Gå til innhold

NY TRÅD - "OSS OVER 30"


☆Meg og lille snuppis+knerten☆

Anbefalte innlegg

Faens tankekrek kom på nattvakt i natt.......sånn rundt kl. 0200-selvsagt skuffet men kjenner det går bra, klar for neste runde.....

 

....må kanskje begynne og tenke i litt andre baner, mulig noe assistert blir et alternativ???? må begynne og tenke på det iallfall føler jeg....

 

Hopper til sengs nå etter andre travle nattvakt.......snakkes jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj tiril! f.... asså! Lov å være skuffet i dag vennen. Vet godt hvordan du har det....

Kan jo kanskje være lurt å begynne tankeprossessen på assistert bef., men du trenger vel ikke å bestemme deg helt ennå?

Klemme på:)

 

Anki; så godt å høre at hcg stiger som den skal:) Denne gangen MÅ det gå bra! Veldig koselig at du holder oss oppdaterte synes jeg!

 

Ck; klart det er lov å klage! Her er tråden for gleder, sorger, vondter, plager osv. Vi er her og hører mer enn gjerne! Synes det er koselig at du forteller hvordan det går i svangerskapet og det er spennende og ikke minst motiverende å følge med på dere gravide:) Håper kvalmen din gir seg snart da. Slitsomt å gå sånn.... VAr selv plaget med MYE kvalme fra uke 4 alle gangene jeg var gravid i år. Blir liksom litt halveis med alt da føler jeg. Men snart er du frisk og rask igjen skal du se!

 

Meg og lille snuppis; Håper virkelig du får den jobben du skal på intervju til! Det høres da meget spesielt ut med den gjengen du jobber sammen med og du virker da som en veldig hyggelig jente som er lett å komme i kontakt med! Leit å høre at du er så ensom...

Men desto hyggeligere å høre om den koselige dagen deres ute i snøen og at dere er ment for hverandre. Håper de har blitt friske og raske igjen.

 

Så gla; godt å se deg tilbake igjen:) Noen ganger er tanta vondere å få på besøk enn andre ganger..... Skjønner at det ikke er noe greit nå og kan ikke annet enn å klemme på og si at jeg håper det snart blir din tur!

 

Drømmer om 4; nå husker jeg ikke hva du skrev i siste innlegget ditt, men det er i alle fall veldig koselig at du er her inne med oss:)

 

Her er jeg i full gang med dobbel pergo og har gjort unna 3 av 5 dager med tabletter. På mandag skal jeg tilbake til gyn for å se om det er modning på gang og at jeg ikke er overstimulert.

Ellers er jeg fryktelig sliten og trøtt og uggen fortsatt etter runden med omgangsyken før helga. Men jeg har spist og drukket bra siden søndag, så formen burde vært bedre nå. Men men. Spørs om det rett og slett tar på å jobbe fullt, ha konstant dårlig samvittighet ovenfor lillegutt som får alt for lite tid med mamma og pappa for tiden, styre på i nyhuset og få det ferdig oppusset til til og ikke minst flytte, pakke ut, vaske ned der vi bor nå, pynte til jul, handle julegaver, sende julegaver, kundelunsjer på jobben, sende julekort for jobben, sende julekort fra oss privat, julebord med jobben til gubben og julelunsj med min jobb, kiropraktor, turnoppvisning med partiet som gubben trener og til slutt skal vi greie å lage en baby oppi alt det her.... blir litt mye nå kjenner jeg, men SKAL klare det! Det SKAL bli jul og roen SKAL senke seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurraaaaaa!!!!!!! Jeg er tilbake fra intervju på sykehuset - og fikk tilbud om 60% fast stilling (underveis i samtalen)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :) :) :)

Store muligheter for å jobbe mer enn de 60% - blir da jobbing, mandag, torsdag og fredag - håper jeg får 20% til - da er jeg oppe i 80% stilling og det er det jeg ønsker!!!!! Virket ihvertfall ikke som noe problem å jobbe mer utover de 60% - ååååååhhhh, så lettet jeg er, skal da jobbe sammen med 3 helsesekretærer og 2 sykepleiere. Vil ikke fortelle så mye mer ang jobben - litt vil jeg gjerne holde for meg selv - men arbeidsoppgavene virket veldig ok!!! Har vært borte i noe av det før på Ullevål sykehus, og jeg trivdes veldig godt der...

 

Åååååå - jeg er bare sååååå glad nå!!!!! Fikk hilse på alle som jobber der og jeg fikk god kjemi med alle, de virket sosiale og hyggelige - det ble sagt at det var ett bra miljø der!!! stillingen er ledig fra 01.02 - men siden jeg er ledig fra 01.01, så ville hun gjerne ha meg inn til opplæring før det - så hun skulle ringe meg, og sette dette opp skriftlig. Positivt med litt fleksitid også, hehe :) :) :) det var visst noe som ikke var noe problem, og heller ikke noe problem å gå tidlig en dag eller evt bytte jobbdager med noen andre osv... Virket veldig positivt!!!!!

 

Måtte bare få det ut - har nettopp snakket med mannen på telefonen, og nå skal jeg ringe mamma og fortelle, hehe :D :D :D

 

Ha en strålende fin dag jenter :)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har tittet innom nå... Tror ikke jeg skal prøve å lese meg bakover engang, får bare hoppe inn her:)

 

Grattis med ny jobb da Meg og lille snuppis! Så gøy!

 

Jeg leste i en annen tråd at det ikke var noe spire i magen likevel -68mamma. Uff, det var veldig leit! Sender deg en trøsteklem og masse babystøv.

 

Jeg har fått beskjed om jeg ikke får økt stillingen min fra 60 til 100 % etter jul slik jeg trodde. Sykehuset sliter med kjempeunderskudd og stillinger skal reduseres og folk omplasseres... så da får jeg klare meg i permisjon med et grunnlag på 60% stilling. Huff. Hjelper jo litt at det er nattevaktsstilling da og at jeg jobber annenhver helg, men likevel... blir sparekniven til våren. Vi har jo kjøpt hus også. Jaja, alt ordner seg for snille piker har jeg hørt, og jeg er i grunnen ganske snill det meste av tiden:)

 

Jeg koser meg med adventstid og nyter at alle gavene er ferdig innpakket og julekortene sendt. Deilig å slippe å stresse rundt på fulle kjøpesentre i slutten av desember. Fredag drar vi til Bodø i barnedåp til tvillingene. Blir kos å treffe familien igjen, er sjelden vi møtes alle sammen.

 

Beklager, det ble mye meg og mitt som vanlig. Må visst være flinkere til å skrive oftere slik at jeg får med meg alt som skjer med dere damer :)

 

Da skal jeg bare rydde opp litt her og gå og legge meg. I morgen er det frisørtime før ULTRALYD (er 19+0 i morgen...gleder og gruer meg til UL, har magefølelse på jente) og deretter seinvakt.

 

Zzzz...

 

Natta skjønne damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit jenter - har ett muligens ett fantastisk stort og lite dilemma på gang da... så dere må være så snill å hjelpe meg litt!!!

 

Jeg har forsøkt å få jobb på lokalsykehuset mitt der jeg har fått tilbud om jobb nå i over 2 år. Søkte på en stilling for 2 år siden fikk den ikke - men tok en jobb (engasjement) ett helt annet sted og ett helt annet felt - har nå jobbet der i snart 2 år, og nå går det engasjementet ut den 31.12. Jeg har fortsatt ikke fått beskjed om jeg får fortsette eller ikke (har jo selvsagt søkt videre forlengelse av engasjementet da), søknadsfristen gikk ut bare for bare halvannen uke siden og behandlingstiden er 4-6 uker, dvs jeg får beskjed til jul/rett etter jul om jeg får fortsette eller ikke (skikkelig dårlig av arb.giver altså!!!) Det er jo naturlig å holde øynene oppe for andre ting - og så dukker dette opp!!! Hurraaaaaaa - det ordner seg og jeg er jo så kjempeglad :):):)

 

MEN, så dukker det opp ett mulig dilemma her da - denne pp`n har vi kjørt på som alle andre pp`r, masse sex i tiden før, under og etter EL. Denne gangen har jeg slappet mye mer av og prøvd å ikke tenke så mye på babylagingen, gitt fra meg alt babytøy, drukket vin, proppet i meg det jeg har hatt lyst på uten å tenke på om det er sunt eller ikke, kuttet ut både Omega3 og Folat (det bare skled ut av seg selv, så har ikke kuttet det ut bevisst altså)...

 

I dag er jeg på syklusdag 20 (5 eller 6 dpo), bare 4 dager igjen til en evt positiv test, 8 eller 9 dager igjen til IKM og i stad fikk jeg for meg - og disse tankene "Herreguuuuuud, jeg er gravid!!!!!" . Nå kommer det noe som er fryktelig intimt og som jeg aldri har turt å si til noen overhodet, men her er vi jo så åpne mot hverandre og mange skriver jo detaljerte detaljer om både det ene og det andre - så jeg tror nok at dere sikkert "tåler" dette også... jeg hopper i det og forteller: Jeg skulle gi mannen en "blow-job" (oooops, håper dere tålte det!) vel... jeg ble sååå kvalm av "jobben", samtidig som jeg fikk en "smak" i munnen som jeg ikke kan ta feil av - dette har jeg hatt i alle mine graviditeter (har vært gravid 6 ganger tilsammen, men bare ett fullført svangerskap) - brystene er jo så ømme og vonde, det murrer og stikker sånn i magen (men dette er pms symptomer/bivirkninger av pergo - selv om jeg er i pausemåned nå). Uansett, denne "smaken" kan det ikke tas feil av - jeg ble så paff, og bombesikker på at "OJ, det er full klaff!!!", "jobben" gikk kjempefort og da jeg la meg ned rett etterpå måtte jeg virkelig kjempe mot kvalmen denne "smaken" ga meg...æsj!!! Turte IKKE si noe til mannen, så nå sover han lykkelig uvitende om mine tanker rundt dette nå...

 

Har bare en skikkelig magefølelse på at det har klaffet denne gangen, ja jeg vet at jeg har hatt det før også, men jeg er liksom sikker på at det er noe der... En udefinerbar følelse... og nå har jeg fått tilbud om jobb med oppstart den 1.februar 2010 - dersom jeg faktisk er gravid vil jeg da være 11-12 uker på vei når jeg skal begynne?!??!!!! Shit, what to do???? Jeg tenkte at dersom jeg ikke blir gravid denne pp`n vil jeg vente bittelitt med å bli gravid, vil liksom "jobbe" meg opp litt i ny jobb først - hvis dere skjønner hva jeg mener...

 

Sukk - jeg må vel bare ta ting som de kommer - og blir jeg gravid, så jippiiiiiii - dette har jo vært ønsket mitt de siste 3,5 år (siden lille snuppis bare var 4 mnd gammel, da var jeg klar for nr 2 jeg!!! men måtte jo vente så jæ...... lenge på at mannen skulle bli klar for å prøve på nr 2 han også!!!!! Når vi endelig begynner å prøve så tar det så innihampen laaaaang tid - tenk nesten 2 år til!!!!!!, men tenk om vi har fått det til denne gangen da? Shit!!!! Akkurat nå både håper jeg og ikke håper at jeg er gravid, arghhhhh - så frustrerende!!!! Jeg håper jo selvsagt på at jeg er gravid denne pp`n, vil jo få vanskeligheter ifbm ny jobb - jeg ser det, og dette er en etterlengtet spire, så jeg får ta problemene/utfordringene etterhvert som de kommer og håpe at de "takler det" at jeg er gravid... :)

 

Er jo baaaaaare en hel uke igjen å vente på svar... tenk om hvis og tenk om datt... føler det blir en laaaaaang uke nå!!!!

 

Dersom jeg ikke er gravid - hva ville dere ha gjort? Fortsette å prøve eller vente litt og prøve å jobbe seg litt opp i ny jobb? Hva ville dere ha gjort jenter?? Jeg mener jeg er 34 år, jeg blir jo ikke yngre akkurat!!!

Hadde satt utrolig stor pris på å få noen ærlige kommentarer og råd her jenter :):):)

 

En annen problemstilling: Jeg ringte tidligere i dag til Helsestasjonen for å spørre om jeg kunne ta sv.influensa vaksinen hos dem siden datteren min har fått time der til fredag, om det var noe problem å få tatt den begge to? Var visst ikke noe problem, men siden jeg nå nesten er 99% sikker på at det er noe på gang - burde jeg da vente med denne vaksinen? Hva hadde dere gjort??? En test vil jo ikke vise resultatet før om 1 ukes tid allikevel, eller tidligst søndag da (hvis jeg tester da - men det tror jeg ikke, skal vente lengst mulig nå...)

 

Håper på innspill og tilbakemeldinger, litt råd og vink, jeg hadde satt stoooooor pris på det!!!!

 

Stooooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke, lykke til på UL i morgen Bumlebie - og kos deg hos frisøren!!!!

Gleder meg til å få en oppdatering :)

 

Forresten jobben jeg fikk tilbudt er en 60% stilling (dagtid), jobbing mandag, torsdag og fredag, men med mulighet til å jobbe mer (mitt lokalsykehus da!) Så jeg går da andre veien fra 100% til 60% - hadde håpet 80%, for jeg sliter litt å holde ut i 100% stilling - blir ofte syk - og tenker at 60% eller 80% blir en helsemessig gevinst for meg...

 

Du skal se det løser seg/ordner seg økonomisk, krysser fingrene mine der for både deg og meg :)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

siste først: tror jeg kanskje ville ventet med vaksinen? kanskje...

ang jobb: om dette er noe du virkelig VIL, en jobb du ønsker deg - ta den.

du kan umulig "vite" noe om at du er gravid enda... ;)

det er ikke uvanlig å ikke finne det ut før man er over 8 uker. vet det selv, var 10-11 uker på veg med førstemann før jeg tok hintet... (selv om vi prøvde og hadde kuttet ut prevensjon og alt)

 

gå for det og "spill dum". det er ingenting arb,g kan si på det så tidlig. du er jo bare 3 uker på veg eller noe sånnt...

 

og når det er sagt:GRATULERER!!! :D:D:D:D:D

håper du har rett med magefølelsen din da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen! Bare en kjapp tur innom før det er full fart her i huset.

Meg og lille snuppis; Jeg ville også tatt denne stillingen, og skulle det ikke være spire nå ville jeg bare fortsatt å prøve. Signerer på frk. Marge sitt innlegg. Jeg hadde ikke hatt betenkligheter. I forhold til vaksinen, tror jeg at jeg ville ventet til jeg fikk bekreftet/avkreftet graviditet. Selv tok jeg den på tirsdag, ca 3 dpo da, men vi har jo ikke egentlig prøvd denne mnd og har ingen tro på at det skal klaffe akkurat nå. Lykke til med testing om noen dager :-))

 

Koselig at du stikker innom Bumlebie. Lykke til på UL i dag. Du må komme og oppdatere oss da :-)

 

Tiril; Har du kommet deg etter nedturen av tantebesøket? Håper det *klemme* Kan sikkert være greit å begynne å tenke ass.befr. Ha en plan liksom. Er jo bare å fortsette å prøve på gamlemåten likevel. Hender jo at en del som går i gang med utredning og ass.befr. plutserlig blir gravide. Har kanskje noe med at en stresser ned og senker skuldrene. Får dere ass. befr. gjennom det offentlige?

 

 

Da får jeg hoppe i dusjen. Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meg og lille snuppis; er du gravid så er der jo kjempeflott! Ta jobben for all del. Sånn er det når man ansetter damer i sin beste alder; det er alltid en risiko for graviditet da:) Og du kan jo jobbe en stund fordi om du er gravid forhåpentligvis, og ikke minst vil du da ha en jobb du liker å gå tilbake til etter endt permisjon i stedet for å gå og grue deg til å begynne i en jobb du ikke har det så bra i.

Og er du ikke gravid, så ville jeg ha fortsatt prøvingen om jeg var deg.

Det var min ærlige mening om saken:)

 

Bumblebie; så koselig med UL i dag da! Tenk at du er 19 uker allerede! Gleder meg til å høre oppdateringen:)

 

Ønsker dere alle en super duper dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere damer :-)

Her sitter jeg da - og venter på at svangerskapet mitt skal avsluttes, det er en merkelig følelse..

Var på Ullevål sent i går, fikk endelig konkret beskjed at dette svangerskapet ikke er normalt og er i ferd med å termineres.

Siste HCGprøvene viste 2000 - 2200 - 1856 - 1930 - 1650

Det er alt alt for lavt til et 9 uker svangerskap (skulle vært 20-dobbelt av dette, minst) - dessuten skulle det doblet seg for hver gang.

Tre leger har nå ved UL konstatert at det ikke er hverken fosteranlegg eller plommesekk i fostersekken og det er heller ikke noe "på utsiden" noe sted.

Jeg begynte å få litt brun utflod når jeg tørket meg for 2 dager siden, og legen i går kveld kunne konstatere at blødning hadde startet og at livmorhalsen hadde såvidt begynt å åpne seg.

Fikk Cyotec (?) og noe annet tablett og paralgin forte med hjem og satte dette imorges da jeg hadde fulgt barna i barnehagen.

Var oppe en times tid, gikk så og la meg og leste litt, og våknet 3 timer senere - ingen ting har skjedd enda, ingen smerter eller blødning.

De fleste aborterer visst innen 4-6 timer står det i infoen, men noen så sent som neste dag....

Søren - hadde håpet det verste skulle vært over når familien kommer hjem i ettermiddag...men da får det jammen starte snart.

I kveld er det julebord på jobben, men dit kan jeg jo ikke gå - både fordi jeg er sykmeldt i dag og imorgen, og fordi dette holder på å skje.

Synd.

Ja, ja - jeg hadde jo forberedt meg på å kanskje melde avbud fordi jeg ikke ville at kollegaene mine skulle skjønne at jeg var gravid når jeg ikke kunne drikke, så....

Jeg håper tablettene funker som de skal i det minste (noen måtte tilbake for ny dose, sa legen, fordi ingenting skjedde... og atter noen ender opp med utskrapning likevel)

Men han var helt klar på at ved et så "lite" svangerskap (fostersekken med alt er jo bare 2 cm stort) så var tabletter den mest skånsomme behandlingen, da en utskrapning kan skade livmoren.

Kanskje særlig min, fordi den har blitt skåret i to ganger ved keisersnittene.

Jeg hadde jo forestilt meg å ligge med voldsomme rier idag, så jeg føler meg nesten litt "snytt" over at ingenting skjer.

Skulle svært gjerne få avsluttet dette så man kan begynne å se fremover snart.

 

Snuppis : grattis med ny jobb !! Selvfølgelig skal du takke ja, og er det en spire med på lasset så er jo det bare en glede - slikt kan man jo aldri vite, hverken når man takker ja eller når man ansetter - ikke alle spirer er superplanlagt, og arbeidsgiveren din behøver ikke vite historien din rundt dette.

Vedr vaksinen, så hadde jeg tatt den så fort som mulig.

Legen min sa at vaksinen ikke er farlig for nygraverte - det er for å unngå en storm med hendvendelser pga tidligaborter at den ikke har blitt gitt til de nygraverte så langt (men nå har de begynt med det også i bydelen vår)

Jeg følte meg iallefall mye tryggere på å ta den så tidlig i svangerskapet enn å måtte ta den senere uti når man kjenner liv og er blitt knyttet til barnet på alle måter.

 

Tiril - ukjekt med tanta å dukke opp da !

Hun har det med å komme nattestid til deg :-)

Men da følges vi vel nogenlunde ad inn i neste pp igjen vi to :-)

(vet ikke helt hva jeg skal notere som første blødningsdag - men innen 4-6 uker skulle jeg kunne forvente IKM, sa legen - og det var bare å prøve igjen så snart vi ville etter de to første ukene)

 

Maddemor - det BLIR jul - og det gjør ingenting om det blir med pappesker og halvferdige vegger rundt dere!

Ikke styr og stress deg halvt fordervet, kos deg nå i adventstiden med pepperkakebaking og Lucia og nyt denne tiden.

Maling og flikking kan fint vente til mørke og triste januar og februar - da er det jo fint lite annet å ta seg til enn inneaktiviteter uansett.

Hvis du henger opp tilstrekkelig med julepynt er det sikkert ingen som legger merke til at ting ikke er ferdige engang (kamuflasje-pynting - he he)

 

Stor klem til alle dere søte jentene her inne - gravide og endaikkeblittgravide - 2010 blir vårt år !!

 

Gjett om jeg skal kose meg med både en juleøl og en deilig rødvin i helgen :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter! lenge siden jeg har vært her nå. Er ikke helt meg selv for tiden da dette svangerskapet er angstpreget dessverre. Skal på ul i morgen da jeg er i 7 uke nå, så håper inderlig jeg får se liv og at alt er som det skal. Da kan jeg slappe mye mer av. Skal jo gifte meg neste lørdag så passer svært dårlig med en dårlig nyhet.

 

68-mamma: synes den berg og dal banen du har hatt de siste ukene er fælt. Har grått mange tårer for deg og spiren din som dessverre ikke ville leve. Håper tablettene virker snart og at det blir lite smertefullt. Når det er over fortjener du verdens beste rødvin, og at en ny spire vil komme raskt og være der i 9 mnd.

 

Tirilgirl, ble så lei meg på dine vegne når jeg så tanta hadde kommet til deg på besøk denne mnd og. Det gjør meg virkelig vondt å lese.

 

Bumblebie-så spennende m ul idag. hvor langt er du påå vei nå igjen? jeg skal som sagt i morgen.

 

Meg og lille snuppis- gratulerer så mye igjen med ny jobb. Kjempeglad på dine vegne. Er du gravid, ja så er du gravid. Ta den uansett.

 

Maddemor: ja vi har jo en egen tråd vi to. Blir artig å bo i kasser i jula da hehe, bare tøyser.

 

Så glad-hvordan går det med deg da?

 

Alle dere andre på tråden her: Håper dere har en fin advendstid. Tenker på dere alle sammen. Stooor klem fra meg som kommer raskere tilbake når ul er overstått hvis alt går bra!!!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kjapt innom, er på jobb og har egentlig ikke lov til å være på nett.

Må bare snike meg til å oppdatere etter UL:

 

Babyen var akkurat som den skulle, vinket og vrikket på seg, termin ble satt til 27.april, altså 4 dager tidligere enn antatt, og det blir en GUTT!! Hurra!! Da blir det en av hver :)

 

Kommer innom etter helga (skal til Bodø) og prøver å sette meg inn i hva som skjer med dere andre.

 

Og Katta: lykke til på UL!! Jeg er forresten 19+0, så i morgen starter jeg min 20.uke. Tiden flyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei-Hei jenter!

 

Gud så tida har flydd! Tanta har vært og jeg er nå allerede på dag 13 på monitor, ennå ikke på max.......-hmmmmm, forrige pp (1.pp på monitor) fikk jeg max dag 12 og 13, blir spennende dette denne pp hvordan dette blir....

Ja, da har jeg rukket å blitt 40år siden sist jeg var her inne:)

Feiringa var topp! 2 dager til ende(3 er vel mer riktig å si;) fred-søn, glad vi hadde flydd ned barnevakt for helga! Men har vel ikke landet ennå tror jeg......-besøket vårt reiste puljevis mandagen og torsdagen kjørte vi til vestlandet og var ikke hjemme før sent mandag kveld!

Nå har jeg såvidt fått satt frem litt julepynt og startet nedvask til jul. Hvordan skal dere feire jul? Vi får foreldrene mine, sambos foreldre, oldemor, tante og nevø på juleaften. 1. gang vi feirer hjemme hos oss, gleder meg:) Vi kjører full pakke: svineribbe og pinnekjøtt m tilbehør. Multe og krem til dessert og ei kake el to utpå kvelden.....(jo jeg går på ketolysekur ennå;)

 

Bumbelbie: sååååå koselig med gutt da, og så fint at allt stod bra til med den lille krabaten!

 

-68: huff, for noen slitsomme uker du nå har vært igjennom! Men kansje godt å få et endelig svar å forholde seg til? Har vært borti d samme, kjempetrist:( Klemme!

 

så glà: hvordan går d med deg? ble d ikke noen ny taktikk denne pp? Tenker nissene dine er godt plassert! Ingen flere vandaler i pepperkake-byen?:) (kattene hadde vært å snust litt her om dagen)

 

Anki:Gratulere med graviditeten:) Du er jaggu fruktbar, la oss nå håpe at DENNE sitter! Kan ikke forestille meg hvordan du har d, glede?redsel? veeeeeente? Godt å høre du har blitt litt sykemelt, ta godt vare på deg og spira!

 

Vel, d var d jeg rakk.Tilbake til vaskebøtta, her skal d skinne til jul:)

 

JA,TIL OSLOTREFF:)

 

 

FORVENTET IKM:

- mamma til gutt født aug 08: IKM 9. mai (33 år, 1 barn, bor i Oslo)

- attpåklattønskesNÅ;o): ikm ca 22. juni (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- sib78 ikm 6. august (31 år, 3pp etter Ma uke 20 i mars, ingen barn fra før)

- goldie, samboer, 31 år, har en gutt på 4 år. Bor i en by i Sogn og Fjordane:-) IKM 22. AUGUST:-)

 

 

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 5.desember. Da etter dobbel pergokur og metformin:)))))))))))

- så gla': ikm ca. 10. des (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA, 1 SA?, (33 år, gift, en jente -06, bor i Hønefoss. IKM ca 11 des 2009.

- Drømmer om jente ♥♥♥ (gift, 35 år, 3 barn). IKM 16. desember.

- DOLCE ikm 17.des (39 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- Dotten ikm ca 22. desember. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, IKM 25.12.09 sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

 

 

 

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin ca 1.mai 2010 (31 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- anki: termin ca 4.august 2010, 3SA og 2 MA, gutt 6 og gutt 9.

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (tidl.Skrekkbl.fryd), (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Mortine (fått gutten sin)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eahhhh-glemte å endre på alderen;)

 

FORVENTET IKM:

- mamma til gutt født aug 08: IKM 9. mai (33 år, 1 barn, bor i Oslo)

- attpåklattønskesNÅ;o): ikm ca 22. juni (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- sib78 ikm 6. august (31 år, 3pp etter Ma uke 20 i mars, ingen barn fra før)

- goldie, samboer, 31 år, har en gutt på 4 år. Bor i en by i Sogn og Fjordane:-) IKM 22. AUGUST:-)

 

 

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 5.desember. Da etter dobbel pergokur og metformin:)))))))))))

- så gla': ikm ca. 10. des (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA, 1 SA?, (33 år, gift, en jente -06, bor i Hønefoss. IKM ca 11 des 2009.

- Drømmer om jente ♥♥♥ (gift, 35 år, 3 barn). IKM 16. desember.

- DOLCE ikm 17.des (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- Dotten ikm ca 22. desember. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, IKM 25.12.09 sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

 

 

 

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin ca 1.mai 2010 (31 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- anki: termin ca 4.august 2010, 3SA og 2 MA, gutt 6 og gutt 9.

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (tidl.Skrekkbl.fryd), (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Mortine (fått gutten sin)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg glemte å forandre terminen..

 

FORVENTET IKM:

- mamma til gutt født aug 08: IKM 9. mai (33 år, 1 barn, bor i Oslo)

- attpåklattønskesNÅ;o): ikm ca 22. juni (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- sib78 ikm 6. august (31 år, 3pp etter Ma uke 20 i mars, ingen barn fra før)

- goldie, samboer, 31 år, har en gutt på 4 år. Bor i en by i Sogn og Fjordane:-) IKM 22. AUGUST:-)

 

 

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 5.desember. Da etter dobbel pergokur og metformin:)))))))))))

- så gla': ikm ca. 10. des (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA, 1 SA?, (33 år, gift, en jente -06, bor i Hønefoss. IKM ca 11 des 2009.

- Drømmer om jente ♥♥♥ (gift, 35 år, 3 barn). IKM 16. desember.

- DOLCE ikm 17.des (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- Dotten ikm ca 22. desember. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, IKM 25.12.09 sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

 

 

 

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin 27.april 2010 (31 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- anki: termin ca 4.august 2010, 3SA og 2 MA, gutt 6 og gutt 9.

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (tidl.Skrekkbl.fryd), (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Mortine (fått gutten sin)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen!

 

Hjelpes hvor aktive dere er jenter. Bruker jo halve arbeidsdagen (kremt) på å komme meg igjennom alle innleggene deres :)

 

Her er vi også delvis i gang med juleforbredelsene :) Har endelig fått frem adventsstaken (rakk det ikke i helga), julepynt osv. Mangler den store julevasken + juletreet som kommer opp noen dager før julaften i år siden jeg og snuppa reiser bort, men det blir jo bare ekstra julete hjemme da og det gjør jo ingenting. Nå tennes tusen julelys hver kveld og det er også kjempekoselig :) Er ikke så flink til å tenne lys ellers.

 

Når det kommer til et treff så skjønner jeg jo at man ikke kan rekke det før jul, selv om det hadde vært superhyggelig. Men om de som bor i Oslo og i nærheten (ev. lenger unna) orker og har lyst på et treff på nyåret (før lommeboka er helt skrapet etter jul/salg/regninger osv.) så må vi gjerne prøve å få til noe. Hadde vært artig å fått et ansikt til magne av nickene her inne. Har jo truffet bl.a. Så gla' og D&G (og det er like supre damer i virkeligheten) før da, men alltid hyggelig å treffe nye mennesker :)

 

Ellers hadde vi julebord denne uka her på jobben. Det var ca 250 påmeldte og det var god stemning. Synd bare at maten ikke var noe særlig. Stedet vi hadde det på klarte ikke å servere fort nok og ikke alle fikk mat en gang. Det var tapas (noe jeg ikke synes noe særlig om og i hvert fall ikke det som ble servert). Tror rett og slett de ikke skjønte at tapasen skulle være hovedmåltiden vårt. Ikke bare litt snakcs... Og selvfølgelig fikk jeg dundrende hodepine så jeg gikk hjem i 23-tiden. Var glad vi hadde fått noen timer fri på morgenen alle mann slik at jeg fikk sovet litt ekstra. Våknet flere ganger på natten av hodepinen, men etter en god frokost (sambo dekket til bords for oss tre og det var superkoselig), og et par tabletter, så var jeg i god form igjen og klar for en kort arbeidsdag :) Så da er julebordet over for denne gang, men vi har jo enda litt juleting igjen her på jobben da.

Ei dame fra Kosovo her på jobben skal lage tradisjonell hjemmelaget Kosovo-Albansk mat, noe hun pleier å gjøre hvert år til oss. Den er kjempemektig og man trenger bare spise noen "smuler" for å bli kjempemett :) Så skal vi har julegrøt med mandel og tilbehør uka etter og så er det straks jul :) Og så blir det jo Lucia-feiring i barnehagen osv. osv. så det blir nok mye kos før jul også :)

 

Har forresten ikke tatt Pergo denne pp-en. Skal stappe litt E-vit og Sink i sambo først for å gi han en litt ekstra puff også, så får vi heller kjøre på for fullt ved neste pp som jeg regner også "kommer".

 

Maddemor: Så synd at det ikke var en liten spire hos deg alikevel :( Men da kan du jo kose deg over andre goder i jula da. "Leve livet" og ta deg et glass med noe godt til maten uten dårlig samvittighet osv. og så skal du se at vips er lille spire på plass. Men det virker som om du har en vanvittig heseblesende førjulstid nå ja. Masse lykke til med oppussing og alt det andre av den store kabalen din som du skal få opp :) Det ordner seg for snille jenter vet du :) Men klart det må være supert å bli helt ferdig med huset før dere flytter inn. Det er en lei tendens til å bli stående etter at man flytter inn, og så slipper du å "kamuflasje"pynte til jul... som Tiril eller hvem det nå var foreslo he, he. Men ikke slit deg helt ut nå da :) Men gud hvor deilig det må være å bli ferdig til jul med ALT :) Lykke til altså!

Du er vel forresten ferdig med Pergo-kurene dine nå?? Håper det gir resultater snart da :)

 

68mamma: Tenker så på deg nå i disse dager. Så trist og vondt for deg å måtte gå igjennom dette nå. Kanskje litt ekstra trist rett før jul da dette skal være en koselig tid med mye god mat, sosiale tilstelninger med familie og venner osv osv. Vondt er det klart uansett tid på året, men det setter kanskje en ekstra demper på julefeiringen?? Håper jo ikke det da... Har tablettene dine begynt å virke eller måtte du ta en til? Håper du slipper utskraping i hvert fall. Ønsker deg alt mulig godt og at du reiser deg opp igjen og starter på en ny frisk nå i jula. Stapp deg godt og mett på alt spiselig og drikkelig, kos deg med familie og venner og prøv å legge babylagingen langt bak i skapet ( i hvert fall tankemessig), så kanskje rett på nyåret sitter du der med en ny og frisk liten sterk spire i magen din fordi du har klart å slappe litt av :) Go'klem og masse lykkeønskninger sendes din vei :)

 

Meg og lille snuppis: Håper mann og barn er friske og raske igjen :) Slitsomt når du må løpe i skytteltrafikk mellom liten og stor. Og ofte er det jo den store som er vanskeligst... He, he. Litt snørr og de er sengeliggende...... :) Ang. vaksinen. Jeg hadde ventet og heller tatt den om jeg hadde fått tantebesøk, da er det enda noen uker til ev. en liten spire kommer på plass og du slipper å tenke på om du gjorde riktig valg når du ev. tok en vaksine og var gravid. Men det er mitt valg da.

Ang. jobb. Gratulerer sååååå masse og TA den. Det hadde jeg gjort. Som de andre skriver trenger du "ikke å vite" at du er gravid før du kanskje er så langt som 10-12 uker på vei...... Din nye arbeidsgiver trenger ikke noe inngående forklaring fra deg, annet at du har oppdaget at du er gravid. Termin o.l. får de jo ikke vite før du har vært på UL...... og da har du jammen kommet lenger enn du hadde trodd :) OG hvordan syklusene dine er (lange eller korte) har jo ikke arbeidsgiver noe med. Så får de ta det som det kommer. Du får gjøre en super innsats på nyjobben slik at de ikke blir misfornøyde med deg fordi du kommer nygravert på jobb :)

Og fy for en flink forføreske du er... hi, hi..... :) Artig å lese om metodene dine... :)

 

Tirilgirl: Æsj at det forbannede tantekreket skulle komme nå igjen da. Jeg selv er så "vant" med at hun kommer, så jeg blir ikke overrasket. Men klart jeg blir jo lei meg. Håper at når vi alle ikke-gravide her inne på tråden får gjort unna alt før jul og lar juleroen senke seg, så kanskje vi etter noen runder i høyet endelig får en liten spire på plass :) Det hadde vært tidenes julegave :)

Ellers godt ryggen din er på bedringens vei... Ikke kjekt på vondter!!

Håper mamman din har det litt bedre nå og at julestemning osv. hjelper på humør, ev. smerter osv. Så vondt at dere begge har en mamma som ikke har det bra :( Ønsker de begge alt godt!

Ellers har jeg ikke søkt etter EL denne pp-en heller, mulig jeg gjør det i januar på neste pp, da jeg ikke regner med at det skjer noe denne pp-en heller. Har EL nå til helga eller rett over så vi får vel legge inn noen aksjer i dagene som kommer :)

 

Drømmer om 4: He, he. Måtte le av akupunktørtimen din. Spes. det at du måtte stress-shoppe sokker... og at du hadde på deg en god gammel lækker stringtruse :) He, he. Har selv prøvd litt akupuntur, men kun noen få ganger. Jeg har jo stabil syklus og har alltid hatt det. Samtidig vet jeg at jeg har EL så tror ikke at akupunktur kan gjøre noe ekstra for meg.

Jeg måtte ut å stress-shoppe truse her på onsdagen, men det var fordi jeg skulle på julebord her på jobben. Hadde husket alt uten om en ren truse (dusjet og fikset oss på jobben da vi skulle rett ut etter jobb), og da måtte jeg stikke ut i lunsjen og fikse en liten lekker sort stringtruse da :)

Håper, selv med "liten innsats" at dere har truffet på EL og at det nå kommer en liten spire til hos dere :)

 

Påsan og puddingen: Så flott at du fikk se en bitteliten levende spire der inne :) Prøv å puste ut og slapp av litt nå og nyt førjultiden vel vitende om at lille lever :)

 

anki: Ønsker deg masse, masse, masse lykke til med lille spire :) Krysser fortsatt alt for at det går bra denne gangen. Blir spennede med UL nå den 9. Håper virkelig du får se lille spire og dens bankende hjerte :)

 

Frk. Marge: Ønsker deg lykke til med Ladycompen. Håper den gjør slik at det klaffer rask med å få på plass en ny sterk liten spire i magen din :)

 

Litenspire: Fant du EL og har dere fått lagt inn en god del aksjer?? Det er vel enda noen dager til IKM og ev. testing? Lykke til :) Håper du også raskt får på plass en ny sterk liten spire!!

Forresten høres det ut som dere har kost dere masse i det siste med god mat og drikke. Superkoselig altså!! Lykke til!

 

BareMeg-79: Velkomme hit på tråden!! Hadde jo vært topp for deg om det hadde klaffet på første forsøk :) Lykke til og håper du stikker innom tråden når du måtte føle på det. Her er alle velkomne :) Selv har jeg ei jente på 4 år og har prøvd på nr. 2 aaaaaaltfor lenge!!

 

Så gla': Hei på deg igjen. Jeg heller er ikke innom hver dag for å si det sånn :) Kan nok stikke innom å lese litt, men rekker sjelden å skrive mer enn annenhver uke eller så, og da blir det jo sånne superlange "slitsomme" innlegg fra meg :) He, he. Hadde jo vært topp om det hadde klaffet denne pp-en da, nå som dere ikke har prøvd og det er vel en pausemåned fra alle kjemikalier??? Lykke til snuppa.

 

ck76: Bare "syt og klag" du... Her tar vi i mot alt :) He, he. Håper kvalmen gir seg for deg snart og spes. før jul da det er høytid for masse god mat og drikke :) (Vel uten alkohol for din del da, men mest godt der synes jeg. Tab Xtra er min faste følgesvenn). Snart er du i bedre form og da får du godt tid til å være mamma og kone igjen :) Godt du har en forståelsesfull, snill og flink mann :)

 

Bumlebie: Hjelpes meg. Er du allerede snart halvveis i svangerskapet. Fy hvor tiden flyr. Å så koslelig at det blir en gutt da. De kommer jo ganske tett dine to. Håper storesøster synes det er ok med en "plagsom" lillebror da. Her vil snuppa helst ha en lillesøster, men klart det er det jo ikke noe vi kan bestemme, så om det kommer noen lille.. i det heletatt, får hun og vi være glade for det :) Men koselig med jente da. Maaaange av mine venninner har gutter, så før jeg selv fikk jente, hadde jeg omtrent kun erfaring med guttebabyer og guttebarn (har også en nevø), så det var nesten litt rart med ei jente :) Men for min del tar jeg det som kommer og har vel i bunn og grunn ingen spes. ønsker for en ev. nr. 2. Hadde veldig lyst på jente første gangen, men ville ikke ønske for mye, fordi jeg nektet å bli "skuffet" fordi det ev. hadde blitt en gutt. DET hadde gitt meg dårlig samvittighet det. Og det er ikke kjønnet som avgjør om man blir glad i dem i hvert fall. Og heldigvis for det. Men i ikke-vestlige land er det dessverre litt anderledes der gitt. Og klart blant noen andre "idioter"!! Nei, nå skravler jeg meg helt bort her. Masse lykke til med gutten i magen :)

 

katta76: Har svart deg på den andre tråden ang. UL i dag. Hååååper du får se en supersterk liten spire med bankende hjerte :) Krysser alt for deg :) Hadde vært en super førbryllups- og julegave :)

 

D&G: Høres ut som du har hatt en fantastisk feiring av 40-års dagen. Supert. Og det høres ut som om det skal bli en flott julefeiring også, men storfamilien og greier. Håper dere får det skikkelig kos. Ang. treff rekker vi det sikkert ikke før jul. Blir nok litt for mye stress for mange, men på nyåret skal vi vel få det til!!??

 

Da tror jeg nesten at jeg har fått med alle sammen. HAR jeg glemt noe så fy skamme meg. Håper uansett at den/de har det supert nå i førjulstiden :)

 

Kos dere alle jenter/damer, prøv og ikke stresse for mye og ha en fortreffelig helg :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer.

Her er alt overstått og det har vært et GRUSOMT døgn.

Det skjedde ikke noe annet enn litt milde murringer før kl 03 i natt - da satte det i gang med sinnsyke smerter og store blødninger.

Hver gang jeg var på toalettet endte det med besvimelse og oppkast.

Det kom i bølger og jeg fikk et realt flashback til min første fødsel da jentungen satt fast i bekkenet mitt og etter 25 timer med rier måtte tas med akutt snitt.

Nå har det dabbet av til vanlige mensmurringer og en middels stor mensblødning, alle koagler og klumper er nesten slutt heldigvis.

Livmoren er skikkelig støl etter timer med rier.

Dette skal jeg IKKE gjennom en gang til, det er sikkert og visst.

Alt jeg har hørt om medisinsk abort er helt riktig, og hvis ikke alt er ute nå så blir det narkose på meg.

Skal til kontroll på torsdag, blodprøve bare tror jeg, og får svar på den fredag.

Da håper jeg at blødningen er på retrett og at vi kan begynne å tenke fremover.

 

Ha en riktig god helg og 2. advent, alle sammen !!

Så glad for at dere er her.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff nå måtte jeg bare svare med en gang. Dette hørtes utrolig like gøy ut 68-mamma! Grusomt at du må igjennom slike smerter, men som du sa hadde legen en grunn til å velge denne måten foran en utskrapning.

Nå er det i alle fall mest sannsynlig over og du/dere kan tenke fremover. Håper du har god støtte i mannen din i disse dager.

 

Ellers god kveld fra meg til alle andre.

Jeg ligger på sofaen og ser X-faktor (heia Lise!) og spiser kalde gulrøtter. Har sendt mannen ut på byen :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dotten: Du er bare helt råååååå med dine innlegg altså, bøyer meg dypt i støvet, hehe :)

 

-68mamma: Uff og uff og uff og uff, dette siste døgnet ditt har vært fælt, jeg hadde håpet du fikk utskraping istedet jeg, og så har du måttet gå gjennom dette her hjemme, uff, så leit - jeg tenker masse på deg!!!

 

Katta: Har svart deg i en annen tråd, men grattis med bankende hjerte på UL i dag - det var gode nyheter det!!!

 

Bumlebie: Herregud, er du snart halvveis i svangerskapet allerede?? Shit - så fort tiden har gått da!!! Gratulerer med gutt - så koselig å få en av hver da :) :) :)

 

D&G: Grattis med 40-års dagen da :) Vi er "skytter" begge to vi da, hehe :)

 

så glà: Hvordan har du det?? Tenker på deg...

 

Tirilgirl: Æsj, at denne TR skal dukke opp igjen da??!?!? Arghhhhh - superfrustrert på dine vegne altså :/

 

Anki: Hvordan har du det om dagene?? Tenker på at du kanskje har en berg-og-dal-bane følelser om dagene, lykke, lykke til på UL den 9, ikke mange dagene igjen nå. Prøv å slappe av og nyt graviditeten, bedre sagt enn gjort sikkert, men prøv så godt du kan... :)

 

Så en oppdatering fra meg... Var med lille-snuppis på helsestasjonen i dag så hun fikk vaksinen - jeg tok den ikke fordi jeg har følt meg usikker og så fulgte jeg rådene til de fleste her inne. Som regel pleier jeg å si til meg selv at dersom jeg er usikker - så er det bedre å vente/si nei - enn å måtte hoppe i det og kanskje angre senere, må stole litt på magefølelsen, den har som regel rett - så jeg venter litt til med vaksinen...

 

Tusen takk for alle jobbgratulasjoner...Kommer nok til å ta den nye jobben ja - nygravert eller ikke - det eneste jeg tenker på er økonomien - vil den tåle det?? Vi har regnet litt på det og har funnet ut at det går bra, men at vi da må planlegge litt mer og vi kan ikke bare kjøpe ting vi har lyst på lenger uten å måtte tenke oss om - må spare oss opp til ting vi f.eks har lyst på i fremtiden. Vi har det nok egentlig ganske så greit økonomisk sett. Vi har hver vår bil, vi flyttet til huset vi skal bo i til vi blir gamle og grå... :) Vi har fått pusset opp det meste, vi klarer oss fint, vi har hver våres sparekonto og vi har hver våres ekstrakonto med en liten buffer på (nå er den nesten i null da siden vi har pusset opp kjellerstua i høst), men jeg har tidligere med min eks vært en skikkelig rakafant og gikk på en kjempesmell...

 

Jeg 23 år, han 36, han var gjeldsslave (innhentet av diverse kreditorer og namsmann og gud-vet-hva, skylte penger i øst og vest), jeg mitt dumme naut skulle hjelpe han ut av uføret, han fikk tak over hodet, mat/klær osv, jeg kjøpte en bil som han kjørte rundt i, jeg opprettet ett enkeltmannsforetak for at han kunne jobbe med det han ville - jeg tok opp lån og diverse ting (alt på meg selvsagt pga at han ikke kunne eie nåla i veggen) - da sier det selv at en ryker på en smell etterhvert... Jeg hadde ikke råd til å kjøpe meg bind en gang når jeg hadde mensen - så i løpet av bare 2 mnd skjer det at jeg blir gravid, min morfar dør omtrent samtidig, sambo går og er utro - prøver narkotiske stoffer, kommer aldri hjem når han sier det, sier han ikke kommer til å støtte meg ang graviditeten, vil ikke ha noe med barnet å gjøre, da jeg angivelig skulle ha termin - da ville han ligge på stranda å sole seg, han kom ikke til å bli med meg på sykehuset - så oppdager jeg at han har vært utro ikke bare en men flere ganger, han sier høyt til alle i ett middagsselskap vi er i hos mine foreldre at han ikke er glad i meg, han vil ikke ha noe med ungen å gjøre, han er sammen med meg kun av praktiske årsaker - middagen var en katastrofe - jeg fikk en iskald dusj - så ufattelig blind jeg var!!! Jeg kastet ham ut på hue og ræva - jeg sa han måtte finne seg ett nytt sted å bo innen 6 uker (vi bodde da på Storo i oslo), han trodde ikke jeg mente alvor, men jeg sa opp leie-leiligheten (som stod i mitt navn), jeg kjøpte meg mitt eget (jeg bare flytta!!! - hadde jo gitt ham beskjed om at han måtte finne seg ett nytt sted å bo). Jeg fratok ham bilen, jobben og tak over hodet. Han tok med seg alt datautstyr som var leid (dessverre i mitt navn) - han tok med seg bilen (som også stod i mitt navn). Pga en arv jeg fikk av min morfar som døde kom jeg ut av pengehelvete (leasing osv) som ihvertfall stod på mitt navn (heldigvis!!!) men surt å måtte "betale" meg ut av det, jeg "ga" ham en flott gave - en bil i hans navn, jeg dreit i å betale års-og veiavgift, sendte inn melding om omregistrering - og en liten telefon til namsmannen om at han nå stod som eier av en bil, ble bilen avskiltet og tatt umiddelbart, hehe :)

Anmeldt for tyveri også, av det datautstyret som stod i mitt navn som han hadde tatt og jeg måtte betale for - faen, men hahaha... til pass for ham...:D

 

Det kostet meg veldig dyrt å bli kvitt ham, men gud for en flott hevn jeg fikk - tok jobben, bilen og tak over hodet - fortalte han at han var den mest ynkelige personen uten selvtillitt jeg noensinne hadde møtt, at pikken hans var lite imponerende (jeg slo til med noen ganske så kraftige uttrykk som jeg ikke vil gjengi her), jeg psyka ham så til de grader ned, til tross for at han truet med å ta livet sitt - så sa jeg: Værså god - da gjør du verden og meg en tjeneste!!! Han var ikke tøff nok til å prøve å gjøre det engang - det satt bare i den "selger-kjeften" hans...Jeg var kjempestygg - men han fikk igjen for alt han hadde gjort med meg og det at jeg måtte ta abort den gangen - det var helt grusomt, men jeg er såååå glad for at jeg ikke fikk barn med ham i dag, stakkars barn som får han som far... huff - nå var jeg slem i min lange beskrivelse av forholdet med ham og at det varte i 4 år kan jeg ikke fatte og begripe!!! Men det jeg egentlig skulle si var at jeg vet hvor ille det er å være en fattiglus og leve fra hånd til munn og ikke ha råd til bind når man har mensen engang... Shit - jeg utleverer meg selv ganske så mye her ser jeg nå - men what the heck, nå har jeg sagt A så da får man vel si B også... vi deler jo så mye annet og... dette er jo en del av meg da og hvordan den personen jeg har blitt!!

 

Siden vi er inne på så mange betroelser osv fra livet - så har jeg også dessverre erfaring med en voldelig kjæreste og misbruk av sex - den gangen fikk jeg hjelp av min familie til å komme unna - det kom for en dag når han hadde banket meg opp og kastet meg ned en trapp og jeg havnet på legevakta - en tragisk historie, men jeg kom meg gjennom det - og har lært å leve med det. Så jeg har mye ballast og opplevd mange ting som noen kanskje aldri opplever i ett langt, langt liv. Alt man opplever preger en jo til det mennesket man er i dag. Det sies jo at jo mer man opplever og jo mer motstand, jo sterkere blir man, men hadde jeg fått velge ville jeg ikke ha vært så sterk, en del av livserfaringene kunne jeg godt ha vært foruten...

 

Fortiden er der, men ikke glemt, men har lært å leve med det, tenker nesten ikke på det i det daglige - for i dag har jeg det kjempefint!! Jeg er gift med verdens snilleste mann (i mine øyne da, hehe) som er glad i meg, og som respekterer meg for den jeg er, vi er kjempeheldige som har funnet hverandre - han er mannen i mitt liv med stor M og jeg kan ikke ha det bedre :):):)

Og vi har (i våre øyne da) verdens flotteste og nydeligste lille prinsesse - og håper på ett mirakel til, jammen har vi det trygt og godt, både kjærlighetsmessig/forholdsmessig og økonomisk - og det er godt det!!!!

Setter ufattelig stor pris på det :) :) :)

 

Nå tror jeg faktisk jeg har mistet helt tråden min her i mine intime og personlige betroelser, hehe - men jo, jeg snakket vel egentlig om den 60% stillingen jeg har blitt tilbudt. Uansett mannen min mener at det skal gå bra, men at vi må planlegge mer ang mat og andre ting, bare være mer bevisst i forhold til økonomien, men det skal nok gå fint... tror jeg og håper jeg :)

 

Over til noe annet som er litt mer positivt, var jo ikke så hyggelig lesing det over her akkurat da, aner ikke hvorfor jeg har skrevet/fortalt det engang, kan bare telle på en hånd hvor mange mennesker i mitt liv som kjenner hele historie min, men det er litt godt å få det ut også da... Dere er jo en fantastisk fin gjeng her og jeg synes det er utrolig godt å ha dere her, kan ikke beskrive det for jeg har ikke ord, men dere er supre damer altså :D

En blir jo skikkelig glad i dere alle sammen - stooooooor gruppeklem til dere alle sammen, hehe :D :D :D:) :) :)

 

Ellers er jeg i dag på syklusdag 22 - og jeg har kjent murringer og stikninger i magen i hele dag, litt ømhet i brystene (men ikke mye), men "kjenner" meg på en måte gravid, litt rart for det er jo akkurat 1 uke igjen til IKM som er neste fredag... spørs om det ikke ryker en test til søndag eller neste uke - tror ikke jeg greier å vente helt til IKM og over det... Krysser fingrene for at magefølelsen stemmer denne gangen - selv om jeg har hatt magefølelse på det før, og det ikke har stemt...

Blir noen spennende dager fremover :)

 

Har også vært flink jente og støvsuget og vasket alle gulv i alle 3 etasjene, deilig ren følelse her jeg sitter nå. Har hengt opp julegardiner og pyntet med rødt julebånd og tatt frem noen nisser, lagt på noen røde duker, det begynner å bli juuuuuuuul - og jeg gleder meg...

Pinnekjøttet er kjøpt inn og er i hus, mangler ribba, men den skal også kjøpes inn snart. Må bytte på annenhvert år til jul pinnekjøtt (for det er jeg vant til på julaften) og ribbe (for det er mannen min vant til på julaften) - så i år blir det pinnekjøtt på julaften (hurraaaaa!!!) og ribbe på 2.dag og har kalkun fast på nyttårsaften - oj, som jeg gleder meg til all maten - kommer sikkert til å legge på meg 3-4 kilo og jeg som akkurat har greid å komme meg ned 2 kilo på 5-6 uker!!!

Har også begynt med julegaver (laget 4 flotte fotokalendere) som skal gis bort i julepresanger - har også fikset julekort (tatt bilde av jentungen med nissedrakt og lue) og det skal skrives og sendes i løpet av neste uke :)

 

Jeg begynner å bli klar for jula - hehe - for aller første gang skal vi feire julaften hjemme, så gleder meg til det :)

 

Nei, dette ble nok et laaaaaangt innlegg fra meg - men med kvelden og natten da kommer betroelsene og skravla mi den går... Er ett utpreget B-menneske og hadde det vært en større skala så tror jeg at jeg ville ha vært ett æ-ø-å-menneske :D

 

Ha en strålende fin helg og 2 advent jenter :)

 

PS. Vil gjerne henge meg på treff i Oslo på nyåret :D :D :D

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du ble kvitt den mannen meg og lille snuppis. Det finnes nok av drittsekker der ute. Har vært bort i et par av de selv. Men no har jeg også heldigvis verdens beste (i mine øyne da) mann. Vi krangler og diskuterer ja, men det er no bare sunt. Men han stiller alltid opp for meg og har vist mer tolmodighet med meg enn jeg tror jeg hadde greid igjen... No prøver jeg å ta meg sammen for ikke å være alltfor sur, men desse hormonene er det ikke alltid like lett å gjøre noe med. Det kommer noen utbrudd av og til som jeg ikke helt greier kontollere. Huff. Men vi har no vært gjennom noen graviditeter no så han begynner no bli vant til det. Han vet det går over etter hvert. Så er jeg no flink å fortelle han at jeg faktisk er glad i han selv om det ikke alltid virker sånn da... Da smiler han bare...

 

No begynner jeg å bli spent på ul som er til uka. Er veldig trøtt denne gangen. Sovner hele tiden. Er veldig øm i puppene og har noen smågulp iløp av dagen. Mye utflod, så tror jeg starter blø hele tiden. Det er travelt. Går på do hele tiden og tror det er slutt. Må prøve roe meg på dette, for det går ubevisst ut over psyken.

 

Ellers er jeg sykemeldt 40% og det vil jeg vel merke tenke jeg. Blir godt med litt roligere dager. Har vært ei travel helg med konserter, svømmestevne, bursdag og kakebaking, så no skal jeg finne senga og lade opp til ny uke på jobb... Gleda meg til ny helg og ikke sååååå mange planer som denne har hatt...

 

Kommer innom å oppdaterer etter ul på onsdag.

 

Klemz og babystøv til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Lenge siden det har vært så lite aktivitet på tråden her. Jeg begynner å nærme meg ikm, men lurer på om tanta kan komme senere også denne gangen pga pergo forrige mnd. Har i vært fall ikm i morgen, men ikke følelsen av at noe er på gang. Værken av det ene eller det andre. Jeg tok vaksina på ca 3 dpo og kjenner at det gjør meg litt usikker på om jeg virkelig ønsker å være gravid denne gangen. Men, siden vi kun la inn aksjer en gang, er jo ikke sjansene all verden.

 

Ellers skal jeg inn på sykehuset og operere i armen igjen i dag. Gruer meg litt. Gjør jo ikke vondt, men er ikke veldig glad i blod, åpne sår osv. Værst er det vel at jeg ikke får gjøre noe med armen de neste to ukene. Blir dårlig med baking til jul i år tror jeg. Ellers er jeg heldigvis ferdig med alt annet. Her i huset mangler bare juletreet og det kommer som regel opp lille julaften.

 

Vel, det var litt herfra. Håper det står bra til med alle sammen. Masse lykke til på ul i dag Anki.

 

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg har forresten ikkt testen en eneste gang denne pp :-) Har et utrolig avslappet forhold til hele greia denne mnd. Deilig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

DER var tråååden vår ja:))))) Skjønte ikke hvor den hadde blitt av i går og lurte på om jeg måtte lage ny tråd til oss i dag....

Ja ja...

 

Først og fremst vil jeg sende varme trøsteklemmer til min kjære 68-mamma! Uff, det der hørtes grusomt ut! Håper du har kommet deg fysisk igjen og så skal du se at den psykiske biten kommer seg etterhvert. Det er uttrolig vondt å oppleve noe slikt og jeg håper at spiren snart sitter igjen og vokser som den skal hos deg.

Stooooooooor klem til deg:)

 

Så gla; Masse masse lykke til med operasjon i dag! Ikke noe kjekt det der, men nå håper jeg virkelig at de får orden på det der såret! Høres deilig ut med et avslappet forhold til hele prøvegreia du! Du skal se at det er nå det ordner seg:) Ikke uvanlig at IKM blir litt senere 2-4 dager, med pergo så ikke start noe testefest ennå da:)

Krysser fingrene for deg vennen!

 

Meg og lille snuppis; Tusen takk for at du er så ærlig og deler din grusomme historie med oss! F.... for en drittsekk altså! Har selv opplevd å være i et forhold med en psykopat, så jeg vet som du, å nyte livet med min snille snille gode herlige sambo:) Ja vi krangler og diskuterer av og til vi også, men vi snakker da ut om ting og klarer aldri å være særlig langsinte:)

Du nærmer deg vel testing du nå? Har du fortsatt like god magefølelse?

Krysser alt jeg har for deg vennen:)

 

Anki; så spennende med UL i dag da! Krysser alt jeg har for deg og at du får se et bankende hjerte i dag og at alt er som det skal! Gleder meg til å høre oppdateringen fa deg:) Klemme:)

 

Dolce & Gabbana; hvor er du i forhold til IKM nå? Spennende spennende:)

 

Tiril; Hvordan går det med deg vennen? Tenker ofte på deg:)

 

Dotten; du har bare så sykt bra lange innlegg altså! Har aldri tid til å kommentere alle sammen jeg da! Da må jeg ta notater underveis og jeg sitter jo på jobb på BIM og sniker og da har jeg ikke tid.... Missunelig på deg som er så flink i alle fall:) Håper alt er bra med deg og nå er det jaggu meg på tide at det blir din tur snart! Nå synes jeg du har ventet lenge nok på din etterlengtede baby og krysser fingrene for deg:) klemme på!

 

Bumblebie; så gøy med en liten guttepjokk da gitt! en av hver er jo kjempestas! Har selv gutt og det er mye fart i han og myyyyye traktor og gravemaskin osv. he he:) Tenk at du er halveis allerede! Huff som tiden flyr....

 

Påsan; hvordan går det med deg da? Alt fortsatt vel med lille spire i magen din?

 

Katta mi; tråden vår har forsvunnet..... Håper alt fortsatt er bra med deg og at alt er i rute til lørdag:) Tenk at du skal GIFTE DEG! Gurimalla så misunnelig jeg er på deg altså:) Håååååper at dagen din blir fortryllende og at lille spire i magen oppfører seg fint med deg på den den store dagen så du får nyte den til det fulle! Har dere fortalt nyheten til mange, eller er det deres lille hemmelighet innad i familien ennå?

Klemme på:)

 

Drømmer om 4; hvordan går det med deg da? En stund siden jeg har sett noe til deg nå. Har akupunkturen gjort underverker?

Jeg hadde time til akupunktur i går, men så måtte jeg avbestille den for lønna hadde ikke kommet inn likevel og det koster jo 450,- pr time! Synes det er ganske dyrt jeg, men er det egentlig ganske vanlig pris eller? Skulle dit for å se om jeg kan få noe hjelp med hodepine og nakkekink som stadig vender tilbake og så tenkte jeg å høre om hun kanskje kunne hjelpe med fruktbarheten i samme slengen.

ja ja, jeg får prøve igjen senere:)

 

Så en oppdatering fra meg da;

Var hos gyn på mandag for å se at jeg ikke var overstimulert av dobbel pergo. Vel, jeg var på INGEN MÅTE overstimulert..... Han kunne se 1 egg, men i forhold til at jeg var på syklusdag 11, var det alt for lite og han tvilte på at jeg i det hele tatt kom til å få EL denne pp;(

SÅ det var jo overraskende dårlige nyheter synes jeg. Har siden exuen i april og til nå hatt EL av meg selv hver mnd (og blitt gravid 2 ganger etterpå) uten pergo, men med dobbel pergo skjer det altså ingenting...

Så som gyn sa; det kan jo plutselig skje noe her så det er lov å tørrtrene og så skal jeg tilbake igjen i midten av januar og da skal vi bli enige om datoer for neste pergorunde samt puregonsprøyter. Noen her som har erfaring med puregon eller? Tiril, har du det?

Gruer meg litt til den seansen, men er villig til å prøve det som prøves kan akkurat nå. Som gyn sa; nå har jeg ventet lenge på denne spiren og nå er det på tide at vi får meg gravid og at jeg neste gang beholder spiren frisk og fin!

Jeg tar også 1/2 aspirin i uka nå som tilsvarer en vanlig ukesdose med Albyl E. Gyn mente jeg godt kunne begynne på det nå slik at alt lå til rette for en graviditet hvis det skulle vise seg at det er noe koaguleringsproblemer som er årsaken til abortene. Han har ikk etestet meg for det, men han sier at det er helt ufarlig med 1/2 aspirin i uka så da prøver jeg i alle fall:)

 

Ellers er jeg SVÆÆÆÆÆRT travel med oppussing om dagen! Nå gjenstår kun gjesterommet som skal tapetseres og listes på nytt og så skal jeg male trappetrinnene 2 strøk. 1. strøket blir lagt i morgen og 2. strøket på lørdag og på søndag går flyttelasset inn i huset:) Guuuuud som jeg gleder meg!!! Regner med at vi kommer til å sove i nyhuset fra tirsdag av.

Mandag skal gjesterommet takes, tirsdag flytter vi inn, på onsdag skal jeg bare pakke ut masse ting og tang fra kassene mine som har stått lagret i snart 2 år. Så det blir vel nesten som julaften da tenker jeg! Husker jo ikke halvparten av hva vi har vettu. På onsdag henter vi nok spisestuen og sofaen til tv-stua også tenker jeg:) Og så har vi kjøpt helt ny vaskemaskin og tørketrommel (8kg) og så skal vi endelig ha oppvaskmaskin igjen etter nesten 2 år uten!

Blir jo rene luksuslivet det her altså! På tirsdag skal jeg ut og handle gardiner til den store gullmedalje og torsdag skal vi på IKEA. Reiser inn med tilhenger og skal handle gjesteseng og en god del hyller og sånn og sikkert en del nipserier, kjenner jeg meg selv rett:) he he.

Oisann, ble visst litt langt liekvel det her:)

Ja ja, det var i alle fall dagens oppdatering fra meg jenter!

 

Oooops; glemte å si at jeg skal til Oslo 10.februar. Reiser inn på ettermiddagen der for å være klar til jobb neste morgen. Så hvis det er interesse for treff i Oslo på nyåret, så kan jeg i alle fall sende et lite hint om at den datoen passer fint for meg:)

 

Stooooor klem til dere alle herlige damer her inne:)))))))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter =)

 

Kort innlegg fra meg i dag!!

 

Syklusdag 27 og negativ test på morgenen i dag - veldig skuffa som vanlig, men sånn er livet blitt, skuff på skuff hver måned, prøver å ikke tenke så altfor mye på det, men er ikke lett.... å være så babysyk er nesten blitt en besettelse... Å etter negativ test dro jeg til legen og fikk satt den sv.influensavaksinen - høyst på tide da jeg er i risikogruppa og de har begynt å vaksinere allmennheten nå...

 

Da venter jeg bare på TR som jeg forventer kommer enten i morgen eller på fredag og så blir neste EL rundt julaften, ble jo gravid i julemåneden i fjor - bare synd jeg mista 12 uker på vei i mars :(

Men i stedet for sept -09 baby håper jeg på sept 2010 baby istedet!!! Kanskje det er det som er meningen? At jeg skulle ha sept-baby, men 2010 og ikke 2009?? Håper det... og krysser fingrene - tar enda en ny pausemåned med pergo så får vi se, kanskje jeg begynner på ny dobbel pergo igjen etter jul :)

 

Ble forresten også sykmeldt ut året - og det er deilig!! Det betyr at jeg ikke skal tilbake i den jobben jeg har i dag (mest sannsynlig!!!) - for engasjementet går jo ut den 31.12 og jeg får ikke beskjed om jeg får fortsette engasjement eller ikke før tidligst om 1 uke!!! Det skal holdes tilsettingsråd på førstkommende fredag... det tar jo vinter og vår i staten, herreguuuuud!!!!!!!!!

 

Skal ringe den nye arb.giver etterpå og forhøre meg om videre forløp, veldig spent på lønn, kontrakt osv... har jo bare fått jobben muntlig foreløpig, så venter på det skriftlige!!!

 

Ha en strålende fin dag damer!!! Og ha en riktig koselig før-julstid, kos dere alle sammen både dere nygraverte, dere som har mistet, dere som er gravide og er halvveis i svangerskapet (hehe), og til dere som fortsatt går og venter på en positiv test :)

 

Stooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...