Gå til innhold

Nedre Romerike jan/feb/mars mammaer


Faylinn

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen...

 

Da er jeg tilbake i form etter en helg på kurs og på julebord.

Jeg begynner å få formen tilbake og har vært noe sliten i det siste.

Nå er det ikke lenge igjen til vi får kroppene våre tilbake og få hilst på de små. Det er noe jeg glede meg til.

 

miak: Det er vanlig med vanlig med 500 kr for første timen.

Så ligger det på mellom 250 og 350 etter på.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

miak: Lykke til!!! Håper snuppa tar til vett og snur seg av seg selv :)

 

lille rose: godt å høre formen er på opptur!

 

Jeg har vært på kontroll igjen i dag. Alt står bra til med knøttet i magen, som ser ut til å bli en liten baby. Selv har jeg faktisk gått bittelitt ned i vekt siden sist. Hadde ellers veldig lav blodprosent, så skulle ta jerntabletter igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhh jeg skulle gjerne vært å spionert litt på lillemann i magen. Lurer på om han har planer om å kommer før, på termin eller etter også egentlig(selv om det ikke er et alternativ i min verden).

I dag har jeg skikkelig sofa dag. Magen er stram å bekkenet er vondt når jeg beveger meg :S Bare å holde seg i ro da å vente på bedre tider :P

 

trooor jeg skal sette på en vaskemaskin å planlegge pakking av sykehus baggen da :) Det krever jo ikek alt for mye bevegelse

 

bic: hvor liten da?? str på baby nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med snuoperasjonen miak :) Håper du slipper å måtte gjøre det på sykehuset denne gangen...

Bic: A var vel ikke store karen han heller da han ble født vel?? Stemmer ikke det?? Det viktigste er jo at alt er i orden, men jeg må si jeg er spent på hvor stor denne blir, siden det ikke akkurat var et lite knøtt sist..

 

I dag har jeg vært hos fysio igjen (Elin, det var stille og rolig i dag nå når bråkmakeren ikke var der, he he) og så var jeg en liten tur i Strømmen og fikk samtidig med meg den gratis bleiebøtta på barnas hus. Greit det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vips og Elin: stemmer, han var ikke stor, eldstemann heller, når han ble født. Fikk beskjed om at denne blir ca samme størrelse, kanskje bittelitt mindre. To ulike leger har sagt det nå, for det var ei anna i dag, også. Hun i dag beregna at knøttet er ca 2400 gram nå.

 

Elin: Sofadag og bagpakking høres lurt ut ;) Her har jeg ordnet på babyrommet i dag. Er ikke helt ferdig. Er div. ting jeg ikke aner helt hvor jeg skal gjøre av enda, da det er ikke er "start-ting". Så må bestemme meg om jeg skal ha de på loftet, i kjelleren eller på rommet. Er ikke lett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj for en dag. glad den nesten er ferdig.

Har ligget hele dagen. vondt overalt. Kroppen er trang. DRITTLEI!!

Gi meg kropp og funksjon tilbake NÅ!!!

(Det var dagens klageinnlegg fra meg :P )

 

Har sett på unge mødre da. utrolig!! lurer på hvor de finner disse hjernedøde menneskene hen eller om de bare framstilles på værst mulig måte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elin: Håper dagen i morgen (eller det er jo i dag) blir bedre.. Jeg har ingen andre planer enn foreldresamtale i barnehagen, og så kom jeg akkurat på at jeg skal jo møte en venninne på kvelden, men det blir stille og rolig likevel.. Skal prøve å sove leeeenge - og går ikke det skal jeg ligge leeeenge i senga likevel!!!!!!!! :)

Unge mødre ja.... Er jo synd for de stakkars unge mødrene som er langt fra så hjernedøde, men med de i den serien så blir nesten det med å være ung mor forbundet med å være helt blåst....

(Jeg var ikke akkurat kjempelur alltid da jeg var 18, hadde sikkert blitt flau hadde jeg "sett" meg selv som 18 åring nå, men jeg var heldigvis smart nok til å ikke få unge da :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo på dere igjen :-)

Ja nå skal jeg snart på akupungtur, håper det fungerer!! Var hos en lege i går bare for å sjekkeom hu virkelig ligger med rompa ned enda, men han var ikke så dreven på dette her sa han, så han kunne ikke gi meg et hundre svar. Men han trodde at hu lå med rompa til enda. Så da tar jeg sjangsen på litt nåler, kan jo hende hu nåle dama kan sette noen nåler for humörsvigniger, dårlige hårdager å teflonjerne også hi hi :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha tar nåler lett for de siste symptomene jeg også :)

Skal på akupunktur nå jeg også kl 13. Bekkenet er heldigvis litt bedre i dag å det pleier å kjennes temmelig bra ut etter aku timen også så satser på at dette forblir en bra dag :)

 

tenke seg til. Om en liten måned så er det mange av oss som kan skrive fødselshistorier istede for å bare sitte her å vente :D det er syyykt å tenke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med dere som skal på akupunktur.

 

vips: kos deg med venninne i kveld!

 

Her hadde jeg kjempevondt i bekkenet i går ettermiddag/kveld, etter å ha gjort for mye. Så tok det rolig hele kvelden. Har vært på ikea igjen, i dag, alene. Gikk kjapt. Men etter en vond natt, var det like greit, for jeg kjenner bekkenet ikke tåler store utfordringene i dag.... Så kommoden jeg kjøpte, skal fint få ligge i eska til i morra, gitt. Nå har mannen dratt på jobb, og er ikke hjemme før jeg ligger og sover (hvis jeg er flink og legger meg til en ok tid). Så i ettermiddag blir jeg alene med eldstemann, så da er det greit å prøve slappe av fram til da. Er bare et par timer til han skal hentes i barnehagen også... Så nå får jeg finne ut hva det er vi skal ha til middag i dag, og skrive handleliste. Tror jeg tar handlinga før barnehagehenting, for å slippe ha han med på butikken... Kjenner jeg blir mer og mer sliten nå om dagene, og som Elin sier: kroppen er trang! Dvs, magen. Syns jeg kjenner hver minste lille bevegelse inni der, og det er i tillegg pokker så mange bevegelser... Nå er det ikke lenge igjen, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dagen:)

 

Jeg er sofagris for tredje dagen på rad, litt kjedelig egentlig! Men det er hvertfall ingen i ettertid som skal kunne kan si til meg at jeg burde slappet av mer i tiden før babyen kom...hehe:) Jeg gjør jo ikke annet!

Man får uansett ikke særlig lyst til å dra ut noe sted slik været var tidligere denne uken...liker ikke kjøre bil når det er sånn snøkaos!

 

Elin: Ja, er det ikke rart at om èn måned kan hvertfall forhåpentligvis et par av oss dele fødselshistoriene sine:) Håper og håper at en av dem er MEG!!! Jeg er litt lei og ganske utålmodig nå. Vil så gjerne se lille jenta mi, og begynne på den spennede (...og sikkert slitsomme) tiden som mamma:) Bare gleder meg vettu, kommer sikkert til å få sjokk over hvor mye jobb det egentlig er.

Jeg har også begynt å drikke bringebærblad te...fikk det kastet etter meg av mamma som driver helsekostbutikk:)

 

I morgen er det jordmor time igjen, gleder meg til det. Skal prøve å høre om hun klarer å tippe hvor mye babyen veier. Også håper jeg at hun fortsatt ligger med hodet ned:)

 

Namnam, nå lukter det sjokoladekake her. Man er ikke ekte sofragris før man har innattt et større stykke usunn sjokoladekake fant jeg ut;)

 

Ellers høres det jo ut som om dere alle har det relativt bra under forutsetningene, og det er fint å høre:) Ha en fin ettermiddag/kveld!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au, au, au... Hvorfor er bekkenet mitt så vondt?? Jeg har ikke gjort noe annet enn å slappe av nå, men det er minst like vondt som i stad, om ikke verre. Nå må jeg ut av huset, for å handle litt mat, og hente i bhg. Håper han har en god dag og er enkel å ha med å gjøre i ettermiddag.. Kjenner at min kropp trenger det...... Elsker sønnen min over alt på jord, men må si at det var bedre å gå gravid forrige gang, da jeg kunne slappe av og gjøre akkurat hva jeg ville når jeg ville, uten å ha noen jeg måtte ta hensyn til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bic: Kjipt med dårlig bekken altså, husker også at det var litt enklere forrige gang når man kun hadde seg selv å ta hensyn til, nå kan man ikke bare melde seg ut.. Men men, vi vet jo at det heldigvis går over snart :)

 

Julie: Sjokoladekake ja....... Hørtes virkelig ikke vondt ut:)

Og når babyen kommer så merker man hvor mye man orker og at man er villig til å gjøre alt for babyen sin, så selv om man er dødssliten så er det utrolig hvor lite som skal til av et grynt eller smil så er alt glemt :)

 

Gru-gleder meg til hun kommer, er litt annet når man har to - hater å ha dårlig samvittighet og håper bare vi slipper unna det værste med sjalusi fra 2 åringen xxxxxxxxx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

julie : nam nam sjokkis kake er digg :D håper den smakte like godt som den luktet :)

 

Bic: bekken helvete kommer jo snikende mer og mer det selv om du er flink å hvile. det tar bare hevn for at man har vært i aktivitet. Jo mer altivitet jo mer hevn desverre:( Sånn er i allefall mitt bekken.

Vannkopper... Det er ikke morro for en liten knøtt å enda mindre gøy for deg nå når du bærer på en til i kroppen!! krysser fingrene for at dere har sluppet unna vannkopper nå.

 

Vips: søskensjalusi er ikke morro. Håper dere slipper unna det aller værste og at store mini ikke blir dødelig sjalu!

 

I dag har jeg "kost" meg hos akupunktøren. Fikk vist skikkelig hvor bennevondten min sitter så hun brukte kopping på låret mitt (muskelen var visst driiiiit hoven og spent, å hun skjønte godt at jeg hadde hatt det kjempevondt) Har hatt min 2 time med fødselsforberedende akupunktur også gitt :) skal tilbake på torsdag neste uke for atter en runde :) Var sånn i nogelunde ok form da jeg gikk ut derfra, men så kom det noen sånne skikkelig vonde tak i magen. Hadde egentlig planer om å ta en tur oppom lille rose siden jeg var et steinkast unna, men desverre så ble ikke det noe av.

Skulle bare en tur i butikken før jeg satt nesen hjemover igjen , men endte tilslutt på Ikea for å få kjøpt det siste til barnerommet. Jeg og Thomas skulle egentlig ta turen nå på lørdag kveld, men det er jo ingen garanti for at jeg klarer å gå når vi planlegger så bedre å ta det med en gang jeg var i nærheten.

(Ohhh aller beste var at jeg ENDELIG fikk somlet meg til å kjøpe de king size rødvinsglassene som de har på Ikea så nå er det bare å glede seg til jeg får brukt de :)

Nå er rommet til lillegull ferdig møblert så det eneste jeg venter på er at han skal komme :) Må få ferdig gjesterommet nede innen han kommer også da. Vil ha et skikkelig rom å putte feks mamma på når hun er her, men føler at det ikke er samme stress greia med å få det ferdig. Er bare litt sparkel, tapet og maling som skal til så er det ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere alle sammen:-)

Bic: det höres ut som at du har litt å stri med om dagen, ikke morsomt med vannkopper, men bedre at han får det nå enn når bebyen har kommet ut faktisk.

 

Jeg var på akupungtur i går og fikk med meg hjem en sånn urtesigar, som jeg skal holde ved lilletåa i 10 minutter på hver fot, morgen og kveld. Da skal liksom denne stae jenta snu seg. Er det noen som har hörtom noe sånt för? Den lukter skikkelig ille så jeg må sitte på verandaen, naboene må jo tenke sitt :-)

Men det bryr jeg meg ikke om, kan ikke ha den lukta i huset.

Og hva er dette med jorber te eller var det bringeber te, hva skal det vere godt for?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da har vi konstantert at eldstemann HAR vannkopper, og det skal mye til for at det ikke er vannkopper jeg også har begynt å få. Hipp hurra... Har pratet med både legen på sykehuset i dag, og vært på legekontoret hos en veldig hyggelig kvinnelig lege der. Så slapper litt mer av nå, og vet at det ikke er noe farlig for babyen inni magen. Men blir jeg kjempesyk, vil jeg kunne bli lagt inn på sykehuset. Så håper jeg blir mildt angrepet, for én gangs skyld. Og at jeg blir frisk før ungen kommer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her finner du info om bingebærblad te :)

http://www.barnimagen.com/forum/thread/139477756

 

hihi ser for meg du sitter med en urtesigar ute på verandaen :) aldri hørt om det før jeg :) skjønner godt at du gjør det ute i allefall :D

 

Her er det sengedag i dag. Bekkenet er på streik (regnet med det da) så da er det bare å ligge i sengen til det blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Da er jeg endelig innom her en tur igjen....

Dagene går i et på jobb og med opplæring av hun som skal ta over for meg. Føler at det skal gå bra. Bare en uke igjen på jobb nå så har jeg tid til å nyyte dagene... Må si jeg faktisk gleder meg til det.

Ettermiddagene de siste ukene har gått med til å overlate ansvaret med dansekursene til de som skal ta over, og styremøter for å trekke meg tilbake som leder før årsmøtet. Har jeg hatt ettermiddager hjemme, så har jeg bare sovet og ligget på sofaen.... Energien er ikke på topp etter lange dager.... Henger liksom ikke med i hodt heller merker jeg. Tidlig ammetåke sier de :o) tji hi.... Men ingen dårlig samvittighet for det alts, for de andre rundt meg sier jeg må roe ned nå... så jeg får høre på de..

 

Moro å lese hvordan det går med dere. Tok litt tid å lese i dag for det er lenge siden jeg var innom. Det nærmer seg jo nå for alle sammen.

Kommentaren om at magen er trang og for liten... JA det er jeg helt enig i. Det er jo et prosjekt bare å snu seg rundt i senga. sukk og stønn.

Ikke minst at hyppigheten med å våkne og måtte på do også har økt ennå mer...

slitsomme greier altså...

 

Vi på A-hus sammen med Julie og hadde samme inntrykk av den flotte videoen vi fikk se :o) Fornyelse hva er det liksom.... Bør jo kunne fått til noe nytt på 20 år da....

 

Jeg har satt av møte på Jeckyl i februar, så dere får se meg der :o)

Ser fram til å være innom her litt oftere også, etter jeg er ferdig med jobbingen neste uke.

 

Ha en strålende helg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miak: Jeg har hørt om de illeluktene røykgreiene. Prøvde det ikke sist, men har fått beskjed om at jeg skal få det med meg hjem på "slutten". Må høre på mandag g jeg kan få det snart, for babyen ligger fortsatt på tvers, og den kan jo faktisk komme om et par uker!

 

Ellers begynner poden å komme til hektene etter en drøy uke uten mat! Omgangssjuke, hals- og ørebetennelse på en-to-tre! Stakkars lille! :-( Vi burde få rabatt i barnehagen, han er jo mer hjemme enn der jo! Det går vannkopper i hans barnehage, så det er vel det neste.. Fikk sønnen din det Bic&Bac?

 

Jeg har forresten påtatt meg ansvaret for å samle inn epostadresser slik at når vi har født så popper det på enkelt vis inn beskjeder om nye treff og hvordan folk har det. Blir nok ikke like god tid og lyst til å surfe BIM da. Funka fint i forrige BIM gjengen i hvert fall. Send meg epostadressene på PM da, ellers kan jeg ta imot på papir for de jeg ser 2. feb også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååå, får ikke puste!!!!!! Vil at magen skal dette litt lenger ned nå, trenger luft!!!!!!!!! Irriterer meg at jeg ikke husker når det skjedde forrige gang.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen av dere hva tlf nummeret til fødeavdelingen på Ahus er?

Klarer ikke å finne det noe sted...kjekt å ha notert ned liksom:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...