Gå til innhold

Til Tjorven, A1973 og andre som vil skravle!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg har flere tester liggende.....

Stemmer det at jeg evnt er 3 + 4 i morgen når jeg hadde første dag av siste mens 17. okt?

Er det ikke da mange tester positivt da???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er på dag 24 i dag, så det blir 3 + 4 i morgen ja : ) Og en test kan jo slå ut 3 dager før IKM !! Skal krysse her vet du : D ange må jo vente til ikm dagen for å få positiv test, men om du har flere liggende så kan du jo sjekke: )

Skrevet

Nå isted skjedde det noe litt rart i lunsjen....en kollega kommenterte at jeg hadde litt mye på tallerknen min, og lurte på om jeg spiste for to.....kankje det er et tegn! Jeg ble litt satt ut jeg, men jeg klarte å snakke og tulle det bort!

Ble litt fristet til å ta en test i morgen tidlig! Når var det du skulle til legen i morgen, Tjorven?

Skrevet

oooojjj = D morsomt!! skjønner godt om du ble litt paff da ja : D

ta en test i morgen! Jeg har legetime i 14 tiden, så skriver inn hit i 15 tiden regner jeg med ..resultatet....HVIS ikke mensen kommer før da....

Skrevet

Hei igjen jenter,

Da har jeg faktisk vært hos gyn! Da jeg bestilte timen, i sted, sa hun at hun hadde en time i dag. Jeg trodde ikke jeg kom til å rekke den, men jeg "hev meg rundt" og rakk den!

Den gode nyheten er at jeg nå har fått en gynekolog som både HØRER på meg og som tar meg alvårlig. Den dårlige nyheten er at han sa jeg hadde små eggledere og han var redd eggreservene mine var små.... Da hjelper det ikke med Pergo (eller hva det nå enn heter), da er det rett på prøverør.... Det gode er, igjen, at vi begynner utredningen allerede nå. Skal på sykehuset, for hormonprøver, når jeg får mensen nå. Etter det på dag 19 eller 20 og så skal jeg tilbake til ham i midten av desember. Mannen skal også avlevere "svømmetest".:-D

Jeg spurte om han kunne se om jeg kom til å få mensen snart, og det sa han at var helt umulig. Da jeg sa at jeg hadde lest det på nettet sa han: "Du må ikke tro på alt som står der!" og så smilte han.

Vi har hele tiden tenkt at vi ikke er interessert i prøverør, og det sa jeg til gynekologen. Jeg sa også at det kan jo være ting endrer seg hvis det viser seg at det er det vi må. Han sa at vi kan snakke om det neste gang og at jeg ev. kan prøve å kjøre på med hormoner for å se hvordan kroppen responderer på det.

Kjenner jeg er skikkelig deppa nå....

Klem

Skrevet

Et par ting til - var på do isted, og da hadde jeg gul utflod...har lest at det er et godt tegn. I tillegg har jeg stikkinger i sidene inne i mellom. Detta er såååååå spennnede! Håååååper ikke jeg blir superskuffa nå altså. Krysser fingrene for meg, deg og A1973 + dere andre da som ikke er innom så ofte. Måtte vi snart få boller i ovnen alle mann :-) :-) :-) ++++fingrene!!!!

Skrevet

ØA: Vi postet visst samtidig i sted! :-D

Ser ikke ut for at det blir boller i ovnene enda på oss nei... Haha, med mindre jeg faktisk BAKER noen boller! :-D

Klem

Skrevet

PS. Huff, ikke for å være negativ ØA, men jeg har hatt mye gul utflod de to siste syklusene, mellom el og ikm.... Forrige syklus trodde jeg det var et godt tegn, denne gangen har jeg bare blitt irritert...:) MEN ingen kropper er like, så det er idiotisk å si at det IKKE er et godt tegn, hvis du skjønner. Har hørt både og med utflod.

Klem

Skrevet

Dere skreiv kl- 13.20 begge to : )

neeiii a 73...hva skal dette bety...men godt du er igang hos legen da iallefall....er det så og si umulig for deg å bli gravid på egenhånd nå??? Håper virkelig ikke det!! huff...skikkelig nedtur ja kan jeg tenke meg!!

Får håpe at svømmerne er superspreke iallafall : ))

ØA...jeg hadde sånt gul utflod i forrige uke........hmmm...men jeg trodde ikke man skulle ha utflod mellom EL og mens. jeg har enda litt blank...klarer ikke huske fra de andre pp hvordan den har vært..tenkte faktisk ikke over det før du skrev det nå....Er det et godt tegn mener du??????

Skrevet

A1973, her går det fort i svingene skjønner jeg!

Du har jo fått barn på naturlig måte før...er dette noe som kan skje over tid det da? Skjønner veldig godt at du er deppa nå! Stor trøsteklem til deg! Ville nok vurdert ivk nå! Du er jo ennå ung nok til å få det dekket! Sa legen at det ville være vanskelig for deg å klare det selv eller?

Tjorven, jeg oppdaget denne gule utfloden, og gjorde med en gang et søk....flere hadde hatt dette nettopp når de var gravide. Men det skal jo også sies at vi har jo allverdens tegn, som vi tolker dit vi vil, så vi får ikke ta helt av her nå!

Skrevet

Hei igjen,

Legen sa at vi ikke skal svartmale alt enda. Vi må ha svar på hormonprøvene først. MEN det er en del som kan tyde på at eggreservene mine er små. Bl.a. spottingen, de korte syklusene mine og de små egglederne (hvorfor så ikke DUSTEMIKKELEN, jeg var hos forrige gang, dette da???). Fordi hormoner ikke vil hjelpe på å få opp eggreservene er det derfor best å gå rett på prøverør. MEN som sagt, vi vet ikke så mye før hormonprøvene er tatt.

Noen som vet aldersgrensen for å få prøverør dekket? Og hvor lang tid det tar? Huff, har 1000 spørsmål, men må prøve å holde holdet kaldt til hormonprøvene er ferdige...

Jaja, mensen er ikke kommet her enda, men regner med gyn. ville sett det hvis det var noe der, så får vel bare vente... Han mente uansett at det var et godt tegn hvis syklusen min blir litt lenger. :)

Klem

Skrevet

Du må prøve å ikke svartmale situasjonen nå, selv om jeg skjønner at det ikke føles så bra akkurat nå!

Er ikke sikker på aldersgrensen på prøverør, men jeg mener det er 37...kanskje du kan sende et spørsmål inn til de på prøverør-forumet!?

Dette skal nok gå bra, A1973!

Skrevet

Ååååh, dere er så gode å ha jenter! Føler jeg er ved bedre mot nå ja! Tror jeg skal spørre litt på prøverør-forumet ja.

Jeg tror mensen er kommet i gang nå også. Dvs. at det blir homonprøve på torsdag eller fredag. Tror jeg drar med meg gubben da, så får han tatt særprøven samtidig. ØA: Hvordan fraktet dere glasset? Leste at det ikke må utsettes for kulde eller varme... Kanskje best å ta prøven der (hvis han klarer...:-)).

Hahahaha, mannen mener han har supre svømmere, og dette sa jeg til gynekologen. Han lo og sa: "Men da kan han få bevise det nå!" :-D

Jeg føler meg utrolig heldig som har en gynekolog som tar meg alvårlig nå ja. Ikke minst også dette at han forklarer meg fakta, uten noe dill-dall. Er egentlig lettet over at han fortalte det med prøverør, da har jeg ihvertfall noe å forholde meg til!

Som sagt før, så har vi snakket litt om at vi ikke vil ha prøverør, men det var før vi skjønte at vi kanskje *må* gå den veien... Får vel snakke litt med mannen om det. Glemte forresten å si en ting... Gynekologen sa at det ikke var helt optimalt med prøverør pga. muskelknutene i livmoren... Kan gå shit det også... Argh, drittkropp!

Klem

Skrevet

Mannen min tok sædprøven på jobbe-doen....ikke ideelt!!!!

Tror jeg vil anbefale dere å ta prøven hjemme hvis det ikke er så lang fra gynekologen. Prøven skal leveres innen en time maksimalt to.

Vi fikk henvisning hos gynekologen, men måtte levere prøven direkte til kvinneklinikken på Ullevål sykehus - er du sikker på at du kan levere den til gynekologen. Du får forsikre deg om hvordan og hvor den skal leveres, for mennene liker ikke veldig godt den situasjonen, og det hadde vært dumt hvis dere måtte gjøre det en gang til! Han må huske å spare mellom 2-4 dager, og ta prøven i et sånn lite glass som vi tisser på. Når prøven er tatt, kan han legge den i lomma og holde på glasset til dere kommer frem.

Skrevet

Stemmer det, det skal ikke til gynekologen, men rett til KK. Hormonprøvene skal også taes på sykehuset, så det var derfor jeg tenkte at det kunne være greit å ta begge deler samtidig.

Hehe, blir nok litt lettere hjemme ja, men regner med det blir litt prestasjonsangst uansett...:-D

Klem

Skrevet

Ja, prestasjonsangst blir det nok uansett, men jeg tror det allikevel er bedre å gjøre det hjemme hvis det er mulig!

Når var det dere skulle det?

Skrevet

Vi har ikke fått time enda, men håper vi kan få komme dit på torsdag eller fredag, da jeg skal ta hormonprøver samtidig. Det skal jo bare leveres, eller?

Skrevet

Tenker du på sædprøven, så skal den bare leveres ja!

Håper dere får time så fort som mulig, sånn at du vet hva du har å forholde deg til snart!

Klem :-)

Skrevet

har tenkt på deg hele ettermiddagen a 73!!! sikkert kjempe lei deg i dag, men må ikke ta alle sorgene på forskudd....Ta en dag i slengen og vent å se hvordan hormonprøvene er!! lett å si ja....når det eneste vi tenker på for tiden er å bli gravid fortest mulig....

Håper du slipper å gå gjennom prøverør, men må du så gjør det!! tror du kommer til å angre om ikke...Tror jeg!! Bedre å gjøre det nå mens du er såpass ung itillegg! Sikkert greit å få noen gode råd på den andre gruppa og ja !

sædprøven kan der sikkert ta hjemme om dere ikke bor så langt fra sykehuset. så kan du hjelpe til : ) Går fint !! Min mann ville ha hjelp fra meg da han måtte levere for mange år siden iallefall; ) gikk helt flott...men litt rart da! Skal tross alt treffe oppi et glassbeger ; D

enda ingen mensen her nei,.....hmmmmmmmmmm...

Skrevet

Tjorven og ØA: Dere aner ikke hvor god støtte dere har vært i dag! Jeg har ikke fått snakket skikelig med mannen min enda. Han har vært på jobb, jeg har vært på jobb og sønnen vår er jo her hele tiden. Det lille vi har snakket har egentlig bare gjort meg enda mer lei. Jeg vet jo at han prøver å oppmuntre meg, men samtidig føler jeg at han ikke skjønner hvor lei jeg er. Han er nesten litt sint på meg fordi jeg ser så svart på det JEG VIL JO BARE HA TRØST! Er vel typisk menn å tenke løsningsorientert med en gang... Huff, dette ble rotete... Håper dere skjønner!

Hihi, vi er visst en gjeng med ventere fortsatt. Jeg trodde jo mensen skulle komme for fullt i dag, følte det da jeg kom hjem fra gyn siden jeg blødde bittelitt da, men har ikke blødd/spottet siden da! Skjønner ikke PUCK jeg heller. Jeg har hatt mensvondt/murringer siden fredag/lørdag så nå lurer jeg litt på hvorfor den ikke kommer... Dritt altså... Jeg hadde håpet den skulle komme i dag, slik at jeg får tatt de første hormonprøvene på torsdag. Nå må jeg vente til fredag og da kan ikke mannen være med. Og så jeg som HATER sykehus. Blir svimmel bare jeg tenker på det... DRITT... ÅÅÅÅÅÅH ... :)

Skal du teste i morgen Tjorven? Eller ØA? Er spent på dere nå ja! Har selv et ørlite håp siden mensen ikke er kommet enda. Den skulle jo kommet i går kveld eller i morges... Hmmm...

Klem

Skrevet

så godt å høre da : ) selv om man føler seg litt rådløs når man ikke kjenner eller har kjent det på egen kropp. Er godt å få skrive ut litt frustrasjon uansett da!! Tror ikke de mennene klarer å sette seg inn i vår tankegang nei....de har sine følelser ja...men takler det på en helt annen måte siden de ikke kjenner noe av dette på kroppen!!

Håper dere får snakket skikkelig sammen når dere går til sengs i kveld.

Ja her venter vi alle sammen....sukk....hadde du innvendig ul i dag? for da kunne de vel evt sett om du var gravid?? merkelig det at noen har fått til svar at mensen er på tur...når din lege sa noe helt annet...værsegod bli klok ; ) Håper uansett at du klarer å få mannen din med deg på sykehuset!!! Skjønner godt du ikke vil dit alene ja!!

Skal teste imorgen...om ikke mensen kommer i natt....ingen tegn-foruten en luftig mage ; ))

klemmer

Skrevet

Luftig mage, den var god! :-D

Nei, jeg vet at han absolutt ikke kan på fredag da han skal i et veldig viktig møte, så får vel fikse det alene... :-/ Må man, så må man.

Ja, jeg synes også det er rart at noen kan se og andre ikke... Har jo også hørt at noen mener de kan se antydninger til graviditet, mens andre mener at de ikke kan se noe... Jaja, jeg regner med han ville merket noe på innv. ul i dag, så mensen kommer vel i morgen ja... Er så utrolig kjedelig å bare gå og vente. Men på den andre siden, så sa jo gyn. at det beste er hvis den ikke kommer enda, for korte sykluser er ikke bra! :)

Og ja, jeg tror menn takler ting på en helt annen måte enn oss kvinner. Menn er løsningsorientert hele veien mens vi kvinner tenker ofte det verste, ihvertfall er jeg litt sånn. Krisemaksimering er mitt mellomnavn! :-D Så jeg skjønner jo at mannen blir litt irritert...:)

Ellers så har vi vært litt inne på adopsjon, det er noe vi har snakket om lenge. Eneste grunnen til at jeg er litt skeptisk til det akkurat nå, er at det tar så sinnsykt lang tid i tillegg til at det er mye dyrere enn prøverør. Tror adopsjon ligger på mellom 120 og 150.000. kommer an på hvor du må hente osv... Vi får se... foreløpig skal vi vente og se hva hormon- og sædprøvene sier.

Du får taste inn her med en gang du har testet!

Nå skal jeg legge meg. Er utrolig sliten i dag. Skal bli godt å få kommet seg i seng tidlig.

Klem

Skrevet

:-( :-( :-( :-( blendahvit test!!!!

Nå er jeg deppa - føler at jeg aldri kommer til å bli gravid!

Fikk du snakket ut med mannen din A1973? Noe mer tantebesøk?

Tjorven, enn du da? Tanta fremdeles borte vekk?

Skrevet

neeeeiiii..ØA kjedelig!! men du har testet veldig tidlig må du huske!!! Ingen mensen der enda eller? så da er det enda håp vet du!!! så sier de at de billigtestene ike slår så tidlig ut som de fra cb!!!

Her er det enda ikke en dråpe med hverken spotting eller mensen...har tatt urinprøven klar til jeg skal til legen...så dette blir spennende....men føler meg ikke gravid, så tror ikke jeg blir sååå skuffa som sist..men det vet man jo ikke før man får det negative svaret da...

En du a 73 - krisemaksimering ; ) ? er mensen kommet i gang? Eller må du vente til over helgen med å ta de hormonprøvene da? Håper den drøyer så du får ha mannen med deg- selv om d klarer det helt fint på egenhånd også!!

Adopsjon er noen jeg alltid har hatt lyst til (før jeg fikk mer en ett barn) men mannen min hadde ikke lyst til det. Det btar veldig lang tid og koster vanvittig mye.

Dere må bare vente å se nå ja. Du har jo blitt gravid før, så sjansene må jo være der!!!

klemmer

Skrevet

Ja, jeg vet det er tidlig, men nå har jeg liksom ikke mer håp for denne pp :-(. Tror det er bare mens-murringer jeg kjenner. Forrige gang jeg var gravid, testet jeg positivt lenge før IKM, men det var med cb. Håper jo selvfølgelig du har rett, og at det ennå kan være et lite håp!

Er spent på å høre svar fra deg etter legebesøket. Nå er du vel på dag 34 eller noe? Merkelige greier!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...