Gå til innhold

NY TRÅD - "OSS OVER 30"


☆Meg og lille snuppis+knerten☆

Anbefalte innlegg

Gratulerer til Dolce!!!

 

68-mamma; jeg signerer meg og lille snuppis her. Jeg vill enå for sikekrhets skyld tatt en grav-test nå og er den negativ så vet du i alle fall med sikkerhet at det er EL på gang:)

Men 4 dager med sterk positiv test gir meg en magefølelse på ny spire......

 

Litenspire; krysser fingrene for dere også!

 

Så gla, kose deg på tur! Det fortjener du!

 

Tiril; hvordan står det til?

 

ck; gleder meg til å høre oppdatering fra UL! De kiloene skal du nok se kommer på igjen, så ikke vær redd! Da jeg gikk med gutten vår gikk jeg ned et par kg og holdt vekta der til jeg var 16 uker på vei og JM nesten kjeftet på meg, og når jeg var på neste kontroll i uke 20 hadde jeg gått opp 4 kg:)

Gjorde ikke noe annerledes de 16 første ukene heller, men jeg spydde ikke en dag, men spiste ganske sunt likevel da. Gjorde ikke noe for å holde vekta, men det var bare sunne ting som fristet.....

 

I morgen er den store dagen for meg da med tidlig UL.... Er uke 6+3 eller 6+1 i morgen og er ganske spent må dere tro......

Løper mye på do om dagen og tisser og sambo driver og terer med at dete r tvillingene som presser på! Han tuller så mye om det om dagen at jeg blir jo litt nervøs vettu..... Men det skulle vel vært skjebnens ironi; her har vi mostet 3 ganger på rappen og så plutselig ventet tvillinger:) hi hi, hadde bare vært morsomt det! Bare spiren er frisk og fin så er jeg glad! Det er det viktigste for meg nå!

 

 

Jeg får komme inn og oppdatere i morgen da. Ønske meg all mulig lykke til da! Jeg trenger det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krysser fingrene for deg så masse maddemor !!

Når skal du være der ?

Har helt sommerfugler på dine vegne jeg - det kommer til å gå så bra !

Tenk om du får se hjerteaktivitet, det kan man kanskje ved 6+3 ?

Hadde vært så bra !!

 

Hm...mener dere jeg bør ta en grav-test altså ?

Menne......Jeg tok en sånn billigstrimmel på nyttårsaften, den var blenadhvit, men på den annen side så ble jo de testene blandahvite sist da jeg faktisk var grivs også, så de er vel ikke til å stole på.

Men kan vel ikke være på tjukka igjen vel ?

Er jo bare 36 dager eller noe siden MAen - og har jo fått så mange positive ELtester, og tenker at hvis en av disse positive testene faktisk var en eggløsning, så hadde vel jeg vel ikke fortsatt å få posisitve tester med 1-2 dagers mellomrom ?

 

Fikk den femte på rad positive ELtesten nå i kveld - utrolig rart altså.

De blir så knallpositive med en gang, jeg lurer på om testene kan være defekte og at de har byttet om på test-strek og kontrollstrek...

 

Har hatt litt murring de siste 3-4 dagene også, så det tyder jo på EL også.

 

Hm...javel, så kaster jeg vel bort en grav-test en av de nærmeste dagene, hvis testene fortsetter å bli positive fremover...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk 68-mamma:)

Skal dit kl 10.20 i morgen og hvis alt er ok da så drar jeg på jobb etterpå tenker jeg.

Er veldig redd for at EL var for sent til at jeg får se hjerte i morgen eller evt en værre beskjed.... Men jeg har jo go-følelsen da, så det kan ikke bli en like grusom beskjed som i sommer igjen i morgen.

Spiren skal sitte på rett plass og den skal være frisk og fin og jeg håååååper å få se hjerte. PÅ 6+3 er det jo mulig å se hjerte, men så tror jeg at jeg kanskje er 6+1 pga EL på lørdagen eller søndagen 12. eller 13. desember og da er jeg redd for at jeg er akkurat for kort til å se hjerte og da blir det en laaaaaaaang uke å vente..... Krysser fingrene for at hjerte banker i morgen!

 

5. EL test som er positiv i dag du ja! Herremin, du må jo bare ta en tur på apoteket i morgen og svi av en hundrings på en QR eller CB tror jeg.

Så mange positive EL-tester på rad har jeg aldri hatt noensinne selv om kroppen min har prøvd og prøvd å få EL uten hell tidligere...

Begynner virkelig å lure jeg ja 68-mamma! Du KAN virkelig være smelt på tjukka igjen vettu:)

Åh som jeg hååååååper for deg nå!

Murringene kan like gjerne være en liten spire da...... hmmmmm....

Nei, jeg skal vel ikke få opp alle forhåpningene dine sånn, men akkurat nå var det vanskelig la være:)

Kom inn å oppdatere hvis du bestemmer deg for å teste da vennen:)

Stor klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp damer:)

 

Her har dagen flydd unna med rydding av nisser og ut med et veldig tørt juletre. Min mann har vært borte i helgen, så alt dette ble på meg. Måtte få gjort litt rent også......hehe

 

Men har vært her inne hver dag og lest, men ikke svart så mye.....

 

Men her skjer det jo ting hele tiden, grattis til de nygraverte (Dolce) og lykke til til dere andre som er kommet noen uker på vei:)

 

Håper virkelig du får sett hjerteaktivitet i morgen kjære Maddemor:) Du kommer til å være i mine tanker i hele morgen.....gleder meg til og komme inn og lese oppdatering fra deg:) Varm til lykke klem fra meg til deg:)

 

Min kjære -68mamma, hva er det som skjer a?????????? Ikke lett å bli særlig klok på dette her synes jeg, men støtter de kloke medsøstrene som har skrevet noe om at du må nok svi av en g-test i

morgen tror jeg:) Tenk om det alt sitter en spire der og vokser......

 

Min egen kjære meg og lille snuppis, ble lei meg når jeg leste tr kom på besøk. Fikk med meg at du har vært og kost deg på hotell og håper du/dere fikk noen deilige dager sammen:) Hvordan er det med humøret og motivasjonen hjemme hos dere da.....har du og din mann snakket litt om hvordan dere legger opp løpet fremover??? Forsto det vel som at han ikke er helt på samme bølgelengde som deg???? Er virkelig slik i heimen her også!!!!!!!

 

Ellers er jeg på min fjerde dag med trippel pergo. Har ikke kjent en eneste bivirkning ennå. har også tatt bidronningsgele, men er vel skeptisk til Wild Yam da man ikke skal blande dette med pergo har jeg lest her inne..........

 

Ellers går nå livet sin vante gang, mamma skal neste fredag ta sin 19. cellegiftkur, og hun tåler de godt og er faktisk i god form. Takker så mye til dere som har sendt meg varme tanker og ord her inne om mamma og hennes sykdom, det varmer mer enn dere kan ane!!!!!

 

Også skal min kjære ta en ny sædanalyse denne uken. Litt over et år siden han tok den sist. Setter stor pris på at han er villig til og følge dette opp.......

 

På fredag skal jeg til gyn for å se om trippel pergo har gitt et fint egg:) Håper på gode resultater kan man si........hehe

 

Ønsker dere alle sammen en fin uke:) Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god mandag alle sammen! Bare en kort oppdatering på lista fra meg.

Maddemor; Lykke til på ul i dag. Håper du får se et bankende hjerte i dag *klemme*

 

68-mamma; Merkelige greier dette med alle disse positive el-testene. Jeg ville nok tatt en g-test ja :-) Masse lykke til!

 

D&G; Må jo gratulere deg her inne også :-)) Så herlig at spira satt så fort :-) Selv om du mistet to ganger mellom Turbo og frøkna betyr ikke det at du kommer til å gjøre det igjen. Nei da, dette kommer til å gå så bra så :-)

 

Sanna; Så koselig å høre at alt er bra med dere. Hvis dere skal starte opp igjen prøvingen blir vi vel å se litt mere til deg her inne igjen da. Skal dere starte prøvingen igjen nå eller?

 

Tirilgirl; Blir spennende med ul på fredag. Håper du har lagt gullegget nå! Blir det pregnyl denne mnd også? Så godt å høre at det går bra med mamman din *klemme*

 

Meg og Lille snuppis; Håper dere hadde en fin tur, og at dere fikk kost dere masse. Har du begynt på ny pergo, eller blir det å vente en mnd til?

 

Litenspire; Så koselig å høre fra deg igjen :-) Krysser fingrene for at aksjene dere fikk lagt inn gir god avkastning :-) 2010 skal bli året vårt

:-D - og alle andres som ønsker seg spire da :-D

 

Bringebærmamma; håper bidronninggele og wildyam gjør susen! Masse lykke til! Og ha en fin feiring? Når er det du har dagen din?

 

Bumlebie; Så bra at du fikk deg sykemelding, men kjedelig at blodtrykket stiger. Sluttet du på bt-tbl da du ble gravid? Hvilket merke brukte du? Bare lurer siden jeg har høyt blodtrykk selv. Bruker Trandate jeg nå, men siden trykket mitt har steget så mye i det siste, spørs det om det ikke må legges til en annen tabl også. Jeg hater tanken på det. Måtte prøve ut masse nye tabl for et år siden, og var så plaget med bivirkninger. Fikk til slutt Trandate som virket bra (undertrykket har vært stabilt på ca 80/85 helt til desember), og som ikke har gitt meg bivrikninger. Men, nå har det altså begynt å stige igjen. Kontroll på torsdag hadde jeg 155/105. Økte dosen og får håpe det hjelper. Ny kontroll torsdag.

 

Anki; Gratulerer med dagen som var *klem* Hvor lenge er det til du skal på duo test da? Hva er det de gjør da?

 

ck76; Tiden går jammen fort. Lykke til med ul denne uken :-) Du må komme med oppdateringer da :-)

 

påsan; så fint å lese at alt sto bra til :-) Nå er du vel omtrent i din 14. uke. Klart dette går bra, og at du har baby i armene til sommeren :-)

 

Dotten; Lenge siden vi har hørt noe fra deg. Håper alt står bra til. Dette skal bli året vårt vet du *klemme*

 

Eva; Hvordan går det med deg? Er det snart så dere skal gjøre et nytt forsøk?

 

Da skal jeg begynne å rydde vekk jula. Det er litt av et prosjekt med godt over 100 nisser og div annet. Bruker å tørke støv/støvsuge alt før jeg pakker det ned, men vet ikke om jeg orker det i år....Føler meg bare så veldig ferdig med jula, og har lyst til å få den FORT bort!!!

 

Ha en fin dag alle sammen!

 

FORVENTET IKM:

 

- Drømmer om jente ♥♥♥ (gift, 35 år, 3 barn). IKM 16. desember.

- DOLCE ikm 17.des (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- Dotten ikm ca 22. desember. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, IKM 25.12.09 sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 30. desember (pergofrimnd.)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA?, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM 7/1-2010 fortsatt pergofrimnd :)

. Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 20. januar, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- så gla': ikm ca. 1./2. febr. (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

 

 

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: venter gutt 27.april 2010 (31 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- anki: termin ca 4.august 2010, 3SA og 2 MA, gutt 6 og gutt 9.

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei så gla`

 

Tusen takk for ønske om en god feiring. Jeg feriet dagen, i går, lett omkranset rundt toalett på grunn av omgangsyken ;-(

All kakespising er blitt utsatt, mulig det blir noe i ettermiddag ;-)

 

68-mamma: jeg kan bare føye meg inn i rekken av undringer til alle de positive EL-testene. ,-)

 

Gratulere og lykke til på ferden til alle gravide ;-D

 

Lykke til med videre prøving til alle dere som prøver ;-D

 

så gla`: hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og god morgen alle jenter :)))

I dag er jeg på syklusdag 7 og TR har endelig reist sin vei for denne gang - nå håper jeg at hun ikke kommer før tidligst en gang i 2011 :)

 

Har hatt en flott ferieuke med mann og barn. Var på Pers på Gol og badet i Tropicana`n - det var rett og slett hærlig!!! +30 i vann og luft - lå under disse varme lampene (kunstig sol) og koste oss. Lå i boblebadet og lekte i "Jungelland" det er for de aller minste 0-3 år :)

 

Lille snuppis koste seg masse - men vi fikk en sjokk-opplevelse alle tre da hun satte utfor en sklie (stoooooor sklie) uten at mamma eller pappa var med :((( Både min mann og jeg så hva som kom til å skje - så han hivde seg ned trappen og jeg klatret opp en vegg på 2 meter og hoppet ut i vannet der sklien kom ut - der lå jentungen på 3 år og vaket med hodet ned og under vann - hun lå livløs/rørte ikke på seg - det var de 4 lengste sekundene i mitt liv!!!! Tror jeg ble 30 år eldre akkurat der og da - hun lå i maks 4 sekunder som sagt fra hun kom ut på sklien til jeg fikk tak i henne og fikk henne opp. Hun kom ut av sklien akkurat idet jeg klatret opp veggen (ikke spør meg hvordan jeg greide det!) og hoppet uti og gikk mot henne... hun illskrek da jeg tok henne opp og jeg tok det som ett kjempegodt tegn!!! Var dritredd for henne - har faktisk ALDRI vært så REDD i hele mitt liv som de få sekundene der!!! Det var ekkelt og det la en liten demper på resten av oppholdet... Hun ble jo så redd selv også stakkars :(

 

Vi bestemte oss for å gjøre om opplevelsen til noe positivt - så vi tok det veldig med ro - lot henne bestemme. Først var hun så redd at hun bare skalv og frøs og hakket tenner, men vi satte oss ned og varmet oss under håndklene og varmelampene - etterhvert ville hun ut og bade igjen og vi var med hele tiden - greide å slappe litt mer av etterhvert og hun ble mer og mer modig i vannet - hun lo og lekte og hadde det kjempegøy!!! Det var aller første gang hun var på ett badeland - hun visste jo ikke hva det var og dermed så vet hun heller ikke om konsekvenser om det ene og det andre, selv om vi var med henne 100% hele tiden - så var dette med den sklien ett uhell - mannen min var med henne akkurat da, men det gikk så fort - altfor fort, men det gikk jo heldigvis bra og vi fikk snudd opplevelsen til noe positivt. Vil jo ikke at hun skal bli redd for vann eller det å bade, vi fikk det til - og alle var fornøyde etter noen timer der :)

 

Maten var kjempegod, koldtbord på kvelden - en skulle tro mannen min og jeg ikke hadde spist på 1 uke sånn som vi forsynte oss - herregud - er nesten litt flaut og fortelle at det stod igjen omtrent 12 tallerkner etter oss, to voksne og en liten 3-åring, hehe - det var bare det at jeg måtte smake på både kjøtt, kylling og fisk, sjokoladepudding, sitronfromasj, ost og kjeks osv, osv, hehe :))) Rett og slett hærlig, hehe!!

 

Var utrolig kaldt der -36 grader ute, sno og vind - jeg synes det var ekstremt kaldt. Kom hjem til utrolig kaldt hus også - kulden har jo ligget på rundt -25 her siden romjula - men å komme hjem til -30 var kjipt, spesielt når vi ikke hadde fått fyra huset på to døgn :(

Vi har varmepumpe, men den fungerer jo dårlig når det er mer enn -15 ute - da må vi supplere med ved-fyring i peisovnen vi har nede i kjellerstua. Det tok oss 1,5 dag og få fyra opp skikkelig i huset igjen - i dag var det bare -21 når jeg skulle levere lille-snuppis i barnehagen, åhhhh - som jeg gleder meg til det blir litt mildere ute! Tror jeg er skikkelig pyse når det blir så kald altså - liker meg mer i varmen for å si det sånn :)

 

Fredag var vi på kino, Norgespremieren på: Pelle Politibil - går i vannet. Lille-snuppis har aldri vært på kino før - så det var utrolig stas!!! Kjempegøy å følge med på henne enn på filmen, hehe :)

 

Så hadde vi barnevakt til henne - hun overnattet hos sin tante og onkel fra lørdag til søndag - da var det meningen at mannen min og jeg skulle kose oss og gå ut og spise osv - men vi orket ikke gå ut i -25, så vi ble hjemme lagde hjemmelaget pizza og drakk litt vin og koste oss. Bare synd jeg ikke var ferdig med TR - ellers hadde kvelden vært perfekt, hehe :)

 

I går på søndag fikk lille-snuppis prøve seg på skøyter i ishallen sammen med tante og onkel for aller første gang - det var også visstnok utrolig stas for henne. Hun fikk låne hockeyskjøter og hjelm og full pakke - i dag klagde hun over at hun hadde så vondt i beina sine, skikkelig støl med andre ord :) Så totalt sett har det vært en kjempefin uke for både oss og lille-snuppis, så mye "første gang" for henne - det var gøy!!!

 

Så mååååååå jeg bare fortelle at jeg fikk telefon fra den nye arb.giveren min (som jeg har gått og gledet meg til og vært så spent). Hun ringte meg når vi var på Gol - jeg har jo kun fått tilbudet muntlig og ikke skriftlig, og avtalen var at hun skulle ringe meg på nyåret. De kunne fortsatt tilby 60% stilling (dagtid), men fra midten av februar til 10.mai (kun 3 mnd) og så hadde de behov for meg i sommerferien :( Tror dere ikke jeg fikk en skikkelig nedtur da... Fikk forståelse før jul at de hadde behov for 60 % fra 01.februar og fremover - at de skulle øke antall personer ed ihvertfall 2-3 til! At det ikke var noe problem å jobbe mer enn de 60% heller - men på telefonsamtalen fortalte hun at sykehuset skulle spare på både det ene og det andre, så de måtte bare innrette seg etter det... derfor ble det slik i første omgang!!

 

Åååå - jeg ble så lei meg etter den samtalen - nå var jeg så innstilt på den jobben og vi hadde regnet oss litt frem og tilbake og gjort noen grep for at vi skal få det til på 60%. Så nå tviler jeg veldig - det ble ikke sånn som forespeilet, i tillegg vil jeg tjene enda mindre enn dersom jeg er registrert arb.ledig, noe jeg forøvig har gjort - så fra i dag er jeg faktisk offisielt arb.ledig!!! Må også legge til at jeg har sendt inn en søknad på 100% fast stilling her jeg bor. Søknadsfristen gikk ut mandag for 1 uke siden - jeg håper og krysser fingrene :)

Håper også at NAV har noen stillinger inne (de lyser jo ikke ut alle stillinger) - så håper jeg kan få litt hjelp til å få meg en annen grei jobb :)

 

Ellers snakket mannen min og jeg litt i går ang det med prøvingen. Jeg visste at samtalen kom, men jeg ville vente til han tok det opp idet det er han som ikke ville prøve mer (jeg vil jo!!)!! Uansett - vi har bestemt oss for at vi skal prøve enda 1 år til, men han vil ikke bli med på videre utredning. Han mener at dersom det ikke klaffer for oss på naturlig sett - så får det heller være!!! Da er det en grunn til det... Vi har jo fått det til 4 ganger totalt, men har bare ett fullført svangerskap, 2 MA og 1 SA. Tror han er redd for at det skal være noe galt med "ham" - men det vil han nok ikke innrømme. Så får jo bare håpe at det går på naturlig vis - og at det går bra!! Han sa også at dersom det skulle gå galt enda en gang til - så er de finito med prøvingen for hans del - da vil han ikke mer!!! Jeg skjønner det - men det er jo uansett jeg som går gjennom både fysisk og psykisk - han får jo det psykiske han også, men det er uansett jeg som må ta den verste støyten....

Uansett har jeg nå begynt på bidronninggele, kjøpte på lørdag og begynte på lørdag på CD 5. Skal ta dette frem til EL - og så skal jeg begynne på Wild Yam fra EL og til IKM. Jeg fikk jo ikke begynt med pergo denne måneden heller da det er utsolgt på apotekene her jeg bor. Så ble enda en ny pausemåned med pergo, det er den tredje på rad :/

 

Nei, nå ble det mye meg og mitt, hvordan går det med dere andre jenter??

 

Maddemor; Ønsker deg masse lykke til på UL - nå er du vel ferdig - jeg gleeeeeder meg til å få oppdatering fra deg - er sååååå spent på dine vegne!!!

 

68-mamma; Har du svidd av en gr.test i dag da?? Det må da være noe på gang nå :) Gleder meg til å få oppdatering :)))

 

D&G; Grattis med spiren!!!! Dette kommer til å gå bra, kos deg og nyt svangerskapet nå, både med og uten symptomer, hehe :)

 

Sanna; Hyggelig å høre fra deg - jeg kom inn på denne tråden omtrent rett før du fikk din lille keiser, så er jo ikke sikkert du husker meg, men jeg husker deg godt og fulgte med deg den siste tiden hvor du gikk så lenge over, hehe :) Du får bare slenge deg på med prøvingen igjen dersom du ønsker flere :)

 

Min kjære, kjære tirilgirl: Lykke til på UL på fredag - håper og krysser fingrene for at vi får det til denne pp`n. Du på trippel pergo og bidronninggele og jeg fortsatt uten pergo, men bidronninggele og wild yam. Nå begynner vi å få ganske lik syklus her, du er vel noen dager før meg. Jeg er i dag på syklusdag 7 :)

 

Litenspire; Krysser fingrene for deg :)

 

Bumlebie; Prøv å slappe av og kose deg og roe deg heeeeelt ned så blodtrykket går ned og du føler deg bedre :))) Dette kommer til å gå så bra så :)

 

Anki; Hvordan går det med deg?? Gratulerer med dagen som var :)

 

ck76; Lykke til med UL denne uka - må holde oss oppdatert da!!

 

påsan; Dette kommer til å gå kjempefint - du er jo over den mest kritiske fasen nå og du har jo fått sett at det er liv!! Dette går veldig bra skal du se :)))

 

Dotten; Slenger meg med på det så gla skriver - lenge siden du har vært her inne nå - håper at alt står bra til med deg!!

 

Eva; Lenge siden vi har hørt fra deg også - håper at alt står bra til og gleder meg til oppdatering fra deg :)

 

så gla`; Deilig å få ryddet bort jula - her forsvant jula første nyttårsdag - og det var deeeeeeilig å bli kvitt, hehe :))) Vi ligger vel ganske så likt i løypa denne gangen også sammen med Tirilgirl. Som sagt jeg er på CD 7 med IKM ca 1 eller 2 februar - ser jo at vi har IKM omtrent på samme dag, jeg fikk TR tirsdag 5 januar. Hadde bare 26 dagers syklus denne gangen :/

Spennende å følge med deg altså - håper den sitter hos oss nå altså :)

 

Ha en strålende fin mandag alle sammen :))))

 

Oppdaterer lista jeg:

FORVENTET IKM:

 

- Drømmer om jente ♥♥♥ (gift, 35 år, 3 barn). IKM 16. desember.

- DOLCE ikm 17.des (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- Dotten ikm ca 22. desember. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, IKM 25.12.09 sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 30. desember (pergofrimnd.)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM ca 1 eller 2 februar.

. Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 20. januar, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- så gla': ikm ca. 1./2. febr. (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: venter gutt 27.april 2010 (31 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- anki: termin ca 4.august 2010, 3SA og 2 MA, gutt 6 og gutt 9.

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud Meg og lille Snuppis - for en skrekkopplevelse !!

Kan levende forestille meg frykten deres ja.

Håper hun kommer over opplevelsen og tør vannskli igjen.

Vi var med ungene i vannlekeland i sommer, og min treåring ble bra tøff etter noen runder i vannskliene, så de kan være fulle av overmot disse små.

 

Jeg fyrte forresten av en Clearblue i morges, men den var jo helt negativ.

Litt skuffet, men har håp for at det iallefall kommer et egg nå i disse dager.

Skal bli spennende og se i ettermiddag om jeg får enda en positiv ELtest, det vil i så fall bli den 6. på rad ( og den 15. totalt denne syklusen!!)

Men nå håper jeg snart de blir negative igjen (for det er vel ikke før den blir negativ at egget slippes ?) og at jeg ikke får flere positive tester denne syklusen.

Nå holder det.

 

Neste test jeg vil ha positiv er grav-testen på bursdagshelgen den 22.-24. !!!

Er så gruelig spent på hvordan UL gikk Maddemor - håper du snart får tid til å skrive her !!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada - ny positiv ELtrst i dag, for 6. dag på rad....

Herlighet - hvor skal dette enda ?!

Er alle testene jeg har kjøpt defekte, eller hva ?

Kjipt å ikke ha en IKM å forholde seg til !

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter....... Ble ikke helt som jeg hadde håpet på ul i dag:

Gyn kunne utelukke exu og at plasseringen var fin. Men han kunne ikke se hjerteaktivitet, ei heller kunne han utelukke BO/MA. Men det er så tidlig ennå, så mye kan skje på en uke. Han ville ha meg på ny kontroll neste mandag og målte hcg i dag og ny måling igjen på torsdag.'

Skal komme fastende på mandag om 1 uke for sikerhets skyld.

Kjenner at dette ikke var beskjeden jeg håpte på, Er egentlig 6+3 i dag, men EL var et par dager forsinket, så 6+0 stemte ifølge gyn da.

Nå er jeg ganske redd og ukonsentrert og bare gruer meg på dagene som kommer med uandelig venting!

I tillegg er smabo på reise neste mandag, så hvis det blir utskrapning den dagen så blir det ikke noe greit. Så sambo skal snakke med svigermor i dag slik at hun kan ta gutten vår den dagen HVIS ting ikke er som de skal og en venninne av meg kunne gjerne bli med meg sa hun, så får se hva jeg gjør.

Svaret på hcg-prøvene vil vel gjøre ting litt klarere for meg håper jeg.

HAr grått mye i ren fortvilelse i dag. ORKER IKKE enda en gang og skønner ikke helt at det er potensielt noe galt heller for jeg føler virkelig at ting er som de skal.

Gyn sa jo at han har hatt mange pasienter det siste året som ved første kontroll fikk mistanke om bo/ma, men nest euke fikk se et friskt og fint foster.....

Han målte "tingen" til å være 2-3mm.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære maddemor :)

 

Hva skal jeg si?? Det er bare så altfor tøft å få en sånn beskjed enten det går den ene eller den andre veien!! Men, vet du hva? Det var jo kjempepositivt at den ble målt til 2-3 mm - det ER noe der!!! Og det er ytterst få som får se hjerteaktivitet så tidlig.

 

Det sies vel at hjerteaktivitet kommer i gang sånn ca 5+2, eller ca 25 dager etter unnfangelsen (som de aller fleste ikke vet når skjer) . Dersom EL var litt senere kan du trekke fra disse dagene - og du må også huske på at embryoet vokser i rykk og napp den første tiden - noen egg går jo også i dvale den første tiden før de begynner å utvikle seg - derfor kan jo ul-termin variere med faktisk opptil 5 uker(!!!!) etter menstermin!!

Mest vanlig er vel å få UL-termin noen dager/1 uke etter menstermin.

 

Jeg har en kollega som var til ordinær UL i høst - da skulle hun ha vært 19 uker på vei, hun fikk beskjed om at hun bare var 13-14 uker på vei og måtte komme tilbake til ny ordinær UL - da hun kom tilbake ble hun faktisk satt tilbake 3 uker!!! Hun var hos lege ganske tidlig og vet når hun fikk positiv test - forklaringen hun fikk var at embryoet hadde gått i dvale de 3 første ukene og dermed ble hun satt tilbake 3 uker. Hun har termin nå i februar - og alt er som det skal :)

 

Så da tenker jeg at dersom hun hadde vært til tidlig UL hadde ikke hun heller fått påvist noen hjerteaktivitet så tidlig.

 

Ellers må jeg også fortelle at når jeg gikk gravid med datteren min fikk jeg ikke påvist hjerteslag før jeg faktisk var 7+4 (ifølge tidlig UL), og da var jeg ifølge menstermin 8+0. Det kommer an på hvordan den lille ligger og den er jo så liten i begynnelsen og dermed vanskelig å oppdage hjerteslag. Det kommer også veldig an på utstyret til legen (hvor moderne den er) og hvor erfaren legen er... skjønner du? Det er mange ting som spiller inn - jeg krysser virkelig fingrene mine for at dette kommer til å gå bra! Fint du får støtte av din samboer og familie rundt deg, man trenger det i sånne situasjoner...

 

Jeg har stoooooor tro på at dette kommer til å gå bra maddemor - prøv å slappe av, jeg vet at det er vanskelig - for dette er jo vårt største mareritt, spesielt vi som har opplevd å miste før!!

 

Sender deg masse gode varme tanker om at dette kommer til å gå bra!!!

 

Og så gir jeg deg en stoooooooooor varm klemme-deg-trøsteklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære kjære Maddemor.....

 

Først vil jeg bare si at jeg er enig med alt det kloke Meg og lille snuppis skriver over her, det kan være så mangt som spiller inn.....

 

Men forstår deg så utrolig godt, har vært i den samme situasjonen selv, og det blir noen dager fremover som ikke blir sånn som de skulle ha vært.....

 

Skulle så gjerne fått gitt den en god varm lang trøsteklem........husk at du har oss her inne min kjære venn!!!!!!!!!!

 

Varme klemmer fra meg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Maddemor! Hadde det på samme måte når jeg var på ul denne første gangen. Da skulle jeg etter mine beregninger være 6+2. Hun såg at der var noe, men usikker på hjerte. Fikk ny ul to uker etter. Da viste den et bankende hjerte, men som jeg skrev tidligere målte hun den til å være 7+2. Utfra egne beregninger skulle jeg være 8+2. Da jeg var på ny ul for en uke siden var jeg akkurat på den dagen jeg selv mente jeg skulle være utfra siste mens. Så dette har gått seg til ettersom ukene har gått. Så fortvil ikke min venn, dette går bra skal du se. Målte du hcg idag? Og når skal du evt måle igjen? Men jeg vet så altfor godt hvordan du har det. No nærmer jeg meg uken jeg mistet i sist, så har noen tøffe dager med noen ekle tanker. Prøver å fortrenge de. Alt har egentlig gått veldig bra frem til no. Men merker at jeg er blitt mer stresset siste dager...! Huff! VIL IKKE VÆRE REDD!!!

 

Meg og lille snuppis! Huffameg for en opplevelse. Godt at lille snuppis fikk en positiv opplevelse etter dette. Klemme!

 

Må gå inn å lese meg litt opp. Det var kommet endel innlegg. Så kommer jeg tilbake å kommenterer til dere andre også. ...håper jeg at jeg rekker da! Klem så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen tusen takk jenter!

meg og lille snuppis; jeg svarte deg på den andre tråden, men tuuuusen takk for ufyllende og oppmundrende svar!

Og Anki; din historie gir meg nå veldig håp her! Kjekt å høre!

Du skal se at denne gangen kommer du helt i mål, og det skal jammen meg jeg også! Go-følelsen har likevel ikke sluppet taket, ,men med tanke på fjoråret er jeg likevel redd for at jeg tar feil vettu.

Slag i trynet det.....

Tiril; tuuuusen takk til deg også! Vet at det er utrolig mange faktorer som spiller inn, men er ganske sikker på at unnfangelsen (i alle fall siste dagen vi hadde sex og siste dag med pos el-test) var 13.12. dvs 29 dager siden i dag. Kan vel være at den festet seg litt sent og at den er i rykk og napp-fase akkurat nå.

 

Jeg målte hcg i dag ja og skal ta ny på torsdag og får svar e kl 14 på torsdag. Det vil jo gi en indikasjon på hva som skjer.

Plasseringen av spiren var i alle fall helt perfekt ute i kanten og det var bra med tanke på SA-faren er mindre da:)

Tar med meg alle positive ting og prøver å være positive-maddemor en uke til:)

 

Stooooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kjære jenta mi - dette var jo et lite sjokk for deg.

Selv om man forsøker å holde forventningene nede så regner man jo liksom med at alt er fint likevel.

Jeg er enig i det Meg og Lille Snuppis skriver, det kan være ulike faktorer som gjør at du er kortere på vei enn du tror.

Legen du var hos sa jo at det ikke var noen tegn på at du hadde hatt EL, og hvis du da fikk EL etter dette legebesøket kan du ha unnfanget en uke senere enn du tror, og da er du kanskje bare litt over 5 uker nå - og da er det jo riktig at man ikke kan se noe annet enn litt "rusk".

Det er tunge dager du har foran deg, og jeg vet så utrolig godt at det er komplett umulig å tenke på NOE annet i dagene som kommer, selv om man prøver.

 

Jeg fikk jo samme beskjed da jeg var på første UL nå sist, og legen min sa også at det er veldig vanlig at kvinner er kortere på vei enn de tror når de kommer inn første gang.

Det er virkelig både en velsignelse og en forbannelse med denne tidlige ultralyden altså, jeg har lovet meg selv at jeg ikke skal gå til UL før i uke 8 hvis jeg er så heldig å bli gravid igjen.

 

Men du vil kunne lese mer av Hcg-tallene du får på torsdag enn av en ny UL - de vil vise om alt er fint eller om det er noe rart.

Hcg er den aller sikreste målingen av om et svangerskap er friskt eller ikke.

Hvis tallene dine er bra, så er det faktisk en sterkere indikator på om ting går fint, enn om du hadde sett hjertet idag (ref. min egen historie hvor hjertet slo og uken etter var stanset igjen, men jeg hadde jo utrolig lave Hcg-tall også, i tillegg til at de steg veldig lite)

 

Jeg har fortsatt stor tro på magefølelsen din jeg, og tror alt er fint på torsdag.

:-)

Tenkte på - hvis mannen din er borte på mandag - du kunne vel få den utskrapningen - hvis det nå skulle vise seg å være nødvendig - bank i bordet for at det IKKE trengs!! - men sånn i verste tenkelige fall liksom - så kunne du vel fått den utskrapningen nå i helgen på bakgrunn av hva Hcg-tallene forteller deg istedetfor å måtte vente til mandag når du er alene ?

 

Huff og huff - nei, la oss nå anta at alt er fint og at spiren din bare er litt sjenert av seg - og at du får høye flotte tall (du har jo masse symtomer og kvalme og alt mulig, har du ikke ?) og at du får se et lite hjerteblink på mandag.

 

Jeg heier på deg Maddemor - og er sikker på at det er din tur nå.

Det MÅ det være !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, kjære Maddemor, må bare få gi deg en god og varm klem. Skjønner at det var en stor skuffelse og ikke få se et bankende hjerte, og at du blir litt bekymret. Men, stol på go'følelsen din du. Jeg kan også bare signere Meg og Lille snuppis sitt innlegg. Det med at egg kan gå i en slags dvale, er det nok mye sannhet i. Med begge mine to eldste barn ble jeg satt 11 dager tilbake,. Jeg kunne ikke tro det var sant for jeg visste jo når vi hadde hatt sex (som ikke hadde vært alt for ofte begge gangene). Du skal se dette går bra snuppa!. Synes det er rart du ikke fikk ny hcg måling i dag. Da ville du allerede på fredag kunne fått svar på stigningen. Men, du får jo svar på mandagen da. Opp med humøret kjære deg. På mandag får du beskjed om at alt er i sin skjønneste orden :-))

Jeg krysser alt jeg har for deg om at dette går bra!!!!!!!!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

varm klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maddemor; Mente ny måling i morgen (onsdag). De bruker jo ofte ta annen her dag, og da ville du fått svarene fredag. Igjen - varm klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

melder meg inn her eg. Er 35 år og har to flotte jenter på 4,5 og 3. Hadde planlagt ein julibaby og det såg ut til å gå bra heilt til veke 12. Hadde ein SA 14 desember og det var ganske tøft. Heilt uførebudd på at det kunne skje. Hadde masse graviditetssymptom og magen var begynt å kome. I tillegg hadde eg to vellukka svangerskap der eg hadde uroa meg unødig, så det gjorde eg ikkje denne gangen. No har eg nett fått mensen og IKM er ca 6. februar. Tenkte eg skulle la vere å tenke så mykje på dette og la ting gå sin gang, men eg klarer ikkje. Er heilt oppslukt av baby, graviditet, amming etc. Julibabyen var så vanvitteg planlagt! Ville ha sommarbaby, passe til oppstart i bhg, passa med jobben, planlagt utanlandsopphald på 5-6 mnd... Men kanskje på tide å møte realitetane. Det har jo gått så bra før og eg veit det er mangen som slit så det var vel min tur. Hadde litt håpt på å bli gravid med ein gong og "rekke" å få septemberbaby, men det gjekk ikkje. Fekk nesten ein ny sorgreaksjon då mensen kom. Berre det å sjå blodet fekk meg til å tenke på den forferdelege natta då SA hendte og dagane etterpå. Vi blir begge 36 år i år og kvaliteten på både egg og sædceller går nedover. Får prøve å ikkje vere altfor optimistisk, då blir fallet berre større. Var veldig i tvil om eg ynskje eit barn til, men då vi var sikker på at det ville vi så er tanken på å ikkje klare å få eitt til uutholdelig. Aldri meir gå gravid, aldri meir føde, aldri meir kose seg med ein nyfødd og eitt år med ein baby.

 

Men mine problem er ingenting i forhald til det mange andre har har opplevd. Eg er veldig takknemlig for dei to flotte jentene eg har.

 

Ville berre seie lykke til til alle de andre her.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen skal du være Efua Menu :)

 

Så trist at du mistet i SA i uke 12 - det er forferdelig når det er så planlagt og ønsket er så stort. Håper at du kommer deg raskt både fysisk og psykisk og kos deg med de to flotte jentene du har :)

 

Jeg blir 35 i år og har en jente på snart 4 år. Jeg maste på mannen min i 2 år før han gikk med på å prøve på nr 2, nå nærmer det seg snart 2 års dagen vi begynte å prøve, men enda ingen baby her :(

 

Jeg ble så glad da jeg endelig ble gravid etter 6 lange måneder med prøving, så mistet jeg tvillingene i MA i uke 12, tilfeldig oppdaget på UL - akkurat som deg var jeg totalt uforberedt, hadde jo hatt ett vellykket svangerskap før. Vi også planla i forhold til dette med jobb, økonomi osv. Gledet meg voldsomt til august/septemberbarn -09 men sånn gikk det ikke. Så var jeg så heldig at jeg ble gravid igjen med en gang etter utskrapingen, så mistet jeg også denne spiren i MA i uke 10 - skulle inn til tidlig UL siden jeg mistet siste gang - jeg var overbevist om at det gikk bra, hadde kjempegod følelse på at det var mer riktig, var ikke fullt så dårlig og jeg kjente igjen en del ting fra da jeg gikk gravid med jentungen, så det også var sjokkopplevelse å få se/høre at jeg hadde mistet i MA nok en gang da magefølelsen sa at dette gikk bra - skulle hatt termin i disse dager dersom det hadde gått bra, men det gikk ikke :(

 

Så prøvde vi med en gang igjen, ble gravid i tidlig i høst - testet svakt positivt i over 1 uke - og så kom mensen brått og brutalt 5 dager på overtid, altså en veldig tidlig SA i uke 5. Prøver fortsatt og håper at vi blir gravide igjen og jeg håper at spiren vil bli der... :)

 

Mannen min og jeg har akkurat snakket i helgen om at vi prøver enda 1 år til, men dersom vi mister enda en gang, da skal vi revurdere om vi skal prøve mer på nr 2. Jeg håper jo at jeg vil bli gravid igjen og at det vil gå bra neste gang :)

 

Bare synd det ikke gikk å bli gravid når jeg hadde den jobben jeg hadde - hadde ett engasjement ut 2009, nå er jeg dessverre arb.ledig og føler jo at det ikke passer - men jeg greier ikke å legge nesten 2-års prøving på hylla. Jeg håper bare at vi greier å få det til en gang til - så får det andre løse seg, altså det økonomiske, jobbmessig osv, osv...

 

Ville bare gi deg en trøsteklem, ønske deg velkommen inn hit og lykke, lykke til videre :)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøsteklem Meg of snuppis!

 

2-års prøving høyrest veldig tøft ut, men det er jo ikkje så enkelt berre å droppe det heile. Drømmen om eit barn er veldig sterk. Eg har tenkt at om det går galt ein gong til orkar eg ikkje å prøve igjen. Men eg ser jo no at det er lettare tenkt enn gjort, for då blir det jo heilt bortkasta. Får uansett prøve å ta det som det kjem, ikkje bestemme seg for ting før ein er i den situasjonen at ein kan bestemme.

 

Lykke til med prøvinga i det nye året og også med jobbsøkinga :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare veldig kjapt innom her nå:

Velkommen Efua Menu! Trist at du også har opplevd å miste...... det er tøft!

 

Så gla og 68-mamma; jeg hadde hcg-måling i går og skal ha ny på torsdag så jeg får svaret e. kl 14 på torsdag når jeg ringer gyn.

Klarer liksom ikke helt å se for meg ny utskrapning for innerst inne er jeg overbevist om at lille spire har det fint....

Så derfor lurer jeg på at om dersom resultatet av ny undersøkelse på mandag ikke er som forventet at jeg faktisk vil se an en uke til før evt utskrapning-

for det første fordi magefølelsen min er sjelden så sterk som nå og tenk om man fjerner for tidlig liksom?

for det andre; da vil jeg ha mannen min hjemme hos meg også.... kan ikke gjøre dette uten han ved min side.....

MEN; han skal stå ved min side i september når babyen kommer ut; frisk og fin han:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hcg-målingen vil jo si deg om dette er bra eller dårlig allerede på torsdag heldigvis.

Stiger den så skal du jo ikke ta utskrapning til uka - uansett hva UL viser.

Synker den så er jo løpet kjørt, selv om hjerteaktivitet kan påvises.

 

Men det er lurt å vente med noe til du kan ha mannen din ved din side - det haster jo ikke.

 

Jeg er sikker på at det går bra da - magefølelsen din bør du tro på, særlig hvis den sier noe helt annet nå enn da du mistet de andre gangene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu !

Endelig er test-streken blitt bittelite grann svakere enn kontrollstreken og jeg kan vel anta at EL vil finne sted snart.

Har ganske mye murring nå i ettermiddag også.

Da håper jeg for guds skyld at det ikke kommer flere positive ELtester denne syklusen (men jeg vil fortsette å teste helt til TR kommer, for å se) og at neste positive test blir en gravid-test ;-)

 

Da blir kanskje min IKM 25.januar da - hvis man skal regne 14 dager fra testen blir negativ igjen ?

Eller skal man regne 14 dager fra positiv test ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he - deilig med blitte bittelite grann svakere kontrollstrek på el-testen kan jeg tenke meg 68-mamma. Dere har jo jobbet som helter lenge nå. Håper virkelig dere får valutta igjen for jobbingeng-, og at neste test er en positiv g-test. Masse lykke til!

 

Maddemor; ny hcg-måling torsdag, også får du svaret torsdag også ja. Ok, da forstår jeg. Men det er jo kjempefint. Trodde ikke du ville få svar før mandag jeg. Det ville liksom vært unødvendig lenge å gå i usikkerhet. Stol på magefølelsen din og prøv å være positiv. Håper så inderlig at dette går bra *klemme*

 

Jeg er på dag 8 i dag (tror jeg), og monitoren har ropt på test i to dager....Litt usikker på hvilken dag tanta kom for fullt, men var onsdag eller torsdag forrige uke. Men, småblødde jo fra søndag, og tanta forsvant ikke ordentlig egentlig før i går...Jeg vet ikke jeg - har liksom greid å stresse denne prøvingen helt ned nå, og har rett og slett glemt hele testingen når jeg har stått opp. Er vel meningen at vi fortsatt bare skal roe ned da ;-) Det har i hvert fall vært veldig godt å ikke ha pliktsex, men bare kos når det har fallt seg naturlig:-))

 

I dag står det vask av soverom og rydding av minst en bod på dagsordenen....Kanskje blir det tid til en tur på ski også. Heldigvis blitt mye mildere :-)

Ha en flott onsdag alle sammen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...