller kjenner du noen sykepleiere.......

 

Selv fikk jeg jo tt for litt over en uke siden og selvsagt veldig skuffet. Denne gangen hadde jeg jo dobbel pergokur og tok Pregnyl sprøyten, men det gjorde ikke susen likevel:) Men fikk meg jo en skikkelig kink i ryggen og kosen ble en lidelse og ikke en fornøyelse hvis jeg skal

være ærlig:/ Hadde jo en skikkelig låsing i bekkenet, og mulig det gjord sitt til at ingen spire satt seg fast, ikke vet jeg........men nå er jeg i pergofri mnd. men vet jo at hormonene virker denne mnd. også. Skal til gyn på mandag for å se om det er noen fin follikkel på gang. Og etterpå på mandag skal jeg til Balderklinikken i Oslo for å ta akupunktur. Det er et tverrfaglig sted der man kan få hjelp og støtte til flere ting. Så dette ser jeg frem til. Bla er det ernæringsfysiologer som jeg også har tenkt å ta en prat med etterhvert......tror de gå mot lavkarbo.........bruker fortsatt Metformin.

 

Heldigvis er ryggen bedre og det er bra med tanke på neste eggløsnings periode......hehe

 

En liten oppdatering fra meg jenter. I morgen skal jeg følge mamma til cellegift behandling. Heldigvis går det ganske så bra med henne, og denne helgen skal jeg ha to nattvakter. Og det er noe jeg virkelig gruer meg til......

 

varm klem fra meg:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle fantastiske kvinner her inne på verdens beste tråd ! :-)

 

(Det er klart vi skal ha treff !! Jeg er klar nårsomhelst på nyåret jeg ! - Kjempelyst itl å treffe dere i RL)

 

Fikk svar på siste blodprøve i går - HCG har sunket til 22 på dag 7 etter aborten - så da er jeg "ikke-gravid" garantert.

Dette er så lite at det ikke slår ut på grav-tester engang.

Blødningen har dratt sin vei, kun bittelitt lysebrun utflod igjen.

 

I går var som sagt dag 7 og jeg tok for morro skyld en EL test - for jeg aner jo ikke når EL kommer denne gangen, det kan ta alt fra 2-4 uker sa legen (dessuten tar jeg jo ikke Pergo denne syklusen)

Og test-streken var neeeesten like sterk som kontrollstreken allerede ?!

Var ikke det supertidlig da ?

Den var liksom slik den pleier å være dagen før den er 100% positiv de to andre syklusene jeg har testet.

 

Nå er det jo ikke sikkert den blir 100% positiv denne syklusen i det hele tatt da, jeg vet ikke helt hvordan det blir med eggløsning sånn rett etter en abort, men jeg hadde jo ikke ventet EL før på dag 14 ihvertfall !

Vi har ikke hatt noe sex etter aborten enda - men da må vi jo svinge oss igang i dag hvis det kan være EL på gang allerede.

Ingen tid å miste :-)

 

Ha en kjempefin helg alle sammen !!!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 68-mamma:)

Så godt å høre fra deg igjen!!!! Nå er endelig aborten over og du kan se fremover igjen.

Når det gjelder neeeesten positiv EL-test så kan det også være hcg-restene på 22 som gir dette utslaget.... Fortsette å ta tester i dagene fremover, blir den sterkere er det jo EL på gang og hvis ikke er det dessverre hcg som gir utslag altså.

Ønsker deg masse masse lykke til i alle fall:)

 

Her er det litt rart og litt frusterende i dag. Hormonene har tatt fullstendig kontroll over meg og det skal ingenting til før jeg griner om dagen.... Jeg og sambo hadde en kjempekrangel i morges, men er nå venner igjen nå. Krangel om en filleting bare.....

Var i BHG på luciafeiring og jeg grein og grein når alle de søte små hvitkledde barna sang så fint..... pinlig....

Tok en EL-test i dag, men tror det ble for lite urin på pinnen så det kom et feilsymbol. Men da jeg tok ut testpinnen var testestreken sterkere enn kontrollstreken og i tillegg hadde jeg en del EL-slim på siste dobesøk.... Må ta en ny test tror jeg så jeg skal på apoteket nå straks og kjøpe nye.

Ganske sikker på at EL er på gang for det er ganske ømt der nede. Men gyn sa jo at det så dårlig ut på mandag..... hmmmmm......

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våger meg frampå her?

 

Presentasjon: Småeinsteins er mamma til tre -to flotte gutter (f. 99 og 03) og ei nydelig jente (f.05, døde dessverre fra oss 09).

 

Nå er jeg klar for å forsøke å bli gravid på ny, i en alder av 36 år.

 

Har nappet ut hormonspiralen, og er klar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Maddemorami :-)

 

Aha ! Det er klart at selv om HCG på 22 ikke er nok til å gi utslag på en grav-test, så er det kanskje nok til å gi nesten-utslag på en ELtest, det tenkte jeg jo ikke på :-D

Syntes nok at EL på dag 8 var litt i tidligste laget - ha ha.

Men jeg skal fortsette å teste hver dag utover nå, uansett - siden jeg ikke har peil på når/om EL vil komme på besøk.

 

Ha ha - vi to er like emosjonelle på sånne ting som Luciafeiring og 17.-mai og slikt, skjønner jeg.

Eldste min var selveste St.Lucia først i toget i dag og var så utrolig søt og flink der hun gikk og strålte i mørket med lys på hodet og sang av full hals, og jeg stod og sippa all den nypåførte mascaraen av igjen, med minstemann på armen, jammen godt det var mørkt ute :-)

 

Bruker du Persona ?

Jeg har kjøpt den og tenkte begynne å bruke den, men det var jo litt vrient nå som jeg hadde denne aborten istedet for en vanlig mens, så jeg får vente til neste syklus med å prøve.

Har kjøpt testpinner og alt, for flere måneder siden - men så ble jeg jo gravid og trodde jeg kanskje ikke skulle få bruk for den likevel, så jeg har ikke brukt den enda.

 

Tenkte nemlig ta en prøve-pause på 3 mndr dersom spiren ikke sitter nå i desember, vente til april med å prøve videre.

Og jeg vil IKKE begynne med prevensjon igjen.

Så da er jo Persona en kjekk liten dings :-)

(Flere grunner til at jeg vil vente litt : jeg hadde en fæl fødselsdepresjon med sistemann, og jeg tror at det at jeg fikk baby i verste mørketiden og var mye alene med to små (mannen var bortreist hver uke, bare hjemme i helgene) hadde stor skyld i at denne kom. I tillegg er det utrolig vanskelig å få barnehageplass der vi bor, og barn som er født etter september er jo ikke med i barnehagegarantien, og vi har rett og slett ikke råd til å gå ett halvt år eller mer med bare en lønning - det måtte vi sist, og det var tøft. Tredje argument for å vente 2-3 måneder er at det skjer store ting på arbeidsplassen min rett over nyttår, eierskifte og ny organisasjon, og i tillegg til at det er lønnsforhandlinger i februar/mars så er det lite lurt å være nygravid akkurat disse månedene...da kan man fort være uten både det ene og det andre før man får sukk for seg)

 

Krysser fingrene alt jeg klarer for at du mot alle odds har EL denne helgen likevel !

(jeg kjenner jeg blir litt skeptisk til gynekologer etter å ha opplevd litt av hvert i forbindelse med svangerskap altså, så det er er nok lurt og ta det de sier med en liten smule salt - de er absolutt ikke allvitende og tar faktisk ofte feil de også.

 

(Ref. den historien min gyno fortalte om seg selv - den kvinnen som hadde blitt tett fulgt opp med UL og de kunne konstatere at hun IKKE hadde hatt EL siste syklus (for dette er jo viktig før man starter fertilitetsbehandling) og likevel var hun 3 uker på vei da hun kom inn til første behandling uken etter)

 

Ha en kjempefin helg - hopp i høyet og ta et glass vin, det skal jeg :-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

68 mamma...du er jammen meg en flott dame...det virker dere fremdeles som alle sammen.ønsker deg masse lykketil med ny prøving.

 

småeinsteins først velkommen inn...må bsre si kondulrer og at det er bra du vil prøve på nytt.

 

maddemor...nå skal jeg snart til arendal og gleder meg so ewn unge det er jo heime for meg. ja gjør det du føler for du.

 

alle dere andre håper dere har en fin dag og at dere nyter leketiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til småeinsteins:)

Leit å høre om lille jenta di som døde..... Sender en varm klem!

Blir spennende å se om dere får raskt klaff igjen:)

 

68-mamma; nei jeg bruker bare vanlige EL-tester fra CB digital. men så fant jeg ut at det gikk an å bruke testpinnene fra fertilitetsmonitoren i de, så da gjør jeg det for det er jo myyyyye billigere! (1/3 av prisen)

Var på apoteket og kjøpte meg el-tester i stad og den ble negativ, men teststreken er neeeesten like sterk som kontrollstreken og jeg har EL-slim og murringer så jeg regner faktisk med at jeg får positiv test i morgen. Da er jeg på dag 16 og det kan stemme ganske godt når jeg går på pergo.

Jeg var bare på dag 11 da jeg var hos gyn, så det kunne være i tidligste laget også. Jeg var i alle fall ikke overstimulert og hvis jeg får EL blir det nok bare 1 egg. Men 1 egg holder det:) Men som han sa; egget så ganske lite ut og med tanke på at jeg hadde blitt stimulert med pergo denn pp så det ikke ut som jeg skulle få EL, men som han sa; det er loooov å tørrtrene:) Har jo blitt gravid på tørrtrening 2 ganger i år jeg så:)

Blir det ikke klaff nå, blir det tilbake til gyn 18. januar for å bli enige om opplegg med pergo og puregon. Skal bli meg en festlig dame jeg da tenker jeg; hormonBOMBE!!! Og blir det klaff denne pp skal jeg vel uansett til gyn den 18 for da er jeg i tilfelle 7+3..... men tenker ikke for mye på det nå....

Selv kommer jeg ikke til å hoppe over noen pp fremover. Vi kjører på frem til vi får en frisk og fin spire i magen min igjen. Nå har vi holdt på i 17 pp og har ikke akkurat hatt flaksen på vår side med exu, ma,sa, så jeg tør ikke å hoppe over en potensiell fruktbar mnd. Det ordner seg alltid med barnehage og sånn og i verste fall får jeg bare gå hjemme på ulønnet permisjon en stund. Kunne egentlig tenkt meg det uansett jeg da og hvis sambo får fortsette i jobben noen år har vi økonomi til det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ett kort innlegg fra meg i dag...

Har fått TR for fullt, syklusdag 2 i dag, åh som det murrer og gjør vondt der nede... æsj :(

Inn i ny pp da og vet ikke om jeg kommer til å prøve så intenst som jeg har gjort over lang, lang tid nå - vet sånn ca når EL er en eller annen gang mellom 22-26 desember, så får vi se!!!

 

Venter på tlf fra den nye jobben min - hun skulle ringe meg senest i dag for hun drar på ferie fra neste uke - hååååååper bare hun ikke har "glemt" meg altså - jeg er jo så spent på å få underskrevet kontrakt og snakke om lønn osv!!!

 

Ellers er jeg ferdig med julehandelen i dag - kjempedeilig, nå kan jula bare komme, hehe :)

 

I morgen har mamma bursdag så vi drar innover til Oslo for å feire henne, en liten middag bare oss nærmeste familie, men det blir koselig!! Gleder meg til det!!!

 

småeinsteins: Velkommen skal du være!!! Uff - så leit å høre at datteren din døde. Kan jeg spørre hva som skjedde?? Hvis du orker og har lyst til å svare da...uansett, utrolig trist og leit!!! Kondolerer såååååå mye!!!!!

 

Ha en riktig god helg jenter :)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei og god lørdag alle dere flotte damer. Imponerende innlegg dere har må jeg si :-) Jeg har desverre ikke overskudd til å kommentere alt for tiden, men jeg prøver å lese alt da.

Her våknet jeg til tantebesøk i går morges. Som forventet. Nå blir det ikke el-testing de neste to pp, men vi har ikke på noen måte tenkt å være avholdende. Bare litt mer avslappet til prøvingen. Det har vi egentlig vært også denne mnd, og det har vært godt.

 

Ang. Puregon (husker ikke hvem som skulle prøve det) - jeg har også resept liggende på det, men ser ikke ut til at jeg trenger det. Eggene mine vokser seg jo store og fine. Puregon begynner man på etter f.eks. pergo, og den skal hjelpe egget/ene å vokse seg stort og fint. Det varierer hvor lenge en skal bruke sprøytene i forhold til hvor fort foliklene vokser. Når de er store nok, da settes Pregnyl som skal få egget til å løsne.

Var det deg Maddemor som skulle få det? Vet du - selv om foliklen var liten da du var hos gyn, kan den ha vokst seg stor og fin nå. Det er store variasjoner på hvor raskt de vokser. Bare stå på du :-) Har du fått positiv el-test ennå? Masse lykke til!

 

Jeg hadde tenkt å ta ny hormonkur den pp vi reiser på cruise. Men, nå er jeg ikke så sikker. Da kommer jeg vel til å sovne over middagen hver eneste dag som er kl 21, også orker jeg ikke være på noe av moroa etterpå. Jeg blir jo så sinnsykt trett av de hormonene. Nei, vi får se hva jeg gjør.

 

Velkommen inn til oss småeinsteins. Så trist å lese om datteren dere mistet. Det må ha vært en tøff tid for dere. Håper dere snart blir velsignet med ny spire igjen. Masse lykke til *klemme*

 

Det var en liten oppdatering herfra. Ha en strålende lørdag alle sammen!

 

Strøk noen fra lista som ikke har oppdatert på år og dag...

 

Dere nye må bare legge dere til på lista. Kjekt å ha en oversikt over hvem som har ikm når osv.

 

 

FORVENTET IKM:

 

- Drømmer om jente ♥♥♥ (gift, 35 år, 3 barn). IKM 16. desember.

- DOLCE ikm 17.des (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- Dotten ikm ca 22. desember. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, IKM 25.12.09 sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 5.desember. Da etter dobbel pergokur og metformin:)))))))))))

- så gla': ikm ca. 5. jan. (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA, 1 SA?, (33 år, gift, en jente -06, bor i Hønefoss. IKM ca 11 des 2009.

 

 

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin 27.april 2010 (31 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- anki: termin ca 4.august 2010, 3SA og 2 MA, gutt 6 og gutt 9.

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (tidl.Skrekkbl.fryd), (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Mortine (fått gutten sin)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ettermiddag alle jenter her inne.

 

Ja jeg har ikke vært så veldig aktiv her inne ikke på Gravid heler, føler liksom ikke at jeg har tørt å slippe gleden heilt ut på en måte.

 

Har da vært på UL på torsdagen, da var den 3,1 cm lang, den lå å fekta og leea på seg. legen meinte at alt så bra ut å at jeg ikke trengte tilbake før om 2 mnd, er ikke heilt enig i det, siden jeg mista i uke 11 sist, men¨jeg har ikke noen valg må vel bare tru på at det skal gå bra denne.

 

Velkommen til alle nye og alle andre ha en fin dag.

Har ikke fått lest meg opp etter sist jeg har vært her, sorry skal komme sterker tilbake.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

FORVENTET IKM:

 

- Drømmer om jente ♥♥♥ (gift, 35 år, 3 barn). IKM 16. desember.

- DOLCE ikm 17.des (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- Dotten ikm ca 22. desember. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, IKM 25.12.09 sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 30. desember (pergofrimnd.)

- så gla': ikm ca. 5. jan. (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA, 1 SA?, (33 år, gift, en jente -06, bor i Hønefoss. IKM ca 11 des 2009.

 

 

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin 27.april 2010 (31 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- anki: termin ca 4.august 2010, 3SA og 2 MA, gutt 6 og gutt 9.

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (tidl.Skrekkbl.fryd), (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Mortine (fått gutten sin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM:

 

- Drømmer om jente ♥♥♥ (gift, 35 år, 3 barn). IKM 16. desember.

- DOLCE ikm 17.des (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- Dotten ikm ca 22. desember. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, IKM 25.12.09 sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 30. desember (pergofrimnd.)

- så gla': ikm ca. 5. jan. (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA, 1 SA?, (33 år, gift, en jente -06, bor i Hønefoss. IKM ca 11 des 2009.

 

 

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: venter gutt 27.april 2010 (31 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- anki: termin ca 4.august 2010, 3SA og 2 MA, gutt 6 og gutt 9.

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Mortine (fått gutten sin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går unna i svingene her, det er mildt sagt en travel førjulstid som sikkert mange her kan kjenne seg igjen i. Avslutninger, Lucia, baking, vasking, julehandel, julebord og julebar om en annen...

Mye kos også da ,men man må holde tunga rett i munnen.

Her kom EL noen dager seinere en normalt, er vel ikke så uvanlig etter en SA.

Jeg leser med stor interesse her inne hvordan det går med alle dere, synes det er leit at så mange må slite så lenge med denne babydrømmen. Jeg har jo nettopp hatt en SA og en MA i Juli, så jeg blir jo lett gravid, men det hjelper jo ikke når vi ikke kommer oss forbi de magiske 12..

Denne PP'en ser temperaturkurvene kjempe fine ut, vi har truffet perfekt på EL, jeg har sluttet å drikke kaffe, kuttet kraatig ned på sukker og så vidt nippet til et og annet rødvinsglass.

Jeg føler meg gravid, uvel, mye utflod, tyngdefølelse i brystene og vondt i korsryggen. Men det ville jo være for godt til å være sant vel, får bare vente å se. Er på dag 11 DPO idag og kjenner at jeg gruer meg til dagene som kommer, litt for spennende og nesen enda verre hvis det skulle vise seg å være en spire der, hvor lenge vil den sitte denne gangen...

 

Jeg gleder meg over dere som lykkes, og ønsker alle snarlig IKMere lykke til med testing og prøvelser.

68-mamma- det er godt å lese at du er i rute igjen, du har hatt en stri periode.

Så gla - jeg håper du får gode svar på prøvene og kommer deg raskt.

Gratulerer med lite bankende hjerte Anki, krysser fingrene.

 

Heia alle oss- fordi vi fortjener det.

 

 

FORVENTET IKM:

 

- Drømmer om jente ♥♥♥ (gift, 35 år, 3 barn). IKM 16. desember.

- Litenspire** IKM 16. desember, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- DOLCE ikm 17.des (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- Dotten ikm ca 22. desember. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, IKM 25.12.09 sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 30. desember (pergofrimnd.)

- så gla': ikm ca. 5. jan. (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA, 1 SA?, (33 år, gift, en jente -06, bor i Hønefoss. IKM ca 11 des 2009.

 

 

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: venter gutt 27.april 2010 (31 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- anki: termin ca 4.august 2010, 3SA og 2 MA, gutt 6 og gutt 9.

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Mortine (fått gutten sin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påsan, når har du termin? Skjønner at du vil ha flere ul. Mistet selv sist i uke 12. Da hadde jeg vært til ul hver uke fra uke 7 og sett utvikling, og den gikk helt fint. Så var det plutselig slutt. No er jeg gravid igjen og er i min 7 uke. Skal på ul neste uke og regner med jeg får jevnlige kontroller på sykehuset. Har mistet 5 ganger så er veldig spent denne gang på om det går hele veien ut. Dersom ikke, er det slutt med prøving for min del. Har to gutter fra før så... Du får bare ringe å mase så får du vel en ul til. Dette for å roe deg. Men det går selvsagt bra for oss begge denne gang. Vi kan no ikke tro noe annet.

Du må forresten føre deg opp på lista vår!!!!

 

Ellers har jeg veldig symtomer for tiden. Er fryyyyyktelig trøtt. Sovner hele tiden. Tidlig kveld, midt på dag, etter jeg har levert på skole dersom jeg har fri etc. Er delvis sykmeldt og det er veldig godt. Merker det på humør. Mange hormoner i sving. Vonde svulmende pupper. Tisser 3 ganger om natta, som er veldig travelt. Rare og ekle drømmer...!!! Masse utflod, så jeg tror hele tiden at no fikk jeg blødning...! Men jeg er glad for alle symptomer.

 

Ellers blir jeg nok inne på denne tråden selv om jeg er gravid ja. Det er liksom her jeg hører hjemme. Synes også det var så kjekt å følge Dolce, Sanna, Mortine og dere andre som har fått gått svangerskapet ut og fått deres deilig babyer (som etter hvert har blitt store). Det gir oss som sliter håp om at det går bra. Så håper jeg kan gi alle dere håp no, og vise at det går an å få til en baby selv om en har mistet mange ganger. Så krysser bare fortsatt fingrene...

 

Ha en flott 3.advent jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur jeg har termin ca 12 juli omkring (storebror blir 8 år 12 juli hihihi )

 

Trur jeg skal ringe jordmora i morgo å høre med henne.

 

Når har du termin da?

 

Er sykmld. i heile desember pga av prolaps, veldig moro må jeg si :(

skal holde meg heilt i ro, åsså pga av babyen sa kiropraktoren.

 

 

 

Lykke til alle jenter her skal jeg lage makrell og agurksalat jammi......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye å fortelle fra fronten min i det siste - er bare så utrolig sliten om dagene, prøvingen har gått meg til hodet og jeg føler meg BESATT!!!!!!!!!!! Må prøve å komme ut av disse baby-tankene - det hjelper jo litt at jeg tenker en del på jobb om dagene - nytt jobbtilbud og er også spent på om jeg får tilbud om videre forlengelse av engasjementet der jeg er nå, har jobbet der like lenge som jeg har prøvd å bli gravid - altså 21 mnd!!! Gleder meg også til jul, men aller mest gleder jeg meg til å være litt alene med mann og barn og få tid sammen med dem!!! Ang den nye jobben hører jeg fra dem i januar måned - oppstart 01.februar - men alt er jo foreløpig bare muntlig - så håper jeg også får videre forlengelse av engasjementet, for jeg slutter ikke bare sånn helt uten videre og "gambler" på at alt går bra - jeg liker å få det skriftlig jeg da, hehe :) Så får jeg heller si opp engasjementet (dersom jeg får tilbud om å fortsette da), slik at jeg ihvertfall har jobb frem til jeg kan begynne i en annen jobb!!

 

Ellers er jeg på syklusdag 5 og orker rett og slett ikke begynne på noen ny pergokur denne måneden, har nettopp hatt en pergofri måned, men som sagt jeg er sliten av all prøvingen - så tar enda en ny pausemåned og så får vi se etter jul - etter så lang tid har jeg nesten lyst til å legge babyprosjektet på hylla, men vet at jeg ikke kommer til å klare det (men mannen har lyst til å gi opp nå da) - det er bedre å angre på noe man har gjort enn ikke har fått gjort og man angrer jo aldri på at man har fått barn, men jeg ville nok ha angret om jeg la opp prøvingen, for jeg tenker at man kommer jo ingen vei dersom man ikke prøver - og har man prøvd, ja da har man prøvd og da får man ikke gjort noe mer enn det... hehe - sikkert litt rotete skrevet, men regner med at dere smarte damer skjønner det allikevel, hehe :)

 

Er sikkert ikke så fryktelig positivt innlegg fra meg i dag - men det er nok bare fordi jeg føler meg så sliten om dagene, akkurat som en oppvridd vaskeklut, regner med jeg kommer sterkere tilbake senere!

Tipper jeg har EL en eller annen gang mellom 22-26 desember, dersom jeg følger 28 dagers syklus blir det EL på julaften, hadde vært sprøtt om det klaffet nå for da hadde jeg fått sept 2010 baby istedet for sept 2009 baby og jeg hadde da fått positiv test på en av terminene jeg skulle ha hatt dersom svangerskapet hadde vært fullført uten at jeg mistet - så dersom det blir positiv test den 08 januar - føler jeg at det blir skjebnens ironi som leker med meg :/

Dersom jeg hadde fått sept -09 baby hadde jeg termin 29.09.09 men siden jeg skulle ha keisersnitt ville jeg fått dato 19.09.09 - og dersom jeg tester positivt nå neste gang - vil terminen faktisk bli 19.09.10 - SPRØTT!!!!!!!!!!!

 

Ha en fortsatt riktig fin før-julstid mine damer :) :) :)

 

 

 

FORVENTET IKM:

 

- Drømmer om jente ♥♥♥ (gift, 35 år, 3 barn). IKM 16. desember.

- Litenspire** IKM 16. desember, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- DOLCE ikm 17.des (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- Dotten ikm ca 22. desember. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, IKM 25.12.09 sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 30. desember (pergofrimnd.)

- så gla': ikm ca. 5. jan. (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA?, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM 08.01.2010 (andre pergofrie måned på rappen)

 

 

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: venter gutt 27.april 2010 (31 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- anki: termin ca 4.august 2010, 3SA og 2 MA, gutt 6 og gutt 9.

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Mortine (fått gutten sin)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM:

 

- Drømmer om jente ♥♥♥ (gift, 35 år, 3 barn). IKM 16. desember.

- Litenspire** IKM 16. desember, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- DOLCE ikm 17.des (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- Dotten ikm ca 22. desember. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, IKM 25.12.09 sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 30. desember (pergofrimnd.)

- så gla': ikm ca. 5. jan. (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA?, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM 08.01.2010 (andre pergofrie måned på rappen)

. Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

 

 

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: venter gutt 27.april 2010 (31 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- anki: termin ca 4.august 2010, 3SA og 2 MA, gutt 6 og gutt 9.

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja jenter... Må bare fortelle at jeg fikk en flott julegave av arb.giver for ca 30 min siden, en telefon hvos jeg fikk beskjed om at jeg IKKE får forlenget engasjementet mitt etter 31.12 - lovlig sent å gi beskjed på synes jeg, bare 1 uke før jul!! Tusen takk - for en flott julegave...

 

Heldigvis for at jeg begynte å søke jobb for noen uker siden og heldigvis for at jeg har fått ett annet jobbtilbud (kun muntlig foreløpig) - men det er liksom litt synd allikevel, følelsen av å ha arbeidet hardt og ikke få noe igjen for det... Ikke satt pris på med andre ord... æsj!!! Har gjort så godt jeg har kunnet til tross for dårlig miljø osv... Har jo skrevet litt om det her før, ingen god følelse akkurat nå med andre ord...

 

Har jo tenkt mye på jobb og jobbtilbud den siste tiden - vært veldig i tvil om å bytte jobb til det jeg fikk tilbud om. Jeg var jo klar over at det var ett engasjement det jeg var i nå og selv om jeg har vært der i snart 2 år og fått forlenget før, så hadde jeg på en måte håpet å få forlenget engasjementet allikevel...

 

Da er det jo ihvertfall ikke tvil om at jeg tar jobben på sykehuset allikevel - for jobb må jeg jo ha - men det spørs med babylagingen og prøvingen da - har vi råd til det?? Jeg går jo ned fra 100% stilling til bare 60% - og lønna er jo ikke avklart ennå heller, skulle ønske jeg fikk tilbud om en 80% stilling eller at lønna er så god at jeg klarer meg på 60% - men det tviler jeg på, lønna er nok ikke såååå bra - åhhhh - skulle ønske jeg fikk dette også avklart før jul, men jeg fikk beskjed om at de tar kontakt med meg i januarmåned... så må jo bare pent vente!!!

 

Er lønna helt elendig så går det jo ikke - alternativet er jo da å melde seg arb.ledig og håpe at jeg greier å få jobb gjennom dem etterhvert!! Jobber vokser ikke akkurat på trær her i Hønefoss, og å begynne å pendle igjen til oslo f.eks er helt uaktuelt når mannen jobber delvis skift og vi har små barn i barnehagen - jeg vil jo ikke rekke verken å levere eller hente jentungen i barnehagens åpningstider, det var en grunn til at jeg måtte si opp jobben min på Riksen da jeg fikk barn. Nei, jeg får jo bare ta det som det kommer!!! Men det hadde jo vært greit å få beskjeden en god stund før - 1 uke før jul synes jeg er litt drøyt!!!

 

Måtte bare få det ut til noen... og måtte bare ha noen minutter for meg selv før jeg ringer mannen min og forteller det til ham!

 

Nei, nå skal jeg prøve å slappe av og tenke positivt, det positive er jo at jeg har fått tilbud om ny jobb, så jeg får bare ta det derfra :)

 

Ha en ellers strålende fin dag da jenter :)

 

Klem fra

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...