fått attpåklatt Skrevet 3. november 2008 Forfatter #126 Skrevet 3. november 2008 Ja, det er litt skummelt dette her! Jeg har igjen masse symptomer, men det har jeg også hatt de andre mnd., så det tar jeg med en klype salt! Jeg kjenner murring i magen, er småkvalm inne i mellom og trøtt (det er jo årstiden sikkert). Håper selvfølgelig at jeg er gravid, men nå tror jeg ikke helt på det lenger - har blitt skuffet 6 ganger, så klarer liksom ikke å se for meg at jeg noen gang skal bli gravid! Litt negativ nå kanskje :-( Tjorven, disse mensmurringene kan jo godt være et gravidetegn da! Jeg synes de rosa dråpene dine var litt oppløftende jeg da! Hvor lenge etter el fester egget seg egentlig? Når når det livmoren?
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 3. november 2008 #127 Skrevet 3. november 2008 God kveld i stuen jenter! Ja, da var nøklene til det gamle lokalet levert. Nå er det bare ørtenhundre kartonger som skal tømmes igjen. Det meste er på plass på jobben, rotet er nå hjemme, i hele huset. Kartonger, reoler og poser om hverandre. I beg. var jeg flink og pakket i kartonger, på slutten ble restene kastet i poser... Standard panikkpakking...:-D Jeg har ikke nett på den nye jobben. Jeg kommer neppe til å skaffe meg det da jeg ikke har bruk for det. Så da blir det nok mye mindre bim'ing på meg. Merker at det har vært godt å tenke på noe annet enn baby. Tenker selvfølgelig litt på det, innimellom, men er MYE roligere nå. Har små-symptomer, men gidder ikke å kjenne etter, er sikkert ikke noe allikevel. Er lei av mensen og neg. tester, så tar det som det kommer nå. Orker ikke å bruke så mye energi på det. Det er utrolig deilig å ikke være så opphengt. Har jo IKM om 5 dager, så *litt* spennende er det, men regner med mensen, så ikke fullt så spennende. I morgen skal jeg ha et møte klokken 10 og så skal jeg ha fri resten av dagen. Skal nok rydde litt på jobben, men blir ikke skikkelig jobbing. Oh-la-la i morgen skal jeg faktisk *gå* hjemmenfra klokken 09.30 istedetfor, som jeg gjorde før, å dra med mannen klokken 07.30. Det er SINNSYKT deilig å slippe og være avhengig av bilen! Jeg heier på dere nå jenter! Klem
tjorven- nr 3 Skrevet 3. november 2008 #128 Skrevet 3. november 2008 ja altfor skummelt...med alle symptomene som kan komme av alt mulig annet....men ble litt optimist med de blod dråpene...vet ikke helt sikkert, men tror jeg har lest at egget fester seg mellom 7 og 10 dager etter EL...så er mulig ; ) i det siste har jeg hatt murringer før mensen...noe jeg aldri hadde før...da kom mensen plutselig på meg som regel!! Nei huff...må roe meg litt med den optimismen .blir såååå skuffet om mensen kommer!!
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 3. november 2008 #129 Skrevet 3. november 2008 Åh, jeg glemte å kommentere den mulige festeblødningen din Tjorven. Ååååååh, dette er spennende! HÅPER det var festeblødning. Sett noe mer til det nå da? Ellers så glemte jeg å si noe annet... I går og de foregående dagene har jeg hatt temp på 36,8 og 36,9. I morges hadde jeg en kjempedipp ned til 36,5. Det sies at dette kan være en såkalt "festedipp" hvis den kommer på ca. dag 7. Jeg er på dag 7 i dag! :-D Har forresten noe annet å rapportere om... De siste nettene, også i natt, har jeg svettet som en GRIS. Har våknet av at jeg har vært helt våt av svette. Har også hatt litt "hetetokter" på dagtid, men verst om nettene... Er dette et symptom... kanskje? Hahahahahaha, er visst på galeien igjen.... :-D Er visst lett å omvende...:-D Klem
Hillbillie Skrevet 3. november 2008 #130 Skrevet 3. november 2008 Tjorven,dette høres da lovende ut! Heier på deg nå først, det kan vel ha vært en festeblødning dette her! Og dere andre som venter på ikm; noen må jo bli gravide inne her også!! Er sikker på at det blir noen nå, jeg. ;-D Her er det fortsatt stille før stormen...sambo syk med omgangssyke, ikke feber heldigvis, for det tar vel knekken på de små svømmerne...men han får masse pleie og bare hvile for å bli fort frisk...hihi. Mener jeg har lest et sted at det tar ca 4-5 døgn før det befrukta egget kommer til livmora og fester seg der.
tjorven- nr 3 Skrevet 4. november 2008 #131 Skrevet 4. november 2008 HÅPER det var festeblødning, men her kan jo alt skje...ikke mere blod,bare murringer, litt blank utflod ikke mye), frosen, fryktelig trøttMen Ikm mellom onsdag redag...så....hmmmmmmmmm..........Testing lørdag iallefall ; )) Dere er rett bak meg...regner med symptomjakten e i gang ja hihihi... svettetokter og høyere temp høres veeldig lovende ut A 73!! : D ååå spennende dette her ! Hillbillie: Hold mannen varm og god nå ja ; ))
fått attpåklatt Skrevet 4. november 2008 Forfatter #132 Skrevet 4. november 2008 Klarer du å holde deg til lørdag, Tjorven! Da er du god altså! Håpe håpe håpe! Jeg har egentlig lyst til å teste nå jeg (jeg hadde el på torsdag forrige uke) Jeg begynner å bli så lei av denne evige ventingen - kan det ikke bare klaffe da.....grrrrrrrrrrrrrrrr!!!! A1973, du slenger vel innom her av og til selv om du ikke er på nett på jobben... :-) Høres deilig ut å kunne gå hjemmefra så sent! Blir det sånn hver dag for deg? Hillbillie, nå får vi indelig håpe at ikke svømmerne tar skade av spysyken!!!
Gjest Skrevet 4. november 2008 #133 Skrevet 4. november 2008 Enig.....kan det ikke bare klaffe da!!! Har tro på tjorven denne pp. Selv har jeg fortsatt ikke noe særlig symptomer. Bare litt småhissig kanskje. Vanlig pms. Tester lørdag hvis ikke tr kommer. Kjenner ingen ting i puppene, ikke kvalm,ikke en eneste murring. Trøtt da, men har jo vært på nattvakt. Står opp etter nattvakt og lager middag, tar imot ungene, spiser og så lekser....og så skal minstejenta ha med Knerten til i morgen i lekse! Nå bor vi rett ved skogen da, men det begynner å mørkne tidlig nå. Ut i skogen på leiting etter knerten, og min datter er perfeksjonist så det er jo lett. Er mørkt etter 15 min leiting så jeg tar ei grein jeg tror jeg ser muligheter i og går heim med en gråtende unge i hælene. Kjenner lunta er veeeldig kort. Men knerten er ferdig selv om han har armen i fatle (måtte teipe på en arm...) og jenta haaater meg. He he. Men i kveld skal jeg kose meg med jordmødrene og fødsler!!!
tjorven- nr 3 Skrevet 4. november 2008 #134 Skrevet 4. november 2008 godt dere har trua på meg, for mister den litt selv her....myyye mens murringer....livredd for at mensen skal komme...tør nesten ikke gå på do for å tisse i frykt for blod................usj... måtte le litt av deg da mizzi ; ) hihi stakkars...fant dere ikke riktig Knerten ...og med brukken arm itillegg hihihi.... ikke greit med hissige mødre...kjenner at min lunte er altfor kort!!! hormontroll selv om det er lenge til tenårene her i huset...hvordan skal DET gå....sukk...den tid den sorg. åååå glømte av jordmødrene........fikk sett Grey`s anatomi iallefall : ) avhengig av den ; )
fått attpåklatt Skrevet 5. november 2008 Forfatter #135 Skrevet 5. november 2008 Hehe :-) Stakkars, ikke greit å finne knerten i mørten nei ;-) Tjorven, jeg føler veldig at du er gravid. Jeg pleier å ha veldig god intuisjon, men det er klart at det kan jo være vanskelig å fange opp signaler over nettet. Blir veldig spennende de neste dagene! Intuisjon når det gjelder meg selv er ikke lett å bli klok på - hadde veldig god følelse for denne pp tidlig, men nå når jeg går å venter på ikm, blir jeg helt psyka ut. Veldig vanskelig å kjenne på noe som helst....bort sett fra disse symptomene som kommer hver jæ..... pp!! Koste meg forøvrig med både Bonderomantikk og Grey`s i går - herlig med TV...hihihi ;-)
tjorven- nr 3 Skrevet 5. november 2008 #136 Skrevet 5. november 2008 åh...ble rørt her nå jeg...tårene spratt opp i øynene....hadde blitt såååå gla for en positiv test nå!!! så godt at du har trua på meg ØA!! Fremdeles mensmurringer men ingen mensen...dag 28 i dag!! hadde vært helt perfekt med en juli baby...da hadde SAèn min kommet i bakgrunnen. Mista jo i juli.. så sånnsett er det 7 mnd siden vi begynte å prøve. Håper virkelig vi alle blir gravide fort!! Vi har iallefall gjort det vi kan- det er sikkert og vist!! Prøvd å verken le eller nyse ; ) jeg hadde tatt opp jakten på kjærligheten i går, så den så jeg etter Grey`s ; ) sååå koselig!!!
fått attpåklatt Skrevet 5. november 2008 Forfatter #137 Skrevet 5. november 2008 hehe så kos da :-) Skal du vente helt til lørdag med å teste? Fint at du stikker innom litt på dagen også! Det er så kjedelig å være her alene!!!! Dere driver jo å skravler i vei på kvelden og i helgen :-( Jeg har prøvd i 7 mnd jeg! Føles veldig lenge! I går kveld lå vi i senga og la strategien for neste pp. Kankje lurt, så blir vi ikke så skuffa hvis det ikke funker denne gangen. Blir nok litt skuffa da! En kollega av meg er gravid nå, og det er selvfølgelig veldig kos, og jeg unner henne det av hele mitt hjerte, men jeg er litt missunnelig også!
tjorven- nr 3 Skrevet 5. november 2008 #138 Skrevet 5. november 2008 ja venter å teste til lørdag! har kun 1 test liggende, så skal ikke "sløse" med den ; ) livredd for å ta for tidlig- lørdag blir dag 31, så det burde holde...! 7 mnd er lenge ja.....sist ble jeg gravid på 1. forsøk, så det var helt utrolig!! men den gikk jo i do.... : / så håper det skjer noe her snart igjen!! Greit å tenke på neste pp ..kanskje skuffelsen blir litt mindre! Når skal du på ny kontrol og behandling hos homeopaten? Merker du noe på kroppen annet en at syklusen er kommet på riktig spor?? kjenner og litt på det å se andre gravide....da får man jo enda mer lyst, selv om man unner dem det! Det verste for tiden, er å se på de som har termin når min skulle vært. Trodde det skulle være lettere ettersom tiden går, men det ligger i bakhodet hele tiden..Trenger noen annet å fokusere på ja : D
fått attpåklatt Skrevet 5. november 2008 Forfatter #139 Skrevet 5. november 2008 Ja, jeg skjønner veldig godt at du ikke klarer å slippe tanken på spiren du mistet. Men det positive for deg er jo at du nettopp har vært gravid, så dette går jo før eller siden (høyst sannsynlig før hihi). Når du blir gravid igjen vil du nok ikke tenke så mye på den du mistet! Jeg skal til ny time hos homeopat om 2 uker. Hvis jeg får mensen i neste uke, bestiller vi time til mannen også. Jeg merker ikke noe spesielt, nei. Forrige mnd ble syklusen en dag lenger, og el kom også en dag senere denne gangen. Hvis jeg får mensen denne gangen er jeg spent på om den kommer på dag 28, for da har den stabilisert seg fort! Merkelig med alle disse symptomene da! Øm i puppene, murringer i mage og i korsrygg, litt småkvalm, trøtt, hard mage.......
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 5. november 2008 #140 Skrevet 5. november 2008 Halloen damer! Lenge siden sist gitt! Er rart å ikke kunne bruke nettet på dagtid, men på den andre siden, jeg får gjort mye mer! :-D Jeg kommer til å gå til og fra jobben ja. Det tar meg 15-20 min. og det er akkurat passelig for å få litt daglig trim! :-D Da jeg jobbet i byen pleide jeg å kjøre sammen med mannen min og da kom jeg ofte veldig tidlig i forold til når jeg begynte. Syntes det var greit å slippe og ta bussen og jeg fant jo alltid noe å gjøre på jobben! Nå kan jeg gå 30 min. før og det er veldig greit siden jeg begynner å jobbe til forskjellige tider hver dag. I morgen f.eks. begynner jeg klokken 10.30 og er ferdig 13.30. Før ville dette betydd en hel arbeidsdag, nå kommer jeg til å gå til jobben klokken 10 og være hjemme igjen kl. 14.00. UTROLIG deilig! Og nei, vi bor ikke langt ute på landet, jeg kunne tatt buss i 30 min. til byen, men syntes det var stress siden mannen kjørte allikevel... Tjorven: Skjønner godt at du er litt sår på det med SA'en, eneste trøsten må være at det var en grunn til det. Håper virkelig det klaffer denne pp'en, foreløpig ser det vel lovende ut? Jeg har ikke vært på symptomjakt denne pp'en, så har ikke merket noen uvanlige symptomer. Hetetoktene har gitt seg, så det var vel bare stress. Tempen er fortsatt høy og det er vel det eneste positive hittil. Jo forresten, en ting til... Jeg har ikke begynt å spotte enda! De andre pp'ene har jeg konsekvent begynt å spotte 4 dager før IKM-dagen. Jeg har IKM på søndag, så etter planen skulle jeg ha begynt å spotte i dag. Ingen antydning til spotting bare MASSE utflod (sorry detaljer her, men dere er vel vant til det...:-)) Du da Tjorven, funnet noen symptomer i det siste? Klem
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 5. november 2008 #141 Skrevet 5. november 2008 God kveld igjen... JEG BRØT SAMMEN! Dere vil bare ikke tro det. I løpet av noen timer har symptomene kommet snikende. Jeg er småkvalm, har vondt i puppene og murringer i magen. INGEN spotting heller! Siden jeg sist skrev har jeg også bestilt flyvilletter og hotell i London. Har funnet et SINNSYKT godt tilbud på et 5-stjerners hotell "in the middle of everything", altså, supersentralt. I tillegg skal vi bo på et annet 5-stjerners hotell ca. 1 time utenfor London (der mannen skal på jobb). Haha, jeg skriver ikke dette for å skryte, men rett og slett fordi det er dette som er hovedårsaken til at jeg brøt sammen. Jeg har nå fått litt angst for at jeg kanskje er gravid og at jeg kommer til å bli dårlig osv... Da ryker London-turen OG Gran Canaria (som også er 5-stjerners hotel...) GRRRRR... Nå må jeg si jeg er litt ambvivalent til denne pp'en gitt! :-D Men alstå til saken... Jeg brøt sammen... Bare *MÅTTE* teste...:-/ El-testen ble faktisk nesten helt positiv!!! (Har jo testet med el-test før andre pp'er og da har den vært langt fra positiv...:-)). Gravi-testen ble.... hahahahaha... selvfølgelig negativ. Jeg kunne skimte en ALDRI så liiiiiiteeeeen skyggestrek hvis jeg så i en veldig spesiell vinkel, med et veldig spesielt lys, men jeg tror nok den regnes som negativ ja...:-D Vet jo at det er veldig tidlig, 9 dpo, så jeg gir vel ikke helt opp enda, men merker at testomanen og symptomjegeren i meg er kommet til overflaten igjen. Den undertrykte trangen....:-D Klem
fått attpåklatt Skrevet 6. november 2008 Forfatter #142 Skrevet 6. november 2008 A1973, hehehe :-) en gang testoman alltid testoman. Når er Londonturen og når er sydenturen? Det gjør vel ikke noe å reise selv om man er gravid, vel? Det er vel bare å være litt ekstra forsiktig med hva du spiser....eller? Høres utrolig deilig ut å kunne tusle bort til jobben! Når du inne i mellom har så korte dager, så kan du jo løpe hjem å skrive til oss!!!! Tjorven, hvordan er formen i dag? Noen tegn på det ene eller andre? Tror jeg må logge meg på i helgen jeg, slik at jeg kan få vite hvordan det går med dere!
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 6. november 2008 #143 Skrevet 6. november 2008 En kort melding før jeg stikker på jobben. Hehe, Londonturen er uken før jul og "syden" er i beg. av jan. Problemet er ikke at jeg ikke tør å reise hvis jeg er gravid, men at jeg er redd jeg kommer til å bli syk. Da jeg fikk sønnen var jeg så syk at bare det å bevege hodet var en kraftanstrengelse... På det verste spiste jeg et halvt eple for dagen. Stakkers mannen min, han var helt fortvilet, satt på sengen og måtte mate meg. Bare lukten av middag gjorde meg syk, spiste ikke middag på 9 måneder! Nå skal det sies at dette var ganske ekstremt og det er ikke sikkert jeg vil oppleve dette på nytt igjen, men jeg frykter jo det verste. Heldigvis har jeg allerede vært på kvinneklinikken og snakket med de, så denne gangen kommer jeg til å bli innlagt med en gang. MEN da ryker jo begge turene mine! :-/ Hehe, ja, skal du følge med i helgen må du nok logge deg på ja! Og Tjorven, hvordan er formen? Noen tegn til det ene eller det andre? Er spent jeg også! Dere andre har dere merket noe som helst? EL? NOE? :-D Klem
tjorven- nr 3 Skrevet 6. november 2008 #144 Skrevet 6. november 2008 hei hei : ) neeeii...lite symptomer her : ( dag 29 i dag, mensmurringer og litt småkvalm...trøtt ( men ble sene kvelder og tili opp de siste dagene) ! negativ følelse....åååååhh....var sååå optimistisk en stund!! men ingen mensen å se...såååå må bare vente....dentesten frister noe fryktelig - innrømmer d ; ) Men tenker at om syklusen er på 33 dager denne gang, så blir det for tidlig uansett...så lørdag blir bra! ; )) Og vil IKKE ha mensen nå!!! Tror nok den SA `en blir litt borte når jeg blir gravid ja, men blir litt opphengt i den nå i prøvetiden...blir litt tanker, og barna som spør hvorfor den døde og div spm. så blir minnet på den hele tiden. Testoman - A 73...svak strek er vel positiv strek?????? Du MÅ ta ny test fort ; ) ( skal ikke nekte deg denne gangen ) !! Nå ble jeg kjempespent her : D !!! Og husk : INGEN svangerskap er lik!! Du kan få et flott svangerskap denne gang uten kvalme! Jeg har ikke vært kvalm eller spydd i mine 3 ! Når skal du teste ØA ??- positivt med symptomer- selv om det er vanlig for din del!! Og dere andre?? kjempespent!!! Men kan ikke disse dagene fram mot lørdag kjappe seg litt da......åh.... klem : ))
fått attpåklatt Skrevet 6. november 2008 Forfatter #145 Skrevet 6. november 2008 Ja, dagene sneiler seg av sted! Jeg skal nok ikke teste før mensen evnt uteblir....tror jeg hihi! Erfaringsmessig får jeg bare nedtur av negative tester!! Skal du teste på lørdag morgen? Skiv resultatet her så fort som mulig da dere! Skal sjekke jeg! Hvor er det blitt av Hillbillie og Mizzi? Alt bra eller?
tjorven- nr 3 Skrevet 6. november 2008 #146 Skrevet 6. november 2008 ja huff...skikkelig sneglefart... er greit å teste på ikm dagen synes jeg...så er litt fristet til å ta den i morgen...men har lovet mannen at jeg gjør det lørdag ; ) Skal skrive resultatet inn hit så fort jeg kan, men så blir jeg uten pc resten av helgen...kjipt!! Men ingenting å gjøre med det da...!! Bare å krysse alt dere har for meg ; )) Er skikkelig optimistisk på a 73 sine vegne nå!! En strek er en strek !! ikke sant? ja hvor blir dere andre av ; ) ?? må jo lever inn rapport her vet dere ; )) hihi...
fått attpåklatt Skrevet 6. november 2008 Forfatter #147 Skrevet 6. november 2008 Ja, du må love å skrive her så raskt du kan! Ha en strålende torsdag! Vi skal på Ikea og spise kjøttboller og handle bokhylle :-)
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 6. november 2008 #148 Skrevet 6. november 2008 Bokhyller fra Ikea er ti ngen ja! :-D Nei, jeg regner ikke den merkelige skyggestreken for pos. Den var forresten vekke i dag, da jeg så på samme testen, så regner med det bare var fuktighet eller noe slikt. Av en eller annen syk grunn, så er jeg fryktelig pessimistisk til denne pp'en. Sikkert fordi jeg ikke vil bli skuffet når mensen kommer. Vedder på den kommer... Ellers så har jeg fortsatt ikke noe spotting, men SINNSYKE mengder med utflod (SORRY detaljene igjen...:-)). Ekle saker ja...:-D Tjorven, jeg har troen på deg nå! TA EN TEST DA VEL! :-D (Friste, friste...:-)) Nå skal jeg lage middag. Klem
Gjest Skrevet 6. november 2008 #149 Skrevet 6. november 2008 Hei alle sammen! Ja nå nærmer oppturen eller nedturen seg faretruende. Jeg følger dere alle med spenning. Hadde positiv eggløsningstest 23 og 24 okt. Kjenner ingen symptomer ennå , bortsett fra noget ustabilt humør....regner med mensen kommer selv om jeg ikke har murringer ennå. Men jeg HÅÅÅÅÅÅPER!!!!! Nå skal jeg bare overleve ei siste nattvakt før jeg tar helg...så får vi satse på positive overraskelser!!
tjorven- nr 3 Skrevet 6. november 2008 #150 Skrevet 6. november 2008 HAAA HAAA...ikke sååå lettlurt ; ) nei må klare å vente til lørdag!!! eller i morgen tidlig.......: D huff...fristende jaaaa!! jeg har så stor tro på begge dere!! tenk så masse sex dere har hadd rundt EL...går det virkelig an at det ikke blir resultat av det....?? fatter det ikke!!! Nå har jeg stikkinger i livmorområdet....ser gravid ut med en oppblåst mage...og kvalm etter mat....nei fremdeles pessimist ja...ingen ømme pupper engang... Når tester du på nytt a 73??? guuu så heldig dere er som bor der det er IKEA!!! Har skikkelig lyst på mange ting derfra!! De billy hyllene med glassdører til er jo kjempefine og billige!! klem : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå