Gå til innhold

Ny tråd: Oss over 30!!!


Mortine

Anbefalte innlegg

Tenkte det kunne passe med en ny tråd jeg, den forrige begynte å bli lang!

 

Uff, så skummelt med søstra di Dotten! Håper hun får all den hjelp som finnes slik at hun blir fort frisk! Også er hun heldig som har ei søster som deg!

Lykke til med det første barneselskapet! Det blir sikkert gøy. Det holder nok med at de vil se på lekene dere har hjemme. Vi hadde for første gang i fjor, og skal ha 5-års selskap nå snart. Vesla har bursdag 28.sept, men da er vi på Kreta(jubilanten er bortreist på dagen, tenkte jeg å skrive i avisa!). Selskapet må vente til vi er hjemme igjen, og hvis det fortsatt ikke er ferdig her da, kan vi leie barnehagen. Det har kommet et aktivitetssenter her som heter Child planet hvor vesla har vært i selskap hos noen kompiser. Der er det kjempefint, men jeg synes det er dyrt og litt upersonlig å ha det borte.

 

Var hos legen i går. Har hatt veldig mye vondt i hodet den siste uka, dag og natt.Uvi også. Ble sykemeldt ei uke for å se om det hjelper å ta det med ro. Så da ligger jeg her på sofan da...mens støvet daler ned rundt meg.. Tror vel egentlig hodepinen skyldes at jeg er så veldig nervøs for prøvesvarene..tenker og tenker...

 

I kveld begynner fredagsprogrammene på tv igjen. Vi ser stort sett aldri på tv her i huset, men på fredagene er det koselig å få med seg "gullrekka". Kjæresten skal ta med seg vesla på bading i ettermiddag også, tenker det blir stas. Hun er ganske forsiktig i vannet, liker å flyte rundt med "egg" på ryggen og armene på ei sånn plate. Derfor er det jo lurt å være i bassenget ofte, slik at hun blir tryggere. Vi skal ha med oss kusina på 7 til Kreta. Hun er helt fryktløs! Skal bli fjellklatrer når hun blir stor, hopper rett uti på dypet og har laget seg sykkelcrossløype i hagen! Nekter å ha noe som kan ligne på jentetøy og knabber brorens boxere! Vesla er ikke så rosa hun heller, men har helt klart mer "frøken-takter", liker å pynte seg osv. Men det som er så gøy er at disse to er så knyttet til hverandre og så gode venner!

 

Det var godt å få brukt litt tid! Nå skal jeg legge meg ned å hvile hodet igjen!

Ha en fin dag og ei god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

En kjapp tur innom og hiver på lista vår på ny tråd :) Håper alle sammen har en fin lørdagskveld. Her koser vi oss med surfing og tv. Både jeg og typen har småhanglet de siste dagene, så deilig å bare holde sofaen nå. Magen vokser, utrolig koselig.

 

Mortine: God bedring. Å gå rundt med hodepine er IKKE godt. Jeg får iallefall veldig lett hodepine dersom jeg går og tenker mye på en ting som jeg gruer meg til. Når får du egentlig svarene? lykke til. Går helt sikkert så bra.

 

Dotten: Så utrolig trist å høre om søstra di. Håper virkelig det ikke er noe alvorlig. Selvfølgelig full forståelse for at du vil ha fokus hos henne nå en stund fremover. Kom innom når du føler for det. God klem til deg.

 

Til alle dere andre; ha en finfin helg videre!

 

 

Forventet ikm

 

- Godiva. 17.juli...(33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)'

- Dotten ikm ca 1. september. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- Mamma til 2 gutter og en engel - ikm 19.september ca (gift, engelgutt 02, gutter 03, 05, bor i Tønsberg)

- Eva76 ikm 22.sept. (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

- så gla': ikm 25. sept. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- anki-håper-på-09 baby: ikm ca 30.09, gift,36,to gutter 5 og 8,sunnm.

 

Gravide:

 

- Skrekkblanda fryd, term. 1. sept

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- Snart 4 barn? termin 22.nov

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- Snorke-frøken; termin 07.12.2008 (gift, j.99, j.01 og g.02 Vestfold)

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag)

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- D&G-the one termin 15.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA

- Pappalille: Termin 24.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy.

- tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

-Sanna32, termin 28.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

-Mortine, 8.april.(33 år. Gift, jente 03. Buskerud)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen...

 

Jeg har vært borte siden min sa 17 mai.. følte jeg var litt utafor.

Testet positiv test idag!!! Så jeg er tilbake og gravid. Så nå håper jeg spiren klorer seg fast denne gangen...

Har ikke fortalt det til NOEN ennå. Ikke en sjel, ganske "trygt" å fortelle det her inne liksom. Så ikke si det til noen... he he.

Fikk litt småpanikk da jeg egentlig hadde tenkt å vente til jeg var ferdig med skolen..Beg på første året på vernepleien nå i høst. Men det løser seg nok på et vis.

Baby er alltid hjertlig velkommen. Og nå er jeg faktisk 34 rett rundt hjørnet, Så skal jeg rekke et par til....

 

Håper dere tilgir min på/av deltagelse her.

 

 

 

Fant forresten tråden vår på side 3!!! ikke bra.

 

Tanteungen din høres helt herlig ut. Dere får sikkert en flott ferie.

 

Forventet ikm

 

- Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)'

- Dotten ikm ca 1. september. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- Mamma til 2 gutter og en engel - ikm 19.september ca (gift, engelgutt 02, gutter 03, 05, bor i Tønsberg)

- Eva76 ikm 22.sept. (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

- så gla': ikm 25. sept. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- anki-håper-på-09 baby: ikm ca 30.09, gift,36,to gutter 5 og 8,sunnm.

 

Gravide:

 

- Skrekkblanda fryd, term. 1. sept

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- Snart 4 barn? termin 22.nov

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- Snorke-frøken; termin 07.12.2008 (gift, j.99, j.01 og g.02 Vestfold)

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag)

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- D&G-the one termin 15.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA

- Pappalille: Termin 24.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy.

- tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

-Sanna32, termin 28.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

-Mortine, 8.april.(33 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg er også over 30. Rettere sagt 33. Gift og far en gutt fra før. Har IKM en gang i uke 40. Tror jeg. Ikke så lenge siden jeg sluttet med minipillen så er fremdeles litt i ulage. Ellers er jeg blitt avhengig av EL-tester siden jeg begynte å henge her. Er forresten i 1. pp.

 

Forventet ikm

 

- Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)'

- Dotten ikm ca 1. september. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- Mamma til 2 gutter og en engel - ikm 19.september ca (gift, engelgutt 02, gutter 03, 05, bor i Tønsberg)

- Eva76 ikm 22.sept. (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

- så gla': ikm 25. sept. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- anki-håper-på-09 baby: ikm ca 30.09, gift,36,to gutter 5 og 8,sunnm.

- Mor, far og en liten med tut: ikm ca 4.10, gift, gutt 18mnd, bor i Oslo, men snart på Skedsmo

 

Gravide:

 

- Skrekkblanda fryd, term. 1. sept

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- Snart 4 barn? termin 22.nov

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- Snorke-frøken; termin 07.12.2008 (gift, j.99, j.01 og g.02 Vestfold)

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag)

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- D&G-the one termin 15.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA

- Pappalille: Termin 24.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy.

- tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

-Sanna32, termin 28.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

-Mortine, 8.april.(33 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan alle sammen!

Flott at du laga ny tråd Mortine. Den andre begynte å bli veldig lang.

 

Velkommen til oss mor, far og en liten med tut. Alltid kjekt med nye som slenger seg på tråden her. Det er skikkelig gode jenter her inne. godt å kunne slippe tankene løs av og til. Håper spiren sitter fort for deg. Vi er mange som har prøvd noen pp, så da er det godt å ha desse damene her inne å prate med.

 

Velkommen tilbake godiva. Kjekt å høre fra deg igjen. Det er flere av oss som tar Bim-pause av og til så du er langt fra alene der. Grattis så masse med spiren. Det var veldig kjekt. Mai er no en nydelig mnd å få babis på også da. Fin form eller???

 

Huff så leit med søsteren din Dotten. håper det ikke er en aggresiv sort. Tenker på deg! Kjekt med bursdag da???

 

Står til med dere gravide da??? Store mager på gang???

håper det kan klaffe her også no. Er godt igang med ny jobb, og ønsker egentlig et sommerbarn velkommen til vår familie...hehe... Ja vi får no se om vi treffer denne mnd da.

 

Ha en flott kveld damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen fra meg også "mor,far og en liten med tut". Spennende å følge med alle damene.

Lykke til med prøvingen.

 

ANKI:

Ja ble veldig glad, og veldig overrasket.. Vi har vært litt forsiktige med prøvingen siden jeg akkurat har beg å studere. Men jeg har hele tiden ønsket en til, så er veldig fornøyd :) Selv om jeg ikke tør glede meg riktig ennå. Litt tidlig.

Joda formen er fin, det har den vært med begge jentene mine også. Ikke noe å klage over. Litt trøtt kanskje, men det går seg til. Ja våren er fin baby tid.

 

DOTTEN:

Har ikke fått med meg annet enn at din søster er syk. Skal gå tilbake å lese. Uansett krysser jeg fingrene og ønsker alt godt.

 

da er det eksamen på meg allerede, gruppeeksamen og vi skal møtes om 30 min, så da må jeg vel gå.

 

tjohei så lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann alle sammen

 

Lister meg stillt på tå inn til dere her jeg :-) Er selv straks 33 og prøver på nummer 2 i disse dager :-)

 

Forventet ikm

 

- Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)'

- Dotten ikm ca 1. september. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- Mamma til 2 gutter og en engel - ikm 19.september ca (gift, engelgutt 02, gutter 03, 05, bor i Tønsberg)

- Eva76 ikm 22.sept. (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

- så gla': ikm 25. sept. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- anki-håper-på-09 baby: ikm ca 30.09, gift,36,to gutter 5 og 8,sunnm.

- Mor, far og en liten med tut: ikm ca 4.10, gift, gutt 18mnd, bor i Oslo, men snart på Skedsmo

- Samsyn og lille Camilla: ikm ca 29 sept, gift, snart 33, Jente 18 mnd, bor i Oslo

 

Gravide:

 

- Skrekkblanda fryd, term. 1. sept

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- Snart 4 barn? termin 22.nov

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- Snorke-frøken; termin 07.12.2008 (gift, j.99, j.01 og g.02 Vestfold)

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag)

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- D&G-the one termin 15.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA

- Pappalille: Termin 24.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy.

- tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

-Sanna32, termin 28.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

-Mortine, 8.april.(33 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann til dere nye damene, og velkommen tilbake og gratulerer så mye Godiva! =) Pauser er både lurt og lov =)

 

Jeg skal på jobb så har i grunnen ikke tid til å skrive stort, men måtte bare få inn et par ord.

 

Magen vokser og trives, og huleboeren gir tegn fra seg hver dag nå. Har det med å sparke moren sin i blæra =p Ganske ubehagelig til tider, men deilig å kjenne action =) 21+4 i dag. Tiden går fort!

 

Har fått en ny vondt litt bak på høyre side nå, den gjør det vooondt å gå, men er ikke like ille hele tiden heldigvis. Derimot er nå det høyre benet mer nummet enn det venstre hele tiden. Ekkelt *grøsse* Meeen, ikke noe å syte over egentlig =)

 

Nei og nei, nå må jeg vrenge meg inn i mammakjolen og spurte! Snakkes =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååå blir jo ikke babysjuk av å lese sånt da hehe

Høres så kjempekoselig ut med en liten som sparker og skaper ubehag :-)

Koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til mor, far og liten med tut + samsyn og lille Camilla! Denne trådene er veldig koselig. Godt å ha noen å "snakke" med som skjønner frustasjonen når tanta kommer, som forstår at vi kjenner graviditetstegn dagen etter el og som lurer på hvordan det går hvis vi ikke har vært innom på en stund.

 

Gratulerer Godiva! Maibarn blir fint, da ha du hele sommeren forran dag. Håper jeg henger meg med på maiklubben jeg også....

 

Snorkefrøken - tenker på deg.....:)

 

Jeg venter IKM forstkommende fredag. Er veldig spent siden jeg har gått på pergo denne måneden. Tenker at mensen kommer for å ikke ha for store forhåpninger, men vet jeg vil bli skuffet....Er lei av å prøve nå. Et år siden vi begynte å lage 3-mann. Sexen rundt el blir liksom ikke så koselig og spennede når man "må".

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg med her jeg også:)

Vanket mye her inne for 1-3 år siden. Fikk en gutt i juni i fjor og nå er vi igang med å prøve på nr 2. Etter over 1 år med prøving sist gang, fikk vi pergo og ble gravide på 3 mnd. Denne gangen fikk vi pergo med en gang og er i 1.pp. IKM; tja si det... Tror det er i slutten av uka eller beg, av neste uke. Har ustaile sykluser, men hvis jeg hadde EL denne mnd så var det i tilfelle søndag for litt over 1 uke siden.

Venter i tilfelle til over helga før jeg tester. Har INGEN tro på at det klaffer denne pp. Var på UL forrige mandag og da så det ut som vi hadde gått glipp av EL...

 

Uansett, spennende å være tilbake her igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen,det er en stund siden jeg har skrevet her inne.

Har starta i jobb igjen,bare 50% til å begynne med.

Har vært hjemme i nord norge og det var helt utrolig hærlig...:-)

Ellers er det lite å rapportere herfra....jeg er selvfølgelig med på alt av treff...:-)

Lykke tel med all el og testing til de som taste skal...:-D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

Godt det har blitt litt aktivitet her igjen etter noen stille dager. Hyggelig med noen nye her også- velkommen!

Snorke-frøken: jeg har ikke noe feriehus å leie/låne bort, men jeg kan iallefall anbefale Sunving Resort hotellene! Det er helt topp når man reiser med barn i alle aldre. Veldig pakketur, men det er deilig og tilrettelagt for totalt avslapning for store og små.

 

Her hos oss er nervene i helspenn. Jeg holder på å gå fra vettet føler jeg. Venter og venter på svar på morkakeprøva. I morra er det ei uke siden den ble tatt og da må svaret komme- det skulle ta maks ei uke. Veit om at mange har fått svar etter bare et par dager, og jeg har blitt opphengt i om det at vi ikke har fått svar enda, er et dårlig tegn. Skvetter til når telefonen ringer og ligger med hjertet i halsen.

Beklager hvis det er provoserende at jeg maser sånn om dette at jeg er så redd for å få et barn som det er "noe galt" med. Man burde kanskje la være å ta sånne tester og la det "stå til". Samtidig er jo dette noe vi har bestemt oss for å gjøre av hensyn til vår situasjon som familie.

 

Mens jeg har ligget her på sofan den siste uka har min kjære jobbet og jobbet med huset. Han har bla. -til min store overraskelse pigget opp gulvet i vaskekjelleren vår, båret ut bøtte på bøtte med masse og skal støpe nytt fint gulv slik at vi får god takhøyde der nede.

Maler og maler gjør han også. Vi voksne er veldig fornøyde med lyse panelvegger, men vesla er mer skeptisk (da er det jo ikke noe gøy når man skal lage tegninger av huset-ikke noe å fargelegge). Hun har blitt lovet noen spreke gardiner, puter osv.

 

Det var det fra meg nå. Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liten oppdatering fra Midt.Norge: Sola skinner og jeg er så glad... nu vel, det var vel ikke det dette handlet om. Skulle egentlig bare si at nå er iallefall MINE blodprøver sendt til analyse. Var både for kromosomprøve og hiv og hepatitt og gud vet hva annet...

Nå gjenstår det bare å få sambo til laboratoriet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snorke-frøken.

 

Ville bare si at jeg virkelig føler med deg. Er jo ikke være i nærheten av å kunne sette meg inn i hvordan du og dine har det. Men sender hvertfall mange varme tanker og klemmer herfra.

 

Klem Eileen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp =)

 

Her kommer jeg med litt tomprat ;-) Det er ikke så mye å melde i grunnen. Livet er bra, huleboeren har det bra, og om formen er litt opp og ned for tiden, så er det i grunnen helt levelig =)

 

Jeg synes slettes ikke det er provoserende at du skriver om nervene dine Mortine =) Det er jo en del av det dette forumet er til for! Skjønner dere godt jeg.

 

Ellers synes jeg faktisk tiden har gått uhorvelig fort. Synes ikke det er lenge siden jeg satt med graviditetstesten i hånda og tenkte at "dette skal føles som en eeeeevighet", og vips er jeg nesten fem måneder på vei =x

 

Et sted inne i hodet mitt begynner jeg å få litt panikk. Jeg vet det er mye å handle inn, men jeg føler meg helt blank og tom jeg... Gulpekluter, håndklær (har bare sånne svære. Kan ikke pakke ungen inn i et av dem. Jeg kommer jo aldri til å finne henne igjen!), sengesett, dyner, salver, ammeinnlegg, ammepute... Nei skrekk og gru! Veit jo ikke hvor jeg skal begynne =D

 

Det ordner seg vel. Mulig jeg må kalle inn mormor til handlerunde en helg. Jeg kan jo nesten ikke gå, og så skal jeg gå i butikker. Kanskje jeg skulle anskaffe meg rulator? Hmm, noe å tenke på =p Eller rullestol ^^ ja, god idé!

 

Nei, slutt på tull. Nå skal jeg sitte her i mørket og la panikken bygge seg opp litt ;-) Ha en god kveld jenter =)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Velkommen til mor, far og en liten med tut. Håper du slipper å henge her inne så lenge, men at lille spire kommer fort på plass :) Og det at du er midt i et skoleår går seg helt sikkert til. Det er jo delvis tilrettelagt for studenter og graviditet/baby, så det ordner seg nok :) Lykke til!

 

Velkommen til Samsyn og lille Camilla også, og håper det samme for deg :) Ikke gøy å henge her inne måned etter måned, med unntak av utrolig hyggelig kontakt med en gjeng flotte damer/jenter :) Det vil jeg ikke vært foruten altså!

 

Velkommen til Maddemor også! Og krysser for at du også får en liten spire kjapt :)

 

 

Ellers tusen takk for gode ord ang. min søster. Krysser for at alt går bra. Stort sett er det jo veldig god overlevelsesprosent med den type kreft! Hun skal starte med stråling tror jeg, før ev. operasjon! Huff! Tror ikke det har sunket helt inn jeg.......!

 

I går fylte snuppa 3 år, og vi hadde den aller første barnebursdagen! Det gikk kjempefint. Alle barna satt pent og spiste pølse, is, kaker og drakk brus. Nesten ikke noen smuler på gulvet!!! Ellers var støynivået nesten som normalt. Ingen slossing, skriking e.l. Det var 6 barn i 2-3 års alderen så jeg var veldig imponert. Snuppa fikk masse fine gaver. Fra oss, pusene, bamsene og trollet fikk hun en haug med gaver. Vi har jo bare henne, så hun ble skikkelig bortskjemt i går.. Den dyreste gaven var en tv med dvd... virket i 15 minutter, så vi må bytte den. Dvd-en hang bare!!?? Suuuurt! Ellers fikk hun masse leker og bøker, puslespill, tusjer/penner/blyanter osv. Så hun gleder seg nok til å ta alt i bruk. Det så ut som ei bombe hadde slått ned på rommet hennes når selskapet var over, men det gikk fort å rydde og alt ble veldig velkykket. Det var første selskapet for alle barna, så de hadde gledet seg stort. I tillegg feiret hun jo i barnehagen med avdelingen der på dagen i går, så det ble mye kaker og is i går :) He, he. Vi inviterte bare barn fra den "gamle" avdelingen, da de bare var 8 stk. I den nye er de 18 stk og vi kjenner ingen der enda... Disse fra den gamle avd. er fordelt på 4 andre avd. nå, så de synes nok det var eksra stas å sees og leke sammen igjen. Litt sliten i dag, men vel verdt det :)

 

Ellers har sambo igjen snakket om en liten test, og jeg "maser" og sier at det bare er å hoppe i det, så vi får nå se da :)

 

Mortine: Håper formen din er bedre!

Vi har jo Child Planet på Majorstuen også, og har vært der noen ganger. Er jo artig for de minste i hvert fall. Hoppeloppeland er jo for de litt mer større barna :) Ellers får dere ha en riktig god tur til Kreta. Blir med i kofferten jeg :) Og så ellers er det bare å pøse på med ev. bekymringer her vet du. Vi blir ikke lei eller noe. Vi er her jo for deg og omvent (håper jeg... he, he) :) Krysser fingrene for at du hører noe i dag eller senest i morgen, og at alle prøvene er fine :)

Ellers har også vi pigget opp gulvet i kjelleren... Bært tonnevis eller drøssevis av bøtter med stein og sand, men det har stått uferdig en sund gitt. Vi må også få støpt nytt gulv.... Gjorde det for å få bedre takhøyde med tanke på å bruke rommet som leke-/kjellerstue. Håper vi får gjort oss ferdige en dag :)

 

godiva: Gratulerer så masse med en liten spire. Så flott :)Kjempekoselig å høre fra deg, og spesielt når du kommer med så flotte nyheter. Masse lykke til altså!

 

Pappalille: Hjelpes så fort tiden flyr. Synes heller ikke det er lenge siden du ble gravid, og nå er du over halvveis?? Hvor blir tiden av sier jeg. Åh, savner også å kjenne liv i magen. Snuppa var såpass snill at jeg aldri ble plaget av henne, ei heller klemte hun på blæra. Måtte bare på do som vanlig jeg, pluss én gang om natten hele svangerskapet. Så deilig, da jeg vet det er mange som flyr myyyyye på do :)

Ikke stress for mye med shopping, selv om det selsvsagt er både gøy, morsomt, dyrt osv. Du får tid til å kjøpe ting etter at du kommer hjem med lille krabat også! Ev. sende mann, tanter/onkler, besteforeldre osv. til å shoppe ting du kommer på underveis :) He, he.

 

Sanna32: Velkommen hjem. Skjønner godt det er deilig å komme seg en tur heim :) Lykke til i 50 % jobb. Håper det går bra! Får du kjørt, eller er det ikke "lov" for deg heller, sånn som med Pappalille?

 

Snorke-frøken: Er like koselig å lese innlegg fra deg, fordi da vet vi at ting går så mye bedre. Det er jo ikke så lenge siden lille Anna kom stille til denne verden, men jeg synes du har kommet deg fint tilbake til "hverdagen" jeg da. Og at du klarer å fungere fint ellers er jo bra, men klart du må få utløp for sorgene dine, og graven må jo være en flott og fint sted å slippe tårene løs!

Var det du som hadde så mange vinduer å male..? Puh! Misunner deg ikke der, men et par dører og 7 vinduer er jo bedre enn ingen vinduer... he, he. Da har du bare 26 igjen :) Hjelp! Tanken på å male så mange vinduer gir med gåsehud....... av skrekk. Også når det kommer til vasking.... Snork..... eller gisp kanskje!!

Kos dere masse i "hjemme alene" helga. Får kjøpe/bake en pizza eller noe og kose dere litt ekstra :) Lykke til i jakten på en sydentur og ikke minst god tur! Håper dere får en kjempeflott ferie! Krysser ellers fingre og tær for at dere får positive tilbakemeldinger fra legene, og ikke minst at det bare er å prøve på en ny liten spire så snart det passer sånn! Håper så for dere at dere lykkes altså! Klem!!

 

Eva76: Så spennende da... Eller kanskje skummelt spennende. Krysser fingre og tær for at alle prøvene er fine, og at sambo kommer seg avgårde også. Og dere snart kan starte prøvingen! Lykke til!

 

tussemor5: Dere er vel kanskje på Tyrkiatur enda dere? Håper dere koser dere og at det blir en deilig og avslappende ferie :)

 

Da tror jeg at jeg har fått med flesteparten av dere? Om ikke er dere egentlig ikke glemt.. he, he. Håper alt er bra!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det er flere av dere her som dessverre opplever vonde ting i disse dager! Tenker på dere og sender varme tanker!

Glemte å fortelle at jeg er 31 år da. Har en gutt fra før på 16 mnd snart. Han kom til på 18. pp og 2 doble pergokurer.

Derfor fikk vi pergo med en gang denne gangen. Er i 1. pp og kjenner ikke symptomer på verken det ene eller det andre. Har IKM til søndag og kjenner INGENTING. Forrige gang jeg gikk på pergo fikk jeg ømme pupper, kvalm, vondt i hodet, hetetokter, hormontroll; ja alt som er gravidsymptomer. Denne gangen har jeg kun vært mye kvalm og vondt i hodet, men ellers fin. KJenner heller ingen teng på at tr skal komme. Pleier å ha 4-5-6 dager med murringer i korsryggen, men det har jeg ikke ennå i alle fall...

SKjønner ikke annet enn at jeg ikke hadd EL likevel forrige søndag og at tr bare er forsinket.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventet ikm:

 

- Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)

- Mamma til 2 gutter og en engel - ikm 19.september ca (gift, engelgutt 02, gutter 03, 05, bor i Tønsberg)

- Eva76 ikm 22.sept. (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

- så gla': ikm 25. sept. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- anki-håper-på-09 baby: ikm ca 30.09, gift, 36, to gutter 5 og 8,sunnm.

- Mor, far og en liten med tut: ikm ca 4.10, gift, gutt 18mnd, bor i Oslo, men snart på Skedsmo

- Samsyn og lille Camilla: ikm ca 29 sept, gift, snart 33, Jente 18 mnd, bor i Oslo

- Dotten ikm ca 2. oktober (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

 

 

Gravide:

 

- Skrekkblanda fryd, term. 1. sept (fått jente!!).

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- Snart 4 barn? termin 22.nov

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag)

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- D&G-the one termin 15.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA

- Pappalille: Termin 24.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy.

- tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

- Sanna32, termin 28.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 8.april.(33 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

 

 

PS: Jeg fjernet Snorke-frøken fra gravidelisten og satt deg opp på den andre listen... så kan du "henge" der oppe om det er greit! Vi håper jo du kommer tilbake på listene våre for fullt snart :)

Og så har jeg oppdatert meg selv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dotten, og resten

 

Stemmer det at jeg husker deg fra Skravle DiB?

Det må være der fra du har fått med at jeg var student, ble faktisk ferdig nå i sommer. Fikk en bachleor i informatikk med "40-gruppen" i matte fra Universitetet i Oslo.

Flott den oppsumeringen du hadde av alle, ga meg litt innblikk i hvem aller er.

Lykke til alle sammen ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mor, far og en liten med tut!

 

Jeg henger inne på Dib jeg vet du. Er derfra jeg går inn på Bli Gravid forumet også. Det er jo felles med Bim. Er en del på skravle innimellom.

Sorry men jeg blandet deg med godiva som også er på denne tråden her. Ikke alltid like lett å huske hva alle skriver, selv om jeg bruker "jukselapp" :) He, he.

 

Gratulerer med ferdige studier da. Holdt du til i Informatikkbygget da? Jeg jobbet ved USIT før i ca 5,5 år før jeg byttet jobb til der jeg er nå... :) Men det er 7 år siden.

 

Håper du får deg eller allerede har fått deg en jobb som du trives med da :) Lykke til!

 

Og jeg er en av de på denne tråden som "plager" dere med lange og "oppsummerende" innlegg :) He,he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maddemor - prøver igjen!

 

Lykke til med denne spiren. La oss håpe du slipper å fylle opp med Pergo-kur etter Pergo-kur. Jeg har prøvd to enkle kurer jeg da, selv om jeg har stabil syklus og konstantert EL. Fikk Pergo for å gi det en liten puff som legedamen sa :) Men jeg har ingen spire enda.

 

Er selv 37 år (gammel.....), har ei jente født i 2005 og er i min 27. pp med nr. 2!!! Snuppa satt på mellom 3-5 pp. Husker ikke helt, men det gikk forholdsvis kjapt da! Men denne gangen ser det ikke ut til å klaffe. Vi har nok blitt for gamle gitt!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dotten

 

Jeg har jobbet på USIT i 10 år nå. For 5,5 årsiden jobbet jeg som operator/luka. Mannen min jobbet enten i Mac-adm, eller Unix-drift på det tidspunktet. Husker ikke helt når han skiftet.

For øyeblikket jobber jeg 100% i administrasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Dotten!

Takk for lykkeønskninger! Pergo er slitsomt, men synes forrige runde med doble kurer var mye mye verre enn nå hvor det bare er enkel kur.

Legen er usikker på om jeg hadde EL forrige søndag. Var på UL på mandag for å se hvor mange egg som var klare, men der var det ingen egg... så ut som EL hadde skjedd allerede og på søndagen hadde jeg masse EL slim og en del vondter i eggstokkene. Tok blodprøve nå på mandag for å se om det faktisk hadde vært EL. Jeg får vel ikke svar på prøven før jeg skal tilbake i november...

Håper jo at vi kanskje traff EL, men siden ikke kjenner noe som helst, så tror jeg egentlig ikke på noe...

Du må ikke miste troen Dotten! Det er ganske vanlig at nr 1 sitter fort og nr bruker man lang tid på. Du har jo EL:)

Håper virkelig den sitter snart for deg også igjen!

 

 

Forventet ikm:

 

- Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)

- Mamma til 2 gutter og en engel - ikm 19.september ca (gift, engelgutt 02, gutter 03, 05, bor i Tønsberg)

- Eva76 ikm 22.sept. (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

- så gla': ikm 25. sept. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- anki-håper-på-09 baby: ikm ca 30.09, gift, 36, to gutter 5 og 8,sunnm.

- Mor, far og en liten med tut: ikm ca 4.10, gift, gutt 18mnd, bor i Oslo, men snart på Skedsmo

- Samsyn og lille Camilla: ikm ca 29 sept, gift, snart 33, Jente 18 mnd, bor i Oslo

- Dotten ikm ca 2. oktober (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

-Maddemor ikm ca 21. september (samboer, gutt født 07, arendal)

 

 

Gravide:

 

- Skrekkblanda fryd, term. 1. sept (fått jente!!).

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- Snart 4 barn? termin 22.nov

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag)

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- D&G-the one termin 15.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA

- Pappalille: Termin 24.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy.

- tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

- Sanna32, termin 28.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 8.april.(33 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ er det siste gang på denne tråden i dag .. he, he.

 

mor, far og en liten med tut:

Oj, da vet du sikkert hvem jeg er :) Meeen du må ikke "avsløre" meg for gamle kolleger eller kjente, da denne prøvingen liksom er hemmelig av div. årsaker! Men jeg jobbet de siste årene i Forskningsvn. 2b jeg da, da halve gjengen flyttet dit.....! Er de der enda? Vet jo at det bygges mye rundt Informatikkbygget, men har dere fått nye lokaler?

Er forresten TSK der enda og B (sentralbordet?). Huff. Har tenkt så mange ganger å stikke innom igjen. Er snart 2 år siden sist. Huff, tiden flyr! Var jo så en koselig gjeng på USIT og sluttet ikke pga arbeidsmiljøet, men fordi jeg var litt lei bare. He, he. Vet sikkert hvem mannen din er også, og om jeg treffer deg, har jeg sikkert snakket med deg også! Verden er liten... :)

 

Maddemor:

Kan tenkte meg det er verre med en dobbelkur. Jeg hadde ingen symptomer når jeg tok Pergo, som jeg vet om. Har ofte hodepine når jeg har mensen, så om det var det eller Pergoen er usikkert. Hadde ingen andre plager i hvert fall.

Takk, og ikke miste motet du heller. Krysser for at du har hatt EL og at en liten spire kommer snart på plass!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...