Gå til innhold

Til Tjorven, A1973 og andre som vil skravle!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så spent på syklusen min denne mnd. 1pp. sist mnd var 28 dager. Ut i fra det har jeg el i disse dager. Mannen min reiste vekk i dag og er ikke tilbake før torsdag. Elendig timing!!! Ingen tegn til el ennå. Hååååper denne syklusen er lengre gitt.

Han bidro med sitt i morges da...

Kjører på med el tester jeg nå for å finne ut om jeg i hele tatt har el.

Spennede tider ja. Og sååå utålmodig jeg og.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oj..vet ikke om jeg hadde turt å teste EL nå når han er borte da...kjipt hvis det viser seg at du har EL når han ikke er der... : (

eller så får du få han hjem da...fort som juling : D

Jeg for min del merker ingen el....

Skrevet

Titt tei, her er jeg igjen!

Som vanlig, så ligger jeg litt lavt i terrenget før el... :-D Med mine superkorte sykluser, så har jeg jammensanten snart el igjen jeg! Regner med full opptrapping på torsdag og fredag og el på søndag.

På lørdag skjedde det noe rart... jeg sluttet å blø fredag formiddag. Lørdag morgen våknet jeg av vondt i magen og ehm... diaree (sorry jenter). Ut på dagen hadde jeg skikkelige tak i magen men ikke noe mer *sånn* på do. Da jeg satt på do og tisset kom det plutselig en svær blodpøl ut. Det sa liksom "blurp"... (sorry igjen). Og så hadde jeg skikkelig vondt i magen i ca. en halv time. Så ille at jeg kaldsvettet og ble litt redd fordi jeg var alene hjemme. Heldigvis avtok det en del, men jeg blødde skikkelig mye og klumpete resten av lørdagen. Jeg trodde jeg hadde hatt en tidlig sa, men spottet bare på søndagen, så ikke vet jeg. Merkelig opplevelse ihvertfall!

I går saumfarte jeg nettet etter en sydentur. Vi holdt på å ende opp med Thailand, fant et supert tilbud på et 5*-hotell, et "six senses" hotell (en av verdens mest luksuriøse hotell-kjeder), men jeg trakk meg i siste liten. Som sagt, synes det er litt skummelt å reise så langt *hvis* jeg er gravid. Vi endte opp med å bestille fly og hotell hver for seg. Fant et utrolig bra tilbud på fly og så har jeg gode avtaler med hoteller via. jobben. Hehe, jeg er visst et lite luksusdyr, men vil helst betale minst mulig....:-D Gleder meg sykt.

Vi har derfor bestemt oss for at det *skal* klaffe denne pp'en. Jeg vil da være nesten inn i 2. tri. når vi reiser og det passer jo bra....:-D Strategien for denne pp'en er å hekke så ofte som mulig rundt el. Helst flere ganger for dagen (o'hellige ett eller annet... hvordan skal dette gå.. :-D).

Klem

Skrevet

Hei A1973, du er heldig! Syden nå hadde vært knall, det herjer og blåser ute som bare det, ingenting høres bedre ut enn sol og varme og deilige dager!

Høres forresten merkelig ut det med den ekstra-mensen-greien din??? Testet du kanskje ikke fordi du fikk mensen? Kan du ha vært gravid og likevel hatt mensen? som så endte i SA?????

Her i gården er det intet nytt. Mandagen kom og gikk, dette var dagen jeg fikk mensen på sist gang. (7 dager over IKM) .Syns det samler seg opp med symptomer men tør ikke teste i morgen tidlig. Skal på noe greier som krever hele meg, og kan glemme å klare å konsentrere meg om jeg tar test i morgen tidlig. den får vente til onsdag...skulle ønske dere kunne komme og holde meg i hånden når jeg skal teste, mannen er bortreist... he-he

Stå på jenter

Skrevet

Nei, jeg testet ikke, fordi jeg fikk mensen. så ja, jeg lurer jo litt på om det kan ha vært en veldig tidlig sa, men på den andre siden, tror jeg ville blødd mer da...? Anyway, er ikke noe å gjøre med det nå. Blødningen er over og jeg forventer el ganske snart. Hehe, bare håper den kpommer tidlig, som den har gjort de siste to pp'ene...:-D

Jeg skjønner den der med å ikke teste før man skal noe viktig. Kommer gjerne og holder deg i hånden! :-D

Og jaaaa, jeg gleder meg syyyykt til å reise. Har sittet og sett på hotellet nå i kveld og kjenner jeg har skikkelig sommerfugler i magen. :-D

Klem

Skrevet

Det der MÅ ha vært en SA A 73!! klumpete og itilegg vondt...sånn var in SA iallefall...skikkelige rier hadde jeg...men var jo over 13 uker på vei da. Og masse klumpete blod og div. annet....brrrrr....får gåsehud v tanken.Fikk og diare etterpå..ca 1 døgn etter...og etter rier.Noe jeg ikke unner noen!! Tror ikke du trenger blø så mye når det er en tidlig ...? Men samtidig blødde jeg jo masse sist mensen...men ikke så mye klumper....Nei huff...ikke greit å forstå seg på alt....Vi må bare satse på nytt...med friskt mot : D

Skal du teste i dag Bollus? Er så spent. du er vel 8 dager over IKM nå ?

Og hvor ble ØA av ?? lurer på hvordan det går med de nålene i ørene....

Forresten : jeg vil også til syden : D Ble det Grand Canaria da A 73 ?

klem

Skrevet

Jepp, Grand Canaria på oss ja. Gleder meg sykt mye. Skal bli *så* deilig med 2 ukers ferie. Er litt usikker på været på den tiden. Haha, for 12 år siden var vi på Fuerteventura i julen. Hadde fått penger til en sydentur, men ikke til mer enn 3*-hotell. Greit nok for oss, hadde det ikke vært for at det regnet og blåste noe helt sykt mye. På nyttårsaften satt vi i sengen og leste mens dammen på gulvet ble større og større... :-) Har dette fortsatt i minne, så jeg satser ikke på det aller beste været, derfor har vi bestilt på et 5*-hotell med spa og div. andre aktiviteter. Da kan vi i det minste kose oss inne om det blir drittvær. Skal ha kufferten (skrives det med o eller u???) full av bøker og planlegger å ligge strak ut i 14 dager. Har bestilt frokost, lunsj og middag også, så da slipper vi å gå mer enn nødvendig...:-D Blir neppe noe gourmet-opplevelse, men hvor får du det i "syden"? Føler det er samme ulla uansett, så da kan vi ihvertfall unngå den evindelige krangelen om HVOR vi skal spise... :-D Høres jeg ut som en lathans? :-D

Jeg har jo ingen aning om det var en sa eller bare en vanlig mens, så for meg spiller det egentlig ikke så stor rolle. :) Denne pp'en skal det hekkes som om det var vår siste uke...:-D Tror vi får begynne opptrappingnen i kveld eller i morgen...:-D

Klem

Skrevet

Hallo jenter, her er jeg igjen! Det har bare vært veeeeldig mye å gjøre på jobben, og da må desverre dere vike :-)

Alt bra, og nå nærmer det seg hekketid igjen heldigvis! Må bare bli ferdig med denne hersens tanta først!

Nålene i ørene har poppet ut en etter en, og nå sitter det kun en igjen i det ene øret! Det har vært litt slitsomt, for mannen snorker som sagt som en hvalross, og med de nålene har jeg ikke kunnet ha ørepropper.

Jeg gikk til anskaffelse av snorkespray etter din anbefaling, Tjorven. Vi har bare forsøkt to netter, og det ser ut til å virke litt, så takk for tipset :-)

Har ennå ikke fått svar på noen prøver fra hverken gynekolog eller sædprøve....synes det tar lang tid jeg!

Bollus, spennende spennende - synes du er skikkelig flink som ikke tester! Hva sier intuisjonen deg? Er du gravid eller ikke?

Tjorven, hopp i høyet, denne pp er din vet du!!

A1973 har du el allerede nå....du og din lurekropp altså! Heldiggris som skal til syden! Det vil jeg også!!!!

Klem klem :-)

Skrevet

Jepp, så lenge syklusen min er normal, eller for å si det på en annen måte, så lenge syklusen er som den har vært de to siste gangene, så har jeg el til helgen igjen. Har ikke mer enn 9-11 dager mellom ikm og el, og 11 dager mellom el og ikm igjen. Det rare er at det føles som om el er like rundt hjørnet allerede i dag... Har begynt å få el-slim og litt vondt i eggstokkene, i tillegg sank tenmpen ganske så kraftig i dag. Jaja, jeg sier ikke nei-takk til en tidlig el...:-D Haha, da jeg var liten forbannet jeg de korte syklusene mine, var ganske slitsomt å ha mensen hver 3. uke. Endelig godt de endelig kommer til nytte! :-D

Hopp i høyet ja, denne PP'en må bli VÅR jenter! Nå har vi jammen ventet lenge nok synes jeg!

Klem

Skrevet

Jaaa her jobber vi så hardt vi kan ; ) men blir avbrutt enkelte kvelder av en unge eller to som kommer opp i stor sengen.....sukk...så blir i allefall annenhver dag...vet sannelig ikke om det er nok...dag 13 i syklusen, så nå må vi nok kjøre på litt ekstra tror jeg : ) Ikke merket noe til slim eller mens smerter enda....

Skulle hatt en sydentur å se frem til. Synes det høres deilig ut med den planen din A 73 om å ligge langstrakt i 14 dager å sløøøøve ; )) Håper virkelig du er i 2 trimester da ja!! Og samme med oss andre. Denne gang må det da skje noe med en eller flere av oss!! Og aller helst med oss alle sammen!!!

Merkelig at du enda ikke har hørt noe fra sykehuset ØA...kanskje du kan ringe å sjekke prøve svarene? Papirmøllen tar tid, så kan være det går kjappere over tlf...?? Uansett bra at den nese sprayen funker litt : )

klem

Skrevet

Da var bekkenhelvete løst igjen, så da er el like rundt hjørnet ja... GRRRRR... Blir helt sprø av det derre bekkenet mitt. ...:-D

Klem

Skrevet

Jeg vil også klage litt. Har testet blankt negativt på morningen i dag, forbanna dritt! Ingen tegn til tante heller, nå er jeg 9 dager over IKM. Hadde forhåpninger om positiv, syns jeg har ømme bryst og masse kviser på haken, tørste m.m.Kommer den ikke i morgen er det ny rekord.

Har dermed fått et STORT problem: skal på heisa-helg med venninner, bo på hotel, sosialt både fredag og lørdag og jeg vet ikke om jeg tør å drikke om tante ikke har kommet???? Men er det i det hele tatt noen mulighet for at jeg er gravid nå som det er 14 dager siden sist hekking??? Er det noe jeg kan gjøre, feks. kan legekontoret ta blodprøver av meg som kan gi annet resultat enn stav-testen min??????

BLIR GAL!!!!!!!!!!!! Og attpåtil skulle jeg vært på shopping av klær til helgen med venninne i dag, har tatt fri fra jobb....og selvfølgelig har minsten på 7 feber-grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

Skrevet

Noe så frustrerende Bollus!!!! Ja tror de kan ta blodprøve , men vet ikke hvor fort du får svar på den...Er du på et orntlig sykehus, så får du sikkert svar ganske fort...om den ikke må ligge å "modnes" ( eller hva det nå heter) !! 9 dager over IKM er jo helt utrolig mye!! Jeg ville ikke drukket alkohol om jeg var deg- hvis ikke mensen kommer før da! Men om du får mensen så gjør det jo ingen ting sånnsett. Skikkeli kjip dag du fikk ja!! ingen besteforeldre i nærheten som har mulighet å passe 7 åringen litt ?

Trøsteklem!!

Og stakkars A 73 og...med det bekkenet...kjenner godt til mitt og nå!

Trøsteklem til deg og : )

Skrevet

Nei, nå fikk jeg akkurat vite at jeg kanskje må til England med jobb fra mandag til tirsdag ......midt i el etter mine beregninger :-(

Skrevet

Går sikkert bra!! Sex søndags kveld, mandags morgen og tirsdag når du kommer hjem ; ))

Skrevet

Jada, det går sikkert bra :-) Blir bare litt stressa da vet du! Du er positiv da Tjorven!! Noen el-symptomer på deg ennå? Håååååååååper at vi snart kan flytte inn på 1.trimester eller gravid i moden alder!!!

Klem klem

Skrevet

Takk og pris for dere positive modne damer! Godt å lese litt på innleggene deres når dagen er svart...har nå vært og tatt blodprøve, fikk iallefall komme til, selv om kontordamen tok på seg den moralske ovenifra-og-ned tonen og lurte på hva som var galt å holde seg edru en helg...kunne klabbet til henne, moral er det siste jeg trenger, jeg er 38 år!

Lab.-dama lovte meg svar i løpet av fredag, men ut fra syklus, siste hekking og neg. test hjemme så trodde hun ikke at jeg var gravid. Men hun kan vel egentlig ikke vite det, hva om jeg produserer sent hcg feks.??? Men hun var bestemt på at det resultatet som kom på fredag var til å stole på, og var det negativt så var det bare å feste og spille ball alt jeg orket! Det er jo et lyspunkt, da skal jeg iallefall glede meg til det!

Skrevet

Så flott at du fikk tatt blodprøve! Håper selvfølgelig at den er positiv, men hvis den ikke er det så ville jeg virkelig kost meg med litt vin med god samvittighet! For ei drittkjerring som kom med moraliserende preik!!!! Du drar jo tross alt til legekontoret for å sjekke før du bælmer nedpå....det vil jeg jo si er veldig ansvarlig av deg!! Hvis det så viser seg at du produserer hcg sent, så går det sikkert bra allikevel! Det gjør jo gjerne det!

De syklusene dine høres forøvrig ikke så morsomme ut! Jeg har nå vært hos homeopat/akupunktør et par ganger, og det første hun ville ordne opp i for meg var å få stabil syklus - helst på 28 dager.

Jeg hadde sykluser på alt fra 23-29 dager. Jeg vet ikke hva du har gjort tidligere, men hadde det vært en idé å ta kontakt med en naturmedisiner? Jeg har ihvertfall veldig tro på det!

Klem til deg Bollus :-)

Skrevet

Ja er blid og fornøyd, så da blir man positiv : D Men ingen el symptomer enda.....så da blir nok denne syklusen og lengre en normal! Ingen slim eler utflod og ingen murringer....hmmmmmmmmmm!!

Så godt du får blod prøve svar på fredag bollus !! de damene kan faktisk være litt sånn...Bedrevitende...spør om alt mulig, som de ikke har noe med når man bestiller legetime...Men det er kanskje jobben deres...jeg vet ikke...? Kanskje en ide (om du får negativ test nå) å prøve homeopat? Har stor tro på det når jeg hører alt ØA forteller : ) Så spennende!! Spent på om de nålene har gjort noe med kroppen og da!! =)

Klem

Skrevet

Hei Bollus, vi er i samme båt om dagen! Jeg hadde ikm søndag og fortsatt ingen tegn til tanta...ingen spesielle signaler på at det er underveis heller, eller kanskje litt ømme bryster hvis jeg kjenner veeeldig godt etter...testet negativt idagmorges og har egentlig ikke hatt noe store forhåpninger denne pp fordi jeg ikke fant el og ikke fått prøvd så mye heller..Jeg er bedt på ost og vinkveld på fredag...",)

Spennende dager, krysser fingrene for at du får positivt svar på fredag!

Skrevet

I går fikk jeg brev med svar fra gynekolog- og blodprøver. Alle prøver ser bra ut. Vet ikke helt om den siste blodprøven jeg tok på dag 21 i syklusen er tatt med, for jeg skjønner ikke alt som står der...men gynekologen hadde skrevet et brev hvor det sto at alt var bra og innenfor normalen :-) :-) :-)

Nå er det bare å vente på sædprøve-resultater! Håper ikke det drøyer for lenge, for det er uholdbart å vente så lenge!!!

Har forøvrig begynt med opptrappings-sex....mye bedre enn å ha gamle tanter slengende! Tror ikke el er før tir-torsdag neste uke, men vi kommer sikkert til å kjøre litt på i helgen :-)

Tjorven, du er ikke fristet til å begynne med litt el-testing da....når du ikke kjenner noen symptomer, mener jeg?

Noe nytt Bollus? Hva tror du om litt akupunktur?

Skrevet

åh : ) Endelig får du litt nyheter. Spennende å vente på sæd prøve svaret også!!Men nå vet du iallefall at alt er bra med deg : ))

Vurderte el tester...men venter til neste pp. som jeg håper ikke blir noe av ; )

Dag 15 i dag og ingen symptomer. mannen blir borte til i morgen...og vi hadde ikke sex i går...så spørs om jeg mister denne pp...: / men er det ikke sånn at sæden kan leve i noen dager? Så da får jeg iallefall håpe at den svømmer her inne siden tirsdag...Tviler på at vi får mulighet til noe i ettermiddag før han drar,...ellers får vi "peise på" i morgen kveld : )

jeg har fått ei vond kvise midt på....Høna...; ) hvoran er det mulig....(SORRY ) ..............ugh..

hmmm...lurer på om jeg kjenner litt murringer...hvis jeg kjenner godt etter...kanskje d er el....må sende sms til mannen ; ) kanskje han tar lunchen hjemme hihihi...

Skrevet

hihihi kviser kan dukke opp på de underligste steder ;-)

Sæden kan leve opp til 6 dager har jeg lest, men det vanligste er 1-3 dager. Du får prøve å lokke mannen hjem til lunsj synes jeg....du kan jo ikke risikere å gå glipp av denne pp!

Jeg sjekket med legekontoret, og den siste prøven var progesteron, som også sto oppført i skrivet mitt. Den var på 68, så etter det jeg skjønner har jeg hatt el, og nivået er høyt.....eller hva jenter..... noen som har peiling?

God lunsj, da tjorven hihihi ;-)

Skrevet

ja grøss og gru...Håper den forsvinner kjapt!! : D Men nei fikk han ikke hjem i lunchen...kunne ikke ta fri...men vi klarte å lure oss en kjapp en på badet før han dro...mens ungene lekte på rommene sine... Jaja...litt galskap men men ; ) Ikke så romantisk...men morsomt ; ) hihi...så vi har da gjort vårt frem til nå...og må stå på noen dager til for sikkerhets skyld ; ) Hvis man ikke blir gravid av dette så vet ikke jeg ...

hmmm...kan ikke noe om de nivåene...men kan de måle om du er gravid nå og at det er hcg nivået som er på 68??? oj ble spent her nå jeg : D

Skrevet

Hei jenter,

Åååååh, her er det så travelt for tiden! Har ikke tid til å logge meg på nettet en gang, fra jobben da. I dag var jeg heldigvis tidlig hjemme... Øh... litt morsom, for jeg sier jeg er tidlig hjemme når jeg er hjemme 16.30! :-D Jaja, jeg var hjemme 16.30 og laget middag og muffins med sjokoladebiter. Så nå sitter jeg her med kaffe og muffins, deilig... :-)

Bollus, har det skjedd noe hos deg?

ØA: Må være utrolig godt å vite at det ikke er noe galt med deg ihvertfall! Håper dere får svar på svømmerne snart også.

Tjorven: Hvordan ble lunsjen din? :-D

Her i huset holder vi på med opptrapping. Har fått el-slim, tempen er lav, men jeg forventer ikke el før lørdag/søndag. Som sagt før, så skal vi prøve massiv troppeforflytting (hahahaha, noen som har spilt Risk her? :-)) denne pp'en... Er redd vi kommer til å bli lei ja...:-D (Og sår...:-))

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...