Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

16 befrukta egg e jo kjempe bra.. Du skal tru gullegget e nok der:-) Ja føles som eg bære blir ømmere og ømmere, men har løst å fare på jobb i mra så håpe eg e bedre... Kjedelig å være heime, spesielt når man ikke klare å gjøre så masse:-)

Lykke til i mra:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei alle sammen.

Jeg fikk ut 14 egg i dag. Og det er dobbelt så mange som sist. Håper mange blir befruktet. Så nå blir det innsetting på fredag. Fikk også beskjed om å ta graviditets test den 21 mai. Så da får jeg krysse fingrene

Skrevet

Bra der, livk, ikke dårlig ass, da har du nok å velge mellom;)

Senjajente, vet du hvor mange som ble befruktet?

MK73, åssen går det m deg da? er du i form?

Jeg må dessverre vente til lördag med innsettning, de synes at jeg skal bli i bedre form först. er visst litt overstimulert...så det blir langtidsdyrking da. skulle jo egentlig sette inn i dag. litt nedtur, men. det er vel til det beste.

de sa at alle 16 embryoene var ganske fine, men at 7 av dem var helt toppen. så da blir det vel 6 til frysen, tenker jeg. vil bare sette inn ett, for vil absolutt ikke ha tvillinger....iallefall hvis jeg kan unngå det;)

uff, jeg har så ondt, det gjör til og med ondt å puste, om jeg puster litt dypt...så dere skal väre glad dere ikke blir overstimulerte, ikke noe kult.

Skrevet

Nei, det er nok ingen som ønsker å bli overstimulert, skjønner du har det vondt :-( Men du har jo fått mange, fine befruktede egg da!

Sånt sett så er du jo veldig heldig. Jeg var jo superfornøyd med nye rekord og 4 egg gode nok til innsetting eller frys - så skjer det store at frysemaskinen bryter sammen og mine embryo som skulle på frys ble ødelagt. Nå er jeg lei!!! Lei av uflaks.

Ellers har jeg det bra. Litt trett av hormonene, og sliter med å begrense jobbinga (er 40% sykmeldt), men ellers bra. Synes alltid at dagene går saktest i starten, og så er det plutselig testdag. Hvis det går galt så får jeg mensen mest sannsynlig rundt RD12, dvs tirsdag, eller evt de to-tre dagene etter. Vi får se hva som skjer :-)

Håper du snart føler deg bedre, mamma10, og så er det jo supert at det blir innsetting!

Skrevet

Hei, livk!

Så godt å høre at det gikk fint med deg idag. Du må holde oss oppdatert om hvordan det går de neste dagene - dette blir spennende :-)

HVordan føler du deg?

Skrevet

Fikk telefon i går om at 8 av mine 11 egg var befruktet så e kjempe glad.. Ser jo ut som det kan bli fryseforsøk hvis det blir flere forsøk.

Så i mårra kl 10 e det innsett å e litt glad for at det e helg å eg kan slappe av å komme meg litt ovenpå med tankan før eg begynne for fullt på jobb igjen neste uka:-)

E det noen som hold seg i aktivitet i rugetia, eg trene jo normalt på treningssenter, men har de siste uken bare gått masse tura å blir vel å fortsette med det ei uke eller to til før eg ivertfall begynne å sykle litt å styrketrening (egentrening).

E det andre som har hatt sånn sikker magefølelse på at dem blir gravid å korsn det gikk.. Men om 14 daga så veit vi..

spennanes e det no:-)

Eg har gått til healer 3 ganga å det anbefale eg på det sterkeste:-) Va siste gang i går å følge eg hadde veldi utbytte av det.. Viktig å prøve å roe seg ned og ikke stresse så mye.. Uff vi kvinnfolkan har liksom alt å tenke på.....

Håpe virkelig at vi slår alle prosentrekordan denna mnd:-)

Skrevet

hei senjajente

Da skal vi begge inn i morgen. Gleder meg masse. Ringte haugesund i dag (klarte ikke la være). 13 av 14 egg er blitt befrutet i dag ER overlykkelig.

Lykke til i morgen.

Skal du og ta graviditets test den 21 mai?

Skrevet

Wow dette lover jo super bra, senjajente og livk! mange befruktede egg og greier!! da har dere jo nok å ta av;)

MK, jeg krysser alt jeg har for deg, ååååå.....må det gå bra for oss alle!!

jeg har blitt mye bedre i dag! puh, er lettet, var helt vrak i går, men i dag har jeg ikke så mye smerter, og jeg har gått en tur, og jeg har fulgt med min stesönn på trening, til og med, selv om det ble litt slitsomt. jeg glemte jo at jeg ikke skulle löpe eller hoppe, og så måtte vi rekke trikken, og da glemte jeg meg, og sprang litt, og da fikk jeg DRITondt! ble litt bekymra for at jeg hadde gjort noe dumt da, men ette en stund, så ble det bedre igjen.

så i morgen skal jeg ta pröver på sykehuset igjen, og da får vi håpe at jeg er frisk nok til innsett på lördag..;)

Skrevet

Blir nok sikkert å ta en graviditetstest rett før det e gått 14 daga vest det ikke e veldi overbevisanes at eg e gravid eller ikke...

21 mai e en fin dag:-)

I dag for eg heim kl 2 fra jobb og sov heile 3 tima, kjente eg va sliten å ennå litt øm i magen etter uttak.. .Så no e det husvask så eg ikke skal stresse me det i helga.. Godt å ha helga før man begynne på jobb igjen..

Krysse fingran for deg mamma 10 at du får innsett lørdag.. Då e vi fleire som e nært hverandre..

Eg skal dra aleina på innsettt i mra, har sendt mannen på kurs med ei overnatting.. Syns det va greit, han va jo me på uttak som sikkert e det verste..

Og masse lykke til livk for innsett i mra:-)

Skrevet

Godt å høre at du er så mye bedre, mamma10!

Lykke til dere som skal ha innsetting imorgen - det blir spennende å høre fra dere hvordan det går.

Hvem er det forresten som ligger først an i testløypa hos oss? Ser det er flere av dere som planlegger testing 21.mai. Jeg skal ta blodprøve 15.mai, det er på RD 15, så det er ganske sent. Hvis mensen kommer for fullt før det så kan det hende at jeg tester hjemme, men jeg tar uansett ikke noen test før tidligst RD 12, som tilsvarer IKM for meg.

På de fleste forsøkene har jeg fått mensen rundt RD12. En gang kom den ikke før på RD15, og sist gang kom den ikke i det hele tatt :-) Jeg hadde smerter nesten som en vanlig mens helt ihht syklus, men ingen blødning, og testet ikke hjemme i hele tatt. Ventet til jeg fikk svar på blodprøven om ettermiddagen på RD14.

Så nå får vi se. Jeg har hatt litt fornemmelser de siste to-tre dagene som de ihuga symptomleterne ville kalle positive (litt lette mensmurringer innimellom, våknet idag superkvalm, stikker litt i magen innimellom) - men jeg har gjort dette så mange ganger nå at jeg vet at det godt kan være bare hormonene og kroppen som reagerer på dem og det den har gått gjennom de siste ukene.

Så jeg forholder meg så nøytralt avventende positiv som jeg bare kan inntil mensen er her for fullt eller jeg sitter med et positivt testresultat.

Hva med dere andre? Hvordan går det med dere?

Skrevet

Ja da var det avgjort, jeg hadde litt veske i buken, men veldig lite, og formen min er såpass bra, og blodpröven var bra, så da blir det innsett i morgen kl ett! :D

men nå må jeg sove....zzz....kos til dere alle!

(jeg har testdag 22.mai)

Skrevet

Jepp, da var det klart!!! Da er det lille underverket plassert trygt inni der...noested...;)

Det var jo smertefritt, men det var litt vanskelig å finne åpneingen til livmoren, men til slutt gikk det:)

hehe, min mann måtte hjelpe til , han måtte holde den ultralyd-greia, sånn at hun(legen) så hva hun gjorde, hehe, han var så flink:)

jeg tror det er noe de gjör for at mannen skal föle at han er med på det som skjer litt mere;)

han ble iallefall veldig engasjert, og litt rört:)

jeg kjente en merkelig varme akkurat når vesken kom inni livmoren, og så lyste legen på det med en minilommelykt, og da så det ut som om det blinket noe inni der, og min kjäreste bare: "å det ser ut som en stjerne uti universet!"hehe, vi får håpe det blir en stjerne en dag....;)

det var velidg rart etterpå, merkelig å tenke på at det er inni meg...sprött...

i natt fikk jeg noen voldsomme stikkinger i underlivet, det var nesten skummelt. har noen av dere hatt noe sånt? kan det väre at embryoet fester seg, eller hva kan det väre?

senjajente, hvordan har du det, er du i bra form, hvordan föles det for deg?

uff, jeg er så redd for at det ikke skal gå, vil bare så gjerne at det går denne gangen,

forresten, så ble det noen egg til frysen, men de visste ikke helt hvor mange ennå, de skulle bestemme det i dag.

Skrevet

MK73: åååå jeg håper at symptomene du kjenner er the real ones!!!!

(det virker jo nesten sånn?:D

Skrevet

by the way, legen sa at det er rundt rugedag 7 at egget fester seg, for min del vil jo det si i morn! (eller i dag? hvem vet..) =O

Skrevet

Hei mamma 10

Så bra at du har fått satt inn gullegget, eg e no på rugedag 3 og alt føles helt bra.. Glømme liksom av at eg har en spire inni meg, men har ingen store symptoma ennå.. Har vært å sykla ute i fin været i dag og kjenne jo at eg ennå e øm etter uttaket og kjennes ut som eg kanskje har litt menssmerte eller bare øm i magen:-)

Eg skal faktisk ikke ta blodprøve før 27 mai, på rugedag 20 så har eg ikke fått mensen tel då så må eg no være gravid. Men tenkte kanskje å teste før vest det ikke skjer nka.

Går det bra me ruging:-)

Skrevet

shit, ei jente i den svenske chatte-tråden, hun testet 10 dager för testdag, og fikk positiv test!!! tror jaggu jeg og kommer til å tjuv-teste, utålmidig som jeg er.....

leste også at embryoet fester seg dag 6, normalt, så dvs i dag, for min del......oooooh......sprött ass, så da er det vel allerede avgjort for min del?

jeg fant ut at jeg har termin 16.januar, om det blir noe ut av dette her....

Senjajenta!

Höres ut som du koser deg med gullegget ditt du også;)

jeg föler meg mye, mye bedre nå, så deilig. gjör fortsatt litt vondt å tisse, og litt öm i magen, men ellers er jeg superbra:)

i dag har vi gått lang tur i skogen å greier:) er litt oppblåst da,men, har problemer med å kneppe igjen buksesmekken:/

i morgen skla jeg på jobb igjen også:) skal bli sååå deilig å komme igang igjen!:)

MK, hur e leget????

Skrevet

Hej, hej - leget er ganska bra :-)

Idag er det RD10, litt murringer i magen, men fortsatt ingen andre tegn på mensen. Litt uggen innimellom fortsatt.

Jeg er der at tenker jeg at for hver dag som går, så er jeg et steg nærmere, og for hver dag som går uten at mensen kommer så føles det som om sjansene øker. Det er jo rart med det, men det er jo dagesvis siden egget/eggene enten festet seg eller ikke, men det vet vi jo ikke resultatet av enda, så nedtellingen er jo reell for oss selv om det forlengst er avgjort :-) Virkelig forhåpningsfull blir jeg nok ikke før jeg eventuelt skriver torsdag og ikke har fått mensen enda.

I helga har vi vært på overnattingsbesøk til et vennepar som har to gutter, vi har spist og drukket kjempegodt (jeg har koooost meg med fantastisk god eplemost) og kost oss masse. På vei hjem var vi innom et annet vennepar som har en gutt på 5 uker og leverte en gave. Så fikk jeg med meg masse "babystøv" også.

Jeg håper uken vår går superfort og at mensen ikke nærmer seg noen av oss ;-)

Jeg håper også det gikk fint med de som hadde innsetting i helga!

Skrevet

Gode tegn, MK!! I dag er det vel RD 11, så det nærmer seg. Skal du ta test på tors, eller blodprøve?

Jeg har heller ikke fått mens ennå men hatt mens vondt hele helga og så rimelig svart på det hele igår:-( Kommer små brune prikker som ser ut som "støv" som jeg håper er naturlig pga kremen. Blir gal av venting og kjører berg og dalbane mellom håp og realisme (som følge av alle mens symptomer), men generelt ved dårlig mot akkurat nå.

Skrevet

Hei Mia71 og MK73

Skjønner godt hvordan dere har det! Selv er jeg på RD10 i dag, og gale meg tok test (ikke en gang i morgenurin) i dag!! Den var selvfølgelig negativ... Sier til meg selv at det er altfor tidlig å teste nå, så det er derfor det ble negativt, men en spire av tvil er allerede sådd... Men som dere sier, det er altfor tidlig å gi opp!!! Hver dag uten tegn av mens er en seier! Og Mia71: Små brune prikker skal du ikke bekymre deg over, det er vanlig at det kommer slikt sammen med kremen :)

Jeg krysser fingrene for oss alle sammen :)

Skrevet

Jeg hadde innsett av to middels gode egg 2. mai (og uttak 30. april) og tenker å teste i morgen tidlig. Skal teste på sykehusert på onsdag så da regner jeg med at den bør slå ut i morgen om jeg er gravid. Har ikke så veldig høye forhåpninger om at den kommer til å være postitiv, men jeg forsøker å holde håpet oppe. jeg ser litt mørkt på å gå gjennom alt dette én gang til. Vet ikke helt om jeg orker det. Regner med at det forandrer seg hvis det skjer, men nå vil jeg ikke tenke så mye på akkurat det.

Jeg holder dere oppdatert etter eg har tatt testen

Lykke til :-)

Skrevet

Vet ikke om jeg skal tørre å juble enda, men i går på rugedag 9 tok jeg en test som var svakt positiv og i morges var den litt sterkere positiv.....;-) I morgen skal jeg ta blodprøve, så da får jeg vite noe mer sikkert.

Jeg kan nesten ikke tro det etter nesten 5-6 års prøving.

Lykke til dere andre som skal teste i disse dager!

Skrevet

Hei Saline!!

Gratulerer så mye!!! Det var gode nyheter :)

Jeg testet selv i går, men gjorde da midt på dagen, håper det var derfor testen var negativ... :( Testet med Quick Respons, hva brukte du?

Skrevet

Saline!!!!!!!!!! Dette må du ta som sikkert, det står jo på testen, at selv om det er svak strek, så er du gravid!!! Det er bare å GRATULERE!!!!

Dette må väre helt fantastisk for deg!

Jeg vurderer å tjuvteste selv...til helgen eller noe. embryoet er 8 dager gammelt nå da. men er jo på rugedag 4 bare, for hadde jo langtidsdyrkning på det.

Men jeg kommer til å bli ekstremt skuffa hvis jeg ikke blir gravid denne gangen, orker liksom ikke tanken på å gå gjennom alt igjen..

Men på den andre side, blir det positiv test, så kommer jeg til å besvime!

Jeg har gått opp 1 kilo siden i går, uff, håper det ikke betyr at jeg blir dårlig nå, legen sa jeg skulle ringe å si fra hvis jeg gikk opp, for jeg har jo värt overstimulert.

I går jobba jeg igjen også, förste gang siden eggplukk, det var tungt, veldig slitsomt. Jeg jobber jo i et service-yrke, så det er full fart og mye fysiskt. Uff, lurer på hvordan det blir om jeg blir höygravid, og å jobbe i denne jobben, kanskje det blir for töft. da må jeg jo bare sykmelde meg. synd men.

Skrevet

Heia Saline!!!

Var deppers igår for jeg var så nervøs og hadde dårlig magefølelse, så jeg testet igår midt på dagen også (RD11) - gravid!! Tørr ikke helt å tro det og prøver igjen på torsdag morgen, men er lettet og tørr å håpe igjen... Brukte Clearblue.

Lightblue, lest at vi har VELDIG ulikt nivå ndg gravidhormonet som utløser test. Noen kan teste på rugedag 5 og få positivt resultat og andre må vente 14-20 dager før testen slår ut. Om du ikke har fått mens så ser det riktig så bra ut! Krysser fingrer for deg og alle oss andre!!

Skrevet

Hei Mia71

Gratulerer så mye!!! Så moro :)

-Og takk for trøsten, håper du har rett :) Vurderer å reise og kjøpe meg en clearblue test, har hørt at de er mer sensitive, men det beste er vel å vente til jeg EGENTLIG skal teste... Jeg har ikke fått mens nei, er på rugedag 11 i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...