Gå til innhold

NY TRÅD - "OSS OVER 30"


☆Meg og lille snuppis+knerten☆

Anbefalte innlegg

Litt usikker på akkurat kor langt jeg er kommet, da ul viste en uke mindre enn jeg trodde. Etter mine beregninger og mens er jeg idag 8+4, men ul var en uke mindre. Men dette kan forandre seg til neste ul. Vanskelig å få nøyaktige mål no når det er så lite. Rart kor viktige dei er desse dagene no i starten av svangerskapet. Krangler meg nesten til å være kommet noen dager lenger... He he!!! Men alt såg bra ut. Vært på to ul allerede og utviklinga er som den skal. Ho var optimistisk. Værre med meg - veldig pessimist var jeg på sykehuset. Jeg blir vel en mare for legene tenker jeg... Men no er jeg rolig igjen.. Spenninga topper seg vel mot neste ul tidlig i januar. Jeg får heldigvis tett oppfølging og flere ul. Det er godt.

 

Tar du noe dispril? Eller noe annet? Jeg fikk tilbud om crinone men orker ikke ta noe. Sist gikk jeg på pregnyl og det funket ikke som alle vet. Mistet uke 12. Denne gang overlater jeg det til naturen - nesten i allefall. Dispril er vel litt blodfortynnende, pluss jeg leste en plass at det inneholder et stoff som gjør at kroppen ikke kvitter seg med et protein som vi trenger for at kroppen ikke skal kvitte seg med spiren. Huff, dette ble tungvint skrevet. Var vel inne på habituell abort på doktoronline jeg las dette tror jeg. Må inn å sjekke igjen... Jeg har i allefall fått beskjed fra gyn om å ta en halv dispril hver dag i allefall til uke 12. Det skader ikke så.....!!!

 

Tunge pupper fikk jeg tidlig, men først sist uke kjente jeg den vonde stikkende og sprengte følelsen. Men er ikke kvalm, så da er ting ikke så ille. Har veldig matlyst. Huff. Lover ikke bra.

 

Maddemor....selvfølgelig går det bra for oss...og for deg også Påsan og Puddingen...!

 

Klem og natta:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grattis maddemor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Svarte deg i en annen tråd jeg :)))

Ønsker deg virkelig lykke til denne gangen - jeg både håper og tror det går bra denne gangen :))) Prøv å slappe av og nyte graviditeten :)

Tenk for ett flott år du går i møte nå - nytt hus, ny spire - alt kan jo bare gå bedre, hehe :)

 

anki: Lurer faktisk på om jeg skal kjøpe meg Dispril selv på apoteket så fort det åpner etter jul - ser på felleskatalogen at 24 tabl er untatt fra reseptplikt. Så en halv tabl er nok pr dag?? Når begynte du på de? før du ble gravid eller så fort testen viste positivt??

 

så gla`: Nå ble jeg veldig glad for å høre fra deg - at du lever og har det bra!! Tenker masse på deg :)))

 

Tirilgirl: Min kjære, kjære tirilgirl - hvordan går det med deg? Overtagelse av hus osv? Tenker tankene dine er over på så mye annet om dagene - hvordan går det med moren din? Tenker også veldig mye på deg :)))) Gleder meg til å høre fra deg igjen :)

 

Ellers er jeg i dag på syklusdag 17 - bare 10, 11 dager igjen til en evt positiv test. Hvis jeg klarer skal jeg prøve så godt jeg kan å vente med å teste til syklusdag 30 dersom TR ikke kommer... første uken i januar, på min syklusdag 28, reiser vi til Pers hotell med jentungen. Blir der en natt og skal bade litt i Tropicana`n - gleder meg veldig til det!! Kommer hjem dagen etter (sent på kvelden), altså på syklusdag 29 og tenkte å vente til dagen etter med å ta graviditetstest - ååååhhh - som jeg håper den blir positiv!!! Jeg vil IKKE ha TR på Pers for å si det sånn...

Ellers har jeg de to siste dagene vært stuptrøtt, og drømmer ganske så livlig - så håper jo at det er noe på gang. Prøver så godt jeg kan å slappe av nå og ikke tenke så mye baby - det er jo ikke så lett :)

Prøver også å kose meg mye med mann og barn nå i disse dager - julaften var knallfin!! Hadde julaften hjemme hos oss for aller første gang - det ble en flott suksess. Pinnekjøttet var mørt og saftig og kålrabien var kjempegoooooood!!!! Ribbe skal vi ha på nyttårsaften!! Må bare ha begge deler i jula. Jeg er vant til pinnekjøtt fra før mens mannen er vant til ribbe - så vi deler på å ha det hhvs annenhver jul - i år ble det min favoritt - altså pinnekjøtt, hehe :)

 

I går tok vi med jentungen ut og akte litt - gikk en liten gåtur på knappe 2 km - selv om det ikke var så langt - så fikk vi litt luft og det var godt!!!

 

I dag våknet vi opp til en halvmeter snø - mannen har vært ute og måkt leeeeeeenge nå, stakkars, hehe :)

 

Ønsker dere en fortsatt riktig, riktig GOD JUUUUUL :))))))

Stor varm juleklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gratulerer, Gratulerer så masse Maddemor :)

 

denne gangen skal det gå bra ser du, har stor tru på det :)

 

 

 

Jeg er selv sykemld. ut desember, og kan hende jeg blir det ut januar, det skal jeg diskutere med kiropraktoren 4 januar.

 

Ligger desv. rett ut med en form for prolaps , å siden jeg har mista 2 ganger i år så ville han at jeg skulle holde meg i ro heile desember, ikke gjøre noen ting :(

 

å han vil ikke at jeg skal tilbake på stressende jobb enda , redd for babyen.

 

Skal til jordmora på mandagen , jeg gruer meg veldig ,redd hu ikke hører babyen eller noe. I grunn er jeg livredd enda, selv om det var bra for 2 uker siden så er det jo ikke sikkert at det er noe liv der nå, klarer ikke enda ikke å slappe av og tru at det skal gå bra denne gangen.

 

Men prøver så godt jeg kan å tru å håpe at det skal gå bra denne gangen.

Blei litt rotete innlegg dette, men gått å få skrivd ned litt av og til.

 

Lykke til alle sammen og kos dere i jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anki; jeg skulle ta en halv aspirin i uka som er det samme som en ukes dose med albyl e. Ellers ingen medisiner foruten foalt da så klart.

Utviklingen går jo veldig i rykk og napp nå i starten og du skal nok se at alt er i skjønneste orden. Men gud, du har rett i at hver eneste dag ekstra ferdiggått teller veldig nå i starten, så skjønner at du krangler litt på hvor langt du er:)

 

Påsan og puddingen; prolaps i ryggen er ikke noe kjekt nei! Bare gjør som legen sier og hold deg i ro så lenge du kan. Selv sliter jeg litt med å holde meg i ro, jeg som har 100 pappesker å pakke ut og flytte på ennå.

Men men, skal prøve å skjerpe meg:)

 

meg og lille snuppis; hørtes utsom dere har hatt en super julefeiring sp langt og kanskje det er sånn at du faktisk greier å koble litt av fra babyprosjektet nå i jula og får deg en aldri så liten nyttårsgave? Håper det ja!

 

Hvordan er med dere andre da? Håper å få litt mer aktivitet på tråden vår snart igjen. Det er jo mange som er opptatte nå i jula....

 

selv har jeg mine foreldre på besøk siden lillejulaften. Veldig koselig det, men mamma blir litt mye av altså. Nå er det slik at vi har invitert de ned hit for å være våre gjester, men mamma har jo tatt fullstendig kontroll på kjøkkenet og vaskerommet og lar meg faktisk ikke få lov å gjøre som jeg vil og i dag ble jeg forbanna. Nå som vi har eget hus har vi lyst å gjøre ting på vår egen måte og jeg orker ikke at hun skal blande seg oppi ALT! Så når hun sa at ha skal sitte der og hun der osv og så sier jeg at gutten vår bør kanskje sitte med mamma eller pappa så var ikke det riktig og så skulle jeg lage agurksalat, men neida, det var ALT for tidlig. Og så finner jeg henne på kjøkkene et kvarter senere i full gang med agurksalaten! Så til slutt sa jeg at jeg driter i hva du gjør og hvordan du gjør det for jeg har tydeligvis ingenting jeg skulle ha sagt i mitt eget hus.... Huffameg, hormonene tar overhånd kjenner jeg og tårene sprutet.... Litt vanskelig å forklare og da for mamma og pappa vet jo ingenting om at jeg er gravid...... Ja ja, får bare prøve å ta meg sammen. Humøret mitt er jo som en tikkende bombe om dagen for jeg er sp innmari redd for at dette eventyret nok en gang skal ta en brå slutt. er sikkert ekstra redd fordi jeg egentlig føler at ting er som de skal denne gangen og da vil evt sjokket bli så stort hvis jeg tar feil om dere skjønner.....

I går var vi på mat hos svigers og i dag var hele familien hos oss. 12 stk til bords gitt:) Var veldig koselig og nydelig mat. Salmalaks, rømme, agurksalat, poteter og sandefjordsmør. Var deilig med noe magrere mat en dag. Blir mye fett i jula.

Til dessert var det hjemmelaget karamellpudding, rester av riskrem og nybakt havrekake med krem og rørt tyttebær. nam nam:)

I morgen er det aketur med hele vennegjengen og alle barna og deretter et lite familiebesøk på ettermiddagen. Blir sikkert koselig.

 

Jaja, det var mye meg og mitt gitt, men sånn ble det:)

Gleder meg til å høre fra dere andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne syklusen er helt sprø...lurer på om det er aborten som føkker opp systemet.

Jeg har fått positiv EL-test 4 ganger denne syklusen allerede, på dag 14, dag 19, dag 22 og dag 24 !!

Og jeg tror ikke jeg har hatt eggløsning noen av gangene, ingen murring eller slim eller andre tegn på EL.

Hva skjer´a ?

Er det kroppen som prøver og prøver og ikke får til å slippe egg ?

Og hvis det er slik, hva skyldes det ?

Hadde jo ikke oppdaget dette hvis jeg ikke hadde testet hver dag i syklusen, det er jo helt merkelig.

Flere som har hatt det slik ?

Hver gang jeg har fått positiv test, har den bare blitt positiv bare én dag - og de pleier vel å bli positive ett par dager på rad ?

Hvorfor har jeg så kort LH-stigning ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære -68mamma: Det er så kort tid siden du mistet sist nå at kroppen kan være i ulage ganske lenge nå - jeg anbefaler deg å vente litt med testing både på EL og graviditetstester. Husk på at kroppen er i store forandringer etter en fødsel/abort og skal komme tilbake til normalen igjen. Kroppen kan prøve å få EL og ikke helt få det til - det er jo ganske mye som skal klaffe med både det ene og det andre. Ikke ta det så tungt. Vent til du har fått regelmessig syklus igjen før du begynner å teste etter EL eller andre ting - jeg vet at det er lettere sagt enn gjort, men dersom jeg skulle være så uheldig å miste en gang til - kommer jeg til å prøve å slappe enda mer av - og la kroppen få litt tid til å komme seg på, både fysisk og psykisk :)

 

Ellers er jeg i dag på CD 19 og jeg har en skikkelig god feeling denne måneden - vet ikke hva som gjør det - men jeg er bare veldig positivt innstilt nå. Har greid å slappe litt mer av og nyte og leve det livet jeg har hjemme. Har kost meg masse den siste uken og har tenkt å kose meg masse den neste uken også!! Tenk - det er bare 1 uke igjen til IKM - håper at det kommer til å gå fort :)

 

Har ikke noe særlig symptomer bortsett fra litt ømme bryster, halsbrann de 2-3 siste dagene, litt løs i magen siden EL - i dag stikninger i magen. Er vel en kombinasjon ved pms og bruk av pergo kanskje? men er det noen som vet om pergo virker en stund etter pausemåned også? Har hatt 3 doble kurer siden i sommer. Etter siste kur i oktober - har jeg ikke gått på flere kurer, skulle ha begynt igjen med pergo i desember da jeg hadde pausemåned i nov - men orket ikke... Noen som vet om det virker lenger enn bare første pausemåned også?

 

Er ihvertfall veldig spent - og tror ikke jeg greier å vente helt til IKM med å teste - så det spørs om det ikke ryker en test til helgen eller tidlig neste uke... :)

 

Ellers ønsker jeg dere alle sammen en fortsatt riktig god rom-julsfeiring og riktig godt nytt år!!!!

 

Stooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært hos jordmora uke 12,

fant hjertelyden med engang, jeg hørte den også, utrolig er nå 12,4 uker på vei :)

 

Så jordmora meinte at nå kunne jeg slappe av, har ikke hatt noen blødninger osv så dette lover godt.

Håper virklig at jeg har en liten baby i armene mine til sommeren.

 

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle dere kjære herlige damer der ute:)

 

Som dere ser av klokkeslettet så er jeg på nattvakt. Har jobbet mye i julen, men har da fri til nyttår:)

 

Jeg har IKM nå på onsdag, eller iallfall rundt der. Har denne mnd. pergo pausemnd. men har likevel kjent mange pergo symptomer. Synd med såpass mange symptomer og ingen spire, liksom litt "bortkastet" på en måte. Tok en test på lørdag tror jeg og den var negativ. Og ser at tempen har falt så det betyr vel at jeg bare kan begynne og vente på tt:( Kjenner på kropp og sjel at jeg er inne i en tung periode. har tenk masse på at denne julen skulle vi hatt en liten gutt som all oppmerksomhet skulle vært kretset rundt. Har vært en tom plass denne julen.....og kjenner jeg er sliten av alle disse symptomen på kroppen:/

 

Men likevel kommer jeg til å gå på en trippel pergokur neste mnd. Pluss Metformin og jeg SKAL komme i gang med trening igjen!!!!!! Skal også ta akupunktur hele syklusen......håper det er dette som skal til:)

 

Ble så glad når jeg leste at du MAddemor sitter der med positiv test:)

 

Min kjære -68mamma: skal slite litt sammen videre du og jeg da.....du har vel også IKM om ikke for lenge????

 

Min venn så gla`: hvordan ligger du ann i løypa??? Spent på og høre fra deg om dette og hvordan det har gått med svaren på prøven fra kreften???? Tenker masse på deg......

 

Min egen kjære Meg og lile snuppis: takker så masse for hyggelige ord fra deg, de varmer bestandig:) Du står jo fremfor en spennende tid med IKM og ikke minst ny jobb om ikke så lenge. Så deilig og lese at du har slappet godt av og kost deg masse:) Er du fortsatt sykemeldt eller????

 

Til dere andre som er gravide, så hyggelig at dere fortsatt kommer inn hit og oppdaterer oss:) Deilig og lese om vellykkede UL og hjertelyder:) Masse lykke til videre.....

 

Håper alle her inne har hatt en fin jul, og en rolig romjul. Gleder meg til det blir mer aktivitet her inne på denne beste tåden som er:)))

 

Varm nattaklem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå håper jeg du ligger og sover søtt under varm og god dyne Tririlgirl :-) Det har du fortjent.

 

Jeg aner jo ikke når IKM er denne gangen, superforvirrende - men IKM flytter seg jo for hver nye positive EL-test jeg får....

Ja, ja - vi får vel satse på en eller annen gang i januar i det minste ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig koselig å høre fra deg Tirilgirl :)))

 

Påsan: Jeg blir så glad hver gang jeg leser oppdatering fra deg om at det går bra på UL og hjerteslag osv - det samme gjelder anki og andre som er gravide - synes det er godt og koselig med slike positive innlegg, akkurat som Tirilgirl :)

 

Ellers er jeg i dag bare på cd 20, og natta i natt har vært superlang, sovet fryktelig dårlig og vært småkvalm... Kjente også ett velkjent stikk i magen som når jeg har blitt gravid de andre gangene (men ikke så kraftig og intenst - bare ett langt godt stikk som gikk over til en dumpende verking - etter 4-5 minutter var det hele over, så tar det som ett godt tegn :)

Tenkte akkurat idet det skjedde, at "nå ble jeg gravert", og tenkte videre: "grav deg godt ned lille spire", hehe... Man blir litt rar og sprø av å gå rundt å kjenne etter når man prøver, men heldigvis er man ikke alene om det, jammen godt jeg har dere jenter her inne, hehe! Mannen min ville nok ha trodd at jeg hadde blitt gal, hehe!

 

Ellers tok jeg med lille-snuppis ut på en kort handletur i dag. Greide ikke la være å stikke innom apoteket og jammen kjøpte jeg ikke 2 pk med 2 pk CB-tester, altså 4 tester tilsammen. Kjøpte med meg Dispril også - og inntok en halv tabl da jeg kom hjem, tenker jo at det kan jo ikke skade :)

Ellers kjøpte vi en bitteliten rosa trillekoffert med bilde av prinsesser på til lillesnuppis og en liten ryggsekk i samme stil - hun ble henrykt og kjempeglad!!!! Var også innom H&M og kjøpte med en badedrakt til henne, kjempeglad for å få tak i badedrakt på denne tiden av året - vi skal jo på Pers på Gol neste uke og skal bade i Tropicana`n - ååååååhhh - som jeg gleder meg :)))

Bare kryss fingrene for at jeg ikke får TR på Pers da, at det jeg kjenner er noe på gang :)

 

Ha en fortsatt strålende fin dag jenter :D

 

Stooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Here we go again...... ny sterk og klar positiv EL-test idag, på dag 26 (og det er den 5. denne syklusen...)

 

Ja, ja - da vet jeg hva jeg skal hjem og gjøre i kveld iallefall ;-)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter!! Og god jul!

Nå er det jammen lenge siden jeg har vært her inne. Igjen. Klarer aldri henge med i svingene:)

 

Men jeg fikk med meg noen herlige nyheter!!!

Gratulerer så masse Maddemor, denne gangen går det veien skal du se. Får du den oppfølgingen du trenger/ønsker?

 

Håper følelsen stemmer Meg og lille snuppis, at du er gravert nå!! Blir spennende frem mot IKM. Du pleier å teste positivt ganske tidlig, gjør du ikke?

 

Påsan & puddingen: over i 2.trimester allede? Tiden flyr jo!! Så utrolig godt å høre at hjertet slår og alt ser bra ut. Blir en nydelig baby til sommeren på deg:)

 

Tirilgirl: æsj, den tanta... du får sparke henne hardt i rævva når hun drar igjen, og si at hun ikke er velkommen tilbake før i 2011!

 

Du har vel hoppet til køys du -68mamma ;) Lykke til!!

 

Og til alle dere andre, håper dere har hatt en flott jul, og at det står bra til. Orker ikke lese meg bakover i tråden. Nå er jeg kjempesliten, har trålet Akershus rundt (føles det som) på jakt etter Nutramigen (melkeerstatning) til snuppa. Hun tåler ikke melk stakkar. Man skulle tro butikkene stengte for godt etter nyttår, har aldri opplevd maken til kø. Det er vel de store byttedagene nå.

 

Vi har hatt en rolig og koselig jul på vestlandet. Merkelig nok var det masse snø og iskaldt. Det er vi ikke vant til der. Var og tittet på huset vårt, og nå er det tett bygg, vinduer og dører er på plass. Lille dukkehuset mitt. Det er ganske lite, 120kvm, men det blir jo nytt og fint, og det skal bli herlig å slippe å bo vegg i vegg med naboene. Forhåpentligvis får vi råd til å bygge noe større om noen år, hvis vi ikke synes det er grei nok plass i dette huset. Gleder meg enormt til å begynne å innrede :) :)

 

I dag fikk jeg karret til meg en aldri så liten sykemelding. Det var en vikarlege, og såvidt hun ville gi meg den. Jeg har jo vært heldig med omplassering på jobben, men nå skal de legge ned pasientlogistikken, og jeg aner ikke hva som skjer med meg...mulig jeg blir tilbakeført til sengepost igjen, og det går ikke bra. Det kjennes godt i hofter og korsrygg nå, særlig på kveldene når jeg har vært i ro en stund....umulig å komme seg opp igjen. Helt ærlig så kjenner jeg arbeidslysten er fullstendig "gone missing".... kunne godt tenke meg å være sykemeldt resten av svangerskapet, men det blir vel litt drøyt:) Jeg tenker sikkert sånn fordi jeg er sliten, har vondt i bekkenet og ikke aner hva jeg skal gjøre på jobben de siste månedene. Og det faktum at vi skal flytte og jeg aldri skal tilbake til den jobben hjelper jo ikke...hehe. Nei huff, hvor er arbeidsmoralen????????????? *rister på hodet*

 

Her i Akershus er det helt sykt med snø, og temmelig kaldt. Men vi koser oss inne med fyr i peisen, stearinlys og ribbe til middag. Kjøpte akebrett til snuppa i går, så vi får prøve å komme oss ut i morgen. Er jo herlig winter wonderland ute.

 

Med babyen virker alt bra, en ganske rolig baby, men turner rundt inni der med jevne mellomrom. Jeg er kommet til uke 24 nå, med 119 dager til termin. Helt utrolig hvor fort det går!

 

Dette var et lite livstegn fra meg. Håper dere alle koser dere nå i romjulen og at dere får en koselig nyttårsfeiring! Med eller uten champagne ;)

 

God klem!

 

Forresten: noen som kan anbefale en god parfyme?? Fikk gavekort på parfyme til jul, men aner ikke hva jeg skal kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å høre fra deg Bumblebie :-)

Tenk at du er over halvveis nå !!

Jøss så fort tiden går....

 

Vedr parfyme så kommer det litt an på om du liker lett og frisk eller tung og søt ?

Og litt hva slags type du er :-)

 

Om du er sporty og kler deg casual vil jeg tro en frisk parfyme passer deg best - hvis du er mere pyntet, lag-på-lag, kjoler og sminke-type - så passer kanskjew en tyngre duft deg best ?

Hvilke har du hat som du har likt da ?

 

Jeg veksler mellom flere - akkurat nå har jeg Ed Hardy-parfymen "Love kills slowly" (den rosa) og den er midt i mellom søt og frisk.

(http://www.lookfantastic.com/fragrance/ed-hardy/ed-hardy-love-kills-slowly-edp-spray-30ml.html?saleref=7)

 

Og så har jeg Miss Dior "Cherie" - den er ganske lett og frisk.

(http://www.feelunique.com/p/Christian-Dior-Miss-Dior-Cherie-Eau-De-Parfum-Spray-100ml.html)

 

Og så har jeg DKNY "Be Delicious" - den lukter nydelig friskt av grønne epler og den bruker jeg stort sett i helgene (http://www.lookfantastic.com/fragrance/dkny/dkny-be-delicious-for-women-edp-30ml.html?saleref=7)

 

og så har jeg den jeg bruker når jeg skal forføre ;-) - den er supernydelig, søt og mystisk - Gurlain "Insolence"

(http://www.feelunique.com/p/Guerlain-Insolence-Eau-De-Toilette-30ml.html)

 

 

Lykke til meg kjøpet !

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yess !! Endelig en "ordentlig" EL (håper jeg)

Etter 4 "tøyse-eggløsninger" (positiv test bare en dag og ingen EL-tegn) så har jeg nå andre dag på rad med positiv test - og litt ELsmerter.

Jippi !!

Vi håper veldig det endelig løsner et egg nå !

 

Da vil jeg tro IKM blir midt i januar en gang.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende!! Da vet du hva du har å gjøre ;) hehe

 

Takk for parfymetips. Har prøvd den DKNY'en, den er god. Får notere meg navnene på de andre og komme meg avsted til parfymeriet :)

 

Tidligere har jeg brukt J'adore, den liker jeg veldig godt, men etter mange år er det på tide med en ny. Fikk en til jul, Chance fra Chanel, men synes kanskje ikke den var helt god på meg....luktet himmelsk på svigerinna mi da. Urettferdig :)

 

Lykke til i halmen i kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 22 og 8 dpo og jeg DØR av spenning etter å teste, hehe :)))))

Har sånn en følelse av at det har klaffet denne pp`n (nesten alltid like optimistisk, hehe) - så dersom TR kommer neste uke når jeg er på Pers kommer jeg til å bli superskuffa :(

Håper virkelig ikke den kommer altså!!!

 

Føler meg egentlig i bra form, bortsett fra litt småuggen/småkvalm akkurat idet jeg står opp om morgenen, litt tunge bryster - øm på den ene siden av brystet, metallsmak i munn som kommer og går - hoven i underlivet og litt oppblåst...

 

Har såååååå lyst til å teste - men vet jo at det er altfor tidlig!!! Så måååå nok bare vente noen dager til :)

 

Ønsker dere alle sammen ett riktig, riktig godt nytt år!!!!!!!! Måtte det nye året bli fint og fruktbart for oss alle sammen :)))

 

Stoooor nyttårsklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp igjen damer:)

 

Først vil jeg jo få benytte anledningen til og ønske dere alle et Riktig Godt Nytt År:) Håper dere alle har hatt en fin julefeiring og en fin romjul. Og ikke minst et herlig nyttårsfeiring:) For vår del har det vært stille og rolig. Jeg jobbet mye i kulen og har derfor nå fem dager fri!!!! Og det skal bare bli så deilig.....hehe

 

Julen feiret vi sammen med min samboers søster, min mamma og svigermor. Jeg jobbet jo på julaften så jeg kom hjem til ferdig middag på bordet.....ikke dårlig bare det:)

 

Sånn baby-messig satt jeg jo en Pregnyl sprøyte onsdag for 14 dager siden. Sist syklus hadde jeg på 28 dager, vanlig for meg har vært 31 dager. Men i og med at jeg har satt Pregnyl, har det blitt kortere sykluser de mnd. Denne mnd. har jeg jo pergofri mnd. men satt likevel Pregnyl. derfor regnet jeg vel IKM på onsdag 30/12. Tok en test sist lørdag som var negativ så jeg har vel bare forsonet meg med at tr er rundt hjørnet. Men så har den ikke kommet da, i dag er jeg på syklusdag 31 og har liksom ingen klare tegn.......har ikke testet ennå, tror jo at tr kommer, men har den ikke kommet til mandagen så skal jeg teste.......hehe-kjenner på meg at jeg er helt rolig rundt om tr kommer eller ikke. Har jo alt gått til innkjøp av trippel Pergotime alt:))))))

Men det er ingen tegn til blod på papiret ennå.......men jeg er ingen typisk spotter mange dager i forveien:/

 

Ellers lurer jeg jo fælt på hvordan det står til med dere andre her inne da, hvordan ligger dere ann i løpa liksom:)))

 

Leser med glede at du Bumlebie alt er kommet til uke 24:) Det er rett og slett bare herlig og høre, vi trenger noen slike gladhistorier her inne:)

 

Og har fått med at du min kjære -68mamma har det store jakten på EL:) Og har jeg forstått deg riktig så har du funnet den nå.......ble masse kos på dere i romjulen da eller:)

 

Kjære Meg og lille snuppis: måtte bare flire for meg selv når du skrev om den natten du følte du ble "gravert".....hehe-og det håper jeg virkelig at stemmer min kjære venn, at det lykkes for dere denne gangen, særlig siden du har pergofri:))))

 

Hvordan går det med deg da kjære Så gla`: tenker masse på deg min venn:)

 

Varm nyttårsklem fra meg til alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg faktisk tr er på vei, kjennes veldig slik ut.......

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter! Håper alle har hatt ei deilig jul og fått en god start på det nye året! GODT NYTT ÅR ALLE SAMMEN!

 

Gratulerer så masse med graviditeten Maddemor. Håper alt står bare bra til med deg *klemme* Ble utrolig glad da jeg leste at du hadde positiv test og at følelsen er god denne gangen. Det er klart det går bra nå snuppa :-))

 

Meg og lille snuppis; hvordan er det med symptomer. Har du testet noe mer? Spennende dager dette her. Masse lykke til.

 

Tirilgirl; Huff for en nedtur om tanta kommer nå etter et par dager med spenning. Håper hun holder seg laaangt borte. Kanskje en festeblødning??? Krysser fingrene for deg vennen.

 

Her ser det også ut til at tanta her på vei. Da ble det igjen en kjempekort syklus. 22 eller 23 dager :-( Mest frustrerende at syklusen ikke kan være lengre, og holde seg litt mer stabil. Denne mnd har jeg ikke hatt noen forventninger til at noe skal ha skjedd, så sånn sett ble ikke skuffelsen så stor.

Det blir ingen "organisert" prøving på oss nå før etter cruiset i februar. Hva som skjer etter det, har jeg ingen tanker om akkurat nå. For å være helt ærlig, har jeg "mistet" litt lysten på det meste...Babyønsket er ikke spesielt stort lengre, jeg hater tanken på å sette i gang med nye studier, og jeg jobber intenst med å holde positiviteten oppe. Det er i det hele tatt ganske slitsomt.

 

Men, jeg har hatt "dårlige" perioder før, så kommer meg nok ut av denne etter hvert også. Vet ikke hvor mye det blir å være her inne på bim fremover, men jeg er inne og leser litt innimellom, og kommer ganske sikkert til å komme med litt oppdateringer. Selv om vi ikke "prøver" nå, kan jo ting skje (se - det ligger et lite håp laaangt der bak :-))

Ha fortsatt godt nytt år alle sammen, og måtte alle få sine største drømmer oppfylt.

 

Varm klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter oss bare opp igjen. Skal komme tilbake senere å skrive mer.

 

Godt nyttår alle sammen.

 

No er jeg veldig spent. Skal på ultralyd. Håper bare at alt er som det skal. Blir utrolig nervøs no når det nermer seg. Har vært så avslappa til hele graviditeten i hele jula, men no....!!!! Huff!!!

 

Kommer tilbake i ettermiddag å oppdaterer og leser meg til hva dere andre har skrevet. Har ikke hatt tid i jula.

 

Ha en fin dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i dag anki :)

 

cd 26 i dag og neg cb!!! Fy f&%*... Nå er jeg drit lei nå, jævla forbannade møkkakropp og møkkatester og møkkaprøving!!! Hadde så stor tro denne pp'n, var nesten sikker på at den endelig satt jeg... Men neida, enda en neg test, ikke antydning til verken svak strek eller skyggestrek eller noenting, bare helt blendahvit!!! TR kommer vel når jeg skal på pers og bade! Fy f... så urettferdig livet er noen ganger! Sorry jenter, måtte bare få ut litt frustrasjon!!! Har bare lyst til å skrike høyt, men sitter istedet på toalettet og skjuler tårene og skuffelsen min. Første dag i ferien vår og så starter det sånn, sukk... Mann og barn vet ingenting! Får ta meg en dusj og prøve å glemme hele greia, sette på smilet og gjøre det beste ut av ferien vår! Kommer sterkere tilbake en annen dag!

Stor varm tårevåt klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anki: Hvordan gikk det i dag?? Har tenkt sånn på deg!!!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å hå! Ble litt senere inn å oppdatere enn jeg trodde. Her e et vanvittig snøvær, så her må det måkes hele tiden. Skal egentlig ikke gjøre det, men måtte trå til idag for å få inn bilen. Gubben er ikke hjemme før i kveld. Da må han ut med freser.

 

Tilbake til oppdatering. Her er alt bare bra. Den lille vokser som den skal og det er fortsatt liv der inne. Er no 10 uker. Var litt bekymra sist for da viste den seg som mindre enn den er. Men idag var alt riktig på dagen. for en lettelse. Var såååå redd da jeg satte meg i stolen. Legen styrte litt (som for meg var veeeeldig lenge) først uten å si noe. Kanskje merka han at jeg pustet litt nervøst, for plutselig sa han at alt såg bra ut og at jeg snart skulle få se... Phu! så letta jeg ble da. Fikk nesten tårer å øynene. Den lille sprella rundt. Såg både armer og ben. "Se der vinka den til deg" sa legen.

 

Foruten at jeg er blitt plaget av vondt i hodet til stadighet er det veldig deilig å være meg akkurat no. Men tror jeg har stresset litt for mye med jobben i jula, så no har jeg endel avspasering til gode i tillegg til at jeg er delvis sykmeldt. Det blir en bra januar.

Legen skulle søke meg til Trondheim for utvida ul. Dette blir vel ca uke 12. Så det blir veldig spennende.

 

Så til deg meg og lille snuppis. Du har da ikke fått noe tantebesøk enda, så du må ikke ta sorgen på forskudd. Kanskje var det for tidlig å ta test? Når hadde du ikm da? Var ikke det til helga? Huska ikke hva som sto på lista jeg no. Uansett skal jeg krysse fingre for deg og sende babystøv og tenke positive tanka om at du er gravid. Kos deg på tur. Det blir veldig deilig tenker jeg.

 

Så gla: skjønner at du er mindre aktiv. Vært det mange ganger selv jeg. Du skal se at det kanskje klaffer dersom du er likegyldig til det. Ferie i februar gitt. Cruise? Fy søren så deilig. Kor går turen da?

 

Maddemor: kor det går i nye huset? -og med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...