Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei alle.

Nå har jeg tatt sprøyte i 4 dager og jeg kjenner at nervene begynner å komme. Ønsker virkelig at det blir barn denne gangen, fikk jo ingen befruktede egg i januar, så dette er min 2 hormonkur på 4-5 måneder.

Synes det er så kjekt å lese om dere. Ønsker dere alle sammen lykke til, håper vi alle få januarbarn.

Ønsker alle med uttak til uken Lykke til!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, livk. Ja, her skal det bli mange januarbarn :-)

Jeg har nettopp tatt min siste dose nesespray ifbm dette forsøket, DET er jammen deilig! Ikveld blir det EL-sprøyte, og så blir det en fin, medisinfri dag imorgen. Skal møte opp til uttak tirsdag 09.15.

Har ellers hatt det litt tøft de siste dagene pga at min mor ble sendt først med ambulanse til et sykehus og så videre med luftambulanse til et annet på torsdag. De trodde hun hadde et stort infarkt, men det viser seg heldigvis at det ikke var riktig. De jobber med å finne ut hva som var årsaken, og det tar tid.Dette skjer på en helt annen kant av landet, og midt oppi min UL-kontroll, uttak etc - så det har ikke vært bare bare (og ettersom vi mistet min far for mange år siden er det bare oss to og min bror, så det gjør ikke saken bedre heller).

Men hvordan går det med dere andre? Lightblue, skal du ha uttak like over helga?

Skrevet

Hei MK73!

Leit å høre om moren din, opplevde nesten det samme med min mor for et års tid siden. Det gikk veldig bra og hun har ikke merket noe nevneverdig siden, så det går helt sikkert bra med moren din :) Uansett veldig slitsomt når du er midt oppe i et forsøk.

Jeg skal antagelig ha uttak på onsdag, men er ikke sikker på om det blir innsett... Slimhinna mi er foreløpig for tynn, så jeg er skikkelig deppa nå... Skal på ny ul i morgen... Har spurt om blodfortynnende eller noe annet som kan hjelpe, men det er visst ikke noe de kan gi som gir bevist effekt. har du forsøkt blodfortynnende noen gang du, MK73? Når gis det i prossessen, og hvor lenge tar man det?

Skrevet

Å tenk at du skal ta uttak allerede, MK73:)

så fantastisk!

jeg håper og tror det går bra for deg denne gangen...;)

håper at det går bedre med mora di, at alt stabiliserer seg, og at det ikke blir noe alvorlig. typisk at alt skjer på en gang...

lurer på hvor mange ganger jeg må pröve...uff..ikke göy m all denne uvissheten.....

lightblue, må slimhinna väre tjukk? hva er det som påvirker dette?

er det nå onsdag du skal ha uttak, eller neste? jeg skal ha uttak i nest uke, i begnnelsen noen gang, trodde legen.

er på 5.spröytedag nå da....har dere noen bivirkninger av spröyta? jeg merker ikke noe forelöpig,....er så lettet for at det går så greit å ta den:)

i morgen skal jeg dra i vei å ta blodpröve kl 0730, og deretter rett på kontroll. sukk, töft at det skal väre så himmla tidlig! må dere også ta blodpröver så tidlig?

Skrevet

Hei mamma10

Slimhinnen må være minst 7 mm i tverrsnitt ved innsett, min er bare 5 mm. Hva som påvirker tykkelsen er litt uvisst, men utskrapning kan påvirke den. Normalt vil slimhinnen reagere på stimuleringen man får under et prøverørsforsøk slik at den oppnår ønsket tykkelse. Jeg er litt "unormal" i så måte, ser det ut til. Jeg skal på ny ul i morgen, men legene mente at jeg skulle ha uttak førstkommende onsdag.

Så fint at du ikke merker bivirkninger! Jeg har heller ikke merket noe særlig, bare veldig sliten. Hvorfor må du ta blodprøve? Jeg har aldri gjort det under forsøk, bare ul etter ca 10 dager med sprøyter.

Skrevet

Heisan.

Takk for gode ord :-) Joda, jeg må jo satse på at alt går fint med mamma, men i tillegg så vil jeg veldig gjerne at de skal finne årsaken til at hun ble dårlig, for sånt skjer jo ikke uten grunn. Vi får se.

Trist med slimhinna di.. På akkurat det punktet har jeg vært heldig, slimhinna mi har utviklet seg helt som den skal på alle forsøkene. Jeg har ikke hørt om at blodfortynnende kan hjelpe ift å bygge opp slimhinna, det har mest vært brukt for å sikre god blodsirkulasjon i slimhinna etter innsetting, slik at det skal være større sannsynlighet for at egget fester seg og spiren blir på plass i stedet for at det blir en SA.

Jeg har aldri prøvd det, men tenkte jeg kanskje kunne nevne det denne gangen. På den annen side tror jeg at jeg kanskje er for sent ute, for det er mange av de som tar det som tar det fra tidligere i forsøket - ikke bare fra innsetting, og det er jo logisk nok. Ellers så har jeg jo heller ingen andre indikasjoner på at jeg skulle trenger det, annet enn at det tok 5 innsettinger før jeg ble gravid, og da gikk det jo galt selv om sannsynligheten for det var ganske lav på det sene tidspunktet. De som tar det fortsetter med det et godt stykke inn i en evt graviditet, tror jeg, ut 1.tri eller lenger.

Har du hatt noen problemer med slimhinna før?

Skrevet

Innlegget var til Lightblue. Den kan jo vokse til i løpet av de neste dagene, vi får håpe på det! Ellers så kan du jo få egg på frys som kan settes inn senere dersom den ikke blir tykk nok i denne omgang. Uff, jeg skjønner at dette er kjipt - men du får gjøre det du kan for å håpe på det beste inntil det motsatte er bevist :-)

Skrevet

Hei, mamma10. Takk for medfølelsen :-)

Du har fått gode svar fra Lightblue. Det er mye uvisshet, ja, men det lærer man seg ganske godt til å håndtere. Jeg håper likevel at du slipper det, dvs at det lykkes for deg allerede nå!

Jeg hadde ikke noen særlige bivirkninger av sprøytene, kun litt tretthet, ømhet og oppblåsthet i buken etter en ukes tid (det kommer jo av at eggestokkene forstørres etc). Det er sprayen som er problematisk for meg.

Blodprøver har jeg heller ikke pleid å ta under stimuleringen, tror ikke det er vanlig her til lands. Lykke til med blodprøve og UL imorgen!

Skrevet

Jeg har også tatt jevnlige blodprøver etter at jeg starter på nesespray. I morgen blir det tredje blodprøve og andre UL. Jeg har ikke hørt noe om tykkelsen på slimhinnen så det skal jeg spørre om i morgen. Håper på uttak onsdag... :-) Hvor lang tid tar det fra uttak til innsett?

Lykke til jenter. Det blir en spennende uke!!

Skrevet

Vanligvis går det to dager fra uttak til innsetting. Unntaket er i de tilfellene der man langtidsdyrker eggene, og setter inn en blastocyst (det tar oftest rundt 5 dager, tror jeg, men jeg er ikke helt sikker). Det er ikke vanlig å gjøre det ved første forsøk.

Du er da mest sannsynlig på en klinikk som gjør innsettinger på 1.mai?

Lykke til med ny blodprøve og UL.

Skrevet

Hello alle sammen:)

Ja her går det fort i svingene!

Selv var jeg å såg på eggproduksjonen min, og det var blitt 12 eggblåser allerede! Så legen var veldig fornöyd:) blodpröven var også super. alt var toppen:) så da skal jeg bare fortsette med samme doseringen på spröyta. (spröytedag 7 nå)

Men jeg ble dritdårlig når jeg skulle ta blodpröven denne gangen, jeg besvimte! etterpå spydde jeg 3 ganger! fatte ikke, har ike reagert så sterkt på blodpröver för! synes det er litt ekkelt med blod, men har aldri skjedd sånn för ved blodpröve. kan det väre hormonene som gjör meg så overfölsom? noen som har noen ide?

på torsdag skal jeg tilbake å ta blodpröve igjen...uff,,,..gruer meg:C

Skrevet

spröytedag 6, mente jeg.

ps.takk for intressant info lightblue!

men tar ikke dere blodpröver?

det var andre gangen jeg tok det nå i dag. tok sist onsdag også.

kanskje det er forskjell på norge og sverige der? jeg bor jo i stockholm;)

uff, blir man veldig oppblåst og får man veldig vondt på slutten ved uttak og innsetning?

Skrevet

MK73: vet du noe mer om når du skal ha uttak?

legen min sier jeg får vite det i slutten av denne uka.

Skrevet

Heisan, mamma10 :-)

Joda, jeg møter opp til uttak imorgen kl.09.15.

Spennende for deg å høre når du skal til pers også!

Skrevet

Nei, jeg har aldri tatt blodprøver underveis i forsøket, verken på offentlig eller privat klinikk. Jeg vet det er noen som gjør det for å sjekke man er nedregulert før man starter på sprøytene (tror det er derfor), men jeg har aldri gjort det.

Kanskje det er noen som har en spesiell historikk eller diagnose som tar blodprøve?.. Jeg vet faktisk ikke - du kan jo spørre om grunnen neste gang du er der :-)

Skrevet

Du skal ikke se bort ifra at du ble mer sensitiv pga hormonene.. De har forskjellig effekt på oss alle, og ditt tilfelle ville i så fall ikke være det rareste jeg har hørt om :-)

Høres ikke noe gøy ut, stakkar. Jeg er heldig og har aldri hatt noen sånne problemer med prøver.

Skrevet

Hva allerede, nå i dag, MK73??!! om typ en time!!!

wowowowow såååå spennende!!!!!!!!!

men vi begynte jo på spray samtidig, hvorfor får du begynne ca en uke för meg da??:/ jeg fatter ikke dette her opplegget.....

vel, lykke til, baby, go girl!!!

hm ja det kanskje er forskjell på sverige og norge, eller noe, for alle de som er på den klinikken min går å tar blodpröver först på sykehuset rett ved siden av....iallefall, så ser jeg at de er der först, også ser jeg dem på klinikken etterpå. men skal spörre om det på torsdag. skulle önske jeg kunne slippe...sukk....

jeg tror ikke jeg har så spesiell historie, er jo bare at jeg har defekte eggledere. ellers er jo alle pröver og verdier normalt og bra får jeg höre hele tiden. så synes det er merkelig om det er derfor jeg tar pröver?

min sambo kan kanskje bli med meg neste gang, så får han kjöre bil, da blir det ikke så slitsomt, om jeg skulle bli dårlig, og ta toget, som jeg måtte nå, uff....

spent på å höre fra deg, i kveld, MK73!!:)

Skrevet

Når man går privat i Norge så kan man oftest få lov til å gå kortere tid på spray enn ved de offentlige klinikkene. Da jeg gikk på Ullevål gikk jeg alltid 3-4 uker (og en gang enda lenger, pga påske) på spray før sprøytestart. Dette er mest for å få tidsskjemaet til klinikken til å gå opp samt kunne ta imot flere pasienter til enhver tid, tror jeg.

Ved privatklinikken jeg går til nå sier de at man må minimum gå på spray i 2 uker. Jeg har så mye bivirkninger med sprayen og har vanligvis blitt fint nedregulert, så jeg ba fint om å få en tidligere time til kontroll. Jeg var på kontroll på dag 14 (av sprayingen) og fikk begynne på sprøyter den kvelden :-) Så da ble det rundt 5 dager kortere spraytid på meg, og det er jammen godt!

Ellers har jeg jo vært til uttak idag. Det gikk fint, fikk faktisk ut rekordantall egg til meg å være - hele 11 stykker! Det vil bli brukt ICSI på 6 av dem og IVF på de andre 5. Sist funket det fint å dele dem opp slik, og til slutt fikk jeg inn et ICSI-egg og et IVF-egg, og begge ble jo til en liten spire :-)

Nå venter jeg spent på telefonen imorgen om hvor mange som er befruktet og så på torsdag hvor mange som er gode nok til innsetting og evt frys. Hadde vært fint å få noen på frys, men det viktigste er at jeg får inn 1-2 flotte egg på torsdag.

Ha en fortsatt fin uke, og fortell hvordan det går med deg!

Hvordan er det med de andre damene?

Skrevet

Oi, 11 egg var jammen bra! Store sjanser for både fine egg å sette inn og frys!! Jeg fikk ut 8 idag og fornøyd med det, men stort sett har det bare vært to egg å sette inn - men det er godt nok om dette er tilfelle denne gangen også:-) vet ikke om de prøver ICSI eller IVF. Spennende dager og uker fremover.

Lykke til alle sammen!!

Skrevet

Hei, MK73

for et fantastisk egg-resultat! Nå krysser jeg fingrene for at mange blir befruktet og er av toppkvalitet! Det er din tur nå! :-)

Klem fra

Skrevet

JEg fikk ut 19 egg i dag. SKikkelig spent nåå

Skrevet

Hei, Mia.

Så bra at det fikk fint med deg idag også. Ja, 11 egg er mye for meg, før har jeg hatt 6, 8, 7 og 7, tror jeg, og siste gangen jeg hadde 7 var 4 av dem umodne. Så det blir spennende å høre om befruktning imorgen.

Jeg har hatt 4 uttak før dette, og har bare fått egg på frys en gang før, så det forventer jeg egentlig ikke denne gangen heller.

Har dere hatt ICSI eller IVF før?

Skrevet

Hei, Sarah :-)

Tusen takk skal du ha! Godt å ha deg i heiagjengen, det varmer.

Skrevet

Hei, Snuqx!

Så flott! Håper du ikke er overstimulert, men det trenger du aldeles ikke være,altså. Du får holde oss oppdatert om hvordan det går de neste dagene.

Skrevet

Hei MK73 og dere andre :)

Moro å høre at dere har fått ut mange egg, og antagelig gullegg alle sammen :)

Har hatt utttak i dag og fikk ut 11 egg. Det ble besluttet at det blir innsett, selv om slimhinnen er litt tynn, bare 6,3 mm. :)

Jeg er litt lettet, men samtidig murrer det i bakhodet at det ble innsett ved et nødskrik, ettersom slimhinnen er tynnere enn man egentlig har satt som grense... Men jeg prøver så godt jeg kan å legge bekymringen til side og bare glede meg!

Svaret på spørsmålet ditt er ja, MK73, tynne slimhinner er et problem for meg, man tror det er grunnen til at jeg sliter med å bli gravid. Blir spennende dager nå, håper alle blir befruktet :) :)

Lykke til alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...