Gå til innhold

NY TRÅD - "OSS OVER 30"


☆Meg og lille snuppis+knerten☆

Anbefalte innlegg

Hei og hopp:)

 

Har lest alle siste innleggene, men kjenner det blir litt mye og kommentere til alle siden det er en liten stund siden jeg har skrevet her inne:) Men koser meg like mye hver gang jeg går inne her og leser, selv om noen har triste historier og fortelle og det ligger mange personlige skjebner bak innleggene her inne. Der skal vite jeg har stor respekt for dere alle som deler av deres erfaringer og tanker, og har medfølelse og gode ord d å si til andre her inne......skulle ønske jeg kunne gi dere en varm klem alle sammen:)

 

For min egen del har den siste uken, om ikke de to siste gått veldig fort unna. Nå denne helgen som var jobbet jeg nattvakter og da bare jobber, sover og spiser jeg. Bruker en del dager og komme meg igjen....

 

Mamma får fortsatt cellegiftkur hver uke, og hun har falt litt mer i blodprosent så hun må få litt påfyll før jul. Så har jeg overtatt barndomshjemmet mitt, så vi har vært i møter med advokater for og ordne alle papirer. Så pusser vi opp hele huset, så mamma bor på en byggeplass for tiden, der sitter hun midt i stuen uten hår og følger med på hva karene driver med:) Men vi tar henne med ut så mye som mulig, slik at hun skal slippe bråk og karen få jobbe i fred.

 

For min egen del var jeg til ny time hos gynekologen på mandag. har jo er pergofri mnd. men vi fant en fin follikkel iallfall, men ikke like stor som når jeg går på pergo. Men skal likevel sette en Pregnyl sprøyte i morgen og håper selvsagt på det beste:)))) Hvis ikke det går denne mnd. blir det trippel pergo neste mnd. også må vi kanskje begynne og tenke på andre metoder......tiden går og jeg blir eldre, så vi får se på muligheten for ass. befruktning evt. Men hadde jo vært fint å få det til på egenhånd da........

 

På mandag var jeg til akupunktur på Baklderklinikken i Oslo. Og der var de helt fantastiske altså, anbefaler dette til dere alle som har mulighet:) De driver jo med fertilitet og føler de kan sine saker......skal tilbake på torsdag også for en runde med akupunktur:)

 

Har også økte Metformin til tre tabletter daglig.....skal si man prøver alt for å få dette til, ikke sant jenter:))))))))

 

har også vært til kiropraktor for og vedlikeholde smidigheten i bekkenet, slik at jeg ikke skal få en ny låsing:)))) Så dere ser jeg er opptatt med prosjektet mitt.......hehe

 

Kjære Maddemor, hvordan går det med innflyttingen??? Er dere i hus eller.....så gla hvordan går det med deg kjære venn:))) Tenker masse på deg og skriver en mail en av de nærmeste dagene. Og ikke minst, kjære -68 mamma, hvordan står det til med deg vennen?????? Meg og lille snuppis, det var litt av en "presang" du fikk ja, kan ikke annet enn og riste på hodet av det jeg......håper det blir positivt for deg på den nye jobben. Ang. lønn, så blir man vel ikke millionær av og jobbe i Staten, selv har jeg jo litt mer tillegg siden jeg jobber turnus og helg, men for deg er det bare dagtid eller???? Håper det ordner seg for deg vennen:))) Klemmer på

 

varme klemmer fra meg:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen jenter :)

 

Så gla: Hvordan går det med deg?? Og armen din? Du må jo ha fått litt av ett sjokk når du fikk beskjed om at det var kreft (igjen!) - jeg håper virkelig at alt er bra med deg!! Kjipt å få TR på besøk igjen også - vi ligger ganske så likt i løypa denne gangen også, dvs at vi har regelmessige sykluser og da burde det være håp, hehe :)

Jeg skal heller ikke teste med verken EL-tester eller G-tester denne gangen, tror ikke jeg kommer til å prøve noe særlig heller, men prøve alt jeg kan å ta det som det kommer...

 

Kjære Tirilgirl: Det er så koselig å høre fra deg med dine lange innlegg, gleder meg alltid til å lese tråden her inne :)

 

Maddemor: Hvordan går det med flyttingen? Og oppussingen?? Håper alt står bra til :)

 

Anki: Hvordan har du det om dagene? Når skulle du få neste UL igjen? Jeg krysser virkelig fingrene mine for at alt går som det skal denne gangen :)

 

Ellers ønsker jeg dere alle sammen en riktig, riktig koselig før-julstid her inne, tenker jeg trapper litt ned på bim`mingen her inne nå fremover, men det gjør vi vel alle :)

 

Må jo bare fortelle at jeg har gjort nok en stor innsats her hjemme i dag... Vært og kastet masse på søppeldynga i dag, restavfall, papir, trevirke, gamle EL-apparater, stolputer, pappesker/papp etc, etc. Har også fått gitt bort pene barneklær og barneleker (hadde opprydning i går). Da jeg kjørte hjem med tom bil i stad var jeg ganske så fornøyd med dagens innsats, håper bare at jentungen ikke kommer til å hylgrine ang noen av lekene jeg har tatt bort, men det er jo bare sånn at hun får nye leker til jul og da må noen andre leker vike, leker hun egentlig ikke bruker - så da er det jo bedre å gi det bort!!! Skal rydde litt på rommet hennes og ommøblere etterpå - da ser hun det kanskje ikke og heller ikke savner det, hehe :)

 

Har også fått handlet inn juleribba, medisterkaker og julepølse, dette skal vi ha på nyttårsaften da vi skal ha pinnekjøtt på julaften i år. Mannen min og jeg må bytte om på å ha pinnekjøtt eller ribbe på hhv julaften og nyttårsaften da vi er vant til å ha hver vår julemiddag fra før - men det fungerer fint. I år er det min tur å ha pinnekjøtt på julaften - i fjor hadde vi ribbe - ååååå, jeg gleder meg som en liten unge til julemiddagen, hehe :))))

 

Nå skal jeg snart begynne å rydde litt igjen og gjøre det koselig her - skal sette på litt julemusikk så jeg kommer i god stemning :)

 

Ha en strålende fin dag jenter :)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Bare kjapt innom for å vide at jeg er i live altså:)

Tiril; syns mamman din er tøff jeg! Hun høres ut som en fighter og så er hun jo heldig som har en så god datter:)

Krysser fingrene for at denne EL er den det klaffer for dereXXXXXXXXXXXXXXX

 

Meg og lille snuppis; for en kjip arb.giver du har! Håper dere får enden til å møtes med den nye jobben. Du kunne jo jobbe litt ekstra, kunne du ikke?

Flink du har vært med rydding og greier! Har selv et skippertak midt i flytting nå. Gidder jo ikke å ta med masse drit inn i nyhuset:)

 

Ellers er jeg utrolig avslappa i forhold til denne pps resultater:) har jo rett og slett ikke tid til å gå å kjenne etter! Men jeg testa etter EL i helga selv om gyn sa forrige mandag at her kom det ikke til å bli EL. VEL; hadde positiv test lørdag og søndag, sex torsdag, fredag, lørdag og søndag:) Så det så!

Så får vi bare se hva som skjer. Gidder ikke å teste før 27.12 i alle fall. Er da IKM er. Blir INGEN testefest her i gården nei!

Ryddet på badet i kveld og da fant jeg 3 positive tester fra før siste SA..... Det sakk litt i magen akkurat da gitt..... Men men. Livet går faktisk videre...... men av og til stopper jeg litt opp, gråter litt og kjenner på sorgen, tar meg sammen og så går livet videre igjen....

 

Yes, det var dagens lille oppdatering fra meg jenter. Kommer sterkere tilbake etterhvert når vi har overstått julefeiringen:)

Stoooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi jippi jippi !!!!

Idag er dag 14 etter aborten og jeg har tydelig LHstigning !!

Har testet siste 5 dager og hatt neeeesten like sterk test-strek - men nå i ettermiddag var strekene like sterke og jeg hååååper at det løsner et egg denne gangen ! *pliis*

Vi hoppet i høyet i går og får vel ta en runde idag også, her skal ingen sjanser gå til spille :-)

Dette er jo siste sjanse før min selvbestemte "pause" frem til mars/april.

 

Jeg er superkjempeglad nå - hadde kanskje ikke ventet EL denne måneden, så dette var jo morro - fikk iallefall litt incentiv til å prøve videre denne syklusen :-)

 

Klem til alle dere søte jenter her inne !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har regnet ut at _dersom_ syklusen er i rute allerede, så har jeg eggløsning rundt lillejulaften.... Så det kan bli en morsom jul ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he - jeg det hadde jeg tenkt på også, at hvis EL ankom akkurat i de dager - mens vi sover på ett rom alle fire i svigers hus med minst 8 andre mennesker innen hørevidde (i tillegg til våre to søte små på samme rom som oss !)

Kunne blitt vrient å få til noe akkurat de tre dagene ja, og det hadde jo vært typisk å få EL akkurat da !

Men nå håper jeg EL kommer imorgen istedet (ELtest kan tyde på det) så da slipper vi det presset i romjula heldigvis :-)

Tror jeg får IKM på nyttårsaften :-)

Får vel teste da - så jeg vet om jeg kan ta et glass champagne eller ikke på kvelden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei søren, nå ble jeg skuffet og forvirret....

Tok enda en ELtest da jeg kom hjem fra jobb - annen type, tror de er fra babyornot og de jeg har pleid å bruke er fra billigtester.

Og den ELtesten ble helt negativ !?

men testen på jobb tre timer før var helt positiv ?!

Er det mulig det da ?

 

Jeg ble så glad for å finne EL - og så allerede på dag 14 !

Men da har jeg kanskje ikke EL likevel ?

Hvilken av testene skal jeg stole på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei -68mamma

 

Noen har en veldig kort LH-stigning (kan faktisk bare være snakk om noen få timer), dersom du hadde positiv test på jobb tre timer før og den er negativ nå, så tenker jeg at EL er på vei jeg :)

Lykke, lykke til =)

 

I dag er jeg på CD 8, har hatt så vondt i magen i 2 dager nå - kjennes ut som om jeg har tatt pergo, men det har jeg ikke - ikke forrige pp heller, så håper at jeg får en skikkelig EL om 1 ukes tid, ifølge babyverden skal jeg da altså ha EL på selve julaften - det blir jo spennende!!!

 

Ellers skal jeg rydde ut av kontoret mitt i morgen - åh, som jeg gruer meg!!! Skal ha julelunsj (pølsefest) på jobben kl 11 - deretter skal jeg rydde ut av kontoret og si hadet til alle kollegaer, gruer meg noe vannvittig - men samtidig skal det bli godt å få det overstått. Har registrert meg arb.ledig på NAV fra 01.januar og skal ned en liten tur i morgen og levere skjema "krav om dagpenger" - håper jeg får innvilget dagpenger i januarmåned siden jeg ikke skal begynne i ny jobb fra februar - må jo liksom ha en inntekt da. Ringte i går og snakket med en og hun sa jeg bare skulle fylle ut registreringsskjema på nett og komme ned med kopi av arb.avtalen min etc. Når jeg leser arb.avtalen min står det faktisk: "Arbeidstakeren har krav på èn måneds varsel før fratreden ved tilsetting i mer enn ett år" - jeg har da vært ansatt i nesten 2 år!! Så egentlig har ikke de overholdt arb.avtalen ved at de har gitt meg beskjed 15 des, altså for 2 dager siden og arb.avtalen utgår om knappe 14 dager!!! Har nesten lyst til å si det til sjefen, at jeg er klar over det, men at jeg ikke går noe videre med det da jeg allerede har fått meg ny jobb. Hva synes dere?? I tillegg har jeg tenkt litt på en annen ting. Han sa at jeg ikke var kvalifisert nok for jobben. Da tenker jeg at jeg var godt nok kvalifisert til jobben når jeg ble ansatt første gang - jeg hadde prøvetid på 6 mnd og ingen har sagt at jeg er udugelig/ukvalifisert i jobben, derimot har jeg fått skryt av at jeg er meget flink og hatt en rask og høy læringskurve - og jeg fikk faktisk forlenget engasjementet med ytterligere 1 år da jeg hadde jobbet en liten stund og da tenker jeg at det faller på sin egen urimelighet at jeg da ikke skal være kvalifisert nok nå etter snart 2 år? Har aldri fått beskjed om at jeg ikke gjør en god nok jobb - så jeg er sikker på at de skipper meg for andre grunner, dvs at jeg har vært for mye syk dette året... men det kan de jo ikke innrømme - men å gjemme seg bak noe annet, f.eks at man ikke er kvalifisert nok - men jeg føler at de kanskje har driti seg litt ut allikevel. Innrømmet at jeg har hatt ett skikkelig bedritent år - gravid to ganger - mistet sent i 1 tri to ganger, mistet min aller beste barndomsvenninne (døde av kreft i høst) - det ene har liksom tatt det andre og jeg sliter med kronisk uvi (urinveisinfeksjoner/nyrebekkenbetennelser), så ja - jeg har vært mye borte i år - men det har vært en grunn for det! Jeg er ikke arbeidssky - jeg liker å jobbe og svinge meg litt...

 

Uff - måtte bare få ut litt frustrasjon. Hadde dere sagt noe til sjefen i morgen eller?? At jeg ikke svelger den med at jeg er ukvalifisert, det faller på sin egen urimelighet + dette med at jeg egentlig har krav på èn måneds varsel før fratreden? Har såååå lyst til å nevne det, jeg ser hva de gjør - men er litt usikker også... Please hva hadde dere gjort?? Hadde dere sagt at dere hadde fått en annen jobb også? Eller bare holdt kjeft om det... Har lyst og ikke lyst til å si at det faktisk ikke spiller noen rolle for meg da jeg allerede har fått meg ny jobb ett annet sted... Hva hadde dere gjort??

 

Er svært takknemlig for svar altså :)

 

Ha en fortsatt riktig fin kveld :)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

En liten førjulshilsen fra meg.

Er nå kommet over i 2. tri og har sett en 5 cm liten mini-baby på UL. Alt var heldigvis i skjønneste orden. I tillegg begynner kvalmen og trettheten å slippe bittelitt. Jeg har gått ned 4 kg pga kvalme, så det kunne vært ok å fått tilbake matlysten til jul :) Brukt julen til å feite seg litt opp :) De aller fleste i familien, venner og kolleger er nå informert og det er deilig å kunne dele nyheten med andre. Nok om meg...

 

Snuppis: Jeg hadde ikke giddet å rippe opp i dette nå. Du har allerede fått en ny jobb og du risikerer bare å forlate jobben med en sur tone. Umiddelbart tenker man jo at dette vil man si i fra om, men hva tjener du egentlig på å gjøre det? MEN dersom du føler at du har blitt sagt opp på ulovlig grunnlag OG har lyst til å fortsette der er saken kanskje en annen. Du sier jo for så vidt at det ikke spiller noen rolle.....så hvis du vil ha min mening ville jeg latt det være.

 

Det er også sykt mange her som har EL rundt Julaften :) Så gøy! Skal se det blir forsinkede julegaver på dere alle mann.

 

God jul jenter!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å høre at det går godt hos deg ck76 !

Vi trenger noen solskinnshistorier også :-)

 

Jeg trodde jeg hadde EL i går - fikk en flott positiv test på jobb midt på dagen - og så en knall negativ test i et annet merke da jeg kom hjem bare 3-4 timer etterpå ?!

Skjønner ingenting.

Var liksom litt for godt til å være sant at jeg skulle få EL bare 14 dager etter aborten, men ...siden testene har vært sånn neeeesten positive flere dager så trodde jeg på det da testen endelig slo ut med to like sterke streker.

Men slike tester kan kanskje bli falske ?

Den strimmelen jeg tok hjemme hadde ikke antydning til test-strek i det hele tatt, kunne ikke blitt mere negativ liksom, og jeg vet at jeg gjorde det riktig...

Fillern.

Ja, ja - vi får bare fortsette med annenhver dag hele syklusen ut, så har vi iallefall gjort vårt :-)

 

Lykke til videre ck76 - koselig du stikekr innom og forteller hvordan det går med deg :-)

 

Gleder meg masse til å ha baby i magen igjen !

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter :)

 

ck76 - ny baby i 2010: Gratulerer så mye med at du nå har kommet til 2 tri - så deilig :))) Kos deg masse i julen sammen med familie og de du er glad i :)

 

Har i dag vært en tur på jobben til julelunsj med kollegaer og fått snakket med sjefen, samt at jeg har fått ryddet pulten... Nei, etter besøket der i dag føler jeg meg faktisk veldig FERDIG med den jobben!!! Det var ikke så veldig hyggelig å være der og ha den avsluttende samtalen. Jeg følte nå at jeg kom veldig godt ut av det da, mens han hadde ett litt mer desperat forsøk på å gjemme seg bak på hvorfor jeg ikke fikk forlenget engasjementet. Han informerte meg jo om det på tirsdag - så jeg var ikke noe særlig intressert i å snakke noe mer om det - men han skulle absolutt fortelle meg hvorfor. Det var flere ting jeg stusset på og ikke kjente meg igjen i - men jeg fikk sagt det jeg mente om forskjellige ting... Er ihvertfall glad for at jeg fikk sagt litt - fortalte ikke at jeg hadde fått ny jobb, det vil jeg holde for meg selv litt til :)

 

Når jeg gikk derfra følte jeg meg virkelig FERDIG med den jobben og det var faktisk veldig greit å gå derfra - var jo ikke ute før kl var halv to - så litt tid brukte jeg jo - men når jeg så alle kollegaene og det dårlige miljøet som er der - så var det ikke noe tap å gå derfra. Det kan bare bli bedre i 2010 ett annet sted med andre kollegaer - og da føler man seg kanskje også mer ivaretatt og behandlet bedre...

 

Gikk rett innom NAV for å reg meg arb.ledig for januar måned - har jo fått jobb, men det er jo ikke før i februar det er oppstart - så må jo ha en inntekt i januar. Ihvertfall sier nav-ansatt der når hun kikket på arb.kontrakten min at jeg egentlig hadde krav på 14 dager lønn i januar - for de hadde brutt arb.avtalen sin på ett punkt. Hun sa det var opp til meg om jeg ville gå videre med det - og det vil jeg ikke - orker ikke, nå vil jeg bare bli ferdig med hele jobben...

 

Så gikk jeg innom polet og kjøpte med meg litt rødvin - så i kveld skal jeg prøve å kose meg så godt jeg kan med litt rødvin og pizza!!!

Og så skal jeg ta en velfortjent pause/juleferie... :)

 

Ønsker dere alle sammen en riktig, riktig god helg :))))

 

Stoooor klem fra en som virkelig har satt pris på svar og råd og vink jeg fikk i fht situasjonen min, både her på tråden og den andre tråden jeg la ut... Tusen takk :)

 

stoooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koooos dej med rødvin i kveld meg og lille snuppis. Det er deg vel forunt. Makan til ufin sjef. Har ikke vært her inne på noen dager, så måtte lese meg nedover. Godt du føler du er ferdig. Det virker ikke som kolleger blir noe savn heller. Håper den nye jobben blir bedre. Viktig å ha et godt arb.miljø for at en skal trives. Du skrev at du kun fikk 60%? Men det er vel fast? Du får vel helt sikkert ekstra vakter? Og skal du evt jobbe turnus? Da får du vel tillegg? Du skal se lønna totalt sett blir bedre enn den du hadde. Pluss at dersom du får trivelig arb.miljø veier det opp for mye. Du skal se at du slapper mer av etter hvert og at spiren sitter om en liten stund også. Kjør på!!!!!

 

Tirilgirl: tenker på deg og mamman din. 'Kjekt å ta over barndomshjemmet da. Håper dere får en flott jul og at mamman din ikke blir dårlig av cellegiften.

 

ck76: så deilig å komme seg over i 2.tri. Var nerme å komme over det sist jeg var gravid. no satser jeg på at jeg om 5 uker kan si det samme.

 

Er vel 7+3 idag. Skal på ul lille julaften, så da satser jeg på at vi får se en liten en der inne. Det er julegave det. Føler ikke at noe er gale, og det er en deilig følelse. Det er nok av bekymringer.

 

68mamma: så dumme tester som viser ulikt. Dere får bare fortsette med kosen annenhver dag så sitter den skal du se... Huff det kan bli travelt med den prøvingen også. Men vel vert det om det klaffer.

 

Ha en flott helg godeste jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, bare kjapt innom for å kommentere ang jobben din Meg og lille snuppis. Jeg jobber 60%, men da har jeg nattevaktsstilling og annenhver helg. Med 42% skattetrekk (noe som er altfor mye i forhold til gjelda vår) og trekk av barnehage sitter jeg med litt over 15.000 utbetalt pr mnd. Ikke ille det. Men siden du skal bli gravid ville jeg nok hatt mer, evt satse på mange ekstravakter...jeg skulle selv fått økt til 100% nå i januar, men det gikk ikke pga nedbemanninger...så jeg må velge kort permisjon for å overleve økonomisk.

 

Kommer sterkere tilbake med innlegg senere, sitter på jobb :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FORVENTET IKM:

 

- Drømmer om jente ♥♥♥ (gift, 35 år, 3 barn). IKM 16. desember.

- Litenspire** IKM 16. desember, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- DOLCE ikm 17.des (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- Dotten ikm ca 22. desember. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, IKM 25.12.09 sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 30. desember (pergofrimnd.)

- så gla': ikm ca. 5. jan. (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA?, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM 7/1-2010 fortsatt pergofrimnd :)

. Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: venter gutt 27.april 2010 (31 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- anki: termin ca 4.august 2010, 3SA og 2 MA, gutt 6 og gutt 9.

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser

 

 

En liten oppdatering fra meg :)

Syklusdag 12 og humøret har steget flere hakk, hehe :)

Ifølge babyverden går jeg i dag inn i min fruktbare periode frem til 26.12 med beregnet EL til ca 24/12 - altså julaften - spennende, men jeg har en mistanke om at jeg faktisk allerede har hatt EL - men vi får se :)

Har prøvd å stresse og roe meg helt ned - prøver å tenke på andre ting, men det er jo ikke så lett når de få jeg omgåes enten er gravid eller har en liten baby på under 3 mnd... Krysser fingrene for at det blir en positiv test på nyåret... Drar en liten tur til Pers hotell onsdag 6/1. Har IKM den 7/1 - så har planer om å vente med å teste til etter at jeg kommer hjem (hvis jeg greier da, hehe!)

 

Tirilgirl og så gla` : Dere har IKM på samme dag ser jeg, 5/1 begge to - og jeg bare 2 dager etter - tenk om vi kunne sitte med en positiv test alle tre (!!!!) - det hadde vært hærlig :)))

 

Bumlebie: Den 60% stillingen jeg har fått tilbudt er kun dagtid - men det var visst ikke noe problem å jobbe mer enn det - så det går nok bra. Har regnet på det sånn ca - uten at jeg kan si at det vil bli sånn 100% - fordi jeg vet jo ikke lønna 100% heller - men det får jeg greie på på nyåret :) men som sagt vi har regnet på det og funnet ut at vi klarer oss, vi kutter ut ekstrasparing på lån etc - så går det fint! Blir ikke fett akkurat, og vi å nok planlegge litt og være mer bevisst på økonomien, men spennende blir det iallefall :)))

 

Ha en riktig strålende fin dag - og fortsatt god førjulstid :)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Bare innom for å gi et lite livstegn ;-) Her tar vi prøvingen fullstendig med ro. Ingen pliktsex eller el-testing. Litt godt. El er nok i disse dager og frem mot julaften, men vi får nå se om det blir noe kos. Pleier å ha litt ekstra hygge lille julaften med øl, aquavit og god mat etter at juletreet er pyntet...He, he...hva vi spiser lille julaften tror jeg nesten ikke jeg tør røpe. Det var noe ungene "innførte" for 4 år siden da vi nettopp hadde flyttet inn i huset og var rimelig slitne...Men, typisk norsk er det ikke!. Altså kan dere utelukke grandis ;-)

 

Her gjenstår da bare pyntingen av juletreet, og det gjør vi i morgen kveld. I dag skal jeg avgårde og ta stingene i armen. De har delvis grodd inn i såret....gruer meg. Og før det skal jeg sitte og gape hos tannlegen en times tid...En ting er sikkert - jeg gleder meg til denne dagen er over :-)

 

Maddemor; hvordan er løpet lagt opp for pergo, puregon og pregnyl når du skal begynne på det? Begynner dere å komme i orden i huset? SKjønner at det har vært ei stri tid.

 

Meg og lille snuppis: Vi er ganske likt i løypa igjen;-) Tiril har vel ikm 30. men likevel følger vi hverandre ganske tett! La oss håpe på ei uke med mange positive tester.

 

Tirilgirl; Hvordan går det med deg vennen? Jeg sendte deg en mail her om dagen. Må bare legge til at humøret nå er stigende :-) He, he...kan det ha noe med at LH også er det ;-) Har du brukt monitor denne pp? Pergo?

 

Jeg er virkelig ikke oppdatert jenter. Sorry!!!

 

Katta; Hvordan gikk det på ul på mandag? Smugleste litt i tråden som du og Madde har, og skjønte jo at det hadde gått bra. Men - del litt med oss her inne og da :-))

 

D&G; Hvordan går det med deg snuppa?

 

Dotten; Du har ikm i dag. Hvordan er ståa?

 

Anki; Skulle ikke du på ul nå en gang før jul? Du må holde oss oppdatert ;-)

 

 

Ellers håper jeg alt står bra til med hele gjengen, og at alle nå også er kommet i skikkelig julemodus.

 

Ha ei fortsatt fin adventstid jenter.

 

Varm klem til dere alle fra meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å høre fra deg så gla`. Ble no veldig nyskjerrig på hva dere spiser jeg da...hehe! Kos dere!

 

Jeg skal på ul i morgen jeg. Så kommer innom igjen i morgen en gang å oppdaterer. Håper bare virkelig at alt er bra. Ingen symptomer er på tilbakegang så har egentlig en god følelse.

 

No er det natta for meg. Har vært oppe leeeeenge no til meg å være. Bruker sovne før halv ti. Men i kveld var det greys så ble jeg sittende å¨surfe litt her inne etterpå... Klokka går, men no....gjesp!!!

 

Natta venner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter !

Lenge siden sist - har stresset rundt siste tiden . men har fått lest alle innlegg fra dere (å være både selger med budsjett som skal være inne pr. 31.12 og samtidig småbarnsmamma for to stykker i desember, er vel om mulig den mest stressede kombinasjonen ever)

Ligger våken om natta og våkner med spenningshodepine og ømme kjever etter å ha gnisset tenner halve natta.

 

MEN :

Når det kommer til babylageprosjektet så har det vært en bitteliten fremgang iallefall (og dette prosjektet er heldigvis ikke preget av stress og mas, bare masse kos og glede og deilig tomannstid med kjærsten min)

Jeg har jo testet med billigstrimler siden dag 6 etter aborten omtrent, først med strimlene fra "billigetester" som til slutt ga meg positivt resultat på dag 14 (jippi) og så kontrolltestet jeg senere på kvelden med strimmel fra "babyornot" og den var helt blank (buhu)

Hm...

Hadde da gått tom for strimlene fra "billigetester" så fortsatte med de andre, og fikk bare totalt blankt hver dag - ikke antydning til strek engang.

Så leste jeg her inne i går at noen hadde oppdaget strimler som ikke virket i det hele tatt (tror de var fra "babytime.se" - men det var de samme strimlene jeg hadde kjøpt fra "babyornot" som ble helt blanke hver dag - så jeg dro impulsivt innom apoteket på vei hjem fra jobb igår (heldigvis !!) og grabba med meg en pakke med clearblue digital el-tester (fyfabian, så dyrt ! 360,- for 7pk!)

Og jammen skurruikkesett så lyste det et stort smilefjes (EL!) mot meg fra testen da jeg testet da jeg kom hjem.

På dag 19 siden aborten.

Og disse bør jeg da kunne stole på, bør jeg ikke ?

Så da har jeg enten hatt LHstigning både på dag 14 og dag 19, eller så har jeg testet falskt positivt med strimlene fra "billigtester" også.

Jeg har iallefall testet falskt negativt med testene fra "babyornot" så de skal rett i søpla!

Jeg går heller over til clearblue og bruker 200 pr mnd på dem (de koster 199,- for 7pk på nettet)

Så da satser jeg på at jeg endelig har EL (og helt av meg selv, uten pergo denne gangen) 19 dager etter min MA - hurra !!!

Selvsagt ble det tur i bingen i går - og så må vi prøve å få det til imorgen også - selv om vi skal ligge med minstemann på et bittelite gjesterom i svigers hus, med papirtynne vegger inn til svigers - vi skal nok få det til :-)

 

Da vet jeg jo litt mer om når jeg har IKM - det blir ca 5.januar det da.

Da gjelder det bare å krysse fingre og håpe det beste.

 

Ønsker dere alle sammen her inne en riktig deilig julefeiring, så "prates" vi nok i romjula.

Det er kanskje noen her som har IKM nå i disse juledager - jeg håper mange får spire i magen !

Jeg gleder meg til å se de håpefulle små med stjerner i øynene over juletre og gaver - og unner dere alle sammen å få oppleve denne gleden veldig snart.

 

Glad dere er her - stor juleklem fra meg !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så supert at du fant EL da -68mamma. Unner deg en liten spire no. Du skal se spenningen med å få til litt kos hos svigers gjør susen...hehe.Lykke til

 

Var på ul idag og der var det liv. Jippi. Da er vi over første krise. Så er det bare resten igjen...Phu! Hun mente jeg har hatt lenger syklus for hun mente jeg var kommet mindre enn det jeg tror selv. Men det er vanskelig å måle nøyaktig no. Men det var skjedd mye siden jeg var der for 14 dager siden, så det var veldig bra. Hun målte spiren til 11 mm, dvs 7+2 idag. Jeg er utfra vanlig syklus på 28 dager 8+2 idag. Men mnd før graviditet hadde jeg syklus på 33... Så det er nok riktig at jeg ikke er såååå langt... Rart kor laaaange desse ukene er no i starten. Nesten så jeg kan krangle på dager bare for å hoppe litt frem. Uff! Humøret er opp og ned. Har en tolmodig mann.

 

no skal jeg lage ferdig jul i hjemmet før jeg inntar sofakosen om litt.

 

God Jul alle venner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre anki igang igjen.

 

Trur jeg selv går over til andre trimester i morgo, etter 2 UL den siste i uke 10 så sa han at alt så bra ut trengte ikke tilbake før om 2 mnd, kjenner jeg ikke var enig i det siden jeg mista i uke 11 sist, men jordmora sa hu hørte hjerte lyden tydelig på mandagen ( 11,4 uke)

så må jo stole på det, leita lenge men hu hadde ikke sakt det hvis hu ikke hørte det, trur jeg . er kjempe nervøs, skal tilbake til mandag på vanlig time 12 uker, håper jeg hører den selv da iallefal hu.

Vel det avr min lille usikkerhet og usikkerhet, klarer ikke å slappe av desverre :( men det skal gå bra denne gangen, fått innkalelse til vanlig UL 15 feb. spennende.Magen er der iallefal, satser på at magen ikke vokser hvis babyen er død. lever på alle små halmstrå hihihi

 

 

Vil ønske alle JENTER her inne en riktig god jul og alt gått for det nye året (masse baby støv til alle som vil ha)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer ***anki igang igjen*** og påsan og puddingen.♥. Så heldige dere er!!! Og så bra at alt er bra med de små spirene deres!! Prøv å slappe av og kose dere nå i jula :D

 

Godt at kroppen din er igang igjen da -68mamma, håper du snart får ny positiv test og at spiren BLIR DER!!!! Det skal nemlig min også - det har jeg bestemt :)))

 

Denne pp`n her har jeg ikke giddet å teste etter EL, har forsøkt så godt jeg har kunnet å tenke på andre ting enn bare baby... Hadde noe som lignet EL-slim på CD 9, men tenkte ikke så mye over det der og da - tenkte bare at det var altfor tidlig, men i ettertid har jeg lurt om om kroppen prøvde å få EL tidlig. Så kom det EL-smerter på høyre side på CD 12. CD 13 hadde jeg EL-smerter på venstre side. I dag på CD 14 har jeg hatt mageknip i kveld (skikkelig diare) og EL-smerter og litt småkvalm... Har etter at jeg begynte på pergo fått litt løs mage når jeg har hatt EL - så det er helt klart at det er noe som skjer i disse dager... :)))

Får jo ikke bekreftet det siden jeg ikke har noen EL-tester liggende, men håper og krysser fingrene for at det skjer noe nå - hadde jo vært spesielt å få termin i sept andre året på rad, håper bare at spiren vil sitte da :)

 

Ellers er nå huset vasket, juletreet pyntet, pakkene er nettopp lagt under treet og pinnekjøttet ligger i vann - åååååh, som jeg gleder meg til i morgen!!! Skal feire jul hjemme for aller første gang - min familie kommer til oss :) Nå venter jeg bare på at siste tørketrommel skal bli ferdig før jeg går og legger meg....

 

Har også kjøpt meg ny kjole jeg skal ha på meg i morgen - den er råååå-lekker, lysbrun/bronse/gull silke - ettersittende på overkroppen med brede stropper og pynt foran på brystet, samt at den også er lårkort (den går til midt på lårene ca - hjelp, har ikke hatt så kort kjole siden jeg var 20 år omtrent, hehe!) men den var kjempefin - så gleder meg til å ha på meg noe nytt! Har gått i samme (røde) kjole nå hver eneste julaften de siste årene - så det er godt å kose seg med noe nytt!! Skal fyre opp i kellerstua slik at det blir godt og varmt i hele huset - foreldrene mine er noen skikkelige frysepinner (verre enn meg og jeg også er nok en liten frysepinne, men ikke i såååå stor grad som mine foreldre, hehe) - så da går det jo fint å gå litt "lettkledd"...

 

Ellers mååååå jeg bare fortelle at jeg var innom polet i går og kjøpte med meg 2 flasker rødvin og 1 flaske baileys - damen i kassen spurte meg om legitimasjon!!!!! Yesssss!!!! "Ja - her var det jo god margin her" sa hun - hahahahahahaha - blir like glad hver gang jeg er på polet nå, hehe :DDDDDDDDDDDDDDD Etter at jeg flyttet hit til Hønefoss har jeg blitt spurt om legitimasjon hver eneste gang uten om 1 gang - da var jeg ute og handlet usminket og i bare kosedress og joggesko, hehe!! Kommer til å leve på dette i mange, mange dager til - gikk rundt og gliste for meg selv resten av handleturen i går, hehe :)

 

 

Ønsker dere alle sammen en riktig, riktig GOOOOOOOD JUUUUUUUUUL :))))

 

Stooooor varm juleklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en overraskelse på morgenen i dag selveste julaften!

Har IKM i dag, i morgen, lørdag eller søndag. Har vanligvis 28 dagers syklus og er på syklusdag 28 i dag, men pga litt sen EL tenkte jeg kanskje at IKM er ca lørdag-søndag....

Så dobble pergo gjorde susen for meg igjen og etter xu, ma og sa i år håper jeg virkelig at denne gangen skal det gå bra hele veien ut. Skulle egentlig til gyn for å begynne på pergo + puregoni jan/feb og har time 18. januar. Da vil jeg være ca 7+5 tror jeg og siden gyn ville at neste gang jeg er gravid så skal jeg inn til han i uke 6- 7 så må jeg vel kanskje ringe over jul og flytte litt på timen dersom alt er vel frem til over jul. Da jeg tok testen i morges og så krysset som poppet frem ganske kjapt begynte jeg å skjelve og gråte og redselen tok tak i meg....

Men de andre gangene jeg har vøt gravid i år har jeg vært sinnsykt kvalm og sinnsykt ømme pupper, men denne gangen er det mye mer likt da jeg gikk gravid med gutten vår; frisk og fin og trøtt og tunge men ikke spesielt ømme pupper.

Håper og må vel tro at denne gangen går det veien for oss:)

 

Stoooooor juleklem til dere alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATTTTTTIS Maddemor! Så fantastiske nyheter å komme til. Måtte lese det to ganger for å forstå at du virkelig er gravid igjen. Dette var utrolig gøy. No krysser vi fingre for at alt går bra for oss alle. Det gjør det selvfølgelig. Hvordan har du det da? Greier du slappe av litt? Vi har opplevd mye likt du og jeg. Jeg er foreløpig ganske avslappa til hele graviditeten og er forberedt på at det kan gå gale igjen og har forsona meg med det. Men kjente spenninga i magen da jeg var på ul og var ganske pessimist. Tror jeg beskytter meg selv litt. Tenker at redsel kommer etterhvert som ukene blir flere. Blir liksom noe mye mer å miste da...

 

No må du være her inne med oss og ikke forsvinne for godt inn på 1.,2, og 3. tri...Hihi!!! vi må følge hverandre.

 

Ha en fantastisk jul videre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUUUUSEN TAKK:)

Tok en cbd i dag og der sto det GRAVID:)

Så det er ike noe tvil om at jeg er smelt på tjukka igjen:)

Sambo lo sånn av meg i dag da jeg viste han testen for jeg har hele tiden ikke villet snakke om prøvinga denne pp og hatt svært dårlig tro og alle symptomer har jeg avfeid med at det var bivirkninger av pergoen. Men jeg er jo gravid jo:)

igjen......¨

Sambo sa at han hadde troen denne pp og følte at han hadde levert skikkelge varer denne gangen. hihhi, vi må jo ha litt humor oppi det hele. Sambo tok omkring meg i senga i går kveld og sa at denne gangen går det bra med oss og lille spire.

Er faktisk ganske avslappa til det hele nå og har faktisk en annen følelse enn de andre gangene jeg har vært gravid i år. Denne gangen føles helt likt til da jeg var gravid med gutten vår:)

Men jeg er så klart veldig veldig spent og holder ikke ut ventetiden til UL. Har lurt litt på om jeg skal sykemelde meg helt eller delvis etter jul når jeg skal bgeynne på jobb igjen. Jeg er jo ikke syk og formen er fin, men jeg vil vite at jeg gjør alt jeg kan for spiren vår og det er MYE stress på jobben, lite søvn oga en litt vanskelig 2-åring i hus (han sover dårlig bare men er veldig snill og grei) og jeg tenker at for lite søvn konstant og stressende jobb ikke er en super kombinasjon for å legge forholdene til rette for spiren.......

Ja ja, noen tanker fra meg en juleformiddag:)

Nå skal vi på julelunsj til svigers noen timer:)

Kos dere masse i dag dere andre også så skal vi nok se at jeg plutselig blir litt mer aktiv her inne igjen:) Jeg kommer nok alltid til å vandre her inne med dere, gravid eller ikke gravid:) Her er koseligste tråden på hele bim nemlig!

 

Stoooooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja riktig Maddemor, dette er den koseligste tråden på hele Bim. Her blir vi enten vi er gravid eller ikke...!

 

Har selv sykemeldt meg 40%. Det hjelper veldig. Informerte også sjefen min om graviditeten og det syns jeg er greit. Da har jeg et mer avslappa forhold til arb.giver. Han vet at jeg har mistet før.

 

...så har du en krevende jobb er det greit å være litt redusert i jobb. Trøttheten inntreffer etterhvert også vet du. Hihi. Kos dej med den ferske nyheten. Er bare såååå glad på dine vegne. du er da bare rett bak meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en eller annen form for sykemelding blir det helt sikkert, men usikker på om jeg skal ta helt eller delvis da. Sjefen min vet om 2 av mine misslykkede svangerskap, men jeg har ikke sagt noe om 3. aborten. Så jeg regner med det er smart å fortelle han hvordan ståa er, men de andre på jobben min vet ingenting og derfor kan det være vanskelig for meg å forklare dersom jeg er delvis sykemeldt og føler akkurat nå at det blir mer stress å skjule og styre enn å bare være hjemme 100% ut 1. tri. Vet ikke helt akkurat nå og skal bruke julen på å tenke på saken. Jeg er faktisk ekstremt trøtt allerede jeg da. Trøtt i grunn hele dagen og det er vel et godt tegn får jeg håpe:)

Kvalme er totalt vekke foreløpig og puppene er tunge litt såre og bittelitt ømme og så har jeg litt stikkinger der nede som kommer og går:)

Alt føles helt fint akkurat nå og jeg håper det bare fortsetter sånn:)

Hvor langt er du nå anki? Vi har ju fulgt hverandre i opp og nedturer det siste året og vi får tro at denne gangen er vår tur altså:)

Stooooor klem til deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...