MK73 Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 Er det noen flere enn meg? Jeg skal igang med sjette forsøk i palmehelga, dvs spraystart 3.april. Så blir det innsetting enten i uke 18 eller 19, avhengig av hvordan kroppen henger med. Er det noen som vil følges? Heng dere på her etterhvert, da :-)
Saline Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 Jeg skal igang med spraystart 29. mars og uttak/innsett i uke 18. Endelig! Dette er vårt første forsøk og vi har stått på venteliste siden oktober. Synes det begynner å haste ettersom jeg blir 37 i år. Vi har en datter på 7 år, men har ikke lykkes med å bli gravid med nr to. Jeg både gleder og gruer meg. Fikk så store bivirkninger på pergo så jeg stålsetter meg for nye påkjenninger...... Gleder meg til å følge deg i tiden fremover.
Mia71 Skrevet 17. mars 2009 #3 Skrevet 17. mars 2009 Hei jenter! Jeg starter med spray 31 mars. Har en gutt på 15 mnd fra før som vi fikk til på tredje forsøk hos Hausken. Nå krysser jeg fingre for at det går på første forsøk denne gangen!
MK73 Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. mars 2009 Hei, begge to. Så fint at vi blir en liten gjeng :-) Litt godt å ha noen å diskutere med som opplever det samme som man gjør selv omtrent på samme tid. Ser at det er ingen av oss tre som er ungfoler, men vi skal gjøre det vi kan for å trekke opp gjennomsnittsalderen på graviditet ;-) Jeg gleder meg faktisk til å starte opp igjen, til tross for at jeg får fæle bivirkninger av sprayen.
Sarah70-har 2 gull Skrevet 18. mars 2009 #5 Skrevet 18. mars 2009 Vil bare ønske deg lykke til med neste forsøk, MK73. Leste nettopp at man er mest fertil om våren så det lover godt. Om etpar måneder skal vi skåle i eplesaft inne på 1. tri! :-D
Mia71 Skrevet 18. mars 2009 #6 Skrevet 18. mars 2009 Kult at vi er fler i samme fase. Av og til er det deilig å lette på trykket ift ventingen, spenningen og evt. Ja, håper vi skåler i saft i løpet av våren:-) Lukke til alle sammen!
Astra71 - tvillingmor Skrevet 18. mars 2009 #7 Skrevet 18. mars 2009 Hei MK73! Vil bare ønske deg og følgevennene dine lykke til med forsøket! Jeg tror du kommer til å lykkes denne gangen - føler det på meg Jeg skal følge dere fra sidelinja og krysse fingrene! Klem fra meg
Håpefull,j04,2SA,negIVF&ICSI Skrevet 18. mars 2009 #8 Skrevet 18. mars 2009 Hei :-) Spraystart 31 mars her... 1. forsøk... Fikk en datter på "den gode gamle måten" i okt 04, men nestemann har latt vente på seg :-/ Hvor holder dere til? Selv hører jeg til på Ullevål...
MK73 Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 18. mars 2009 Tusen takk, Astra71. Jeg følger med på deg også, og ønsker inderlig at du skal lykkes denne gangen. Som jeg sa, så skal vi gå gravide sammen til sommeren :-) Jeg tenker at mens man er i forsøk må man gjøre det man kan for å holde motet oppe, ellers blir det nytteløst. Jeg hadde i alle fall ikke kommet gjennom det enkelte forsøket uten å i alle fall prøve å unngå det negative - jeg tenker at et forsiktig avventende, realistisk optimistisk og nøytralt ståsted er fint... Det er i alle fall for det meste oppnåelig for meg. Lykke til :-)
MK73 Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 18. mars 2009 Tusen takk for det, Sarah70! Jeg er SÅ med på den avtalen om eplesaftskål :-) Jeg skal gjøre det jeg kan. Følger med på deg også!
MK73 Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #11 Skrevet 18. mars 2009 Hei,og velkommen til oss som er i "oppgiringsfasen" ;-) Spennende med første forsøk for deg! Du må bare spørre om du lurer på noe, smått eller stort, viktig eller irrelevant - det er bare å kaste det ut her til oss. Den kollektive erfaringen inne på dette forumet er ganske omfattende, og det er mange fine, kloke og søte damer her. Jeg har hatt mine offentlige forsøk på Ullevål. Nå skal jeg igang med andre forsøk hos Aleris.
Håpefull,j04,2SA,negIVF&ICSI Skrevet 18. mars 2009 #12 Skrevet 18. mars 2009 Takk for det MK73 (minus2) Fikk reseptene i posten i dag.. Må innrømme at det hele er litt smågresk enda - men det kommer seg vel etterhvert ;-)
Saline Skrevet 19. mars 2009 #13 Skrevet 19. mars 2009 Det er godt at vi er flere som kan følge hverandre gjennom denne tiden. Jeg har ikke fortalt om dette til så mange så jeg har ikke noen å prate med. Orker ikke å få konstante spørsmål om hvordan det går, når jeg har nok med å takle min egen skuffelse. Kjenner også at det kan være litt slitsomt å forholde meg til gravide og venner som nylig har fått barn. Jeg føler iallefall at jeg gjør hva jeg kan for å forberede meg til førsøk; har begynt å trene min 4 ganger pr uke, sluttet å røyke(!!), spiser kjempesunt og tar tran+folat. Det skal iallefall ikke stå på meg... :-)
lightblue Skrevet 19. mars 2009 #14 Skrevet 19. mars 2009 Hei MK73 og alle dere andre Jeg vil henge på Jeg begynner på spray 30. mars, og skal ha uttak uke 18. (Så sant alt går som jeg håper ) Jeg skal denne gangen bruke Puregon, forrige gang brukte jeg Gonal. Noen flere som skal bruke Puregon? Hvilken dose har dere? Lykke til alle sammen!
Håpefull,j04,2SA,negIVF&ICSI Skrevet 19. mars 2009 #15 Skrevet 19. mars 2009 Saline: så flink du er som har stumpet røyken!! Litt misunnelig på hvor mye du får trent her og kjenner jeg;-) selv får jeg unna minst 2 økter + en del turer men hunden ila uken. Bedre enn ingenting!! Lightblue (og dere andre ;-) ) Hva er egentlig forskjellen på Puregon og Gonal? Skal selv bruke Gonal (900IE - er ikke dette innmari stor dose) )
lightblue Skrevet 22. mars 2009 #16 Skrevet 22. mars 2009 Hei "3år - 2SA..." Det er visst ingen forskjell på Puregon og Gonal. Jeg skal denne gangen bruken Puregon 125 ie, og får da Puregon fordi det ikke er mulig å måle til 125 ie på Gonal-sprøyten. (Brukte Gonal forrige gang). Synes 900 ie høres ut som en veldig stor dose ja. Pleier du å få ut få egg? Har forstått det slik at det gis store doser dersom man normalt får ut få egg. Jeg fikk ut 20 egg sist med 150ie Gonal, endel var umodne, derfor får jeg 125 ie nå. Sender med dette innlegget tråden oppover igjen
MK73 Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #17 Skrevet 22. mars 2009 Heisan! Beklager hvis jeg blander meg her nå, men er du sikker på at det er dosen din som er 900IE? Det er ikke pennen/beholderen du skal bruke som er på 900IE - en slik: INJEKSJONSVÆSKE, oppløsning 900 IE/1,5 ml (66 μg/1,5 ml): Hver ferdigfylt penn inneh.: Follitropin alfa (r-hFSH) 900 IE... (Medisinene finnes jo i forskjellige beholderstørrelser, og kanskje også i forskjellige konsentrasjoner?...) I så fall skal du nok ha en mindre dose. Hvis du har tallet 900IE fra resepten, så er det nok dette som stemmer. ...men hvis tallet kommer fra en huskeliste/oppskrift fra klinikken at du skal ha 900IE per injeksjon/dag, så er det dosen din, men jeg har aldri hørt om noen som får en slik dose. Det er virkelig kjempemye!
Håpefull,j04,2SA,negIVF&ICSI Skrevet 27. mars 2009 #18 Skrevet 27. mars 2009 Hei , 3år - 2SA min tur nå? her... Byttet nick - fant ut at det var på tide med et som var litt mer lystbetont:-) 900IE fikk jeg fra resepten ja, så kan nok se ut til at hodet mitt ikke tenkte så veldig mye lenger enn nesetippen før fingrene gikk løs på tastaturet *flau* Men; skal ha 4 stk da.. så det blir vel en relativt stor dose likevel.. (?) Har ikke fått noen huskeliste/ oppskrivt fra Ullevål enda... får kanskje dette når jeg skal dit mot slutten av april?
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 27. mars 2009 #19 Skrevet 27. mars 2009 Jeg skal sannsynligvis ha innsett i uke 20, så det hadde vært moro å slå følge med dere, selv om jeg er en uke eller to etterpå! Skal begynne med Synarel nesespray 13.april etter et mislykket forsøk nå i mars.
MK73 Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #20 Skrevet 27. mars 2009 Heisan, ja - det var fint nick! Du skal ikke være flau :-) Sånne kortslutninger har vi mange av her inne, dessuten så er det særdeles fort gjort. Jeg pleier å si at det finnes ikke dumme spørsmål (men av og til finnes det dumme svar, da). Huskelisten mener jeg å huske at jeg pleide å få ved oppstarten av det enkelte forsøket, så du får den nok enten i posten eller når du skal dit i april - uansett får du den før du begynner med sprøytene, og det er det som betyr noe. Nå er det bare en uke til jeg skal igang med sprayen. Når starter du? Hvordan ligger dere andre an i løypa?
MK73 Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #21 Skrevet 27. mars 2009 Når jeg nå leser lenger oppe i tråden ser jeg at flere skal starte 29.-30.mars, det er ikke lenge til :-)
Håpefull,j04,2SA,negIVF&ICSI Skrevet 27. mars 2009 #22 Skrevet 27. mars 2009 Godt å høre :-) Jeg starter på tirsdag.. gregruer meg.. Var å kjøpte sprayen i dag... Redd for at bivirkningene skal ta overhånd Redd for at det ikke fungerer som forventet Redd for å bli skuffet Gleder meg til å komme igang Håper det går bra og at det kommer en liten prins eller prinsesse i jan/ feb en gang :-)
lightblue Skrevet 27. mars 2009 #23 Skrevet 27. mars 2009 hei mk73! Jeg starter opp med spray på mandag.Blir på en måte godt å komme igang igjen, endelig skjer det noe! Denne gangen har jeg valgt å fortelle det på jobben, til min nærmeste sjef. Litt godt å ha lettet på trykket Starter du på spray neste fredag, MK73?
MK73 Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #24 Skrevet 27. mars 2009 Hei, lightblue! Det er artig at vi skal følge hverandre, det blir trivelig, og så satser vi på mange positive tester! Ja, jeg begynner på sprayen fredag 3.april. Gleder meg til å komme igang, men gruer meg til sprayen. Jeg har i alle fall gjort det jeg kan for at sprayperioden blir kortest mulig når når jeg ventet en syklus ekstra for å unngå uttak ifbm påske og i tillegg har tryglet meg til tidlig kontroll slik at jeg ikke sprayer lenger enn jeg må. Skal på sjekk allerede 13 dager etter spraystart - og er jeg nedregulert da så starter jeg med sprøytene med det samme. Hadde vært deilig :-) Du har gjort omvendt av det jeg skal når det gjelder sjefen, ser jeg. Denne gangen har jeg tenkt å holde det mest mulig for meg selv. Han skjønner det nok når sykemeldingen kommer, men jeg brant meg litt sist mhp åpenheten min, så denne gangen gjør jeg en annen vri. Håper det ikke blir for ille mhp bivirkninger, men det blir nå som det blir.
❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 28. mars 2009 #25 Skrevet 28. mars 2009 Håper på uttak i uke 18 på meg, skal til første kontroll fredag i uke 17. Er mitt første IVF forsøk, har hatt to misslykkete forsøk med innsemenering. Gruer meg veldig men samtidig gleder jeg meg. Begynte med spray på torsdag. Kjekt å ha noen å slå følge med :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå