Gå til innhold

NY TRÅD - "OSS OVER 30"


☆Meg og lille snuppis+knerten☆

Anbefalte innlegg

Ooooooops - her kom innlegget mitt med innlegg nr 301 - fikk beskjed om å starte ny tråd... kopierer siste innlegget mitt jeg - da jeg ikke vet om det ble lagret eller ikke...

 

Hei igjen jenter =)

 

En liten oppdatering fra meg som ikke er så aktiv selv her inne lenger, men leser alle innlegg (som Tirilgirl sier, hehe!)

 

Har svart deg tidligere i en annen tråd også jeg -68mamma, dette er helt forferdelig, og ulidelig å gå sånn og vente. Jeg håper prosessen starter raskt nå og at du kan få komme deg videre og prøve igjen når du føler deg klar for det...

 

En oppdatering fra meg da;

Først var jeg en tur hos legen igjen på fredag for å få svar på blodprøvene jeg tok mandag for 1 uke siden - føler meg fortsatt uopplagt, trøtt og slapp, blir fort sliten. Alle blodprøvene var helt fine, bortsett fra glucose, fastende var den på 6,8, så må inn til en sukkerbelastning på onsdag...

 

Har hatt sukker flere ganger før både i urin og blod uten at det har vært noe galt for det, tok en sukkerbelastning for bare 1 år siden også og ett par ganger før det også - den var litt høyere enn normalt da, men innenfor grensene til å ha diabetes, altså under 7, mener å huske at det ble sagt at jeg hadde intoleranse eller noe slikt? Uansett fikk jeg beskjed om å være litt forsiktig med inntak av sukker, kaker, godteri, brus osv. Fikk også beskjed om å begynne å trene, begynte da med litt løpeturer - men det ble lagt på hylla da vi bestemte oss for å prøve på barn nr 2. Er ikke overvektig, men ligger ca 5 kilo over idealvekten min som er 55 kg, veier altså ca 60 kg, høyden er 160, så BMI ligger innenfor normalen.

 

Uansett, det kan det jo være at jeg har hatt litt høyt blodsukker de siste ukene og at det er derfor jeg har vært så slapp og trøtt, svimmel og litt dårlig hukommelse o.l. Håper bare det er forbigående og at det retter seg... Dette kom jo i forbindelse med en uvi og litt feber...

Tenker jo litt på at høyt blodsukker kan ha innvirkning på graviditetshormonet og jeg har tidligere spurt om Metformin i forbindelse med at jeg begynte på Pergo - men nyrelegen min ville ikke gi meg dette (har kronisk nyresvikt for de som ikke vet det, eller rettere sagt cystenyre/cystelever), men nyrefunksjonen min er jo helt fin og det er ikke sikkert at jeg får problemer med nyrene før jeg er godt oppe i 50-60 årene, er jeg heldig kanskje enda senere... Må bare passe meg for uvi (urinveisinfeksjoner) og infeksjoner generelt. Kan liksom ikke la være å tenke på at det kan ha noe å si for babylagingen... Er vel ingen av dere damer som har borti noe lignende eller har erfaring selv?

Håper det bare er forbigående og at det retter seg fort...

Litt spent på prøvene til onsdag - har time om morgenen, kl halv ni eller deromkring... Ble ihvertfall sykmeldt ut denne uken også!!!

 

Ellers har jeg feiret bursdagen min på lørdag som var (har ikke bursdag før til torsdag 26.11, men feiret den litt på forskudd da mannen min og jeg har langhelg neste helg, den vil vi gjerne ha for oss selv!)

Familien min fra Oslo kom, det var kjempekoselig!! Mamma, pappa og lillebror, samt min gamle farmor (86 år, klar i toppen og sprek som bare det) - ufattelig koselig!! Jentungen på 3 år storkoste seg, hun stjeler jo alltid oppmerksomheten og det var såååå stas at "oldemor" kom på besøk - tror "oldemor" lever på dette besøket ganske så lenge nå også, hehe - var virkelig koselig!!! Fikk vist frem den nyoppussede kjellerstua, vist litt film (har lerret og prosjektor på 100 tommer) - hjemmekinoen fungerte utmerket, de syntes det var fint og spennende!! Lørdag kveld etter at gjestene hadde gått og jentungen var lagt - fant vi frem den gamle babycallingen - slo på den, lukket døra til kjellerstua og så på film (Taken m/Liam Neeson), en enkel, ikke særlig realistisk - men spennende film!!! Koste oss masse!!! Til tross for høy og mye lyd - sov jentungen godt gjennom hele kvelden/natten - det var deilig å kunne se en hel film uten å bli forstyrret, hehe =)

 

Dagen i går gikk med på å rydde litt mer i huset - har kastet masse "drit" som ikke har vært noe å samle på, har kjørt vekk to fulle biler + en stapp full henger, så nå begynner det å komme seg virkelig bra i huset vårt. Har bodd her i halvannet år nå og har pusset opp ett og ett rom, så nå var det godt å bli kvitt gammelt "træl", hehe - å komme skikkelig i orden, for det tar jammen lang tid når man har små barn, (hint, hint til maddemor) - ting tar TID(!!!!!!!), men åh, så deilig når man endelig begynner å komme litt i orden =)

 

Ellers er jeg på syklusdag 11(!!!!!), litt overrasket over at jeg var kommet så langt i syklusen, måtte sjekke kalenderen nå altså - dvs at jeg har EL en eller annen gang i slutten av denne uken da... inn på babyverden for å sjekke når jeg har EL.... jepp, der ser det ut til at jeg har EL på bursdagen min (den 26), så det hadde jo vært tidenes flotteste bursdagsgave til meg selv å bli befruktet denne dagen(!!!), krysser fingrene nå altså, men blir det ikke noe, så blir det ikke noe - hadde jo egentlig tenkt å vente med prøvingen til etter jul, men greier ikke å legge det heeeeelt på hylla enda... Da blir IKM rundt 10 des, altså på bursdagen til mamma!!! Er i pergofri måned nå, og kommer ikke til å starte med dette igjen før over jul, tror kroppen min trenger en liten pause for alle hormonene, håper bare at jeg ikke har konstant forhøyet blodsukker nå da - men at det bare var forbigående og at dette ikke ødelegger sjansene våre for babylagingen...

 

Dette ble også mye meg og mitt - men jeg følger med dere jenter og tenker på dere!!! Så selv om jeg ikke skriver så ofte, så går jeg faktisk ikke glipp av ett eneste innlegg på denne tråden, hehe =)

 

Ha en fortsatt strålende fin dag jenter =)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FORVENTET IKM:

- mamma til gutt født aug 08: IKM 9. mai (33 år, 1 barn, bor i Oslo)

-attpåklattønskesNÅ;o): ikm ca 22. juni (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- sib78 ikm 6. august (31 år, 3pp etter Ma uke 20 i mars, ingen barn fra før)

- goldie, samboer, 31 år, har en gutt på 4 år. Bor i en by i Sogn og Fjordane:-)IKM 22. AUGUST:-)

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 5.desember. Da etter dobbel pergokur og metformin:)))))))))))

- så gla': ikm ca. 12/13.nov. (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Ves

- Maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, IKM 25.11.09 sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

tfold)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA, 1 SA?, (33 år, gift, en jente -06, bor i Hønefoss. IKM ca 11 des 2009.

-DOLCE ikm 21.nov (39 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo)

- Dotten ikm ca 23. november (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- anki: 3SA og 2 MA, ikm 24.november, gutt 6 og gutt 9.

- Drømmer om jente ♥♥♥ (gift, 35 år, 3 barn). IKM 16. desember.

 

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin ca 1.mai 2010 (31 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (tidl.Skrekkbl.fryd), (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Mortine (fått gutten sin)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med meg gikk det ikke noe bra i dag;( Jeg skjønner helt ærlig ikke hvorfor jeg skulle ha den time på sykehuset i dag jeg. Det var jo gyn som absolutt vill ha meg inn for å diskutere veien videre, men da jeg kom dit så var det da gjennomgang av min historie atter en gang. Så leste han gjennom papirene mine fra St.olavs. Deretter begynte han å snakke om IVF og at de kunne plukke ut de beste eggene osv osv. Så sier jeg at jeg har jo ingen problemer med å bli gravid, men å holde på barnet og om vi ikke kunne undersøke nærmere den skileveggen i livmora kanskje for fester egget seg i veggen så er det jo sponanbort før eller siden. Han mente at det ikke trengte å ende i spontanabort selv om det fester seg i veggen osv. Så snakker han mye om at jeg har jo barn fra før som er frisk og rask og at sambo er pappa i alle mine svangerskap så kromosomtest er uaktuelt. Han lille vi har er ikke et slumpetreff ifølge gyn. Det var heller ikke vits i å ta noen som helst blodprøver (med tanke på koaguleringsfeil) så lenge jeg ikke har noen med blodpropp i familien. Og hvil jeg ville,, så kunne jeg få albyl e, me jeg kunne like gjerne spare pengene og ta en halv aspirin hver uke som tilsvarte det samme.

Jeg gråt og gråt og sa at jeg vil virkelig gjøre det jeg kan i den saken her og han sier at det er jo det jeg gjør nå og må ikke være redd. Vi har jo et barn fra før og vi skal nok bli gravide igjen. Jeg sa at jeg er ikke redd for at vi ikke skal bli gravide igjen for der er tydeligvis ikke problemet, men jeg vi gjøre det jeg kan for å holde på barnet. Men han ville liksom ikke gå lengre ned i den gata.

Så tok han UL på meg og sa at jeg har fortykkede slimhinner og et egg på 24mm klar til å slippes. Jeg sa HÆ? jeg hadde jo EL lørdag for halvannen uke siden! Så sier han at ja, kanskje det bare er rester etter EL jeg ser da.

ærlig talt, jeg skjønte virkelig ingenting her jeg.........

Så resultatet ble at nå skal jeg på dobbel pergo og begynner på neste mens og dertter under overvåkning med ny kontroll om 3 uker for å unngå overstimulering......

Har vel i grunn 1000 ubesvarte spm akkurat nå og er ganske oppgitt og frustrert.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffa meg da Maddemor. Det var litt av en time du har vært på. Skjønner veldig godt at du har tusen spm no. Rart at de ikke vil ta blodprøver av deg? Det er no ikke noe jobb for de i det hele tatt. Finner de ikke noe har de utelukka at det er noe problem der i allefall. Jeg har tatt endel blodprøver, men vet ikke svar på de. Regner med jeg får vite det når jeg er gravid igjen og melder meg til sykehuset. Skal melde meg der med en gang jeg har positiv test igjen.

 

No har jeg ikm i morgen og ikke tegn til tanta enda. Krysser fingre. Men har heller ingen symptom av interesse...så vet ikke helt jeg...! Får vel kjøpe meg en test i morgen og brenne den av onsdag dersom den ikke har dukket opp enda.

 

Skrev litt inne på den andre lange tråden, men husker ikke helt hva. Tror jeg kommenterte det å ha med gubben på kontroller. Helt enig i at det er greit å ta desse kontrollene alene, så kan de være med på ordinær ul osv når der er noe å se for de. Desse ukeskontrollene som jeg (og sikkert andre av dere) har gått på når jeg var gravid, blir bare pes for han å være med på... Så om de ikke har noe sterkt behov for å være med på alt, kan de bli fritatt for det. Min blir i allefall det. Han støtter meg veldig når jeg har vært gravid og når det har gått gale. Bare for å få sagt det. Men synes det er greit å få snakke med gyn om angst og div uten at han alltid er med...

 

Velkommen til alle dere nye. Jeg personlig har vært litt fraværende her inne i det siste. Måtte ha en pause etter siste MA. Den har vært tøff å svelge, selv om jeg utad later som alt er ok. Men har virkelig mine tunge dager. Merker det spesielt på humøret. Er ikke så lystig lenger som jeg var. Jobber også i et serviceyrke og det er veldig tøft til tider. Der skal du liksom alltid være frisk, kvikk og opplagt... Blæh! Ikke alltid jeg er det nei...!

 

Det var mye om meg og mitt, men den andre tråden var blitt så lang at jeg har ikke fått med meg alt der dessverre. Får prøve å bli flinkere til å titte innom å lese.

 

Ha en fin kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

jeg har heller ikke klart å være så aktiv på denne tråden... selv om jeg hører hjemme her.

jeg er 36 år og jeg har 2 barn fra forrige ekteskap, 12 og 6 år gamle og prøver nå på nr en med ny samboer.... det går ikke like lett som med de to andre gitt :(

ble gravid i sommer i 10 pp, men hadde MA og var til utskrapning i uke 15. det er nå 30 dager siden, og jeg har IKM i morgen om ting har ordnet seg slik det var før. virket som om jeg hadde El for ca 14 dager siden, så jeg tror jeg er tilbake i vanlig syklus igjen...

 

sitter her med småømme bryster, og mensmurringer og håper så inderlig at jeg IKKE får besøk av TR i morgen eller resten av uka for den del...

hadde vært greitt om det bare ordnet seg igjen med en gang :( savner å være gravid :(

 

om TR skulle dukke opp ligger resepten på Pergo her og venter på meg... fikk den da jeg var til utredning samme uka det klaffet i sommer...

 

men husker ikke hvordan jeg skulle ta den... når begynner jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

Anki; ja det ble en del frustrasjonstårer i går må jeg si. Ble så overrasket også fordi gyn har hele tiden vært så fantastisk og det var jo han som tok initiativ til å ha meg inn på en time og så ender den slik.... Men jeg snakket med sambo i går og sa at dersom det går galt en gang til kommer jeg til å sette meg på kontoret hans og nekter å forlate det kontoret før alle prøver er tatt. Og DA skal han være med meg og hjelpe meg å stå på krava!

Syntes for så vidt det var greit at han ikke ble med i går når det gikk som det gikk, og han har ikke pleid å være med på de vanlige kontrollene tidligere heller. Men da jeg skulle til UL på 2. svangerskapet i år ville jeg ha han med som støtte for jeg var så innmari redd for resultatet. Og glad er jeg for at han ble med når resultatet til slutt ble en MA.

Håper virkelig spiren sitter for deg igjen Anki! Det fortjener du så innmari nå! XXXXXXXXXXXXxxx alt jeg har for deg:)))))))))

 

Frk Marge; Kan jo nesten høres ut som om du er gravid igjen... Men det er jo vanskelig å skille pms mot gravidsymptomer også.... Veldig leit å høre at du måtte gjennom en MA så sent som uke 15! Vet hvor vondt det er...

Men du skal være velkommen inn på tråden vår i alle fall:) Her er det mye støtte å hente og erfaringer å dele:)

 

Pergo; jeg skal på dobbel pergo i neste syklus dersom tanta kommer og jeg skal ta fra dag 4 i syklusen. Pleier å være slik at man tar enten fra dag 4 eller 5.

 

Ønsker deg masse lykke til:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen

 

Har tidligere bare vært inne og "smuglest" på denne tråden uten å legge inn egne innlegg. Jeg er 34 år, har to barn, et på 3,5 og et på 6 år, og nå ønsker vi et barn til.

 

Første mann kom til ved et uhell ;-) Neste brukte vi 6 mnd på. Denne gang ble jeg gravid i 2.pp, men fikk en sa etter 5 uker. Nå er vi i 2pp etter sa, og jeg har IKM 3. des.

 

Går og kjenner konstant på teng og ting ;-) Foreløpig har jeg kjent litt stikkinger, men det har ikke vært like mye aktivitet "der nede" som da jeg ble gravid tidligere i høst. Så jeg mistenker at vi har heller ikke har fått klaff denne måneden.

 

Vil bare rose alle dere som er her inne. Alltid gode tilbakemeldinger og støtte å få ;-D Med så mange hyggelige folk må jeg titt og ofte inn å lese litt her på Bli gravid.

 

Klem ;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter =)

 

Anki: Håper virkelig spiren din sitter nå altså - du har hatt det tøft lenge nå synes jeg - er veldig spent på dine vegne, tenk IKM i dag!!!! Håper TR holder seg vekke de neste 9 mnd =)

 

Maddemor: Du har min fulle sympati og forståelse for dette med legetimen din - jeg er så følelsesladet så tårene mine hadde sprutet også - det er jeg sikker på!!! Synes det var litt dårlig at han ikke ville se nærmere på skilleveggen i livmoren din - kanskje du kan få en second opinion hos en annen? Evt henvende deg til en privat gynekolog? Synes gynekologene på sykehusene er litt vel... ja..."kalde" og "følelsesløse" - min gynekolog på sykehuset sa bare til meg; "jaja, mister du en gang til får du diagnosen habituell abort, vi gjør ingenting før det - og det er forresten ikke noe vits i å gå videre med utredning, du har jo barn fra før med samme mann" - Synes det er kaldt og følelsesløst sagt, etter det skaffet jeg meg en privat praktiserende gynekolog, og han tar meg på alvor!!! Så hadde jeg vært deg, ville jeg fått en second opinion av en annen gynekolog/lege.

 

Frk Marge: Velkommen til oss - vi er noen skikkelige "skravlekjærringer" her inne, hehe - og det er deilig å ha noen å betro seg til, komme med sine tanker rundt babylagingen og alle andre tanker som dukker opp underveis, frustrasjoner, glede og sorg. Med andre ord - her er en fantastisk gjeng med damer som har medfølelse, sympati og kommer med gode råd og ord når man trenger det!!! Støtten er helt utrolig her inne!!! Jeg er såååå glad for at jeg har fått lov til å bli "kjent" med mange av dere - og jeg aner ikke hvordan jeg skulle ha klart meg gjennom dette tøffe året uten dere BIM-damene her inne. Flott gjeng altså - måtte bare få det ut, hehe =)

Når det gjelder pergo-bruk - skal den første gang startes på syklusdag 5 t.o.m dag 9. Du bør følges opp med ultralyd, evt blodprøver for å sjekke underveis, at du ikke er overstimulert etc. Ikke alle som tåler pergotime, og dersom du får synsforstyrrelser må du kunne ringe lege med en gang, mest sannsynlig må du avbryte kuren - men det må du ta der og da - uansett fint å ha en lege/gyn du kan ringe til hvis det er noe og som kan følge deg opp. Dersom du har liten stimulering, eller manglende eggløsning kan du begynne på syklusdag 4 eller 3, alt ettersom, det har med modning og stimulering av eggene å gjøre. Første gang begynte jeg på syklusdag 5, men pga manglende eggløsning da, fikk jeg beskjed om å begynne på dag 3 - fikk da EL og to fine folikkelposer ble da sett på UL av gynekologen, så det ser ut til at dobbelkur med start på syklusdag 3 passer for meg. Jeg tror jeg ville tatt en liten telefon til den du har fått pergotime av - og avtale nærmere hvordan du skal bruke det, enkelkur/dobbelkur? Og hvilken dag du skal begynne på og sette opp evt time for oppfølging underveis... Lykke til da, håper du har en liten spire i magen nå - blir spennende å ta en test da =)

 

Så gla`: Hvordan går det med deg? Skikkelig nedtur siste pp skjønner jeg siden du ikke har vært her noe særlig i det siste, men håper du kommer sterkere tilbake nå som EL-uken nærmer seg for deg også!! Jeg har EL til torsdag/fredag, så er spent på om det kommer en liten spire i pergo-pausemåned på meg, skulle jo egentlig ta pause til over jul, men greier jo ikke å holde meg borte herfra, denne tråden er jeg jo inne på flere ganger om dagen for å lese innlegg, kan jo ikke gå glipp av ett eneste innlegg vet du, herregud jeg har blitt en bim`oholiker, hahaha =)

 

Ellers må jeg fortelle at jeg i går var på besøk hos en kollega/venninne. Vi skulle hatt termin på samme dag, 29.09.09, jeg mistet tvillingene 12 uker på vei i første MA i år, mens hun fikk babyen sin 1 uke etter termin, en bitteliten jente =) Første gang jeg var der på barselbesøk, strigråt jeg når jeg gikk ut derfra og hele veien hjem, syntes det var så urettferdig at jeg hadde mistet, men i går var det bare kjempekoselig å være på besøk der!!! Lille jentungen har blitt 7 uker gammel og jeg fikk holde og kose med henne, det var faktisk utrolig koselig!!! Jeg greide å slappe av litt og det var godt... Grunnen til at jeg var der på besøk i går var at jeg i forrige uke ryddet i alle gamle babyklær etter jenta mi på 3 år - har jo ikke kastet eller gitt bort noe av hennes klær, og siden det nå snart nærmer seg 2 år siden prøvingen og vi kanskje mest sannsynlig ender opp med den lille prinsessen vi har, så tenkte jeg at det var greit å kvitte seg med alle babyklærne, jeg plukket ut det jeg ville ta vare på og resten ble pakket pent ned i en stor svart søppelsekk - kollegaen/venninnen min ble kjempeglad da hun fikk det, og da fikk jeg en god følelse av at jeg hadde gjort en god gjerning på en måte =) Tøyet er svært pent brukt, noe var helt nytt og aldri brukt så kunne jo egentlig fint ha solgt det og fått litt penger for det - men hadde så lyst til å gi det bort til noen som trengte dem, vurderte egentlig å gi bort til UFF eller Fretex, men de tar seg jo betalt for det igjen - så ville helst gi dem bort - og når kollega/venninnen min ble så glad som hun ble - ja da var ekstra koselig synes jeg :) :) :)

 

Ellers er jeg i dag på syklusdag 12, fikk lurt mannen min til sengs i går, statser jo på annenhver dag og søndag ble det ikke noe av, så da MÅTTE vi jo bare kose litt i går, men han var såååå sliten etter jobben, var helt gåen og da kl var 21 sa han at han skulle gå å legge seg tidlig, han begynner kl 06 denne uken. Da sa jeg til ham at dersom han la seg nå, kunne jeg hente litt olje og håndkle og massere ryggen, armene og beina hans i senga før han la seg til å sove - jeg så bare hæla på han opp trappa og inn på badet, mens jeg slukket alle lys osv før jeg gikk opp - da lå han allerede klar på magen i senga med olje og håndkle ved siden av seg med ett lite flir om munnen. Jeg sa også at dersom han ville kunne jeg ta en liten behandling "foran" også - da smilte han bare enda bredere og sa; "Jeg sier ikke nei takk til det altså", nå ville han ikke ha det på seg at han sier "nei til sex", det har han gjort før når det virkelig gjalt å få lagt inn aksjer til en liten spire - og jeg ble sååå frustrert - han glemmer nok ikke det så lett, nei, hehe =) Så da fikk han en skikkelig kroppsmassasje avsluttet med deilig sex - virker som om han sov som en stein i hele natt ja =)

 

Tenker vi legger inn litt aksjer både i morgen (onsdag) og torsdag, da kommer han ihvertfall ikke unna, må jo få litt bursdags-sex, og jeg har jo EL den dagen også(!!!!) herlighet jeg blir 34 år, tiden flyyyyyyyyyyyr altså =)

 

Ellers skal jeg til legen i morgen tidlig (kl 08:15) og ta denne sukkerbelastningen, krysser fingrene og hååååååper at jeg ikke holder på å utvikle diabetes, men ca 2 timer etter middagen i går, sloknet jeg som full alkis på sofaen under barnetv - greide ikke holde meg våken i det hele tatt, ser ut til at jeg blir så sliten og trøtt en stund etter måltid - så nå tør jeg ikke stappe i meg tunge middager med kjøtt og poteter, i dag blir det pitabrød fylt med pasta og salat... Håper bare det er tilfeldig og at det er noe virus eller noe som herjer i kroppen og at det ikke er noe svikt i nyrene eller diabetes på gang :(

Ønsk meg lykke til da og ha en strålende fin dag jenter :)

 

Stoooooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, nå må jeg bare fortelle dere altså; tok en test i går og der kom det en veeeeeeeeeldig Testene har jo så klart ligget på badet på rekke og rad etter som de er tatt og dagens test har en tydeligere strek enn gårsdagens. men den har blitt tydeligere etter tiden gikk ut da.......

åååååhhhhh...... jeg som ikke skulle ha testefest og kjenne etter symptomer denne gangen!!!! arrrrghhhhh!!!!!

Gyn sa jo i går at jeg hadde et egg på 24mm klar til å slippes men da jeg sa at jeg hadde EL forrige helg sa han at det kunne jo også stemme og at det bare var eggposen han så... Så nå lurer jeg på om det kunne ha vært en cyste dersom jeg er i tidlig gravid?

åh, lurer sånn på hva som skjer nå!!!!!

puppene er fortsatt ømme, har vært ltt kvalm og trøtt i dag, men er redd for at det bare er ønskesymtomer......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Det ble en skikkelig nedtur forrige mandag. Derfor litt stille fra denne kanten. I går fikk jeg også tlf om at det var blitt celleforandringer i området svulsten jeg fjernet fra armen satt, så må inn igjen og fjerne mer. Ble både redd og deppa med en gang, men har kommet meg litt igjen nå. Skal inn igjen 9. desember. Det er leeenge til det...Men, siden jeg bare skal til SiV og ikke har fått ny time før, prøver jeg å slå meg til ro med at det ikke er så ille.

Ellers hjelper det å være på jobb om dagen, for å si det sånn. I dag har jeg også begynt å forberede nisseinvasjonen til fredag. Har ryddet bort alt som ryddes bort kan av dill og dall, samt hengt opp dyp røde gardiner på stue og kjøkken. Ble så koselig. Nå tar jeg et glass rødvin og prøver å slappe av.

Jeg er kommet til dag 9 i syklusen (tror jeg...) og har begynt å teste etter EL. Det blir nok å legge inn noen aksjer denne mnd også, men skal prøve en annen strategi...Ikke pliksex før etter at el-testene er blitt negative igjen. Har en følelese av at egget slipper litt senere enn hva jeg har trodd, og vi har tidligere vært veldig flinke i forkant og under EL, men sjelden noe senere enn en dag etter positiv test. Så, da får vi se hvordan det går. Må jo i hvert fall prøve å gjøre nytte av at pergo sitter i kroppen ennå. Har forresten hatt litt mellomblødninger denne gangen, men det er kanskje vanlig etter en mnd på dobbel pergo...

 

Har desverre ikke lest noe særlig i tråden vår. Men, Maddemor - dette er jo utrolig spennende. Jeg er sikker på at du er gravid igjen. Du vet at eggposen går ikke til grunne etter eggløsning. Den kan faktisk vokse seg litt større enn den var når egget slapp. Den går først til grunne ved 8-10 uker da morkaken tar over produksjonen av progesteron (om jeg ikke husker feil). Du må holde oss oppdatert. Heia, heia, heia vennen!

 

Det var vel akkurat det jeg greide å samle tankene mine om nå. Dere er likevel ikke glemt jenter. Har fri i morgen så kommer nok til å sette meg ned og lese litt da. Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld kjære godt folk:)

 

Forstår du ble veldig skuffet på utredningen din Maddemor, ble ikke den oppfølgingen du hadde håpet og trodd på forstår jeg. Men nå etterpå leser jeg jo at det kanskje er større ting på gang, jeg krysser virkelig alt jeg har for at dette slår til:) Tenke seg spire pluss nytt hus på en og samme tid:)

 

Men litt tilbake til den utredningen. Kjenner meg litt igjen fra når jeg var på Riksen. Ikke det at han ikke ville på en måte høre på meg, men jeg ville så gjerne at han skulle si at alt er bra, dette går fint og jeg støtter deg hundre prosent i og prøve. Men som han forklarte meg, så kan han ikke annet enn være ærlig å si ut fra sien erfaringer og kunnskaper. Og dette ser jeg jo hver dag som jobber på en intensivavdeling der pårørende står ved sengen til sine kjære og helst ønsker og høre disse ordene: Dette vil gå bra!!!!!! Men det er det overhode ikke alltid vi kan si......der ligger det dødssyke mennesker, hardt skadede som vi ser at her er det bare dager, timer eller minutter om å gjøre før de er døde......ønsker ikke og dra frem pessimistiske tanker, men bare forklare hva jeg opplevet selv. For min lege sa at han kunne bare være ærlig, for hva om han hadde sittet der og ikke vært det ovenfor meg, og noe ille skulle skjedd. Nå er det jo opp til meg om jeg vil ta sjansen på et svangerskap eller ikke!!!!

 

Mulig jeg bommer helt her med hvordan du opplevet legebesøket, at det rett og slett ikke var hans dag og han ikke tok seg tid til og høre på deg, eller at du ikke nådde frem med dine tanker. Ville bare si litt om hvor lett det er og håpe på svar de ikke alltid kan gi oss, og ikke alltid de svarene vi ønsker oss mest av alt........litt om mine tanker om dette ble dette da:)

 

Koser meg alltid med Meg og lille snuppis lange og gode innlegg. Så hyggelig du koste deg på babybesøk da, og så snill du er som gav bort alt det fine tøyet:) Håper dere får kost masse, og imponert over førføringsmetodene din kjære deg:)

 

Så gal`hvordan går det med deg der ute i den store verden:) Håper kropp og sjel har restituert seg etter skuffelsen når tt kom......ikke lenge til eggløsning igjen nå vel:)

 

Og mange varme tanker går til -68mamma, kan ikke annet enn sende mange varme klemmer:)

 

Til dere andre også, håper alt står bare bra til:))))

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Tirilgirl/1MA + en i hjertet:

 

Jeg satt akkurat og tenkte på deg, lurte på om jeg skulle legge inn ett innlegg til deg, men så så jeg at du hadde svart her - så da legger jeg inn noen ord til deg her....

Du er så flink til å lese alle andres innlegg og kommentere, men du glemmer deg selv, kjære deg... Hvordan har DU det???? Tenker masse på deg, du er i mine tanker vet du :) :) :)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter!

Så gla; jeg visste ikke at eggposen ikke går til grunne før uke 8-10 jeg nei... men dersom man ikke er gravid da; når går eggposen til grunne da?

Skjønner at du hadde en skikkelig nedtur forrige uke. Man håper jo i det lengste og så kommer den hersens tanta på ubeleielig besøk hver f.... mnd;( Håper du nå har kommet deg litt ovenpå igjen og er klar for å legge inn nye aksjer og tenke positivt igjen:) Klemme på:)

 

Meg og lille snuppis; du er bare himmelsk god på lange innlegg altså! Går jo Dotten en god gang du! Blir helt flau over meg selv som ikke alltid er så flink å kommentere men bare snakke om meg og mitt.... Men nå er EL rundt hjørnet og det høres ut som også du er klar for ny giv igjen:)

 

Tiril; signerer meg og lille snuppis altså; hvordan HAR du det egentlig? Lå og tenkte på deg i går kveld når jeg skulle sove og kom til å tenke på hvordan det går med din mor?

Jeg ksjønner forøvrig godt hva du mente med innlegget ditt til meg og jeg kan vel fortelle at jeg føler at jeg ikke nådde fram med mine tanker. Det var jo han som absolutt skulle ha meg inn til time og så når jeg kommer dit så virker det liksom ikke helt som om han skjønner hvorfor jeg er der... Ble ganske skuffa da jeg helt til nå har følt med SÅÅÅ ivaretatt av han gynekologen og vi har liksom snakket samme språk. Jeg forventet ikke at han skulle si til meg at jeg kom til å bli gravid og at det skulle gå bra, men jeg forventet at han ville prøve å se på årsaker til hvorfor det har gått galt.......

 

min kjære 68-mamma; du er i mine tanker gjennom hele dagen for tiden og kan ikke annet enn å sende de varmeste tanker og klemmer....

 

Her har håpet jeg hadde i går kveld forøvrig blitt knust. Var på do i stad og da var det blodblandet slim så da er det vel tantekreket som tenkte å komme på visitt; IGJEN! Så da stemmer i alle fall mine beregninger på at jeg hadde EL lørdag 14.11. og da kan jeg vel bare stikke på apoteket og kjøpe pergo igjen. Rett på dobbel kur denne gangen, så jeg er spent på hvordan jeg reagerer denne gangen gitt.

Forøvrig stemte jo magefølelsen min på at det ikke kom til å gå denne pp heller. Puppene er ømme og brystvortene svir, det har murret nedi der helt siden EL og jeg har hatt litt småkvalme og ekstra tretthet et par dager. Tok en billigstrimmel på morgenen i dag også og der var en svak strek innenfor tidsfristen i dag, men jeg kan ikke si om den var grå eller rosa. Sikkert en dum skyggestrek som bare skulle lure meg. Den testen i går hadde vel antydning til å være litt rosa tror jeg, men drit i det. Nå er tanta her og dersom det i hele tatt har vært noe på gang denne pp så er det i tilfelle kjemisk. Men velger å tenke at testene var falske og at alt er som det skal.

Nå skal jeg heller fokusere på at det er helt ok å male i huset vårt med oljemaling og det hele. Her er ingen foster som kan ta skade av gasser osv og jeg kan stresse så mye jeg vil og løfte tungt osv og den dagen vi er ferdig med flyttingen og benker oss ned i sofaen foran den digre peisen våres, skal vi sprette champagnen som har ligget klar i kjøleskapet i flere mnd allerede og feire litt tenker jeg:)

 

Stor klem til dere alle herlige jenter:))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen alle jenter:-)

 

Da er jeg etter litt over 2 års prøving 2 MA og 3 SA gravid igjen. Fekk positiv test idag og ikm var igår. Så ingen kan si jeg har problem med akkurat den biten da...men så var det det at den må overleve da......

 

....og ja no kommer ALLE bekymringer igjen på løpende bånd. Håper bare at denne spiren vil overleve i magen min i alle de ukene det skal og komme til oss i juli / august. Dette er definitivt siste gang jeg prøver. Vet jeg sa det sist, men no var jeg på nippet til å ikke gidde mer. Kroppen blir totalt utslitt etter gravid på og av. Psyken min også har fått seg knekk etter hvert. Men prøver å bare stake ut en positiv kurs her. Kan ikke gjøre så mye egentlig. Skal ringe sykehus så jeg får målt hcg frem mot ul og evt hjerte som banker. Så får jeg vel vite svar på prøvene jeg tok tidligere og kanskje jeg må få noe ekstra tilskudd av noe... Jeg blir i allefall følgt opp.

 

Maddemor: hva er det me deg da? Kanskje gravid likevel? Så utrolig spennende. Lykke til! Håper det ikke er noe innbildt men at det er veldig fakta. Tvi tvi!

 

Tenker sånn på deg så gla. Det skulle være din tur denne gang. Jeg har tatt meg bim pause en stund og det er av og til godt. Vi har da vært med siden tråden starta vi... 2 år no... Så no er det på tide det klaffer her - både for deg og meg og oss andre travere...

 

...selvfølgelig håper jeg på snarlig lykke for alle som er her inne, men vi er noen som har vært her fra starten som jeg ønsker av hele mitt hjerte straks må få det til...

 

D&G: du er over ikm? Hvordan går det? Du er rå med den slankekuren din. Prøvde den selv men ble veldig dårlig av den. Gikk ned 6 kg jeg da.

 

Alle dere andre: får lese meg opp senere. Jobben kaller... LAAAAANG dag idag.Ikke hjemme før sent i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde visst sneket inn et innlegg foran meg Maddemor så jeg ikke hadde sett. Du får kose deg men shampisen og gubben og det nye huset. Du skal se at spiren sitter no når huset er i boks.

 

"Klemme"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg anki:)

Men du; GRATULERER!!!!!!!!!!!!!! Så utrolig kjekt å høre at spiren sitter igjen! Det er tydeligvis ikke der vi har problemer du og jeg, men denne gangen sitter den tiden ut for deg! Håper du får noen fornuftige svar på prøvene og jeg ønsker deg all mulig lykke til:)))))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Her i Oslo er det skikkelig deppevær i dag også. Vi har hatt opphold og sol lørdagen i helga som var, og i går, men ellers er det jo bare "Bergensk-vær" jo! Huff. Tror seriøst jeg skal flytte til Australia eller noe. Men, men. Bak skyene er det alltid soooool :)

 

Fikk jo et uønsket besøk i går av ei drittkjerring (he, he, nå høres jeg nok en smule sur ut... ikke mye positivt enda i innlegget mitt....). Jada. Tante rød kom som alltid hun. Men da blir det vel Pergo snart da. Tenkte å hoppe over denne pp-en, fordi jeg vil at sambo skal få tid på seg i å stappe litt sink og E-vitaminer, så fra januar tenker jeg at jeg tar en Pergo-kur. Måtte "mase" på gyn-dama mi i går, fordi hun hadde glemt å sende resepten. Ingen krise altså, da jeg alikevel venter en pp med Pergo. Hun er en flott og suuuperhyggelig dame og enda ikke oppleved nei fra henne!

 

Tja, skal vel begynne å pynte litt til jul i helga jeg også. Fram med adventlys o.l. må jeg i hvert fall :) Jula i seg selv er ganske kort, så liker å ha pynt hele desember jeg da. Men selve juletreet kommer ikke opp før lille julaften. Det er tradisjon fra jeg var baby og det samme holder jeg ved like hos oss. Nå reiser vi nok hjem til mine foreldre bittelille julaften, så vi må vel kanskje opp med treet litt før i år, men bare noen dager. Sambo blir hjemme (har vakt), så han får passe treet og pusekattene :) He, he. Men vi skal ta en julemiddag med hans familie før jeg og snuppa drar, så det blir to feiringer på oss i år! Det blir nok kos håper jeg :)

 

Tirilgirl: Håper ryggen begynner å komme på plass igjen, og at du nå holder deg frisk og rask. Takk forresten. Det blir nok Pergo neste pp på meg. Hopper over denne som jeg skrev over, men vi prøver jo for det da :) Dropper bare Pergoen. Ønsker dere masse lykke til. Jeg selv gikk på alle mine undersøkelser/lege-/jordmortimer alene. Syntes det var helt ok. Men den ordinære UL-timen og fødselen (merklig nok, he, he) så var sambo med :)

 

Påsan og puddingen: XXXXXXXX fingre og tær for deg og masse lykke til på UL-timen i morgen. Håper du får se et deilig bankende hjerte :)

Og ellers... kos deg masse med melk og mangokrem... he, he. Jeg hadde også behov for melk under mitt svangerskap. Sto nærmest og drakk fra kartongen for å få det i meg fort nok. Hadde egentlig ikke noe jeg måtte ha, men hadde perioder det var enkelte ting jeg foretrakk/følte for enn andre ting. Ja som melk og lakris men ikke likt da :)

 

Drømmer om 4: Jeg sto oppskrevet med IKM den 23... Har en syklus på 28/29 dager. Og i går på dag 29 kom tantekreket....! Ja, ja. Ingen overraskelse egentlig. Jeg kommer nok også til å henge her inne på tråden om jeg skulle bli gravid. I hvert fall så lenge det er kjente igjen på tråden... :)

 

Tobarnsmamma: Velkommen på tråden vår :) Jeg hadde tenkt meg på Pergo denne pp, men har funnet ut at jeg hopper over denne pp og tar det på den neste i stedefor :) Ønsker deg masse lykke til. Så trist med avbrutt svangerskap da, pluss MA. Har selv aldri opplevd det og kan bare prøve å forstå hvor vondt det må være! :(

Er glad jeg også har ei snuppe fra før, så blir ikke prøvingen like demotiverende fordi det tar så lang tid. Har selv vurdert å gi opp, samtidig som jeg ikke har lyst. Mest fordi snuppa ønsker seg en rosa baby.... lillesøster (men det går litt greit med en lillebror også da). Blir mest lei meg på hennes vegne som kanskje blir et enebarn....!

 

anki: Sender over en stor klem til deg og hååååper du kommer litt ovenpå igjen. Skjønner godt du er deprimert og langt nede når du opplever til stadighet å miste i MA/SA. Men nå leser jeg jo at du er gravid igjen!!!!!!!!!!!! Tanta mi kom i går som "bestilt", så jeg henger nok her inne enda en stund :) He, he. NÅ håper jeg du får tett, tett, tett oppføling og at du får alt du måtte kunne for at lille spire holder seg godt på plass til det er på tide å titte ut til mamma og pappa og storesøsken :) Grataulerer så masse og LYKKE TIL!!!!!! :)

 

Maddemor: Sender over en stor klem til deg også.... Skulle liksom sende over trøsteklemmer til både deg og anki, men i stedenfor kan jeg jo sende gratulasjonsklemmer til dere :) Jeg leser jo at du testet positivt også... Så flott. Håper som med anki at du får all oppfølging du måtte trenge og at lille spire vet å holde seg godt på plass i magen din. Masse lykke til og GRATULERER :)))) Dette må jo være et fantastisk plaster på "såret" og et stort løft etter den lite koselige timen du var på for et par dager siden. Som jeg ellers skrev til Tirilgirl så valgte også jeg å gå alene på mine jordmortimer o.l. Synes det er greit jeg. Bare de er med på ordinær UL og fødsel, så holder det for meg :)

Hadde tenkt å anbefale deg Balderklinikken jeg om du hadde ønsket å få "ekstrahjelp". Hun damen der er bare suuuuper!!! Aldri fått nei av henne jeg i hvert fall, og hun har innvendig UL og hele pakka. Er så rolig og flott. Koster litt å gå til henne men vel anvente penger :) Nå trenger du jo det ikke, men ha henne i bakhodet ev. en annen gang!! Heter Dr. Stensløkken.

Blir vel en stund til du kan feire med champis alikevel da :) Så synd...... eller ikke :)

 

68mamma: Sender over en ekstra stor klem til deg da :) Nå får vi bare xxxx for at lille spire kommer fort på plass til deg og at du får en flott julegave i magen i år :) Lykke til snuppa :) Har du forresten fått svar fra labben??

 

Meg og lille snuppis: Det er bra at du får litt fokus på annet også :) Siden jeg ikke vet om jeg komme innom i morgen, så sender jeg en stor gratulasjon med dagen i morgen. Selv om den er feiret allerede, får du ha en flott dag med mann og barn. Og så håper vi du får kost deg litt ekstra i senga eller hvor enn dere måtte kose dere :) Fnis. Får håpe du også får en flott julegave i magen i år :) Har du og 68mamma vært ekstra snille så kommer nok julenissemannen på besøk og oppfyller deres største ønske :) (Bedre med julenissen enn postmannen... he, he. Eller kanskje deres egen mann er best alikevel)!!

Tøft med så sprek oldemor da! Hun er faktisk bare 4 år eldre enn min far!!!! Han også er supersprek. Sikkert sprekere enn meg. Sykler og går turer ørten ganger om dagen med hunden, jakter på høsten med hund (harejakt... stakkars lille harepus) osv. Muttern er tre år yngre og også supersprek. Er jeg sånn om jeg blir rundt 80 år, skal jeg slett ikke klage!!

Håper at nyrene dine ikke begynner å krangle på leeeeenge enda og at diabetesen holder seg unna, ev. i sjakk. Trist å måtte gi opp så mye godt som her finnes... Jeg personlig hadde "dødd" om jeg måtte gi opp myyye.. snufs.

Vi er omtrent like høye vi (eller like lave....). Jeg er rundt 157 tenker jeg. Har alltid ligger på under 50 kg, rundt 48 kg før jeg ble gravid. Er nå rundt 55 kg og føler meg feit..... Jeg er superslapp i fisken og trenger en oppstramming. Det er bare det at det er sååå deilig å ligge på sofaen og ikke trene......! Men må vel krype til korset å starte igjen. Er støttemedlem hos Elixia og har vært det en stund nå :(

 

Frk Marge: Velkommen tilbake!! Jeg husker ikke helt deg, men har sett nicket ditt her inne da :) Trist med MA-en da... Huff. Virker som at det er så altfor mange som opplever det, selv om det ikke hjelper deg eller de andre individuelt. Det er jo både trist og vondt uansett. Og så sent som i uke 15....!

Masse lykke til altså. Håper du er gravid da :)

Av min gyn så fikk jeg beskjed om å starte på Pergo dag 3. Jeg har EL (påvist på både UL og blodprøve og stabil syklus ellers), men fikk Pergo for å gi det et ekstra puff. I pakningsvedlegget står det dag 5. Uansett så begynner nok jeg på dag 3 neste gang også.. Er ikke så redd for overstimulering. Det går nok bra tror jeg. Har jo ikke hjulpet med Pergo før... så om jeg starter på dag 3 går nok det bra :)

 

Bringebærmamma: Velkommen hit :) Huff du også har opplevd SA. Trist altså :( Ønsker deg masse lykke til og håper du vil kose deg på tråden vår. Her er det bare å "sprute ut" med alt du måtte føle for. Både positivt og negativt.

 

Så glad': Eller Så gal' som Tirilgirl kalte deg. Hi, hi. Nei, huff a meg da. Masse lykke til med armen og alt. Håper det ikke er noe alvorlig!!!!

Ønsker deg ellers masse lykke til i jakten på EL og NÅ må du også få en liten spire snart :)

 

Må løpe ut en tur nå! Ha en flott uke damer!!

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW - Dotten!!! Du er bare rååååååå på innleggene dine altså :) :) :)

Kjempeflott og langt innlegg - elsker å lese "tråden" vår og siste innlegg som har kommet!!! Takk for bursdagsgratulasjonen i morgen - skal nok feire bittelitt i morgen også på selve dagen min, svigerinne, svoger og to nevøer, den eldste med kjæreste kommer på ett lite kaffeslabaras :) Blir jo koselig det da :) :) :)

 

Anki: Weeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! GRATULERER SÅÅÅÅÅÅ MYE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nå skal du se at lille spire klorer seg fast - nå har alt som har gått galt gått galt før, ifølge statistikken skal det nå gå bra!!!!!! Seriøst, håper virkelig du får tett, tett, tett, tett oppfølging av gyn nå - og det viktigste av alt, TA GODT VARE PÅ DEG SELV!!!!!!!!!!!!!! Prøv å nyt svangerskapet og prøv å slappe av (vet det ikke er lett, men prøv!!!) - det sies at hormonene flyter lettere i kroppen når man er avslappet og rolig og hormonene skal "flyte" harmonisk i kroppen når man er gravid - ikke stresse, det er fy-fy!!!!!! Sykmelding fra jobben også nå eller hva? Bare tenk på deg selv nå, det er viktig!!!!!

 

Maddemor: Trist at TR skulle komme da - æsj, men som jeg svarte deg i den andre tråden her inne - nå får vi prøve å kose oss og nyte god mat og drikke i jula, slapp og kos deg og kanskje er vi så heldige at julenissen kommer på besøk og oppfyller ønsket vårt, for min del blir det nok postmannen som kommer, da mannen i heimen er "postmann"(!!!), hehe =)

 

Ellers en liten oppdatering fra meg...

Vært hos legen i dag og tatt ny blodsukker, første prøven (fastende) var på 5,9 - tenkte at ok, så lenge det er under 6 så er det normalt, litt bekymret satt jeg og "truget" på legekontoret i 2 timer(!!!!) for å ta neste blodsukkerprøve etter de 2 timene og den var på 5,5!!!! Hurraaaaa!!!!!!! Det er jo bra!!! Har ikke diabetes med andre ord, men jeg skal nok være litt bevisst i forhold til kosthold og sukker og salt pga nyrene. Aaaaah, så deilig at det ikke var noe galt der - var nesten litt bekymret der altså, men en liten svikt en gang i blandt - det tåler jeg, hehe :)

 

Nå skal jeg prøve å kose meg resten av dagen, se litt tv/film og bare slappe av...

 

Ha en strålende fin dag jenter =)

 

Stoooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare kjapt innom og si at jeg i dag la inn et innlegg her om at tantebesøket har kommet og de svakt positive testene ikke var riktige da. Fikk en liten blodblandet slimblødning i morges. Har ikke kommet noe mer ennå, men regner med at tanta er i gang for fullt utover kvelden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maddemor - hm....ingen mens = fortsatt håp, vet du vel ? :-)

Kaaaanskje kaaanskje ?

Hvis du bare har hatt litt blodblandet slim så er det jo ikke mens ennå , særlig ikke hvis du ikke pleier å spotte først ?

Du har jo plenty med andre kjennetegn da ! Skulle ønske jeg hadde bare ett eneste ett, så jeg kunne tro litt på disse greiene, he he.

Jeg skulle mer enn gjerne spydd i tre måneder hvis det betydde at spiren ville sitte.

Leser at det er mange som har en pytteliten blødning med IKM og er gravide - så krysser nå fingrene for deg inntil fossen starter.

 

 

Anki - grattis !! Så morro ! Skjønner du er skeptisk da, jeg er jo realist på grensen til det makabre, så redd er jeg for å bli skuffet.

Prøv å tenke at det går oftere bra enn dårlig - sånn sett er statstikk god å ha :-)

 

Tirilgirl, jenta mi - jeg stemmer i sammen med de andre - HVORDAN HAR DU DET ???

Du må jo også være med å øse ut dritt, slik at vi andre ikke føler oss som klagekjerringer, kan du skjønne ;-)

 

Dotten - du er utrolig, hvordan du klarer å favne oss alle sammen, og holde deg oppdatert - du er en varmt menneske :-)

 

Jeg lever jo i mitt lille "limbo-land" - blir det spire eller blir det ikke, kommer hcg til å stige eller synke på den testen jeg tok idag - og hva med neste test på mandag, lever spiren fortsatt på UL den 7.12. og hvorfor har alle symptomer forlatt meg så plutselig, og hva i all verden har jeg gjort med å ta den vaksinen, og jeg som har spist muggost og tatt noen røyk siden jeg var sikker på at jeg bar på en tom fostersekk og trengte trøst (heldigvis at jeg ikke dukket ned i en flaske rødvin også) etc etc etc.

Skulle veldig gjerne gått i dvale for 2 uker og bare sovet til jeg kunne få neste "dom" - men jeg prøver å kose meg masse med de to skjønningene jeg har da - jeg har jo vært universets heldigste mamma som har dem :-D

Nei, nå må jeg jamman inn og susse litt på bløte barnekinn som sover søtt - ha en flott kveld alle sammen !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-68mamma: Jeg svarte deg på det andre innlegget jeg - men sier det igjen, for en fantastisk solskinnshistorie du har fortalt!!! Jeg er sikker på at dette kommer til å gå bra, men jeg skjønner at du tenker tusen tanker og vakler mellom håp og tro, pass godt på deg selv nå og prøv å nyt svangerskapet :) :)

 

Maddemor: Jeg håper at det bare var en sen festeblødning du opplevde og at TR holder seg vekke nå de neste 9 mnd :) Hvilken syklusdag er du på?

 

Tirilgirl: Hvordan går det med deg?? Tenker masse på deg om dagene... :)

 

Ellers mååååå jeg bare fortelle hvordan dagen i dag har vært...

Fy f..... for noen EL-smerter jeg har hatt i ettermiddag/kveld - nesten så jeg ikke har greid å gå og det har vært vondt å sitte, men jeg er superglad for å ha en skikkelig EL nå altså :) :) :)

 

Og så måååå jeg bare fortelle at min stakkars mann kom hjem fra jobben i ettermiddag, blek og utslitt, har aldri sett han så sliten før og han greide å sovne sittende på stolen ved middagsbordet etter maten!!!Reiste seg halvveis opp og skulle legge seg på sofaen da ryggprolapsen (som han har slitt med i perioder) kom tilbake for fullt !!!! Jeg tenkte i mitt stille sinn at, herreguuuuuuud, nå ryker f.... meg denne pp`n også - skulle jo selvsagt legge inn litt aksjer i kveld siden jeg både hadde positiv EL test, EL slim og EL smerter!!!!!!!!!!!!!! Følte meg rimelig egoistisk når jeg tenkte sånn de første 2 min, og så greide jeg å roe meg ned og heller ta vare på min mann istedet og vi fikk en ordentlig hyggelig kveld allikevel :)

 

Fyrte opp i peisovnen i kjellerstua, satte på rolig musikk, dempet alle lys i rommet og ga han en skikkelig kroppsmassasje med olje, pga ryggprolapsen greide han nesten ikke ligge på ryggen engang og ihvertfall ikke strekke ut det ene beinet sitt, var rimelig bekymret for ham, og tenkte at vi aldri ville greie å ha sex i kveld slik som han krøket seg i smerte... Uansett masserte jeg hele kroppen hans i ca halvannen time og da passet jeg på å legge meg delvis over understellet når jeg masserte, la kinnet mot nederste del av magen og pustet lett mens jeg kjørte hendene mine bak korsryggen (han lå da på ryggen), satte meg overskrevs og tok hendene bak nakken og skuldrene, knadde skikkelig godt bak nakken og skuldrene - kunne ikke unngå å se (og kjenne, hehe) at han etterhvert "svarte" på mine massasjekunstner, hehe - og da jeg ikke kunne unngå å se at det var liv der nede - var det bare å sette i gang, hehe - han trengte ikke gjøre noenting, bare ligge der og nyte og så tok jeg for meg, hahahaha :) :) :)

 

Nå har han inntatt 2 Ibux og gått og lagt seg, mens jeg ligger rimelig fornøyd på sofaen med pc`n og smiler over mine "nok en gang forføreriske kunstner" uten at han har peiling på at jeg har EL i det hele tatt, hehe :) Han vil jo helst ikke vite når han må prestere (så EL osv må jeg holde for meg selv) - ellers får han helt prestasjonsangst, stakkars mann, hehe :)

Er sååååå fornøyd med meg selv nå altså :) :) :)

 

Måtte bare fortelle og få det ut :)

Ha en riktig god natt jenter... sov godt og så håper jeg på positiv test om ett par ukers tid!! Må også fortelle at forrige gang vi hadde sex i kjellerstuen ble jeg gravid - så håper det er noe med denne kjellerstuen og at det blir full klaff denne gangen også :)

 

Stoooooor nattaklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen til dere alle sammen:)

 

Også jeg som startet på et langt innlegg i går kveld, men så ble det så sent så jeg tenkte jeg skriver ferdig i morgen. La bare maskinen ned, men i dag tidlig var det rett og slett ikke der.......så da kommer en kortere versjon. Jeg skal nemlig til frisøren i dag før senvakt. Det gleder jeg meg til. Har jo ikke kunnet sitte så lenge på grunn av ryggen, så håper det går bra:) Så får jeg komme inn her og skrive mer i morgen.....

 

Ryggen begynner absolutt og bli mye bedre. Var hos kiropraktor igjen i går og det går fremover. Men det er fortsatt vondt....særlig når jeg har sittet en stund. Best når man kan være i litt bevegelse.

 

I går var det en uke siden jeg satt den Pregnyl sprøyten, og vet ærlig talt ikke hva jeg skal si om symptomer. Masse vondt og ømhet i bekkenet og korsryggen, men dette er jo bare på grunn av kinken i ryggen. Og har jo erfaring med at masse er pergo relaterte symptomer så derfor tar jeg det veldig med ro denne gangen føler jeg:) Føler jeg har klart litt og distansere meg fra det, og er litt stolt av meg selv for det:)

 

Men selvsagt har det vært mye annet og tenke på. Mamma som har vært deprimert og fortsatt er på cellegift. min svigermor som nå har vært to uker på avlasting på grunn av sin alzheimer og dette har gått veldig inn på min samboer. Så perspektivet har vært litt andre steder denne pp føler jeg, og ikke sikkert det er noe negativt i det......

 

Men har jo egentlig IKM 5. desember som er neste helg, men satt jo Pregnyl på en tirsdag og eggløsning ble vel mest trolig på onsdag tror jeg......så jeg har iallfall ikke testet noe ennå. Og har vel egentlig ikke så lyst ennå eller.....tror jeg bare lener meg litt tilbake, om jeg greier det og venter til IKM iallfall:)

 

Varm klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirilgirl; så bra at det går bedre med ryggen din:) Du skal se du snart er oppe og hopper igjen!

Skjønner at det er tungt med mamman din. Synes det er litt vanskelig å sette seg i inn i situasjonen deres, men kan bare tenke meg hvor vondt det er å ha syk mamma, både for deg og mannen din... Klemmepå:)

Det var uansett veldig fint å høre fra deg om hvordan du har det og selv om jeg ikke helt kan forstå hva du går gjennom nå, så er jeg nå her:)

 

Meg og lille snuppis; din lille luremus! hi hi, du tar kaka altså! DE detaljerte beskrivelsene vettu! Blir helt svett jeg! hi hi. Godt du fikk forført mannen din da. Det er utrolig kjipt å misse EL når man selv er kjempeklar! Håper det var kjellerstuesex som skal gjøre susen for dere igjen:)

 

68-mamma; huff for en berg-og-dalbane du er i nå! Nå håper og tror jeg virkelig at denne lille spiren din var sen med å feste seg og gikk litt i dvale og derfor bare har lurt deg litt og at det nå går rette veien strakt frem til juli neste år:) Klemme på:)

 

Her er IKM i dag. Hadde et tørk med blodblandet utflod i går morges, men siden har det vært knusktørt gitt! Skjønner virkelig ingenting jeg nå, men er veldig forberedt på at tante kommer..... Puppene er fortsatt veldig ømme, brystvortene svir og det murrer mye nedi der. Kan jo bety både gravid og ikke gravid det.....

Har tatt plenty tester (jeg som ikke skulle gjøre det) og alle har blitt svakt positive etter tidsfristen.... så det teller jo ikke.

Nå nøys jeg skikkelig mens jeg skriver og og gud som det river der jeg hadde ligamentsmerter da jeg var gravid.... Åhhhhhhh!!!!!!!!!! Er kjempeforvirra jeg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...