Gå til innhold

Ny tråd: Oss over 30!!!


Mortine

Anbefalte innlegg

Bare innom for å ønske god helg før det braker løs her med bleieskift, helgevask, besøk, Gisle Børge Styve konsert, bytur, handling, kosekveld med jentene i morgen og farsdag;) Skal bli godt når mandagen kommer tror jeg;) Skal til legen da og har bestemt meg for å legge inn årene ang jobb, håper han legen er enig med meg i det.

 

Mortine: I utgangspunkte kan du ikke bestille tupper via nettet, men send meg en pm så kan vi alltids ordne noe (da blir det gjennom meg, skal ha inn bestilling til helga). Habibi er bare såååååååååååå nyyyyyyyydelig mat der, vurdert flere ganger å bare ta flyet ned for å spise for så å ta flyet hjem igjen, men blir litt dyrt...hehehe...

 

 

D&B: Det er lov å si stopp når kroppen gir uttrykk for det;) da kommer du bare mye sterkere tilbake senere;)

 

Snekkeren er her faktisk på andre dagen - helt fantastisk, så nå begynner leca muren å komme opp. Godt at det skjer noe....

 

Nei nå kom stink bomba, får ta den før vi svimer av....

 

God helg!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Bare legger meg rask inn på lista... :)

 

Hvor mange kan den 20.november?

- Mortine

- D&G

- Dotten

 

Sorry jenter men jeg liker IKKE arabisk mat... Sorry. Har selv bodd i Midt-Østen og den maten faller rett og slett ikke i smak hos meg :) He, he. Litt kjedelig jeg ja.

 

Skal se om jeg rekker å skrive noe mer senere i dag. Nå må jeg flyyyy (ikke i lufta). Hei då. Rekker jeg ikke innom, så må dere ha ei god helg!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kan den 20.november?

- Mortine

- D&G

- Dotten

-Sanna32

 

 

Hei alle sammen...

Selvfølgelig er det fint å jobbe, men når det går utover familie og fritid så synes jeg det er på tide å slappe av.

Jobb er nå engang jobb, greit å få noen andre til å overta...men å få inn en vikar i mamma og kjæresterollen er vel heller værre...:-)

Hør etter når kroppen sier ifra, nok er nok!!!

He he...

Å denne julen, jeg gleder meg så.

Til alle aktiviteter, ja tilogmed til vaskingen..:-)

Til all julemusikk, julereklame,julelys....:-)

Til smakene, luktene, følelsen ååååå...sprekker snart:-)

Dette blir min andre jul borte fra familien, håper det går like bra som ifjor.

Det skjer mye fremover hjemme i nord så hjemlengselen er stor her for tiden...

Min kjære onkel er 70år i morgen, butikken vi eier har vunnet pris, mamma er syk, søstrene mine stresser, tanteungene vokser og bare det å høre pappas stemme gjør at underleppa dirrer...:-)

Jeg er en pappajente uten like...:-)

Litt mer aktiviteter har det blitt her hos oss også...har gått tur hver dag, og fått ryddet litt her hjemme.

Merker godt at kvalmen er borte og orken er kommet tilbake...:-)

Var hos tannlegen i går, hun sa at alt så bra ut.

Hun kunne ikke ta bilder da, men foruten det så alt greit ut.

Hun ga meg en spyling med salt...det har jeg ikkje gjort før, men det var så deilig... tok bort all missfarving fra te og sånt..:-)

Jeg har før vært til vurdering for bleking av tennene, og fikk da beskjed at jeg hadde for mye syreskader på tennene til at jeg kunne få utført det.

Dette sa min nye tannlege var bare tull...så når jeg er ferdig med ammingen for denne gang så skal det blekes...:-)

Kanskje jeg skal sette det som belønning når jeg får slanket bort noe av det ekstra jeg har..:-)

Jeg skal til legen idag, så jeg får vel ordne meg litt..

Ha en fortreffelig helg alle som en...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kan den 20.november?

- Mortine

- D&G

- Dotten

-Sanna32

-1snart 2?

 

Heisan, er straks på vei ut i regnværet (i ulljakke og semska støvletter, jippi..), så ville bare si at jeg er med på julebord!

God helg alle sammen, prøver å komme innom en tur i løpet av helga:)

 

Klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello girls

 

 

ENDELIG fredag :) Først og fremst må jeg gratulere Anki som nygravert. Kos deg masse!!!! Merker godt at jeg er over i 3.trim. Magen er større og det begynner å bli tungt og uvant vanskelig. Denne uken har vært helt håpløs. Slitt med halsbrann og kvalme. Er til å bli sprø av. Tygger både gaviscon og mandler for hardet livet. I tillegg har ryggen vært vond, så endelig fikk jeg klaget meg til en sykmelding. Jobber 50% nå, noe som passer meg godt. Har en jobb i perioder er masete, så akkurat nå passer det å trappe ned. Forrige helg var vi i Sverige og kjøpte vogn og annet utstyr. Godt for alt som er unnagjort på den fronten. Neimen ikke billig å få barn.

 

Dotten: Joda, strikkingen har gått litt så som så. Ble to litt forskjellige sokker, men var stolt over å ha klart hælen, som visstok skal være litt vrien. Så nå trenger jeg hjelp til å komme helt i mål. Har også laget en lue. Den har jeg NESTEN klart helt på egenhånd :)

Det stemmer forresten at jeg også har foranliggende morkake. Dvs. jeg håper jo at den har krøpet oppover nå. Skal til sjekk i uke 31 for ny status. Ja, venter også gutt :)

Kan forresten ikke sagt meg mer enig i det du skriver om halloween. Hvorfor skal vi nordmenn adoptere alle de amerikanske tradisjonene? IKke vet vi hva det går ut på heller? Nei, tror ikke jeg skal oppfordre mine barn til å løpe ned dørene for å tigge godterier iallefall.

 

Pappalille: Hvordan synes du det er å være i 3.trim? Så godt at dere har blitt enige om navn. Det har vi også, selvom jeg måtte gjennom et par runder overtalelse hehe.

 

Godiva: Hvordan gikk det på ultralyd? Kos deg videre i 2.trim. Bedagelig tid du går i møte nå :)

 

D&G: Så godt å ha fått en dato å forholde seg til. 8.januar høres ut som en GOD dag å få ut lillejenta, synes jeg. Passe lenge etter nyttårsfeiringen hehe. Skal tenke på deg på denne dagen :)

Skal visst ha noen vondter i svangerskapet, ja. Har ikke kjent de ribbensvondtene du snakker om, men vært noe plaget med stikk i navleområdet. Hm, de små dytter vel på alle kroppsdelene for å få best mulig plass. Ikke like godt.

 

Så'gla: Bra du har fått time til lap. Hadde jo vært enda bedre om du hadde fått perfekt avkastning på de aksjene du har lagt inn FØR den tid også? *krysse fingre og tær*

 

Mortine: Ikke godt å slite med bekken. Godt at du har hatt noen bedre dager nå. Kan jo være den fornuftige treningen som har gitt resultater? Har selv begynt å kjenne litt slark i bekkenet, men skal IKKE KLAGE! Har sluppet billig unna jeg altså. *Bank i bordet*

SATS-treningen har jeg allikevel lagt på hylla enn sålenge. Var ikke noe behagelig å trene når magen ble stor, så jeg orker rett og slett ikke. Har funnet ut at trening som gravid ikke er for alle :) (og da var jeg ganske bra aktiv i forkant...kanskje jeg bare er pysete, ikke vet jeg hehe)

 

Tussemor: Jeg skylder deg visst en PM. Den kommer :) Kanskje i helgen allerede. I tilfelle ikke må du kose deg masse i helgen med konsert og jentetreff :)

 

 

Nå er det tv-tid her. Ha en superduper weekend, damer!

 

klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere

 

Dagene går og jeg har kommet meg til uke 12. Har ventet i 2 uker på brev fra Riksen om ul. Siden det ikke har kommet ringte jeg idag. Fikk da vite at de hadde ingen søknad, men at jeg måtte ringe Ullevål som først skulle vurdere slike søknader. Damen på Ullevål fant heller ingen søknad og kunne forresten ikke forstå hvorfor jeg som bare var 31 år skulle ha ul i uke 12? Jeg telte til 10 og forklarte at det er andre grunner enn alder som gjør at jeg skal følges tett opp. Dumme dame!! Siden ingen fant søknaden måtte jeg ringe gynekologen og spørre om han hadde sendt den. Det hadde han selvfølgelig gjort og han ble veldig oppgitt. Han tok over dialogen med Riksen som beklaget seg da det viste seg at de hadde rotet bort søknaden. Og selvfølgelig skal ikke søknaden via Ullevål i mitt tilfelle! Jeg venter på telefon i begynnelsen av uke om time umiddelbart. Det begynner å haste litt.

 

Ellers har jeg veldig mye vondt i hodet om dagen....migreneaktig. Har måttet gå hjem fra jobben flere dager....slitsomt. Ifølge jordmor er det hormonelt. Jeg kan ikke huske hodepine fra tidligere svangerskap.

 

Det er nå mange på denne tråden som er i 3.trimester...synes ikke det var lenge siden dere ble gravide! Jeg synes det er hyggeligere å være her enn for mitt vedkommende på 1 trimester. Der er det bare snakk om SA og blod.

 

God helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God formiddag damer!!!!!!!!!

 

Tenk her sitter jeg inne i DET nydelige været, skjemmes virkelig altså,men,men, blir bare sånn mens gullet sover, så skal vi ut når han våkner i stede tror jeg. Deilig teperatur var det også. Nærmere 12 grader er det blitt, like før vi kan dra fram shortsen igjen...hehehe....da er første del av helga over og starten ble forrykende med en morsom og god konsert i går kveld med Gisle Børge Styve trio, desverre fikk jeg ikke håndhilst på helten, men, men fantastisk gøy var det likevel. Regner med det blir noe mere hektisk i kveld hvor jeg må fikse og ordne litt igjen, men,men, er jo litt kos det også da. Skal bare lage litt pastasalat, dip, grønnsaker og tortilla lefse biter (namnam)........så må jeg vel få ordnet marsipankaka til farsdagen i kveld også....sukk...litt usikker på hvordan vi skal få tid til alt i morgen. Må på sykehuset å besøke bestemora til gubben som er/har vært ganske så dårlig. Hun er heldigvis på bedringens vei, men lovte at vi skulle ta med gullet å komme på besøk i løpet av helgen. Kjedelig å ligge på sykehus i helgene, skjer liksom ingenting for psientene stakkars. Fant ut at vi får ta middagen ute på restaurant (kinamat, får duge så lenge vi ikke har palestinsk mat her oppe...hehehe...) så kanskje vi rekker litt kake til kvelden. Vurderer litt å lage eplekake også, de hadde så billige norske epler på butikken i går,sååååååå...vi får se det ann tror jeg....gubben klarer uanset ikke å spise opp ei hel marsipankake og jeg orker ikke marsipankake lengre. Bruker som reggel å invitere svigers på slike dager, men kjenner jeg er litt lei dem for tiden. Føler at jeg er en sånn bruk og kast type for dem. God å ha når de trenger meg og har det jævlig selv, men ikke så viktig når dagene er gode for dem...kan ikke huske sist de inviterte oss opp til seg på noe som helst.....på slike dager har jeg fryktelig lyst til bare å flytte vekk fra alt, men da får jeg ikke gubben med meg;/

 

Snekkern ble vist ferdig med leca veggen også før helga, så nå blir det spennende å se hvor lang tid det tar før han får tak i material til å gjøre unna resten, går det like fort som alt annet får vi vel ikke det før til neste år.....jeg har mistet all tillit og tilltro til håndverkere.....

 

Nei, får vel gjøre unna litt husarbeid mens gullet sover, må være forsiktig med slikt for tiden, gjør jeg for mye på en gang kommer de vonde kynnerne og da er store deler av dagen ødelagt.

 

Ha ei fortsatt god helg damer

 

Ps: Kommer meg nok ikke på noe treff denne gangen heller, er fullstendig avhengig av helg om det skal gå. Gubben kan liksom ikke ta seg fri for at jeg skal farte midt i uka;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan. Bare innom en kjapp tur for å sutre meg litt... Etter en hel uke som lykkelig gravid igjen begynner jeg å blø igjen... Blir så oppgitt. Slutter med hele prøvingen tror jeg. Men må vel ha meg en tur til lege å få meg en ul igjen for å konstatere at det atter en gang er på veg ut... Må vel få meg en utredning på hvorfor det ikke vil sitte... Har ikke hatt vondt enda, så kan no håpe en liten stund til på at det er et hjerte som banker likevel...

 

Tusen takk for svar på den super dingsen fra Tupper. Skal prøve å få tak i den... Kjenner en som driver med party her. Super gave til jul tenker jeg... Hva koster den sånn ca?

 

Idag har vi hatt barnedåp for nevøen min. Vi var faddere. Nydelig liten gutt. Har visst spist litt for mye av både det ene og andre idag kjenner jeg. No skal jeg få barna i seng, så skal jeg kose meg med tv og sofa resten av kvelden.

 

...så må jeg ringe lege i morgen...:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda Anki, dette hørtes ikke noe gøy ut. Håper den lille bare spiller deg ett aldri så lite puss. Skal krysse alt jeg har for deg!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sender masse solid babystøv over på deg og den lille fra min relativt aktive krabat;)

 

Her begynner helga å gå mot slutten og neste uke begynner allerede å fylle seg opp...sukk..jeg har vondt, vondt og atter vondt, men ikke værre enn at jeg klarer meg så lenge jeg slipper å stresse, løfte og bøye meg ned ;) med andre ord, stakkars gubben min...vi har hatt ei hektisk, men fin helg. Gisle Børge var som nevnt super og jentekvelden var bare avsplappende, morrsom og behagelig (spesilet når gubben rydda opp etterpå). Lo godt i hele natt nesten;) I dag spanderte jeg middag på far, vi lot han sove litt lenge også vekka vi han med pakke på senga, tror han satte pris på det. Gullet har hatt sin første dag uten å sove,vet ikke helt hva jeg synes om det, greit nok når gubben er hjemme, men ikke så greit når jeg er alene...nå er jeg så stupende trøtt at jeg ikke tror jeg skal gjøre annet enn å finne horisontalen på soafen og bare bli oppvartet...hehehe...også skal nesa mi få seg en dusj nesespray, har vært grusomt tett i dag. Godt at jeg skal til legen på kontroll i morgen!!!!!!!!!!!! Tenk, nå er det bare 1 mnd igjen til neste UL for å sjekke morkaka gitt. Huff som tida flyr.

 

Ha en god kveld da damer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst må jeg bare få si at jeg krysser det som krysses kan for deg Anki... Håper så inderlig det går bra! Jeg vet ikke hva annet en kan si =/

 

Her står det bra til. Mannen og jeg har en skikkelig fjolleperiode nå, og suser rundt og oppfører oss som om vi var nyforelsket. Vi får sånne tulltak innimellom. Kjempekoselig =) Håper det fortsetter, selv om det tidvis er litt slitsomt =p

 

Ellers er det godt og skummelt å være i 3. trimester. Godt fordi det er så greit med alt som er gjort, og skummelt fordi mammarollen kommer så himla fort mot meg O.o Glukosebelastningstesten er også unnagjort, intet at bemerke. Dét var veldig godt å få unna. Hadde gruet meg fælt. Når hun overrakte meg det _store_ glasset med søtt gugg i, kastet jeg det så fort innpå at da hun snudde seg rundt for å si noe og fant lanken min utstrakt mot henne med tomt glass fikk hun et veldig snålt uttrykk i ansiktet og sa "Oj! SÅ fort?" Fysj og ugg... Jeg kommenterte at det neppe ville bli noen stor salgssukksess om de skulle bestemme seg for å prøve å tjene penger på noe.

 

Jeg føler meg tung etterhvert. Det er tungt å reise seg på grunn av bekkenet, men det blir ikke verre i alle fall =) Det har stått på stedet hvil lenge nå, og jeg tror jeg begynner å venne meg til at det skal være sånn =D

 

Jeg er i grunnen glad og fornøyd. Planlegger masse og sitter en del og leser på nett. For tiden er det om tøybleier. Vi har bestemt oss for å prøve det her i gården. Det er mange fordeler med det synes vi, og brukt riktig er det både penger og miljø å spare =) Jeg har i alle fall lest masse, og føler meg litt "utdannet" i hvert fall. Så får vi se hvordan det blir =)

 

Hmm.. Etter å ha lest gjennom her var det et par ting jeg tenkte jeg skulle kommentere, men mitt svangerskapsinduserte hjernesvinn har slått til igjen. Bah. Nåvel =)

 

Har forøvrig snublet over mammanett.no Koselige folk, MYE bedre forum, og enklere å bruke, og mindre flaming =p Moderatorer som faktisk er tilstede gjør visst undre ;-) Ta en titt da vel =)

 

Guten abend!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, nei,nei,nei,neeei, hva er d jeg leser Anki? Hvordan er d med deg i dag? Håper blødningen har stoppet!!!!! Krysser fingre for deg og spira!

 

Må svinge meg rundt å lage middag nå, prøver å komme innom en tur senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM;

 

- Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)

-Maddemor ikm ca 21. september (samboer, gutt født 07, arendal)

- Samsyn og lille Camilla: ikm ca 29 sept, gift, snart 33, Jente 18 mnd, bor i Oslo.

- Mor, far og en liten med tut: ikm ca 4.10, gift, gutt 18mnd, bor i Oslo, men snart på Skedsmo

-- Snorkefrøken; ikm en gang i desember 08. ;-)

(36 år. Gift. Bor i Vestfold. Tre barn på hhv 9, 7 og 6 år. Englebarn i desember 2007 og august 2008)

- Eva76 ikm 19.nov. (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

-1snart2? ikm ca 16.nov. (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

- så gla': ikm 17.nov. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Dotten ikm ca 25. november (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- anki...: ikm?, gift, 36, to gutter 5 og 8, sunnmøre, 1MA&2SA 20pp

 

 

GRAVIDE;

 

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- Snart 4 barn? termin 22.nov

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- D&G-the one termin 8.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo)

- rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag)

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA

- Pappalille: Termin 24.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy.

- tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

- Sanna32, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 8.april.(33 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

 

No måtte jeg flytte meg opp på lista igjen gitt. Det var et fryktelig kort svangerskap...:-( Har en SA til no. Så det blir den 3. no på et år... Ja ja. Fit for fight igjen om en stund. Var hos jordmor idag og snakka endel. Ho råda meg til å vente en mens eller to før vi prøver igjen, så skal jeg ta kontakt med en gang jeg har positiv test neste gang. Da skal jeg følges opp på sykehus. Så får vi se om det blir noe av på nyåret. Måtte endre nicket mitt tilbake også. Kan no enda få 09 baby, så håper fortsatt.

 

Godt å ha dere her inne å sutre til og lette seg for. Det var da ingen som visste noe denne gang foruten mannen da så klart. Og han er det ikke alltid like lett å prate med. Det er ikke noe å gjøre med sier han og ferdig med det liksom. Håper på bedre lykke neste gang. Men en merker på kroppen for hver påbegynte graviditet. Men no begynner symptomene å gå over igjen. Ømme pupper begynner å trekke seg tilbake, og er litt mer våken om kvelden. Er ikke så hissig lenger...

 

For å muntre meg selv opp sier jeg at jeg kan drikke på julebord i år og slipper finne på mange unnskyldninger... Selv om det egentlig ikke er noen oppmuntring likevel. Men nok sutre no. Mange har opplevd masse verre ting... Vi er friske og oppegående og kan prøve igjen...

 

Over til noe helt annet... Noen som har noen gode slanketips her??? Vil så gjerne ned noen kilo, men rekker lite å trene og er ikke flink til å spise så regelmessig... Kanskje noen har en superkur å dele????? Bare jeg hadde greid noen få kilo? Skal egentlig ned endel, men satser ikke så stort med en gang. Får nytte meg no før jeg kan bli gravid igjen. Har prøvestopp i 2 mnd, så får greie noen kilo til da...

 

Var det tussemor som visste hva den super chefen kostet??? Den må jeg skaffe til julegaver i år...

 

Noen som har oppskrifter på gode smoothi????

 

Ble et innlegg om litt av hvert dette her...

 

Må vel lage oss ny tråd snart også. Den begynner å bli litt lang...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff å huff å huff så trist Anki. Dette var virkelig leit, men du virker ved godt mot da...fikk vondt i hjertet mitt nå ja...hmmm...

 

Det er nok jeg som kan litt op tupper ja;) Quick Chefen er litt dyr, den koster 539 kr også har du en annen en også, den kutter ikke, men pisker noe inn i h...kjapt, helt genial spør du meg, den heter speady chef og koster 459 kr. Har naturligvis begge og skjønner ikke hvordan jeg klarte meg på kjøkkenet før...

 

Gubben bruker å lage jordbær smoothie her hjemme og den er bare helt himmelsk nydelig. Ta ca 1 korg jordbær (gjerne frosne), 2 bananer (de kan også være frosne, men behøves ikke), 1-2 dl appelsin juice (alt etter hvor tykk du vil ha den) = en nyyyyyyyydelig drink med få kalorier;)

 

Jeg slanket meg 10 kg påp egenhånd før jeg møtte gubben og da var det kun 1 ting som gjaldt, sunne måltider hver 3 - 4 time. Jeg fikk låne ei sånn Grete Roede bok og fulgte den til en viss grad (i forhold til kalorier ol), men på en måte som jeg viste jeg kunne leve med videre. Men gjett om det funka. Hadde stooooooooooore problemer med å få i meg nok mat enda jeg spiste litt sjokolade, var på byen å drakk inni mellom osv. Dårlig til å trene var jeg også, gikk til jobb, men tok gjerne bussen hjem;)

 

Dere må ha kjempe masse lykke til med prøvinga videre nå da. Håper spira sitter kjapt og klorer seg godt fast neste gang!!!!!!!!!!!! Krysser fremdeles alt jeg har og skal fortsette med det framover!!!!!!!!

 

Lite nytt her i gården sånn ellers. Var til legen i dag og er aktivt sykemeldt i 1 mnd framover nå. Greit nok, men jeg får liksom ikke gjøre noe på jobb annet enn å sulle rundt med pasientene. Han skrev i sykemeldinga at jeg ikke får lov til å løfte tungt, så da er jo det meste begrenset, synes likevel at det er litt godt da, men tro meg, jeg skal på jobb i overimorgen å sjekke hvem som er på vakt når for en ting er sikkert, der er enkelte som jeg overhode ikke orker å jobbe med mer enn høyst nødvendig og de vaktene kommer jeg ikke til å gå på overhode!!!!!!!!!!!!

 

Nå venter kveldsmaten og en varm dusj eller et varmt bad før senga roper på meg. Ryggen verker noe sinnsykt intenst om dagen.

 

God natt da damer!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den smoothi skal jeg prøve... Nam! Jo jeg får nok prøve å legge om matvaner. Spiser ikke usunt, men altfor skjeldent. Får koste støv av Grete R-boka mi. Gikk ned mange kilo for noen år siden der... Så er nok noe i det... Må bare bli bestemt å greie å gjennomføre det.

 

No må du ta det med ro siste mnd før fødsel tussemor. Godt å være litt uthvilt før den lille kommer. Ikke lenge igjen du no. Spennende. Samme med deg D&G. Blir så spennende å følge dere...

 

Natta natta til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, så trist at spira ikke satt denne gangen heller. Godt å vite at du faktisk blir gravid òg at nestegang får du god oppfølling!

 

Den smoothien må jeg også prøve:)

Jeg er også fan av grethe, men trim er nok løsninga mi...... Men må innrømme at jag har hatt gode tesultater både med suppekurer, tabl og pulver......allt til sin tid:) Begynner vel å bli for gammel til sånne "stunts" og synes vel at d er viktigere med faste måltider nå som turbo er i hus, og nå snart ei lita frøken:)

 

Her plager ribbenet nokka inni granskauen enda, skal til jordmor i morra og kiropr torsdag, hører med de og tar et standpunkt om jeg ringer legen fredag. Men nå synes jeg d virkelig begynner å gå utover både jobb og privatliv, ikke minst mammarollen.......

 

Forslag til juletreff:

Mona Lisa?

Engebrekt eller noe på bankplassen?

 

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det va no som farsken Anki, huff ikke artig det kan de fleste her på tråden skrive under på.

Men tredje gang på et år...det er mye.

Tenker masse på deg.

 

Jeg har hatt en hormonell trist helg...var på kontroll på fredag og fikk konstantert høyt blodsukker.

Brydde meg ikke om å spørre hvor mye for høyt eller noe annet konstruktivt..fikk det heller travelt med å komme meg ut og hjem.

Tok dette meget personlig og var direkte flau ovenfor legen og sekretæren.

Stakkars gubben min som måtte tørke snørr og tårer hele helgen.

I tillegg hadde jeg flere raptusanfall over hvor vanskelig og galt alt var.

Jeg fikk beskjed om å holde meg unna alt av sukker, til jeg skulle på glykosebelastningstest i dag, noe jeg har vært pinlig nøyaktig med.

tilogmed frukt og melkeprodukter har vært fy fy i helgen.

Glykosebelastningstesten viste kjempefine resultater, og jeg har ikke svangerskapsdiabetes.

Det tok en voldsom tung bør fra mine skuldre, men jeg kommer til å være mye mer nøye med måltider heretter.

Jeg har og noen kurs gjennom Grethe Roede bak meg...har tilogmed deltatt på et sykehusopplegg gjennom helse nord med ernæringsekspert Hugo Nilsen på UNN i Tromsø som gikk over 8 måneder, så jeg føler meg beredd til å spise sunt og ofte resten av...ja livet tror jeg vi sier...:-)

 

D&G, jeg håper dere finner en løsning på ribbenproblemet, er ikke morsomt å tenke tilbake på et svangerskap med smerte....

 

Jeg er med på det meste av restauranter.

Et forslag fra meg er Mamma Rosa

http://www.mamaleoneoslo.no/hovedside/hovedside.html

 

Det står ingenting om julemat, men der regner jeg med at de har, hva tror dere?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Endelig får jeg somla meg til å skrive noen ord også :) Dere er jo så altfor produktive med innlegg her, så plutselig ligger jeg høyt opp i innlegget med siste innlegget mitt :)

 

Vel da er farsdagen vel overstått. Siden vi var på en dagstur til litt nord for Hamar (16 mil fra Oslo) og ikke kom hjem før 0100 på natten, så sov vi litt for lenge på farsdagen. Sambo vekket oss kl 1100!!! He, he. Så han ble snytt for frokost da, men så fikk han flere farsdagsgaver senere på dagen med bl.a. belte, bok, bokstøtte, tegning og kort m/fotavtrykk fra snuppa. Jeg klinte inn foten hennes med fingermaling, tråkket på kortet, lot det tørke og vips et minne for livet... :) Dette har jeg gjort hvert år så vi virkelig ser hvor mye hun har vokst fra år til år. Første gangen var hun jo bare i overkant av 2 mnd... Gøy :) På ettermiddagen/kvelden bakte vi boller til sambo, da han heller vil ha det enn små masseproduserte luftige marsipankaker til 120 kroner stykket! Så alt i alt bør han være fornøyd, selv uten frokost på sengen :) Men han fikk jo en "gave av mor" på kvelden da......... :)

 

Jeg gleder meg også til jul... Ikke kjempemye, men merker jeg gleder meg mer og mer, selv om vi ikke skal være hjemme hos oss selv denne jula og jeg slipper unna en del julestyr.... Vel, det skal jo pyntes som vanlig 1. advent og juletreet må på plass før jeg og snuppa reiser bort, men selve julaften slipper jeg unna litt matlaging. Skal jo hjelpe til da. Men får juleribbelaging senere i jula i steden for :) Blir to julaftner på oss i steden for :) He, he. Koselig det. Synes ikke det gjør noe med denne julestria jeg da :) Verre for dere høygravide damene. Dere vil nok kanskje merke litt ekstra til julestria i år :)

 

Ellers skal vi ha besøkshjemgutten vår allerede til helga igjen.... og om enda 14 dager. Puh. Men så er det "fri" i godt over én måned :)

 

Jeg har tatt meg fri fra jobben torsdag og fredag for å få slappet litt av før helga :) He, he. Har ikke sovet skikkelig ut på lenge, men min egen feil da jeg kommer meg så sent i seng. Skal bli godt. Sambo leverer så jeg slipper å stå opp også! Mmmmmmmm!

 

Vel... Da er vi i hvert fall 5 stk. på listen :) Håper Pappalille også kan! Og gjerne noen andre på tråden vår :) Meeen, vi har jo ikke funnet noe sted å møtes da :) Jeg er ikke den rette til å foreslå som tidligere sagt/skrevet... da jeg har et kjedelig kosthold. Men helst ikke palestinsk/arabisk.. Da blir jeg sittende å se på dere :) He, he.

 

Anki: Å nei.... så trist. Huff. Og nå som du endelig kom deg av listen, og så var det "bare" Så gla' og jeg igjen av oss "gamle"... SÅ trist altså. Tror nok mannen din også sikkert synes dette er trist, men ikke alltid de er like flink med følelser, og spesielt det å vise dem. Sender deg en stooor klem. Dere får kose dere ekstra i jula med god mat og drikke, og sette i gang over nyttår :) Masse, masse lykke til :)

Leste litt om en slankepille nettopp. Men om den virker og om den er bra får du avgjøre selv. Har stått om den i flere ukeblader! Men det beste er jo det kjedeligste.... Trene og spise sunt!

 

http://www.caredirect.no/slanking/vektreduksjon/med-eq-30-days

 

Eva76: Håper dere får svar snart da. Er så frustrende og stressende å måtte gå sånn og vente i all evighet. Man vil jo bare komme i gang i går!!!!

 

Mortine: He, he. Har snuppa deres kommet opp med noen litt bedre forslag enn Jørgen Hansen og Raduan ennå da?? Huff. Godt hun ikke har siste ordet i denne saken :) Fnis :)

Var ellers "Dyrene i hakkebakkeskogen" morsom? Vi tenkte oss avgårde på "Putti, plutti pott" eller hva det heter sånn helt korrekt. Har aldri sett det. Tror det kan være morsomt for snuppa. Det isshowet som er i januar tror jeg ikke hun passer for enda. Ikke kjenner hun til mange av de figurene enda heller... Men når hun er 4 år vil det nok være midt i blinken :)

 

D&G: Nå må du passe på deg selv og ta det med ro da. Ikke jobb deg "i hjel". Merker du at det begynner å bli for mye får du heller trappe ned. Ev. få noen prosenters sykmelding. Er jo tross alt ikke såååå lenge til du skal ut i perm heller!

 

Giina: Synes du er flink til å strikke jeg da. Både sokker m/hæl og lue. Hadde ikke jeg klart! :) Ellers får vi håpe morkaken har tatt til fornuften og flyttet seg oppover dit den skal. Lykke til... Fnis!

 

mamma til 2 gutter: Huff så irriterende og frustrerende! Håper du får rask time til UL nå da og at alt er bra med lille spire :) Hjelpes. 12 uker alt!

 

tussemor5: Nå ble marsipankaken bra? Ikke det at du smakte/spiste den, men sånn ellers? Ble mannen fornøyd? Og rakk dere innom bestemor? Ellers får vi håpe snekkeren er litt i siget nå og kommer tilbake og setter opp treverket også... Nå som Lecamuren er på plass, så har han jo kommet i gang. Satse på at han ikke tar tidlig juleferie :)

Synd du ikke kan komme på treffet, men siden det ikke er i forbindelse med helg, så er det jo ikke bare bare å komme seg fra Vestlandet på dagstur eller ekstra langhelg... :) Men neste gang... selv om da noen har begynt å få sine små..... ?? Vi får se :) Hadde vært koselig i hvert fall!

 

Pappalille: Håper du også skriver deg opp på listen for treffet :)

Dette mammanett.no har jeg ikke vært inne på... men liker løsningen de har her inne jeg da. Du ser oppdateringene/svarene med en gang. Tror ikke jeg helt skjønner måten å legge inn innlegg og svare på dem på f.eks. som Babyverden.no osv.... Men mulig jeg er litt treg :)

Ang. tøybleier så er ikke det noe for meg. Synes det høres litt ekkelt ut jeg da... De må jo vaskes... og bæsjen må jo bort, så sånn jeg kan tenke meg det blir de fort stygge. Babybæsj er ikke alltid like lett å vaske bort. Men kjære du.... ikke mist motet for min del. Kjempefint for miljøet (om du bruker en ok såpe) og i bunn og grunn sparer du sikkert penger på det også :) Men jeg ser egentlig mest for meg mye ekstra jobb jeg da :) He, he. Blir spennende å se om du synes det er ok. Du får komme med tilbakemeldinger når tiden er inne :)

 

Nei, nå må jeg raska på her. Må ut en tur å kjøre.... Tiden flyr!

 

Ha en god dag og kveld... Vet ikke om jeg rekker innom mer før helga. Har jo fri torsdag og fredag som sagt, og i helga er jeg opptatt med to små umuliusser :) He, he.

 

Skravles... Kom med forslag til mat da girls!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Siden jeg alltid skriver så lange innlegg, og jobber innimellom, så bruker jeg fort flere timer før jeg får lagret dem... he, he, og da har det alltid dukket opp noen nye innlegg i mellomtiden.

Ser det har kommet forslag på steder nå....

 

NÅ skal jeg være suuuper vanskelig. Har vært på Mama Rosa et par ganger og er ikke fornøyd med pizzaen/maten der......! Og Engebrekt var svindyrt. Så veeeeldig god ut maten, men fra 400,- og opp bare for en hovedrett er ikke for min lommebok før jul :) Huff.

Da går jeg heller på Mama Rosa... he, he.

 

Meen.. søkte litt på Google og fikk opp flere tips. Bla. Brasserie45. Der er det halve prisen for en juletallerken i forhold til Engebrekt. Har vært på Brasseriet en gang før, og synes jeg husker at de hadde god mat (etter min smak da). Men vi må helt sikkert bestille bord... Er noen for det forslaget eller vil dere heller ha italiensk (Mama Rosa).???? De har jo mye annet enn julemat også da... på Brasserie45 altså.

 

http://www.brasserie45.no

 

Ellers har vi jo de "vanlige" som T.G.I Fridays, Hard Rock Café og f.eks. Egon.....!

 

Klem fra den vanskelige og umulige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter =)

 

Jeg er fullstendig i tåka for tiden, men ja, jeg setter gjerne av tid og kommer på treff =)!

 

Jeg kjenner også at jeg blir litt sint på dine vegne Anki, men det hjelper jo ikke stort =/ Godt du skal få oppfølging neste gang! Og det er vel som det er sagt over her; menn kan være noen kløner når det gjelder følelser, men så er det kanskje ikke så greit for dem å forstå at vi blir faktisk i gravidmodus så fort det viser "gravid" på den testen? Bedre lykke neste gang i alle fall!

 

Akkurat når det gjelder tøybleier så vet jeg at mange synes det er ekkelt, men sånt plager meg lite. MM-avføring skylles av i rennende kaldt vann for så å legges til vask, når avføringen blir hardere bruker man innlegg, som rispapir, som går rett i do. Om det blir flekker på bleiene bryr jeg meg i grunnen ikke om ;-)

 

Jeg har alltid hatt "problemhud" og har enda stoooore problemer. Jeg kan for eksempel ikke bruke bind og slikt, da jeg reagerer voldsomt på det. Alle typer *sukk*. Moro med tampong om natta>< Opp en gang eller to i løpet av natta for å bytte. Men men... Sånn er det jo bare =) Jeg er bare redd for at frøkna skal arve det. Om hun gjør det er papirbleier uaktuellt uansett, så da _må_ tøy funke. Og faren hennes har vitiligo. Stakkars lille krek =p I verste fall får hun sart, problemhud med store hvite flekker uten pigment, på toppen av alt får hun sikkert rødt hår og fregner. Hehehe, kanskje jeg og gubben ikke burde formert oss =D?

 

Når det gjelder spising er jeg ikke helt sikker på hvor man kan gå; Brasserie 45 har fått seriøs slakt av oslopuls sin anmelder, og "vi" pleier ofte være enige med hverandre =D Kanskje ikke annet å forvente med de prisene, men da kjenner jeg at jeg heller betaler litt ekstra ;-)

 

D/S Louise serverer også julemat, pinnekjøttet er dyrt på over 400 kroner, en juletallerken med ribbe, pølse og det som hører med ligger på over 300,-.

 

Kampen Bistro er et annet valg, men der er det noe mer usikkert hva en kan få å spise, siden de skriver menyen hver dag utfra hva som er tilgjengelig av råvarer og slikt. Prisene her er overkommelige, og atmosfæren er "unik" siden dette er en typisk bydelsrestaurant.

 

Doverhallen ligger midt i sentrum og er et ganske brunt sted. De serverer norsk mat, og har sikkert julemat på menyen. Jeg har aldri vært der og vil ikke garantere noenting =D

 

Stortorvets Gjæstgiveri har vi jo også, men jeg vet lite om dette stedet.

 

Jeg er nøye med maten altså! Sånn er det å være matvrak =D

 

Da har jeg kommet med noen forslag i alle fall =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.monalisahuset.no/, klikk på julemeny.....

http://www.stortorvets-gjestgiveri.no/

 

D var disse jeg fannt i farta..... Brasseriet45 har også julemeny forresten. Fannt ikke ut om Mamarosa har julemeny, dårlig hjemmeside.... Klarte heller ikke å finne egon sine hjemmesider....

 

Billigste alternativ til nå er Monalisa, ca 200,- pr juletallerken.....

 

Skal til jordmora i dag, håper allt er bra med frøkna. Hun har i hvertfall sine egne "løperunder" i magen.

 

Ha en fin fin dag da!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Da stemmer jeg for Mona Lisa da. Ev. Stortorvets Gjæstgiveri.... :)

Virker som om Mona Lisa har litt mer "okei" priser :) Jeg har råd til en rett til 400,- ikke det, men synes det er litt mye alikevel... :)

 

Men jeg bøyer meg for flertallet og blir med selv på Mc Donalds :) He, he.

 

Ha en toppers dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopierer inn lista vår her jeg:

 

Hvor mange kan den 20.november?

- Mortine

- D&G

- Dotten

- Sanna32

- 1snart 2?

 

Blir det Mona Lisa da kanskje? Og kanskje kl 1700 sånn som sist?? Da skal jeg komme rett etter jobb, uten barn, hund, katt, mann eller noe, og være der i hvert fall til kl 20-21.... he, he :)

 

 

 

Pappalille: Skjønner godt hvorfor du velger tøybleier fremfor engangsbleier. Når man har sart hud liggende til familien, så vil man jo bare gjøre det aller beste for gullklumpen sin :)

Jeg har heller ingen avesjon mot bæsjebleier, men det å måtte vaske dem vil jeg helst slippe... he, he :) Lykke til.

Og jeg er også litt sånn med bind og truseinnlegg. Det kløøøøøør! Bruker bare truseinnlegg på slutten av tantebesøket, men det er ikke noe behagelig! Tåler fint tamponger da :) Ja, ja. Så vet dere det også. Mye rart man skal skrive... Fnis :)

 

NÅ slutter jeg!

 

Ha en fin dag! Klem!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, høres så koselig ut med treff gitt. Dere finner sikkert en god å koselig plass å nyte julemiddagen på. Vurderer dere å ta treffet hit, kan jeg anbefale skaret...hehehe...

 

Her flyr dagene litt for fort (Anki, skal følge rådet ditt å roe ned nå, kjenner at kroppen trenger det) og med relativt mye smerter og en gubbe som ikke helt forstår før jeg omtrent kryper på gulvet i smerter og ett annet gull som heller ikke skjønner stor av hva som skjer blir dagene fort litt tunge kjenner jeg. Begynner å stresse litt med alle sånne juleting også, gubben bryr seg ikke, så alt slikt må jeg ta hånd om selv. Skal lage 8 kalendere som jeg håper å bli færdig med nå i desember, gubben lurte på om jeg ikke bare kunne gjøre det enkelt, ett godt poeng, men så er jo jeg litt sær, så vil ikke gi fra meg noe jeg ikke er fornøyd med. Neste år tror jeg vi roer ned alt dette julestyret gitt og gir alternative gaver (hvis jeg får med meg gubben på det da, har mine tvil). Skulle ha begynt med julebaksten også, men gubben har fylt opp frysern med hjort, så jeg får ikke lagret noe heller,så da må jeg vente....det begynner å roe seg ned litt i neste uke (tror jeg) og det skal bli godt, kanskje jeg får sulle litt mere enn vanlig da og kanskje rygg, mage og bekken smertene forsvinner eller blir mindre.

 

Snekkern har så smått begynt å jobbe hos oss igjen, så i morgen begynner han kanskje å legge bjelkelaget. Håpe, håpe....

 

Må avslutte nå, men kommer tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kan den 20.november?

- Mortine

- D&G

- Dotten

- Sanna32

- 1snart 2?

- Pappalille

 

Mona Lisa høres bra ut det =) Det gjør forresten klokka 17 også.

 

Jeg er helt sår og nummen på tunga... STANGSELLERI! Helt fullstendig dilla. Nammis =) *knask*

 

Tror forresten noen her spurte etter oppskriften jeg bruker på brente mandler? Har helt glemt det, men nå kommer den i hvert fall =)

 

Brente mandler

 

300g Mandler

125g Sukker

1ts Vaniljesukker

125g Vann

1ss Smør

 

Ha mandler, sukker, vaniljesukker og vann i stekepannen. Ha medium til sterk varme, jeg begynner alltid med sterk varme og justerer etterhvert. Dette skal putre og røres i hele tiden til vannet har fordampet og sukkeret endres til en kornete, hvit masse. Da tilsetter du smøret, og rører godt hele tiden. Her er det ekstra viktig å passe på varmen siden karamellen fort brenner seg om det blir for varmt, og selv om navnet tilsier det, så skal det altså _ikke_ brenne seg =p

 

Når alt sukkeret er smeltet og blankt og mandlene er helt innsmurt, heller du alt over på smurt bakepapir, og her må du være kjapp; skill mandlene med et par gafler eller noe mens de enda er varme. Stivner dette i en haug får du litt av en jobb med å få det fra hverandre><

 

Brente mandler bør oppbevares i en lufttett boks, og _ikke_ i kjøleskap =)

 

Jeg for min del må også låse dem ned om jeg vil ha noe å gi bort, men det har noe med gubben å gjøre =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu...

Bøyer meg for flertallet, men vil bare si at jeg har vært på både Brasseriet og Mona Lisa og ville valgt brasseriet uten å nøle.

MonaLisa opplevdes som skittent og slitt, maten var heller ingenting å skryte av.

Det eneste negative jeg kan si om brasseriet er at betjeningen er noe tværr...:-)

Maten var god og utvalget stort.

Kl 17.00 passer bra for meg og.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...