Mia71 Skrevet 29. april 2009 #126 Skrevet 29. april 2009 5 av mine egg er befruktet og spent på hvordan det ser ut imorgen. Håper på å sette inn to og to på frys, men 2 totalt er vel mer realistisk erfaringsmessig. Men to kan jo også være nok:-) Hvordan har det gått med alle deres egg???
MK73 Skrevet 29. april 2009 Forfatter #127 Skrevet 29. april 2009 Det ble gjort ICSI på 6 av mine, av dem er det 5 som er befruktet. Det ble gjort IVF på de 5 andre, og av dem er det 4 som er befruktet. Så idag sitter vi faktisk igjen med flere befruktede egg enn det vi tidligere har hatt ved uttak, før noen har begynt å falle fra :-) Det hjalp tydeligvis med en hestedose Menopur ;-) Så nå gjenstår det å se hvor mange som faller fra frem mot innsetting, det har pleid å være ganske mange i vårt tilfelle. ..og ja, Mia, to kan være nok i massevis! Er jo mange som blir gravide med ett egg, og da jeg fikk inn to i høst ble jeg gravid med begge to. Blir spennende! Dere andre som hadde uttak igår, hvordan gikk det med befruktningen?
MK73 Skrevet 29. april 2009 Forfatter #128 Skrevet 29. april 2009 Gratulerer med fin egghøsting, Lightblue :-) Egentlig litt godt at det ble innsetting, er det ikke? Så får du i alle fall benyttet sjansen, og kanskje blir det noen på frys i tillegg? Det er jo en eksakt vitenskap det vi driver med, det ser vi jo stadig eksempler på. Synes du er flink som jobber med å glede deg, jeg tror det er viktig, både for deg og spiren. Lykke til til deg også!
MK73 Skrevet 30. april 2009 Forfatter #129 Skrevet 30. april 2009 Da har jeg fått satt inn to fine egg idag, og vi fikk også to på frys - ny rekord for oss :-) Da er det bare å vente og håpe at mensen ikke kommer. Jeg skal ta blodprøve på RD 15. Som oftest får jeg mensen før det når det har gått galt, så vi får se!
Saline Skrevet 30. april 2009 #130 Skrevet 30. april 2009 Så flott! Jeg har vært på uttak i dag og fikk ut 10 egg. Nå er det bare å håpe at de er modne og at de blir befruktet. Gleder meg til å ringe inn i morgen. Hvor lang tid tar innsettingen? Må man beregne tid til hvile etterpå?
Snuqx, gravid Skrevet 30. april 2009 #131 Skrevet 30. april 2009 Da har jeg satt inn ett egg. Det ble tre på frys også, så vi er fornøyd. Når er det bare å vente.
livk (nr.3 på vei) Skrevet 30. april 2009 #132 Skrevet 30. april 2009 hei alle sammen. Så kjekt at det har gått så bra med dere. jeg har vært hos legen i dag og han fant 15 egg, men de var litt små enda, så det blir ikke uttak før på onsdag. Om dere hadde mennene med på innsettingsdagen? Barnehagen er stengt den dagen vi skal ha innsetting og vi ønsker ikke å ha med 4 åringen helt til haugesund. Det blir alt for mange spørsmål. så jeg må nok dra alene. Hvor lang tid tar det på innsettingsdagen?
Mia71 Skrevet 30. april 2009 #133 Skrevet 30. april 2009 Oi, høres veldig bra ut med hele gjengen - hper det fortsetter sånn!! jeg fikk satt in to idag og to på frys, rekord med egg i fryseren hos meg så jeg er happy!! Nå skal det ruges:-)
MammaHåpet Skrevet 30. april 2009 #134 Skrevet 30. april 2009 Hjelp! Jeg var på kontroll i dag, og det er visst 29 egg på gang!!!! Helt sykt mye. det var 12 på mandag, og nå har det blitt 29! men nå er det jo 1.mai, og da er alt stengt, men på lördag skal jeg på sykehuset å ta blodpröve, og da vi de se om jeg skal sette modningsspröyta. jeg skal gå ned litt i dose til dess. og så blir det uttak på mandag. men det er vel ikke bra at det er så mange vel? men legen sa samtidig at det så bra ut også, at hormonverdiene i blodet var normalt osv. jeg tar 150IE hver kveld, hvor mye ta dere? i morgen skal jeg gå ned til 100IE. Det verker i magen, på sidene, helt nedi låra verker det... er det noen som har peiling på hvorfor det har blitt så mange egg? har jeg höy dose ? betyr det at jeg er veldig "fruktbar" egentlig? :/ mange tanker som surrer inne i hodet.... MK73 så spennende og herlig å höre at det gikk bra for deg!!! tenk, np er det gjort, nå er det på gang! og det ser jo veldig fint ut! håper det går strålende denne gangen;)
❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 1. mai 2009 #135 Skrevet 1. mai 2009 Hei, var på kontroll på torsdag. Slimhinnen min var helt perfekt og jeg hadde ca 5 - 8 egg. De var litt små enda så skal til uttak på onsdag og øke dosen fra 150 til 175. Men er litt skuffet, for fem til åtte er vel litt lite, eller? Legen sa det var helt perfekt men føler det er bare noe de sier sånn at jeg ikke skal beskymre meg. Føler at alle får så mangen fler egg. Alt skal jo liksom være normalt med meg men nå begynner jeg å lure på om dette skal bli vanskligere enn hva vi hadde håpet.
Rose69 Skrevet 2. mai 2009 #136 Skrevet 2. mai 2009 MK73, så flott med 2 egg inn! Og 2 på frys ogå da :-)) Krysse krysse!!!
Lykkelig med Maiken Skrevet 3. mai 2009 #137 Skrevet 3. mai 2009 Var på kontroll på torsdag og alt så bra ut så blir uttak tirsdag og innsett samme uke tors, fred eller lørdag.. hadde 10 eggposer og alt såg heldigvis bra ut. Tok siste sprøyte i går og siste spray dag i dag, så skal bli litt godt i mra å ikke tenke på noen hormoner som skal inn i kroppen.. Men gru/glede meg litt til uttak, høre det skal være veldi ondt. Men det e jo verdt det uansett og smerten vare sikkert ikke så lenge.. Har gått til healer to ganger og skal en siste gang dagen etter uttak.. Syns jeg er blitt roligere og håper det holder seg de evig lange 14 dagaene før testing:-) Lykke til alle sammen:-)
MammaHåpet Skrevet 3. mai 2009 #138 Skrevet 3. mai 2009 *önskerbarn*: jeg synes du skal väre fornöyd med dine egg, det betyr ikke at det er dårlig, tvert imot, jeg hörte at mellom8-13egg er det optimale, jeg har ALT for mange, så det betyr ofte at det er dårligere kvalitet, husk: kvalitet og kvantitet er ikke det samme....du har sikkert noen toppen egg, det skulle ikke forundre meg:) Senjajente: så göy, da skal vi ha uttak nesten samme dag, jeg skla på mandag;) uff, ja jeg gruer meg også til de 14 laaaaaaaaaange dagene, uff, ikke morsomt...det blir vel den störste prövelsen,sukk... Jeg har jo veldig mange egg, og var på kontroll i går, på karolinska, her i stockholm, og hun målte störrelsen på ett og ett egg...litt av enjobb! jeg måtte hjelpe henne, så jeg skrev ned alle målene, mens hun målte, hi hi, morro. de störste var 18, et-eller-annet (millimeter?)(noen som vet?) fra 13-18 var de. 15stk på ene siden, og 14stk på andre. Jeg tok blodpröve også, det viste seg at hormonnivået var på vei opp, så da syntes de at vi skulle sette igang på mandag. kl 08. i dag har jeg medisinfri dag, i går kveld kl 2045 tok jeg orvitrelle, eggmodningsspröyten! uff, håper at noen av de er brukbare, selv om det er overproduksjon... i dag gjör det ganske vondt, og jeg kjenner meg rimelig sprengt i magen. orker nesten ikke å gå.. MK73: åssen er formen din? ..
MK73 Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #139 Skrevet 3. mai 2009 Takk for det, Rose. Nå har du kanskje sett i en annen tråd at det utrolig nok gikk galt med de som skulle fryses. Dessverre er det ikke noe å gjøre med det, så jeg ruger for harde livet. Håper og håper :-)
MK73 Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #140 Skrevet 3. mai 2009 Lykke til du også! Hvor er det du går hen som langtidsdyrker embryoene, er det UNN? Spennende det - har dere noen tanker om hva dere ønsker ift innsettingstid? Uttaket oppleves helt forskjellig fra person til person, det er ikke vits i¨å grue seg veldig. Det viktigste er å prøve å slappe av underveis, tenke på målet og huske på at det er veldig fort gjort!
MK73 Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #141 Skrevet 3. mai 2009 Tusen takk, mamma10 :-) Jeg håper vi blir gravide alle sammen!
MK73 Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #142 Skrevet 3. mai 2009 Hei, Saline. Ja, nå har du vel hatt innsetting, så da er det for sent å svare på spørsmålet ditt, beklager det. Håper det gikk bra med deg!
MK73 Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #143 Skrevet 3. mai 2009 Hei, livk. Jeg har nå hatt 6 innsettinger, og har aldri hatt med mannen. Synes ikke det er nødvendig. Han er ikke nødt til å være der, og det er fort gjort og smertefritt. Jeg tror jeg var "inn og ut" på under en time denne gangen (og det har jeg vært hver gang). Det kommer an på hvor mange som eventuelt er før i køen, og så må man ligge litt og slappe av etterpå. Det eneste dere bør ha diskutert på forhånd (siden mannen ikke skal være med) er om dere ønsker to egg inn eller ikke dersom dere får tilbud om dette.
MK73 Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #144 Skrevet 3. mai 2009 Hei, ønskerbarn! Du har ikke noe å være skuffet over. Legen mente nok det han/hun sa. 5-8 egg er helt supert. Det er langtfra slik at alle aldre får så mange flere egg, og hvis du har sett godt etter så ser du også mange egg ikke trenger å bety at man sitter igjen med flere gode befruktede egg på innsettingsdagen. For det er faktisk det antallet som betyr noe! La meg ta meg selv som eksempel, jeg husker sånn noenlunde hvordan de ordinære forsøkene forløp: Forsøk 1: 6 fine egg ut. 3 befruktede. 1 til innsetting, 0 til frys Forsøk 2: 7 fine egg ut. 6 befruktede. 1 til innsetting, 2 til frys (Fryseforsøket kom her, begge eggene overlevde, 2 til innsetting) Forsøk 3: 8 fine egg ut. 7 befruktede. 2 til innsetting, 0 til frys Da var jeg ferdig med de "offentlige" forsøkene, uten så mye som en kjemisk graviditet. I høst hadde jeg første private forsøk. Ved siste UL før uttak hadde jeg bare 3 egg, og var for første gang engstelig for at det ikke skulle bli innsetting. På dagen tok de ut de 3 eggene pluss 4 umodne egg: Forsøk 4: 3 modne og 4 umodne egg ut. 2 av de modne og 3 av de umodne befruktet. 1 av de modne og 1 av de umodne til innsetting, 0 til frys. Og den gangen ble jeg tvillinggravid! Moralen er at det er lite vits i å bekymre seg underveis så lenge det er noen egg som ser OK ut og slimhinnen spiller med på laget. En venninne av meg fikk ut 1 egg (ja, bare ett) i høst, og ble gravid på det. Nå skal hun snart føde :-) Nå har jeg hatt femte ordinære forsøk; Forsøk 5: 11 egg ut. 9 befruktet. 2 til innsetting og 2 til frys (men de mistet vi pga feil med frysemaskin.en på klinikken, dessverre). Så får vi se om det blir noe ut av disse to...
livk (nr.3 på vei) Skrevet 4. mai 2009 #145 Skrevet 4. mai 2009 Takk for svaret. Det var godt å høre at du heller ikke har har hatt med mannen. Skal faktisk ha med meg ei venninne og hennes baby nå, så det blir kjekt. Det blir bare ett egg på meg til innsetng.De legger ikke inn to på første forsøk i haugesund. Slik jrg har forstått det.
Saline Skrevet 4. mai 2009 #146 Skrevet 4. mai 2009 Når jeg hadde innsett tok det max 10-15 minutter. Det var heller ikke satt av tid til noe hvile så det var bare å få på seg klærne og komme seg hjem. Jeg var også forberedt på å bare få inn ett egg ettersom Riksen hadde gitt beskjed om at de ikke satte inn to pga av faren for tvillinger. Pga av middels gode egg fikk jeg likevel satt inn to egg og dette var egentlig ikke noe de spurte om, men bare informerte om at slik ble det.Når bare håper jeg på at iallefall ett blir til en meget etterlengtet baby :-)
MammaHåpet Skrevet 4. mai 2009 #147 Skrevet 4. mai 2009 Nei mannen trenger jo ikke väre med på innsetningen om han ikke kan/vil, det er jo ikke så nöye. tror min skal bli med, men han har jo fri uansett den dagen. Ja, jeg hadde uttak i dag, og det gikk bra, fikk ut alle egga, selv om jeg var rimelig "dopa". det ble litt vondt å ta ut, siden det var så mange. så fikk dobbel dose med smertelindrende, hva det nå var for noe...morfin? så det ble 21 egg utav 29 eggblåser. Håper nok utav de er fine, og blir befruktet nå da... Shit jeg hörte at eggblåsene er så store som 2cm!!! ikke rart man blir litt öm... men selve eggcellen er bare 0,22mm. jeg skal ha innsetting på onsdag da. spennende....=O
KK24 Skrevet 4. mai 2009 #148 Skrevet 4. mai 2009 Hei jenter. var på UL på fredag 1 mai, men noen av eggene var ikke store nok, så måtte øke fra 125IE til 200IE til over helgen, var igjen på UL i dag, da hadde jeg 8 kjempe fine eggeposer som legen sa he he, så skal ha utakk til onsdag og inntak på fredag, gleder oss veldig, men gruer meg litt til utaket... men alt for en liten spire. ønsker dere alle lykke til, måtte alle få det de ønsker seg mest et lite nurk:) klem fra meg
Lykkelig med Maiken Skrevet 5. mai 2009 #149 Skrevet 5. mai 2009 Var på uttak i dag å fikk 11 egg, sæden va bra så no e det bare å vente i spenning til i mra å høre hvor mange som er befruktet. De regnet med at det blir innsett på fredag.. Litt øm i dag ja, men har no stort sett logge på sofaen så skal eg dope meg litt ned når eg skal sove.. I mårra e det healer for tredje og siste gang før innsett.. No e det bare å krysse fingran jente:-)
MammaHåpet Skrevet 5. mai 2009 #150 Skrevet 5. mai 2009 Så herlig å höre, Senjajenta! Bra med god säd, jeg glömte å spörre om den var bra da. Men det er vel toppen med 11egg! Uff jeg har fortsatt vondt i dag, gjör vondt bare jeg rörer litt på meg..er oppblåst og öm og det stikker og alt mulig. Men de ringte i stad, og da sa de at det var 27egg, ikke 21. og at nå var 16 av dem blitt befruktet!!! ja da har vi vel nok å velge mellom håper jeg, hvis kvaliteten er bra da, det vet jeg ikke... det er bare sååå sprött å tenke på at vi nå egentlig har 16 "babyer " på gang...men det holder jo med en da.... vi skla sette inn igjen i morgen, men jeg skla komme litt tidligere og ta pröver, sånn at de kan se om jeg ikke er for syk. da må vi kanskje vente en dag til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå