Gå til innhold

Nedre Romerike jan/feb/mars mammaer


Faylinn

Anbefalte innlegg

Så Elin føder faktisk, så bra da! Godt å få det overstått når man har så mye smerter. Fler av dere med tøff bekkenløsning som jeg unner å snike i køen hvis dere vil! :-) Var Elin enig med UL terminen, eller ble den flyttet tro? Er jo littegrann tidlig hvis terminen er rett. Men det går sikkert bra!

 

...og jobbmotovasjonen sank enda et hakk. Tre dager igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj, potte tett og tung i hodet.. Og her sitter jeg, har sett på skikkelig kvalitetstv siden litt over 4....

 

Meeeeen... fikk jo med meg meldingen fra Elin om at Timian ble født i to-tida i natt, så Gratulerer så mye med en kjempesøt gutt :)

Så nettopp at hun t.o.m har oppdatert statusen på facebook så her går det unna, he he.....

Spent på å få hele historien om hvordan det har gått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vips-77 - du var ikke den eneste som har vært oppe siden 4, men jeg måtte opp fordi lillegull hadde mareritt. Førets dag i bh igjen i går, og det gikk ikke så bra. Var veldig kosete i går kveld, og drømte nok noe om at v ivar blitt borte for han stakkars. :-( Blir jeg vekt etter 4 klarer jeg bare ikke å sove igjen.. Tidlig på jobb da, så kan jeg reise hjem tidligere også.

 

Gratulerer Elin! :-) Hehe, oppdatert facebook er bra. Sånn er det når man har fått Internet på barsel. :-) Timian var et utrolig kult navn forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Elin med en kjempe søt liten gutt, han så ut som en ordentlig go`klump:)

 

 

Hvem er nestemann???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter....

 

Er det noe som går eller jeg har og vært oppe siden litt over 4 i natt jeg og.

Jeg skal se om jeg kan få sove litt nå på sofaen.

Gratulerer til elin med en liten god gutt.

Om det er noen som har et godt sove tips som man kan bruke om natten så tar jeg i mot.

 

Vi skal og kjøre et lass med ting til Sørumsand i dag. Jeg er glad vi kan flytte litt over langen så det ikke blir så mye på han stakers mannen min på en gang.

Vi har ikke over tatt huset enda, men jeg har svigerforelder med stor kjeller så vi setter tingen rett inn der.

Slik at han bare bærer noen få esker ned 4 etasjer av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer Elin! :D

 

Jeg sov hele natta, og våkna av meg selv i dag :D Deilig natt og morgen!!! Har hatt besøk av ei venninne i dag. Veldig koselig :)

 

Sovetips har jeg ikke, beklager, lille rose...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januar:

snartmammatil3:-) : 20. januar

Loling: 31. januar

 

Februar:

Suzy: 7.februar

miak: 12. februar

Bic&Bac: 17. februar

JulieF: 18. februar

Swcdans: 20. februar

Faylinn: 21. februar

Gravilla24: 21. februar

lille rose: 22. februar

Elin08: 23. februar - har født en gutt 28.januar

 

Mars:

Moj29: 12 mars

Et lite nurk i magen :): 16. mars

Vips-77: 18 mars

Lonert: 18. mars

Mamma til 2 snart: 18. mars

ag30: 26. mars

Bøtteknotten og jeg: 28. mars

 

Måtte bare hente fram lista igjen, for nå er det jo februar og da kommer de vel ut som perler på en snor tenker jeg, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vips: ikke februar heeeelt enda da.. men lurt å ta fram lista igjen, ja :) Sitter og kikker litt på den, og jeg må innrømme at det er noen få nick på lista der jeg ikke aner hvem er i det hele tatt... er vel noen som aldri var på treff, eller er det jeg som surrer helt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

 

Da har jeg fått pakket føde begen min. Jeg tenkte det kunne være lurt nå etter at Elin har vist at det går helt fint ann å snike i køen å komme før termin. Jeg har fått una gjort det siste jeg måtte gjøre før jeg var klar får at han skal komme til verden.

 

Er det noen som har fått med seg om de som skulle ja nå i janauar har fått sine små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle stå SNART februar selvfølgelig :)

Er noen på lista som jeg ikke vet hvem er jeg heller men vi følger spent med etterhvert likevel..

 

Lille rose: Aner ikke hvordan det ligger an med de med termin i jan..

Greit å ha bagen klar for dere som nærmer dere, jeg har enda lenge igjen så det er ikke akkurat noe å stresse med for min del.. kommer nok ikke til å føde så mye for tida jeg tror jeg.....

Litt vel lei av å se ut som en hvalross nå så er det er noen lange uker igjen men ikke annet å gjøre enn å vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pakka bagen ca 1 mnd før termin forrige gang, og gjorde det samme nå. Greit å ha den klar :)

 

vips: Er det noe galt i å se ut som en hvalross nå? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal pakke fødebagen selv i helgen, det føles ganske nærme nå. Tenker veeeeldig mye på at babyen ligger på skrå og hva sykehuset vil gjøre med det.. Miak, hvor mange dager/uker hadde du til termin da babyen din snudde seg? Jeg satt med den moxasigaren i går, men føler det er litt som å tro på julenissen. :-) Jeg vil helst unngå utvendig vending, men helst unngå keisersnitt også siden jeg vil hjem dagen etter..

 

Var inne på sykehuset i forgårs kveld siden jeg hadde hatt sterke magesmerter nesten hele dagen. Viste seg at der det var som mest ømt, var der hodet til babyen ligger. Opp til venstre på magen. Det er rett og slett det at han har bumpet og bumpet på samme sted over laaang tid som har gjort meg helt øm. Det ble tydeligvis værre av et par dager på rad i kontorstol. Og jeg som trodde jeg revna innvendig så vondt var det tidvis. Men det hjelper godt å ligge ned, og i går var jeg hjemme og gjorde en del av det. I dag er siste arbeidsdag, hurra!

 

...og i dag er det jeg som skal på Ikea. :-) Har god erfaring med fredagskvelder, litt færre folk.

 

Noen som har hørt noe fra Elin? Går det ok med henne og babyen. Det er jo vanvittig slitsomt den første tia hvis man ikke har sove-baby, så det er ikke rart hun ikke har orket å skrive noe her enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei...

 

Jeg har snaket med Elin i går. Ut i fra det jeg har hørt fra henner går det bra med henne og barnet. Hun er ikke kommet hjem enda så det er ikke så lett å få skrive noe innlegg. Hun får lest innlegg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Hvalrossfiguren er det nye hotte:)

 

Så bra det går fint med Elin og Timian:) Kanskje hun får reise hjem snart?Jeg er hvertfall kjempe spent på alt hun har å fortelle fra den store opplevelsen:)

 

Faylinn: Krysser fingrene for at lille babyen snur seg ned snart! Og bra du bare var øm da du hadde magevondt.

 

Jeg har også pakket ferdig fødebagen, gjorde det for et par uker siden faktisk:) Det kan jo helt tydelig skje noe før man aner, så greit å ha stående klart!

 

Jeg vet heller ikke hvem halvparten på den listen er...men det er vel jenter som tidligere har vist interesse for å bli med på treff, men som aldri har dukket opp? Jaja:)

 

God helg da dere!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at alt står bra til med Elin og den lille familien :)

 

Skulle ønske man ikke ble så utrolig sprengt i magen de siste ukene, hadde vært så mye lettere å holde ut, for jeg vil jo holde ut og ikke bli så lei så ungen kommer i nærheten av termin.. I går var jeg på kafe med ei venninne men måtte til slutt gi meg for jeg hadde så vondt i magen til slutt.. Hjem og fikk litt massasje så gikk det over men utrolig slitsomt...

Puh.... glad dette er siste gangen og at det kommer noe veldig veldig bra ut av det til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen

Vi var på kurs på ahus på onsdag og da hadde jeg så flaks at jeg mötte Elin i kantinen. Hun så ut til å ha det kjempe bra. lille timian er jo bare helt skjönn!!!

Gleder meg til det er min tur. Bare sånn til informasjon så har de tatt bort den filmvisningen fra kurset, sikkert mange som har komentert det, men jeg hadde jo sett fram til litt humor med den jeg da :-)

Faylinn: utvendig vending er ikke noe behagelig, men tross alt bedre enn og ta keisersnitt. Jeg slapp heldighvis unna det denne gangen. Men jeg vet ikke om det var sigaren og nålene som gjorde det. jeg var i uke 37 når huns snudde seg, så alt er mulig. Bare ha trua så ordner det seg sikkert. Men den legen jeg snakket med på ahus sa at en setefödsel ikke er noe anderledes enn en vanlig födsel, men han var jo mann så klart, så da teller det ikke.

 

Gleder meg til treff på mandag, er dt mange som kommer dit ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg besøkte Elin og hennes lille gull i dag, og det stod bra til med dem :) Det er nok ikke så lenge til de kommer hjem nå. Timian er nydelig, og var veldig rolig mens jeg var der ;) Ellers skal hun få lov å fortelle ting selv, så jeg forteller ikke mer... :)

 

Jeg kommer ikke på treff mandag.

 

Faylinn: Håper den sigar-greia funker på deg også, da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at alt er bra med Elin ig babyen! :-)

 

Miak: Jeg har ikke gitt opp nei, men det begynner jo å nærme seg.. Babyen min ligger ikke med sete ned, men på skrå i livmoren, så jeg kan absolutt ikke føde normalt om noe skulle skje akkurat nå. Jeg vil heller ha et planlagt snitt enn at fødselen plutselig starter nå slik at det blir stress og hastesnitt. Det er visst bare 1% av babyene som ligger på tvers/skrå til termin, så det nærmer seg at jeg har en sjeldenhet i magen! :-) 4% ligger med rompa ned, så der var statistikken. Jeg har lest litt i det siste...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faylinn: Håper knøttet ditt snur seg snart! Skal du inn til ahus for noe vurdering snart da?

 

Her hadde jeg en bedriten natt, morgen og formiddag, med vonde kynnere nesten hele tida :( Heldigvis gitt seg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg har også sovet skikkelig dårlig i natt, det vil si at jeg har vært mer våken enn jeg har sovet....

Har vondt overalt, i ryggen, i beina, i magen...Ligger jeg på den ene siden, er det ubehagelig, snur jeg meg over på den andre siden, er det også ubehagelig:( Og ryggen er hvertfall ekkelt å ligge på, selv med pute under hofta slik at jeg ikke presser på den blodåren.

LEI!!! Og drit lei av å være så lite mobil. Kanskje jeg skal prøve å gå meg en liten tur?

 

Håper dere andre har en litt bedre helg ja:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... tror vi har det ganske likt til tider hele gjengen, høres det ut som... Sukk.... ikke lett med en stor kropp som ikke funker til noe som helst nesten.... Men dere andre er jo snart ferdige dere da - får håpe februar går fort, det er heldigvis en kort mnd....

Det værste for meg er disse helgene hvor de andre i huset er ute og aker og herjer i snøen mens jeg sitter inne og glor.... Dårlig samvittighet overfor to-åringen sin som vil at mamma skal være med er ikke noe gøy men....

Vi får bare trøste oss med at plutselig er det over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann folkens :D tuuuusen takk for alle hilsner :D er sånn überhormonell om dagen da så jeg griner av alt, så det tok litt tid å komme seg igjennom her for ikke å glemme fjesbok siden min :) hihi

 

Julie: ikke lenge igjen da!! Har sovet som en stein i natt jeg å akkurat på den siden jeg vil. :P Har forresten oppdatert på 3 tri med fødselshistorie. Kan bare skryte av Ahus assa! Husker du vi chattet om det der med å bli sendt videre for en stund siden. Snakket med JM ang det når jeg lå der inne å de bruker virkelig ALT av ressurser for at vi ikke skal bli sendt videre. Jeg fikk fødestuen som mitt rom da jeg lå med rier å en annen hadde den andre delen på motsatt side av badet. Fikk 1 natt på rom på føden fordi det ikke var plass på barsel. Deilig å slappe av når man var ferdig! Fikk også forklart at de hadde ordnet seg sånn at det var noen rom i 3 egt også, men de som lå der måtte ha en ukomplisert fødsel etc.

 

Jeg er egentlig klar for et dagtidstreff jeg da. Må bare få summet meg litt å finne rutinene her hjemme så er jeg på G ,samt kjøpe meg ny tlf siden min badet i saft fødselsnatten og har kortsluttet.(ikke akkurat de beste dagene en tlf kan dø på vil jeg si!! )

Vil jo vise fram gullet mitt også å skravle masse :).

 

Lurer på hvem som er nestemann ut jeg nå :D Miak?? eller er det kanskje noen fler som sniker i køen sammen med meg:P

 

Nå er det en som ligger å snakker om kos her hører jeg ( på babyspråk vel og merke :P) så jeg får logge av. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Elin og Velkommen hjem :)

Leste fødselshistorien din og det er bra at alt gikk som det skulle (kjenner alt om at epidural er som å komme til himmelen, he he)

Måtte le for den dagen ting satte i gang hos deg så sier samboeren min når han kom hjem fra jobb: "Forresten, vannet til Elin har gått!!" - HÆ?? sa jeg da, før jeg skjønte at du hadde skrevet det på msn på morgenen og han hadde brukt min data akkurat da :)

Dere får kose dere masse hjemme og bli kjent med den nye sjefen i huset, og så er vi mange her som er veldig spente på å hilse på den lille karen så da sees vi når du er klar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...