Gå til innhold

Ny tråd: Oss over 30!!!


Mortine

Anbefalte innlegg

Hei Dotten

 

Prøvingen vår er også hemelig, så la oss ikke røpe hverandre.

TSK er der fremdeles, B ligger for øyeblikket på sykehuset. Er ikke sikker på hva som feiler henne, men hun begynne vist nok å bli bedre.

Vi sitter framdeles i de samme lokalene. Hadde vært hyggelig om du stakk innom.Sendt deg en PM med litt mer info om hvem jeg er, men du kan godt få lov til å være hemmelig. Selv om jeg sitter og vrir hodet mitt i nysgjerrighet om hvem du er ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter.

Bare en liten melding fra meg som har intet nytt å komme med...J...kjipt!!!

Vi ringte i går og fikk beskjed om at vi skulle få svar i dag. Ringte i morges og skulle ringe tilbake etter 12, gjorde det, rette vedkommende var opptatt. Etter at vi hadde prøvd flere ganger til ringte han oss for å fortelle at prøvene ikke var ferdig analysert! Men at han skulle ringe oss i morgen så fort han hadde de klare. Jeg har jo naturligvis tenkt at det er et dårlig tegn at de ikke er klare, at resultatet er så dårlig at det er vanskelig å jobbe med dem osv. Veldig mange rare ting tenker jeg! Han beroliget oss med at det ikke betyr noe som helst for resultatet at de er seine. Det er visst bare sånn at noens celler og testmateriale blir seinere klart for analyse enn andres. Det var da noe! Da klarer jeg å holde meg optimistisk en stund av gangen.

 

 

Er spent på hvordan det har gått hos spesialisten Snorke-frøken.

 

Dotten! Du kan godt få sitte på i kofferten! Så vidt jeg husker er du så liten og nett at du fint får plass!

 

Pappalille- ikke stress med handlingen! Ta det etterhvert. Hvis du veldig gjerne vil ha det i hus, men ikke orker selv, kan du jo be noen om hjelp eller bestille en sånn startpakke i en av postordrekatalogene/nettet. Det gjorde søsteren min med stort hell.

 

For å få tiden til å gå har jeg lagt opp til en skikkelig kosemiddag her i kveld. Det blir lammeskank a la Jamie Oliver. Det er fantastisk godt. Jeg digger Jamies oppskrifter!

 

Også må jeg bare fortelle hva veslemor sa til mannen/kjæresten min her om dagen. Han er jo ikke hennes orntlige pappa, men det er tydeligvis ikke noe problem. Hun var helt alvorlig og sa: Jeg er SÅ glad i deg! Det er så rart det der, man treffer noen og blir så veldig glad i dem! Koselig!

 

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventet ikm:

 

- Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)

- Mamma til 2 gutter og en engel - ikm 19.september ca (gift, engelgutt 02, gutter 03, 05, bor i Tønsberg)

- Eva76 ikm 22.sept. (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

- så gla': ikm 25. sept. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- anki-håper-på-09 baby: ikm ca 30.09, gift, 36, to gutter 5 og 8,sunnm.

- Mor, far og en liten med tut: ikm ca 4.10, gift, gutt 18mnd, bor i Oslo, men snart på Skedsmo

- Samsyn og lille Camilla: ikm ca 29 sept, gift, snart 33, Jente 18 mnd, bor i Oslo

- Dotten ikm ca 2. oktober (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

-Maddemor ikm ca 21. september (samboer, gutt født 07, arendal)

 

 

Gravide:

 

- Skrekkblanda fryd, term. 1. sept (fått jente!!).

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- Snart 4 barn? termin 22.nov

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag)

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- D&G-the one termin 15.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA

- Pappalille: Termin 24.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy.

- tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

- Sanna32, termin 24.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 8.april.(33 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

 

 

 

Måtte fikse terminen min...ble satt frem 4 hele dager på ul på fredag...he he...ikke så mye, men alle monner drar...:-)

 

mortine/dotten: Jeg var forresten på child planet i kongsberg igår jeg....:-)

Min nevø feiret sin 4årsdag der og jeg bakte kake....satt der og var utsultet og kvalm samtidig...he he..

Koselig plass iallefall....foreldrene måtte komme inn og fange barna da de skulle hentes...det var ingen som gikk frivillig...:-)

det e kjempedeilig å være tilbake på jobb.

Jeg får kjøre for det er bare kvalme jeg sliter med og den har jeg under kontroll hvis jeg ikke sliter meg selv ut for mye.

Har fått masse arveklær og det gleder jeg meg til å gå gjennom,tusen tusen takk for det...D&G..:-)

vi skal kjøpe stellekomode slik at vi kan bare legge det rett inn der når vi pakker ut og ordner...må kjøpe sånt vaskemiddel som ikke har parfyme så blir alt så bra så...:)

Ellers så føler jeg at vi er bra i rute....har sikkert glemt 90%..he he...men vi har nå gooooood tid....

Tør enda ikke ordne så mye...har bare alt planlagt....pessimist som jeg er...:-)

ha en fortreffelig kveld

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld alle sammen.

 

Håper alle har det så bra som overhode mulig.

Denne uken har vi hatt gruppeeksamen, Hadde innlevering kl 14 idag. Utrolig nok rakk vi det innen fristen, og håper vi får en grei karakter. (helst en A, men det er vel å sikte litt vel høyt er jeg redd.. he he)

Idag fortalte jeg det til "mannen" også at vi skal ha nr 3 om alt går som man ønsker.

Han bekymret seg litt over utdannelsen jeg har begynt på såklart, (det gjorde igrunnen jeg også) Har nå falt ned på at vi får ta det som det kommer. Får satse på at jeg kan ha bebis med på skolen neste år.... Hvertfall endel. Det er jo kun 4 timer med forelesninger om dagen, og kun 4 dager i uken...... Jeg er hvertfall instillt på at det SKAL gå. Om det ikke fungerer i praksis får jeg ta 1 års permisjon.

"hver gang" jeg bestiller time til å sette inn spiral er jeg gravid så he he.

Dvs denne og forrige gang.

 

Ikke misforstå jeg er veldig fornøyd med ny spire!!!!!! Men hadde liksom funnet ut at det lureste ville være å vente til litt uti siste året på studiene. Satse på gravid det året, med termin etter eksamen. Men nå er det gravid første året med termin midt i eksamen. he he.

 

Er det noen her med erfaringer på området så tas de imot med takk.

 

Dere gravide: har dere funnet navn til spirene deres som dere har lyst til å dele med oss?

 

Jeg har jentenavn klart. Det blir INDIA (hvertfall planen nå) Guttenavn har jeg ikke hatt klart i noen av mine graviditeter. Synes det er utrolig vanskelig. Nå er det jo 2 jenter jeg har fra før, så har jo gått smertefritt.

Det verste er igrunnen at jeg og "mannen" har totalt forskjellig smak når det gjelder navn.

Nesten sånn at jeg burde spurt han om hvilke navn han likte før jeg overhode gjorde noe som kunne føre til barn med han ;)

 

 

Mortine. Så flott med fine prøver

 

Dotten: Jeg regner med du har forsøkt akupunktur!?

 

klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois!!!!!!!!!!!!

 

Bare kjapt innom for å si at jeg endelig er tilbake med gammlelandet under beiana og den deilige dyna mi over kroppen!!!!!!!!!!!!! Dette har virkerlig vært en utfordrende, kolseig og tidvis helt jævlig tur, men det skal jeg heller komme tilbake til. Vanvittig så aktive dere er på 14 dager, ser at jeg trenger minst ett døgn på oppdateringer;)

 

Nurket mitt i magen, lever værtfall og gir tydelig beskjed om det, spesielt når jeg legger meg for kvelden. Sukker reagerer han voldsomt på, så det er gøy. Snart kan gubben også kjenne han, og det skal bli rå deilig!!!!!!!!!

 

Nei, nå er jeg så trøtt at jeg bare vil sove. Startet fra Tyrkia i morges kl 1035 norsk tid og var hjemme nå for cca 1t siden, gullet har diare og spydde flere ganger i bilen stakkar, så nå er mor sliten.

 

Ser fram til oppdatering

 

varm klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen! Ja nå begynner det å bli en stund siden jeg var her inne, og jeg må bare innrømme at jeg ikke har vært inne og smuglest engang. Jeg gikk så rett i kjelleren etter at det heller ikke ble spire etter den 2. pergokuren. Denne pp var også sambo bortreist under el, hvis jeg hadde noen, så denne mnd forventer jeg at tanta kommer. Litt rart, fikk for 1. gang i historien ikke påvist el. Pergoen har kødda med hele meg tror jeg. Både fysisk og psykisk. Studiene har jeg lagt helt på hylla. Her er det om å gjøre å bare holde hode over vann, og å komme seg opp av senga. Huff, masse syting, men jeg er på bedringens vei altså. Kanskje det vil hjelpe å bimme litt igjen. I løpet av denne høsten må vi også ta stilling til om vi skal gå til skrittet og få ass.befr. Har ro runda 40, og nå begynner det å haste.

 

Dotten; Skjønner at søsteren din har fått kreft. Utrolig trist. Hva slags kreft er det? De har jo kommet veldig langt på mange områder, så håper det er en av de typene som ikke er så veldig hissige, og som helbredelsesprosenten er god på da. Sender henne masse positive tanker og energi. Også en klem til deg *klemme*

 

Snorkefrøken; Jeg tenker så ofte på deg og familien din, og på lille Anna. Hver kveld når jeg tenner lys for vår lille Andreas, er det også tent for lille Anna. Jeg tror jeg aner litt om hva du går igjennom nå, og skulle ønske det var noe jeg kunne gjort for deg. Men, erfaringsvis, vet jeg jo at dette er noe du og din familie bare må komme igjennom på egen hånd. De sier at tiden leger alle sår....Jeg vil ikke si det, men med tiden blir sorgen lettere å bære. Fortsett å gå på graven, og la tårene få strømme. Du trenger det. Fikk dere tatt noen bilder slik at du har fått laget et lite album? Det hjalp meg mye. Vi satte inn bilder fra tiden gjennom svangerskapet, fødselen og tiden på sykehuset, og til slutt det siste farvell. Det albumet er sammen med graven, blitt min store trøst. Tenker mye på deg og dine, og håper det vil gå bedre etter hvert. *klemme* (tror forresten ikke vi bor så veldig langt unna hverandre? Jeg bor ca 3 mil fra Tbg,)

 

tussemor; Hvordan hadde dere det i Tyrkia? Var det varmt? Har vært i Alanya to ganger, begge ganger i juli. Det var sinnsykt varmt, og tror ikke jeg hadde greid den varmen om jeg var gravid. Få høre hvordan dere hadde det da! Så deilig å kjenne nurket sparke. Tenker det blir stor stas når mannen også kan kjenne sparkene. Velkommen hjem i hvert fall.

 

Mortine; Så deilig å få gode svar på morkakeprøvene. Var nok en slitsom tid å gå og vente på dem ja. Men, nå kan du bare lene deg tilbake og slappe helt av.

 

Dotten; Har det blitt noen flere pergokurer på deg?

 

mamma til to gutter og en engel; Hvordan ligger du an? Håper tanta har tatt seg laaaaang ferie. Du har vel gått over ikm nå. Hatt noen plager av pergoen? Jeg fikk bivirkninger i bøtter og spann på den 2., og vet ikke om jeg orker å begynne på den 3.

 

Sanna32; Velkommen hjem. Håper du fikk hvilt ordentlig ut hjemme hos mamma. Så heldig du er som fikk litt arvegods etter Turbo.

 

Papalille; Så bra at formen er bedre. Innkjøpene kommer nok i boks skal du se. Få med deg mormor. Det hørtes lurt ut. Ellers er det jo masse du kan bestille over nett.

 

Eva76; Hvordan ligger dere an i løypa?

 

godiva; gratulere med vel overstått gruppeeksamen. Sikker på at dere får topp karakter. Når får dere resultatet?

 

Anki; Gratulere med ny jobb. Håper det blir sommerbaby også.

 

D&G; Hvordan går det med jobb og mage? Har innkjøringen av de nye barna gått greit?

 

Til dere nye; velkommen hit. Gleder meg til å bli bedre kjent med dere, også håper jeg det ikke tar for lang tid før spira sitter :-))

 

Til de som ikke er nevnt, dere er ikke glemt. Men, må nesten avslutte her. Skal prøve å bli litt flinkere til å være her inne. Er jo utrolig godt å "skravle" med dere. På utløp for både litt frustrasjoner, sorg, sinne og glede.

 

Ha en flott søndag alle sammen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg igjen så gla`. Ja en kan bli frustrert over hva kroppen gjør no når en har bikka de 35. Den første min var ikke planlagt og kom som en bombe. Nr to satt på 2 pp. Etter SA og MA og over et år med prøving blir en litt tussete. Men denne uka tror jeg at jeg har hatt EL og i tillegg har mannen vært hjemme. Så gjenstår det å se da, om egget er av god kvalitet denne gang...

 

Men når det er sagt så har vi ikke sorg over barn vi har mistet. En kan ikke klare å sette seg inn i hvordan en skal greie å komme gjennom hverdagene når noe sånt skjer. Tenker på deg Snorkfrøken og også deg så gla`som har opplevd dette. Stor klem til dere.

 

Kjekt å høre fra dere gravide at det er fullt liv i magen. Deilig følelse. Kos dere med den:-)

 

No får jeg se til å komme meg i seng. Prøver å være mer aktiv utover i uken. Får i allefall dyttet tråden opp igjen...

 

Natta til alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godmorgen damer.

 

Jeg må si at dere er helt fantastiske her inne. Føler meg nesten litt "fæl" som har klart å bli gravid 2 ganger i år. Og alle her er så glade på mine og andres vegne selv om dere sliter. STOR TAKK!!!

 

Rart hvordan kroppen forandrer seg, med nr 2 prøvde jeg fra jeg fikk min første i mars 04 til jeg ble gravid i mai 06.. Mens i år.... Vi satser Jeg regner med og håper dere alle kommer etter snart, og at spirene våre sitter der de er.

 

Skriver under på anki over her, og det hun sier om å være spart over sorgen å miste et barn.

 

Så gla: Godt å høre at du har troen på eksamens karakteren min.. he he. Får vel svar om snaue 14 dager er vi lovet, så er veldig spent. Når man starter ny utdannelse i voksen alder ønsker man gjerne å prestere litt......

 

Da skal jeg ta meg en tur i stallen og kose meg et par timer før jeg drar hjem igjen og leser. Har studiedag idag.

 

ha en fin dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAAAAAAAA - JEG ER GRAVID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Endelig!!! Hadde IKM fre 19.09. Fikk positiv test i dag........Ikke noe tvil. Ca termin 30 mai 2009. Pergo funket på første forsøk - helt utrolig. Vanvittig deilig følelse etter 1 års prøving. Jeg går litt rundt meg selv på jobben. Mannen tok det ganske avslappet, men konkluderte raskt med at vi fortjener en sydentur i november hele familien - jeg var enig.....

 

Ringer gynekologen om noen dager - skal ha innvendig ul rundt uke 8 og deretter ul på Riksen i uke 12. Må sjekke at alt er ok siden vi mistet en med alvorlig hjertefeil. Jeg har fått to friske barn etter det, men det er en økt risiko, derfor greit å undersøke tidlig.

 

Så gla' - hyggelig å høre fra deg. Leit det ikke har klaffet ennå - det fortjener du snart!!! Jeg fikk noe bivirkninger av pergo (hadde dobbelkur) - hodepine og magesmerter mange dager før el.

 

NY LISTE:

 

Forventet ikm:

 

- Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)

- Eva76 ikm 22.sept. (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

- så gla': ikm 25. sept. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- anki-håper-på-09 baby: ikm ca 30.09, gift, 36, to gutter 5 og 8,sunnm.

- Mor, far og en liten med tut: ikm ca 4.10, gift, gutt 18mnd, bor i Oslo, men snart på Skedsmo

- Samsyn og lille Camilla: ikm ca 29 sept, gift, snart 33, Jente 18 mnd, bor i Oslo

- Dotten ikm ca 2. oktober (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

-Maddemor ikm ca 21. september (samboer, gutt født 07, arendal)

 

 

Gravide:

 

- Skrekkblanda fryd, term. 1. sept (fått jente!!).

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- Snart 4 barn? termin 22.nov

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag)

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- D&G-the one termin 15.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA

- Pappalille: Termin 24.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy.

- tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

- Sanna32, termin 28.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 8.april.(33 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen jenter!

 

Da er helga overstått og en ny arbeidsuke er i gang.... Huff :) He, he.

Hadde en stille og rolig helg og bare koste oss!

 

Mortine: Så fantastisk at alle prøvene var fine. Nå er det bare å slappe av og nyte resten av svangerskapet :)

Nå hvordan ble lammesteken da? Perfekt vil jeg tro.. Er ikke så glad i lam jeg da, men en stek skulle jeg nok alltids fått trøkket ned :) He, he. Og ja da sier vi det sånn. Jeg sniker meg inn i kofferten din :)

 

Sanna32: Vil tro barna hadde det gøy på Child Planet ja, og skjønner godt de måtte fanges inn til slutt :) He, he. Vi har også stellekommode til snuppa, og den har vi brukt fra dag én. Kjempekjekt å ha klærne rett under stellebordet :) Nå er jo hun 3 år så vi kler jo på henne stående, men det er kjekt å ha uansett. Blir jo bare som et baderomsmøbel :)

 

godiva: Lykke til med eksamensresultatet :) Det går nok bra. Og så får vi håpe at skole/eksamen og baby går seg til om 9-10 mnds tid :)

Forresten så heter jenta til Aqua-Lene India :) Synes det er fint jeg. Jeg har også noen jentenavn liggende på lur, men guttenavn er verre. Har jo noen der også, men fy så vanskelig! OG så vet jeg jo ikke om sambo er enig :) He, he.

Ellers har jeg prøvd akupunktur ja, men jeg har jo stabil syklus og EL, så føler det mest var bortkastede penger! Var liksom bare for å prøve det også!

 

tussemor5: Velkommen hjem. Venter spent på oppsummering fra ferieturen. Håper det har vært mest kos da, selv om selve reisen er veldig slitsom :)

Så deilig å kjenne liv. Savner det. Får håpe din mann også får kjenne det snart :)

 

Så gla´: Så godt å høre fra deg igjen da :) Så trist at det enda ikke har blitt spire på deg heller. Kanskje dere bare skal hoppe i det, ang. ass.befrukting?? Nesten så jeg har begynt å vurdere det selv. Vi blir jo ikke akkurat yngre med tiden som går! Har ellers ikke hatt noen flere Pergo-kurer nei. Gidder ikke. Føler liksom at det ikke er meg det er noe galt med.... :)

Det er brystkreft min søster har fått, og det er jo veldig gode utsikter med en sånn type kreft heldigvis, så vi får bare krysse fingrene for at det går bra!

 

anki: Krysser fingre og tær for at dere har truffet denne pp-en da, siden både du og din mann har vært hjemme denne gangen :)

 

mamma til 2: GRATULERER så masse. Så deilig da! Masse, masse lykke til. Og kjempebra du får masse UL og god oppfølging :) Kan nesten aldri få sjekket nok, og en hjertefeil er ikke noe å spøke med, noe dere dessverre har fått erfare på en vond måte!

Lykke til, og gled deg over din voksende mage :)

 

Ha ellers en fin dag jenter!

Klem fra meg!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, da har jeg bladd meg og lest meg gjennom store deler av de 14 dagene jeg har vært på ferie, dere er jaggu meg flinke til å skrive damer også så innmari kjekt at det stadig kommer flere til: VELKOMMEN til alle dere nye fra meg også, skal få enda bedre oversikt over dere etterhvert jeg også.

 

Dotten: Jeg er deg evig takknemlig for dine lange og oppsumerende innlegg, hvordan skulle jeg ha kommet meg gjennom alle dem uten deg?????? Fortsett sånn, da er det sååååååå mye lettere for oss andre å komme i "rute" igjen (gliser litt for meg selv ja...). Du er bare rå god!!!!!!!!! Håper han gubben din snart får ut fingern å får testet svømmerne sine, sånn at du slipper å vente så mye lenger på en ny spire (selv om at jeg for deres del håper at den sitter snart!!!!!!!) Jeg unner deg vikelig disse livgivende kickboksing timene snart altså!!!!!!!!!

Har fått med meg, jeg også denne brystkreften hos søsteren din. Utrolig bra at det er oppdaget så tidlig at det er mulig å operere!!!!!!!!!!!!!!!!!! Uanset hvilken kreft diagnose man får er det mildt sagt helt jævli å få en slik diagnose, selv om overlevelsesprosenten er bra. Kreft har liksom likhets tegn med død og det er noe ingen av oss ønsker å oppleve hos unge mennesker. Har jobbet mye med kreft opp gjennom årene i helsevesenet, inkludert brystkreft og det er fantastisk å se hvor langt forskningen har kommet og hvor flinke mange av legene har blitt. Jeg krysser alt jeg har for søsteren din og dere som står henne nærmest!!!!!!!!!! Sender mange klemmer og lykkeønskninger. Håper behandlingen blir så smertefri som mulig for dere alle!!!!!!!!!!!

 

Snork frøken: Det er så godt å høre fra deg og kjenne litt på pulsen i livet ditt. Dere er i tankene mine veldig ofte. Skjønner godt at du savner lille Anna!!!!!!!!! Har du funnet sydentur??????? Ikke reis til Side i tyrkia bare (ungene storkoste seg der, men jeg likte meg ikke så veldig, de andre koste seg også mye, men reiser dere sit så ikke spis kylling i værtfall;)) Hvordan har det gått på kontrollene du skulle på??? Håper skikkelig på at du har fått klarsignal til å prøve igjen!!!!!!!!!!!

 

Godiva: Gratulerer så mye med spire!!!!!!!!!!! det var skikkelig gøy å lese og kjekt å ha deg tilbake her på tråden!!!!!!!!!!!! Hva er det du studerer??? Har ikke fått med meg det helt;)

 

Anki: Jeg er skikkelig spent nå på om du har spire i magen, har du testet??? Det er godt å høre at det meste har ordnet seg etter konkursen din og at du trives i jobben, håper bare prikken over i en kommer til sommern;)

 

Så gla: Huff, høres ut som om at du har det litt tungt og slitsomt for tiden. Jeg skjønner utrolig godt at du blir lei av å prøve og prøve og prøve. Det hadde jeg også blitt. Det var uansett kjekt å høre fra deg igjen her på tråden. Ang Tyrkia turen skal jeg skrive ett aldri så lite resime på slutten av innlegget, men for å si det kort 14 dager med diare frister ikke til gjentagelse;)

 

Mortine: Så deilig med positive prøvesvar, nå kan du bare nyte svangerskapet framover!!!!!!!!!!!!! Leste det vesla de hadde sagt til mannen din - så utrolig nydelig da!!!!!!!! Hun er jo bare god.....

 

Sanna32: Høres gøy ut med all planlegginga. Denne gangen går det helt sikkert bra. Selv om jeg ikke har opplevd å miste kjenner jeg veldig mye på angst og redsel for at det skal skje meg også. Jeg stoler ikke på at jeg har noen baby før den ligger skrikende og pustende i armene mine. Jeg er dog også skikkelig spent på om jeg får ordnet med klær og ommøblert i stellebordet før junior kommer, jeg må jo begynne å legge klærne til gullet i ett klesskap slik at jeg får plass til babytøyet til junior i stellekomoden, men jeg får ikke gjort noe av det før nybygget står ferdig. Det vil si at vi nok ikke kommer oss til ikea før etter jul og da vil jeg påstå at jeg er relativt høygravid, stor og tung og kjenner jeg gubben rett vil han helst kjøre opp og ned til trondheim på en dag og det betyr minst 8 - 10 timer i bil - gruer meg litt, kan du si;)

 

Mamma til 2 gutter og en engel: GRATULERER SÅ INNMARI MYE!!!!!! Håper du får ett flott svangerskap og at alt går bra denne gangen!!!!!!!

 

Pappalille: Da vi fikk 1 mann tror jeg at vir brukte ca 1500 kr på utstyr før fødselen og da sto alt klart når vi kom hjem (arvet mye), men det er egentlig minimalt du trenger før du kommer hjem også er det litt gøy å sende gubben på shopping mens du ligger på føden - spennende å se hva han kommer med:)

 

Der var huskelappen min tom gitt. Håper ingen føler seg glemt. Så var det tyrkia turen vår. Det har vært godt å være sammen alle 3 i 14 dager, gullet var litt snurt i dag fordi pappaen hans ikke lå i senga vår da han våknet, han sprang rundt og ropte "pappa ute, pappa ute", hans første setning. Flyturen ned og opp igjen var ett sant helvette, ikke pga gullet for han var ekseplarisk, men jeg har aldri i mitt arme liv opplevde ett så trangt fly og når vi da i tilegg satt 3 voksne med ett relativt stort barn på fanget sier det seg vel selv at det ikke var behagelig. Betjeningen på flyet hadde trengt seg ett smilekurs for de var så sure at det halve kunne vært nok. Vi måtte spørre om å få ekstra sikkerhetsbelte til gullet og ikke fikk vi ekstra redningsvest til han - noe jeg synes var helt fryktelig!!!!!!!!!!!! men vi hadde ikke hatt plass til å lagre den noen steder fordi knærne våre var omtrendt limt inn i setet foran oss. Nok om det. Det var deilig å komme fram, litt for varmt de første dagene, men etter litt avklimatisering var det deilig i skyggen:) (hvor jeg for det meste befant meg, når jeg ikke var i sjøen eller basenget). Gullet nøyt dagene i store monn, tror han var den med størst utbytte av turen. Masse barn å leke med, fikk bade hver dag og vi oppdaget at vi har en danseløve blant oss som digger å være på senen=) utrolig gøy å se hvordan han koste seg. Gubben ble syk de første dagene, men kom seg relativt raskt og han nøyt fridagene sine godt. Koste seg med det lokale ølet og vin og ikke minst maten, han har dog blitt dårlig i magen etter at vi kom hjem stakkar. Jeg fikk kraftig diare etter ca 3 dager som nektet å gi slipp før vi kom hjem. Det vil si at jeg store deler av ferien tilbragte dagene mine på do - kjedelig. Jeg ble relativt lei vegetar mat og smakløs pizza og pommes frites etterhvert også, så det var en fryd å komme hjem til ordentlig mat og normalisert mage;) Når det gjelder reisefølge vårt lagde de seg fort en klikk som jeg og gubben ikke var en del av, noe som igrunnen var greit for da kunne vi gjøre som vi ville, men helt på slutten begynte svigers å føle seg avskåret fra denne klikken og da kom de gråtende og klagende til oss. Vi prøvde å ta oss av dem så godt vi kunne, helt til de ble tatt inn i varmen av den andre gjengen, da var ikke vi så viktige lengre. Jeg ble så forbanna på akkurat det, at jeg trodde jeg skulle eksplodere, men av erfaring vet jeg at det ikke haar noen hensikt i å prate fornuft med svigers da de kun hører det som skjer inni deres eget hode (har roet meg ned nå da). Vi forholdt oss bare rolig og alene til vi hadde roet oss ned og som jeg sa til gubben, en vakker dag stikker jeg tilbake og da kommer de virkelig til å kjenne det. (Noen av dere husker kanskje litt av temperamentet mitt fra tidlig i graviditetetn og for å si det sånn, det kommer fram inni mellom og da er det bare å holde seg unna til det roer seg). Det var mye fint man kunne shoppe og mange muligheter, men jeg er ikke så glad i å prute,så for meg ble det stort sett en slitsom erfaring. Jeg endte dog opp med en veske og noen prada sjal jeg skal gi i gaver, følte liksom ikke helt for å handle klær da det var lite mamma tøy. Det var dog en som prøvde seeg med en gedigen flis jakke som han mente jeg trengte for å varme rompa mi i kalde norge:):) Da lo jeg godt. Det er godt å være tilbake i gammlelandet og jeg nyter den deilige klare høstlufta, selv om at jeg har veldig lyst ut på tur igjen. Vi skal være på hytta store deler av denne uka for broren min kommer nedover å skal være med på hjortejakt, blir veldig koselig med besøk. Skal utnytte den muligheten til å gå på tapas restaurant:) Nei, nå må jeg ha meg noe å drikke. Skulle egentlig bake en del i dag til tupperware party i kveld, men det er så få som kan komme at jeg dropper hele greia, synd, men, men. Får ta det igjen senere. Junior i magen har det foresten bare bra, han trener tidvis kickboksing som nevnt noe jeg synes er skikkelig gøy.

 

Ha en riktig så god dag videre damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei! GRATULERER SÅ MASSE MED SPIRE MAMMA TIL TO! Så fint å få god oppfølging selv om alt sikkert er bra. Håper du får et fint svangerskap. klemme.

 

Bare kjapt innom her for å endre ikm. Tanta kom i går, 24 dagers syklus. Er nok det psykiske som tuller litt med kroppen. Men, regner med lengre syklys igjen nå, for om 3 dager er det ny pergokur. Puh!!! Og denne pp er sambo hjemme når det er el!

 

Har lagt til et nytt punkt på lista vår, "Har født" Der kan vi jo skrive fødselsdato, kjønn, vekt, lengde eller noe i den duren. setter like så godt opp Skrekkblandet fryd som var førstemann ute med fødsel. Også "rydda" jeg litt sånn at vi ligger med ikm utfra dato.....

 

Tussemor; må lese om Tyrkia turen litt senere. Er på vei ut her;-)

 

 

NY LISTE:

 

FORVENTET IKM;

 

- Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)

-Maddemor ikm ca 21. september (samboer, gutt født 07, arendal)

- Eva76 ikm 22.sept. (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

- Samsyn og lille Camilla: ikm ca 29 sept, gift, snart 33, Jente 18 mnd, bor i Oslo

- anki-håper-på-09 baby: ikm ca 30.09, gift, 36, to gutter 5 og 8,sunnm.

- Dotten ikm ca 2. oktober (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- Mor, far og en liten med tut: ikm ca 4.10, gift, gutt 18mnd, bor i Oslo, men snart på Skedsmo

- så gla': ikm 19.okt. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

 

 

 

GRAVIDE;

 

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- Snart 4 barn? termin 22.nov

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag)

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- D&G-the one termin 15.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA

- Pappalille: Termin 24.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy.

- tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

- Sanna32, termin 28.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 8.april.(33 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg)

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

 

 

Håper ikke jeg rota til noe på lista nå. Ha en fin dag alle sammen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først og fremst tar vi gratulasjonene.

 

SKREKKBLANDA FRYD: Grattis med jente!!! Alle detaljer ønskes :)

 

Mamma til 2 gutter og en engel: Gratulerer så mye med spire, og lykke til gjennom svangerskapet. Jeg har termin 9 dager før deg, men jeg pleier alltid å gå 2-3 uker over, så du får nok før meg skal du se.

 

Dotten: Krysser fingre for søsteren din. De er jo heldigvis flinke på brystkreft. Min tante hadde det for 10 år siden, og har vært frisk siden. Har en venninne som ble operert for 5 år siden, og det har også vært full treff. Kan være godt å tenke på kanskje.

Har 2 venninner som har brukt akupunktur i forbindelse med prøving. Begge hadde el og regelmessig syklus, og begge har blitt gravide. Begge har brukt en akupunktør i Grimstad som er meget dyktig. Ikke bare et "weekend kurs i nåler" liksom.

 

Tussemor: Jeg har beg på vernepleien. Vernepleien har fått universitets status her i Arenda, så de påstår at vi er veldig heldige.....Har jobbet med ungdom og vært fosterhjem i 12 år, men nå tenkte jeg det var på tide å få utdannelsen i bunnen. Går jo faktisk opp i lønn også..... he he. Hvis jeg består da vel og merke ;)

Så dere har hjortejakt ser jeg. Da sender jeg "mannen" til dere, han har vært på vestlandet på hjortejakt endel år nå. Vi har ikke veldig mye hjort her i Arendal kan du si.

Må si at reisefølge ditt høres lite hyggelig ut. Ikke misunnelig på den biten, heller ikke sykdommen!!

 

Så gla: Da får vi satse på full klaff neste pp med mannen hjemme på rett tid. Det hender jo faktisk at det er godt hjelp....

 

 

Er det noen som planlegger noe treff igjen her? Kunne vært koslig å være med.

Til helgen skal jeg til Holmsbu. Har kjøpt meg 2 hester fra Portugal som entret landet for 3 uker siden.. Så nå skal jeg inn å se på dem. De står hos en venninne av meg, heldigvis for henne. For nå har jeg ikke tid til noe annet enn skole og barn.

Et lite lusitano prosjekt dette. En rase det IKKE er mange av i landet, så tenkte vi skulle se om vi kunne øke interessen for dem med å få tatt inn noen meget gode individer til landet. Og det ser ut til at vi har klart det. Selv om de er kjøpt vi bilder.. he he.

 

ha det fint så lenge.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Mamma til 2 =)! Så moro!

 

Dotten; Håper søsteren din klarer å holde motet oppe, og at alt går bra. Det er jo som fler sier her, bedre og bedre sjanser for å klare seg flott med kreft og bli helt frisk,

men det er liksom sånt et skummelt ord og en fæl og skremmende diagnose. Tenker på henne og deg og ønsker dere alt vel =)

 

Tussemor; Sende gubben på shopping O.o? Nehei!

Han kan jo ikke sendes ut for å handle til seg sjøl en gang jo =p

Det er jo kjedelig at det ikke ble sånn en voldsom suksess med Tyrkia for deg da, rennerumpe er ikke gøy! Enda godt at krabaten og gubben likte seg =) Så var det ikke bortkasta ;-)

 

Veldig kjedelig at voksne folk ikke kan oppføre seg tildels normalt. Trodde klikker hørte ungdomsskolen til jeg O.o?

Nei, det er like greit å slippe å dras med i sånt, men at svigers skal holde på sånn det høres jo bare tåpelig ut. hadde blitt sint selv jeg. Uten hormoner! Er så glad mine svigerforeldre er gull =)

 

Fleece jakke ja... Jeg

for min del produserer nok varme til halve Kina, så jeg trenger neppe noen jakke på ei stund. Går med genserermene bretta opp og svetter som fy. Folk glor der de står pakka inn i jakker og skjerf =p

Hyttetur høres deilig ut! Fine farger og frisk luft og... *sukk*

 

Så gla'; Ja, det kan vel hjelpe at gubben er hjemme ja =) Lykke til!

 

Og lykke til med hestene Godiva =)!

 

Jeg vokser og blir sparket på og koser meg mest for tiden. I dag var Sanna og jeg innom Tempur butikken her i Oslo, og jeg gleder meg til å legge meg i kveld! Ny pute, juhu!

 

Handlepanikken har lagt seg litt, men jeg kan virkelig ikke sende gubben ut alene altså... Han har ikke peiling =p Får vel lokke mormor på besøk snart vel ;-) Da skal dere se vi får orden på shoppinga =D Hun har svart belte O.o

 

Nei, det hjalp ikke stort med gulrot, må nok ha no' annet ja... *sukk*

 

Treff i Oslo sånn passe snart hadde jo vært kjempeartig. Skal vi sondere terrenget og se litt hvilke datoer som kan være aktuelle? Jeg er svært så fleksibel da jeg ikke jobber helger lenger =)

 

Snakkes damer =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen, ja no synes jeg at det er på høy tid med et treff!!!

Er det noen som har forslag til datoer,tid og plass?

Jeg har vært med på 2 treff før, og det var kjempekoselig!!!!

Eneste som jeg tenker på er at det burde ikke være for mye musikk/bråk på stedet vi treffes, kan være vanskelig å høre hva alle sier da....er sikkert bare jeg som har dette problemet, og da trenges det ikke taes hensyn til...jeg får vel med meg det jeg skal...:-D

Det burde vel kanskje være en helg pga de som har litt reisevei...hva synes dere?

Eneste helgen jeg vet nå jeg er opptatt er i uke 40, da kommer min gravide venninne fra nord på besøk...:-D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg få stille meg i rekken og gratulere mamma til 2. Så utrolig kjekt at det klaffet denne mnd. Håper å komme raskt etter deg...he he! Men det er ca en uke igjen til jeg kan teste tenke jeg. Ikm ca 30. Men de store forhåpninger er ikke der. Altfor mange nedturer tidligere. Trodde virkelig sist mnd. Da var jeg 10 dager over ikm før tanta meldte sin ankomst. men vi kan ikke annet enn vente å se...

 

Til helgen begynner vi å pusse opp bad. Da må vi flytte ut noen dager under den verste rivingen. Men blir godt å få det gjort. Men så utrolig DYRT!!!!!! Hjelp og trøst!!!!!! Skal få pris på en innredning jeg har sett meg ut denne uken... Men det blir vel en billig en fra IKEA tenker jeg i første omgang. Andre som har Ikea-bad???

 

Hvordan går det med D&G da?? Ikke hørt fra henne på en stund. Noen som vet?

 

Ellers er det mange her som er rå på innlegg og oppsummeringer. Takker. Hjelper mye når jeg skal prøve å oppdatere meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til mamma til 2! så gøy! Håper flere følger på nå om ikke så lenge!

Godiva- Jeg har også flere venninner som har blitt gravide etter å ha gått til akupunktur- selvom de hadde stabile sykluser og el og alt. Frøyaklinikken hjalp ei studievenninne som hadde prøvd i 6 år- utredet, men ingenting galt, div. ifv.

Jeg studerte, på deltid riktignok det året jeg ble gravid med datteren min og i hennes første år. Hun var med på skolen fra hun var noen uker gammel. Det gikk veldig fint. Tok eksamen rett før hun ble født og fikk A - skryte, skryte.

 

Godt å se deg tilbake Så gla'. Håper du kommer deg opp av hengemyra og blir riktig så gla' igjen snart. klemme.

 

Anki- vi har Ikea-bad, eller faktisk Ikea-kjøkken på badet! Det hvite, blanke (Abstrakt?). Billig og bra! Vi har så skjevt hus at vi måtte kappe skapene i ulik dypde i bakkant. Da er det greit å vite at man ikke kapper i skap til mange tusen!

 

Sanna- vet du- da du var på Child planet rett borti her på onsdag, satt jeg i bursdag hos pappa 100 meter unna(han bor i en av de leilighetene på torvet der, over polet!).

 

Dotten- lammet ble kjempegodt, tror absolutt du hadde likt det altså!!!

 

Jeg hører litt fra D&G. Hun var helt super på sms forrige uke da jeg var nær ved å bli alvorlig gal.

 

Her nyter jeg virkelig de gode prøveresultatene og koser meg med å se at den vordrende storesøster likte nyheten. På søndag var vi på jentetur. Dro til Oslo, kjørte trikk, var på McDonalds og på bokklubbens bokfest i Operaen. Det var kjempegøy! Margrete fra barnetv var programleder for barneopplegget-stor stas.

 

Oj, oj, nå er det jammen seint! Jeg er trøtt som ei strømpe. Må gå å finne gode armkroken til min kjære. Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Nå er det jammen lenge siden jeg har gitt livstegn fra meg, men håper det tilgies og at jeg kan snike meg inn her igjen… :) Var her litt i sommer, men så sklei det litt ut. Har en arbeidsplass som ikke liker at vi buker tid på andre nettsider enn jobbrelaterte så det er lagt på en ”forsinkelses-faktor” på det meste utenom intranetet her. Ganske slitsomt kan du si og det tar litt tid å klikke seg inn på sidene etc…

 

Selv om det er lenge siden har jeg likevel sniklest litt med jevne mellomrom på denne tråden – synes det er så hyggelige jenter her inne og man blir jo litt opptatt av hvordan det går med alle da! Har grått med og for Snorkefrøken, fortvilet med prøverne og jublet med de graverte. Mine varmeste klemmer og tanker til de som trenger det og et rungende hurra for de som har ”klart det”!

 

Hos oss går dagene i ganske høyt tempo. Med to små som krever sitt er det ikke alltid like enkelt å legge seg med bena høyt etter jobben, selv om legen mener dette er veeeldig viktig å få til. Vet jo det, men ikke lett likevel. Da kom det godt med at vi nettopp har hatt ferie i varmere strøk. Mine foreldre har nettopp bygget hus i Spania så der var vi i nesten to uker hele storfamilien. Veldig koselig. Det er forresten til leie. Jeg husker ikke hvem i farten som snakket om ferie og trengte tips, men jeg kan jo legge ved linken: www.spaniaservice.no. Det ligger under ”utleie” og ”Villa Grande”. Ikke sikkert det passer, og i november er det kanskje litt ”off-season” i Spania, men det er nå likevel et tips :) Flyplassen er Alicante.

 

Jeg er i dag 19+5 og venter spent på ultralyd i morgen! Vi var til tidlig ultralyd i uke 7 (hadde et svangerskap utenfor livmoren og måtte fjerne den ene egglederen i 2006) og i følge legen var det meste ”normalt”; beliggenhet i livmoren, mengde fostervann, et hjerte som banket etc. Likevel er det veeeeldig spennende! Jeg grugleder meg noe så enormt!! Vi har også diskutert oss frem til at vi vil vite kjønn om det er mulig. Ikke at det betyr noe som helst for oss, men jeg liker å planlegge litt da med klær og slikt :) I tillegg ønsker storesøster seg veldig en liten søster så da får vi litt tid til å forberede oss (og henne) på hva som kommer. Uff da, dette blir spennende!

 

Ellers skal jeg snart bytte jobb – faktisk neste onsdag, 1.oktober. Gleder meg veldig til det! Var på intervju noen dager etter at jeg testet positivt og bestemte meg for å spille med åpne kort. Det er en liten arbeidsplass og sjefen min er en perifer bekjent av familien. Fikk jobben til tross for graviditeten (vet jo at det ikke skal spille noen rolle, men man vet jo aldri), og hun sa at jeg var den beste kandidaten punktum. Veldig hyggelig det da! Nå er jeg bare spent på om de andre på kontoret vet at jeg er gravid eller om det blir et sjokk for dem at den nyansatte snart skal ut i permisjon, hehe :)

 

Vel, det var en liten oppdatering fra Vestlandet. Beklager at jeg ikke har kommentert alle, men har litt å ta igjen før jeg er helt på nett igjen på tråden :)

 

Uansett, veldig hyggelig å være her igjen!

 

Vi høres snart igjen – jeg gir en lyd i morgen eller overmorgen hvordan det går på ul!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen damer!

 

Ja, nå er d jo en stund siden jeg har vært her inne. Kjempekos å være savnet:)

 

Dagene går så innmari fort og etter å ha fått tilbake litt av energien etter å ha gått rundt i koma med konstant murring i hodet og trøtt så trøtt pga lav blodprosent etter sommerferien, takk Fluradix!

 

Men dere skal vite at jeg er såppas nyskjerrig av meg at jeg har fått vært innom og lest flere ganger om dagen;)

 

Har nå fått sortert Turbo sitt babytøy og av 4 sekker kunne jeg med glede gi bort 3 til Sanna32, kastet en 1/2 og tatt vare på en 1/2. (i tilfelle vi går for gutt som nr 3)

Sortert allt jente-tøyet etter ei venninne som donerte bort sitt, hun mener at etter 2 jenter var d stopp..........sorterte med hard hånd, og satt igjen med 1/3, resten ble gitt til ei felles venninne. Av erfaring er d jo ikke så mye en trenger i starten av klær+ jeg er STOR fan av ull så d er nok øverst på ønskelista vår til familien som klør etter å gi frøkna gave:)

 

Har også bestemt at vi dropper ny vogn siden den vi hadde lyst på ikke var så mye romsligere enn den vi har........-Helten er veeeldig fornød. Da er d bare ny bilstol m/base og baby call som er igjen av de store innkjøpene:) noe vi drar på harrytur for å få kjøpt. Sparer visst en del på d:) Phu, tror jeg har oversikt.........

 

Så til dere da, jeg bare skravler i vei med mitt.......

 

Mortine: er så glad på deres vegne med testen, nå er tiden inne for å nyyyyyyte:) Mmmmmmm lammelår, må lage d en helg. Har du noen gode tips? Vi hadde fårikål i familiemiddag i helga som var. Brukte lammelår i skiver, 2,7kg til 6 voksne. Allt ble spist:)

 

Dotten: Henger meg på de andre og krysser fingre for søstra di! Ellers så beundrer jeg deg for din tålmod for prøvinga deres. Ja, d er vel kansje dags for Dotten-mannen å sende inn ei prøve;)

 

Så glà: Blir like glad hver gang jeg ser at du har vært inne og lagt igjenn oppdatering og hilsen. Trist å høre at du har lagt studiene på hylla, men som du selv sier: du har sikkert mer enn nok med deg og dine om dagen! Godt å kunne komme inn hit å lette på trykket;) Krysser fingre om at god-egget blir lagt denne pp! *klemme* Lista vår blei kjempefin! Etter en ganske heftig 2-3ukers periode, har alle funnet sin plass og dagene går med til masse kos og lek, takk for at du spurte:)

 

Anki:her er allt bare bra, koselig at du spør:) hmmmmm, blir ei spennende uke dette! Håper spira sitter nå. Har du brukt el-tester denne pp? Trives du i den nye jobben?

 

Mamma til 2: Gratulere med spire i magen:) Hvordan er formen?

 

Sanna32: håper d blir baby med tut slik at tøyet etter Turbo kommer godt med:)

 

Pappalille: her er d full turnering hver dag også, kjempedeilig:)

 

Dere nye: velkommen inn til oss, håper dere koser dere like mye inne her som d jeg gjør:)

 

Nå har vi snakket en stund om å ha et nytt treff:

 

Håper maaaange vil være med, d er kjempekos!

 

Vel, jeg har et forslag til treffsted: Santos, italiensk restaurant midt i sentrum med "snille" priser og nydelig mat:)

Er d fredager som er best? Hva med uke 41eller 42?

Andre forslag mottas med takk:)

 

Vel jobben kaller, vi hørs. Nyyyydeli høstvær her i tigerstaden, vi må ut:)

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au-Au- nå har jeg kapitulert: Fått meg kiropraktortime i morra etter jordmortimen. Er helt "stiv" i ryggen, spes øvre del og hodepine som IKKE er levelig. Har aldri vært hos hverken kiropraktor el fysio, kansje påtide:) Spennende!

 

Tussemor: Velkommen hjem:) Huff, godt å høre dere koste dere som best under ferien.Ikke hyggelig med "klikker" vi synes d er hyggelig med besøk når vi er i spaniahuset, men koser oss også veeeldig alene:)

 

TJOBING!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, beklager eg gratulerte ikkje "fru nygravert" GRATULERE!!!

Så godt at du er glad snorke-frøken...:-) Måtte le høyt av innlegget ditt, ikke for at det var vitser der, men for all den entusiasmen og energien du har skrevet med...takk for at du gjorde dagen min bedre..:-)

 

TREFF:

Då har vi et forslag på bordet fra D&G

Santos, italiensk restaurant midt i sentrum med "snille" priser og nydelig mat:)

 

Uke 41...10. oktober:

 

Uke 42....17.oktober:

 

Kordan passer dette for dere?

Passer for meg begge dagene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TREFF:

Då har vi et forslag på bordet fra D&G

Santos, italiensk restaurant midt i sentrum med "snille" priser og nydelig mat:)

 

Uke 41...10. oktober:

Sanna32

D&G

 

Uke 42....17.oktober:

Sanna32

D&G

 

Gjorde d slik jeg, håper mange kan være med:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så godt at sommeren er over for da er det så innmari mye mere aktivitet her inne og jeg som bare sitter her hjemme å diller med gullet nyter godt av all denne kontakten!!!!!!!!!!

 

Treff høres sååååååå koselig ut, skulle ønske jeg bodde nærmere, men jeg er med dere i sinnet uanset hvilken dato dere velger!!!!!!!!!

 

Var hos jordmora i dag, hun var fremdeles ikke blid på meg fordi jeg reiste til Tyrkia. Jeg måtte jo igrunnen bare si meg enig med henne, men gjort er gjort, ungen og jeg lever fremdeles så nå får vi bare se framover. I morgen er jeg 22 uker, helt sinnsykt så fort tida går. Kjenner nesten at jeg begynner å bli stressa for fødsel og alt - absolutt ikke klar for det enda. Fortalte svigers om det jordmor hadde sagt i dag og svigerfar klarte å prestere å begynne å diskutere om hvorvidt Tyrkia er ett høyrisikoland eller ikke. Tiltross for at folkehelseinstituttet har lagt tyrkia under høyrisikoland for turistdiare og at de sa det da vi snakket med dem 14 dager før vi reiste og at alt skriftlig materiale de deler ut sier det samme klarte min svigerfar å påstå at det ikke var sant og at han hadde fått med seg at Tyrkia ikke var ett høyrisikoland, han kunne ikke skjønne hvorfor det ikke var like farlig på kreta/ hellas, det lå jo like i nærheten. Prøvde å forklare litt rundt at bakteriefloraen er forskjellig fra land til land, men det øret ville han ikke høre på. Fan, jeg blir så forbanna i blant altså. Får så lyst til å slå den ......med noe hardt i hodet...grrrrrrrrr. Som tidligere nevnt, skal ikke på tur med dem igjen om jeg ikke blir tvunget med!!!!!!!!!!!!

 

Snork frøken: Deilig å høre deg så glad og opptimistisk og gratulerer med positivt svar fra legen!!!!!!!!!!! Helt enig med deg 50% er sjans for at det kan gå bra og det er jo myyyyyyyyyyye bedre enn 40/60 f.eks. Kjempespent nå på hvordan det vil gå på riksen. Unner dere sånn ett lite nurk i armene!!!!!!!!!!!!!!

 

Pappalille: Gubben min er heller ikke noe god på shopping altså. Nesten alt han skal gjøre må inn med t skje, men da vi fikk gullet sendte jeg ham ut for å kjøpe litt småting, det var utrolig gøy å se hva han kom tilbake med. Han var så oppslukt i den lille og at han var blitt pappa, så han hadde kjøpt bamse og greier i tilegg. Jeg synes det var så gøy at denne gangen skal han få ut å kjøpe henteklær til guttungen - helt frie tøyler, kommer til å ha hjertet langt opp i halsen, men tror han vil sette pris på det også. Har en sånn greie på at ungene skal få hver sin skoboks når de blir eldre med sine første sko, hentedress ol. Tror det kan være litt koselig, selv om det ser ut til at vi kun skal få gutter:)

 

D&G: Helt enig med deg når det gjelder ull, desverre synes svigermor at det er for dyrt og det er stort sett hun som handler klær (heldig for meg siden jeg hater å gå i klesbutikker), føler liksom da at vi må bruke det vi får. Skal dog bestille endel ullklær til begge to snart slik at vi er utrustet til høst og vinter. Heldigvis er gubben enig med meg at ull er best.

 

Huff, nei, nå ble det sent igjen. Vi får snakkes damer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at humøret er bra, og at nyhetene ser ut til å være gode Snorke-frøken =)!

 

Ellers kan jeg komme på treff begge de dagene jeg =)

 

Hangler og er litt ute av form for ørnte gang, det er ikke ille på noen måte, mest irriterende. Litt feber og sår hals, nysing og rennende nese, men blir liksom ikke skikkelig forkjøla. Gah. Føler meg helt hypokonder jeg =p Er ikke vant til å tåle så lite =)

 

Nei, nok syting, for jeg har det egentlig veldig bra jeg altså! Huleboern sparker og turner så det er en fryd, og jeg og pappan gleder oss veldig til han kan kjenne det også =)

 

Jeg er litt i villrede når det gjelder dette med klær, ammeinnlegg, dyner, tepper... Ja, alt egentlig. Vi trenger et treff så jeg kan fiske litt informasjon fra dere som har gjort det før! Hehehe =)

 

Nå skal jeg lage meg en kopp koffeinfri kaffe ^^ Snakkes jenter =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...