MK73 Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #201 Skrevet 15. mai 2009 Tusen takk, ja, vi koser oss :-) Jeg har begynt å se fremover og nyter gleden inntil jeg skal moderere meg litt, i alle fall de første ukene er jo mye ganske usikkert, (skal jo prøve å ikke bli en sånn superengstelig gravid). Men jeg skal fortsatt glede meg!
MK73 Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #202 Skrevet 15. mai 2009 Lightblue, jeg skjønner hva du mener mhp alderen. Men så lenge eggene dine er OK, slimhinnene reagerer som de skal og dere makter og orker så har dere fortsatt mulighet for noen forsøk til. Du får holde oss oppdatert om videre planer! Blir det nytt forsøk over sommeren, tror du?
MammaHåpet Skrevet 16. mai 2009 #203 Skrevet 16. mai 2009 Har dere hatt svettetokter på nettene? de to siste nettene har dyna mi blitt gjennomvåt...kan dette ha noe med graviditet å gjöre? MK73, hadde du noe sånt når du ble gravid? uff jeg blir så lei av denne ventingen. dagene snegler seg av gårde....jeg tör ikke teste igjen nå. tör ikke teste för på fedag...når jeg må.
MK73 Skrevet 17. mai 2009 Forfatter #204 Skrevet 17. mai 2009 Nei, svettetokter har ikke jeg hatt.. men det er mye rart som kan skje i kroppen når man blir gravid, så vi skal ikke utelukke at det kan være et symptom. Jeg har flere symptomer nå enn sist (og også tidligere, selv om HCG nå er lavere, rart nok), og har flere symptomer jeg ikke fikk i hele tatt sist. Jeg vet at det er tungt å vente - men det beste rådet jeg kan gi er at så lenge du ikke får mensen så er det håp, i alle fall gitt at du testet litt tidlig. Jeg krysser fingrene for deg!
MammaHåpet Skrevet 17. mai 2009 #205 Skrevet 17. mai 2009 okey, ei venninne av meg sa at hun hadde det i hele svangerskapet, jaja, hvem vet, det er vel forskjellig det og.... ja jeg skal bare vente nå, MK73, som deg, vente å se om jeg får mensen. hvis ikke så er det jo bare å teste på fredag. de eneste symptom jeg har hatt er at jeg har litt mensmurringer+stikkinger, det har jeg hatt hver dag i en uke nå, ellers så har jeg ömme pupper, men det er progesteronet tror jeg, for det begynte för innsett. men det er kjipt å vente, og vet jeg blir så sykt lei meg om det ikke går, selv om det er förste forsök bare. men kos deg , med magen din du da, iallefall, MK, dette må du bare nyyyte:) Senjajenta, åssen gåre m deg??? når skal du teste?
Lykkelig med Maiken Skrevet 17. mai 2009 #206 Skrevet 17. mai 2009 hei mamma 10 Har også ei veninne som hadde svette tokter under graviditeten så hvem vet.. Jo går bra her, litt mensmurring innimellom og kjenner på at denna ventinga e pyton, syns det e det verste av heile greia.. Glede seg masse åsså en anna dag forberede eg meg på nytt forsøk.. Ja sånn går no dagan. E vel på rugedag 10 i dag så lurer litt på å teste sia eg ikke skal ta blodprøve før 27 mai eller om eg bære skal vente... Kommer mensen så skal eg vel ha den sånn ca tirs, om to daga.. Ser i mårra om eg kjøpe meg en test å tar på tirsdag??? Korsn sykehus holde du til på? eg holder til på UNN i Tromsø
MammaHåpet Skrevet 17. mai 2009 #207 Skrevet 17. mai 2009 Ja da kjenner jeg meg igjen, godt å höre at andre har det likt.....opp og ned i humöret, i det ene öyeblikket tenker man at man er helt sikkert gravid, i det andre, så er det, nei, blir vel aldri gravid....osv..... drittlei. har samme som deg også, disse mensmurringene.........det som jeg håper er bra er at jeg går ikke rundt å kjenner etter, men rett som det er så kjenner jeg disse murringene....så da får vi håpe det er ekte. kan man få sånt av progesteronet? jeg skal vel ha mens i morgen(gud forby!), så vi får se, hvis ikke så tester jeg fredag. jeg hörer til Karolinska her i Stockholm (universitetssykehuset), de er superdyktige der:) er du fornöyd m Tromsö? skal en tur til Tromsö etter hvert, bestemora til kjäresten min bor der, og vi skla dra å besöke henne. men vet ikke helt når:) ellers så kjenner jeg ei jente i Tromsö, Maria Benjaminsen, du vet ikke tilfedigvis hvem det er? verden er jo liten.... nei no må ä lägg mä!! natta senjajente og alle dere andre;*
❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 18. mai 2009 #208 Skrevet 18. mai 2009 Krysser fingrene for deg mamma10. Jeg har testdag på torsdag men har veldig lyst å teste mandag morgen. Men er vel gjerne like greit å vente til torsdag, føles som en evighet å vente. Hmmm, får se hva jeg gjør når jeg våkner. Er det mange som skal teste denne uken?
Lykkelig med Maiken Skrevet 18. mai 2009 #209 Skrevet 18. mai 2009 Våkna tidlig i mårrest med menssmerte (skikkelige) og etter eg sto opp så va ømheita i puppan forsvunn og kjennes ut som mensen kommer.. Har vært på do flere ganga, tatt på innlegg..... Tenk om mensen kommer i dag... For en dag dettan skal bli å bære sette å kjenne etter å renne på do.. Men heldigvis e det solskinn å blå himmel i Tromsø å eg skal sykle 15 km tel jobb.. E godt at sola skinner for det hjelpe no på:-) Mamma 10: Eg kjenne ikke Maria Benjaminsen, ikke på navn ivertfall... Kan fort være at eg har møtt ho å veit kem ho e, men e ikke så flink å huske navn. E egentli veldi fornøyd me Tromsø, eg har nok ikke spurt så mye å tatt ting litt som det kommer, men de har spurt meg masse så føle at dem tenke på pasientan sine. Masse lykke til mamma10, vi får krysse fingran for at mensen ikke kommer på ei utrulig lang stund no, på godt over 9 mnd:-):-) Å ha en fin dag:-)
❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 18. mai 2009 #210 Skrevet 18. mai 2009 Gravid gravid gravid..... Helt utrolig testet i dag på dag 11 og den var positiv. Helt fantastisk klarer nesten ikke å tro det. Nå må bare spiren holde seg der til slutten av januar :-) Har ingen symtomer utenom mens murringer.
livk (nr.3 på vei) Skrevet 18. mai 2009 #211 Skrevet 18. mai 2009 Gratulerer så mye med den lille spiren din. Så tøft at du testet allederde i dag. Jeg er også på dag 11, men jeg tør ikke teste før på torsdag som er den dagen haugesung har bestemt jeg skal teste. Er så redd den skal bli negativ. Kos deg masse og nyt graviditeten
❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 18. mai 2009 #212 Skrevet 18. mai 2009 Takk for det. Jeg og skulle ikke teste før på torsdag men klarte ikke vente.
MammaHåpet Skrevet 18. mai 2009 #213 Skrevet 18. mai 2009 Önskerbarn: wowowow så fantastisk!!!!!!! GRATTIS!!!!!!! å så töff du er som turte å teste, jeg tör ikke igjen nå, etter skrekk-opplevelsen fredags, da den var neg(dag9) jeg vil heller se om mensen kommer, og teste fredag, når jeg skal, hvis ikke. ja dette blir nervepirrende for oss, Livk, vi får bare pröve å pine oss igjennom dagene... jeg skulle hatt mensen i dag, merker ikke noe til den ennå...takk og lov... senjajenta: åssen går det m deg? har hört at man kan ha ganske sterke menssmerter selv om man egentlig er gravid. ei jeg kjenner, lå på sofan og klaget over sterke menssmerter, og hun fattet ikke hvorfor, for mensen kom ikke. så gikk hun hjem og tok en test, også var hun gravid!! håper inderlig det er tilfelle for deg også....jeg krysser alt for det!!! uff, dette er det mest pinefulle jeg har värt med om....sukk... önskerbarn: var dette ditt förste forsök? hva er din historie? hadde du mange befruktede egg?
Lykkelig med Maiken Skrevet 18. mai 2009 #214 Skrevet 18. mai 2009 Så lenge eg ikke har fått mensen e det håp, men har hatt mensensmerte heile dagen på jobb.. Men klarte å la vær å kjøpe test. Tenkte å teste i mårra vest eg ikke fikk mensen... Men no e det så nært uansett så vil tru at mensen kommer i dag eller i mårra. Så skal prøve å pine meg igjennom det:-) Håpe verkelig at mensen ikke kommer både hos meg å alle oss andre:-)
MK73 Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #215 Skrevet 18. mai 2009 Ønskerbarn: Gratulerer så mye! Så får vi følge hverandre videre :-) Delig at det ble positiv test på deg. Senjajente: Da jeg ble gravid siste hadde jeg som nevnt menssmerter helt som vanlig da jeg ellers skulle hatt mensen (og jeg har vanligvis ganske sterke menssmerter). Inntil mensen kommer er det håp! Mamma10: Tror det er lurt å vente, så er du sikker på resultatet :-)
MK73 Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #216 Skrevet 18. mai 2009 Hei, livk: tror det er lurt å vente så lenge som du klarer. De siste gangene har jeg tenkt at jeg skulle venten til mensen kom, og så teste. Jeg orker ikke tanken på å måtte håndtere flere negative nyheter enn nødvendig og har ikke ønsket å gå å lure på om jeg testet for tidlig eller om resultaten var korrekt. ..men så kan man si at jeg har blitt mer tålmodig med hvert forsøk, og jeg har faktisk lagt meg til å tenke at jeg nyter å være gravid inntil det motsatte er bevist - og dermed venter jeg i det lengste med testingen.
❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 18. mai 2009 #217 Skrevet 18. mai 2009 Takker for alle gratulasjoner. Jeg klarer nesten ikke å tro at jeg faktisk er gravid.... Mamma10 Jeg har vært prøver i nesten tre år. I vinter var jeg gjennom to misslykkede insiminering. Dette var første gang med IVF. Jeg fikk ut 12 egg. Men nesten alle var for små, tre stk ble befruktet men bare et delte seg rett, så ingen på frys. Men nå ser det jo ut som om det holdt med et :-) Hva som gjør at du har lang dyrking?
MammaHåpet Skrevet 18. mai 2009 #218 Skrevet 18. mai 2009 önskerbarn: ja der ser man, det er bare ET egg som skal til;) tenk, jeg hadde 27 egg!! og 16 ble befruktet, og av disse var minst nesten halvparten helt supre. men så ble jeg jo overstimulert, og da ble jeg jo driiiiit dårlig, kunne ikke gå engang...derfor ville legen at jeg skulle vente med å sette de tilbake til jeg ble bedre. så etter fem dager, så ble jeg ganske bra igjen. så da satte de et inn, og bare 2 til frysen(endel faller ifra, når det går så lang tid) men jeg synes du fortjener å bli gravid, så fantastisk!!! alle solskinnshistorier er så oppmuntrende å höre!!! det finns håp for alle, tror nå jeg. man må bare ikke gi opp;)
MammaHåpet Skrevet 18. mai 2009 #219 Skrevet 18. mai 2009 MK: du er en klok jente! sånn skal jeg og tenke, jeg er gravid, til det motsatte er bevist! men i dag har jeg ikke kjent noe särlig. ikke noe til mensen eller noe annet. skulle jo hatt den i dag. har ikke så veldig vondt i puppene lenger heller. har du fortsatt vondt i puppene, MK? eller du, önskerbarn? uff, jeg er så redd jeg utsetter mensen, bare fordi jeg tenker så mye på det, det har hendt för, den kan jo bli påvirka av psyken. ellers så har jeg en mensen som man kan stille klokka etter, typ. jeg har ikke värt noe kvalm heller ennå. har dere det, dere som er gravide?
❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 18. mai 2009 #220 Skrevet 18. mai 2009 Jeg har ømme pupper enda, men det fikk jeg før innsett så er nok medesinene som gjør det.
MK73 Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #221 Skrevet 18. mai 2009 Heisan, mamma10! Tja, man lærer jo litt når man holder på med dette en stund :-) Jeg har faktisk ikke hatt ømme pupper i noen særlig grad, verken før eller etter testen - kjenner kanskje litt om kvelden nå denne uken, men det er ikke mye. (Har hatt mye ømmere pupper i rugetida ved tidligere forsøk som ble negative.) Tja, jeg tror egentlig det skal mye til for å "utsette" mensen på den måten i denne prosessen, jeg tror heller det henger sammen med enten en graviditet eller all behandlingen vi har gått gjennom. Sist gang jeg var gravid hadde jeg høy HCG og bar på tvillinger (som skal gi sterkere symptomer ofte enn et embryo/foster) - men da ble jeg ikke kvalm i det hele tatt før jeg var 7 uker. Denne gangen hadde jeg en dag i rugetida da jeg var skikkelig kvalm og har vært litt uggen den siste uka, men ikke noe å snakke om ift virkelig svangerskapskvalme. Det er vel noe sånt som 20% som ikke blir kvalme, og det er veldig mange som ikke blir kvalme før etter 6 uker. Så jeg krysser fortsatt det jeg har for deg!
MammaHåpet Skrevet 19. mai 2009 #222 Skrevet 19. mai 2009 Tack MK!!!!! tröstende ord:) ja jeg har ikke noe ömme pupper i dag ihvertfall. ja ingen tegn til mensen i dag heller. men kanskje det kan väre med behandlinga, ja, jeg ble jo så overstimulert, kroppen min har kanskje godt inn i sjokk..... men nå kjenner jeg meg helt i toppform, kjenner at jeg har masse energi, og full fart. herlig. men kanskje det ikke er så bra tegn? burde jeg ikke kjenne meg litt trött og sånn om jeg er gravid? katta23, er du der? har du fått mens eller? ettter som jeg har skjönt, så kjörer vi synkront;) ha en deilig dag alle sammen:>
Lykkelig med Maiken Skrevet 19. mai 2009 #223 Skrevet 19. mai 2009 Rugedag 12 og ingen mensen, hadde mensensmerte i heile går pluss at ømheita i puppan stort sett forsvant å har fortsatt mensensmerte i dag.. Uff dissan dagan e jo helt pyton, men så lenge mensen ikke e kommet e det håp:-) Vest eg ikke har fått mensen til eg e ferdig på jobb i dag kl 15 så blir eg å kjøpe test eg kan ta i mårra tidlig. Ha en fin, fin dag alle sammen:-)
missM79 Skrevet 19. mai 2009 #224 Skrevet 19. mai 2009 Hei! Ny i klubben og første IVF forsøk. Ble glad når jeg fant denne siden. Godt å kunne snakke med noen som går gjennom det samme. Hadde egguthenting 4 mai, fikk satt inn ett egg 6 mai - tre til frys. Har endo og lavt stoffskifte. Har hatt en del spotting siden lørdag, mye kramper.er hjemme fra jobb i dag for når krampene er som verst klarer jeg ikke stå oppreist... Er veldig bekymret. Noen andre som har slike kramper? Dagen for testing er i morgen. Gruer meg veldig. og gleder meg litt. Skal bli godt å vite. Har skjønt det slik at om den testen er negativ er det bare å sette seg ned å vente på mens?
missM79 Skrevet 19. mai 2009 #225 Skrevet 19. mai 2009 Hei! Ny i klubben og første IVF forsøk. Ble glad når jeg fant denne siden. Godt å kunne snakke med noen som går gjennom det samme. Hadde egguthenting 4 mai, fikk satt inn ett egg 6 mai - tre til frys. Har endo og lavt stoffskifte. Har hatt en del spotting siden lørdag, mye kramper.er hjemme fra jobb i dag for når krampene er som verst klarer jeg ikke stå oppreist... Er veldig bekymret. Noen andre som har slike kramper? Dagen for testing er i morgen. Gruer meg veldig. og gleder meg litt. Skal bli godt å vite. Har skjønt det slik at om den testen er negativ er det bare å sette seg ned å vente på mens?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå