Gå til innhold

Ny tråd: Oss over 30!!!


Mortine

Anbefalte innlegg

Ny informasjon har kommet meg for øret...

Gubben og noen kompiser hadde vært på brasseriet og noe hadde skjedd med kjøkkenet der...det var utrolig dårlig mat!!!!

Så slett siste innlegg fra meg...

Nei no må eg komme meg på jobb...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange kan den 20.november kl 17.00?

- Mortine

- D&G

- Dotten

- Sanna32

- 1snart 2?

- Pappalille

 

Syns Mona Lisa høres helt ok ut jeg. Visst skal maten smake, men det tror jeg den gjør der, og hvis du har hørt dårlige rykter om Brasseriet Sanna32, så holder vi oss unna der tror jeg..

 

Pappalille: Mmmm..takk for oppskrift på brente mandler:) Hvor lenge er de holdbare? Har sett at mange julegodter bare holder i 2 uker, så hvis jeg skal gi bort glass med juleknask til jul så må jeg vel vente litt til med baksten.. Har du flere oppskrifter på sånn småsnask så kjør på! Jeg har selv lagd noen supergode karameller, men har bare fått de perfekte 2 ganger, vanskelig å få de til å stivne..

 

Ellers er det ikke så mye nytt, skal teste til mandag, men har liksom ikke følelsen..Men det er kanskje da det funker?!!

 

Ha en fortsatt strålende torsdag i finværet damer!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å lese egentlig, sånn før jeg skal kjøre jenta på flyplassen. -Mammahelg i helga.

 

1snart2?: Jeg pleier også å lage brente mandler, men min oppskrift er uten smør... De står seg i over 2 uker, ja. Har greid å glemme dem et år sånn at de sto flere måneder. Ellers er det skjelden de holder lenger enn jul uansett. -Men det har noe med at de blir spist opp å gjøre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM;

 

- Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)

-Maddemor ikm ca 21. september (samboer, gutt født 07, arendal)

- Samsyn og lille Camilla: ikm ca 29 sept, gift, snart 33, Jente 18 mnd, bor i Oslo.

- Mor, far og en liten med tut: ikm ca 4.10, gift, gutt 18mnd, bor i Oslo, men snart på Skedsmo

-- Snorkefrøken; ikm en gang i desember 08. ;-)

(36 år. Gift. Bor i Vestfold. Tre barn på hhv 9, 7 og 6 år. Englebarn i desember 2007 og august 2008)

- Eva76 ikm 19.nov. (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

-1snart2? ikm ca 16.nov. (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

- så gla': ikm 17.nov. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Dotten ikm ca 25. november (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- anki...: ikm?, gift, 36, to gutter 5 og 8, sunnmøre, 1MA&2SA 20pp

 

 

GRAVIDE;

 

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- Snart 4 barn? termin 22.nov

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- D&G-the one termin 8.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo)

- rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag)

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA

- Pappalille: Termin 24.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy.

- tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

- Sanna32, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

 

 

Heisann.

Nå har vi vært på ordinær ul og fått endra litt på terminen(ikke meg imot!). Det ble en fin opplevelse å være på ul idag! Alt så kjempefint ut!!!

 

Jeg har vært ganske "fraværende" her på tråden den siste uka. Skreiv så kjekt sist at formen var fin og søvnen var god..det varte ikke lenge gitt. Har sovet så dårlig den siste uka. De første nettene av uviss grunn, de siste pga. at vesla har hatt falsk krupp. Det er noe dritt!! Hun har hatt det noen ganger før også, men det har vært værre nå.. I natt var det heldigvis bedre-krysser fingrene for at det er over for denne gang, stakkars liten.

 

Gleder meg til treff igjen!!! det er jo ikke lenge til!

Vi var jo på Oslo-tur på fredag vi, på Santinos og spiste deilig pasta og dessert og så på Hakkebakkeskogen. Det var skikkelig bra!!! Veldig gøy å se at de historiene og sangene som vi likte da vi var små fortsatt fenger!!

Det var alt fra meg så langt. Nå skal jeg til legen, tilfeldig med lege og ul på samme dag. Lurer på om vi finner en lur løsning på det med jobb-sykemelding. Kanskje det ikke er nok med 20% slik som nå? Jeg går jo rundt som en zombie med hue fullt av ...ingenting!

 

Skriver mer seinere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet faktisk ikke hvor lenge brente mandler er holdbare. Her i huset holder de så lenge jeg klarer å holde dem unna gubben. Det lengste jeg har klart så langt er fire og en halv dag... Da var de i alle fall ikke ødelagt. Før etter at han hadde spist dem da =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen!!

Er bare innom en snartur for å fortelle at nå er familien fulltallig!!

12.november kl 01.40 kom store, lille Øyvind til verden etter 20 minutters hel****.Hadde bare svake rier i 10 timer og kun 6 cm åpning, så de bestemte seg for å ta vannet. Dermed de siste 20 minuttene. Men, 20 minutter er helt greit når premien er så herlig!

Han veide nesten 4,6 kg(!!) 10 dager før termin, og han var 53 cm. Dro hjem i går, så nå koser vi oss hjemme. Tre stolte storesøsken!!

Lykke til, alle dere her inne!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God helg damer!!!!!!!!!

 

Ang holdbarheeet på brente mandler. De vi lagde i fjor holdt leeeeeeenge!!!!!!!!!! Vi hadde igjen lenge etter nyttår og de var like gode!!!!! (Lagde litt mye).

 

Her er det arbeidshelg i sikte, skal se hvor mye jeg orker, men nå venter aller først ei knakende fersk gulrotkake med deilig glasur,kaffe og pepsi max sammen med skal vi danse...hehehe... Håper dere får kost dere masse i helga damer!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Bare kjapt innom for å melde meg på treffet. Gleder meg. Har ikke vært noe særlig på bim i det siste, men skal prøve å få lest og oppdatert meg litt i løpet av helgen. Ha ei kos helg alle sammen!

 

Hvor mange kan den 20.november kl 17.00?

- Mortine

- D&G

- Dotten

- Sanna32

- 1snart 2?

- Pappalille

- så gla' (med et lite forbehold ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løfter oss opp igjen fra side 3...

Vi har hatt gjester i helga -eller iallefall på lørdagskvelden. Treretters middag og quiz og hygge.

Gårsdagen ble rolig med gåtur (som endte inn i sofaen hos et vennepar) og tur til flyplassen for å hente jenta.

Nå er Eva på tur på jobb, så får ta igjen skrivekløen senere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag damer!!!!!!!!!!

 

Ble litt amputert helg her. Skulle egnetlig jobbe hele helga om formen var bra, men på søndag formiddag fikk jeg tlf om at bikkja vår var blitt påkjørt og drept. Gubben tok dette forferdelig hardt, så jeg fant fort ut at det kunne være greit å holde seg hjemme ja (glad er jeg for det, for hadde perioder hvor jeg ikke var gangfør...sukk). Det ble begravelse på hytta og greier. Svigers var helt satt ut de også. De var ute å gikk tur med hunden da han stakk av etter ett rådyr eller noe. Nytter ikke å tenke så mye hvis om atte heller. Synes fryktelig synd på de som krasja med hunden, en barnefamilie med alle barna i baksete...værst er det å forklare gullet at lekekompisen hans ikke er mere, men kan virke som han skjønner at noe er galt for han spør nesten ikke etter hunden lengre. Gullet fikk være med å begrave bikkja også og se at han var død, vet ikke om det kan ha hatt noen innvirkning jeg. Kvelden endte uansett i en uendelig lang seanse med videoer, bilder og mimring, skulle tro det var ett menneske som var død og ikke "bare" en hund. Kjente at jeg fikk litt nok (synes det er trist jeg også,altså) og da gubben krøyp inntil meg som en liten unge i natt og bare skulle holdes rundt må jeg si jeg lurte litt på hvor langt dette skal få lov til å gå. Får se hvordan det blir i dag når han kommer hjem fra jobb. Trodde hormonene mine skulle slå kraftigere til, men foreløpig lar de vente på seg..hehehe...dvs jeg sliter litt når gullet spør etter bikkja da, for da er det liksom litt ekstra trist.

 

Ble mye bikkjedød, men det preget nå helga vår endel. Skal ut av huset i morgenkveld på salgsmøte og det kjenner jeg at skal bli hinnsides deilig. Bruker å reise litt tidligere enn det jeg må også spiser jeg middag ute alene og kan fokusere på meg selv og det jeg føler for, er godt med noen slike dager i blant. Resten av uka regner jeg med blir brukt til kalender laging og avslutte årets julegavehandel/innpakking og begynne å forberede litt pynting siden vi skal bort siste helga i november og får besøk første helga i desember. Tenk det, gubben og jeg ei hel helg mutters alene, det blir første gang etter at gullet ble født, så d skal bli helt nyyyyyyyyyyydelig!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Nei, skal finne meg litt pepsi max og noe å spise og begynne å sortere bilder til alle disse kalenderne.

 

Ha en nydelig dag damer!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp

 

En kjapp tur innom.... Gratulerer så mye til snart4barn?prøver igjen! Kos deg og nyt tiden fremover!!!!

 

Var på ny ultralyd i dag for å se hvordan morkaka har oppført seg siden sist, og den har heldigvis flyttet seg oppover. Tror det var Sanna32 som også hadde foranliggende morkake ved ordinær ul, så vi får håpe også din oppfører seg som den skal. Så nå kan jeg føde normalt og godt er det :) Skal tilbake i uke 37 for enda en kontroll da magen til lillegutt var bittelitt under snittet. Godt å se de ikke tar noen sjanser iallefall :) Uansett så blir det nok neppe en stor kar som vil bli født. Både jeg og sambo var såvidt over 3 kilo. Ikke er vi så store i dag heller hehe.

 

20. november kan jeg dessverre IKKE være med på treff. Akkurat denne uken er litt ekstra hektisk faktisk med besøk, avtaler og frisørtimer etc. Vet ikke om dere planlegger noe nytt treff nå før jul, men da hadde det vært veldig hyggelig å blitt med. Hadde vært supert og få et ansikt på alle damene som man har delt mye med siste mnd :-)

 

Jobber for tiden 50% og det passer meg perfekt. Har kjent at det har begynt å slarke i bekkenet, men skal ikke klage. Er sikkert INGENTING mot det alle de med virkelige bekkenproblemer skal måtte slite med.

 

Håper at dere har hatt en strålende helg og får en like flott uke, for ikke å snakke om treff. Spis litt for meg også ;)

 

 

 

 

Sanna32:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussemor: BEKLAGER,, ,jeg klarte å skrive innlegget mitt før jeg hadde lest ditt. SÅ UTROLIG TRIST det som skjedde med hunden deres. Huff, jeg får helt tårer i øya her, jeg. Som bikkjeeier vet jeg hvor mye følelser man kan utvikle for disse herlige skapningene. Kan ikke si annet enn at tiden leger alle sår. Take care. Sender deg en pm senere. Stor og god klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hellu damer!

 

Raskt innom for å oppdatere dere om tingenes tilstand: Nå har jeg kastet inn hånklet og fått sykemelding!

Ser frem til rolige dager og masse førjulskos sammen med Turbo! Godt å ikke ha presset om å prestere hengende over meg.

Men kjempedårlig samvittighet over d berørte, men er helt trygg på om at dette er d riktige for meg og mine nå!

Men gud, sprøtt å tenke på at nå er d over ett år til jeg nestegang skal jobbe......,

 

Ellers så har dagen gått med til 2,5års kontroll av Turbo, kiropraktortime og feiring av min bursdag:)

 

Gleder meg til treff!

 

Sofaen kaller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

tussemor: Huff så trist med hunden din da tussemor. Skjønner mannen din veldig godt jeg. Man får noe helt utrolige følelser for dyra sine, og at han blir som en liten unge igjen er faktisk ikke rart :) Du får heller bare "svelge en kamel" og støtte og trøste ham nå i noen dager, så "gir det seg" litt etterhvert. Neste gang kan det være du som er superlei deg vet du, og da vil jo gjerne du også ha trøst og forståelse :) Jeg har aldri hatt hund, men katt (har 3 nå....), og da vi mistet broren til den ene katten for ca 4 år siden (før jeg var gravid og fikk barn) var jeg også helt knust. Det var jo "ungen" min vet du :) Vi blir så altfor knyttet til dem. Men klart man kan ikke sammenligne sorgen ved å miste et dyr, som den sorgen man får ved å miste et menneske, men for de som kanskje bare har et dyr som venn/familie, så er det jo veldig traumatisk. Og mannen din tok tydeligvis dette veldig tungt, og da bør du heller være der for ham i steden for å "dømme" ham. :) He, he. Skjønner også du kanskje kan oppfatte han som "barnslig", men vi alle reagerer jo forskjellig. Uansett synes jeg det var trist jeg da.

Nei, nå ble det mye "bla, bla" her. Beklager det, men engasjerer meg litt i det med å miste et dyr jeg da. . . . . ! :)

Høres ut som du har det litt tungt med svangeskapet om dagen også, så du får bare ta det med ro, hold deg unna jobben, og se fram til at du snart er ferdig.... om noen måneders tid :) He, he.

 

snart4barn?: Gratulerer så masse med lille store Øyvind :) Så koselig. Kos dere masse! Håper dere storkoser dere som en familie på seks!! Lykke til med lille knært og håper alle de store er stolte søsken :)

 

1snart2?: Har du testet? Skulle ikke du teste i går?? Spent her altså :)

 

Så gla': Så bra du også har meldt deg på. Håper du kan og ikke må melde avbud!

 

Snorke-frøken: Nå er det lenge siden vi har hørt fra deg. Håper du er i grei form og at alt står bra til i heimen. Mulig du har reist på ferie nå? I så fall får dere ha en god tur og håper dere koser dere masse :)

 

Giina: Så dumt du ikke kan være med på treff da. Blir nok ingen flere før jul, men etter nyttår blir det helt sikkert treff :) Da blir det nok sikkert treff med en baby eller to, for da har i hvert fall D&G fått jenta si, pluss de andre begynner vel å følge hakk i hæl :) Så bra at morkaken din har tatt til fornuften og plassert seg der den skal være, og ikke i veien for den lille når han vil ut :)

 

D&G: Så godt å lese at du har fått deg sykmelding. Er jo ikke snakk om mange ukene før du skulle gått i permisjon uansett. Blir jo alltid litt ekstra hektisk før jul, og da er det godt du får slappet av litt ekstra i forkant....!

 

Ellers har vi hatt besøkshjemgutten i helga som gikk, og alt gikk veldig bra. Var mye ute og inne og de små koste og kranglet seg som vanlig. He, he. Gikk egentlig veldig bra denne gangen. Bare 14 dager siden sist vi hadde ham og nå blir det 3 uker til neste gang, så er det ferie i over 4 uker, da han reiser bort. Men vi får ikke så mange rolige helger fremover for det. Har planer hver helg til og med første helga i desember. Men de siste helgene i desember blir vel fylt opp de også, i tillegg til flere kvelder. Puh! Men sånn er det vel i førjulsstria. Gruer meg ikke. Blir bare koselig :)

 

Er hjemme i dag med en hostende snuppe. Var på jobb i går, "fri" i dag og så blir det jobbing resten av uka... :) Så er det helg igjen. Men før der skal vi jo sees mange av oss. Blir koselig. Gleder meg, og spesielt siden jeg kan være der hele kvelden :)

 

MEEEEN... Vi må jo kanskje bestille bord? Skal jeg bare ringe og bestille bord på Mona Lisa til 7 personer da? Er jo bare et par dager igjen så ikke så dumt kanskje :) Håper det ikke er fullt, men julebordstida har vel ikke startet for fullt enda!?

 

Ha en fortreffelig dag jenter, så sees vi snart... og til dere andre må dere også ha en knall dag :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen damer!!!!!!!!

 

Dotten: Misforstå meg rett, jeg har ingen problemer med å skjønne at gubben tar tapet av hunden tungt, det ble bare litt mye på meg på søndag, men stillte 200% opp for han og vel så det. Han har takket mye de siste dagene stakkar, for meg er det en selfølge å stille opp. Det er kanskje hakke værre for svigers dog, men prøver så godt jeg kan der også. Hadde de på middag i går og i dag står favoritt retten til gubben på bordet og svigers kommer jaggu meg i dag også (men jeg skal bort!!!!!!) Skjønner også godt at de alle vil ha en ny hund, men som jeg har sagt til gubben noen ganger så føler jeg ikke at tiden er inne for oss å skulle ta oss av en hvalp når vi venter en liten en, men på sikt er jeg også skikkelig gira på en hund. Hadde vært trivelig om svigers fikk en nyen da!!!!!!!!!!! En annen ting, jeg også synes dette er forferdelig trist og har grått mine tårer og kommer sikkert til å gjøre det flere ganger, men jeg hadde nok fått hunden litt på avstand etter at han beit meg etter fødselen med gullet....men det er vondt at gullet ikke skal få leke og kose med hunden lengre, de hadde det så koselig sammen:):):) Så misforstå meg rett, måtte bare blåse litt ut på mandag for å kunne backe opp gubben enda bedre;) Har tilbudt svigers å låne gullet når tomheten og savnet etter hunden blir for ille, så får vi se om de tar oss på ordet, orker ikke å mase på dem også orker jeg ikke å ha dem her hver dag heller, da klikker jeg, men håper de kan klare å ta gullet med seg hjem til seg, tror det er viktig i sorgprosessen.

 

Ja, ja det ble den skrivestunden. Gullet våkna plutselig (litt for tidlig). Får komme sterkere tilbake;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser sannelig ut til at Mona Lisa er plassen og klokka 17 er tiden =) Om noen gidder bestille hadde det vært flott. Jeg kan ikke påta meg sånt nå, jeg glemmer pokker meg det mest utrolige for tiden ><

 

Jeg er lite her inne da jeg ikke klarer helt la være å lese rundt på resten av dette forumet, og det er så mye åndssvake folk her... Jeg blir lettere sjokkert hver gang jeg O.o

 

Sjekker tråden vår med jevne mellomrom da ^^

 

Men nå skal jeg marsjere mannen i seng! *gjøre meg streng*

 

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren da, ser det ut til at jeg må melde pass til julebordet imorra:(

Jeg som hadde gledet meg så.. Mannen må på et møte langt pokker i vold, og rekker ikke hjem til 17. Skal høre om det er no sjans for bare små forsinkelser, for da kan jeg jo bare spurte på tbanen og være litt sein, men tror ikke det.

Men hvis det er bestilt allerede (håper jo det, tenkte ikke på at vi burde det før Dotten nevnte det!!), så kan jo bestillingen bare stå som den er..?

 

Rekker ikke no mer nå, måtte bare si ifra!

Hvis vi ikke sees da, kos dere masse!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen:)

 

Tror Dotten har bestillt bord til oss på Mona Lisa kl17 i morra!

Gleder meg masse!

 

1snart2? Så synd at mannen skal på møte, men d er jo ikke du får gjort noe med! Men vi er jo der og plassen med, så du ser jo om du får tatt deg en tur alikavel:) om ikke akkurat til kl17....

Hmmmmm, skulle ikke du teste en av disse dagene?

 

Vel, da begynner jeg å senke skuldrene litt. I går var jeg helt ubrukelig: sovnet 2130 mandag og kom meg ikke ut av senga før 0930 i går, turbo var ikke helt i form og jaggu sov ikke han og jeg 2 timer på sofaen også..... Hadde dundrenes hodepine som ikke ville slippe til jeg kom på at jag hadde jo glemt å drikke kaffe, da var klokka 15......skrullete jeg har blitt..... Men etter en god natts søvn er både turbo og jeg i storform i dag:)

Helt utrolig godt å slippe å måtte prestere på jobb! Hadde en heller dårlig samtale med sjefen når jeg fortalte om sykemeldinga, men i går ringte hun og takket meg for innsatsen og beklaget seg, hun hadde visst stresset fælt mandagen. Prøvde å fortelle henne om at hadde hun kommet innom eller ringt jevnlig, ville dette ikke kommet som en overraskelse på henne...... Men,men....

Nå skal jeg nyte dagen sammen med Turbo (tenk; 1meter har han rukket å bli og 2,5år) Og så supergleder jeg meg til i morra!

 

Ha en fin fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Bare innom for å si at det ikke blir noe julebord på meg i morgen. Jeg orker rett og slett ikke. Jeg orker rett og slett ikke noe mer prøving akkurat nå, så jeg tenker å ta en pause fra både den og bim. Jeg kommer nok til å følge med dere herlige jenter her inne, men mest fra sidelinjen. Ha en kos kveld dere som skal på treff i morgen. Jeg kommer nok til å tenke på dere!

 

Stor klem til hele gjengen!

 

Da ser vel lista sånn ut da;

 

Hvor mange kan den 20.november kl 17.00?

- Mortine

- D&G

- Dotten

- Sanna32

- 1snart 2?

- Pappalille

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Bord er bestilt for 7 personer på Mona Lisa til kl 1700 torsdag 20. nov.... Står på mitt fornavn pluss Bim-treff! Altså "navnet mitt"- Bim-treff :)

 

Meeen, siden to av dere dessverre må trekke dere, så ringer jeg bare tilbake og sier at vi blir 5 stk. i steden for. Synd at dere ikke kan, men skjønner dere jo godt da :) Men håper at 1 snart 2? kanskje kan rekke innom alikevel :) Gjør som meg... Bare kom når det passer, selv om det tar noen timer :) Vi får kose oss vi 5 da :) He, he.

 

Så gla': Skjønner godt du er demprimert og nedfor..... :( Men ta den tiden du måtte trenge for deg selv..... kom innom her på sidene når du orker.... om så bare en sjelden gang i blant, men kun når du føler at du orker.... :) Det blir sikkert mer stille her etterhvert som barna popper ut :) Man får liksom litt mindre tid her inne da :) Men jeg håper jo ikke alle forsvinner, men at vi fortsatt kan ha kontakt her, og ev. treff i ny og ne... :) Ønsker deg så masse lykke til, og håper jula bringer med seg noe ekstra godt for deres del Så gla' :) DET fortjener du! Masse tusen ganger lykke til :) Meeen, det hadde vært hyggelig om du tok turen... Jeg er også uten bim vet du :) Og tviler på at denne pp-en bringer noen spire heller! Hadde jo vært koselig for deg å kommet deg en tur ut :)

 

tussemor: Misforstå meg rett også :) He, he. Jeg skrev ikke innlegget for å kjefte på deg altså. Jeg tviler jo ikke på at du er der for mannen din... og svigers. Skjønner jo at du trenger litt annet en bare triste ting også. Man er jo ekstra følsom når man er gravid, både når det kommer til sinne, sorg, latter osv.... Jeg tror IKKE at du ikke er der for dine altså :) Vi får håpe svigers vil ta gullet deres litt ekstra nå da, slik at de også får noe annet å tenke på, og så får du og mannen din litt alenetid :) Ikke minst får du litt avlastning i hverdagen, og det må jo være deilig når man går rundt med mage og føler at mye og alt er tungt :) Sender over en trøsteklem til dere alle jeg :) Og en ny hund får kanskje anskaffes etter at babyen har kommet, for å unngå ev. sjalusi kanskje? (Fra valpens side altså). Hva slags rase er det dere hadde/vil ha da?? Lykke til da, og la oss håpe de triste tankene og følelsene snart bare går over i de koselige minnene etter hunden deres :)

 

Pappalille: Skjønner at du ikke nødvendigvis er så mye her (de andre forumene her inne)... og blir litt "skremt" av hvordan enkelte er her inne på Dib/Bim. Holder meg stort sett her inne og på Skravlesiden, men det er mye rart folk trøkker ut av seg når de kan gjemme seg bak et nick. Noen er jo slett ikke seriøse brukere. Heller noen fjortiser som har det gøy (om man kan kalle barnslighetene deres gøy).

 

Uansett gleder jeg meg til i morgen. Skal bli koselig å treffe dere alle igjen. Håper 1 snart 2? kanskje dukker opp også da :)

 

Er forresten hjemme med snuppa i dag også, men hun er i 100 så ikke så lett å sitte her å få fred... He, he. Må nok avslutte nå å pusle litt puslespill! Ha en flott dag!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag damer!!!!!!

 

Da har jeg jaggu meg klart å fortære en rull med krokanrull og nesten 1/2 l pepsi max - kosen min det når gullet har sovnet og jeg bare kan sitte her i ro og mak å ikke gjøre noe. Rett og slett ganske deilig!!!!!! Som den snille husmor jeg tidvis kan være hadde jeg ordnet mat og kaker til gubben, gullet og svigers i går, jeg tok meg en tur på tupper møte;) tror dere ikke svigers klarer å prestere å komme hit og bare syte og klage, dog ikke over den avdøde hunden vår, men over bestemora til gubben, hun har vært mye syk den siste tiden, og har forandret mye personlighet i den anledning og tar regelrett knekken på svigermor. Dette har pågått en god stund og de har vært her å klaget utallige ganger, men viser ingen interesse i de rådene og den hjelpen jeg faktisk kan gi (har jo visse begrensniger da jeg ikke er nærmeste pårørende ol). Svigerfar var så knust etter hunden vår at jeg rett og slett ikke turte å la han være alene sammen med gullet...huff, stakkar, han har nok mye skyldfølelse. uanset gubben var storfornøyd dda jeg kom hjem over god middag osv. Jeg knakk sammen i hikstende gråt og var så forbanna på svigers at jeg kunne tilte. Når jeg så i tilegg fikk vite at ny hund nærmest var bestillt trodde jeg at jeg skulle klikke....men,men...Det var deilig å være vekke litt hjemmefra og bare tenke på ingenting:) og nå har jeg sagt til gubben at jeg må få ett par dagers pause fra svigerfar (sliter og har gjort det lenge i forhold til kommunikasjon og han) De er ellers ganske snille altså, men det har vel bare blitt alt for mye for dem også. Ja, og om ikke alt dette var nok fikk vi vite i går at bestekompisen til bror til mannen min hadde tatt livet sitt, så nå synes jeg det begynner å bli nok!!!!!!!!!!!

 

D&G: Så godt at du har fått sykemelding da og kan få bruke tiden fram til fødsel til avslapping og kos. Tida går sikkert like fort for deg nå vil jeg tro (den går i turbofart her i huset). Jeg stresser sånn med at jeg ikke får bakt noe pga at frysern er full av hjort og rådyr...hehehe...det er ikke plass til ei knappenål og jeg som har såååååååå lyst til å fylle frysern med deilig bakst både til jul og fødsel...grrrrr...sukk, men tror kanskje jeg får med gubben på fryseskap shopping i morgen=)=)=)=)og da skal vi kjøpe de aller, aller siste julegavene!!!!!!!!!!!!!!!

 

Mortine: Hvordan står det til med deg????

 

Dotten: Tusen takk for klem;) holdt på å begynne stor grininga igjen, så det sier vel noe om hormonutviklingen her i huset:):) Vi hadde en belgisk sjefer groendal heter de. Ganske fine, men ikke helt min type hund. De andre vil ikke ha noen annen type hund, så det får bare være. Det er IKKE vi som skal ha den nye valpen, det er svigers. Gubben er enig med meg at vi ikke har kapasitet til det enda og skal gjøre ferdig graviditeter og unger før vi får hund igjen, men da kan vi godt fylle hele garasjen for min del;) Han har dog veldig lyst til å "hjelpe til" med den nye hvalpen og der kjenner jeg at jeg blir litt engstelig for han er mye flinkere til å prioritere hund framfor gullet og meg, men det er mulig at jeg bare tar sorgene på forskudd. Jeg skal også innrømme at jeg er livredd for at svigers tar seg vann over hode nå i forhold til å ta på seg en hvalp så raskt etter den andre hundens død. Det er MYE jobb og de kan ikke forlate valpen enda, og jeg må innrømme at jeg ikke vet helt hva de tenker i forhold til at de er på jobb mye av dagene og har lite mulighet til å ta seg fri. Jeg orker ikke stille opp annet enn når jeg kjenner at jeg har kapasitet til det. Jeg begynner tross alt å bli høygravid og nærmer meg fødselen med stormskritt. Jeg merker det veldig godt ved at jeg kjenner mors innstinkte boble over for denne stakkars valpen som skal komme i løpet av helga......stakkars liten kan ikke være alene på en ny plass de første ukene, håper de vil leke med den osv, osv osv...og det ender alltid i at jeg tar på meg mer enn jeg orker...grrrrrrrr...gullet vil dog bli hennrykt over en liten lekekompis. Ang sjalusi, tror jeg kanskje det vil gå greiere denne gangen enn det gikk forrige gang i og med at hunden ikke skal bo hos oss og at de vil være delvis jevngamle og at vi har gullet som vil komme til å leke myyyyyyye med hunden. Nei nok hund. Takk uanset for omtanken!!!!!!! Skjønner at du har ett sterkt engasjement for dyr=)=)=) det er bra!!!!!!!!!!!

 

Pappalille: Koselig at du er innom av og til!!!!!! Er du fremdeles i jobb eller er du mest hjemme? Hvordan går det med bekkenet, fødselsforberedelser og juleforberedelser????? Jeg må innrømme at jeg syntes ammetåke begrepet var oppskrytt etter fødselen, synes den trer i kraft myyyyyyyye tidligere!!!!!!!!!!!!!!!! Kjenner meg veldig igjen i det du skriver om ikke å huske noe. Jeg går stort sett bare rundt meg selv...hehehe...

 

Eva: Har dere fått prøvesvar? Har du noen tips om gode restauranter i Trondheim? Gubben og jeg skal oppover nå i slutten av august på kjærestetur, men jeg er så innmari lite kjent også har vi lyst til å spise godt (og romantisk...hehehe...) og kose oss masse!!!!!!!!!!! Hvis noen av dere andre har gode tips tas de i mot med takk!!!!!!!!!!!!!

 

Anki: Hvordan går det med deg? Hatt tupperware party???? Mye flott som kommer nå framover i desember/januar altså!!!!!!!!!!!!! I Januar kan du få quick chefen som vertinnegave (bare ett tips).

 

Tror jeg skal plane sofaen litt nå og kanskje strikke litt...hehehehe...kos dere så vanvittig masse på treff damer!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld.

Lang tråd nå. Skal vi lage en ny?

En liten klage-rapport fra meg..Føler meg elendig.. sover så dårlig og går rundt i "svime" hele tiden føler jeg, gele i beina. Det er så masse å gjøre på jobb nå og i tiden fram til 1.mars at jeg blir helt kvalm. Jeg digger jobben min og stortrives når jeg står midt i "kjøret", men nå kjenner jeg at det er altfor mye for meg i denne tilstanden. Snakket med rektor om det idag og skal ta kontakt med legen for større sykemelding en av de nærmeste dagene. Heldigvis er det en god kollega som skal være vikar for meg da jeg går ut i permisjon. Hun var vikar da jeg fikk vesla også. Nå skal vi prøve å få henne inn i kanskje 50% allerede nå. Håper vi får ordna det!

Pga.formen er jeg usikker på om jeg kommer i morgen, selvom jeg har aldri så lyst. Må se an dagsformen og kommer garantert hvis den er tilfredsstillende og godkjent av min kjære. Han er så omsorgsfull og opptatt av at jeg må få nok hvile! Hva skulle jeg gjort uten han (ja, da hadde jeg jo ikke vært gravid da hahaha).

 

Uff, dette var mye klaging om meg og ingenting annet! Får ta det igjen seinere.

 

zzzzzzzzzklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...