Gå til innhold

NY TRÅD - "OSS OVER 30"


☆Meg og lille snuppis+knerten☆

Anbefalte innlegg

Her deler vi det meste ja - også forføreriske kunstner, hehe :) :) :)

 

Maddemor: Åhhhh - dette er spennende tider for deg, gleder meg til oppdatering og håper på ett gledeshyl her inne snart!!!

 

I dag har jeg altså bursdag - tenk 34 år!!! Er fortsatt 33 år frem til kl 11 minutter over syv i kveld, da først er jeg 34, hehe :)

 

Har akkurat kommet hjem fra frisøren og skal nå overføre litt penger fra en ekstrakonto jeg har (svindyrt hos frisøren altså, er vel derfor jeg ikke går så ofte, hehe!) MEN, jeg er SUPERFORNØYD med frisyren!!!

 

Ble bittelitt mørkere (mellom til mørk brun), med noen få lyse champagnefargede striper, klippet det ca 5-6 cm, så nå har jeg hår til midt på ryggen, så krøllet hun det litt med en glattetang og det ble virkelig kjempefint!!! Har aldri vært så fornøyd når jeg har gått ut fra frisøren som jeg har vært i dag - skal bruke de fast fremover ja :)

 

Ellers skal jeg snart ut å handle litt brus og kakebunn, krem osv - får besøk av svoger og svigerinne med sine to barn i kveld - åh, som jeg gleder meg :)

Må støvsuge litt og hvis jeg får tid - vaske badet så slipper jeg det til helgen :) Så blir ikke lenge på BIM i dag, har ikke tid, hehe :)

 

Mannen min har til og med satt inn ett bilde av meg med gratulasjonshilsen i lokalavisen vår, herreguuuuuud, jeg fikk sjokk da jeg så det bildet (mannfolk vet ikke akkurat å velge det rette bildet, men, men - hehe og avisen lå oppslått på kjøkkenbordet slik at jeg så det da jeg kom ned til frokost i dag morges, hehe - men det var jo utrolig søtt og kjempekoselig gjort av ham da :)

Kalte meg sin kjære kone og en hilsen til "mamma" fra jentungen - er første gratulasjonshilsen jeg har fått i blad og så var det så hyggelig at det stod mamma der også, hehe :D

 

Fått masse fine gratulasjoner allerede, kjempekoselig altså, tar det ikke så tungt at jeg fyller 34, jeg blir jo fortsatt spurt om legitimasjon på polet når jeg handler vin, så det så, hehe - det løfter jo dagen betraktelig :)

 

Ha en strålende fin dag jenter :)

 

Stoooooor klem fra en som er veldig blid, glad og fornøyd i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med dagen snuppa:) Måtte svare deg her inne også:)

Har selv langt krøllete og veldig tykt hår og hos meg kommer det seg på 1400,- pr gang for stuss og striping av ettervekst! Dritdyrt! HAr ikke vært hos frisøren siden juli jeg nå......

 

Joda dette er veldig spennende for meg jenter, men også ganske frustrerende! IKM i dag, men ingen klar positiv test og ingen tante. Vil ha en av delene snart så jeg vet hva som skjer videre.

KOmmer nok ikke noe gledeshyl fra meg dersom jeg er gravid, men jeg blir jo glad så klart... og ganske redd.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo dere :)

I dag har jeg vært hos akupunktør, og det var overraskende må jeg si, nålene virket på langt større områder en der han stakk de inn. han mente vi hadde litt jobb å gjøre med unerlivet/delen, og det tror jeg helt sikkert han har rett i. Har tro på at dette er bra uansett. Var en flott og sympatisk fyr, og jeg, mitt idiotiske surrehode; hadde stresset sånn før jeg dro, 2 syke barn hjemme og min pappa/barnevakt som kom sent. Kom ikke på før jeg sto parkert utenfor akupunktøren at jeg ikke hadde sokker på meg, her er det skikkelig vinter og det ville se så teit ut uten sokker, at jeg kjørte i full fart på butikken og kjøpte et par. Med avanserte akrobatiske bevegelser fikk jeg de på meg mens jeg kjørte tilbake, og ikke før jeg var kommet helt inn døren slo tanken meg at jeg kanskje skulle ha undertøy som passet til anledningen, ikke en utvasket stringtruse fra forrige århundre. Det var skikkelig flaut!!

 

Men uansett gla for at jeg dro, dette var min første time :)

Så drikker jeg grapefruktjuice, og noni, og så skal jeg begynne på hostesaft når eltesten blir positiv :)

 

68mamma, jeg tenker på deg flere ganger hver dag!!! Krysser fingrene hardt for deg :0)))

 

 

Meg og lille Snuppis, Gratulere med dagen!! Så gøy å lese det du skriver haha, gleder meg til det er min tur å forføre mannen om noen dager ;) Håper virkelig det klaffer for dere denne PP :)

 

Maddemor, du har sikkert hørt om mange som har blødd litt rundt IKM, det har jeg og gjort. Og han som lå inni der da er 10 år nu. Det er fortsatt håp, håper at du kommer jublende inn her snart :)

 

Dotten, helsikkas tantekrek, håper hun tar til vettet og tar hintet neste måned :)!!

 

Anki, Gratulerer så veldig masse!!!!! Jeg håper og krysser fingre og alt for deg nå, dette må gå bra, det vil jeg absolutt tro på. Stor klem :0))))

 

Så gla, ja, de ble nedtur forrige gang her og, håper vi begge kan juble neste måned. Når har du IKM i desember? Vil bare sende over en klem og det hørtes så koselig ut med rødvin og begynne å fikse hus til jul :)!!

 

Bringebærmamma, "navnet" ditt er så kjent, har sikkert bare lest andre innlegg av deg her for vi har ikke barn i samme alder. velkommen, håper det klaffer snart igjen :0))))

 

Velkommen Fr Marge, har et skjedd noe spennende hos deg?? Kanskje jeg har gått glipp av et innlegg til fra deg?? Håper det har klaffet for deg :0)))))

 

Ha en god natt og ei flott helg alle sammen!!!

Skal legge meg under dynen snart og ønske meg noe ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å kjørt rundt på parkeringsplassen på sykehuset i 20 min (utrolig at et så stort sykehus ikke har parkeringsplasser mer en til en håndfull?) godt jeg var ute i god tid så fikk jeg komme in til UL i dag.

Min mann rakk ikke fram pga av noe greier på jobb så jeg måte gå inn aleine, men kom inn til en veldig hyggelig sykepleier som passa på meg.

Å etter å høre fra legen at se her (hadde øynene igjen, var kjempe nervøs)

så så vi et bankende hjerte ,plommesekken, og jammen navlesnoren. fikk også høre hjertelyden, deilig.

Skal tilbake om 3 uker håper på samme resulat da.

 

Den var 13,7 mm lang og alt så ut til å være bra så langt, er da 7,5 uker på vei.

 

En flott dag altså.

Så håper at denne holder seg fast en laaaaang stund.

 

Ha en fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så godt påsan. Alltid godt å få det bekrefta. Tenke du hadde en bra dag ja. Håper jeg ser hjerteaktivitet når jeg skal på ul om noen få uker. Kos deg med spiren din. Klemme!

 

Maddemor: dette er nesten ikke til å holde ut. Så spennende. Tvi tvi. Satser på at tanta holder seg borte no. Da er vi likt igjen da kanskje...!

 

68mamma: fy søren for et positivt sjokk. Dette er no bare noe en kan drømme om kan skje. Selv har jeg bedt om dette hver gang jeg har mistet at det likevel skulle være liv der inne. No krysser jeg fingre for at det går bra dette her. Tvi tvi til deg også...! Når får du vite noe mer om hcg-stiginigen?

 

Tirilgirl: huff du har hatt en stri periode. Forstår at fokuset har vært andre steder enn på babylaging. Håper det går bra med mamman din og svigermor. Ikke lett når de begge er syke samtidig. Huff. Tenker på deg og god bedring med ryggen. Klemme!

 

Snuppis: ja her deler vi alt. For en forførerske.Hihi!! og han er uvitende...! Håper denne hyrdestunden gjorde susen og du kan får verdens beste bursdagsgave. Ha en fin bursdag. Var det idag? Teflonhjerne av og til...

 

Drømmer om 4...: ja akupunktur gjør susen. Har benyttet meg av det ved flere anledninger. Virker utrolig fort på meg. Tenkte gå regelmessig under siste del av svangerskap pga økt vannmengde og sirkulasjonen i kroppen. Dersom jeg kommer så langt da... He he...syns jeg ser deg bakse i bilen når du får på deg sokker... Han har vel sikkert også sett verre enn en utvasket stringtruse...hihi.. Men skjønner deg - ikke kjekt! Vært borte i det samme selv.

 

Litt om meg selv. Var på sykehus igår og tok hcg. Skal tilbake på tirsdag og måle på nytt. Deretter skal jeg på tidlig ul allerede 9.des. Det er kanskje litt tidlig men hun håpte at hun kunne se noe da. Det var ikke kommet svar på noen av prøvene jeg har tatt, så sånn sett ble jeg gravid litt for fort igjen. Men vet ikke mer hva som skal skje. Tar en halv dispril hver morgen i tillegg til folat. Så får jeg se når hjerteaktivitet er registrert hva som skjer da.

 

Ellers velkommen til alle nye. Veldig kjekke tråd dette her... Her er det aldri noe krangling.

 

Ha en fin dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

No har jeg stått på denne gravidlisten mange ganger og håper jeg får stå der svangerskapet ut denne gang. Men tar sjansen igjen og flytter meg ned jeg...

 

 

 

 

FORVENTET IKM:

- mamma til gutt født aug 08: IKM 9. mai (33 år, 1 barn, bor i Oslo)

-attpåklattønskesNÅ;o): ikm ca 22. juni (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- sib78 ikm 6. august (31 år, 3pp etter Ma uke 20 i mars, ingen barn fra før)

- goldie, samboer, 31 år, har en gutt på 4 år. Bor i en by i Sogn og Fjordane:-)IKM 22. AUGUST:-)

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 5.desember. Da etter dobbel pergokur og metformin:)))))))))))

- så gla': ikm ca. 12/13.nov. (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Ves

- Maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, IKM 25.11.09 sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

tfold)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA, 1 SA?, (33 år, gift, en jente -06, bor i Hønefoss. IKM ca 11 des 2009.

-DOLCE ikm 21.nov (39 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo)

- Dotten ikm ca 23. november (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- Drømmer om jente ♥♥♥ (gift, 35 år, 3 barn). IKM 16. desember.

 

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin ca 1.mai 2010 (31 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- anki: termin ca 4.august 2010, 3SA og 2 MA, gutt 6 og gutt 9.

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (tidl.Skrekkbl.fryd), (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Mortine (fått gutten sin)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ta en liten oppdatering jeg også da...

 

FORVENTET IKM:

- mamma til gutt født aug 08: IKM 9. mai (33 år, 1 barn, bor i Oslo)

- attpåklattønskesNÅ;o): ikm ca 22. juni (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- sib78 ikm 6. august (31 år, 3pp etter Ma uke 20 i mars, ingen barn fra før)

- goldie, samboer, 31 år, har en gutt på 4 år. Bor i en by i Sogn og Fjordane:-) IKM 22. AUGUST:-)

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 5.desember. Da etter dobbel pergokur og metformin:)))))))))))

- så gla': ikm ca. 12/13.nov. (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, IKM 25.11.09 sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA, 1 SA?, (33 år, gift, en jente -06, bor i Hønefoss. IKM ca 11 des 2009.

- DOLCE ikm 21.nov (39 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- Drømmer om jente ♥♥♥ (gift, 35 år, 3 barn). IKM 16. desember.

- Dotten ikm ca 22. desember. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin ca 1.mai 2010 (31 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- anki: termin ca 4.august 2010, 3SA og 2 MA, gutt 6 og gutt 9.

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (tidl.Skrekkbl.fryd), (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Mortine (fått gutten sin)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må oppdatere igjen jeg også da...... tanta kom tidlig i morges da jeg var på do for å spy. Har spydd i hele natt og har en god gammeldags omgangsyke alle veier;(

 

 

FORVENTET IKM:

- mamma til gutt født aug 08: IKM 9. mai (33 år, 1 barn, bor i Oslo)

- attpåklattønskesNÅ;o): ikm ca 22. juni (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- sib78 ikm 6. august (31 år, 3pp etter Ma uke 20 i mars, ingen barn fra før)

- goldie, samboer, 31 år, har en gutt på 4 år. Bor i en by i Sogn og Fjordane:-) IKM 22. AUGUST:-)

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 5.desember. Da etter dobbel pergokur og metformin:)))))))))))

- så gla': ikm ca. 12/13.nov. (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, IKM 25.12.09 sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA, 1 SA?, (33 år, gift, en jente -06, bor i Hønefoss. IKM ca 11 des 2009.

- DOLCE ikm 21.nov (39 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- Drømmer om jente ♥♥♥ (gift, 35 år, 3 barn). IKM 16. desember.

- Dotten ikm ca 22. desember. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin ca 1.mai 2010 (31 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- anki: termin ca 4.august 2010, 3SA og 2 MA, gutt 6 og gutt 9.

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (tidl.Skrekkbl.fryd), (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Mortine (fått gutten sin)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter =)

 

En ny dag med nye muligheter!!! Var kjempekoselig med en liten bursdagsfeiring i går kveld - fikk en flaske vin, litt penger og en søt lang gardigan, ett par lange gensere og dvd-film. Var kjempekoselig med besøk =)

 

"Pasienten", ifølge Tirilgirl, er ikke på langt nær frisk igjen med ryggen sin, stakkars - var ganske ille i går også (men greier å komme seg på jobb), så han tok en diclophenac før han skulle legge seg - og siden han begynner kl 06 på jobben denne uken - la han seg ca kl halv ti... Jeg kom med ett lite ønske om bursdagssex - han spurte om det ikke kunne vente til i dag da han hadde så vondt i ryggen og var så vannvittig trøtt og sliten, jeg sa at jeg pleide å gi han bursdagssex på hans fødselsdag og da smilte han bare lurt og spurte om det var greit at han bare lå der, så kunne jeg gjøre hva jeg ville... Syntes det var litt rart og uvant, men ville ikke la sjansen gå fra oss, han sa det gikk kjempefint så lenge han kunne ligge på ryggen - det gikk fint også, hehe - tok bare ett par minutter så var han mer enn klar nok og etterpå la vi oss for å sove begge to, tror vi sovnet før kl 22 jeg :)

Så ble bursdagssex allikevel og jeg er veeeeeeldig fornøyd med innsatsen vår (eller kanskje min?) denne pp`n og satte kjempestor pris på at han "ofret" seg litt når det virkelig gjalt :D :D :D

Utrolig snill mann jeg har, hehe :) :)

I dag er jeg forresten på syklusdag 15 og ifølge babyverden har jeg EL i dag, men hadde EL-slim og EL-smerter og positiv EL-test på tirsdag, så jeg tror faktisk jeg hadde EL i går på syklusdag 14, så da får jeg 27 dagers syklus denne gangen (29 forrige gang og 26 forrige der igjen) og er i dag på 1 dpo - håper det er kjellerstuesex`en som gjør susen denne gangen og at det kommer en liten spire før jul :)

 

Jeg var uansett syyyyykt trøtt på morgenen i dag (tror jeg har sovet litt for lenge!), bråvåknet kl 08:50 med jentungen fortsatt sovende ved siden av meg, tenkte at jeg aldri i verden ville rekke å dusje, ordne meg, ordne jentungen, spise frokost og komme oss ut av døra på 20 min altså til kl 0910, siste frist for levering av barn i barnehagen er kl 0930 - da er det "barnemøte" og "samlingsstund" og da skal alle være på plass...

Så jeg ringte barnehagen og sa at hun tok fri i dag og på mandag - for på mandag har mannen min og jeg tatt oss fri fra jobben, så når han kommer hjem fra jobb i dag har vi langhelg sammen :D - det blir godt!!!

 

Selv om jeg har sovet litt lenge i natt, så er jeg helt gåen om morgenen for tiden - greier ikke å komme meg opp, er sååå sliten, trøtt og slapp - aner ikke hva det kommer av - men nå er jeg sånn på fjerde uken - første uken hadde jeg jo feber også, men ingen andre symptomer, bare slapp, sliten og trøtt. Uansett ringte legen i stad og forhørte meg om forlengelse av sykmeldingen - da måtte jeg komme ned kl 1350, så da må jeg jo ta med jentungen og deretter må jeg få levert evt sykmeldingen til sjefen hvis jeg får forlengelse da - tenker jeg sender den i posten da - må bare skaffe en konvolutt og frimerker - orker rett og slett ikke snakke med sjefen min (vet ikke hvorfor, men det er ikke alle dager man har lyst til å snakke med sjefen sin), så satser jeg på at jeg blir bedre i løpet av uken som kommer, at jeg bare er fysisk og psykisk sliten for tiden og at jeg trenger ro, hvile og søvn... og at det er det som skal til for å komme seg skikkelig :)

 

Påsan: Grattis med at alt stod bra til på UL i går - flotte nyheter, har en god følelse på at det går bra fremover... Nyt graviditeten nå, slapp av og kos deg :) :) :)

 

Anki: Har troen på deg denne pp`n, jeg krysser alt jeg har for at det går bra denne gangen... Er veldig glad for at du får skikkelig oppfølging fremover nå :)

 

Maddemor: Hvordan går det med deg?? Tenker på deg...

 

Tirilgirl: Håper virkelig at du har det bra og at du tar en dag av gangen og kommer deg fysisk og psykisk etter alt som har skjedd det siste året, du har en spesiell plass i mitt hjerte, så ville bare si at jeg tenker på deg og håper du har det så bra du kan ha det i disse omstendigheter :)

 

Til alle sammen: Gratulerer til dere som har en liten spire i magen, lykke, lykke til med svangerskapet, nyt det både med og uten plager, hehe :)

Jeg håper resten av oss får en flott julegave i år hvor vi tester positivt til jul :) Lykke, lykke til med både EL-jakta og symptomer, graviditetssymptomer, postitiv graviditetstest osv...

Tenk i dag er det en ny dag med nye muligheter, og morgendagen og fremtiden ligger som blanke ark og vi er selv med på å påvirke hverdagen vår, hva vi gjør med den og hvilke fargestifter vi vil bruke - bruk den godt jenter, ikke glem å leve i denne tøffe prøveperioden :)

Prøver så godt jeg kan selv å ikke glemme de rundt meg eller meg selv og jobber videre med saken :)

Ha en strålende fin helg jenter :)

 

Stoooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - da ble jeg sykmeldt tom 09.12 og det er deilig å kunne ta det med ro og slappe av og hvile, legen mente at det fysiske og psykiske hang sammen - og han mente at jeg hadde vært gjennom mye dette året (gravid 2 ganger, mistet 2 ganger, dødsfall til barndoms-og bestevenninne, samt pergokurer og det psykiske rundt det å planlegge å få barn) og at det tar tid for kroppen å komme seg. Anbefalte bare nok søvn og hvile, fortsette med vitaminer og mineraler, drikke masse, få frisk luft... Tar det til etteretning og jobber med saken :)

 

Litt bekymringsverdig at han fortsatt sier at immunforsvaret mitt er så langt nede så får fortsatt ikke tatt denne sv.influensa vaksinen (og så jeg som er i risiko-gruppe pga nyrene/leveren), så må jo bare vente da og håpe immunforsvaret stiger og jeg føler meg bedre etterhvert :)

Vil jo være frisk og rask, jeg er da bare 34 år ikke 94 som jeg noen ganger føler meg, haha :/

 

Nei fra spøk til alvor - liker ikke at jeg er så redusert om dagene, håper sykmeldingen hjelper meg til å komme meg raskt igjen, er på en måte godt å komme i naturlig "gjenge" igjen også, selv om hverdagen er hektisk med små barn, det er liksom noe med det å kunne "yte" og "bidra" og ha noe å "gå til"... Gleder meg jo litt til å komme tilbake til jobb også, men nå måååå jeg bare tenke litt på meg selv - ikke så lett når vi kvinner stort sett er utstyrt med dårlig samvittighet og altfor ofte tenker på alle andre og aller minst på en selv, men jammen må vi kanskje ta kroppen vår for alvor også - den sier jo ofte i fra når det har blitt litt mye, så får vel bare følge signalene da og prøve å glede meg over jula som kommer så altfor fort i år (som alle de andre år, hehe).

 

Nå er det helg, langhelg for vår del, mannen og jeg har fri på mandag, så vi skal riktig kose oss i helgen med lille snuppis :D Gleder meg sånn til å ha litt fokus på henne nå, nå er EL overstått for min del så nå går jeg inn i den lange 14 dagers fasen, som føles ut som 140 dager!!!

 

Ha en strålende fin helg jenter og så kommer jeg nok sterkere tilbake over helgen, kommer til å lese da (fra mobilen), hehe :)

 

Må bare spørre... Hadde dere noe treff i fjor?? Det var en eller annen som spurte om dere hadde tenkt å treffes i år også og kunne tenke seg å være med - hadde vært utrolig koselig å treffe dere alle sammen, bor jo bare en bitteliten times kjøretur unna - er jo opprinnelig Oslo-jente jeg da så er godt kjent, hehe. Kan vel egentlig kalle meg Sagene-jente da jeg er født, oppvokst og har bodd der i 17 år, men har bodd flere steder i Oslo etter det, tenk at jeg har blitt "bonde-bærte" og flyttet til Ringerike da, herregud, hvordan endte jeg opp her liksom??? Har bodd her i 4 år nå...Traff mannen på nettet da - og etter at vi hadde skrevet med hverandre i over 1 mnd fant jeg ut at han var fra Ringerike, trodde det var halvveis over til Bergen jeg da, hehe - men en times bil-tur unna - det går bra, men noe lenger fra byen min vil jeg ikke :D :D :D

 

Nei, får slutte av - må snakke litt med mannen også, skal kose oss med rødvin og litt snacks i kveld :)

 

Som sagt ha en strålende fin helg jenter :)

 

Stoooooor klem fra

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare "dytte" oss opp litt - kan jo ikke stå midt på side 2!!!!

Ha en fortsatt strålende fin søndag :) :) :)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen kjære venner:)

 

Da er nesten helgen over og det første lilla adventslyset er tent:) Og har vært ute og tvangskledd et lite juletre med utelys.....hehe:)

 

Ellers har helgen gått sin gang, har faktisk rukket to julemesser og fikk kjøpt både egenproduserte egg og hjemme heklede duker, så er veldig fornøyd. Skal få hengt opp julegardiner de nærmeste dagene, mangler noe til opphenget. Så kommer vel til og fylle på med julepynt fremover. Elsker nisser, og har mange av de!!!!! Min kjære samboer sier han hører de ligger og banker på lokket i eskene sine og vil ut......hehe:)

 

Ellers har jeg ikke startet noen testing, skal beherske meg noen dager til og se om tt kommer eller ikke. Skal på to nattvakter, fra mandag til tirsdag, og tirsdag til onsdag. Så får se hvordan kroppen reagerer på dette. Er ikke så glad i disse nattvaktene, kroppen blir så i ulag og kjenner med årene at de har blitt tyngre og tyngre......

 

Ellers er ryggen blitt noe bedre, i går var den ille men i dag er den bedre. Skal til kiropraktor i morgen og håper jeg blir mye bedre da etter det.

 

Til deg kjære Dotten, ikke slutt med dine lange herlig innlegg, det vil bli et stort tap for denne tråden:) Er du ferdig med tantekreket og søker etter eggløsning?? Pleier du og teste etter det eller??

 

Maddemor, min Maddemor: hvordan er det med formen, er du blitt noe bedre eller?? Er rett og slett helt pyton med slik oppkast sjau, håper formen er oppadgående:) Hvor langt er dere kommet i innflyttingen?? Kommer dere til og være ferdig med alt til jul eller.....også har jeg fått med meg at det forbanna tantekreket kom likevel....:( faen også for å si det rett ut!!!!!

 

Min egen kjære Meg og lille snuppis, jeg koser meg med alle dine innlegg om små og store ting i hverdagen. Du skriver så varm om både opp og ned turer i din hverdag, og har alltid varme ord til andre her inne som sliter eller har gode nyheter:) Ikke minst har vi fulgt ekstra godt med i de siste dagen om dine fantasifulle måter og forføre din kjære på.......tror virkelig du er den jeg unner mest å bli gravid snart:))))))) Fordi jeg vet hvor sterkt ønsket ditt er om det......men du må ta godt vare på deg selv og komme til hektene igjen:/ Trives du egentlig godt nok på jobben din......hvordan går det med den andre du søkte på????

 

Så er deg deg da min kjære -68mamma: deg tenker jeg noe vanvittig mye på.....hvordan går det egntlig med deg??? Når er neste kontroll og hvordan går det med hCG målingene???? Den lille der om det blir en gutt, må kalles Odin, ikke noe mindre iallfall.....hehe, er jo en sterk krigs konge til tross for sin "unge" alder:) klemmer på deg litt jeg.....

 

Spennende og høre mer om akupunkturen din Drømmer om 4:) Har også gått og fått god hjelp, synes på en måte jeg kom mer i vater om du forstår hva jeg mener:) Hold oss oppdatert......

 

Masse masse til lykke med graviditeten Anki:) Leser du tar en Dispril og håper virkelig det sammen med god oppfølging er det som skal til at spiren blir der så lenge den skal:) Gleder meg til du oppdaterer oss o neste UL:)

 

Så herlig du kommer inn og forteller oss hvordan det går med deg påsan og puddingen:) Ble kjempe glad når jeg leste det positive innlegget ditt:) Kos deg masse videre i svangerskapet:)

 

Sist men ikke minst, kjære kjære så gla`: leste over her at jeg hadde hatt en skrive feil og kalt deg så gal......hehe-du er også i mine tanker hver dag. Litt bekymret for at jeg har sett deg så lite her inne i det siste, men håper det bare betyr du har tatt en liten pause og fyller hverdagen med noe annet......håper ikke du har gått på en smell etter skuffelsene sist pp:/ Hvordan går det med leken med monitoren, har den gitt utslag eller???

 

Ønsker dere alle sammen her inne en fin første søndag i advent, og en fin uke:)

 

Klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter:)

Først må jeg bare si først som sist; dere er så utrolig flinke til å skrive laaange koselig innlegg med kommentarer til alle sammen! Jeg er dessverre ikke så flink til det i utgangspunktet jeg da, men nå for tiden og et par uker fremover kommer det nok mest til å bli innlegg om meg og mitt. Beklager det, men har neste ikke tid til å være innpå her om dagen.....

Som dere sikkert skjønner er hvert ledige minutt tilbragt i ny-huset vårt. Har vært der i hele går og i hele dag og malt og malt og malt til den store gullmedalje. Sambo holder på å legge gulv sammen med svigerfar og lillegutt har tilbragt helgen også denne gang med farmor:) Vi er heldige som får så god hjelp altså! Så regner med at alt malingsarbeidet er ferdig i løpet av neste helg. Da gjenstår kun å rive tapeten på gjesterommet og tapetsere det på nytt. Så kan vi nok begynne selve innflyttingen etter neste helg en gang. 1 uke før planlagt:) håper jeg da.....

Vi har til og med vært så heldige at 2 kompiser tilbød seg å flislegge hele gangen vår og vaskerommet samt legge baderomsplater på veggene på vaskerommet for innkjøpspris av varene, men de skal ikke ha noe for jobben så det blir jo superbilling og superfint! Tenk; da er HELE huset nyoppusset på 3 uker! Slett ikke verst!

Men skal innrøme at nå er jeg veeeeldig sliten og det skal vel holde hardt et par-tre uker fremover, men da er premien desto større:)

Gleder meg veldig til å få litt tid med lillegutt igjen når vi flytter inn!

Ellers har formen min kommet seg. Spydde som en gris natt til fredag og ut over fredag, men nå er det bare løs mage. Så jeg klarer meg:) Sikkert derfor jeg føler meg veldig sliten nå også...

I tillegg kom jo mensen igjen på fredag, så i morgen begynner jeg på dobbel pergo. Grøss og gru....... Blir vel hormontroll jeg nå da....

Skulle egentlig til gyn om 2 uker for å passe på at jeg ikke er overstimulert ved EL, men må ringe i morgen og fremsynde timen 1 uke for EL er jo om 12 dager.....sånn ca.... Håper bare jeg får komme om en uke nå da, hvis ikke må jeg droppe pergo nå...

Det var kjipt at tanta kom, men men. Nå slipper jeg å tenkte på at jeg ikke må male med oljemaling, stresse med lange slitsomme dager, tunge løft og lite søvn. Så ligger heller alt til rette for meg neste pp når vi er inne i nytt hus og skal feire jul med min familie som kommer reisende 90 mil ned til oss:) Gleeeeeder meg!

 

Meg og lille snuppisen min: Du er så vannvittig flink til å skrive fine innlegg altså! Jeg håper virkelig diner forførerisk evner fører til en liten spire nå! Det fortjener du så inderlig!!!!! Og så må du virkelig begynne å tenke på deg selv og ta vare på deg selv nå. Du er sliten og trenger hvile nå vennen. At immunforsvaret ditt er så dårlig nå tyder kun på at du må roe ned og tenke på deg selv. Sender en go.klem til deg!

 

Og så min kjære kjære tiril; Du er jp også helt rå på innlegg her da! Godt å høre at du er opp på hesten igjen! Håper ryggen din bare blir bedre og bedre nå altså! Så du klarer å la være å teste du? Beundrer deg strekt der altså! Når er IKM igjen?

Du har altså så mye godhet i deg atr jeg blir helt rørt jeg... Selv hvor vanskelig du har det så klarer du å skrive fine innlegg til oss andre som i grunn har bare bagateller å slite med i forhold til deg:)

Skjønner at det er tungt med nattevakter... Selv er jeg sjanseløs på den fronten.... Jeg MÅ sove til faste tider jeg..... Men likevel blir det nok for lite søvn i det lange løp ser jeg for det blir i snitt 5-6 timer hver natt og det er vel for lite for enhver vil jeg tro......

Men håper denne runden med nattevakter går tåelig greit for deg og at du snaart har en hyggelig spire-nyhet til oss!

 

Så gla; hvordan går det med deg? Savner deg her inne, men skjønner at det kan være godt med an pause i blant.... Gleder meg i alle fall til å se deg her igjen snart:)

 

Påsan; Så utrolig koselig å høre at det var spire hos deg nå altså! Måtte den jammen meg se å holde seg på plass og være frisk og fin hele løpet ut denne gangen! Når skal du på kontroll?

 

Min kjære 68-mamma; Signerer tiril over her; har du målt hcg flere ganger? Når er neste UL?

Du er i mine tanker heeeeele tiden i alle fall:)

 

og til alle dere andre; dere er slett ikke glemt, men jeg har dessverre ike skrevet jukselapp sp jeg får ikke til å kommentere flere i denne runden! Sender en klem til dere alle i alle fall:)

 

ja ja, det ble helgens innlegg fra meg jenter! Kommer nok tilbake igjen i morgen en tur også:)

Stooooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter - og riktig god 1. søndag i advent :-)

 

Bare en kjapp en fra meg - skal til lege imorgen og måle hcg igjen - var på onsdag også, men fikk ikke svar på denne før helgen (veldig dårlig !! Legekontoret hvor min fastlege holder til sender alle blodprøver til Ullevål - og i hht legesekretæren så "prioriterer de ikke hcg-prøver" ! Min gyno bruker Fürst Labratorie og der fikk jeg jo svar på 3 timer og utrolig hyggelig behandling...Makan til forskjell !)

Anyway - får kanskje høre imorgen tidlig hva tallet for onsdag var, og skal ta ny prøve imorgen.

Men klarte ikke roe meg med det - så har i tillegg bestilt meg en UL på et annet privat legesenter i byen (jeeez - jeg har vel allerede dette svangerskapet brukt 5000,- på leger og ultralyder - får jaggu håpe det holder snart) så jeg skal rett dit etter blodprøvetaking hos fastlegen.

Blir sinnsykt spennende !!!!!!

Hvis det fortsatt er hjerteaktivitet imorgen (er veldig forberedt på at det IKKE er det altså, tar ingenting for gitt her) så skal jeg drite i videre hcg-måling og endelig begynne å glede meg over dette, det lover jeg.

Det er jo snodig - imorgen er jeg 8+1 og enda har jeg ikke klart å kunne juble over dette, jeg tør rett og slet ikke...

Merkelig med lave hcg-tall, men som regel vet man jo ikke hvordan hcg oppfører seg, det er jo sjelden man løper rundt og måler det liksom, så mulig det har ligget like lavt i mine andre svangerskap - det aner jeg jo ikke.

Men man blir jo hysterisk engstelig når tallene er så annerledes enn alle tall man leser om da...

 

Så det er meg - tusen takk for gode tanker - håper jeg kan logge på og skrive noen riktig gode nyheter imorgen - stor klem til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann igjen allesammen.

jeg får vel prøve å følge opp littegrann da siden jeg la meg inn i tråden igjen lol

fikk selvsagt mensen. hadde noen virkelig dårlige dager med mye mere blod enn jeg pleier. regner med det var pga utskrapningen for snart 5 uker siden :S

men hadde ikke noe særlig vondt egentlig :)

begynnte på enkel pergokur for 2 dager siden og merker ikke noe særlig til det egentig enda... skulle jeg det?

 

jeg har også skaffet meg en ladycomp :)

så nå har jeg bestemt meg for at dagene med hormonprevensjon er over :)

i første omgang blir den benyttet til å FÅ barn håper jeg ;)

 

så flott at flere av dere har testet positivt da :) håper det er min tur igjen snart :)

må i allefall få lurt mannen med i senga på tross av eksamensforberedelser og stress :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damene!

Det er alltid hyggelig å gå inn her å lese, dere er så flinke til å følge hverandre opp,

Her hos meg er adventskvelden med julegrantenning, gløgg og pepperkaker nylig avsluttet, ungene er i seng og vi koser oss med et glass, kjæresten min og jeg.

 

Her er EL-jakten godt igang, og med skikkelig temp-dip idag håper jeg på god stigning i tempen i morgen og at EL da er idag, kjennes litt sånn ut på kroppen, men jeg må vente og se, det har skjedd før at det tar noen dager ekstra, særlig siden jeg nettopp har mistet.

Vi koser oss fælt da i heimen så det gjør ikke noe om EL lar vente på seg noen dager. ;)

Siste uka har jeg kutta kaffen og startet hver dag med grapefruktjuice så får vi se om det gjør noe fra eller til..

 

Det skjer så mye her inne hele tiden, det er nesten litt vanskelig å følge med.

 

Her er det testing, prøving, kos, håp, lykke og skuffelser om en annen hele tiden.

Jeg går snart inn i den lange ventetida, har jo vært gravid noen ganger i livet mitt nå, så jeg kjenner tegna ganske godt, men dog, jeg lar meg lure likevel. Jeg tror nok at jeg nå etterhvert kan se på temperaturkurvene mine om jeg er gravid. De pp'ene jeg har vært gravid ser annerledes ut enn de andre kurvene.. Veeeeldig spennende.

 

Lykke Tirilgirl og dere andre som snart skal teste,

EL jakterne får ha god jakt, kos dere masse, det bedrives stor forføringskunst her inne har jeg lest, det er jo alltid inspirerende...

Anki og 68-mamma får ta godt vare på seg selv, dere er nå mitt håp og bevis på at det er mulig, jeg krysser alt jeg kan for dere og sender gode positive vibber.

Dere som er i ventefasen med meg får smøre dere med tålmodighet og prøve å tenke på andre ting.

 

God uke til alle, prøv å nyte førjulstida litt også, ikke bra for oss prøvere å stresse, litt slitsom tid å være prøver på igrunnen,mange festligheter kan være en prøvelse...ü

gode ønsker fra

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)

 

For en flott tråd dette var....dere virker som hyggelige,ikke minst seriøse mennsker,som søker lykken etter en liten spire....:)

Jeg for min del,går også å håper på en liten spire:) Har IKM først rundt 10 des, så det er enda en stund til.... Er mamma til verdens beste jente på 2 år i fra før. Når det gjelder eggløsningen, så har nok den vært tidlig i uken...og man blir rar av dette...dette er vår første pp så langt,men allerede synes jeg å kjenne stikninger og drag i magen...vel litt tidlig,men det er nå der. Kan jo selvsagt være en kraftig eggløsning,ikke godt å vite... Og den ene puppen stikker også....dette var fakta symptomer jeg hadde tidlig i forrige svangerskap også...men om det er ønsketenkning eller ei...det gjenstår å se. :)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det en ide å drikke grapefruktjuice også?

hm... sitter her og venter på at pergoen skal virke jeg og så slår det meg at kanskje jeg bare skal pøse på med alle de andre kjerringrådene samtidig lol

helle i meg solvipekt, c-vitaminer, kjøpe bidronningsgele og... ja hva mere da jenter?

ligge med bena høøyt i minst 30 min etter sex lol

 

hadde halsbetennelse og drakk solvipekt og tyggde c-vit når jeg ble gravid i juli... kanskje det gjorde susen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjapp oppdatering fra meg - har ikke tid til langt innlegg i kveld...

 

Har hatt langhelg med mann og barn og det har vært superdeilig!!! I dag var det 10 cm med snø når vi våknet, spiste deilig frokost (jeg lagde eggerøre og fruktsalat), koste oss med spekemat... Deretter dro vi ut - tok frem akebrett og gikk og akte med jentungen - hun hvinte av fryd og lo rått når vi fikk litt fart på brettet, hehe - vi akte annenhver gang mannen min og jeg sammen med jentungen - det var kjempestas. Deretter gikk vi hjem og lagde snømann og lyslykt i hagen - det ble jo så fint med lyslykten når mørket begynte å senke seg...

 

Så tok jeg opp noen hjemmelagde boller fra frysen - tinte de og lagde kakao når vi kom hjem, og satte oss i kjellerstuen - på med projektoren (ca 100 tommer) og satte på Ole Brumm dvd (var den lille snuppis valgte) - vi koste oss masse!!!!

 

Lagde middag og spiste og så plutselig sa lille snuppis at hun "var så svett i hodet og hadde vondt inni pannen og inni hodet mitt" sa hun - pekte også på nakken sin og sa hun hadde vondt der - så sa hun: "mamma jeg har så vondt i hele kroppen min jeg" - hun fikk en paracet og smokken sin og da la hun seg til å sove litt - som halvannen time. Når hun stod opp gikk mannen min og la seg oppe - da jeg kom opp etter ca 1 times tid for å vekke han, sa han bare at han var i skikkelig dårlig form, vondt i magen og følte seg uvel, han måtte bare sove litt til. I løpet av 2 timer nå går jeg faktisk skytteltrafikk mellom syk mann og sykt barn - lille snuppis ville ha vann, mannen min ropte at han ville ha ett glass brus, de ligger og roper der i hver sin seng på hvert sitt rom - tenker at det kommer til å bli en laaaaang kveld og helt sikkert natt!!! Og jeg som har vært våken/nesten våken 22 ganger i natt (ifølge sleeptracker-klokka mi), er trøtt og sliten selv, æsj...

 

Tirilgirl: du spurte om jeg trivdes på jobben min - ja på en måte gjør jeg det og på en annen måte ikke. Jeg trives godt med en del av arbeidsoppgavene mine, altså juss-delen, men ikke økonomien - jeg er ikke skapt for innviklede tall/utregninger - jeg er en kunstnersjel, ikke en matematiker, hehe :) Uansett - trives vel egentlig godt med arbeidsoppgavene mine, jobber dagtid (ikke turnus som jeg er vant til fra sykehussektoren) og jeg har fleksitid, fri på høytidsdager osv - egentlig en perfekt jobb når man har småbarn. Jeg jobber i ett team på 15 inkl lederen min og jeg har altså nesten ikke kontakt med noen på gruppa mi. Vet ikke helt hva det er med det "folkeslaget" jeg har flyttet til - det virker ikke som om noen er intressert i noe vennskap eller bli kjent med noen utenom den vennskapskretsen de har. Har jo flyttet til en litt mindre by hvor de aller fleste kjenner hverandre eller har kjennskap til noen og enhver. Tenk at jeg snart har bodd her i 4 år og jeg har ennå ikke fått meg noen venninne her(!!!) - har kommet i kontakt med en nabo og en kollega som ble gravid samtidig med meg, vi hadde termin på samme dato, hun fikk en jente mens jeg mistet... Tror hun synes så synd på meg at hun inviterte meg hjem til seg siden vi også har en datter hver som går i samme barnehage på samme avdeling. Kan jo ikke si nei - når jeg endelig kommer i kontakt med noen herfra - og ringerikingene er faktisk kjent for å ikke være så åpne, har hørt det fra flere andre hold som også er innflyttere at det er kjempevanskelig å komme inn i noe "miljø" her - trodde det skulle bli lettere når lille snuppis begynte i barnehagen jeg - nå har hun gått der i over 2 år og jeg har ikke kommet i kontakt med noen :(

Uansett det jeg skulle si - var at det er vanskelig å komme inn i ett miljø på jobben også, så derfor sliter jeg litt sosialt sett på jobben, mens arbeidsoppgavene er helt greie, er jo ikke drømmejobben akkurat - men en helt grei jobb i ett noe spennende fagfelt. For under 1 uke siden (da jeg leverte fra meg alt babytøyet til denne kollega/venninnen min som nettopp har fått barn - hun som er den eneste jeg har stort sett har kontakt med her i by`n som jeg fortalte om over her) - hun kunne fortelle meg at det "teamet" jeg er med i på jobben - går for å være den verste gruppa miljømessig/sosialt sett - det ga meg en aha-opplevelse, da skjønner jeg hvorfor ting er som det er... For å prøve å gjøre en lang historie kort - jeg trives ok med arbeidsoppgavene mine, men miljømessig er jeg i ett miljø som "suger" - der trives jeg ikke noe særlig godt!!!

 

Har også bare ett engasjement, fikk først engasjement for trekvart år, deretter fikk jeg forlenget engasjementet i ytterligere 1 år, nå går engasjementet ut den 31.12. Omtrent halvparten av alle ansatte der jeg jobber går på engasjement, de har startet flere prosjekter som avsluttes nå i desember. Mange av disse begynte i sommer/høst - mens jeg er 1 av ca 25 som har vært ansatt i engasjement siden april 2008. Vi fikk beskjed om for ca 4 uker siden at vi måtte alle søke på vår egen stilling (igjen! - slik det ble gjort i fjor) om vi ønsket å fortsette på engasjement - MEN, antall stillinger blir redusert da firmaet startet opp med noen prosjekter i sommer/høst og som nå er avsluttet. Mest sannsynlig får jeg nok ikke fortsette. Jeg har søkt videre engasjement der, søknadsfristen gikk ut 19.11 - og det er 4-6 ukers behandlingstid - det sier seg selv at dersom "Staten" er tidlig ute, får vi kanskje en fin julegave eller en møkka-gave til jul om man får fortsette eller ikke etter 31.12 - er man riktig uheldig bruker de 6 uker og da får man vel beskjed den 31.12 om man får fortsette i 2010 - arghhhhhhh, jeg kjenner jeg blir litt sint bare jeg tenker på den behandlingen vi ansatte får...

Det er også ett stress og press uten like - vi må overholde tidsfrister, ingen går hjem før siste dokumentet er saksbehandlet - og all post inn i dag 30.11 skal saksbehandles i morgen 01.12 - ingen dokumenter skal ligge over til 02.12 - alt skal behandles ferdig - og det er tøft når man får ca 2-3000 dokumenter inn på bare "gruppa" mi - dvs saksbehandles minimum 100-150 dokumenter pr dag - og når man får inn f.eks store arvesaker med mange eiendommer, mange arvinger (dine, mine og våre barn), skifte/uskifte, gaver, legatalarv og mange brøker, summer og dok.avg som må sjekkes, dobbeltsjekkes og regnes på bruker man ikke 2 minutter på - man må sette seg inn i saker, kanskje ta noen telefoner, kanskje er namsmannen/kreditorer innblandet osv, osv - eller kanskje det er en seksjonering av flere bolighus (store blokker), som skal sjekkes, dobbeltsjekkes og sikkert ta noen telefoner der også, det er såååå mange sjekkpunkter som skal gåes igjennom og vi har ett kjempepress på å komme oss gjennom dagens saksbehandling, vi er 11 saksbehandlere og 3 fullmektiger, samt 1 leder på gruppa mi - det sier seg selv at det måååå bare bli stress, ofte har vi ikke tid til å gå på toalettet en gang, er ikke sjans til å ta en 5 min pause engang, lunsjpausen er satt til 20 min - men det er omtrent ingen som tar lunsj, alle vil bare komme seg hjem til arbeidsdagens slutt - men ingen går jo til arbeidsdagens slutt - det blir ofte både 15 min, 30 min og opptil 1,5 time over - og får vi overtidsbetalt?? Neida - vi får opparbeidet oss fleksitid istedet - når vi har 60 timer fleksitid - får vi beskjed om å bruke dem, men får du brukt dem? Neida - det er jo manko på folk, så du får ikke ta fri... Sukk - det er en evig runddans med stress og press på alle kanter!! Jøje meg - dette ble virkelig langt, fikk ut litt frustrasjon ihvertfall - trodde ikke det stakk så dypt :) men jeg klarer jeg!!! Jeg er på jakt etter ny jobb og har vært på ett intervju på lokalsykehuset mitt her - ønsker å gå tilbake til helsesektoren - det er der jeg har utdannelsen min og det meste av erfaringen min...

 

Fikk forresten en tlf fra sykehuset i dag om en annen stilling enn den jeg søkte på og var til intervju på. Dette er en stilling som blir ledig etter jul, hun spurte om jeg var intressert og det sa jeg selvsagt at jeg var - så skal på intervju til onsdag kl 10 - blir spennende - tror jeg har godt av å komme meg bort fra der jeg er nå... selv om det er goder jeg setter utrolig stor pris på, men man må nesten se helheten i det - det er jo viktig å trives i jobben, med arbeidsoppgavene og miljøet, må bare prøve meg å ta sjansen - der jeg er nå skal man yte maksimalt 100% og litt til hele tiden og over tid så tar det knekken på en - jeg takler normalt en stressende og hektisk hverdag - men slik jeg har det nå takler jeg ikke over tid - kan også hende jeg er ekstra nedkjørt etter å ha vært gravid 2 ganger i år, mistet 2 ganger, min aller beste barndomsvenninne som døde brått i høst, sykdom i nærmeste familie (mamma og pappa er begge uføretrygdet, svigermor er psykisk syk/tidlig aldersdemens? og ligger på institusjon, en mann som mistrives sterkt i sin jobb - nei, det er ikke bare-bare - vi er da bare mennesker. Nei, dette ble mye meg og mitt - var ikke meningen å øse ut all "dritten" altså - er ikke negativ til daglig, er blid og positiv og har vært gjennom myyyyyye på mine relativt korte 34 år. Er vel kanskje derfor jeg har kastet inn håndkle når jeg nå føler meg så sliten på fjerde uken... sliter med kronisk uvi og det var den som startet denne sykmeldingen min denne gangen, uvi, feber og ekstremt trøtt og sliten - men ingen andre symptomer bortsett fra litt høyt fastende blodsukker, men sukkerbelastningen var kjempefin!!! Så det kan hende at jeg bare er fryktelig psykisk og fysisk sliten - 3 doble pergokurer i løpet av høsten har jo ikke akkurat hjulpet på tilværelsen med alt det hormoner fører med seg...

 

Shit!!!!!!!!!!!!! Dette ble driiiiiitlangt!!!!! Jeg skulle jo ikke skrive så langt innlegg - bare fatte meg i korthet - må ta noen pauser innimellom skrivingen for å trøste lille snuppis som ligger og ynker seg og gråter litt og snakke litt med mannen som er helt gåen og uvel...

 

Ellers er jeg på syklusdag 18, 6 dager igjen til en evt positiv test, eller 10-11 dager igjen til IKM, mistenker at EL kom 1 dag før grunnet positiv EL test og EL-smerter OG EL-slim noen dager før enn forventet... :)

 

Hadde vært koselig om vi fikk til en liten spire snart - hadde vært sååååå koselig å få en så god nyhet og noe å se frem til...

Vi vil så gjerne ha tilbake latteren og gleden tilbake i livet vårt - det har nok vært altfor seriøst lenge nå, men vi prøver så godt vi kan å holde motet oppe, fleipe og tulle litt i hverdagen, jammen har vi det godt mannen min, lille snuppis og meg, hehe =)

 

Ha en strålende fin kveld jenter :) :) :)

 

Stooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhhh - dette ble veldig rotete skrevet ser jeg - litt skrivefeil her og der, mistet noen ord i en setning - men får håpe dere skjønte essensen i det hele - det er vel det viktigste, hehe =)

 

Nå sover endelig mann og barn - nå har jeg litt tid for meg selv her i sofaen med pc`n på fanget...

 

Det jeg mente på slutten av forrige innlegg var at jeg synes jeg har det så fint med mannen min og lille snuppis - til tross for at det skjer mye rundt oss - så holder vi sammen og har det kjempefint!!! Vi er hverandres mann og hustru, elsker/elskerinne, bestevenn/bestevenninne - vi deler det meste, kan snakke sammen og har masse, masse kjærlighet til hverandre og det er godt og trygt å ha det sånn =)

 

Som sagt ha en fortsatt strålende fin mandags kveld jenter :)

 

Stoooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Her kommer en liten oppdatering fra meg. Guuud som dere skriver jenter! Dere er kjempeflinke :-) Jeg har desverre ikke lest noe siste uka (omtrent), men skal prøve å få oversikten etter hvert. Ble litt nedtur da tanta kom, derfor litt stille på meg siste 14 dager. Nå er EL overstått, og vi har ikke prøvd noe særlig denne pp. La kun inn noen aksjer en dag, men det var to dager etter positiv el-test. Kan likegjerne være det som funker for oss....I dag har jeg tatt vaksina, så er ikke så farlig om det ikke blir noen spire denne pp. Nå tar jeg bare ting som de kommer. Ingen symptomjakt her i gården (dag 16 i dag - tror jeg).

 

Anki; Gratulere så masse med spire! Denne gangen klorer den seg fast hele 9 mdr. Nå er det virkelig din tur *klem*

 

Tirilgirl; Snart ikm på deg :-) Er det noen symptomer? Har du merket noe spesielt i forhold til pregnyl?

 

Maddemor; Har fått med meg at dere pusser opp i superfart i det nye huset. Så moro! Dere blir vel ferdige til jul. Det blir deilig det :-)

 

Meg og Lille snuppis; Vi tar tett følge nok en mnd ser jeg. Har dere jobbet mye med saken denne mnd?

 

Dotten; Du etterlyste treff mener at jeg leste??? Jeg har desverre alt for mye å tenke på om dagen, men blir gjerne med om det blir på nyåret :-)

 

68mamma; Har du fått svar på noen flere prøver? Krysser alt jeg har for at alt går godt *klemme*

 

Huff, nå ringte det på døra. Får komme tilbake sterkere i morgen.

 

Ryddet litt i lista vår...

 

Velkommen til dere nye. Dere får kopiere lista og sette dere på :-)

 

FORVENTET IKM:

- mamma til gutt født aug 08: IKM 9. mai (33 år, 1 barn, bor i Oslo)

- attpåklattønskesNÅ;o): ikm ca 22. juni (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- sib78 ikm 6. august (31 år, 3pp etter Ma uke 20 i mars, ingen barn fra før)

- goldie, samboer, 31 år, har en gutt på 4 år. Bor i en by i Sogn og Fjordane:-) IKM 22. AUGUST:-)

 

 

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 5.desember. Da etter dobbel pergokur og metformin:)))))))))))

- så gla': ikm ca. 10. des (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA, 1 SA?, (33 år, gift, en jente -06, bor i Hønefoss. IKM ca 11 des 2009.

- Drømmer om jente ♥♥♥ (gift, 35 år, 3 barn). IKM 16. desember.

- Dotten ikm ca 22. desember. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, IKM 25.12.09 sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

 

- DOLCE ikm 21.nov (39 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

 

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin ca 1.mai 2010 (31 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- anki: termin ca 4.august 2010, 3SA og 2 MA, gutt 6 og gutt 9.

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (tidl.Skrekkbl.fryd), (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Mortine (fått gutten sin)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg bare sånn til å se hvem og hvor mange som tester positivt i desember!!! :) Blir så spennende, for noen av oss vil teste positivt, tenk på det :)!! (føler jeg meg i alle fall bra sikker på at noen vil BBB)

 

Vi har bare fått gjort det en gang denne PP, på lørdag, det var samme dag som jeg fikk positiv el-test. Skal godt gjøres at det klaffer med så liten innsats... Men man har jo lov og håpe :) Er allerede begynt å kjenne godt etter om jeg kjenner noe, heldigvis skjer det mye så jeg har ikke så god tid til å tenke etter.

 

Bare en kjapp hilsen fra meg :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg er fremdeles litt her inne og gleder med over å kunne lese de flotte innleggene deres.

Jeg håper så inderlig at hele gjengen blir sittende med en positiv test innen nyttår!

 

Meg og lille snuppis: For en nydelig dag med familien du beskriver (vel før de to andre ble syke da), Det hørtes ut som det var tatt rett ut av en film. Datteren min er bare 20 mnd, men jeg håper vi kan få til et par liknende dager her i vinter. Bare det kommen noe snø i Oslo gryta snart. Hvor gammel er datteren din?

 

Katta: Hvordan går det med deg? Har ikke sett deg inne på 1. tri på en stund. Eller kanskje bare jeg som har vært sløv? Skal du på UL denne uken? I alle fall masse lykke til, det blir sikkert en flott opplevelse.

 

Ellers er jeg inne i min uke 11. Jeg vet at dette ikke er stedet for å klage over graviditetssymptomer, men de siste 5 ukene har vært veldig tøffe. Jeg kan ikke huske at jeg var så dårlig sist. I tillegg fikk jeg en runde med omgangssyke, så det ble nesten helt uutholdbart. Håper kvalmen snart kan gi seg og at jeg kan bli meg selv igjen. Jeg føler meg som verdens dårligste mor og kone for tiden. Går og legger meg klokken 21 hver kveld. Mannen min er heldigvis helt super og stiller opp som bare det. Nå håper jeg bare jeg kan bli bra til jul. I følge babyverden skal kvelmen avta for min del innen 21. desember. Håper det!

 

68 mamma: Sender masse klemmer din vei! Du høres så fornuftig ut og det virker som du har den rette innstillingen. Lykke til videre.

 

Lykke til med graviditeten Påsan og Anki!

 

God førjulstid alle damer over 30 :)

 

Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikkje ha dårlig samvittighet for at du sutrer her ck76. Alt er lov her på tråden vet du. Her følger vi hverandre gjennom gleder og sorger. Det å være dårlig er både en glede og en plage. Glede for at da er hormonene i full sving heldigvis og alt er bra og en plage for at en ikke greier gjøre det en vil.

 

Selv blir jeg sur og vanskelig når jeg er dårlig men er likevel glad for at jeg kjenner desse symptomene. Er ikke kommet til noe kvalme enda og det hjelper. Men det er vel litt tidlig og evt kjenne det enda. Håper jeg slipper akkurat den biten av symptomer.

 

No har jeg vært to ganger og målt hcg og det er fin stigning på. Skal på ul 9.des. Da er jeg ca 6+4. Håper få se hjerte, men det er kanskje litt tidlig. Skal måle hcg igjen fredag. Greier ikke roe meg helt ned. Er så redd det skal gå gale en gang til... Har sykmeldt meg 40%, så da får jeg litt roligere dager. Det blir godt.

 

Meg og lille snuppis. Lykke til med intervju. For noen teite kolleger som ikke er sosiale..!!! Er fryktelig sosial av meg selv jeg så tror jeg hadde blitt usikker på det teamet ditt...Huff. Skjønner du vil finne deg noe annet. Virker som du har en fantastisk mann og at dere har det supert sammen. Det hjelper når jobben "suger".

 

68mamma: tenker på deg. Håper det lykkes deg igjen snart. "Klemme"! Ikke lett med sånne opp og nedturer. Vet alt om det.

 

Ellers må dere ha en fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...