Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei MK73

beklager å ha ikke svart deg har vært så mye jobbing og skole

jeg begynner på nesespray nå til torsdag, gruer og gleder meg.

skal til undersøkelse fredag 1/5 og da har de regnet med utakk uka etter, blir spennene, har så store forventninger og spørsmål, går hele tiden å tenker på om jeg blir gravid, er jo mitt første fosøk, skal ha ICSI

metoden. syntes tiden har gått overaskende fort he he. håper du er klar

for en ny start, unner deg virkelig dette og håper du klarer det denne gangen,

nå skal jeg på jobb uff....

stor klem fra meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei1

Eg og skal i ilden i uke 19. Skal til ultralyd sjekk torsdag 30.04. Satser veeeldig på mandagen etter det.......

Har startet med sprayen i går, men det virker som eg skal spaye så mye lenger enn alle andre?? Frå 28.03 til 30.04, sprøytestart 21.04

Dette blir det andre forsøke for oss

Skrevet

hei! Er litt etter dere, men håper på å slå følge. Jeg skal begynne på spray i 20.04. ul- kontroll 15.05. og da skjer de vel noe uka etter.. Altså uke 21. Det er mitt 1. ivf forsøk.. så jeg vet ikke helt hva jeg går til. Men gleder meg til å komme i gang og håper den sitter på 1.;) Lykke til Alle sammen!!!!

Skrevet

Hei MK73

Jeg skal ikke ha noen ul for å sjekke om jeg er nedregulert jeg. Er det vanlig? Jeg skal bare begynne rett på sprøyter og skal ta ul nå man tror at eggene er modne nok.Uttak blir da tidligst mandag 27. april.

Valgte å si det til sjefen, for ellers hadde jeg ikke fått den roen jeg trengte. Vi er veldig vant med at folk som er sykemeldte er veldig tilgjengelig likevel, og det ønsker jeg ikke å være da jeg skal være sykmeldt den uken jeg har uttak og frem til testing. Tilsammen ca 3 uker.

Blir du sykemeldt?

Skrevet

Hei stripete ullsokk!

Jeg startet med spray 26 mars og skal til kontroll 24 april. Begynner med sprøyter 15 april. Så tror opplegget våres er ganske likt. Du må ha masse lykke til...

Skrevet

Jeg startet med spray 21 mars. Startet med sprøyter 15 april. blir nok innsetting i uke 18. Jeg hører til Haugesund,

Skrevet

Da er jeg endelig i gang med spray...

Men lurer litt på en ting...:

Kan det stemme at jeg skal spraye helt til 29 april før jeg skal starte med sprøyter ??

..synes dette virker veeeldig lenge iforhold til dere andre :-S

Står i papirene fra Ullevål at jeg skal på ul da, men ingenting om at jeg skal starte med sprøyter før den tid...

Skrevet

Det stemmer nok det. Man sprayer ofte lenger på de offentlige klinikkene enn på de private, og så får du påske innimellom også, så de har nok lagt programmet ditt opp slik at det passer inn i tidsskjemaet deres.

I fjor vår hadde jeg mitt siste forsøk på Ullevål, og det var også over påske, og jeg sprayet i 5 uker før sprøytestart...

Skrevet

Så utrolig bra at du har sluttet å røyke! Gratulerer med det!! Alt det andre du gjør er også supert.

Skrevet

Ved første forsøk på Ullevål hadde jeg kontroll for å sjekke at jeg var nedregulert, ved de neste to hadde jeg ikke det.

Ved Aleris har jeg alltid kontroll for å sjekke dette, det er en del av rutinene deres.

Jeg blir nok sykmeldt, men i utgangspunktet bare rundt uttak og innsetting. Sist gang var jeg også 30% sykmeldt frem til test. Jeg har en noe stressende jobb og jobber en del mer enn normal arbeidsuke, så sykmeldingen hjalp meg å begrense antall timer og roe litt ned. Får se etter innsetting om det blir aktuelt denne gangen også.

Skrevet

Heihei, og velkommen :-)

Spennende med første forsøket! Du får si fra om du lurer på noe.

Skrevet

Hei, katta23! Det går fint, det er jo travelt for de fleste :-)

Du har vel begynt på spray nå? Ja, det er kjempespennende, og nytt og ukjent når det er første gang. Men det går nok fint, skal du se! Så satser vi på en hel masse positive graviditetstester i mai!

Tusen takk for omtanken. Joda, jeg er klar som bare det.. Så gjenstår det bare å se hva resultate blir.. men vi håper, ellers hadde vi jo ikke gjort dette, så krevende (og dyrt) som det er.

Skrevet

Hei!

Det vil jo si at du skal gå på kun spray (det er ofte det vi mener når vi snakker om sprayperioden) i litt over tre uker, og det er helt vanlig. På Ullevål der jeg hadde mine offentlige forsøk sprayet man som oftest 3-4 uker før sprøytestart, så det er som sagt normalt. Så reduserer man spraydosen mens man går på sprøytene.

Skrevet

Innlegget var til stripete ullsokk :-)

Skrevet

Selvsagt, ragna79, her er det bare å henge seg på!

Lykke til til deg også :-)

Skrevet

Ja, da er jeg endelig også igang! Wooohoo, forsøk nr.6, her kommer jeg - og denne gangen skal spiren sitte, i hele 9 måneder!

Føles som om det er kjempelenge siden sist jeg hadde forsøk, jeg er virkelig ute av trening (sist forsøk startet i september ifjor). Har rotet masse med sprayinga idag. Skal spraye 7, 12, 17 og 22. Første sprayen gikk fint, så glemte jeg neste, men fikk tatt den halv to. Deretter gikk det helt skeis, og jeg kom først på sprayen rundt halv 12 i natt :-( Så da tok jeg en spray i hvert nesebor og satser på at jeg er flinkere imorgen.

..må finne rutinen bare, så går det fint. Ellers venter jeg bare på bivirkningene, jeg pleier få mye hodepine av sprayen, og det var ekstra ille sist (da begynte jeg med en ny medisin).

Hvordan går det med dere andre?

Skrevet

Du kommer nok fort inn i gamet igjen MK73;-)

Har alarm på mobilen jeg da... så her uler og vibrerer den så gulvet rister 2 ganger i døgnet :-S

Går relativt greit med sprayingen for min del...

Har en del vondt i hodet, og er kvalm i perioder... men kvalmen er nok ingenting i forhold til hvordan det blir hvis spiren sitter, så skal ikke klage :-)

(var innlagt store deler av første svangerskap pga det)

Håper alt går greit med resten av dere!!

Skrevet

Ok..

Blir vel ikke uttak på meg før i slutten av uke 19, begynnelsen av uke 20 en gang på meg da :-/

Bedre sent enn aldri :-)

Får bare følge med på dere mens jeg venter ;-)

Skrevet

Ok, følte bare at alle hadde så korte tider. Men hadde like langt sist gang. Kjenner eg gruer meg litt til dette. Har fått beskjed at dei rekner med at i løpet av desse tre forsøkene skal me ha fått det til. Det var faktisk slik at når eg ringte inn det negative svaret så vart telefondama kjempe overraska at det var negativt. Så eg måtte jo spør kvifor ho sa det, og då fekk eg til svar at det var iallefall 50% sjanse for meg for alt var så bra......

Å då er jo eg kjempe sikker på at det ikkje kommer til å funke, men eg kjenne jo allikevel at håpet er kjempe stort..... Snakk om å vera amivalent hehe

Skrevet

hey! jeg hadde også spraystart 3.april!!!:)

jeg har mitt første forsøk da. og skal i ilden uke 18-19 også:D

da må vi følges på veien ikke sant?;)

Skrevet

ps.jeg er litt heldig da, for har flytta til Stockholm, og her har man jo hele 3 gratisførsøk på ivf!!!:D men så har jeg stått i kø i ett år også da....laaange køer....men nå er det endelig dags!

uff, håper jeg slipper så mye bivirkninger, høres ikke morro ut:C

men jeg har hørt at det skal bli gratis igjen i norge nå også, stemmer det?

jeg har ingen barn fra før da. har skader på eggledere etter infeksjon, så derfor så ble det ivf for meg. gubben er det ingen feil på;)

er jo snart 33år, så kjenner at det må skje noe snart...

Skrevet

Hei, mamma10!

Ja, klart vi skal følges da :-) Så trivelig at du vil være med i gjengen vår!

Ja, du er heldig, men det er jo vi i Norge også. Det er tre tilnærmet gratis forsøk (per barn) her også (for de som blir godkjent for behandling), og det har det vært så lenge jeg har holdt på, dvs siden 2006. Men jeg tror kanskje det var noen år før det da det var full egenbetaling.. Er ikke sikker. Det er jo litt venting her også, men ventelistene er heldigvis kortere nå enn de var da jeg ventet i 2006/2007.

Jeg har heller ingen barn fra før, og er enda eldre enn deg :-) så jeg skjønner godt hva du mener.

Vi snakkes!

Skrevet

Ja, da har jeg faktisk husket all sprayingen idag, så langt - om enn ikke helt på riktig tidspunkt ettersom mobilen gikk tom for strøm inatt og det dermed ikke gikk av noen alarm - og jeg først våket 2 timer etterpå. Men det går fremover!

Hvilke klinikker er det dere hører til, damer? Jeg var på Ullevål før, nå er jeg på Aleris.

Skrevet

Glemmer og sprayen av og til, men husker det som regel innen kort tid. Men hater det å leve slik etter klokken, iallefall over så "lang" tid.

Kjenner eg er maks utålmodig denne gange, tiden går kjeeeeenpe seint. Noko som gjer denne dama maks irritert og sur, og mannen må holde ut med DEN hormonbomba. Var ikkje så hissig sist.

Ser ut til at eg skal treffe kvar einaste høgtid og, sist forsøk startet rundt juletider og dette startet rundt påske.

Slipper og reise til Haugesund denne gangen for å ta UL, det er iallefall herligt!

Skrevet

takk MK73 =D

jaha, det har blitt gratis igjen, så bra da! det var jammen på tide.

hvor lange køer er det i norge da?

er du 73-modell da eller?

ja, jeg håper virkelig at det går bra for oss alle her på tråden....vi fortjener det ass!

men, hvorfor sprayer du mange ganger i døgnet?

jeg sprayer bare morgen og kveld, i hvert begge nesebor, da.

jeg lurer sånn på om det blir mye bivirkninger på meg, sukk...

har dere andre fått mye bivirkninger?

kos til alle;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...