Gå til innhold

Ny tråd: Oss over 30!!!


Mortine

Anbefalte innlegg

Hei Dotten! Håper dopet ditt hjelper på hodepinen. Ikke noe godt å sitte på jobb med vondt i hodet. Og sikkert lurt å ikke anstrenge øynene unødvendig forann pc'n. For min del må du bare ta med deg snuppa i morgen. Vi skal jo møtes tidlig, og det blir vel ikke noen fyllefest vil jeg tro. Vel, har tenkt å ta en øl eller to jeg da, dersom testen er negativ i morgen. Men, er jo langt igjen til fyll det. Håper vi ser deg. Gleder meg masse til treff. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta med deg snuppa Dotten, gjør i alle fall ikke meg noe =)

 

Jeg sitter på min mors pc i dag og den er hååååpløs, så orker ikke skrive stort. Gleder meg til i morgen!

 

I dag er det 100 knøttesmå dager igjen til termin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Dopet mitt virket det. Hadde noe så sterkt som Paracet :) He, he. (Selv om jeg har god tilgang på mye annet snadder her på jobben).

 

Ok. Men håper ikke det ødelegger at det blir et barn med på treffet. Uansett får dere en god time alene uten oss, som dere kan skravle og spise litt. Vi rekker vel en liten rett når vi kommer, men IKKE vent på oss :)

 

Gleder meg! Vi sees jenter!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør vel ingenting at dattera di blir med vel, koselig det.

Det er tross alt akkurat der vi er i livet, med tidsklemma og henting og bringing og kvalitetstid og alt som vi hater og elsker med det å være mammaer;)

 

Gleder meg veldig til imorgen! Har hatt ett par dårlige dager, men satser på å være i form til Santinos! Blir morro å få ansikter på alle de her inne som kommer:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Bare innom for å si at jeg gleder meg til i morgen. Bare trivelig med ei lita snuppe med på treffet.

Vi har så tregt nett her for tiden så jeg orker rett og slett ikke å bruke tid på å logge meg inn osv. brukte 20.min.nå....

Vi sees da!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei=)

Jeg er ikke over 30, men over 20=) hehe=)

Jeg har begynt på pergotime og lurte bare på om det er noen her som har tatt pergo før og blitt gravide på de tablettene=)

 

Tusen takk for svar=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjohoooo Beibs!

 

Kjappt innom for å si at jeg gleder meg til treff i dag, gøy med ei lita snuppe på treff også:)

Og dere andre; synd dere ikke kunne. Riktig god helg til alle sammen:)

 

elskerbarn: jeg har ingen erfaring med pergo, men d er vel noen andre her som kan svare deg:) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bi mæ på kongo...idag så e det treff ja, idag så e det treff ja, du-du-du-du-du--du...:-D

jess, da er dagen har....gleder meg fryktelig til å møte alle sammen, noen igjen og noen for første gang...

Koselig at du tar datra di med Dotten...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer

 

Kos dere på treff idag!!! Vi andre vil gjerne ha rapport.

 

- elskerbarn - jeg ble gravid på pergo, dobbel kur - spiren satt på første kuren. Vi hadde prøvd et år før dette. Er nå i uke 9.

 

Ellers er formen så der. Veldig trøtt og sliter med daglig hodepine. Ligger på sofa'en hver ettermiddag - barna er ikke så fornøyd med mamma om dagen. Gleder meg til energien kommer tilbake om noen få uker. I mine forrige svangerskap har jeg hatt ekstremt mye energi i de 3 midterste månedene.

 

Ul neste torsdag - gleder meg.

 

Ha en god dag og helg alle sammen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til 2 gutter og en engel

Hei!!!!

Først vill jeg gjerne få takke for svar..... Det er så koslig at vi kan spørre om hva som helst(nesten).......

Jeg fikk beskjed om at jeg skulle ta to tabletter samtidig, en gang om dagen fra den 4.dagen i sykluss til den 8.dagen i sykluss.

Betyr det at jeg tar dobbel kur eller tar jeg en enkel kur da?

Beklager, men skjønner ikke så mye av de enkle og dobble kurer osv....

Er litt dum innimellom=)=) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei elskerbarn! Hvis du tar to tabletter daglig, er det nok en dobbel kur. Jeg går på den 3. enkle kuren nå, og også den siste, så nå håper jeg spira sitter. Lykke til med pergokur og prøving!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok forresten en test i dag. Ikke gravid....men, tror det kan være for tidlig, så klamrer meg fortsatt til håpet. Gleder meg til treff i ettermiddag. Ønsker alle dere som ikke får vært med, en riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos dere så innmari masse på treff damer!!!!!!!!!! Jeg er med dere i tanker og sinn, selv om at jeg aller helst skulle vært sammen med dere, og nyt deilig mat (har ikke turt å gå inn på siden enda i angst for uappetittelige tenner som løper i litt for mye vann;)) Vi skal på hyttetur og kose oss i ett deilig høst regn:):) Gleder meg til å høre hvordan dere har hatt det på treffet.

 

Ha ei riktig god helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Takk for et koselig treff på fredagen. Var skikkelig koselig å se dere igjen jenter, og treffe 1snart2? og Pappalille :) Bare så synd det ble et såpass kort treff på meg :) Men NESTE gang når vi ordner til et julebord, DA skal jeg ha hele kvelden på meg :) He, he. Fikk jo ikke pratet så masse med dere lengst bori kroken...... he, he, men det får vi ta igjen senere. Var koselig å se de flotte magene deres da. Vi får håpe Så gla', 1snart2? og jeg kommer etter snart :)

 

Snuppa våknet jo når vi gikk og måtte få litt mat. Vi løp innom Mækkern før vi dro, så hun spiste pommes frits og ketshup, pluss Coca Cola Zero... Satt i baksetet og koste seg hun. Hadde jeg visst at hun skulle bli så våken, kunne vi jo sittet 5 min. til, slik at hun kunne hilst på dere :) Men, nyvåknet og mange nye ansikter så hadde hun vel ikke sagt så mye kanskje.....?

 

I hvert fall holdt hun seg våken til over kl 22, før vi fikk lurt henne i seng igjen :) Var flink jente å la seg pent ned. Leste litt bøker for seg selv, og holdt seg ellers i ro. Selv om vi var på et nytt sted for henne, så kom hun aldri ned til oss i 1. etasje. Helt overrasket jeg. Lørdagen var vi i barnebursdag på Hoppeloppeland. Bursdagen varte i 2 timer, men vi ble i enda 1,5 timer og lekte, og da måtte jeg bære henne hylende ut! Hun skulle ikke hjem nei. Men siden vi skulle til Moss hos ei venninne (og overnatte der også), måtte vi jo nesten dra. De ventet jo med mat og greier... Men når vi først kom oss ut, fikk spist enda en is.... (fikk en i bursdagen også), kjørt forbi huset vårt og vinket til pappa, så tok det 5 minutter så sov hun som en sten.....! He, he. Kom fra Moss i går kveld og rett i nok en barnebursdag... Eller voksenselskap. Min nevø ble 12 år! Skal si vi har hatt en travel helg, men kjempekoselig! Ble litt sent på henne i går igjen (da hun sovnet i bilen fra Moss til Oslo), så morgenen i dag var nok litt trist. Var litt snørr og tårer da ja... Men hun får legge seg tidlig i kveld, og sørge for å få en laaaang natt med god søvn..... Det trenger hun. Må innhente seg litt igjen :)

 

Men skal si det er farlig på Hoppeloppeland... He, he. Skle ned ett bratt rør (jada... hu mor måtte bli med på flere leker der inne... Godt jeg ikke er så mye større og tyngre enn noen av de eldre barna... Fnis), og dermed klarte jeg å skrape av meg hud/brannsår på store deler av albuen pluss hånda... Au. Skal si det sved godt etterpå ja. Snuppa slo leppa og blødde litt, men det gikk heldigvis fort over..... Så heretter må jeg nok overlate lekeapparatene til ekspertene... Nemlig barna :)

 

Vel.... Kjempesynd du ikke kom Snorke-frøken. Skjønner godt dagene dine går litt opp og ned. Tror nok du var dyyyyypt savnet. Du får bare ta en dag av gangen og prøve å komme deg litt opp igjen fra den "bølgedalen" du er i nå. Jeg håper inderlig at du orker å være med på julebordet vårt som vi snakket om på fredagen. Det hadde vært kjempekoselig :) Sender over noen goooode klemmer til deg!

 

Julebordet kan vi jo ha i slutten av november kanskje, før det blir for fullt overalt nærmere jul. Og kanskje noen av de andre her på tråden også kan være med? Tussemor5 o.l. som gjerne ville komme?? Bare sleng dere med. Vi får finne en dato ganske snart tror jeg..... Og ikke minst får vi bestemme oss for hva slags mat vi skal ha denne gangen..... Nå spiste jo ikke jeg på treffet sist da jeg kom så sent, men neste gang skal jeg ha mat... :) Føler at jeg liksom aldri får vært fullt ut med på noen av treffene jeg.....! Men alle gode ting er tre, så neste gang skal det være full klaff for meg også!! Men la oss prøve å finne tid og sted ganske snart da... om dere vil treffes igjen snart :)

 

Nei hjelpes så mye babling det ble her da... Sorry. Litt munndiaré her gitt. Ha en flott dag jenter, både dere fra treffet og dere andre!

 

Vi skravles :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,ja, så var det mandag igjen gitt. Fikk da en meget god nyhet. Jeg skal kun jobbe 1 kveld denne helga, så det kan bli veldig bra!!!!!!! Har kommet over i stadiet - "vonde kynnere kommer når de vil" og krabbing/bøying ned til/på gulvet er ikke favoritt aktiviteten akkurat;) men føler meg stort sett i relativt god form!!!!!!!!!!!!!! Må innrømme at jeg nyter å ikke gå opp i vekt, selv om at jeg nok sikkert får kjeft hos jordmora neste gang også;)

 

Så bra at dere hadde ett koselig treff!!!!!!!!!! Tenkte masse på dere der jeg satt mutters alene på hytta med ett sovende gull og en jaktende gubbe;) Hadde vært knall gøy å fått til å være med på julebord sammen med dere, kan ikke love noe, men får jeg billig flybillett og gratis overnatting hos ei venninne og gubben synes det er greit, kommer jeg. Skal til legen 10 nov og regner vel med at jeg blir sykemeldt fullt, hvis ikke har jeg fri helg 28 - 30 nov, det er i og for seg den eneste helga i november jeg kan noe som helst uanset jobb. Har klart å innvolvere meg i ganske så mye rart for tiden, så tida flyr. Ang den helga venter jeg fremdeles på svar fra ho venninna mi i Oslo som for tiden befinner seg i tyrkia. Favoritt restaurant i Oslo (av de jeg vet om) må jo innrømmes er habib, helt nyyyyyyyyyydelig vegetar mat, men det er vel litt trangt der kanskje....men ikke noe must. Kommer meg innom der for ett måltid uanset før jeg evt reiser hjem.

 

Tiltross for hyttetur i helga som vistnok skal være rolig, ble det ei skikkelig hektisk helg, så kjenner at jeg er drit sliten i dag. Hadde party hjemme hos meg i går og måtte få avgårde ei bestilling også klarte jeg å rekruttere 2 stk, så nå får jeg meg ny steikepanne og Wok panne - tupperware sine, og de er vist sinnsykt bra. Har ett par kasseroller også og de er bare knallbra, så nå skal vi bytte ut litt av det vi har i skapene gitt...

 

Snorke Frøken: Skulle gjerne gitt deg en klem på ordentlig, men her kommer i værtfall en kjempe klem fra meg 8=====Ô=====3. Skulle ønske ingen mennesker trengt å oppleve det du gjør nå eller miste ett barn i ulykke/sykdom ol . Det er bare å skrive når du har tunge dager også, det er bare såååååå lov!!!!!!!!!!! Anna og de andre barna dine er heldige som har deg som mamma altså!!!!!!!!!!!!!

 

Til alle dere andre (så slipper jeg å glemme noen nick;)): Hvordan står det til med dere?????????

 

Ha en god dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter =)

 

Jeg er litt matt i dag jeg. Har sovet så himla dårlig at jeg går stort sett rundt i svime ;-) Jeg hadde det så koselig på fredag! Det var kjempeartig å hilse på de jeg ikke hadde møtt før, og akkurat like koselig å se igjen dem jeg har møtt før =) Godt å få prate litt baby uhemmet, hehe.

 

Vi tenkte nok at du ikke hadde det helt greit snorke-frøken, og vi forstår at det er sånn =) Vi savnet deg da! (Om jeg kan få være så freidig å prate for oss alle sammen ;-) )

 

Jeg må innrømme at jeg aldri har sett et barn sove så bekymringsløst på en sofa på en restaurant før Dotten =D Herlig ^^

 

Ellers er det ikke så mye som skjer her i grunnen. Bekkenet skrangler, og nå melder kynnerene seg for fullt også. Takk til D&G som kunne fortelle at det var dét det var =p Men det turnes og sparkes inni magen og det er jo ikke annet å gjøre enn å nyte det i fulle drag. Steike så fort tiden går!

 

Ja, jeg tror jeg har fått kvinnet meg opp så jeg kunne tørre å ringe en akupunktør, noen som har anbefalinger å komme med? Du nevnte vel ei Mortine?

 

Bah, løper litt på do i dag. Er _ikke_ plaget med treg mage kan man si =x

 

Ha en flott dag alle sammen =)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har såvidt vært inne på sidene her og lest litt. Vi er i prøvefasen,etter å ha vært både heldige og uheldige tidligere. Er dere her inne på denne tråden alle gravide, eller er det noen også her som prøver?

Blir litt rar i hodet av denne prøvingen, trenger å lufte ut litt frustrasjon innimellom...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Inne på tråden her er det både gravide og prøvere :) Så bare heng deg på. Noen av oss er også litt rare i hodet innimellom og trenger absolutt å få ut litt frustrasjoner, sorger og gleder :) He, he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og takk for treff på fredag...:-)

Ja, snorkfrøken du var savnet. Du må ta det i ditt tempo og de som ikke fikk svar tror jeg nok skjønte tegninga( hvis de var sånn passe oppegående)

Håper du blir med neste gang og det er helt sikker mulig å be oss om å holde kjeft hvis du vil...:-) tror ingen er hårsår av oss...

Så...et litt pinlig spm som jeg ikke har fått svar på...ikke hos legen engang...Jeg våkner av at det "brenner" i ene puppen...jeg har hatt det før jeg ble gravid og, men da kun hvis jeg har fråsset mye....ca 5 ganger i hele mitt liv.

Nå er det ofte, annenhvær natt.

Det hjelper å dusje varmt eller massere hardt....men er utrolig vondt.

Kjennes som om det holdes en ligther under brystvorten som forøvrig er steinhard...

Kan dette komme av de melkeveiene(heter sikkert ikke det) åpnes inni puppen?

holder på å bli sprø..:-)

Beklager at jeg belemrer dere med et så fjåttåt spm, men dere har peiling på det meste...:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sanna: For meg høres det faretruende ut som brystbetennelse evt tette melke kanaler, men hvis ikke legen din kan svare deg, så ville jeg spurt jordmor. Vær forsiktig med å massere brystet hardt, det kan ødelegge melkekanalene...bare sånn obs, obs, men masser lett og la de få masse varme (og kjærlighet;)). Kanskje det kunne hjelpe med ullinnlegg på brystet også, når du ikke har varmt vann/omslag tilgjengelig???? Sier ikke sikkert at det er dette altså, men verdt å få sjekket. Jordmora vet ofte litt mere slikt enn legen. God bedring, håper det går fort over!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tirsdag alle sammen! Ja treffet på fredag var kjempekoselig. Deilig mat og en utrolig fin stemning rundt bordet. Håper vi får til et treff før jul. Dotten kan ikke du komme opp med noen alternativer til dag og sted? Jeg er så lite kjent i Oslo, så har ikke veldig lyst til å ta på meg oppgaven. Ellers så nevnte du et sted som en gammel studiekamerat av deg drev Mortine? Men, kanskje ikke noe sted å få juleribbe for de som ønsker det? Dotten, du nevnte den siste fredagen i november. Da kan ikke jeg. Da er det i gang med juleforberedelser allerede. Her i huset pyntes det nemlig til jul allerede fra første helgen i advent. Da er det vasking og rydding på fredag, på lørdag kommer alle nissene frem (og det er mange) og søndag er det tid for å gjøre unne den første julebaksten. Da kommer broren min og familien og baker med oss, også er det ut og spise julebufet på hotellet, og julegateåpning med stort nissetog. Men, kan jo ikke regne med at alle kan hver gang heller. Men, vi kunne kanskje tatt det på en ukedag?

 

Ellers er det litt mye spenning rundt ikm her om dagen. Våknet på søndag og blødde bittelitt. Trodde da tanta var på vei, men det var hun ikke. Tok en billigtest i går, og den var svaaak positiv, men ny cb digital i dag sa ikke gravid. Men, har ikke fått noe mere blødninger, så lever fortsatt i håpet. Siden jeg først fikk max på fertilitetsmonitoren på dag 16 og 17, og el kanskje ikke fant sted før dag 18, vil ikm først være på torsdag som kommer nå, om jeg ikke regnet helt feil. Så lenge tantekreket holder seg borte er jeg fornøyd. I hvert fall veldig spennende.

 

Mortine; jeg sjekket litt opp rundt frøyaklinikken i går, og skal gjøre en henvendelse dit om det ikke har klaffet nå. Men, er jo så redd for nåler, så vet ikke om dem får lov til det. Jeg kan altids greie noen i ørene, men der går nok grensen. Skal i hvert fall gi det en sjanse. Det blir kanskje julegaven vår til hverandre i år det.

 

Snorke-frøken; Du har vår fulle støtte, og vi skjønner at enkelte dager er værre enn andre. Jeg skal til hudlege i Sandefjord snart (skal bestille time i dag), kanskje vi kan ta vårt eget lille treff da? Kan gi deg beskjed om når timen blir jeg. Da er jeg i sandefjord likevel, og du kan se på dagsformen din *klemme*

 

Vel, det var en liten oppdatering her i fra. Ønsker alle på tråden en fin høstdag! Og velkommen til dere nye. Hvis dere kikker litt lenger opp i tråden, ser dere at det er flere som ikke er gravide også. Lykke til med prøvingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen,

og takk for sist! Synes dere tok så godt imot meg alle sammen, satte stor pris på det!! Koste meg veldig med god mat og hyggelig selskap:) Jeg er mer enn gjerne med på "julebord" eller annet treff i løpet av nov-des, har ikke no forslag til sted enda..men jeg kan heller ikke siste fredag i nov, da er det julebord med overnatting med jobben..

 

Dotten; det var koselig å se deg, gøy at du stakk innom selv om det ikke ble så lenge. Håper at vi sees litt lenger neste gang! Og jenta di var jo nydelig:)

 

Så gla': Spennende med testing, krysser fingrer og tær for deg!

 

Alle dere andre; dere er så fine og flotte med magene deres!!! :)

 

Jeg var jo til legen fredags morgen, og fikk resept på pergo og greier. Ville snakke med dere fø jeg kjøpte noe, og jammen meg kom ikke tr lørdags morgen:):):) SÅ nå venter vi litt, og prøver på gamlemåten først!!!

 

Må vel løpe å jobbe litt, fryktelig masse her idag.. snakkes!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, må legge inn noen ord igjen så dere ikke helt glemmer meg ;-)

Er innom og leser oftere enn jeg skriver -er ikke alltid jeg har noe på hjertet (eller -det har jeg alltid, men ikke alltid det passer seg her :-P)

Nå går jeg og irriterer meg over denne kroppen igjen. Etter at vi var på utredning har jeg begynt å spotte. -Hver mnd! *frustrert*

Nå starta spottinga på lørdags kveld, og jeg var overbevist om at ikm var mandag. Nå har jeg sjekka opp og ser at ikm er jo ikke før i morgen onsdag :-S Gidder ikke teste før da heller, ettersom at det har vært likt de 2-3 siste periodene nå. Tanta kommer vel med et brak hun på ikm eller dagen etter.

 

Ser at dere har hatt det fint på treff, og de fleste her inne er vel fra sør og østlandet...? Hadde vært koselig med et treff i Trondheim eller lignende og, men da blir det vel veldig langt for mange av dere andre. Jeg jobber så mye helg og kveld at jeg tror sambo får spunk om jeg prøver meg på å bruke en av de hellige frihelgene på å reise til Oslo på bim-treff :-D

 

Hilsninger i øst og vest til alle! Og: så gla': Vi vil høre resultatet av testinga så fort som mulig ;-) *spent* Din tur denne gangen, vet du ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld!

 

Takk for kjempetrivelig treff! Det var jammen vellykket spør du meg!! Veldig søt jente du har Dotten!!! Så hyggelig at du kom 1snart2? og så bra at TR kom av seg selv! Vet hvordan det er når en har venta lenge (jeg fortalte jo om venninna mi som spanderte lunsj på Shell da jeg endelig fikk den tilbake!!!haha;))

Spennende med deg da Så gla'!!! Hold oss oppdatert da!!

 

Pappalille- jeg skal finne det nummeret til deg, jeg er dessverre plaget med ekstra stor teflonhjerne for tiden så jeg har ikke husket det.

 

I dag har jeg vært hjemme fra jobb. Har sovet så dårlig i det siste og i natt sov jeg så og si ingenting. Slitsomt. Har vært hos akupunktøren for bekkenet og hun satte noen nåler for søvnen også. Har snakket med de på legekontoret og fått litt sykemelding slik at jeg kan ha litt kortere dager på jobb også. Blir jo helt utafor av å ikke sove. Hvis det ikke blir bedre må vi ta noen grep- mer sykemelding og vikar på jobb.

 

I ettermiddag har vi vært på skoleinnskriving med frøkna. Skal si det var stas! De fikk skrivebok og der skrev hun "til første kelase jeg liker meg got her!". Hun ville ikke gå derfra- håper gleden ved skolen vil fortsette!

 

Jeg er også stemt for et førjulstreff! gjerne en ukedag, en torsdag f.eks. er bra for meg da.

Snorke-frøken- forstår at du har det vanskelig. Tenker på deg og sender

en klem. (en helt annen sak: tror absolutt du kan kutte ut koriander i de oppskrifta!)

 

Ha en fortsatt fin kveld jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...