Gå til innhold

Nedre Romerike jan/feb/mars mammaer


Faylinn

Anbefalte innlegg

Hei igjen

Gratulere med huset Lille rose, det var jo helt topp!!!

Her er formen ikke så bra, etter at jeg bestemte meg for å måke snö i går. Jeg måtte bare ut med bilen og gubben var ikke hjemme, hva gjör man da da???

Så nå får jeg svi, har så vondt i bekkenet at jeg klarer nesten ikke å röre på meg.

Men jeg skal ikke klage når jeg hörer hvorda bic har det. det må vere slitsomt, önsker dere god bedring og mange feel good tanker kommer herfra :-)

Men jeg skal trosse dårlig bekken og begi meg til ikea for noen innkjöp. håper det går bra, det er vel greit å pröve å röre på seg selv om man har dårlig bekken, eller blir det bare enda verre da? Har ikke mye erfaring med dette må jeg si :-)

Önsk meg lykke til !!! Ikea here i come :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ringte legesenteret i stad, og fikk vite at siden jeg ikke har noen "blemmer", kan ikke jeg smitte. Så gjett om jeg skal ut av huset for å handle etterpå, mens mannen skal få være hjemme! Har jo ikke fått vært ute av huset siden jeg var hos legen torsdag, fordi jeg ikke har villet smitte noen. Så nå skal jeg se mer enn bare innsiden av huset vårt og utsikten fra vinduene!!!!! :D

 

Guttungen klør litt fortsatt, men er i tipp topp form ellers. Ser at han har noen blemmer fortsatt, så må ha han hjemme litt til. Men håper de forsvinner fort, så han kan komme seg i barnehagen snart... 3 uker igjen til termin, og jeg vil ha litt tid hjemme på sofaen til å bare slappe av... I morra skal jeg på kontroll. Mannen har fri, og skulle egentlig bli med. Men må nok være hjemme med gutten vår i stedet... Så jobber han onsdag, torsdag og fredag, og vil dermed være borte fra tidlig morra (før vi to andre skal stå opp..), til en gang mellom kl 16-17. Så jeg har et ørlite håp om at guttungen kan få vært i barnehagen en gang der.... Blir lange dager på meg ellers! Har dessverre ingen som kan avlaste meg heller, bortsett fra mannen. Og når han jobber...... (Han kunne seff brukt sykt barn-dager, men føler det er greit å spare de til vi virkelig trenger de. Dumt å bruke de opp nå, hvis det skulle bli krise senere. Året har jo såvidt begynt....)

 

Elin: Gratulerer med slimproppen ;)

miak: Lykke til ;) Jeg har vært to turer på ikea på kort tid, rett før vi fikk vannkoppene i hus. Gikk overraskende bra. Løsningen var å være der ca kl 10-11, for da har det enda ikke kommet så veldig mye folk, så man får lettere hjelp, og køene er kortere. Funka iallfall supert her :D Har en liten liste med et par nye ting jeg skulle hatt, men det får nok vente til etter fødsel... for det ene er en lampe, som de enda ikke har i riktig farge. Så tror jeg venter til vi får alt samtidig nå. Noen lamper, korktavle og et par rammer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Joda ikea turen gikk fint, er så praktisk med de hurtigkassene de har fått synes jeg, handlet ikke så mange ting og da går det jo så fort med de selvbetjente kassene.

Nå skal jeg bake litt tror jeg, må jo få tiden til å gå :-)

Lykke til med turen i butikke bic, og håper gutten blir fort frisk :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: Da er du et steg nærmere din heldiggris:)

 

Da har jeg akkurat kommet hjem fra en svipptur til Lillestrøm. Har hentet Libero pakken på Lindex:) Søt liten retro lue oppi der!

Kjøpte meg også amme bh på Lindex, og den var helt himmelsk å få på seg! Kjøpte den litt stor så jeg har noe å gå på etter råd fra andre her.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miak: helt enig med at de hurtigkassene er geniale :D

 

julie: jess et skritt nærmere ja. tenke seg til. snart er vi all proppløse:D

 

I dag sa jeg fra meg plassen min i bassenget da. Har hatt sånn uggen og småkvalm følelse samt mensen murringer i magen. Aner jo ikke om det er noe på gang eller ei, men fant ut at jeg uansett kunne donere plassen min i varmtvannet til noen veldig trengende

Vips: hvordan kjennes det egentlig ut når ting begynner å skje a??

lurer på om det bare er hodet som innbiller seg ting her :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: Jeg hadde sånne mensen murringer nesten fra tre uker før termin og trodde ting var i gang ganske tidlig - meeeeeeen det tok jo litt tid da... (Det var modninga som tok litt tid) Så har jeg lest (skrev litt "dagbok") at fire dager før termin så trodde jeg ungen aldri skulle komme ut, litt lei da ja.. :) Men dagen etter det igjen hadde jeg en rar følelse som jeg aldri kan beskrive, men vi framskynda noe vi hadde planlagt for å rekke det, og den natta begynte riene, så det er rart, men vi bare skjønte begge to at noe var i ferd med å skje... Hadde rier i nesten et døgn før de tok seg skikkelig opp... Hun ble født dagen før termin :)

Men det er jo sånn det var for meg da - er jo så utrolig forskjellig fra person til person...

Men hadde jeg vært deg hadde jeg nok tenkt at det kan enda gå laaaang tid, eller så er du dritt lei om ti min, he he...Mye bedre å heller bli positivt overraska hvis det plutselig setter i gang.. :) Men du kan jo ikke føde nå - du skal jo bumpe sammen med meg noen ganger til du!

 

Nå må treffes snart ja folkens!! Denne tråden begynner virkelig å bli lang altså!!! :) Blir vel ikke ny før om en uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elin: de sier jo at man ikke skal bade i basseng når slimproppen har gått, så like greit å si fra seg plassen da ja :)

 

miak: De hurtigkassene er geniale, ja!!! Jeg handla 14 ting sist, hehe. Men hun dama som stod der for å hjelpe folk, sa at det var ikke krise hvis man hadde bittelitt ekstra, at såå strenge var de ikke på det.

 

Var såå vondt å gå i stad, men fy søren så godt å komme seg ut av huset!!!

 

Dere får kose dere på treff neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat vært på Strømmen storsenter (kledd som en dass) og kjøpt massasje baller (sånne som vi bruker hos fysio for dere som vet det) og et lite massasje apparat som min kjære kan massere meg med :)

(Han ytrer et ønske om at jeg lar være å fortelle folk at jeg har kjøpt noe som vibrerer men.... hehe)

Har så sykt vondt i ryggen om dagen og må ha noe som kan hjelpe meg når jeg skal sitte 7-8 timer i bil når vi skal i dåp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Massasjeballer.. tenker du på piggballene, vips? Jeg må få fylt på luft i den store ballen min... tok ut lufta når vi holdt på med hussalg, for å få den unna vei. Så nå vil jeg ha den i bruk igjen. Må bare huske å få det gjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vips: Er tolmodig å forventer ingenting jeg , men håpe kan man alltid :P

Hahaha kan ikke skjønne hvorfor mannen din mener at du ikke skal dele at du har kjøpt ting som vibrerer på strømmen storsenter :P

Klar for i morgen eller??

 

Bic: snakket med legen( å jordmor tidligere) å det er ingen grunn til at jeg ikke kan bade i bassenget selv om slimproppen har gått. Samme sa de på fødselsforberedende kurset så der har du feil :P

Sluttet mer fordi jeg selv ikke er så veldig komfortabel med å drive å slime i et fellesbasseng :P bekkenet mitt er blitt mye bedre også å det er ikke mange gangene igjen nå før termin, så da kan heller noen som har vondt å virkelig trenger plassen få den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin; ja, jeg er klar for i morgen - har virkelig behov for den timen der selv om det ikke er noe dramatiske endringer, men greit å ikke stivne helt..

Tror forresten de andre i bassenget er veldig takknemlig for at du slimer et annet sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gud bedre.. er på vei inn til ahus jeg. vannet gikk gitt :D sammen med vannet gikk alt vettet da. Plutselig var jeg både jeg og Thomas heeeelt blanke på hva vi lærte på fødselsforberedende kurs :D

sykeste følelsen jeg noen gang har vært borti.

 

Kommer med oppdatering senere i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elin: Was? Vannet gått? Det var da svært til køsniking! Hvis det virkelig har gått skal du vel settes i gang etter en viss tid? Håper alt går bra! Ønsker deg lykke til, selv om du ikke ser det før det kanskje er over.. Bic&Bac, send meg sms hvis du hører noe den veien, du er vel eneste som har mitt mobilnr, vi har ikke vært så gode på utveksling..

 

Hmf, jeg ble plutselig veldig inspirert til å føde! :-) Ikke jobbe en hel uke til og så gå i perm. Men babyen er ikke helt i startposisjon, ligger på tvers. I går fikk jeg sånn sigar som miak brukte, og skal prøve å snu ungen innen UL neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Ja nå ble jeg også inspirert til å få denne ungen ut! så spennende at det begyner å skje ting i vår lille gjeng:-)

 

Den sigaren lukter skikkelig ille, jeg satt på verandaen med den, naboene må ha lurt på hva jeg drev med hi hi :-)

men det er verdt et forsök, vet ikke om det var den som var utslaget.

 

I dag skal jeg bare vere hjemme og sy ferdig gardiner å lappe en parkdress. slappe av og kose meg.

I morgen er det full fart på kurs på ahus, det lurer jeg på hvordan blir :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Lykke til Elin, vi tenker alle på deg....

Nå ble ting plutselig veldig virkelig her. Nå er det ikke lenge til vi andre kommer etter en etter en..... snart har vi alle vær sin liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særiøst Elin!!!!

Så utrolig spennende:) Jeg er kjempe misunnelig:) Kiler i magen på dine vegne!

De som hører noe fra deg må love å oppdatere oss andre:)

 

Lykke til!!!!!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

 

Jeg har nett pratet med Elin på tlf. Vannet er gått hun er nå innlakt på A hus. Hun får lystgass nå. Med siste skjekk var det 2 cm åpning.

Alt er bra med henne. Gutten er ikke kommet ut enda.

Jeg skulle hilse alle sammen å si takk for at vi tenker på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjempespent :) Fikk mld da hun hadde 3 min mellom riene, så håper det går fort framover for henne... Det kommer i hvertfall en januar baby blandt oss da :) Må si hun sniker noe volsomt i køen foran mange av dere andre men.... he he :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at det går fint for meg at hun snikker. Jeg er bare glaf til at jeg ikke er først ut av oss. Nå kan jeg se hva hun går igjenom og kanskje få noen hint. Det er selv om jeg vet at alle fødsler er ulike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skrive en liten kommentar ang. slimproppen og bassengbading først jeg hehe. Det er tydeligvis delte meninger ute og går, for noen jordmødre sier at man IKKE skal bade i basseng når den har gått. Men men, Elin trenger ikke bassengplassen sin uansett ;)

 

Faylinn: Tror faktisk jeg har klart å slette nr ditt, men skal ikke si sikkert her jeg sitter én etasje unna mobilen...

 

Utrolig spennende med Elin nå. Og max køsniking ja!!! Hehe :) Gleder meg til å se knøttet hennes! Jeg skal på ahus igjen neste tirsdag, så syns hun kan være der fortsatt da, så jeg kan få lov å slå to fluer i én smekk... ;)

Var på kontroll i dag. Alt bra med mor og barn. Jordmor var superkoselig, gynekologen var ikke noe særlig. Vil ha "min faste" neste tirsdag! Babyen har lagt på seg greit, mens mor har ikke lagt på seg ett gram..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Rose: Jeg har det heller ikke travelt med å få ut ungen, selv om jeg til tider er veldig lei.. Kommer den for tidlig må jeg jo begynne å jobbe tidligere igjen og det vil jeg jo ikke..

Venter forresten på tlf fra jordmor fra a-hus for å avtale time jeg kan komme til samtale grunnet litt tøff fødsel sist, men de har sikkert glemt meg så må vel mase igjen en annen dag.. Elin har vel gitt de jobb vel.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette var skikkelig tjuvstart må jeg si. Men jaggu blir det et januar barn i gjengen likevel slik vi snakket om lenger opp på siden:)

Jeg har ikke gjordt annet enn å tenke på Elin de siste timene!

Dette ble pluttselig så virkelig, nå ligger liksom en av oss å føder!!!:)Eller hvertfall føder innen rimelig tid(forhåpentligvis!)

 

Bic: Så fint at alt er bra med den lille:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Så spennende med Elin! Lykke til!! :)

 

Jeg kommer på mandag. Gleder meg til å se dere igjen :) Har vært "nede" med omgangsyke og magekramper i et par dager. Det var ikke godt! Heldigvis går det ganske fort over. Men var bekjymret for lillepus og fikk hørt hjertet hos jordmor :) Nå er det bare tre dager med jobbing igjen for min del. Krysser fingrene for at det går i orden med svangerskapspenger den siste måneden. Fikk også en masse papirer jeg måtte fylle i pga 30 % sykemelding jeg har hatt til nå. Sånn er det når man jobber selvstendig. NAV skal sjekke og ha stadig nye skjemaer og det tar tid før man hører noe og enda mer tid før man ser noen penger på kontoen... hvis de kommer da. Heldigvis har vi det ikke trangt.

 

Får besøk av snekkere på torsdag. Blir skikkelig ombygging av 2.etasjen, men det blir en bedre løsning med nytt soverom til oss, babyrom og et kontor som senere også kan bli et barnerom :) Deilig å få kommet igang med dette og veldig glad for at vi har satt bort alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...