Gå til innhold

NY TRÅD - "OSS OVER 30"


☆Meg og lille snuppis+knerten☆

Anbefalte innlegg

Hei jenter :)

Ett kort innlegg fra meg da jeg skriver via mobilen... Måtte bare fortelle at med min lure og forførende list greide jeg å få lagt inn litt aksjer i går til tross for at mannen var syk på lørdag og dårlig form i går, og han trodde det var hans idé, hehe!!! Jeg masserte nakken og skuldrene hans, og passet på å komme borti hans erogene soner, ikke min feil at det var han som foreslo litt kos, hehe! Det slo ikke feil for å si det sånn :-D Siden han var syk og dårlig mente han at det kunne være godt med litt sex, kanskje han ble fortere frisk da? Hehehe :) jeg lot meg ikke overtale med en gang, og da ble han bare mer på hugget, kom med flere argumenter osv, jeg trillet ham rundt lillefingeren for å si det sånn, haha, så latet jeg som at jeg gikk motvillig med på det, mens jeg inni meg hvinte av fryd og kunne ikke komme fort nok til sengs... :):):) Stakkars mannen, han var ganske blek når seansen var over enda han lå helt stille mens jeg gjorde jobben, hehe :) Cd 14 i dag og sinnsykt med EL-smerter, litt problemer med å gå helt oppreist, men sånn skal det være og jeg er superfornøyd med gårsdagen, og superfornøyd med at jeg har EL nå, hehe!!! Ha en strålende fin mandag alle sammen!!!

Stor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hahaha!! Jeg er imponert. Du er en ordentlig forførerinne Meg og lille snuppis! Jeg bøyer meg i støvet. :) Krysser fingrene for at du har et gullegg som slippes nå, og at soldatene står klar!

 

Maddemor: masse lykke til på UL i dag. Jeg skjønner godt at du er nervøs etter alt du har opplevd, men med de flotte hcg-tallene har du nok ingenting å frykte. Kanskje det plutselig er to inni der? Har hørt om folk som fikk beskjed om 1 på tidlig UL, for så å finne to sprell levende fostre på ordinær UL. Skjer vel ikke så ofte da, men det hender. Uansett, lykke til!

 

Var det din bror Maddemor som opplevde at kona var utro? Huff, sender mange medfølende tanker deres vei. Min bror er nå skilt, han er bare 29 år, de var gift i 5 år tror jeg...heldigvis ingen barn, men jeg husker jeg ble helt tom inni meg når jeg fikk vite det. Det hadde ligget i luften lenge, mye problemer, utroskap fra hennes side (var ikke samleie, men jeg kaller det nå utroskap likevel) pluss hennes psykiske problemer...nei, det var en fæl tid. Nå har min bror det heldigvis godt, det sliter nok litt innimellom, er jo tross alt drømmer og planer som har gått i knas, men han blomstrer opp og ser ut til å trives :)

 

Tirilgirl: har du kommet deg etter helgens turning;)?

 

-68mamma: merkelig syklus denne gangen. Blir godt å få sjekket hos gyn, sett at alt er som det skal. Men hormoner og sykluser er rare greier, noen ganger skjer merkelige ting, og måneden etter er alt normalt. Sommeren 2007 var TR plutselig en uke forsinket, den bruker aldri være forsinket. Tok noen blodprøver som viste negativ hcg (og lettet var jeg for det den gang) men stoffskiftet mitt var ute og kjørte. Legen regnet da med at jeg hadde fått en stoffskiftesykdom, men to måneder etterpå var prøvene fine, og det har de vært siden. Ikke var det infeksjon som utløste det heller, så jeg vet enda ikke hva som skjedde den gang.

 

Anki og Påsan og Ck76, alt bra med dere? Hvor langt har dere kommet nå?

 

Og dere andre: lykke til med månedens jakt :)

 

Selv sitter jeg her og ser på snøen som daler ned utenfor. Er sjeleglad for at det bare er 4 minusgrader i dag, ble mektig lei den sprengkulda. Nå skal jeg karre meg opp av sofaen og rydde gangen mens jeg venter på at episoden med Grey's Anatomy blir ferdig nedlastet. Da skal jeg kose meg med den og sjokoladeterapikjeks :) mmmm!!!!

 

Har laget en "to-do" liste til meg selv, skal gjennom alle rom og rydde og sortere. Er ferdig med snuppa's rom, vårt rom og badet. Ble MYE søppel ja, og 9 poser med klær til UFF. I dag står gangen på programmet, og resten av uka er det stue og kjøkken. Loftet får vente til det blir noen plussgrader :)

 

Fikk beskjed på profilen min at det er 99 dager igjen til termin. Wow. Tosifret tall allerede:) Formen er fin, og jeg har bestilt 3D UL til fredag. Har plutselig blitt så usikker på om det virkelig er en gutt inni der, hehe. Men det er nok det. Uansett spennende med 3D UL!

 

Håper dere alle får en deilig mandag.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:)

Var på UL i dag og der fikk jeg se en liten bønne på ca 7mm og et bankende hjerte i midten:))))))))))))))))

Var så nervøs da jeg kom inn til gyn. Han spurte hvordan formen var og jeg sier at den er bra, men at jeg er sliiiiiten.... Han spør hvorfor er jeg sliten da; sover du ikke om natten, sier han. Nei, jeg gjør ikke det, sier jeg. Ja ligger du og tenker mye da sier han. Ja sier jeg. Vonde tanker? sier han. jeg hulker og sier at dette kan ikke gå galt en gang til for jeg greier ikke mer.... Han trøster og klapper meg på kinnet og lar meg samle meg litt og sier at dessverre er det slik at dette er prisen jeg har måttet betale for å få baby og han håper at trenden har snudd.

Så gliser han når han holder på med UL og sier JA MEN HEEEEER JAAAAAA, HER ER DET JO HJERTEAKTIVITET:)))))))

Blei såååå letta at det kom et par tårer til.

Han lar meg fortsatt være halvt sykemeldt og i tillegg til en halv aspirin i uken skal jeg også ta crinone hver dag tom uke 11 i første omgang nå.

Så blir det ny kontroll igjen om 3 uker og det føler jeg selv også er passelig tidsrom mellom denne og neste gang.

Er såååååå glad vettu at jeg rent glemte å betale for UL-bilde jeg fikk med av bønna vår og glemte å få ny time og alt, så nå må jeg ringe sykehuset og håpe jeg kommer gjennom på tlf:)))

 

Ja det var min bror som har blitt bedradd ja... Utrolig trist det der, men det ser ut som selve familien der tar det med fatning, men min far er sønderknust.Han bare gråter og gråter og det er helt rart. Jeg blir oppriktig bekymret for han for slik kjenner jeg ikke min far i det hele tatt.... Men mamma er sterk når det trengs og jeg tror hun tar godt vare på pappan min og min bror og barna nå, så dette skal nok gå bra får vi tro.

 

Har visst blitt optimistiske Maddemor i det nye året jeg:)

 

Bumblebie; bare 99 dager igjen??? WOW som tiden flyyyyyr!!!!!

Må ta godt vare på deg selv nå da og ikke slite deg ut!

 

Meg og lille snuppis; din luremus:)))) hi hi, du er ikke sann!!!! Får håpe at dine forføreriske evner sår spirer nå da:)

 

Litenspire; så kjedelig at tr er i anmarsj! Sender en trøsteklem!

 

Det var alt jeg rakk i denne omgang jenter. Sitter på jobb og må skjule at jeg er innom disse sidene her og vettu:)

Stooooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superduperelefantastisk Maddemor !!!!!!

Akkurat hva jeg ville lese !!

 

Kjempedeilig - nå kan du slappe av og nyyyyyte !

Mente han at spiras størrelse også var riktig i forhold til 7 fullgåtte uker ?

Når blir terminen din ?

 

Forøvrig helt enig med deg, barnimagen.com burde få seg en litt mer diskret forside !!

Det popper jo opp babyer og nakne babymager og "Vil du bli gravid???" overalt så det er umulig å se på når man har folk i nærheten....

:-)

 

Får jeg spørre hvorfor du tar aspirin og crinone ?

 

Hva er forklaringen din på jobben til at du er delvis SM ?

 

Fortsatt lykke til jenta mi - dette går så bra og dette fortjener du så innmari !!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuusen takk:))))))

Jeg prøver å slappe av litt nå og nyte littegranne dette her. Jeg føler meg jo gravid som det går an, men har heldigvis sluppet kvalmen så langt!

Han mente at spiras str tilsvarte 6+2. Men ifølge barnimagen så står det at uke 7 som er 6+0-6+6 skal embryoet være 5-7 mm og på babyverden står det 4-8 mm, så jeg tror vel at jeg har mer rett i at jeg er nærmere 7 fullgåtte uker enn 6 fullgåtte for å si det sånn. Men gyn mente at det ikke var poeng i å diskutere på så få dager og at alt er i skjønneste orden:) Han målte jo som sagt fort og gale:)

1/2 aspirin i uka tilsvarer en ukes dose med Albyl E som skal forebygge små blodpropper i morkaka og crinone er progesteronstøtte som skal hjelpe til hvis det gule legeme svikter litt. Det gule legeme produserer progesteron frem til uke 10 ca og da tar morkaka over. Hos noen er det gule legeme litt svakt og det kan da ende i SA. SÅ medisinene er rett og slett for å forebygge SA bare for å være på den sikre siden. Gyn mente at alt så fint ut uansett ,men det var jo også litt for å vite at både han og jeg gjør det vi kan for at det skal gå bra denne gangen.

 

Når det gjelder sykemelding så tror jeg at de fleste på jobb skjønner hvorfor. Men jeg har ikke sagt til så mange at jeg er sykemeldt. Jeg er selger og mye ut av kontoret uanett og så jobber jeg nå bare halve dager inne på kontoret og så drar jeg hjem. Men de som vet jeg er SM har jeg bare sagt at jeg ikke har vært i form siden før jul og at legen ville SM halvt så jeg får hentet meg inn igjen og om noen uker er jeg sikkert god som gull igjen sa jeg:)

Så får de bare tro hva de vil her....

 

Stoooooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære kjære Maddemoren min, nå kjenner jeg også at jeg kan puste lettet ut:))))))))))))))))))

 

Det var utrolige gode nyheter du har og komme med der jenta mi:) Så godt at den gode mavefølelsen din stemmer.......dette går veien min venn:)))

 

Stor og varm klem fra meg, Drammen i snøvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastiske nytheter Maddemor :-) Nyt graviditeten og senk skuldrene. Så fint at du har fått crinonen også. Men den disprilen, skal du bare ta en halv i uka? Mener og ha lest om noen andre som tok en halv om dagen..... ? Mulig jeg tar fullstendig feil alstå. *klemme*

 

Ha en fin mandag alle sammen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk:)

Jeg tar aspirin og ikke dispril. Aspirin er 500 mg acetylsalisylsyre og dispril er 300 mg. Albyl e er 75 mg om dagen og en halv aspirin tilsvarer da omtrent samme mengde som en ukes dose med albyl e (eller acetylsalisylsyre om du vil:)

Tror ikke det har noe å si om man tar en halv dispril om dagen, men jeg følger nå bare min gyns oppskrift her jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok:-) Sånn det henger sammen. Da skjønte jeg litt mer. He, he..lærer seg stadig noe nytt :-)

 

Noen som vet om maisennamel og maizenastivelse er det samme???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, dette var fantastiske gode nyheter maddemor!!! Nå ble jeg veldig glad på dine vegne :):):)

 

Forresten fikk vi lagt inn noen aksjer på formiddagen i dag også, mannen som tok initiativ, hehe! Enda han var hjemme fra jobben og fortsatt er slapp og uggen, han var likblek etter sex'en i dag også, så nå er det stopp, stakkars mann, han må få lov til å komme seg nå! Hehe :D Ha en fortsatt strålende fin dag jenter! Klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 15 i dag og har fått lagt inn aksjer på CD 10, 13 og 14, er kjempefornøyd med dette til tross for at mannen er syk. Jeg tror jammen han har fått denne svine-pels-sjuka jeg, stakkars :(

 

Det startet for ham med influensasymptomer (intens verking, hodepine, muskelvondt) og oppkast på lørdag. Søndag var han bare ekstremt slapp og trøtt med verking i kroppen, hodepine osv - men ingen oppkast, følte seg bedre og vi hadde sex, men så ble han dårligere igjen :(

 

I går på mandag fortsatte denne ekstreme slappheten (han sov store deler av dagen), vondt i hodet og kroppen. Så følte han seg bedre og etter nok en runde i senga (han ba om det da han følte seg bedre) falt han helt sammen nok en gang, stakkars mannen mi :(((

 

Så ble han så stiv i nakken i går kveld (greide ikke å bevege hodet fra side til side) og så sier han at han kjente det i brystet, og at han kjente det i pusten (litt tungt å puste). I dag er dette borte, han har bare hodepine, verking i kroppen og er veldig slapp, trøtt og sliten - så jeg er nesten overbevist om at han må ha fått denne svine-pelsen. Lille snuppis og jeg har ingen symptomer/ikke blitt smittet - vi er begge to vaksinert, men ikke mannen min.

 

Angrer som en hund på at vi hadde sex både søndag og i går på mandag - vil jo ikke gjøre det på denne måten når han er syk, selv om det er han som har spurt og har villet begge gangene, men nå er det ihvertfall stopp - jeg er ikke en "jævel" heller, helsa får komme først og så prøving på barn, hehe :) Jeg gjorde det klart og tydelig at nå var det stopp til han blir helt frisk igjen :)

 

Ellers har jeg begynt å rydde litt ordentlig i huset! Nå som jeg går hjemme har jeg muligheten til å rydde og kaste (med hard hånd, hehe) litt skikkelig. Har begynt på kjøkkenet, har ryddet og vasket 14 skuffer og 4 skap totalt - mangler bare 11 kjøkkenskaper igjen - puuuhhhhh - for en jobb. Tenkte å tine av kombiskapet og vaske det også, nå er det jo fint å sette matvarene ut, det er jo ikke så sprengkaldt lenger heller... Tenkte å ta det i morgen :) Har kastet 6 poser med bare "drit" som vi aldri bruker eller aldri kommer til å bruke, det er alt fra kjeler, kopper, kar og bestikk etc... Har organisert ting, kjøpt inn rom-inndelere, bestikkskuffer etc, og synes det blir kjempefint - så mye mer praktisk da gitt :)

Planene er å pusse opp kjøkkenet etterhvert. Siden vi kjøpte huset i 2008 har vi pusset opp stue, spisestue og gang i 1 etg og bad (bare dèt var jo 250.000,- ) i 2 etg + alle tre soverommene. Har i høst også fått pusset opp kjellerstuen - så føler at vi har gjort mye på de snart 2 årene vi har bodd her... Kjøkkenet skal også byttes ut - men vi må spare oss opp litt penger igjen, så tenker det blir tidligst i 2011 en gang, det er ikke slitt, det er pent brukt av ett pensjonistpar som har bodd her i hele sitt voksne liv, men det er fryktelig umoderne, det er originalinnredning fra når det ble bygget her i 1989 - så det haster jo ikke å pusse det opp, men vi vil gjerne bytte det ut og sette vårt preg på det. Når det skal settes inn nytt kjøkken skal vi også legge nytt gulv (som vi har gjort i alle andre rom i huset vi har pusset opp til nå også). Gleder meg til det...

 

Planene nå i disse dager/uker frem til jeg får meg ny jobb - er ellers å ta rom for rom og skap for skap. Tenker det blir fint til påske jeg :) :) :)

 

Ellers er jeg aktiv på jobb-fronten og ser og tråler stillingsannonser hver dag!!!

 

Nei, nå får jeg komme meg avgårde og hente lille-snuppis i barnehagen, det er så fint vær nå at jeg skal finne frem vogna hennes og ta en gåtur - det er ikke lange svippen opp til barnehagen, har bare godt av å bevege meg og få litt luft :)

 

Ha en ellers strålende fin tirsdag jenter :)

 

Stooooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra hurra - nå har jeg hatt tre dager med supernegative Eltester (veldig svak test-strek) og det er de første tre på hele syklusen, de har jo vært enten nesten-positive eller knall positive i 50 dager nå.

 

(det er sjeldens man blir glad for negative tester, men når man har hatt 18 positive ELtester i en og samme syklus, da blir det litt for mye av det gode...)

 

Så da håper jeg av hele mitt hjerte at det betyr at gullegget endelig slapp på siste LHstigning.

Og at jeg kan regne med IKM 31.01.10 eller at mensen kommer før den tid.

 

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for at du lurte mannen til sex et par ganger Meg og lille snuppis - men hvor svømmedyktige de små krabatene er når mannen er så dårlig, det er jo mere usikkert.

Feber er jo noe sæden ikke har godt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å skrive at jeg har masse murringer av og på - og dette bør da også betyr at mensen er på vei snart håper jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer!!!!!!!!

 

Bare innom en kjapp tur for å si at jeg lever i beste velgående med ett aldri så hektisk og spennende liv med mine 2 små og han kjakan jeg er gift med;) For dere som kjenner til meg vet dere at vi har slitt litt med forholde, vi har nå kommet oss på familievern kontoret og har hatt en god opplevelse av det, så vi fortsetter i samtaler der og ser om det kan ha effekt. Vi er skjønt enige om at det kana være lurt å vente litt med nr 3, selv om vi ikke vil vente for lenger. Jeg er dog full av angst når det gjelder dette området. For ca 2 uker siden hadde vi ubeskyttet sex (oj, så fint det hørtes ut...hehehehe...) jeg regnet med at el var over, da jeg ventet mensen bare noen dager senere. Mensen kom 4 dager for sent etter min mening, men greit nok. Den forløp normalt og ble avsluttet for ca 7 dager siden. De siste par dagene har jeg følt meg litt "rar", den siste uken har jeg vært så trøtt som aldri før. Sovnet på sofaen rundt kl 20 og ikke klart annet enn å legge meg etter noen timer på sofen (har ALDRI vært slik). I går begynte jeg plutselig å blø igjen. Kunne først se ut som en slags feste blødning, men jeg blør litt i dag også. Hva er dette????????? Er det noen som vet? Jeg er livredd for at jeg er gravid.

 

Skriver mere senere. Fikk besøk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp damer:)

 

Jeg har skrevet i en annen tråd her at min mann var jo sist uke og tok en ny sædanalyse, litt over et år siden den første. Den nye var merkbart dårligere.......

 

fant dette på info sidene hos Volvat:

 

Følgende faktorer kan nedsette sædkvaliteten:

- Medikamenter

- Kjemikalier

- Arbeidsmiljø

- Økt temperatur i testiklene

- Varme bad og badstue

- Tettsittende undertøy

- Langvarig sittearbeid

- Høy feber

 

Feber hos mannen

Sædkvaliteten kan iblant forringes vesentlig etter sterkt og vedvarende feberanfall. Det kan ta opp til 2-3 måneder før den opprinnelige sædkvaliteten igjen er etablert.

Hvis mannen får høy feber innenfor 2 måneder foran et IVF forsøk, kan det være hensiktsmessig å kontrollere sædkvaliteten. Dette kan gjøres på IVF-avdelingen eller på hjemstedet, helst før kvinnen begynner med eggstokkstimulering.

 

Dette er jo noe og tenke på for mennene våre. Oppfordrer alle som sliter litt til og snakke varmt for en sædanalyse hos sine menn, som -68mamma sier så klokt, vi damer har lett for å "ta på oss skylden" om dere forstår hva jeg mener:))))))

 

Klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan alle flotte jenter her inne:-)

 

Idag har jeg vært på ul og der var alt fint. Er så glad så glad. Jeg er no kommet meg over den første magiske 12 ukers grensen. Er 12+2 idag. Den lille vennen min sparket livlig rundt der inne. Var så glad etterpå at jeg begynte å grine. Var så vanvittig redd forut.

 

Om en uke skal jeg til Trondheim på duosjekk der. Etter dette kan jeg kanskje greie å slappe av og begynne å gle meg over å være gravid. Magen begynner å titte frem. Er fortsatt endel sykmeldt fra jobb og vil nok fortsette å være det resten av svangerskapet. Kjenner jeg takler hverdagen bedre når jeg har litt fritid innimellom. Har også begynt å bli plaget av vondt i hodet. Det hadde jeg med begge to gutta mine også. Er ganske likt svangerskap til no så lurer kanskje litt på om det er en liten gutt der inne denne gangen også. Men det spiller ingen rolle hva som kommer bare det blir en liten baby som holder seg der den skal til den er klar for å fødes. HIHI!!! Begynner tro det skal gå denne gang!

 

Har ikke vært så aktiv her inne i det siste. Er så utrolig trøtt at jeg har ikke vært så mye til selskap. Sovner egentlig tidlig hver kveld. Alle såpeseriene mine må jeg ta opp for de begynner no så seint på kveldene.

 

Maddemor: kor det går med deg da? Er så glad for at alt var bra. Det var det jeg visste.

 

Tussemor5: gøy med et livstegn fra deg også. Flott at du og mannen har det bedre. Det var godt å høre. Sikkert lurt å vente med en til til forholdet er litt mer på gli. Lykke til og kos deg med familien din. Men du - ta en test for sikkerhets skyld. Hørtes litt skummelt ut.

 

Tirilgirl: hva gjør dere no da? Synd kvaliteten var gått ned. Nei det er ikke alltid det er vår skyld at det går gale. Du har måttet gå gjennom mye dette året du stakkar. Tenker på deg. Håper det lysner snart. At mamman din blir bra, og at du får en liten kul på magen snart slik at hun får bli mormor. Har tro på deg. Har en venninne som har slitt og no venter hun to... Der var ikke kvaliteten på sæden helt i tipp topp heller.

 

Meg og lille snuppis: synd med sykdom da, men det kan en ikke gjøre noe med. Håper det ordner seg med alt for deg, både baby og jobben. Klemme fra meg.

 

Ellers får dere ha en fin kveld alle flotte jenter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anki: så kjempegodt at det går bra med deg nå, deilig å være over 12-ukers grensa, sikkert! Kos deg med babyen. Og du også Maddemor. Dette går rette veien! Lykke til til dere begge! Er så koselig å høre at dere har det bra!",)

68-mamma: Godt med pause fra el-testinga?! Satser på at du er på riktig spor igjen nå da!

Meg og lille snuppis: Høres ut som om du har et aldri så lite "husmor-kick" om dagen. Håper at du får ny jobb snart, men høres litt deillig ut å være hjemme litt også..men sikkert ikke i lengden, man må jo tjene litt penger også..Ellers har du gjort en stor innsats på babylagingsfronten nå, så håper at du får lønn for strevet, he-he!;-)

Æsj, Tirilgirl, synd med dårlig kvalitet på svømmerne da, men ikke gi opp! Ønsker dere lykke til!

 

Jeg er superfrustrert om dagen!! En uke over ikm nå og hittil to negative g-tester...Er nok sikkert bare tull i syklusen, men var såklart veldig optimist når ikmdagen kom og gikk uten tantebesøk. Skikkelig nedtur og dritt og møkk!:-( Men tar en ny test imorgentidlig bare for sikkerhets skyld, de to andre testen tok jeg nemlig på ettermiddagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, 2 livstegn på ei uke, kan ikke love bra...hehehehe...jeg er så trøtt at jeg ikke vet hvordan jeg skal komme meg på badet også i seng, men tenkte at jeg måtte innom å si at jeg skal kjøpe test i morgen. Er livredd for at det er baby på gang, og samtidig livredd for hva annet som kan gjøre at jeg er i den tilstanden jeg er. Etter mange vonde "nær døden" opplevelser med ungene siste halvdel i fjor har jeg fått skikkelig angst for å bli syk/dø, så sånn sett hadde det vært veldig greit å være gravid, da blir det legebesøk og ei sykemelding til jeg kommer på + igjen. Ja,ja, får vel bare vente til i morgen.

 

Anki: Jeg er så innmari umåtelig glad for at lille gullet holder seg på plass, det fortjener du så skikkelig innmari masse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Alle dere andre lykke til på alle fronter og god natt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har superømme pupper - det er 4. - 5. dagen nå at de er merkbart mye ømmere, men tok en gravidtest i dag, og er ikke gravid.

Masse mensverk i magen - men ingen mens heller.

 

Gahhh !!!

 

Nå vil jeg bare vente til april med videre prøving, men jeg kan jo ikke finne de "sikre dagene" når jeg ikke får en mens og kan begynne å skjønne syklusen min !

 

God helg alle sammen !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære alle sammen :) :) :)

 

Det er så utrolig koselig å ha fått lov til å bli kjent med dere alle sammen - dere er bare rett og slett hærlige!!!!!! Jeg gleder meg hver dag til å gå inn på tråden vår og lese oppdateringer fra dere alle sammen, dere har virkelig fått en stor plass i mitt hjerte alle sammen!! Kjempeglad i dere altså, hehe - måtte bare få si det :) :) :)

 

Har ikke skjedd mye nytt og spennende for meg her denne uken - som sagt tidligere - mannen har vært veldig syk hele uka, men er tilbake på jobb igjen i dag! Til tross for det, fikk vi lagt inn aksjer på de dagene jeg tror jeg var mest fruktbar - ihvertfall ut fra slik jeg kjenner kroppen min, så nå er det bare å vente å se om det bærer noen frukter snart...

 

Ifølge kalenderen min er jeg i dag på CD 18 og jeg tror jeg er 4 dpo - og det er litt over 1 uke igjen til en evt positiv test! Så jeg må bare smøre meg med tålmodighet og vente disse dagene frem mot IKM som er sånn første uken i februar, ut fra når jeg trodde jeg hadde EL, så har jeg vel IKM rundt 1 eller 2 februar :)

 

I går bestemte jeg meg for å prøve å lage denne "Rikshospitalets suppekur" (for å gå ned litt i vekt for de som ikke vet hva dette er). Suppen var kjempegod den - til og med mannen min synes den var god - så jeg lagde suppen på nytt igjen i går kveld og har nå "lagret" den på de gamle "tåteflaskene" til Lille snuppis og lagt dem i fryseren. Vips så har jeg frokost, lunsj og middag på flasker og andre bokser for kuren ihvertfall frem til torsdag/fredag neste uke. Det er ikke bare suppe man skal leve på - det er en viss sammensetning av en del råvarer - det er noen dager da man skal spise både biff og bakt potet, ris, frukt, grønnsaker osv. Jeg tror jeg kommer til å begynne på den til mandag - det er ihvertfall planen min :)

Tenkte å ta denne kuren for å få igang forbrenningen min (som har vært totalt fraværende siden jeg fikk datteren min for snart 4 år siden) - så er planen videre å være svært bevisst på kostholdet og fortsette med den treningen jeg har påbegynt denne uken, eller dvs i dag, hehe :)

 

På morgenen i dag tok jeg meg en rask gåtur på bare 2,5 km rett etter at jeg hadde levert lille snuppis i barnehagen. Jeg gikk meg god og varm. Da jeg kom hjem tok jeg frem DVD`n Pilates og Aerolates (blanding av Pilates og Areobic, høyt fettforbrenningsprogram). Har aldri trent noe særlig før, men jeg kjøpte meg disse to DVD`ene rett etter at jeg fikk lille snuppis og den gangen tok jeg av ca 5 kg på 2 mnd og var kjempefornøyd - men så dalte interessen, jeg hadde oppnådd det jeg ønsket - og mannen min begynte skiftjobbing, og så skled det hele ut og jeg har nå dessverre lagt de på meg igjen :(

Uansett tok jeg frem DVD, Aerolates med en gang jeg kom inn døra hjemme og satte igang med oppvarming, selve hovedprogrammet og strekking (pusting) helt til slutt. Programmet varer ca 1 time, så tilsammen har jeg altså fått meg 1,5 time med aktivitet i dag - puuuuh - visste ikke at jeg var i så dårlig form. Svetten silte, men det var jo godt også etter at jeg hadde tatt en dusj!! Tenkte at jeg skulle være flink nå og gå tur hver dag og trene 2 til 3 ganger i uka (begynner med 2), når snøen går har jeg tenkt å begynne å løpe litt igjen. Er så tiltak å løpe nå på vinteren synes jeg, glatt er det ute og alt. Så har litt lyst til å begynne med denne "suppekuren" til uka - for å få ett lite spark bak/få satt igang forbrenningen og være enda mer bevisst på kosthold (spiser jo sunt i utgangspunktet), men bare være ENDA mer bevisst på det :)

Skal ha èn dag i uka hvor jeg kan fråtse og kose meg med godteri (potetgull, sjokolade, lakris osv) - for jeg legger ikke skjul på at jeg er glad i godteri altså, hehe :)

 

Målet er å gå ned ca 8 kg (hvis jeg greier). Dersom jeg blir gravid i mellomtiden, avlyser jeg dette (for det er ikke bra å slanke seg når man blir gravid, men å gå turer derimot skal jeg fortsette med), men dersom det ikke skjer noe så er det dette jeg har tenkt å fylle dagene mine med nå fremover! Håper at jeg lykkes :) Motivasjonen er vel ikke akkurat helt på topp - men det er noe jeg ønsker og har tenkt på lenge. Tar steget til mandag - men tok en "prøvetime" i dag, hehe - så har informert mannen om det at det kanskje blir suppekur på meg til uka, han og lille snuppis skal selvsagt få vanlig mat, hehe :) Jeg har ikke bestemt meg 100% for dette med suppekuren (har jo laget den da, så er ingen unnskyldning til å ikke prøve, hehe) men at jeg skal ned i vekt på sikt - det er jeg fast bestemt på :)

 

Ellers ønsker jeg dere alle sammen en riktig, riktig god helg :)

Koselig å høre fra alle gamle og nye kjente her inne!!! Og så er jeg kjempeglad for at det gikk så bra på UL anki - gode nyheter altså!!!!

 

Ha en fortsatt strålende fin dag :)

 

Stooooooooor varm klem fra

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på planen din Meg og lille snuppis !!!

Har akkurat avtalt med en kollega at vi skal være flinke med maten fra mandag og trene 2 ggr pr uke :-)

Jeg begynner på "Stoffskiftekuren" på mandag (også kjent som 13-dagerskuren)

Jeg har gått på denne 2 ganger før og begge gangene gått ned 6 kg på de 13 dagene og selv om den er tøff, så er en levelig siden den er så kort.

Jeg har totalt 15kg jeg vil ned, så dette blir bare en kick-start - hadde vært deilig å kunne klart alle 15kg til april (det er da jeg ønsker å begynne å prøve på baby igjen) sånn at jeg ikke starter en graviditet med +15kg.

Vi får støtte hverandre fra mandag av da ?!

 

Ha en riktig god helg sålenge, kos deg med deilig mat mens du kan - stor klem !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei -68mamma :)

 

Du det hørtes intressant ut med den stoffskiftekuren - har googlet kuren og ser at den er tøff, men den virker spennende... Har aldri prøvd noen "slankekurer" før - så synes det er ekstra spennende å se om det faktisk funker.

 

Har liksom aldri hatt troen på slike kurer før - har bare tenkt at normalt kosthold og mer aktivitet er det som lønner seg på sikt. Etter at jeg fikk datteren min for snart 4 år siden har vekta nærmest stått stille (og veier i dag 10 kg mer enn det jeg normalt og alltid har gjort, vært str 34/36 og nå er jeg str 38/40). Jeg gikk ned 4 kg noen mnd etter fødsel, men uansett hvor lite/normalt jeg spiste eller hvor mye jeg enn trente - var det akkurat som om kroppen nektet å gå videre ned - den stagnerte bare, og slik er den fortsatt etter 3,5 år, så nå står jeg faktisk på nøyaktig samme tall og desimal (tro det eller ei, hehe etter 3,5 år, sukk!) - er vel det man kaller en såkalt "vektplatå".

 

Så nå håper jeg at ved å prøve en "kur" at jeg kan få en kickstart på å komme i gang. Blir veldig spennende å følge med deg -68mamma, vi får støtte og motivere hverandre.

 

Du sier at den er tøff - på hvilken måte synes du den var tøff? Var det pga noe søt/salt-sug, eller at du følte deg uvel eller ukomfortabel ved ett eller annet? Trente du noe ved siden av? Eller gikk du bare på selve "kuren"? Mange spørsmål, hehe :)

 

Ønsker deg lykke, lykke til fra mandag. Vi får oppdatere her hver dag da, hehe - gleder meg til å følge deg :)

 

Ha en riktig fin helg :) :) :)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant oss langt nede på side 2. Det kan vi jo ikke ha noe av ;-) Lykke til med "kurene" deres "Meg og lille snuppis" og "-68mamma".

 

Ønsker alle ei riktig fin uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...