Gå til innhold

Nedre Romerike jan/feb/mars mammaer


Faylinn

Anbefalte innlegg

vips: jepp, 2-åringen som skal få pose. Har lyst å bruke posen vi allerede har til det nye knøttet. Så derfor er jeg ute etter en billig en.. håper å ikke trenge lengre enn ut denne vinteren.

Ellers må vi kjøpe ny madrass til sprinkelsenga, da 2-åringen bruker den forrige i sin skuveseng. Skal også kjøpe en kommode til å ha babyklærne i på rommet sitt, og ståbrett til kombivogna. Men ståbrettet kjøpes nok etter fødsel. Kommode og madrass skal kjøpes på ikea, så de blir kjøpt samtidig. En eller annen gang etter neste tirsdag... Vognpose har jeg vel bestemt meg for å bestille fra Go'ing, men siden det står på siden at varen skal komme innen én uke og vi har ny adresse fom. mandag, avventer jeg noen dager med å bestille slik at jeg vet det ikke blir surr med hvilken adresse det sendes til. Pakker skal man betale for å omadressere, og selv om den skal til samme sted (post i butikk), så forundrer det meg ikke om noen finner ut at de skal putte på omadresseringsgebyr, bare fordi de har lov til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var på shopping i Charlottenberg i romjulen og det var 40 % på alle vogner fra 2008 og 30 % på dunposen Oderwälder samt babycall mm. Vi sparte mye på å ta turen over! Har hørt mye bra om Oderwälder-posene (det er de med bamse i lammeull inni) og de skal være store nok til barn i 2-3 årsalderen. Til små barn bretter man bare posen inn nederst. Også kan man snurpe den sammen så den varmer godt på hodet til barnet. Den koster 1899 på Barnas Hus, men nå burde det være mulig å få tak i den på januarsalg noe sted... Kanskje det er noe for deg, Bic?

 

Har noen av dere vært på svangerskapskurs? Hvem har dere gått hos da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo dunposer, så tester de flere på Tv2 Hjelper deg nå til tordag! Ser på reklamen at den Odenwalder posen også er med i testen.Verdt å få med seg før man tar endelig valg kanskje?

 

Vi skal på svangerskapskurs på mandag på AHUS:) Spent på om vi får noe utbytte av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på svangerskapskurs forrige gang på A-hus, og vi syns begge det var en grei ting å ha med seg.. Var ikke akkurat så mye nytt å lære men syns det var veldig greit med info og ikke minst omvisning på føden.. Har mye å si når man har sett det, og det gikk vel mer opp for oss begge hva vi skulle gjennom :)

 

Forresten er det fortsatt noen av dere som går hos gruppefysio el har dere slutta ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite nurk: takk for tips, men vi er ute etter en billig pose da vi forhåpentligvis kun trenger ut denne vinteren. Har ödenwalder lammy xl fra før, som babyen skal få overta :)

 

Julie: vi var ikke på svangerskapskurs forrige gang, og heller ikke denne gangen. Følte ikke noe behov for det. Men tok selv kontakt med ahus for å få omvisning, og den delen gjorde at jeg slappa mer av på forhånd.

 

vips: jeg går ikke på gruppefysio lenger. Har slutta. Følte det ikke hjalp nok, og at det var mer stress med å få tid til å dra dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia, må ordne litt på lista jeg for jeg var visst ikke med ;-)

 

Januar:

snartmammatil3:-) : 20. januar

Loling: 31. januar

 

Februar:

Suzy: 7.februar

miak: 12. februar

Bic&Bac: 17. februar

JulieF: 18. februar

Swcdans: 20. februar

Faylinn: 21. februar

Gravilla24: 21. februar

lille rose: 22. februar

Elin08: 23. februar

 

Mars:

Moj29: 12 mars

Et lite nurk i magen :): 16. mars

Vips-77: 18 mars

Lonert: 18. mars

Mamma til 2 snart: 18. mars

ag30: 26. mars

Bøtteknotten og jeg: 28. mars

 

Elin: Begynner perm neste helg, men runder av litt før pga avspasering og 50% sykemelding. Totalt 3 arbeidsdager igjen :-)

 

Bic: Masse lykke til med flyttinga!! Og gratulerer så mye med hussalget, det har jeg jo ikke fått sagt ;-) Skal komme og se når jeg får tida :-)

 

I morgen skal jeg på første akupunkturtime!! :-) Funka bra på meg sist, så jeg håper på suksess denne gangen og!

Blir så spennende fremover!! Runder straks 36 uker nå! :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja nå er det virkelig ikke lenge igjen for enkelte her :)

 

Bic: Har du sett på de troller-posene? de er jo billige og kom jo bra ut i test i F&B..

 

Huff, det er så mange rundt meg som snakker om nytt år og spise bra og trene og bla bla bla.... Og her sitter jeg og nærmer meg dundre-vekt (igjen) og det er enda lenge igjen til jeg, forhåpentligvis skjer det, er tilbake til normal vekt igjen.... Sukk.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suzy: tusen takk :) Lykke til på akupunktur!

 

vips: Mener å huske det ikke var noen billige i f&b-testen....? Har hørt fra noen som har Go'ing-posene at de er bra, så jeg tror jeg stoler på henne.

Jeg har ingen planer om å trene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, jeg er ikke så aktiv her inne (men fölger med dere hi hi )

vi skal på svangerskapskurs på ahus den 21 januar. er det noen andre som skal dit, eller har vert på et sånt kurs ?

Dette er mitt tredje barn så det er ikke så viktig for meg, er mer nysjerrig, men det er vel mest for å roe ned gubben dette er hans förste barn, og han er litt nervös :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miak: vi var på det forrige kurset som ble holdt å det var jo veldig betryggene for en vordene pappaen :) tror min darling syntes det var godt å kunne spørre litt om ting og tang. .Vi jentene skravler jo oss i mellom, leser etc. å lærer mye av det, men ofte vet ikke gutta så mye mer enn det vi forteller :)

Likte veldig godt at vi fikk omvisning på føden da , men det kan man jo få utenom hvis man ønsker det også :) bonusen med å ta et sånt kurs er vel egentlig at mange hoder samlet på et sted gjerne gjør at det blir mange fler spørsmål som blir besvart. Er jo ikke alltid lett å huske eller komme med alt man lurer på!

 

Bic: Alle de poene du har blitt anbefalt hittil er dyre. vet at det ikke er det du er ute etter. Har du fått bestillt fra go'ingen??

 

Julie: gled dere til kurs, men husk å spise først. Litt å bite i var boller og pepperkaker da vi var der. Mange gravide damer i et rom som har apetitt gjør at maten fort blir borte :) synes det beste var å titte på føden jeg :D

 

Suzy: Jeg går også på akupunktur :D begynner med modnings akupunktur på tirsdag som kommer faktisk! urolig å tenke på at vi er så nærme "slutten" nå. krysser fingrene for at det funker like bra for deg som sist å at det funker for meg også :D

 

Vips: Jeg trener der fortsatt :D vurderer å gå opp til 2 ganger i uken. var kanskje mulig å jeg gjør jo ikke så mye annet enn å sitte hjemme så det er en bonus bare å komme seg ut en tur :) . Likte godt hun dama som kom tilbake igjen fra mammaperm :) Er du der fortsatt??

 

Da har jeg bare 47 små dager igjen til termin :D jippi.

I dag har jeg endelig fått vært på Nav å levert papirene mine sånn at jeg får mammaperm penger :) det er ikke feil. Fikk beskjed av de i desember at de ikke ville ha det inn før nå. Hun la kun inn temindato i databasen deres. Er det noen som skal ha 100 %(44 uker) eller går de fleste for 80% (54 uker)??

Gleder meg såååå mye til at lillemann skal komme nå jeg. Det aller beste er at han kommer, men på en god 2 plass er at jeg får igjen kroppen min. Han driver med aktiv strekking av armer og ben helt ut på siden av magen min nå å det er ikke akkurat behagelig. (for ikke å glemme hvor trangt der er oppe ved ribbena) hihi

 

Noen som skal noe gøy i helgen da?? har fått med meg at bic flytter. Lykke til :) kommer en tur å hilser på når dere er ferdige jeg :P er jo ikke som at jeg hadde vært nyttig besøk midt i flyttingen da jeg ikke kan hjelpe!

 

Jeg har ingen større planer enn å dra hjem til bærum. Thomas reiser til Alpene i helgen på skitur/shoppingtur (kommer ann på hva man intresserer seg for) med jobben å jeg har ikke lyst til å være her helt alene fra fredag morgen til mandag kveld. Blir siste reisen hans før termin det her. gaaahhh.. skulle LETT blitt med da!! noen som har vært i alpene??

Har snakket med startour også å ferie med minime på de hotellene som vi har kikket på var ikke noe problem :) Må bare bestemme oss hvor vi vil dra nå. Det er ikke like lett. Venter på feriekataloger som skal komme i posten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: Nei, har ikke bestilt. Det stod på sidene deres at de leverte innen én uke, så tenkte vente til at jeg VET den kommer til den nye adressen. Så slipper vi noe styr med det.

 

Nå som vi har fått solgt huset, skal vi ha 54 uker/80% permisjon. Jobben har sagt det var greit, og NAV sa det ikke skulle være noe problem. Men jeg har ikke hørt noe mer fra NAV.. tror jammen jeg skal ringe dem nå! Og helgen blir bare flytting, ja. Puh! Du får absolutt komme og hilse på når vi er ferdige :)

 

Har aldri vært i Alpene, men et vennepar av oss var i fjor og syns det var så bra at de har lyst å dra dit igjen. Lykke til med sydentur-valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg meldt meg på svangerskapskurset 5.februar :) Gleder meg! Godt å høre at dere er fornøyde med kurset! Det er vårt første barn så alt er nytt for oss..

 

Elin: Jeg går for 100% (44 uker). Skal møte Nav neste uke og høre mer om skjemaer og rettigheter for meg som er selvstendig næringsdrivende. Det er nesten ingen i Nav som kjenner til rettighetene jeg har.... :( Håper denne damen kan dette. Ble anbefalt henne. Kos deg med ferieplanleggingen! Mulig mannen min også reiser bort i helgen...

 

Vips: Håper vi kan finne på noe en annen dag, tror jeg får tid fra februar! Kjedelig med bekkenet da. Jeg har gått opp 12 kilo nå! Snart tatt igjen mannen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elin: Jeg trener fortsatt der, vet ikke om det hjelper så mye men hun fysio'n sa det var best å fortsette så jeg ikke stivna helt. Kommer til å fortsette etter fødsel også for å prøve å unngå å slite like lenge som sist. Jeg har forresten gått over til kl 1230 på tirsdager...

 

Et lite nurk i magen: He he, tatt igjen mannen?? Han har jeg gått forbi for lenge siden... Har lagt på meg 13 tror jeg, men ikke så mye å gjøre med det nå......

 

Bic: Det stemmer at det er samme testen, er alltid det på de barne testene... Du blir sikkert fornøyd med goingen pose :)

 

Har ingen spennende planer for helga foreløpig, blir som vanlig å ta det med ro.. Måtte kjøpe en liten gave til gubben og lagde et kort for å si at jeg setter pris på at han gjør absolutt ALT hjemme om dagen... Han blir jo sliten han og stakkars.... Jeg har enda 70 dager igjen - puh...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vips: satser på det hehe.

 

Jeg har selv tenkt på tanken å gi en liten gave til mannen (men når babyen blir født), og en til eldstemann. Men tror mannen får heller en gave med foto av de to knøttene på, i ettertid. Og eldstemann har fått mye gaver da med jul og bursdag, så tror vi dropper det... Blir nok av utgifter fremover uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et lite nurk i magen: selvstendig næringsdrivenede.. så kult :D å være gründer er morro selv om det er mye å sette seg inn i av regler!

Jeg er forresten med i 12 kg gjengen jeg også. var stillestående på vekt i 3 md, men pluselig så kom det. Har plassert seg helt greit på kroppen da. kjenner fortsatt ribben,hofter etc :) håper det ikke har satt seg helt fast, men det finner vi vel ut etterpå hehehe

 

vips: DØDSKULT!! da er vi på samme gruppe :D

Vil ikke stivne jeg heller. Merket godt at jeg ikke fikk vært på trening i hele julen å det var ikke godt! Deilig å få rutinene i gang også :)

 

Bic: tralalalala jeg kommer på besøk jeg vettu :)

blir spennede å se det nye hjemmet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: På forhånd: velkommen til kaoset ;)

 

Et lite nurk: Håper de finner ut noe fornuftig på NAV!

 

vips: kanskje du har fått plassen min? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bic: tror ikke hun har fått plassen din. er mange som ikke var der nå etter nyttår så det kan hende noen av de allerede har fått baby :)

flere som føler at det er trangt i magen forresten?? er ikke store boltreplassen hos meg i allefall lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: regner med det er mange nye. Var jo noen flere desember- og januar-termindamer der.

 

Og trangt, ja.. syns det har vært trangt ei god stund. Føler det bare sparkes hardt og vondt, og er stort sett ubehagelig.. men prøver å tenke positivt på sparkene og ikke bare klage. Men gleder meg til å slippe de... og heller få kose med knøttet :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Da er jeg igang med opplæringen av den nye damen som skal ta over jobben min mens jeg er i permisjon... Uken har gått veldig bra, så jeg tror hun skal klare det meste. Det letter endel på samvittigheten med å bli borte så lenge..

Men merker at jeg er utrolig sliten når jeg kommer hjem fra jobben om dagen, sover, sover og sover... Samboeren er den som nå tar i et tak i huset. Håper at jeg får slappet av litt i helgen så jeg kan gjøre litt da.

Skal nå jobbe i 3 uker til før permisjon... syntes det er veldig rart altså...

Selv om jeg nå begynner å kjenne endel på kroppen og at vekten øker raskt så har jeg vært veldig heldig og ikke hatt så mange plager... kjenner litt i bekkenet men ikke veldig mye.

Men har fått utrolig mye vann i kroppen... Er det flere som har det?

Merker det på føttene og stive fingre faktisk...

Godt de sier at vannet blir fort borte etter man har født :o)

 

Ser det er avtalt dagtreff til fredag. Det får jeg desverre ikke vært med på, men kos dere masse uansett.

Håper vi kan få til et kveldstreff en dag i løpet av januar også :o)

 

Ellers så har vi fått ny dato for svangerskapskurs, og skal på A-hus til mandag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

swcdans: Da skal vi på samme kurset på Ahus:)

 

Noen av dere andre ser jeg jo i morgen:) Hvem kommer egentlig? Elin og Lille rose hvertfall eller?

 

Ha en fin dag! Nå skal jeg på Ikea med mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :-)

Jeg synes ikke dere har lagt på dere mye akkurat, jeg er nå oppe i 18 kilo!! og har fortsatt 5 uker igjen, så regner med å gå opp til 20 kilo pluss !!!!

Men formen er grei, sover mye om dagen, deilig med permisjon snart :-)

vann i kroppen har jeg hatt en god stund, det kjennes ut som man har på fingervanter når man knytter neven ! og som om man har skumgummi rundt knerne. Men det er jo ikke lenge igjen og vannet blir fort borte etter födselen, får vel tröste seg med det :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mye vann i kroppen. Sist svangerskap kom det meste etter fødsel... så blir vel sånn denne gangen også :P

 

Og ang. vekta, så tror jeg at jeg ikke skal si så mye, da jeg ikke kan konkurrere med dere andre... Jeg har lagt på meg mindre dette svangerskapet enn forrige. Iallfall til nå.

 

Her blir pcen kobla fra i dag eller i morgen, vet ikke hvor fort jeg er oppe på nett igjen. Så hvis dere trenger å få tak i meg, er det mobil som er greia ;) Jeg kommer som sagt ikke på treff i morgen, og ikke det andre treffet heller. Så noen av dere ser jeg kanskje ikke igjen....?

 

Leste nettopp på rb.no. Var ikke klar over at det var så sinnsykt få plasser på barsel. Helt latterlig at de bygger nytt sykehus med under 30 sengeplasser! Får håpe vi alle får komme dit da...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...