Gå til innhold

Ny tråd: Oss over 30!!!


Mortine

Anbefalte innlegg

God morgen damer!!!!!!!!!!

 

Oppdaget plutselig at jeg har informert dere feil om de ammeinnleggene jeg brukte etter at jeg fikk gullet. Jeg kjøpte de på ull-rik.no. Også heter de noe slikt som ullinnlegg L med mulighet gor å innlegg eller noe sånt. Sorry at jeg har sagt feil tidligere. Disse ammeinnleggene er i merino ull og kan vaskes på 60 grader. Nå må jeg gå å vekke gullet så vi kommer oss tidsnok til legen.

 

Mange klemmer til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, hei!

 

Takk for gratulasjoner! Dagen ble "moderat" feiret. Ikke så mye tjo og hei, men litt iallefall. Liker egentlig å invitere venninner på suppe, kaker og kaffe på kvelden når jeg har bursdag, men det er ikke så fristende her med dette kaos-huset. Søsteren min og datteren min har begge to bursdag 5 dager før meg, så søster ordna selskap for familien i år. Så da fikk vi feira litt! Det var hyggelig.

 

Så fint at flere syntes oppskrifta så god ut!! Skal dere kjøpe skanker bør dere gå til en butikk med ferskvare-disk og spørre der. Beregn en per pers.

 

Her hos oss har den kommende storesøster tatt litt av i forberedelsene:) I går hadde hun funnet en katalog med babytøy og plukket ut plagg hun mente at vi skulle kjøpe. Hun koser med magen så ofte hun kan og prøver ut forskjellige navn. Jeg spurte om hun kunne forestille seg hvordan han kommer til å se ut og da svarte hun at hun tror han kommer til å ha hudfarve på kroppen og i ansiktet og brune øyne! Det er morsomt!

 

I morgen skal vi på høst-tur med skolen. Det blir deilig å være ute hele dagen! Skal ha med pølser til grilling. Pencillinen har hjulpet veldig godt på halsen, så det skal nok gå bra. Har så godt av å bevege puddingen litt. Det har vært altfor lite trening på meg de siste par månedene. Har bare ikke orket. Nå er formen endel bedre, så nå må jeg bare komme igang!!!!

 

Nå er det ikke lenge til treff jenter!! Gleder meg. Jeg har fri den dagen, så jeg skal dra tidligere på dagen for å se etter vinterjakke med god plass. Det lille de hadde her i byen forsvant før jeg fikk somla meg til å kjøpe..

 

Ojojoj..nå har jeg skrevet mye interessant ser jeg.......må slutte nå før jeg kjeder vettet av dere!

Vi skrives!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei...

Ja, da var det Torsdag og her hos oss betyr det vaskedag...

Gubben har ryddet kjøkkenet på morran og jeg har tatt av sengene og ellers bare sløvet...:-)

Skal snart på jobb, men det blir action etter jobb...

Var på trening i går og hadde med veileder, det var givende...han viste meg hvordan jeg skulle trene rygg, lår og bekken på disse apparatene.

Har også funnet ut at de har gravidyoga på sats majorstuen, så det skal jeg prøve meg på.

Helst vil jeg svømme, men det viser seg at jeg har en liten sperre for å gå i bassenget alene...ikke spør hvorfor...jeg har ikke peiling..hehe.

ÅÅÅ....jeg var på cubus vennefest i går...var ikke så veldig ivrig, da jeg er får feit for deres klær, men jeg fant en fin poncho litt sminke og hårkliper, det betalte jeg 310,- for siden vi fikk 30% avslag.

Åsså kommer det beste....da jeg kom hjem skulle jeg ta ut av posen da det lå en gave til meg fra Cubus...å, jeg elsker gaver!!! fikk hårføner, prøver på sminke og parfyme..+noen sminkekoster ol...hærlig, he he...da slipper jeg å kjøpe hørføner til etter fødselen...sto i en av de brosjyrene jeg fikk hos legen at det kunne være bra å tørke seg nedentil med hårføner etter fødsel pga sting og ømhet..så da slipper jeg å kjøpe det....Denne pakken fra cubus, som sikkert er varer de skulle kvitte seg med uansett..gjorde denne dagen super...Skal ikke mer til for å glede meg...:-)

Nei no MÅ jeg komme meg på jobb...Vi snakkes..

Ja, jeg gleder meg masse til treff jeg og...:-D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yo!

 

Skriver meg på lista her i hvert fall :) Skal få tatt meg selv i nakken snart og skrevet noen ord også!

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg legger inn en internett adr slik at dere kan sikle litt sammen med meg:) http://www.santinos.no/santinos-youngstorget.asp

 

Uke 42....17.oktober:

Sanna32

D&G

pappalille

mortine

snorke-frøken

så gla'

Dotten

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har freden senket seg over huset her for en stund. I dag er en sånn "sliten" dag. Våkna med å ikke være uthvilt i det hele tatt med en murrende hodepine som bare vokser seg sterkere og sterkere. Gullet har heller ikke vært i humør, så starten på dagen har ikke vært allværdens. Skal egentlig ut å ha party i dag, men er litt usikker på om jeg egentlig bare burde utsette det... Var hos legen i går og fikk se "lillemann" igjen, det var kos. Legen fant nemlig ikke hjertelyden, så han måtte bruke UL apparatet for å finne ut hvor han skulle finne den. Jeg lo litt for meg selv da ja:):):) Fikk 40% sykemelding, som betyr at jeg kun skal jobbe lørdag og søndag på helgene mine framover. Det tror jeg kan bli greit. Var ganske tungt og vondt med 3 kvelder på rappen, spesielt når de ble så hektiske som de ble. Skal innrømme det at jeg ikke akkurat liker å drive å løfte på disse dvaske 150kg slagpasientene som ikke klarer noe selv, de blir jo dobbelt så tunge når de ligger og ikke klarer å røre seg. Jeg liker heller ikke å skulle gå med disse tunge slagpasientene som ikke er fullt sååååå rammet som de sengeliggende, men som er så ustø at de kan dette når som helst...føler ikke for å bruke alle kreftene mine på å få dem opp igjen, i værtfall ikke i min tilstand;) (er ikke så ille når man ikke er gravid da). Uansett, så blir det kjekt med litt jobb. Dessuten kom vi fort fram til at jeg enda ikke har lagt på meg i dette svangerskapet, noe jeg er veldig fornøyd med. På samme tid med gullet hadde jeg gått opp over 6kg og endte på totalt 20kg vektøkning......håper jeg klarer å holde denne trenden framover med bare litt vektøkning. Har jo godt å ta av så lillemann lider ingen nød og han får mye mat!!!!!!!!!!

 

Jeg må innrømme at jeg ble litt glas også i dag, for da jeg leste avisen så jeg til min store glede at min stor helt Gisle Børge Styve skal spille på en uteplass her i byen 7 nov. Det er en fredag og jeg skal ikke på jobb. Jeg ble nesten lykkelig ett lite sekund, så nå er det bare å overtale gubben til å sitte barnevakt (for den konserten tror jeg jaggu meg jeg vil nyte alene...hehehe....hihihi...hohoho...), han skal få være med hvis han har lyst. Blir noe å se fram i mot. Skal ta å sjekke når julekonserten vi bruker å gå på er også, kanskje vi kan få med oss den også. Det hadde vært nyyyyyyyyydelig. Må bare smiske litt med svigers først da...Ganske tungvindt å ikke ha tilgang på flere til å sitte barnevakt, vi burde kanskje begynt å bruke fadderne litt mere (de som bor rundt her da).

 

Gleder meg til å få referat fra treffet!!!!!!!!

 

Hadde ikke mer ufornuftig å jalle om, så da er det vel like greit å avrunde for i dag. Ble litt gira på den julekonserten.

 

Snakkes da damer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle egentlig bruke forrige innlegg til å kommentere utfordringene deres snorke frøken, men det dukket vist nok opp en aldri så liten kortslutning i hjernen. Må innrømme at jeg satt her med litt hakeslepp og hjertet i halsen da jeg leste innlegget ditt, også kjente jeg at jeg ble mektig forbanna på deres vegne, at dere kanskje mistet lille Anna unødig...det går sikkert ikke ann å tenke slik i en slik situasjon, men likevel...huff, fikk skikkelig vondt i hjertet mitt av den greia der - føler absolutt med dere!!!!!!!!!!! Hun dama på riksen gav hun deg noen odds for at det kunne gå så galt at du dør ved ett evt nytt svangerskap??? Får du like store blødninger ved keisersnitt som ved vaginal fødsel??? Jeg misunner dere ikke det der valget altså, det må jeg virkelig si. Positivt var det nå at hun legen vil følge dere opp da og at det blir fullt fokus, men strengt sengeleie over så lang tid....ja,ja, du klarte det med Anna da....Uansett vil jeg ønske dere masse lykke til i avgjørelsen. Hørtes deilig ut med tur foresten, håper det blir mye sol og fint vær!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen.

 

Velkommen til dere nye. Jeg har vært inne og fulgt med, men ikke skrevet den siste uken. Hatt veldig mye å gjøre både på skolen og på jobb.

 

Snorke frøken: Litt av en avgjørelse dere må ta ja. Kan bare sende mange lykke til ønsker!!

Kan overhode ikke sette meg inn i situasjonen, det tror jeg er umulig medmindre man er der selv. Men det høres jo ut som om dere har funnet best tenklig lege om dere "går på igjen". STOR KLEM.

 

Jeg var hos legen min igår og så et lite hjerte som slo!! helt utrolig følelse hver gang. Er bare 8+2, så tør ikke helt glede meg ennå, og har fremdeles ikke fortalt det til noen utover pappan.

Men alt var hvertfall som det skal så langt. Føler meg annerledes nå enn da jeg var gravid i vår. Da var det liksom noe som ikke stemte, noe jeg jo fikk rett i. Føler meg mer sikker på at det går bra denne gangen, selv om jeg nesten ikke tør si det høyt......

 

Ser at det nærmer seg termin for et par her, og vi vil jo gjerne høre fra dere etterhvert :)

Baby historier får vi vel ikke nok av.

 

Min kjære samboer fant ut idag at han skulle sterilisere seg når denne er født :( Han synes nemlig 3 stk er nok!!!!

Aner ikke hva han snakker om jeg for min del, hadde jo et håp om hvertfall 4... men det ser ikke ut til at det blir noe.

Jeg får sette igang bearbeidelsen temmelig raskt tenker jeg... Gode argumenter mottas med takk ;)

 

Ha en god kveld alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jenter....

 

Her kommer noen ord fra meg også! Har ikke skjedd så mye nytt og spennende fra min kant.

Det har kommet noen vanvittig mengder med innlegg her, så jeg mistet nesten helt motet med å lese igjennom alt, og komme med noen kommentarer, men jeg får da prøve :)

 

Gleder meg til treff jeg også. "Heldigvis" er det ikke bare jeg som kommer uten mage, men skal bli gøy å se hvor flotte mager dere graverte har fått :) Og så blir det koselig å hilse på Pappalille og Snorke-frøken. Dere har jeg jo ikke truffet før... Og så var det kanskje ei til som var påmeldt som jeg ikke husker i farten... Blir hyggelig å se alle uansett da :) He, he.

 

Til helga skal vi ha besøkshjemgutten vår, da det ble forskjøvet fra forrige helga, da jeg var hjemme i gullbryllupet til mine foreldre, så det blir nok en livlig helg vil jeg tro :) Men de er nå glade for å se hverandre, selv om det blir litt krangling også :) Har ikke store planene denne gangen, men blir nok forholdsvis rolig. Tror det er meldt pent vær også, og det er bra slik at vi også kan være mye ute.

 

Ellers så vet jeg fortsatt ikke noe mer om min søster. Hun har vært til nye prøver, og dessverre var kulen mye større enn først antatt, slik at de ikke kan opperere enda. Hun må igjennom cellegift og stråling først, for å stangnere veksten og ev. forminske den. De tror hun kan ha gått med dette i mer en ett år, så vi får bare krysse fingrene for at alt går bra fremover!!

 

Velkommen til ifie, pumpkin 4.pp og 1snart 2? Håper dere alle vil trives her inne, og at deres opphold blir av kort varighet, slik at lille spire kommer fort på plass :)

 

D&G: Oh hjelpes. Har du under 100 dager igjen allerede?? Fy flate hvor fort tiden går egentlig. Hjelp!

 

Så gla': Æsj så kjedelig at timen din ble utsatt med så mye som 3,5 uke! Det er jo en hel pp det jo! Nei, nå er det vår tur snart altså! Vi gamle kjerringene får krysse alt og håpe på en liten spire snart. Har dere tenkt mer på ev. hjelp/ass.befruktning?

 

Mortine: Gratulerer så mye med overstått og også med en liten gutt i magen! Blir koselig med en av hver :) Skjønner godt at storesøster gleder seg og er med på forberedelsene :) He, he.

 

anki: Huff. Dumme tanta. Jeg selv fikk besøk ca 2-3 dager før ikm. Det er sjelden gitt. Men da slapp jeg i hvert fall å gå en eller to dager over. Det er verre! Nei, vi får se å bli smelt på tjukka snart :) He, he.

 

Eva76: Hvordan gikk 9-års feiringen da? Alt vel? Blir en spennende tid fremover nå da. Håper dere får time snart, og at det bare er å sette i gang. Hørt noe ang. svar på din sambos prøver?

 

Tussemor5: He, he, Ang. et tidliger innlegg fra deg, så bare hyggelig. Alltid koselig å være til hjelp... :) Ang. mine oppsummeringsinnlegg og den "hjelpen" det gir folk å være litt oppdatert :)

Hyggelig å lese at dere hadde en fin ferie, til tross for klikkmentaliteten og dårlig mage......! Tyrkia er lik magesjuken og det gjelder Egypt også.. Eller generelt Nord-Afrika. Jeg selv hadde bodd i Libanon en stund før jeg var på runden/ferie i Midt-Østen og bl.a. Egypt, så jeg spiste hva jeg ville uten å bli dårlig :) Magen var ferdigballansert :) He, he. Men nå har jeg aldri vært plaget med "jalla-mage" som vi kalte det, så tror jeg tåler en del...... heldigvis.

 

godiva: Ang. akupunktur så kjenner også jeg noen som ble gravide allerede første måneden din prøvde det, og da hadde de slitt en stund med å bli gravide. Men enn så lenge så orker jeg ikke å prøve det igjen. Blir mer mas en "kos" og orker ikke å stresse med dette! Ellers takk for tips.

Lykke til med hestene forresten. Blir spennende. Kanskje dere kan starte med avl, og tjene penger på dette, om hestene blir populære. Vi hadde hest da jeg var liten, men fikk aldri dilla :) Mine storesøstre derimot var mye i stallen. Vi hadde travhester da. Kjempeflotte kaldblodshester :) Ellers må du være forsiktig med ridning og magen din :)

 

Kassi: Flott å høre fra deg også da. Så deilig å ha tilgang på feriehus i Syden.... Tror jeg må vinne i lotto jeg, slik at jeg kan få hus i Spania, hytte på fjellet og ved sjøen og en stor villa til daglig :)

Gratulerer så mye med ny jobb, og lykke til i den. Deilig å få jobb selv om man har spire i magen. DA er det virkelig deg de vil ha, helt klart!

 

Snorke-frøken: Håper virkelig dere klarer å bestemme dere for hva dere skal gjøre, og om det blir et forsøk til på en ny liten spire, krysser jeg alt for at dere lykkes. DET SKAL DERE!!! Og så flott dere har fått ei fantastisk lege som er der for dere, og er super opptatt med å hjelpen den ev. lille hele veien frem til mål!

Trist å lese hva hun sa om Anna, men man kan ikke i ettertid tenke på om at "om jeg gjorde sånn eller slik.. så hadde ting vært anderledes". Skjønner jo også at man klart gjør sånn, men det forsterker jo bare det vonde ved tapet. Synes nesten det var litt unødvendig av henne å si dette til dere jeg, men klart om det gir dere et ekstra håp for at hun skal kunne hjelpe dere til å prøve en gang til, så forstår jeg det. Dere skal i hvert fall ikke ha dårlig samvittighet eller noe for at det gikk galt! Du gjorde jo ALT!!! Håper så dere får en ny spire som vokser seg stor og sterk. Det fortjener dere etter alt dere har vært igjennom, og alle de som måtte oppleve det samme. Men alle englebarna blir jo aldri glemt! Sender over en god klem i dag også, og håper du forstår meg rett i det jeg skrev. Ønsker ikke å såre deg altså!!

 

Veldig synd ikke alle i denne tråden kan komme på treff om ei uke, men forstår jo ut fra de geografiske utfordringene i vårt landstrakte land, er dette umulig :) Men dere blir savnet!!

 

Ha en fantastisk helg damer.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen,

syns gjengen her inne virker så fin, og det er vel aldri dumt å utvide sine bekjentskaper..;) Så jeg melder meg på neste fredag, selv om det er litt skummelt når nesten alle kjenner hverandre fra før..men den som intet våger, intet vinner:)

Håper å bli bedre kjent med dere da!

 

Ha god helg alle sammen!

 

Uke 42....17.oktober:

Sanna32

D&G

pappalille

mortine

snorke-frøken

så gla'

Dotten

1snart2?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så gøy at du også blir med. Jeg har ikke truffet alle damene som kommer, så vi er jo litt i samme båt :) Forrige treffet jeg var på, var vi alle nye for hverandre. Litt sommerfugler i magen da ja :) He, he. Sees!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro å se treff-lista bli laaang! Gleder meg sånn til å møte dere =) Har jo "bare" hilst på D&G, Sanna og Mortine fra før jeg så det blir mange nye for meg også =)

 

Har vært hos fysioterroristen i dag. Han er for det første helt gal (på en god måte), han trykker på et sted det gjør råvondt og spør "Og hvem er det så som bestemmer? Du eller jeg?" Ond er han! Men jeg glemmer å kjenne etter hvor vondt det faktisk er da ;-) Han fikk retta opp i en del på venstre side, men høyresiden er like vond =/ Det er han redd den kommer til å være også, så nå skal jeg prøve med sånn belte (hvor kan jeg få tak i et forresten?), og så fortsetter vi med en behandling i uka. Har også fått gode tips på sove-/liggestillinger og slikt.

 

Snorke-frøken; dere skal visst ikke få det enkelt =( Nå virker det jo som om legen deres er helt fantastisk flink, og dét må jo være en lettelse! Det er en vanskelig avgjørelse dere har foran dere. Mange hensyn å ta og slikt, men med det inntrykket jeg har av deg og din mann som et par og av "bare" deg, så virker dere så sterke =) Blir det ikke fler barn er det klart det er sårt og vil være et savn, men dere har jo en fin familie på gang alt =) Velger dere å prøve igjen, ja så tror jeg nok dere kommer dere gjennom det óg =)! Gleder meg veldig til å få hilse på deg! (Memo til meg selv; Kleenex med balsam. Masse av det!)

 

Jeg er litt lite inspirert i dag kjenner jeg =p

Her regner det, og jeg er sløv og katten er sløv. Det er smittsomt med slappe kattepuser altså! Tror jeg skal kaste min trinne kropp ned på sofaen jeg.

 

Senere alle sammen =)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom å dytter før jeg setter meg til å nyte dagens første kaffe - helt alene!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Ha ei riktig god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelpes meg! Her har man ferie noen dager og så trenger man tre dager etterpå for å komme gjennom alle innleggene deres :-D

 

9-årsdagen er vel overstått. Litt krangling og mye leking. Pølser, kaker og godteposer...

Vi har ikke fått svaret på verken min eller sambos prøver, men tror ikke vi får dem hit heller -de går direkte til klinikken- tror jeg. Forventer ike noe svar der før vi får neste brev/telefon derfra.

 

Snorke-frøken: Det var et stort valg dere har fått! Lykke til uansett hva dere finner ut er riktig for dere.

 

Hmmm, tenkte vel å kommentere flere, men teflonhjernen min har fungert igjen ;-)

Ser at nå vil enda flere av dere kjenne hverandre "på ordentlig" -kjenner at jeg er litt misunnelig på akkurat det :-/ Håper dere får et hyggelig treff damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Endelig er siste arbeidselg på 14 dager over, og vi går inn i 14 forhåpentligvis deilige,"rolige" dager med masse kos. Til og med ei frihelg skal det bli (skal ha tupperwaere party på søndag, men det er bare kos), kanskje vi kan få til litt kvalitetstid med familien - hadde overhode ikke vært dumt. Har sagt til gubben at hvis han ordner meg ei god seng, kan vi godt være på hytta noen dager også kan han jakte hjort på ettermiddag/kveld, så da får vi se. Vurderer ellers stadig en tur til tigerstaden, men får se litt mere på priser i løpet av uka......

 

Har endelig fått søkt om fødselspermisjon også, litt skummelt, men det endte på 44 uker med 100% lønn, så kan heller jeg ta ut ett par mndr med perm uten lønn om vi ser at det blir nødvendig. Forhåpentligvis har vi fått barnehage plass til gullet innen den tid.

 

I morgen blir det bakedag her, svigermor har bursdag på tirsdag, så da blir det ut å spise middag, med etterfølgende kaffe og kaker her hjemme hos oss. Skal lage peanuttkake og bærkake med is til tror jeg. Skal sove på det til i morgen.

 

Håper dere alle har hatt ei riktig god helg. Nå skal jeg og junior få i oss litt mat før senga kaller.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi, alle sammen!

Nå er det veldig lenge siden jeg skrev her inne, men jeg er ofte inne og leser innlegg for å holde meg oppdatert. Jeg er ikke så flink som mange av dere andre her inne til å huske alle innleggene - men jeg leser dem :).

Koselig å se at så mange nye er kommet med også!

 

Ellers så står det nå " Det er nå 39 dager igjen til termin" på siden min. Kjenner at jeg begynner å tenke mye på det nå. Må vel begynne å vaske klær og handle inn alle de praktiske og "kjedelige" tingene snart. Har liksom syntes det har vært så lenge til, men nå nærmer det seg med stormskritt, og følger jeg oppskriften fra de forrige gangene, så er det bare 2-3 uker igjen! Hjelp!!! :)

Formen er ok, men jeg trenger mye hvile. H*n ligger også å skraper på ribbeinet mitt - noe som er fryktelig slitsomt!

I går satt jeg på toget hele dagen fra Oslo til Trondheim alene med tre barn! Var glad da jeg endelig kom hjem til senga mi!! Har hatt en uke høstferie hos svigers!!

Selv om jeg ikke så ofte gir lyd fra meg, så sjekker jeg hvordan det går med dere jevnlig!!

Krysser fingrene for alle dere her inne, slik at dere snart kommer derer videre!!!!!!!!!!!!!

 

Kos dere på treff, alle sammen!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der va bord bestilt, på Santinos fredag den 17. okt klokken 17.00..

Jeg satte det på BIM treffet....så bare si det så møtes vi der...:-)

Gleder meg såå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM;

 

- Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)

-Maddemor ikm ca 21. september (samboer, gutt født 07, arendal)

- Samsyn og lille Camilla: ikm ca 29 sept, gift, snart 33, Jente 18 mnd, bor i Oslo.

- Mor, far og en liten med tut: ikm ca 4.10, gift, gutt 18mnd, bor i Oslo, men snart på Skedsmo

- så gla': ikm 19.okt. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Eva76 ikm 22.okt. (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

- Dotten ikm ca 28. oktober (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- Snorkefrøken; ikm en gang i desember 08. ;-)

(36 år. Gift. Bor i Vestfold. Tre barn på hhv 9, 7 og 6 år. Englebarn i desember 2007 og august 2008)

- anki-håper-på-09 baby: ikm ca 27.10, gift, 36, to gutter 5 og 8,sunnm.

 

I INGENMANNSLAND;

-1snart 2?

 

 

GRAVIDE;

 

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- Snart 4 barn? termin 22.nov

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag)

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- D&G-the one termin 15.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA

- Pappalille: Termin 24.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy.

- tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

- Sanna32, termin 28.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 8.april.(33 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

 

 

 

JENTETREFF:)

 

Jeg legger inn en internett adr slik at dere kan sikle litt sammen med meg:) http://www.santinos.no/santinos-youngstorget.asp

 

Uke 42....17.oktober:

 

Sanna32

D&G

pappalille

mortine

snorke-frøken

så gla'

Dotten

1snart2?

 

Der va bord bestilt, på Santinos fredag den 17. okt klokken 17.00..

Jeg satte det på BIM treffet....så bare si det så møtes vi der...:-)

 

Sånn, har jeg fått samlet litt info. Ikke alle dere nye som er oppe og går på lista: klipp&lim i vei:)

 

Ja, ja endelig funnet litt ledig tid til å skrive noen ord!

 

Får begynne med Guuuuuud som jeg gleder meg til fræddan! For meg er d Snorke og 1snart2? som jeg ikke har hilst på våre 2 tidligere treff. Gleder meg:)

 

Tussemor5, kansje du og legger turen til tigerstaden, hadde jo vært topp om du også kom:)

 

Mortine: Tuuuuusen takk for deeeelilig søndagsmiddag! Gryta di stod virkelig til forventningene!

Vi hadde invitert oldemor, hun hadde ikke smakt noe så utsøkt på leeeeeenge:):) Helten som ofte rynker på nesa når jeg insisterer på lam, ga tydelig uttrykk om at "ja, dette må du lage flere ganger" Turbo satte til livs en halv skanke, han er ingen middagsfyr.Og jeg spiste så mye at jeg var mett til langt utpå mandag:)

 

Litt morsomt var d når jeg skulle en rask tur innom polet og kjøpe tørr hvitvin: dere kan tro jeg fikk en del rare blikk.

Tilogmed kassadama kikka på magen og så over til et fast, men alvorlig blikk når jeg skulle betale;)

 

Ellers så har vi brukt helga til å bytte soverom med Turbo.

Malt vårt nye soverom i en varm og mørk baileys (d skal være sagt at jeg fikk ordre om å sitte på stua mens Helten malte, selv om jeg prøvde å forklare at d ikke er farlig for meg og frøkna)

Synes vi fikk d kjempekos! D beste av allt er jo at allt blir jo så rent etterpå, vasket gardiner og la på nytt sengesett også:)

Nå skal vi gjøre d koselig på rommet til Turbo, vi strides litt om vi skal kjøpe juniorseng eller gå for "voksen" rammemadrass med èn gang: noen gode tips og erfaringer damer?

Benytter anl til å rydde bort masse av lekene hans også. Masse han ikke leker med lengre og nå er d jo snart jul, så da kommer d vel en ny ladning tenker jeg:)

Huff, tiden går så innmari fort, han har blitt så stor lille pusen til mams. Sukk!

 

Ellers så har jeg nå gjort unna 6 beh hos kiropraktoren. Skal bare èn gang, fredag denne uka.Deretter ca hver 4.-5.uke Må bare få si at jeg virkelig fått et ny hverdag!

Har overskudd til 1000, og Helten kommenterer stadig at jeg ser så godt ut om dagen:)

Onsdag skal jeg til fastlegen, er vel påtide å best keisersnitt. Rart å tenke på at vi faktisk skal få en fast dato hvor vi får hilse på lillefrøkna:)

Om kvelden skal vi til 3D ul i sandvika, noen andre av dere gravide som har vært/skal? Håper vi får sett godt på henne:)

 

Koselig at du titter innnom snart4:)

 

Huff, nå kaller jobben! Stååååålende sol her i tigerstaden i dag:Høst!

 

Hå en strålende dag damer!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D&G: Blir nok ikke tur denne helga, blir i såfall nærmere mot jul vil jeg tro, men kan nå alltids skrike ut hvis jeg klarer å få den store skrotten min nedover før ungen er ute;)

 

Her er det eller skikkelig drittvær ute. Jeg og gullet hadde en skikkelig god dag i går, hvor vi vasket store deler av huset, laget nyyyyyyyyydelig lakse middag til far og lekte litt inni mellom. I dag ser gullet ut som om han ikke har sovet i hele natt, stakkar. Snill er han da som lar meg sitte i fred å nyte kaffekoppen min....I dag skal vi til byen å spise middag med svigers. Svigermor har bursdag, så det blir koselig!!!! Litt lei de få restaurantene i molde by da, men,men, sånn går det når man bosetter seg i gokk;) Savner habib i Oslo jeg...=)=)=) Må gi meg i denne omgang. Gullet skal opp i fanget å "ødelegge"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussemor5: vi må jo få til et treff før jul, håper vi sees til da:)

Er vel ikke d største tilbudet på restauranfronten i molle nei:) En stor favoritt i de gode gamle dager var klassikeren "gamle molde" i senere tid har jeg kun vært på RØD, den nede på bussholdeplassen i 2. etasje og Egon? Kos deg med svigermorbursdag:)

 

Her er vi snart på vei ut igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D&G: Har vært på gammle molde en gang og da ble jeg så dårlig etterpå, at dit går jeg av prinsipp ikke igjen;) Egon synes jeg taper seg bare mer og mer. Maten blir dyrere og dyrere, men maten er den samme gammle kjedelige som man uten problem kan ordne seg selv hjemme. Rød hadde en knall god meny for ett par år siden, men desverre har også de tapt seg (nå er jeg litt kresen siden jeg ikke spiser rødt kjøtt og er skeptisk til fisk ute på restauranter, bortset fra i Bud;)) Så når vi skal ut med svigers havner vi alltid på milano (den over bussholdeplassen), de har grei nok mat der altså. Det har kommet en ny kina restaurant her og den er veldig bra, men svigers liker ikke kina mat (de liker ikke sur søt saus og dermed heller ikke kina mat;/) ellers er det ikke mye å ta av gitt. På Eide derimot har de åpnet en tapas restaurant/bar og der lager de helt nyyyyyyyyyydelig mat (igjen, litt for skummelt for svigers) også har det kommet ett nytt utested i Molde som heter Vinsj, men de serverer bare lunsj, men veldig god mat også der (skulle bare ønske de kunne holde åpent litt lengre). ang Oslo tur, håper jeg litt på å få besøkt hun venninda mi som for tiden er i Tyrkia, men som kommer hjem i slutten av oktober, så jeg regner ikke med at jeg vet så voldsomt mye før hun er tilbake i gammle landet. Skulle det klaffe hadde det vært knall gøy å møtt dere alle sammen!!!!!!!!!!! Så utrolig bra at det funker med kiropraktoren da, ingenting er vel bedre enn det???

 

Pappalille: Hvordan går det med bekkenet ditt da??? Er det noe hjelp i han fysioterroristen din???

 

Så gla: Skjønner ikke at gynekologen din kan være så ubarmhjertig å utsette timen din sååååååååååå lenge. Kjenner jeg blir så inni h....forbanna på dette helsevesenet, og det skjer oftere og oftere.

 

 

Sitter her i ett nyvasket hus (tenk det dotten!!!!!!!!!! Jeg som er så lat når det gjelder slike ting - må være hormonene som spiller meg ett puss...hehehe...) med ett tonn dårlig samvittghet (trykker i meg ett gedigent skolebrød og litt pepsi max...nam nam...), de hadde nemlig posesalg på skolebrød på butikken - tenk å vær så slem da...hehehe...ja,ja, jeg har jo enda ikke gått opp i vekt etter at jeg ble gravid, så det går vel kanske bra for denne gangen. Er livredd for å få kikk på godteri siden jeg hadde det sist og gikk så voldsomt opp i vekt. Begynner nesten å se mitt snitt til å bli slankere enn utgangspunktet etter denne fødselen,men da må jeg fortsette å være flink;) Blir mye kakemat i kveld også regner jeg med. Peanuttkaka mi er mer el mindre ferdig og står klar til servering i kjøleskapet. Svigermor har vel også med seg ett par kaker, så d holder sikkert i massevis. Å der sovna gullet gitt også, nei å nei, hva skal jeg finne på da mon tro. Kan ikke sitte her å jabbe i 2t heller...hmmmmmm...kanskje ta fram ei bok....får tenke litt på det. Utrolig hvor trege slik håndtverkere er. Nå er vi blitt lovet såååå lenge at han snekkern skal begynne med treverket, men har nå enda ikke sett snurten av han..I går skulle han liksom begynne å mure bæreveggen i kjellern...grrrrrrrr...er litt bekymret for at han ikke blir færdig til jul altså, og jeg som gjerne skulle ha møblert store deler av nybygget før junior kommer...huff og huff...ser svart ut (til gubbens store glede, nevner jeg ikea bare krymper han seg i indre smerter...hehehe)

 

Nei, får vel gjøre noe fornuftig. Vi snakkes damer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei!

 

Bare en liten oppdatering her i fra. Jeg er på dag 24 i dag, men kan bare drømme om å begynne testefesten, siden el testen ikke ble positiv før på dag 16. Kanskje jeg tester fredag morgen....cb digital, hardt og brutalt. he, he..eller kanskje ikke. Har litt rare fornemmelser her i disse dager. Har hatt veldig murringer siden lørdag, og i dag har det også satt seg i korsryggen. Samt at jeg går og er fysen og trett. Men, jeg har blitt lurt av symptomer tidligere, så tar ikke noe for gitt nei. Og denne pergoen gir jo en haug med bivirkninger som er helt like symptomene. Ikke greit og skille mellom hva som er hva. Får bare klamre meg til håpet.

 

Ellers gleder jeg med til treff på fredag. Vel, egentlig glede-gruer jeg meg litt. Jeg er da så sensibel om dagen, og er redd alle magene skal bli for hakket for mye...Nei da, skal vel gå bra det. Jeg unner dere gravide det av hele mitt hjerte, også håper jeg bare vi andre snart kommer etter.

 

D&G; fint at du fikk ned lister for både det ene og det andre. Flink jente. Lykke til hos legen og på 3d i morgen. Det blir spennende vet du.

 

Tussemor; du får skrike ut når du har tenkt deg sørover og til tigerstaden. Da får vi organisere et nytt treff :-)) Og ja den gyn-dama er litt ustabil...Men, kan jo håpe på at tanta uteblir, og at det blir en tidlig ul i stedet :-)) Det ville vært knall!!!

 

 

Ha en fortsatt fin tirsdag alle sammen!

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter litt jeg også...kjedelig her i kveld, men det var igrunnen deilig å få lagt gullet å kjenne på stillheten;) trøtt og slapp i dag. Skulle ha satt inn i oppvaskmaskinen og ryddet ut ol, men orker ikke enda. Kanskje jeg kan få gubben til å gjøre det når han kommer hjem fra jakt...sikkert blid hvis de får tatt en stor kron hjort eller noe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jentene!

 

Huff, sitter her med en dundrenes hodepine... Stapper litt frokost og hodepinetabletter om hverandre her.. he, he. Er jo på jobb, så jeg får se til å bli bra.... ikke gøy å være halvdårlig på jobb!

 

F.... og h.... altså.... Sambo må jobbe freddan og lørdagen (og søndagen), så eneste muligheten jeg har får å bli med på treffet, er å ta med snuppa.....! Om det går greit for dere. Blir jo ikke like enkelt for meg å skravle kanskje, da hun krever sin del av oppmerksomheten. Ellers må jeg trekke meg..... og ev. satse på neste treff. Dere får si deres mening dere som skal komme! Tror uansett ikke at jeg rekker å komme til kl 17, da jeg må hjemom å hente snuppa i barnehagen osv. så bare bestill mat uten meg... (Jobber til kl 1545). Så kommer vi bare etterhvert OM dere vil ha oss der da :)

 

tussemor5: Så flink du er da.. .he, he. Er nok husmorhormonene som slo til denne gangen :)

 

D&G: Hvordan var det å være på 3d?? Vi var på Majorstuen vi da, og fikk en grundig sjekk av snuppa når hun lå i mange, samt at vi fikk vite kjønnet med 99 % sikkerhet. På den ordinære ul så kunne de jo ikke se kjønnet! Nå vet jo dere kjønnet med 100 % sikkerhet da, men det er veldig gøy og flott å se den lille der inne uansett :)

 

Snart4barn?: Oj. Du skal jo føde snart du da... Hjelpes. Lykke til altså!

 

Nå har ikke jeg skrevet jukselapp i dag, da jeg ikke hadde tenkt å skrive så masse p.g.a. hodepinen min. Skal bare sitte å være litt zombie til tablettene virker :) Dopet mitt :) He, he. Så til dere jeg ikke har kommentert til... er jo egentlig ikke oversett/glemt..... :)

 

Håper vi sees på treff!

Skravles jenter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...