Gå til innhold

Nedre Romerike jan/feb/mars mammaer


Faylinn

Anbefalte innlegg

Da starter vi som tradisjonelt opp en ny skravletråd etter siste treff. :-)

 

Takk for i går! Det var veldig hyggelig, og synd jeg måtte gå relativt tidlig for å få litt søvn før klokka ringer så alt for tidlig. Men nå er det siste arbeidsdag før jul for min del - juhu! :-)

 

Vi satte ikke noen ny dato for januar, vi ser an over nyåret og setter opp noen forslag da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

takk for i går folkens. vi var jo ikke så vanvittig mange, men det er ganske forståelig nå i disse juletider! 8 stk er jo uansett ikke dårlig det heller da!!

 

Jeg sitter å fantaserer litt om en tur på hardrock cafe i oslo i januar istede for Egon... Hva tror dere om den folkens?? Etter at mini menneskene våre kommer er det litt vanskelig å gå der(med barnevogn) siden man spiser i 2 etg å musikken er høy. Tenkte det var et morsomt sted å ta ant siste middagen for en god del av oss.

Bare å komme med for eller mot :)

 

(pssst: som lokkemiddel for å velge hardrock så kan jeg dele med dere alle at de har en FANTASTISK partyplatter :) nam nam. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for i går. Det var kjempekoselig å treffes igjen, spesielt siden jeg uteble forrige gang.

Godt vi har godgutten vår på plass som tar vare på oss ;o)

 

Siste innspurt på jobben i dag, for i morgen blir det nok bare surring på jobben før vi skal til siste legebesøk.

Må nok reise innom mandag og tirsdag for å få ryddet litt.... Det trengs, men da får jeg gjort litt også for da er det ingen som maser :o)

 

Akkurat fått telefon fra Toyota, til mandag får vi den nye bilen vår. Toyota Avensis :o) Yiihaaa.!!!! Da får vi plass til både hund og barnevogn ;o) Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikle sikle LETT misunnelig her assa. Synes den er så fin!

 

hihi var innom jobben å ryddet på plassen min jeg også denne uken . utrolig hvor mye flott man lager på et kontor assa. hadde faktisk 3 par sko t.o.m :P Ville ikke at kontrakter/private ting skulle ligge der i 1 år. Er jo ikke sikkert at jeg vil tilbake dit engang, men heller finner meg noe nærmere... tiden får vise :)

 

Julie: hvordan gikk det på jobb i går?? ble du stående helt ut?? Er ikke mange dagene til juleferie for deg nå uansett. er du forresten 100% fram til du går ut i permisjon nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: Jeg måtte jobbe hele kvelden ut ja:( Gikk jo greit det, har jo bare to jobbdager igjen nå så er jeg 100% sykemeldt frem til permisjonen starter....var bare så kjipt å ikke få blitt med dere i går. Spørs om dere i det hele tatt kjenner meg igjen på nyåret, siden jeg har måttet hoppe over så mange av treffene...hehe:)

 

Nå som jeg er sykemeldt er jeg er hvertfall interessert i å bli med på dagtreff på nyåret hvis det stemning for det? Vet dere andre jo har møttes litt sånn utenom Egon treffene:)

Tror energien er litt bedre på dagen også for å være ærlig...jeg blir så slapp på ettermiddagen og kvelden.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jaaa det høres ut som en super ide :D jeg og lille rose har funnet den beste dagtid kafeen som er på strømmen. Ligger vedsiden av Peppes i 1 etg og heter Dus. Kjempegod mat samt at det er gode sofaer å sitte i. Det er ingen skam nå når kroppen er tung.

Troooor kanskje vi kommer til å kjenne deg igjen da selv om du har gått glipp av noen egon møter. Regner med at du ikke har forandret deg drastisk utseende messig. Tror jeg hadde fått hakeslepp hvis noen plutselig nå hadde dukket opp med hanekam og fulle av piercinger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: den kaféen ligger ved siden av Dollys, ikke Peppes ;)

 

Ang. neste treff, vet jeg ikke hva jeg får tid til i januar. Så dere får bare bli enige om hvor og når, så kommer jeg hvis jeg kan.... Mulig gårdagens hyggelige treff ble det siste. Som jeg sa til noen av dere, blir det heller å treffes hjemme hos hverandre og avtales noen i mellom etter knøttene har kommet, for min del. Men dagtid i januar kan også være aktuelt for meg, altså, det er lettere å få til enn kveldstid, iallfall.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: Jeg er gjerne med på hardrocj jeg altså! Men kanskje ikke kl 18 da det er et litt klønete tidspunkt i forhold til jobben. Ville heller da ha møttes kl 16 f.eks.

 

Eller at vi kunne tatt en lunsj der etter hvert som flere er hjemme på dagtid. Vet ikke helt hvordan jeg skal jobbe i januar enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faylinn: helt med på tidligere tidspunkt jeg. Er uansett veldig fleksibel på tid siden jeg er 100% fram til permisjon. lunch er like så bra.

 

bic: stemmer at det er ved dolly. My bad. Regner med at de aller fleste uansett skjønte hvor jeg mente. Pizzaresturanten i 1 etg er pizzaresturanten i 1 liksom :P

 

Noen som har gjort noe spenneden i dag da?? jeg har bare slappet av. Laget pannekaker til Thomas sin store glede til middag å etter det dro vi til plantasjen for å handle julepynt, julelys og tre, men der stengte de kl 20 å vi var der 2015 så vi får ta det en annen dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var også på plantasjen i dag. Vi var der på dagtid, så de hadde åpent.. men vanlig gran i normal høyde, hadde de jo ikke igjen (det lille de hadde telles ikke, for det var bare dritt....), og edelgrana er så dyr for en fin høyde. De billigste var jo så lave. Så vi kjøpte heller juletre her hjemme. Det er veldig fint, og akkurat passe høyt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter....

 

Jeg har da nett kjørt guben min på jobb. Vi skal reise til Bergen i dag.

Så nå sitter jeg og går igjennom alt jeg må huske å gjøre før jeg henter han på jobb slik at vi kan reise rett fra jobben...

 

Jeg er med på treff når som helst når vi blir enige om det siden jeg er 100 % sykemeldt og.

 

God jul og godt nytt år:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at vi er flere som er 100% sykemeldte nå:) Eller hehe, ja dere skjønner hva jeg mener. Da kan vi møtes på dagtid også! Og Strømmen passer hvertfall meg ypperlig, 5 min med bil!

 

Nå er jeg i gang med siste innspurten av pakking og julegavehandling, slik at alt er på plass til vi reiser til fjells på søndag.

Og bare for å være litt ekkel med dere som skal feire jul her hjemme: der oppe er det 60 cm med snø:) :)Og mere er det meldt! Hvit jul hvert år, føler meg kjempe priviligert som kan feire jul på hytte på fjellet altså!

 

Dere må hvertfall alle sammen ha en rikig god jul, uansett snø eller ikke.Det viktigste er jo å være sammen med familie og de man er glade i:)

 

Ha en god helg!!!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ha en god jul du også!! nå er det bare å nyte tiden framover med de man er glad i.

 

Bic: hva er prisen sånn ca på gran kontra edelgran?? mener at det er stor forskjell, men jeg aner jo ikke siden dette er første gangen vi skal ha tre.

 

Lille Rose: Håper dere får en fin tur over fjellet uten alt for mye kolonnekjøring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin, på plantasjen var det 99 kr for vanlig gran av de laveste og 249 kr for edelgran i samme høyde. Her hjemme var det 250 kr for vanlig gran (men høyere enn plantasjen), og 450 kr for edelgran. Altså betydelig stor forskjell....

 

lille rose: Nå er dere på vei da, men GOD TUR! Håper dere får en fin tur!

 

Julie: misunner deg ikke... vil gjerne ha litt hvitt her, men glad jeg ikke skal på fjellet hehe. Men dere får det nok flott. Kos deg masse!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min ligger med hodet ned :) men det virker jo som han driver å romsterer så det foranderer seg vel titt og ofte før han setter seg fast :D (helst med hodet ned da også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt deppa da jeg hørte at hun lå på tvers, selv om jeg jo har hatt det på følelsen siden hun sparker mest i siden og nedover...Jeg vet at hun kan snu seg etterhvert, det er jo fortsatt en god stund igjen:)

Men da legen begynte å prate om keisersnitt ble jeg stresset...har liksom ikke vært i tankene mine engang at jeg kanskje skulle måtte ende opp med det!

Får prøve å ikke tenke på det, er jo ikke noe jeg kan gjøre fra eller til.

Men jeg har sagt det strengt til magen at "nå må du snu deg!!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie: utrolig merkelig at legen begynte å prate om ks allerede. Jeg har fått vite at de kan fortsatt snu seg mange ganger fram og tilbake. Forrige gang var det først helt på slutten at min sønn snudde seg med hodet ned.. (uten at det hadde noen betydning i det hele og det store, sånn ting ble da...)

Så prøv å slappe av. Fortsatt god tid, mye som kan skje enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Dessuten kan de prøve å snu henne manuelt, utenpå magen, før de evt. må ta keisersnitt ellers. Snakk med jordmor om dette, du. Det ordner seg nok :) Og keisersnitt er en fin måte å føde på det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet, syns også det var snodig at legen var såpass "på hugget" så tidelig. Har jo skjønt etter å ha lest rundt på nett at det ikke er uvanlig at babyen ikke snur seg ned før mye nærmere termin. Nei, vil heller høre jordmor sin mening om saken når jeg skal til henne i begynnelsen av januar.

 

Jeg vet at noen sykehus vil prøve å snu babyen manuelt på utsiden, men det nekter jeg!! Det har jeg hørt mye dårlig om...så veldig skeptisk til det:(

 

Jada, ks er sikkert en fin måte å føde på det også:) Det vet jo du som har gjordt det før! Du skulle ha det denne gangen også du ikke sant? Men av helt andre grunner såklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndags morgen!

 

Da sitter jeg å venter på at mine to søsken skal komme å hente meg, og så drar vi på hytta.

 

Men i natt lå jeg å bekymret meg masse for sikkert ganske tåpelige ting...Tenk hvis noe pluttselig skulle skje mens jeg er på hytta? At vannet går? Eller at fødselen starter? Jeg er 1 time unna Lillehammer sykehus! Og hvordan funker det, når det ikke er der jeg har fødeplass.Hjeeeelp:( Og min kjære kommer ikke oppover før på lille julaften. Huff, her er hormonene ute å flakser bra rundt:)

 

Heldigvis, nå som jeg er stått opp, og det er lyst ute, ser jeg litt lysere på ting:) Rart alt det man kan bekymre seg for når man ligger i et mørkt rom og ikke får sove. Men, det er jo faktisk en reell sjanse for at noe sånt kan skje....huff!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie: I utgangspunktet er det ingenting som tilsier at jeg ikke skal føde normalt. Er HVIS babyen blir veldig stor, de kan si at jeg må ta ks. Men foreløpig ser alt fint ut, og ingenting tilsier at jeg må ta ks. Hadde hastesnitt med førstemann, og det gikk kjempebra. Så i "verste fall" går det nok bra om du må ta ks. Men virker som du slapper mer av nå, og det er bra. For det er jo altfor tidlig å bestemme noe nå i forhold til hvordan babyen ligger. Merkelig at legen din var så tidlig ute å snakke om det, i et sånt tilfelle. Har hørt ulike ting om det å få snudd babyen selv. Tenkte bare å si det, i tilfelle det skulle friste mer enn ks - i verste fall ;) Men de fleste babyene legger seg jo med hodet ned, så statistikken er jo på din side :)

 

Håper du får det fint på hytta! HVIS noe skulle skje mens du er der, ringer du nærmeste sykehus. Du kan jo bli henta med ambulansehelikopter hvis dere er usikre på om du rekker fram i tide. Man er ikke garantert å få føde der man har fødeplass uansett. Selv om du har fødeplass på ahus, kan du jo risikere å bli sendt videre et annet sted hvis det er fullt og de mener det er tid til at du rekker et annet sykehus. Så skulle fødselen skje mens du er på hytta, kan ikke Lillehammer nekte deg å føde der bare fordi du ikke har fødeplass der ;)

Men ja, det er rart hvor mye man bekymrer seg for innimellom.... kjenner meg igjen i det med å tenke rare tanker ;) Satser på knøttet ditt holder seg inni magen i noen uker til, så du får føde på ahus, i en normal fødsel, med hodet til babyen riktig vei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bic&Bac: Takk for beroliggende svar:) Juleroen har senket seg, og jeg har ikke karastrofetanker lenger. Nå kommer jo resten av familien og sambo opp i morgen også. Og lille nurket i magen får bare ligge på tvers hvis det er det hun vil...jeg får jo ikke gjordt så mye fra eller til:)

 

Riktig god jul!!!!

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...