Gå til innhold

Nedre Romerike jan/feb/mars mammaer


Faylinn

Anbefalte innlegg

nei nei nei det er ikke noe problem. de var jo i utgangspunktet utviklet for å bruke i båt så her er det vannavisende stoff som man kan tørke av samt at den er vaskbar hvis det er skikkelig ille å kommer meg ekstra trekk t.o.m. :)

 

Noen som har spennende planer i helgen forresten??

Er jo fredag allerede i morgen gitt. Synes tiden flyr.

 

Vi skal ha skikkelig kosekveld her hjemme i morgen. Jeg har ikke sett sex in the city filmen så da plukker jeg den å Thomas skal få velge en film. Tenkte å lage bakt potet med masse ost,bacon,rømme,mais og kryddersmør til middag. Aner ikke hva jeg skal ha som snacks da.. noen som har noen forslag??

Tenkte på grønnsaker og dip eller popcorn, men det finnes jo så mye som er godt å knaske på bare man er fler hoder som er i bløt :)

 

Lørdag skal vi på fest. Det blir spennende. Får se hvor lenge jeg holder gitt :) hehe kan vel ikke si at jeg er den kuleste å ha på fest om dagen. Sykt avhengig av å kunne sitte godt i en sofa feks :) Aller viktigst er at Thomas koser seg da. Unner han virkelig å bruke de siste ukene som "bare" kjæreste nå før mini kommer sammen med en helt ny verden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I morra skal vi ha kosekveld/kjærestekveld hjemme :D Lørdag skal vi ha familiebursdag/feiring av 2-åringen her i huset :) Søndag skal vi på svømming igjen. Jeg skal sitte på kanten, og se på gutta kose seg :D Det er våre helgeplaner.

 

Så lurt at det er vannavvisende stoff, da!!! :)

 

God helg folkens, og god natt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bic: høres ut som en herlig helg det der også :) Må være koselig å se gutta sine i bassenget. Vi andre bare venter på å få hilse på for første gangen fortsatt. Kjærestekveld er viktig å ha i ny og ne. Blir jo fort at hverdagen kommer å dreper alt hvis man ikke tar vare på hverandre :)

 

natti natt. Skal legge meg nå jeg også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for i går til dere tre andre M'er :-) Bør nok bestille om vi skal dit i lunsjen igjen ja.. Etter å ha handlet mat, sitti i bh en halvtime fordi de feiret bursdag i det jeg kom, fått manipulert småtten til å bli med INN i huset, skiftet to bleier på rappen og badet han ---var jeg utslitt i går! Så dro vi til svigers, også ble det oppkast og diare på poden, syk han. :-( Mannen min var så snill at han la seg inne hos han i natt og tok støyten så jeg fikk sovet! :-) Nå er han hjemme med mormor som var så snill å sove over.

 

Elin: Kroppen er ikke helt stabil vil jeg si. Jeg unngår låsninger ved å jobbe 50% men spes lysken er uansett vond. Jeg får ikke slappet av fordi jeg har måttet handle en del, også klarer jeg ikke bare reise hjem fra jobben tidlig, jeg må bare henten guttungen i barnehagen siden han ikke trives så godt enda. Og selv om det er fantastisk moro med en 2-åring, så er det slitsomt å være alene sammen han sånn rett etter jobb.. Skal bli deilig å gå ut i perm sånn at jeg kan slappe av på dagen og orke å leke et par timer alene med han før mannen kommer hjem. Håper faktisk jeg ikke føder alt for lenge før termin. Eller er det å banne i kjerka å si det? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig lunsj i går ja :)

Faylinn: Jeg sa jo at jeg heller har det faktisk ikke travelt enda med at den ungen kommer, må bare nyte den roen og freden som er nå(så mye fred man får med en toåring i hus) for snart er det slutt på det... Har det ikke travelt foreløpig men får se når det nærmer seg og hvor lei jeg blir da :)

Vi har svigers på besøk i helga, så jeg og mann skal på kino i dag - benytte at det er barnevakt i hus, så da skal vi se max manus... Hyggelig med besøk men godt det bare er for en lang helg for det er litt slitsomt med besøk altså... Men det er som regel veldig hyggelig altså, så da er hele helga spikra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei jenter....

 

Kroppen min er ikke min alle beste venn for tiden men jeg over lever.

Jeg har slitt en del med hodepine i det siste så legen min sendte meg på en skjekk på A hus. Jeg var der litt tidligger i dag. Alt er bra med lile mann.

Det ble gjort en grund ul får å være helt sikker og da fikk jeg vite at han er ca 2600g og vil legge på seg ca 1000g til frem til termin.

Det var godt å høre at han ikke blir så alt for stor.....

Bekkene mitt er jo en kamp.

Jeg skal på jule bord på søndag på jobbrn min. Vi har det nå siden vi ikke kan ha det når alle andre har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

faylinn: ikke som å banne i kirka det da :) skjønner at du vil rekke litt kvalitetstid med de hjemme før minsten komme. Vi førstegangs venter jo bare å har enda ikke opplevd å måtte dele både tid og oppmerksomhet med andre enn kjærsten :)

 

lillerose: Er så glad for at det ikke var noe galt med lillemann i magen :) så deilig å høre litt vitale mål også. Min skrekk er å få en kjempe baby. med 5 uker igjen kan jeg fortsatt ikke forstå hvordan han skal komme ut den veien :P

 

Endelig var det fredag da. Fikk sett film i dag fra sommer 08. Siste sprellet jeg gjorde på banen før jeg satt bilen i garagen. gleeeeder meg så sykt mye til ny sesong nå! Thomas er jo allerede innstilt på at han er barnevakt når jeg er å kjører så :)

Ellers gleder jeg meg til sol og sommer :) bare det å sitte på brygga å dingle med bena, grille, gå med lette klær, kose med gullungen, trille tur, kjenne lukten av sommer rett og slett. *drømme*

 

god helg folkens :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille rose: Fin størrelse på ungen det :D

 

Elin: i dette været kan det nok være godt å drømme om sommeren, ja.. :)

 

Vi har fått fiksa bilen. Ble litt under 2000 kr, så heldigvis ikke altfor ille...

 

Nå skal vi lage pizza :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bahhh... noen fler som har fått helt merkelig søvnmønster igjen?? jeg har fast våkne tid nå 1 gang kl 4 og 2 gang kl 06. Etter det sovner jeg vel sånn i 9- 10 tiden på morgenen:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: Jeg har et helt skrudd søvnmønster, men det er ikke helt fast - er bare generelt mye våken - plutselig midt på natta er jeg våken i et par timer før jeg sovner igjen og sånn fortsetter det.. Kan være så trøtt at det svir på øynene og jeg klarer ikke å holde øynene oppe men sover jeg???? Neeeeeida.... Sykt frustrerende akkurat det der.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er natta like variabel som dagen.. Noen netter kan jeg sove hele natta gjennom, mens andre våkner jeg noe som føles som nærmere tusenvis av ganger. De siste tre nettene er det dog en viss annen kar i huset som har våknet midt på natta, og funnet ut at han er klar for å stå opp. Noe som selvfølgelig IKKE er aktuelt. Så i natt hadde vi en samtale om at når det er mørkt er det natt, og at alle sammen (ramset opp fettere, tanter, onkler, besteforeldre, barnehage-unger og div. dyr) sover om natta, og det må han også gjøre. Så var det å synge nattasangen, og legge meg igjen.. For da selvfølgelig å være veldig våken, ha veldig vondt, og slite med å finne en måte å ligge på som var ok.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vips: svir i øynene hørtes ikke godt ut, men desverre kjenner jeg også den der igjen :S

 

bic: hehe ser for meg lillemann få historien om "nå er det natt" :)

 

Sånn da var det søndag da. Våknet etter en hel natts søvn faktisk kl 1030, men super skuffa over å ikke føle meg opplagt :S kjennes ut som jeg har bomullsdotter i hodet som sprekker å nesa er småtett :( NEKTER å bli syk nå. Blir pleie meg selv dag i dag sånn at formen tar seg opp til basseng i morgen.

uff leste nettavisene før jeg logget meg på her. 4 stk er døde i trafikken fra lørdag kveld til i dag. triste greier!

 

i går var jeg og Thomas i sverige. Skikkelig nedtur å ta turen innom babyproffsen bare for å finne ut at de var tom for babypakken :( men men kan jo alltid hente den en annen gang. Ruslet sakte rundt på senteret å kikket på livet :) herlig å komme seg ut, men tilslutt måtte vi kaste inn håndkle da bekkenet bestemte at nå var shoppingturen slutt :P Er temmelig inneforstått med at jeg må bruke krykker nestegang vi gjør noe sånt etter denne turen.

Jeg fikk i allefall kjøpt bringebærblad te så i dag skal jeg begynne å drikke det :) håper det har noen effekt. Ble ellers bare litt småtteri på meg. Orker jo akkurat ikke å prøve sko eller klær hehe

kjøpte a-creme til minsten da samt sengetøy, tisselaken og vanlig laken :D det var ikke feil. Må ha litt fler sett med sengetøy til han kommer, men føler ikke at jeg har dårlig tid på akkurat den delen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: god bedring, får holde deg frisk! Selv har jeg innfunnet meg med at jeg blir nok værende forkjøla til jeg får hilst på knøttet i magen. Like greit å innfinne meg med det, etter at jeg nå har vært forkjøla sammenhengende i over 2 mnd.... Så lenge det ikke blir verre, skal jeg overleve! Så kjedelig de var tomme for babypakken :( Jeg fikk henta ut bleiebøtta på Reflex her om dagen da, når jeg var på Barnas hus på Strømmen. Ikke at jeg trenger den, da jeg har bleiebøtte fra før... men ville ha billigere refiller. Kjøpte sengesett på Kid her om dagen, til 70% rabatt. Ble under 30 kr for settet. Fikk noen i arv i går fra svigerinna mi også. Så vi har mer enn nok sengesett akkurat nå. Får vel kjøpe et par ekstra tisselaken etterhvert, bare, fordi det trenger jeg nok.. Tror jeg går for metervare og klipper opp selv. Bare huske det en gang.....

 

I morra blir det Ikea-tur. Blir godt å få tingene i hus, som vi skal kjøpe, men gruer meg til selve shoppinga.

 

Vi hadde fellesfrokost i dag. Varme rundstykker og ristet brød, levende lys, dekket bord.. koselig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her ble det som vanlig kosefrokost :) Har alltid litt sånn ekstra god frokost i helgene vi. Deilig å bare sitte ned å prate å spise god mat!

Kjøpte alt til mini på kid vi også. fikk 70 % på alt da av en eller annen grunn. Klagde ikke for å si det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man klager ikke over tilbud:) Jeg kjøpte gardiner til eldstemann der, til halv pris. Og sengesett til 70%, i de to minste størrelsene. Gardinstenger til stua til halv pris også, forresten.

 

Vi pleier å bytte på å få sove lenge i helgene, derfor har vi sjelden sånn ekstra god frokost da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, så var den helgen over. Skulle vært på jentefest på lørdag, men både mann og barn fikk omgangssjuke så da var det bare å stelle hjemme. Ble litt trist siden jeg føler det var litt sånn "siste sjanse på lenge" men familen først. Fikk vondt i magen i dag selv, men det har ikke brutt ut noe så jeg satser på å stå han over. Jeg var tross alt alene om omgangssyke i desember, så jeg følte ikke at det var min tur igjen liksom.

 

I morgen skal jeg på første akupunktur time. Jordmor sa jeg hadde rask åpning med tanke på å være satt i gang, førstegangs og epidural, så det kan jo ha hjulpet med modningsakupunktur sist gang!? Tør ikke la være å prøve igjen i hvert fall. :-) Dessuten fikk jeg hjelp med søvnen sist, som jeg ser flere sliter med. Håper denne damen er like flink så jeg får sove litt bedre fremover.

 

Jeg kan ikke komme på onsdag, enda jeg som heiet frem Hard Rock cafe. *flaut* Men den 2. feb er forsatt on.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går så bra så Faylinn :) vi begynner jo alle å bli både store å skrale så vi tar det bare som det kommer istede :) hehe har allerede begynt å tenke på den trappen opp til 2 etg der jeg med skrekk :D hehe

 

Hvor tar du akupunktur hen?? jeg kommer til å begynne med det om litt over 1 uke. Har begynt å drikke bringebærblad te nå da :) overraskende god faktisk! 2 kopper om dagen for en som driver maratonløp til do er jo intressangt da men men :)

Håper for din del at det ikke blir noen runde med omgangsyke på deg!!

Våknet jo tett i hodet og nesen i dag jeg, men heldigvis er det gått over!! ingen drøm å bli syk høygravid gitt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikea som høygravid var noe jeg grua meg til på forhånd. Men vi var der like før de åpna, og det var lite biler, lite folk, og lite kø. Så vi fikk gjort det vi skulle uten problemer (visste på forhånd stort sett hva vi skulle ha), og det ganske kjapt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som jeg holder meg frisk! :-) Men slapp og sliten er jeg, og i dag tidlig hadde jeg vondt bak i bekkenet, nesten så det låst seg. Ikke vet jeg om det er mulig, men etter akupunkturen så hadde jeg nesten ikke vondt lengre? Litt vel raskt kanskje.. Jeg har valgt Lillestrøm Akupunkturklinikk som ligger på Volla. Koster bare 250 kr gangen for gravide. Hun virket veldig seriøs, i tillegg til at hun var hyggelig, så jeg er fornøyd så langt. Målte alt mulig rart til å begynne med, og sa blant annet at jeg hadde i meg noe jeg ikke burde, som bidro til at jeg er ekstra sliten og svimmel. Skal prøve å kutte ned på den melka jeg drikker pga halsbrannen siden jeg vet jeg tåler det dårlig fra før, selv om den er laktoseredusert. Har nå skrevet ned de kjerringråd mot halsbrann som jeg ikke har prøvd skikkelig denne gangen, så får jeg se. Fikk forrsten vibrerende musikk-massasje mens jeg lå med nålene. Noen som har vært borti det før? Var litt pussig, men jeg er åpen for alt mulig som kan hjelpe jeg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo folkens... Jeg har vært på kontroll i dag, har vært ei god jul skjønte jeg da jeg gikk opp på vekta!!!! Ja ja, lite å gjøre med det nå. Er sykemeldt fram til permisjonen da, men det regna jeg jo med og :)

Jeg kommer meg nok ikke avgårde til Oslo på onsdag, men kommer 2 feb.

Er skikkelig sliten etter besøk av svigers i helga, og ca tre timer søvn om natta.. sliiiitsomt :(

Jeg er litt misunnelig på dere som får akupunktur - jeg takler det ikke i det hele tatt.. Skjønner ikke hvorfor, har prøvd flere ganger, men syns bare det er helt forferdelig... Ja ja, fikk ut den ungen før termin forrige gang og gjorde absolutt ingenting ift modning på hverken den ene eller andre måten, så får satse på at kroppen min skjønner dette helt av seg selv denne gangen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer meg ikke til oslo jeg heller faktisk. Har vært alt for baias å får svi for det nå merker jeg. NM runde i sofa ligging pånytt :( Markerer bare treffet som avlyst jeg. Er ikke akkurat mange av oss som er spreke å raske om dagen :D hehe

 

btw.. hvis du ikke takler akupunktur kan jeg anbefale fotsone terapi. funka som bare det på meg assa. Er noen punkter der som styrker bekkenet. Hun som holder til vedsiden av fysio gjør sånt. Dessuten er det digg å få fotmassage :D

 

I dag har jeg kost meg hos JM. Dro for å sjekke om jeg hadde UVI da jeg var mer på do enn i seng i natt. Var ikke UVI da så konklusjonen er at jeg har en rakker i magen som klemmer på blæra :P hehe

Etter turen til JM dro jeg innom matbutikken for å kjøpe drikkeyoghurt med kirsebærsmak. nam nam Nesten umulig å få tak i! Selvfølgelig skal jeg ha den (har t.o.m. nesten drømt om den på natten assa :P ) Fikk med meg litt salg også. Prøvde en kjole som så ut som jeg konkurrerte med en høyball i det å være grasiøs. Merkelig nok så kjøpte jeg IKKE den kjolen. Gleder meg til mindre mage nå jeg!

 

Aller beste var at det lå en hentelapp i postkassen da jeg kom hjem. Siden jeg ikke har bestillt noe var jo dette spennende da :D Fikk helt hakeslipp da jeg åpnet pakken for der var en tempur pute fra en av sponsorene mine :D hahaha jeg som trodde han tulla da han skrev at han skulle sende en til meg på fjesboka. Så nå er jeg den stolte eier av 2 tempur puter :P Det var dagens herligste!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg montert både den nye expedit-hylla som nå står i stua, og den nye malm-kommoden som nå står på babyrommet og er full av bittesmå, søte klær :D

 

Syns dere er tøffe som tør å ta akupunktur... *grøss*

 

Nå skal jeg drikke isvann og spise frukt, og slappe av foran tven. Syns jeg fortjener det nå ;) I morra er det kontroll igjen... hver uke framover nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er drit tøffe :D tøffere enn toget faktisk :P

 

Velfortjent å slappe av litt på sofaen når man har montert møbler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble noen minutters avslapning i godstolen, men var for rastløs til å se på tv uten å se på noe spes... Så jeg er en tur her igjen, men tror jeg skal gå og ordne mer på babyrommet :) Funderer på hvor sengesettene etter eldstemann er.. lurer på om ikke de må være i en av posene med klær på loftet...

 

Jeg er for pysete til å ta akupunktur. Så jeg kan si meg enig i at dere er drittøffe hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :-)

Ja nå har jeg også bestilt time til akupungtur, må få denne lille berta til å snu seg selv, för vi skal på ahus på fredag, tenk å sette seg til med rompa först da :-)

Håper det virker, har egentlig ikke så mye tro på det med alt er bedre enn den snuopprasjonen de gjör på sykehuset, for det har jeg vert med på för, Fryktelig vondt er det !!!!!!

Så önsk meg lykke til !!!

Er 500 kr. mye for akupungtur for förste time, de 300 kr. etter det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...