Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, merker dere noen bivirkninger allerede?

jeg merker ikke noe...men det er vel normalt?

er det noen som har samme problem som meg her, som har ødlagte eggledere?

jeg hadde en infeksjon for noen år siden. ellers er alt i tipp-topp stand, og samboer også.

jeg lurer på mine sjanser for å lykkes...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, da vi var på venteliste fikk vi beskjed om 9-11 mnd ventetid på IVF etter at sykehuset hadde godkjent søknaden vår (dvs etter full utredning). Så var vi heldige og kom inn litt tidligere, det ble vel omtrent 8 måneders venting før vi var igang. Nå er det kortere enn det, litt avhengig av klinikk tror jeg det kanskje er helt nede i 3-4 måneder noen steder?... Men det vet andre mye bedre enn meg.

Ja, jeg er 73-modell. Begynte å prøve en stund før jeg var 31, og her er vi nå fortsatt. Ble et langvarig prosjekt, dette. Ved forrige forsøk ble vi endelig gravide, så nå vet vi i alle fall at det går an, og det jo positivt :-)

Da jeg gikk på Synarela sprayet jeg bare 2 ganger om døgnet (det er kanskje den du bruker?). Sist gang og denne gangen bruker jeg Suprecur, og det er 4 ganger om døgnet, men kun i et nesebor om gangen. Jeg har faktisk ikke fått så mye bivirkninger enda, men det er jo fortsatt tidlig. Hadde vært deilig hvis det ble lettere denne gangen!

Skrevet

At du ikke merker noe er helt normalt. Kanskje er det bare at det tar litt tid før bivirkningene kommer, eller kanskje du er blant de heldige

som har ingen eller svært få bivirkninger av sprayen. De finnes de også!

Så bra at du/dere er i topp stand bortsett fra eggelederne! Da er du jo en premiekandidat for IVF, og alderen din er ikke noe problem heller. Sjansene dine avhenger av mange faktorer, og det er nok legene dine best i stand til å svare på. Generelt sett ligger de fleste klinikkene på pluss/minus 30% suksess per forsøk i gjennomsnitt (dvs for alle pasienter/forsøk uavhengig av alder, diagnose etc)

Vi er uforklarlig barnløse. Det vil si at vi er helt i orden begge to - vi blir bare ikke gravide :-( ..men som sagt så har vi nå klart det en gang, og vi skal klare det igjen!

Lykke til, mamma10 :-)

Skrevet

å så bra!!! det høres jo ganske lovende ut:)

vi skal jo til legen på onsdag, så da får vi vel vite litt mer. sist gang fikk vi så liten tid, pga forsinkelser på toget, men nå skal vi få snakket om "alt".

ja det er synarela som jeg går på nå. men jeg får vel være glad for at jeg ikke merker noe. sprøtt å tenke på at vi faktisk kommer i overgangsalderen, ikke sant?

det er jo veldig bra at dere faktisk har blitt gravide før, da vet dere jo at det er lettere å bli det igjen. håper virkelig det går kjempe bra for deg!!

i stockholm er det egentlig 1,5års ventetid, men vi kom inn akkurat når det var en litt kortere tid, dvs 1 år. nå er det visst, 1,5 igjen.

gleder meg til onsdag, da får vi endelig vite litt mere om tidspuntet, osv...

nei, må sove nå, natti natti, alle herlige, blivende mammaer! ;)

Skrevet

Ja, nå virker det som om kropp og sinn er godt igang her :-) Jeg har hatt alarmen på til 07 for spraying, men både og igår har jeg vpknet 30-45 minutter før, utrolig nok. Så da har jeg sprayet, lagt meg igjen, og sluppet å vekke mann og hund - så det er egentlig supert.

Ellers er det foreløpig ikke ille med bivirkninger å spore her... Kan jeg være så utrolig heldig at det blir lettere denne gangen? Våger nesten ikke å tro det, men er på dag 5 med spray idag, så er jo kommet godt igang og ville vanligvis vært ganske dårlig nå.

Ønsker dere alle en fin førpåsketirsdagsettermiddag og -kveld!

Skrevet

Jeg tenkte å henge meg på her. Startet med spray allerede 25 mars, men skal ikke begynne med sprøyten før 22 april. regner med det blir uttak uke 19.

Dette er andre gangen jeg går på medisiner, første gang ble ingen av de 7 eggene mine befruktet så jeg håper det går bedre denne gangen.

Kjekt at vi er flere som skal prøve samtidig.

Skrevet

så deilig at du er i "farta" MK73"=D håper alle bivirkninger holder seg milevis unna;)

jeg er på spraydag 6 i dag, og vi var hos legen i dag, men det viste seg å väre en feilbookning, legen hadde rett og slett booka oss til feil tid! så vi skulle ikke värt der för 22.april. litt kjipt, for trodde jeg skulle få vite masse mer i dag....:C legen var skikkelig lei seg og beklaget veldig, vi slapp selvsagt å betale da. så vi fikk ikke gjort noe i dag, for man må ha sprayet i ca 3 uker for at man skla kunne se noen resultater. sukk.

men iallefall så bekreftet han det at vi har ganske gode sjanser å bli gravide med ivf, i vår situasjon. så det var godt å höre. om bare eggene mine er bra(noe man ikke kan se för etter man har tatt ut eggene), så har vi store sjanser til å lykkes:D

hadde värt göy om det gikk på förste forsök, uff, må väre slitsomt å gå gjennom dette mange ganger....

Skrevet

Heisann, livk, og velkommen til oss!

Ja, vi satser på at du får akkurat passe egg ut, og de blir befruktet og at du får inn ett eller flere gullegg inn, og kanskje på frys :-) Noen ganger skjer det sånne rare ting ifbm forsøkene uten at det nødvendigvis kan forklares. Ved vårt første forsøk hadde vi lav befruktningsrate på tross av fin kvalitet og mengde sæd, senere har det vært bedre - så det er ikke enkle ting legene prøver å styre ifbm disse forsøkene våre.

Jeg har sprayet i 9 dager nå. Fikk mensen idag, helt ihht plan :-) så nå ser jeg frem mot kontroll på torsdag (fikk diskutert meg til kontroll litt tidligere enn vanlig) og håper på å starte på sprøyter ganske raskt etterpå.

Hvordan går det med dere andre damer?

Skrevet

Jeg har sprayet i 12 dager nå.. skal ikke på kontroll før 29 april (er evigheter til *sukk*)

Skulle hatt mensen 7., men den lar vente på seg...

Er ingenting som tyder på at den kommer med det første heller.... (men den bør vel dukke opp snart, eller ? )

Skrevet

Skjønner du synes det er lenge, har vært der jeg også. Kan bare si at du kommer i mål til slutt :-)

Jeg har ved hvert forsøk fått mensen omtrent til vanlig tid, men det er ganske vanlig at den blir noen dager forsinket. Mest sannsynlig dukker den opp i løpet av de neste dagene. Du har jo god tid til å få mensen før du skal starte på sprøyter, og det er det klinikkene følger opp på.

Skrevet

Dette er vel ikke helt bra, skal begynne på sprøter på onsdag men har ikke fått mensen enda... Hva skal jeg gjøre???

Skrevet

Jeg ville ha ringt til klinikken på tirsdag og spurt.

Det kan jo hende at mensen dukker opp før onsdag. Uansett tror jeg at det at mensen ikke kommer ikke nødvendigvis er krise, jeg tror ikke du er den første som kan få den utfordringen. Ikke ta sorgene på forskudd før du snakker med klinikken, det kan godt hende at det ikke er et større problem!

Jeg er ikke helt sikker, men tror det har vært tilfeller av at man har gått videre uten blødningen - ellers så er det vel ikke det verre enn at man må spraye noen dager ekstra. Spør klinikken du!

Skrevet

hei jentene mine!! ;)

å bra å höre at du fikk mensen, mk73, jeg tror vi kjörer ganske synkront, hi hi, jeg fikk også mensen nå, i rute! men jeg kjenner nesten ingen ting, bruker å få mensverk, men kite med det denne gangen. er det normalt? hva m deg, MK?

jeg skal ikke til legen för 22. april da...men syns faktsik det går fort nå, når man har stått i kö i et år, så syns man iallefall at det skjer noe nå, så da kjennes det bedre:)

men jeg skjönner ikke, skal vi får mensen en gang til för befruktningen? det rekker jeg vel ikke? skal jo ha uttak i uke 18 eller 19.

eller må man få mensen for å kunne begynne m spröyten?

for å si det sånn, håper dette er siste gang jeg får mensen, haha, på leeeeenge;) hadde ikke värt meg imot, om dere skjönner hva jeg mener;)

Skrevet

öh...det skulle stå lite, ikke "kite", he he

Skrevet

Syns tiden går sakte, kjenner det. Men alt er iallefall i rute, mensen kom når den skulle. Men det er jo jammen over to uker igjen enda, snakk om snegle fart hehe. Men tiden etter eggene er satt inn kommer sikkert til å gå enda saktere. Syns vi skulle vert i juni jeg:D

Skrevet

er din mensen som vanlig, stripete ullsokk?

min er det. jeg syns legen prata om at den kom til å bli litt annerledes, litt mindre på en måte. nå har jeg fått mensverk også, så alt er som vanlig.

ånei, håper ikke at hormonene ikke virker på meg:/ men det må de vel gjöre?

Skrevet

Hehe, ja, vi skulle ha vært i juni, med spirer i magen alle mann! Det hadde vært noe :-)

Skrevet

Min mens har vært helt normal, det pleier den alltid å være under forsøk. Men det er også vanlig at mensen er litt annerledes enn den pleier å være, så du trenger nok ikke bekymre deg fordi du ikke har smerter, snarere tvert imot ;-)

Helt enig - det er godt å vite at man gjør noe med saken! Det er mye bedre enn all denne ventetiden...

Neida, du skal ikke ha mensen flere ganger. Nå vil sprayingen fremover sørge for at du ikke får EL før du setter EL-sprøyta like før uttak. Man skal i utgangspunktet ha mensen før man begynner med sprøytene, ja, men det er den mensen du har nå - så du er helt i rute.

Skrevet

..som nevnt over så trenger du ikke bekymre deg. Jeg har alltid hatt mensen som normalt, med smerter og det hele, og har alltid blitt nedregulert helt ihht plan.

Skrevet

Slenger meg på her når jeg starta med nesespray 6 april og sprøytestart er 23 april så da krysse eg fingran for at det blir uke 18-19 her også:-)

Mitt første forsøk etter over 2 års prøving, vi har ingen barn fra før så vi er kjempe spent og håper som alle andre at det klaffer på første forsøk..

Jeg tenker litt på sykemelding, noen som har gjort seg tanker på det ved innsetting

Skrevet

Hei stripete ullsokk...

Vi skal på første ultralyd samme dag den 30.04.. Spennende, håper det klaffer for oss begge.. Vi er på første forsøk og har sprayet siden 6 april og merker egentlig ingenting ennå iverfall.. sprøytestrat er 23 april.

Kryss, kryss fingran:-)

Skrevet

Å takk MK73!

Det er så bra at du kan så mye, at du har erfaring. Jeg er jo helt "grönn" på dette her.

Jeg fikk jo smerter likevel da, de var bare litt senere enn normalt. bruker å få smertene innen blödningen, men nå fikk jeg det etter liksom.

nå skjönner jeg , så da har jeg kanskje hatt mensen for siste gang på leeeenge? ja, jeg kan iallefall håpe;)

hadde värt utrolig fint om det gikk på förste forsök;)

jeg snakket med legen her om dagen, og han sa at vi hadde veldig gode sjanser om bare eggene mine var bra, men det vet man jo ikke för selve uttaket er gjort.... han sa også at eggkvaliteten ikke er noe som vi kan påvirke, eggene ble jo til faktisk för vi ble födt, så den er som den er. det eneste vi kan gjöre er å passe på å ikke gjöre den dårlig, dvs, ved å feks röyke, drikke mye, dop, stråling, kemikalier...osv...

så det var jo velidg greit å höre;)

jeg slutta å röyke for 7år siden, så da er jo den grei. hehe.

senjajente: når det gjelder sykemelding, så sa legen min at det ikke var nödvendig. han sa at man kunne jobbe som normalt, med mindre man hadde en ekstremt slitsom/stressende jobb da. da kunne man kanskje be om å få ta det litt roligere en periode, kanskje jobbe litt mindre, eller noe. men man skal forsöke å leve som normalt, for det er det kroppen din er vant til, det er det som er bra. man er jo ikke syk, selv om man er befruktet;) og det er bra for kroppen å röre på seg, holde igang blodomlöpet;)

jeg begynte å spraye 3.april, og skal til kontroll 22.april. betyr det at jeg skla begynne med spröyte da eller? siden du skal begynne 23?

MK73:merker du noe av sprayen? jeg merker ikke noe...så kjedelig...

Skrevet

Hadde bestemt meg for å sykemelde meg, men litt usikker der.. Kanskje greit noen dager. Ser at det er litt forskjellig praksis her inne, noen sykemelder seg fra innsett og til testing.. Må tenke litt å prate me mannen om det.. E så redd eg skal stresse de her dagan og at det skal ødelegge for oss.. Men har egentli ikke en så veldi stresset jobb, men noen daga e plutselig verre enn andre.

Vist du skal på kontroll 22 så e det nok første sprøytedag.. Eg har fått kalender for sprøytedagan så starter 23 april og skal å ta blodprøve og ultralyd ei uke etterpå så blir spennende.. Plutselig så e vi liksom snart i gang.. helt utrulig:-)

Vi må holde kontakt åsså krysse eg fingran for oss alle:-)

Skrevet

Ja, det må vi gjöre, Senjajente:D Så spennende det blir fremover!

Jeg er ganske priviligert i min jobb, for er ass.sjef, og min sjef vet om alt, og hun sier at jeg kan gjöre hva jeg vil ettersom hvordan jeg föler meg. Hun er veldig snill og forståelsefull, heldig der:) også gjör jeg en bra jobb, så hun gjör alt for at jeg skal trives, hehe;)

Å det blir spennende å begynne med spröyter, og skummelt også, uff, håper jeg klarer det, har litt spröyteskrekk...iallefall å ta det på meg selv virker rart og ekkelt. men hva gjör man ikke for å få en liten en,....

jeg skal ta blodpröve 22.april om morgenen, og så dra rett til legen. så da får jeg vel vite om alt går etter planen...

ja det er utrolig, nå går alt veldig fort plutselig, ganske deilig;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...