Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som sagt, tar intet for gitt, men litt jubel inni meg er det...

Kjøp to tester og ta en imorgen m morgenurin og spar den andre til du EGENTLIG skal teste:-) Uansett - ingen mens er bra!! Hører mange får tidl mens når det ikke har gått bra inkl meg selv.

Fy for noen nervepirrende dager!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hurra, hurra, og hurra! Her var det mye gode nyheter! Gratulerer dere som har testet positivt!

Det er bare å nyte det - en strek er en strek (det eneste man evt kan være nervøs for er en kjemisk graviditet, men da skal man jo ha testet ganske tidlig for at det skal være en risiko!) Og dere er gravide!!!

Nå skal lightblue og jeg komme etter, ikke sant? ;-)

Jeg sier også alltid at så lenge mensen ikke er kommet så er det håp, og lightblue, med såpass tidlig test så kan det godt hende at HCG-nivået ditt ikke er høyt nok til å slå ut. Jeg har aldri testet før det som under vanlige omstendigheter ville ha vært IKM, nettopp av den årsaken.

Jeg skulle vanligvis ha fått mensen idag, på RD12 (har en gang før fått den senere, på RD15), men foreløpig er det ingen spor etter den annet enn litt lette murringer av og til og litt "nå kommer mensen snart"-følelse. Men det hadde jeg også da jeg testet positivt sist forsøk. Derfor tenker jeg at det fortsatt er håp, og jeg tar det dag for dag. Hvis mensen ikke kommer så planlegger jeg fortsatt å vente på blodprøveresultatene. Kommer mensen tar jeg nok en test får å være sikker på negativt resultat.

Så fint at dere er gravide, damer! Jeg er lykkelig på deres vegne.

Skrevet

..og BP skal jeg ta på fredag.

Skrevet

Grattis MIA71!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dette er jo helt vanvittig, den ene etter den andre tester positivt!!!

også er det liksom bare hver 4.som blir gravid ved ivf, her har vi jo 100%!!:D

vi kan jo håpe at det fortsetter sånn, hi hi

jeg er på Rd7 nå, har litt sånn mensmurring i magen, men litt annerledes, og mere sentrert på midten liksom....men kanskje bare noe jeg innbiller meg...man vet aldri.

KattisR: hvilke symptomer hadde du?

Shit, dere som har blitt gravide, dere må jo väre sinnsykt glade??!!!!

Jeg hadde blitt helt vill!

Skrevet

Hei mamma10 og dere andre, hvordan går det?

Jeg er på rugedag 13, ingen mens, men heller ikke så mange andre symptomer... Er ikke så veldig optimistisk, ettersom jeg testet midt på dagen på rugedag 10, og testen var negativ... Men prøver å si til meg selv at dersom man tester på rugedag 10 bør man teste i morgenurin... :)

Når er det vanlig å få mens dersom et ferskforsøk går til dundas?

Skrevet

Hei Lightblue!

Uff ja jeg vurderer å teste i morgen tidlig, rugedag 11, men vet at jeg blir skuffa om det blir negativt, selv om det ikke trenger å bety noen ting. men jeg vet også at for mange tar det lengre tid för det vises på testen enn for andre, feks min söster, först en uke etter at hun skulle hatt mensen, så vistes det positivt på testen, innen det, så var det negativt. Så tror ikke du skal ta det sånn, tror det er veldig sjelden det vises så tidlig, og iallefall utpå dagen. Det hörer til sjeldenhetene.

men jeg lurer også veldig på det, når er det man skulle fått mens egentlig? skal man regne utifra ¨når man sist hadde mens eller hva?

Skrevet

Hei Lightblue!

Uff ja jeg vurderer å teste i morgen tidlig, rugedag 11, men vet at jeg blir skuffa om det blir negativt, selv om det ikke trenger å bety noen ting. men jeg vet også at for mange tar det lengre tid för det vises på testen enn for andre, feks min söster, först en uke etter at hun skulle hatt mensen, så vistes det positivt på testen, innen det, så var det negativt. Så tror ikke du skal ta det sånn, tror det er veldig sjelden det vises så tidlig, og iallefall utpå dagen. Det hörer til sjeldenhetene.

men jeg lurer også veldig på det, når er det man skulle fått mens egentlig? skal man regne utifra ¨når man sist hadde mens eller hva?

Skrevet

Hei, begge to!

Man pleier ofte å få mensen på vanlig tidspunkt. I mitt tilfelle blir det slik: Jeg har vanligvis pluss/minus 28 dagers syklus. Dvs jeg får mensen omtrent 14 dager etterEL. Dermed har jeg på tre av fire tidligereordinære forsøk fått mensen på RD12, som er 14 dager etter uttak/EL. En gang har jeg fått den på RD 15, en gang kom den ikke pga jeg var gravid (men hadde menssmerter fra RD11-12, dvs da jeg vanligvis ville ha hatt mensen).

..og denne gangen er jeg idag kommet til RD14, og fortsatt er det ingen mens å spore.

Skrevet

Hei MK73!

Så herlig å høre at du ikke har fått mens! Dette høres jo lovende ut når du under tidligere forsøk som oftest har fått mens på rugedag 12 :)

Jeg har hatt ett ferskforsøk tidligere, og fikk da ikke mens siden jeg var gravid, men mistet i uke 6. Så jeg aner ikke når jeg skulle ha fått mens dersom dette går skeis. Jeg angrer som en hund på at jeg testet midt på dagen på rugedag 10, ellers hadde jeg nok hatt sterkere forhåpninger nå... Tror jeg kommer til å teste både i morgen tidlig, som er rugedag 14, og på lørdag. Wish me luck! :)

Masse lykke til til deg, MK73, og dere andre som skal teste i disse dager :)

Kjenner forrresten at mensmurringene starter nå...huffameg....:/

Skrevet

Ja, vi får se hva som skjer imorgen :-)

Du vet, lightblue, så lenge du ikke har fått typisk mensblødning så er det håp. Da jeg ble gravid så hadde jeg menssmerter i hele perioden jeg skulle ha hatt mensen.

Blir spennende å høre fra deg imorgen!

Skrevet

MK73 og lightblue -

jeg kysser alt jeg har for dere i dag :-) Håper dere kan komme tilbake med gode nyheter i løpet av dagen.

Skrevet

ikke noe bra for meg forelöpig....fikk neg test i dag.....

men er jo 8 dager för jeg egentlig skal teste, så må vel pröve å ikke ta det seriöst. men begynte å gråte likevel.

Skrevet

Uff da, vet hvor vondt det gjør med de negative testene. Men 8 dager før du egentlig skal teste var jo veldig tidlig. Så tror du bare må prøve å glemme denne testen og tenke positivt. Posetive tanker er viktig, dette går så fint skal du se.....

Skrevet

Tusen takk, Saline - det hjalp i alle fall i mitt tilfelle! For, hurra, jeg er gravid :-) Føler meg utrolig heldig akkurat nå, og vil at dere også skal få føle det slik i løpet av den neste uken!

Lightblue, hvordan går det med deg?

Mamma10: Uff, det var kjipt.. Men det er jo lenge til testdag. Hvilken RD er du på idag da? Dette kan jo fortsatt gå rette veien. Det er fortsatt håp så lenge mensen ikke viser seg!

Skrevet

GRATTIS MK73!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ÅÅÅÅÅÅÅ DU AV ALLE FORTJENER DETTE SÅ INNMARI!!!!!!

SÅÅÅÅÅÅ GLAD FOR DIN SKYLD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men egentlig så vet jeg ikke helt hvilken rugedag jeg er på, hvordan regner jeg ut det når jeg har langtidsdyrket embryoene? jeg satte det jo inn igjen på sist lördag, dvs 7 dager siden. hvilken rugedag er jeg egentlig på da? da var jo embryoet 5 dager gammelt. dvs nå er det det 11 dager gammelt. Hvordan regner jeg ut dette?

igjen, Gratulerer, MK:D

Skrevet

nei, vent, 12 dager må det jo bli....

ja, jeg fikk stryk i matte....

Skrevet

ja, men, MK, betyr det at jeg skal ha mensen(gud forby!) mandag da, den 18, når jeg hadde uttak mandag den 4?

jeg tok den testpinnen som jeg fikk med fra legen. Men det var ikke clearblue. er det sånn atte med clearblue, så kan man få riktig resultat mye tidligere?

Skrevet

Hei MK73++ :)

Fantastisk å høre at du er gravid!!! Det har du virkelig fortjent!

Det gikk til skogen med meg, men nå orker jeg ikke å deppe over det, jeg gleder meg på dine vegne! Ha en super helg!!! :)

Skrevet

Å..kjäre lightblue, så trist å höre...uff, jeg föler veldig med deg nå, det skal du vite. Men du fikk mensen eller, etter som jeg forstår?

ja det er helt for jävlig egentlig, når det blir sånn....jeg håper fortsatt på det beste, men vil väre forberedt på det värste. om det blir negativt resultat for meg, så skal jeg ta meg ei skikkelig rotblöyte, iallefall , det er da noe positivt....eh...

Jeg snakka med ei venninne i stad, og vet dere, hun testet ikke positivt för EN uke ETTER forventet mens!!! i dag har hun en nyfödt gutt:)

Da finns det fortsatt håp.....

MK, det er vel jubel og glede hos dere i kveld, julaften og bursdag på en gang, eller sikkert ennå bedre;) nyyyyyyyyyyt det! puss

Skrevet

hei mamma10

Jeg testet i dag tidlig, på dag 14. De siste dagene har jeg ikke kjent noe i det hele tatt, så jeg hadde egentlig mistet håpet... Jeg testet altså negativt, fikk rett etterpå vondt i magen og deretter mens. -så da sparer jeg den siste testen til en annen anledning, hadde nemlig tenkt å bruke den i morgen...

Ja det er fortsatt håp så lenge man ikke har fått mens, men med negativ test OG mens får man nok bare innse at slaget er tapt... Jeg er litt deppa ja, mest fordi jeg er 39 år og ikke har all verdens tid på meg til å prøve videre... Men nok om det, jeg gleder meg vanvittig på MK73's vegne!!!!! :) :) :)

Lykke til videre med ruging og testing, mamma10!

Skrevet

lightblue...jeg föler virkelig med deg. ikke lett å si noe, men er lei meg på dine vegne.

Skrevet

Hei, mamma10!

Det betyr at du hadde uttak på mandagen?

Tja, da er du i utgangspunktet på RD 6 idag, men siden du har langtidsdyrket eggene så blir det jo annerledes. Som du sier er embryoet 11 dager gammelt, og hvis du hadde hatt innsett til det mer vanlige tidspunktet (som er to dager etter uttaket) så ville du har vært på RD 9 idag - og det er tidlig å teste, altså. Så lenge du ikke får mensen så er det absolutt gode muligheter for at du bare testet for tidlig - så ikke gi opp enda!!

Skrevet

Æsj, æsj, æsj - det var noe dritt, lightblue! Jeg hadde håpet sånn for deg denne gangen.

Du får gi deg litt tid til å være sint eller trist eller skuffet eller oppgitt og så løfte blikket igjen etterhvert.

Tusen takk for at du klarer å glede deg på mine vegne likevel - det står det respekt av! Klem til deg.

Skrevet

Hehe, det er vel bare seks dager siden lørdag enda, så du hadde nok rett da du sa 11 dager ;-)

Skrevet

Hvis du vanligvis har syklus på ca 28 dager, og får mensen ca 14 dager etter EL (dvs at lutealfasen din er 14 dager) så kan du godt vente mensen på mandag - men du skal jo ikke få den, for du skal jo være gravid!

Noen opplever også at mensen kommer litt senere enn vanlig, det henger nok sammen med alt det som har skjedd i kroppen de siste ukene (medisinene vi tar etter innsetting ved ordinære forsøk kjennetegnes ikke ved at de utsetter mensen, slik som fryseforsøk-medisiner kan gjøre).

Tja, det er vel noe med at Clearblue kan vise om man er gravid inntil 4 dager før IKM (ventet mens) - men det gjelder bare en viss prosentandel av kvinner (som øker for hver dag man kommer nærmere mensen), for det avhenger selvsagt av at man har utviklet nok HCG når testen tas.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...