Gå til innhold

Ny tråd: Oss over 30!!!


Mortine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

God morgen damer!

 

Må jo henge meg på og takke for d kjempekoselige treffet på fredag! kjempe god stemning og nyyyydelig mat!

 

Modig gjort og beundringsverdig av den 1snart2 å komme:) Og så deilig at tanta kom(selv om du sikkert gjerne skulla vært foruten i litt over 9 mnd)

 

Snorke: håper du har en litt bedre dag i dag, og at du har overskudd til å være med på juletreffet! Eller er d da kansje dere er i syden?*gooood onsdagsklem*

 

Sanna32: Hmmmmmm, høres mistenkelig ut som om at melkekjertlene er under full utvikling. Har ikke hatt den "brennende" følelsen selv, bare veeeeeldig øm og "ikke rør" følelsen:) Enig om at en telefon til jordmor helt sikkert vil gi deg svar.....au-au-au Håper du finner ut av d:)

 

Så glà: wææææææ, hvordan går d? Krysser fingre om at d var d berømte festeblødninga du hadde på lørdag!

 

Mortine:Huff, så slitsomt d må være å ikke få til å sove. De sier jo at d er kroppens måte å forberede seg på barseltida, men guri malla d er vel ikke meninga at du skal våke hele natta???? Godt med sykemelding og eventuellt vikar, ikke så lett å komme tilbake når du vet ting venter...... Krysser fingre om at nåler gjør susen:) Er snekrene flinke om dagen og holder koken?

 

Pappalille:Har du bestillt deg timetil akkupunktør:)?

 

Dotten: Kjempetopp at du tok deg tid til å komme. Ja, må jo henge meg på de andre om å synes at hun er kjempesøt:) Jeg var jo den som satt i "hjørnet" :) fikk ikke med meg noe "sladder" Så jeg får få d på neste freff:)

 

Anki: Hvordan går d utpå Sunnmøre?

 

Tussemor:Hvordan var bursdagfeiringa til svigers? Jeg skal ha tuppe-party(kaller d d jeg da) i begynnelsen av nov. Julehandling og selvfølgelig litt til meg selv:)

 

Eva: Så koselig å høre fra deg! Æsj, så kjedelig med spottinga, noen idè om hva d kan være?

 

Joyful:velkommen til oss:) hvor hen i verden holder du til?

 

Vel........sikkert noen jeg har glemt, sorry!

 

Oi-Oi- i dag er d 12 uker til ul termin. Dvs ca 10 uker til frøkna blir tatt med keisersnitt.......og da ca 7 uker til jeg går ut i permisjon....... Er d mulig, og jeg som har en hel bod å rydde, kjøpe bilstol, babycall,kjøpe inn ullklær, vaske frøkna sine arve- klær, vaske og pynte til jul, handle resten av julegavene........Og sikkert en hel masse til som jeg kommer på etterhvert:)

 

Juletreffet:Jeg får besøk av mamma&pappa siste helga i nov. så da passer d dårlig for meg også. Passer helt fint for meg en ukedag, gjerne en torsdag, da er liksom helga her nesten:) men tror siste torsdagen i nov er booket til besøket........

 

Nå kaller jobben, ha en strålende dag damer!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D&G: Har ikke peiling på hva det kan være annet enn starten på neste mens. Våknet med mavesmerter i dag, men så ikke noe til tanta likevel. Er dog en stund siden jeg var på do... Men hun kommer vel i dag eller i morgen tenker jeg. De smertene der er egentlig ikke til å misforstå.

Må stikke nå damer. Jenta til sambo skal bringes FRA en venninne og TIL turntrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld damer!!!!!!!!!!

 

Litt tunge dager for tiden, så orker ikke skrive så mye, håper alt roer seg til helgen,men,men...

 

Så gla: Er sååååååååååå spent, håper virkelig spira sitter denne mnd og klorer seg skikkelig fast!!!!!!!!!!!!!!

 

D&G: Joda, gikk greit å få feira svigermor, litt provosert over uttakknemligheten hennes, men,men, burde vel ikke forvente så mye, men gjør igrunnen det likevel, er vel kanskje derfor jeg har verdensrekord i skuffelser;) Jobber med saken, men det går litt tregt..hehehe..tupper i nov ja, det kan bli bra. Håper du har booket deg inn på ei av storukene da sånn at du kan få mest mulig gratis. Hvis du sa ja til party den uka som gikk får du ekstra vertinnegave og har du party i uke 45 (tror jeg det var) kan du velge multikverna som takkegave!!!!!!!!! Mye gode tilbud framover også, baking og konfekt laging står sentralt;);) Vurderer å ta permisjon fra 1 desember. Har så mye vondt i magen for tiden, relatert til løfting og bøying at jeg ikke tror jeg tørr å stresse med så mye mere, men skal selfølgelig følge med på nyheter og tilbud;) Huff, så avhengig man kan bli;)

 

Nå kaller senga, skal prøve å komme meg tidlig i seng i dag, kanskje energien kommer snikende tilbake;)

 

Varm nattaklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er spenningen over. Tanta kom for fullt i går. F...hel....argh! Og jeg er fortsatt kvalm, sliten og har voldsom kort lunte. Men, nå er det vel snart så disse bivirkningene på pergoen forsvinner. Nå blir det ikke mer pergo. Har ikke regnet ut når neste ikm er, så lista får jeg oppdatere senere.

 

Ha en fin dag jenter! Vi har ikke tenkt å legge prøvinga på hylla, så jeg kommer nok sterkere tilbake etter hvert!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over stå på viljen din så gla!!!!!!!!!!!! Den hersens tanta...skjønner deg godt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Sanna: Har du fått snakket med jordmora? Hva sa hun? Er litt spent, må innrømme;) Håper virkelig at smertene dine går over snart.

 

Pappalille: Hvordan går det med deg? Har du fått orden på bekkenet ditt igjen???

 

Mortine: Høres grusomt ut å ikke få sove, håper virkelig at det ordner seg snart. Hvordan går det med husbygginga??? Her går det trått gitt, kjenner at jeg begynner å bli en anelse forbanna...det skal liksom mures en lekavegg i kjelleren som skal være bærevegg for resten av huset og den må vistnok være på plass før han snekkern begynner med treverket...grrrrrrrrrr...han kommer aldri til å bli ferdig til jul. Kan vedde på at vi kommer hjem med en liten en til støv og skit...grrrrrr...får bare håpe det slutter å regne snart sånn at han kan få opp denne veggen;)

 

Dotten: Hvordan går det med prøvinga deres egentlig? Har mannen din vært å testet svømmerne? Skulle spørre om en ting til,men det forsvant jo like fort som det kom - typisk meg om dagen i grunnen. Lurer på hvordan det skal bli når ammetåka tar meg for fullt...hehehe...

 

D&G: Tia flyr ja, måtte innom en tur i går for å sjekke hvor langt vi egentlig er kommet og fikk nesten litt panikk. 26 uker i dag, sist var vi 23 eller 24, men det skal bli godt å få ut denne ungen også, selv om at det er kos å bære på han også...

 

Eva: Har tanta kommet eller?????????

 

Snork frøken: Håper at du har like mange gode stunder som tunge stunder og at det stadig blir flere gode enn tunge stunder. Håper dere får en kjempe fin ferie også. Tenker mye på dere!!!!!!!!!!

 

Dette var alle jeg kunne komme på i farta uten jukselapp;) dere andre, jeg håper virkelig det går bra med dere!!!!!!!!!!!!

 

Håper bare gullet kan sovne snart, så jeg får litt fred å ro her før vi skal på bytur. Ha en strålende dag. Varm klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kort innpå for å fortelle om at ul idag gikk veldig bra! Fikk se en liten krabat og hørte hjertelyden. Foreløbig termin 27.mai, er nå fullgått 9 uker. Får time på Riksen om 3-4 uker. Formen er bra. Litt trøtt og merker smerter i bekkenet på kveldene. Har begynt å glede meg nå!!!

 

Ha en fin dag jenter.....jeg må jobbe nå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM;

 

- Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)

-Maddemor ikm ca 21. september (samboer, gutt født 07, arendal)

- Samsyn og lille Camilla: ikm ca 29 sept, gift, snart 33, Jente 18 mnd, bor i Oslo.

- Mor, far og en liten med tut: ikm ca 4.10, gift, gutt 18mnd, bor i Oslo, men snart på Skedsmo

- så gla': ikm 19.okt. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Dotten ikm ca 28. oktober (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- Snorkefrøken; ikm en gang i desember 08. ;-)

(36 år. Gift. Bor i Vestfold. Tre barn på hhv 9, 7 og 6 år. Englebarn i desember 2007 og august 2008)

- anki-håper-på-09 baby: ikm ca 27.10, gift, 36, to gutter 5 og 8,sunnm.

- Eva76 ikm 19.nov. (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

I INGENMANNSLAND;

-1snart 2?

 

 

GRAVIDE;

 

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- Snart 4 barn? termin 22.nov

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag)

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- D&G-the one termin 15.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA

- Pappalille: Termin 24.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy.

- tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

- Sanna32, termin 28.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 8.april.(33 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

 

Tanta kom i går kveld. Og rødere ble det i dag. Ikke noen koseblødning som kan tyde på svangerskap, nei.

Uff, neste gangen jeg oppdaterer lista er det nok for å endre på alderen :-0 Hjelp, jeg som skulle bli gravid før jeg fyllte 30... Håper jeg kan føye til dato for oppstart av spray samtidig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloi...

Tussemor, hun mente jeg kunne vente til mandag.

Skal på kontroll da og da kan jeg få sjekke det...

Go helg alle sammen...:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freddan'!

 

Dumme tanter som kommer på besøk i hytt og vær, med unntak av den tanta som _endelig_ kom!

 

Jeg er tafatt fremdeles, nytter vel ikke lenger å skrive "for tiden" siden det ikke ser ut til å gå over =p Mannen uttalte i går kveld at "nå har det begynt å bli veldig virkelig for meg at det er en baby inni der, og at det er vårt barn!"

 

Jeg hadde forøvrig den første samtalen med huleboern, sånn skikkelig samtale, kvinne til kvinne prat, der jeg ble enige med oss om at hun kan komme mellom 10. og 30. januar engang, og at om hun er så treg som faren sin så kommer vi inn og henter henne. Ganske sikker på at jeg kjente hun nikket da.

 

Og så lurer jeg på om jeg kan få to epidural nå? Skrekk så fort tiden har gått, det er bare tretten uker igjen og jeg kjenner panikken bre seg ;-) Har liksom fått det så travelt med å kjenne godt etter hver gang det sparkes og romsteres inni der, siden det er opplevelser en får bare noen få, små og korte perioder i livet. Må liksom nyyyyte det!

 

Bekkenet skrangler fremdeles, men takket være min flotte fysioterrorist har jeg ikke blitt noe verre =) Det holder seg på samme nivå, og det kan jeg leve med. Har få andre plager synes jeg, så det går greit. Rent bortsett fra at jeg ser ut som de to gjessene fra Aristokattene når jeg går. Jeg _vagger_ virkelig altså! Det blir nok litt ekstra ille på meg også. Jeg er i utgangspunktet ekstremt svai i ryggen, og vaggingen blir jo ikke noe bedre av å lene seg bakover for å unngå å gå i betongen ;-)

 

Jeg er forøvrig fullstendig blottet for julegaveideér, og det gjør meg ganske småstresset må jeg innrømme. Sånn til gammeltanter og bestemødre som har alt er det greit, da lager jeg julenammis som slenges i pyntede syltetøyglass o.l sammen med sånne 7ende sanser. I tillegg lager moren min fantastiske kort, så jeg legger ved en liten bunke kort til alle anledninger. Det er de alle svært så fornøyde med å få. De slipper å oppbevare nok en ting de har tre av fra før av, og julenammis er jo alltid kjærkomment ^^ Men hva skal man gi til svigerforeldre og foreldre som har _alt_? *sukk* Hva med å dele julegaveideér her jenter? Skal begynne jeg;

 

- Hjemmelaget julegodis - juleflesk, brente mandler, karameller.

 

- Hjemmelagede kort - Jeg suger på sånt, men mamma er heldigvis fantastisk flink ;-)

 

- Album/Fotobøker med bilder av avkommet. Gjett hva som blir julegaver i 2009 =p?

 

- Kurver som fylles med forskjellig småtteri gjennom året. Notisbøker, en fin film, ei cd plate, søte juledekorasjoner, noen fine servietter, tøffe stearinlys. Det blir mye etterhvert, og det er faktisk litt av en jobb, men det er moro å gi bort! Jeg gjorde det for to år siden til svigers, mamma og gubbens farmor (som også er min adopterte farmor, han får ikke ha NOE i fred stakkar =D ) Det som er oppi brukes stort sett opp, og det som må tas vare på kommer jo med oppbevaringsplass! (Kurven).

 

Jeg orker ikke begynne på kurvene igjen, dessuten må det liksom gå litt tid mellom hver gang en gjør slike ting. Jeg synes det er viktig med gaver det ligger omtanke bak, og jeg er opptatt av at gaver skal være enten veldig personlige eller kjempepraktiske. Gavekort er ikke helt greia for meg >< Jeg synes det er fantastisk moro å gi bort gaver jeg er knallfornøyd med nemlig ^^ Mye festligere enn å få gaver faktisk. Ikke for dét... Jeg forakter ikke å få gaver altså =p Jeg er så barnslig rundt jula atte =)

 

Ja, der gikk jeg tom O.o Hehe, plutselig sa det *poff* og så ble det helt stille i topplokket! Sånn går det når man bare skriver om seg sjøl *rødme* Skal snart sette på TV og se på Beat for Beat jeg ^^

 

God helg damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God aften damer!!!!!!!!! Tenk, her sitter jeg mutters alene en lørdag kveld med ett deilig sovende barn og en mann som er på fylla (gruer meg til å få han hjem....men det er en lang historie, kort fortalt har han ikke helt kontroll over inntak osv). Hadde egentlig tenkt å nyte kvelden med både ett varmt bad og en god film, men jeg er faktisk så mett og full i magen at jeg ikke orker å gjøre noen ting, kan hende det eendrer seg etterhvert;) dessuten har gubben fyra, så det er så godt og varmt her. Har kosa oss sammen med ett vennepar på dagen i dag, kjekt med litt familie tid og gøy å se poden leke og kose med andre barn,, han var voldsom til å skulle kose med hun jenta, de var så søte, gullet tok godt rundt henne og ga henne en god klem - gøy!!!!!!!!!!!!

 

Pappalille: Jeg kjenner meg igjen i julegave problemstillingen, bare at jeg faktisk er nesten helt ferdig!!!!!!!! Har bare en del innpakking igjen og for ikke å snakke om, kalender laging igjen, men det er jo litt koselig også da. Har du oppskrift på brente mandler - åh, det er så knall godt!!!!! I år hadde faktisk svigermor en del forslag til julegaver til svigerfar og det er deilig, så det er igrunnen bare å få det handlet inn. I år blir det lappesett til sykkelen og evt en toalettmappe med krok på slik at man kan henge den på en krok. Jeg fikk ei Georg Jensen tv kanne fra tupperare pga at jeg hadde ganske bra salg en periode og den syntes svigermor var så fin, brodern har vært på nett og sjekket pris, så jeg fikk beskjed om at den var så dyr at jeg ikke måtte gi den til hvem som helst;) så da får svigermor den, også selvfølgelig kalender:) Hva med å forstørre ultralyd bildet og ramme det inn???? Likte den kurv ideen din også!!!!!!!! Ellers blir det gitt bort litt bøker og tupperware drikkeflasker med noe snop i til tante barna og annen tupperware til de som har ønsket seg det. Jeg er ellers glad i å gi bort litt gode hudpleieprodukter til de som er glad i slikt. Kjenner nok litt på at kreativiteten i forhold til julegaver ikke er helt på topp i år, slik som den har vært tidligere. Svigerfamilien min er litt upersonlig og veldig materialistisk, så jeg synes det kan være vanskelig å gi dem personlige gaver. I fjor gav vi bort kinobilletter til tanteungene og broren til mannen min, tror det falt i smak. Har vurdert gavekort på bowling for hele familien deres i år, men må sondere terrenget litt. Slike type gavekort synes jeg er kjekt da de må tilbringe tid sammen og skape opplevelser sammen!!!!!!!! Det ble litt kommentarer og litt ideer. Lykke til med julegavehandelen!!!!!!!

 

I dag har det vært en aktiv dag i magen, gubben fikk kjenne litt på sparkene og var i ekstase, synd at han tar seg litt for lite tid til slikt,men,men...deilig å kjenne disse livgivende sparkene, men jeg kjenner panikken brer seg sakte, men sikkert for det er ikke så alvorlig lenge til ungen skal ut og med tanke på at jeg bare blir større og større og gullet krever mere og mere ser jeg på denne siste tiden før fødselen med skrekkblandet fryd;)

 

Nei,får gjøre noe fornuftig, kanskje strikke litt. Har fått bestilling på ett baby ullpledd i perlestrikk - foresten en kjempegave til folk med små barn....Ha ei fortsatt god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fler tips tussemor =) Den med gavekort på opplevelser er kjempefin, har ikke tenkt på at det går an! Forøvrig kan jeg _kun_ rettstrikking =p Får ei venninne på besøk til uka som er flinkere da. Tenkte jeg skulle kaste meg over henne og i alle fall få lært meg vrangstrikk...

 

Ellers kan jeg bare prøøøve meg på å strikke babyteppe. Det har mormor påtatt seg som sin oppgave. Hun er ferdig med ett og skal begynne på et til. Fått fullstendig dilla hun =)

 

Jeg er så glad for at gubben min har stålkontroll når det gjelder alkohol. Han tåler ikke mye, drikker veldig sjelden både han og jeg, og er forsiktig når han er ute. Kommer stort sett hjem tidlig, passe brisen, men alltid blid og flåsete ;-)

 

Har vært på besøk hos et vennepar med tre barn, ei jente på åtte, en gutt på fem og et halvt, og ei jente som blir to år lille julaften. Herlige unger, blide og trygge og fulle av liv og moro =) Gleder meg aldri mindre til å få barn etter at vi har vært der i hvert fall! Det var i utgangspunktet dem som ga mannen og meg verpesjuke ^^

I dag har jeg også fått beskjed om at vi bare skal komme ned til dem en dag og gå igjennom barneklær, og ta med oss det vi trenger. Så deilig!

 

Trøtt nå, skal finne tabelusker mot halsbrann og slenge meg til sengs. *gjeeespe*

 

*vinke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, idag er det en hærlig søndags formiddag i Oslobyen...:-)

Vi var på innflytningsfest til en venn av oss i går, kjempeartig men litt sosialisering.

Vi kjente kun husverten så det var litt gøy å møte nye folk.

Han jobber i Kaupthing, så vi la en penge i glass og ramme og satte teksten "knus glasset i nødstillfelle"... Han er en sporty mann som tok det med humor...:-)

Gubben fikk seg no litt øl og godsaker så han var også fornøyd...

 

Idag skal vi på middag hos svigers og etterpå er det hockey kamp med nevøen.

Jeg var så nervøs siden vi hadde lovet han å være med på UL...

Har hatt våkennetter for å finne ut hvordan vi skal gjøre det...

om vi skal vente med å ta han inn, til vi har fått sjekket om at alt er OK.

Jeg har ringt og sendt mail til sykehuset uten å få svar.

Vridd og vendt meg og ikke hatt det særlig bra i denne tiden...

Men så viser det seg at han skal på tur med skolen i morgen så da var det ingenting å bekymre seg om...:-)

Vi hadde tenkt å hente han på skolen og levere han tilbake dit når vi var ferdige, men å ta fri en hel dag for UL syntes vi er litt vel drøyt.

Det ble selvfølgelig hyling og grining, vi hadde tross alt lovet dette...

Så da blir det 3D UL om en stund( vi hadde planer om å ikke dra på det) slik at han får være med å se engang.

Ellers så er det lite å rapportere....her går det kjempebra.

He he..vi var ute på Lørdag og fikk unna halve julegavelista, jeg har siden 2005 sett opp regneark med idéer og gaver jeg har kjøpt til alle...så det er ikke så vanskelig å finne gaver til jul lengre...når noen sier "ååååå, den vil jeg ha"...i april så skriver jeg det inn på lista så er det bare å finne frem til jul..:-)

Jeg har dessuten minimert listen min siden -05, da var det ca70 gaver som skulle kjøpes inn.

Nå er vi nede i ca 35 gaver...:-)

Og da har jeg fått samboerens familie på lista og...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var UL overstått...vi har en frisk liten guttebaby i magen, så da passet det perfekt med arveklær/saker D&G...tusen takk igjen..:-)

Må tilbake i uke 32 pga "forranliggende" morkake...eller noe sånt...morkaken ligger liksom der babyen skal ut, men hun sa at den flyttet seg som regelt etterhvert som magen vokser.

Terminen ble flyttet noen dager så da har jeg termin 21.mars.

Ha en fortreffelig mandag alle sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM;

 

- Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)

-Maddemor ikm ca 21. september (samboer, gutt født 07, arendal)

- Samsyn og lille Camilla: ikm ca 29 sept, gift, snart 33, Jente 18 mnd, bor i Oslo.

- Mor, far og en liten med tut: ikm ca 4.10, gift, gutt 18mnd, bor i Oslo, men snart på Skedsmo

- så gla': ikm 19.okt. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Dotten ikm ca 28. oktober (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- Snorkefrøken; ikm en gang i desember 08. ;-)

(36 år. Gift. Bor i Vestfold. Tre barn på hhv 9, 7 og 6 år. Englebarn i desember 2007 og august 2008)

- anki-håper-på-09 baby: ikm ca 27.10, gift, 36, to gutter 5 og 8,sunnm.

- Eva76 ikm 19.nov. (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

I INGENMANNSLAND;

-1snart 2?

 

 

GRAVIDE;

 

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- Snart 4 barn? termin 22.nov

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag)

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- D&G-the one termin 15.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA

- Pappalille: Termin 24.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy.

- tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

- Sanna32, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 8.april.(33 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du _akkurat_ åtte uker etter meg =D Moro med friske barn, og så satser vi på at morkaka skjønner når den er i veien ;-)

 

Hipp hipp hurra =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello, girls.

 

Lenge siden oppdatering fra meg nå :)

 

Pappalille: Jeg kan ikke få sagt mer mer enig,,,tiden har gått utrolig fort plutselig. Har også nå bare 13 uker igjen. 2 dager igjen til 3.trim - yohoo!!!! Men jammen tror jeg at iallefall vi trenger den tiden. Venter på at de skal ringe fra Svinesund og fortelle at vogna er klar for avhenting. VI skal kjøpe en hel del utstyr der. Har fått en stk. vippestol i hus, ellers kun klær og et par småting. Fødselen har jeg ikke begynt å tenke på engang og godt er det :)

 

I dag har vi vært i begravelse til sambo's mormor. Merker at hormonene ikke har godt av for mye triste ting akkurat nå. Ble rett og slett sliten av en slik sørgedag. Startet faktisk julegaveshoppingen i helgen. Er sååå stolt av megselv. Har som mål å komme i land med dette før 1.desember. Tipper det er nok andre ting å tenke på i desember, så håper jeg klarer det.

 

Tussemor: Hva er det med disse gutta og alkoholinntak? Jeg har også en sambo som har en egen evne til alltid å bli for full. Derfor sover jeg også dårlig når han er ute. Huff, så slitsomt. Han har faktisk skjerpet seg nå i det siste. Tror han begynner å ta litt ansvar for det store som skal skje hehe! Jeg skylder det forresten en PM. Den kommer :)

 

I helgen har jeg hatt besøk av mamma, som faktisk har lært meg å strikke *humrer* Synes strikketøy er utrolig koselig, og tenkte at det var på tide å bli litt ordentlig "husmor" i en alder av 34 :) Kan ikke si det har gått helt knirkefritt etter at jeg ble overlatt til megselv med strikketøyet. Bannet og rekket opp igjen alt et par runder i går, men har bestemt meg at jeg ikke skal gi opp.

 

Sanna32: Grattis med vel overstått ul. Så venter du også en liten guttebaby. Moro. Jeg skal også tilbake for rutine-UL i uke 32 da morkaka hadde samme plassering som din. Vi får krysse fingrene at den går/har gått oppover av segselv.

 

Nå lokker sofaen, så jeg får skrive mer siden. Ha en fin høstkveld. Klokka har blitt 17.12 og det er MØRKT ute allerede. Nitrist!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig med litt oppdatering innimellom =)!

 

Jeg har ikke stort å skrive om egentlig, ville mest bare inn og dytte oss litt oppover. Venter på besøk i dag jeg =) Får ei venninne fra Sverige på besøk. Hun skal overnatte til i morgen, så da får vi skravla godt fra oss tenker jeg ;-)

 

Ellers skal jeg prøve meg på å bake krydderkake for første gang i dag. Kryss fingra jenter, for at den ikke blir noe god! Jeg trenger sannelig ikke flere kilo =D

 

Me snakkast =)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger hvit snø på plenen vår i dag og den ser ikke ut til å ha tenkt å dra sin vei heller....hrmf...trærne er også helt hvite og sola skinner på dem sånn at jeg har skikkelig, skikkelig julestemning - blandede følelser i forhold til det ja....gullet mitt driver å river ned senga si og rommet sitt, mens jeg sitter her å håper at han snart kan sovne slik at jeg også kan få legge meg. Er stup trøtt om dagen. Er ikke hverdagskost for meg å måtte opp mellom 08 og 09;) Har vært hos jordmora igjen i dag og for en gangs skyld ikke fått kjeft!!!!!!! Desverre har jeg dog begynt å fyse skikkelig på smil (sjokoladen) og det er ikke bra. Kom hjem i sta og da var den helt myk fordi den hadde ligget ute, og siden det er kaldt ute fyrer vi på spreng inne:) Har nesten sydentemperaturer inne;) ble skikkelig lei meg pga sjokladen, så nå står den i kjøleskapet for å stivne igjen=) blir sikkert bra etterhvert....

 

Giina: Gubben kom faktisk hjem i en ordentlig tilstand, var helt sjokka jeg, så kanskje han har begynt å lære. Han hadde vistnok drukket mye vann inni mellom, men så var ikke disse konjakk kompisene hans der heller,sååååååå. Er veldig spent på hvordan julebordet blir,han har en lei tendens til å ikke styre seg der og der er det mange konjakk/sprit kompiser. Da jeg gikk med gullet hadde de blandet sprit i kaffen til gubben som ikke viste noe, så han skylte kaffen ned med konjakk. Jeg fikk hjem en så full mann at han nesten ikke klarte å puste av egen hjelp og heller ikke stå på føttene. Det var nummeret før jeg tilkalte ambulanse og tok ut skillsmisse, kan nesten ikke huske å ha vært så sint i hele mitt liv. Neste gang jeg møtte kollegaene hans og damene deres fikk de gjennomgå, de fikk vite akkurat hva jeg mente om en slik oppførsel også sende han hjem til ei høygravid kjerring...grrrrrrrr...får vel ta oss en prat om det når invitasjonen kommer....Så gøy at du har begynt å strikke, håper du begynner i det små og ikke begynner på noe skikkelig vanskelig;) Jeg driver å strikker babyteppe i ull som skal toves, skikkelig lettvint. Skal ikke ha det selv, har ei venninne som har bestillt ett;) Da jeg gikk med gullet broderte jeg ett vognteppe med ole brumm alfabet, en figur pr bokstav, det ble kjempefint, men herregud for en jobb. Holdt på kontinuerlig i 1 år....Det er så vidt jeg tørr å bruke det, siden jeg synes at det er så fint...hehehe...bare å skrive det når det passer seg, alltid koselig med pm;)

 

Sanna: Deilig med overstått UL, hvordan gikk det hos jordmora? Går det bedre med brystene dine?

 

Snorke frøken: Helt enig med deg at det nå må være så gla og dotten sin tur til å komme i lykkelige omstendigheter altså!!!!!!!!!!!!!!!! De har virkelig ventet lenge nå!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg skjønner godt at du ikke orker å kommentere, men skrive om deg selv i stedet, fortsett med det, det er godt å høre hvordan det går med deg. Tror vi er mange som tenker en del på deg og som synes det er godt med noen livstegn fra deg innimellom uanset om du er glad eller trist. Ang bronse engler, vet jeg lite, men om jeg hører om noe skal jeg gi deg beskjed, men du skal se at plutselig så dukker de "riktige" englene opp for deg!!!!!!!!!! Her i huset pyntes det stort sett med engler til jul, synes de hører jula mye mere til enn nissen (vet ikke helt hvorfor, men det har nå en gang bare blitt sånn;)) Håper du får noen gode dager fram mot ferien deres!!!!!!!!

 

Pappalille: Husker ikke om jeg spurte deg, men har du oppskrift på brente mandler??? Vi lagde noen her i fjor med mandler og melis, men husekr ikke oppskriften og har ikke så veldig lyst til å spørre mora mi om oppskrifta...kanskje du har den samme???

 

Nei, der ble det jaggu meg stillt gitt, får prøve å utnytte den tiden litt. Dere andre, jeg har ikke glemt dere,men tok meg ikke tid til jukselapp trikset i dag heller

 

Mange varme klemmer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Takk for omtanken. Ja, vi er flere som virkelig fortjener å få spire nå. Her er det ikke mye nytt og melde. Tanta har reist sin vei, og i morgen skal jeg til gyndama igjen. Vet ikke helt hvordan den videre veien blir. Har mest lyst til å grine meg til en lap. Det var jo pga de forferdelige smerteanfallene i magen jeg i utgangspunktet tok kontakt med henne. Men, dem tok hun ikke alvorlig. Er vanlig å ha så sterke smerter rundt el og mens mente hun. Jeg kryper jo rundt på gulvet og vrir meg i smerter, også er jeg ødelagt i 2-3 dager etterpå. Skulle så gjerne fått sjekket om det er endometriose, men dama er steil. Faen. Kanskje prøve en annen gyn eller få fastlegen min til å henvise meg direkte til sykehuset. Vet jo det at om det er endo, kan det være grunnen til at jeg ikke blir gravid, og at hvis en får det fjernet, øker sjansene for å bli gravid. Jeg synes jeg skulle få dette sjekket før de sender meg til ivf. Er dessuten redd for at om det ikke er endo, kan det være noe annet alvorlig. Huff. Atpåtil har jeg fått betennelse i ryggen etter en låsning, og smertene herjer om dagen. Har hatt 5 timer hos kiropraktor nå, men bare blitt værre. Kan ikke gjøre noe som er belastende for hverken armer eller rygg, og burde ikke sitte og skrive så masse heller...og igjen ble det mye syting, og om meg og mitt....beklager

 

Julegaver er jeg nesten i havn med. Handlet masse på sportman her for en tid tilbake. Har egentlig bare mine egne unger igjen, og der sliter jeg skikkelig. Eldstemann har bare dyre ønsker, men han må nok nøye seg med microfleecetøy og noen kroner. Kanskje også ei god bok. Mener de bør lese mye mer enn de gjør. Det blir for mye film, pc og andre tvspill. Til snuppa har jeg forresten kjøpt ny sekk og gymbag ja. Det hadde jeg glemt....*rister på hodet* også kjøpte jeg et brettspill om hest her. Men, det hadde jeg glemt å gjemme bort, så hun fant det selvfølgelig...*rister på hodet igjen* Jeg er nok litt distre om dagen.

 

Jeg synes kurven med julegodt oppi hørtes veldig fornuftig ut. Kjøper dere ordentlig kurv, eller trekker dere pappesker med fint papir, sånn som de gode gamle "fruktkurvene" fra juletrefesten?? Går jo an og slenge oppi ei flaske med vin også, for de som liker det. Mye spennende en julekurv kan fylles med ja.

 

Ellers er jeg flyforbanna på snekkeren som har fikset taket vårt. Han har ikke gjort seg ferdig, og han har gjort dårlig blikkenslagerarbeide. Nå tar han ikke tlf, og svarer heller ikke på meldinger. Nesten ikke noe mer arbeide som gjenstår der, bare noen få mønestein, men ikke desto mindre irriterende. Helv....slask!!!

 

I dag våknet vi også til full vinter. Måtte ut og kjøre på sommerdekk. Det var jo livsfarlig. Herregud. Måtte bare parkere og sette meg på bussen. Så, nå står bilen i byen, snøen faller tett igjen, og vinterdekkene står i garasjen. Håper svigerfar har lagt om så han kan kjøre meg og vinterdekk ned. Jeg sa det til kjærsten i går at det kunne komme snø, men det tok han ikke veldig alvorlig. Mannfolk! Vel, i dag skal han i hvert fall få legge om. Enten han vil eller ei!

 

Hi, hi....godt å få ut litt gruff. Ha en fortsatt fin onsdag alle sammen!

 

Snorkefrøken; Har sendt deg pm :-) Lykke til på riksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen....

Tussemor5...: tror du ikke jeg glemte hele puppen da vi var på UL..:-(

men da betyr det vel bare at jeg ikke er plaget nok, det er blitt betydelig bedre.

Såglá..: Rart at snekkeren ikke legger seg litt hardere i selen i disse finanskrisedager...de er jo en utsatt yrkesgruppe.

Lykke til hos gyn, får håpe hun har en god og medgjørlig dag..:-)

Her har vi måtte skjerpet oss veldig med lekselesning, denne nevøen vår er en luring og har lurt seg unna noe av leksene..det er mest vår feil da....som ikke har bedre kontroll.

Men skaden er oppdaget og rettet på...:-)

Ellers så er det lite å rapportere...gubben e hærlig og snyen lysner dagen..:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter! Endelig fredag og helg!

Hu gyndama er ikke enkel altså. Nå har hun henvist oss til ass.befruktning i Porsgrunn. Det er offentlig, og hun mente det kunne være en mulighet for at vi fikk det der. Men, mener å ha lest et sted at de ikke behandler kvinner over 40 år. Da er jo løpet helt sikkert kjørt der. Lap pga smertene var det ikke snakk om....Men, skal ringe henne etterpå. Leste i en tråd her om hsg-røntgen for å sjekke om egglederene er åpne. Hadde vært så greit å slippe å bekymre seg om de kan være tette. Vel, skal i hvert fall forsøke å få henne i tale.

 

Ellers er det el rett rundt hjørnet. Tok ny ul i går, og i dag fikk jeg høy fertilitet på cb'n. Vi skal være alene i helgen, og jeg tror jeg bare skal prøve å legge til rette for en så romantisk helg som mulig her i heimen. Ikke nevne noe om el, eller prøving. God mat og godt drikke. Kanskje også litt ps3, så blir sambo veldig fornøyd *S*

 

Det er stille her på tråden om dagen. Håper alt står bra til med både prøvere og gravide. Ha en riktig god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag damer!!!!!!!! Da er det kun en fridag igjen før arbeidshelg, håper dette blir siste før fødsel, må innrømme at jeg ikke føler meg helt vel med alle de tunge løftene. Har akkurat ryddet litt lett her hjemme og smerter og kynnere (tror det er det) har kastet seg over meg. Hodepinen har også tatt seg noe opp i dag, så dette liker jeg ikke helt, men, men, må vel bare roe helt ned og kun ha fokus på familielivet og graviditeten fram til etter fødselen...sukk...det kan bli tøfft gitt. Det er i og for seg deilig å gå hjemme, men jaggu meg ikke bare en dans på roser. Gullet blir bare mer og mer krevende og har brukt denne uka til bare å grine og suttre. Ble tilnærmet full eksplosjon på meg her i går og det gikk ut over små så vel som store. Snekkern dukket faktisk opp også, han hadde sittet hjemme å tenkt og måtte ha en prat med meg (vanligvis er det gubben han skal prate med). Han hadde kommet til det at planløysinga på arkitekt tegningene var så dårlige at han like gjerne hadde tegnet noen forslag selv...hehehe...kunne jo ikke akkurat bli sint da, det ender i værtfall med at vi får enda ett ekstra rom og det er jo egentlig fantastisk!!!!!!!!!!!!! Vi kan ikke bruke det til soverom, men kontor/oppbevaringsrom, så nå må jeg begynne å tenke litt nytt i forhold til plassering og møblering, men det er jo stort sett bare gøy. Han snekkern lovet å begynne på mandag med å mure lekaveggen og få på plass pipa, så da kan det jo hende at vi får ett påbygg etterhvert (har ingen tro på at han dukker opp på mandag, dog....)

 

Så gla: Synes det høres ut som om at du er skikkelig uheldig med hun gyn dama altså, du vil ikke prøve ei/en annen da bare sånn for å få en annen leges mening? Jeg gjorde det etter første fødselen min. Jeg hadde så vondt at jeg trodde jeg skulle klikke, bare det å tisse var helt j...(unnskyld detaljer) han første legen mente at det kom til å gå over når jeg sluttet å amme, han så ikke på meg en gang. Etter en stund byttet jeg lege, det var rett opp i GU stolen og ingen tvil fra hans side om at polyppene måtte fjernes kirurgisk, jeg fikk time på gyn relativt kjappt (ca 1 mnd etter at jeg var til legen) og i løpet av ett par mnd var jeg opperert!!!!!!!!!!! Tom i narkose (jeg liker ikke epidural/spinal besøvelse). Ble litt sint på meg selv fordi jeg lot det gå så lenge, stakkars gubben, han måtte leve i sølibat nesten 1,5 år...

 

Sanna: Så bra at brystene begynner å bli bedre da, ingenting er jo bedre enn det. Håper du slipper å bli noe mere plaget med dem videre, og grattis med vel overstått UL, så koselig at det blir en gutt. Svigermora mi er så skuffet overr at vi venter en gutt til, hun har så inderlig lyst på ei jente fordi det er så mye fine jenteklær...hehehe...

 

D&G: Hvordan går det med deg nå da? Det nærmer seg vel permisjon på deg med stormskritt eller???

 

Dotten: Enn med deg da? Er det noe nytt på prøvefronten deres? Hvordan går det med søstra di? Har du funnet noen forslag til nytt treff??

 

Mortine: Hvordan går det med deg? Får du fremdeles ikke sove om natta? Hvordan går det med håndverkerne deres? er de politelige???

 

Eva: Har dere fått svar på prøvene?

 

Der stoppet hukommelsen min, litt for mye som fyller hodet om dagen gitt. Jaggu meg begynte det ikke å snø gitt, får ta oss en tur ut når gullet våkner.

 

Ha ei riktig god helg damer!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...