Gå til innhold

Ny tråd: Oss over 30!!!


Mortine

Anbefalte innlegg

Glemte visst å oppdatere lista..fører opp en ekstra kategori jeg, for oss som er i Ingenmannsland:)

 

FORVENTET IKM;

 

- Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)

-Maddemor ikm ca 21. september (samboer, gutt født 07, arendal)

- Samsyn og lille Camilla: ikm ca 29 sept, gift, snart 33, Jente 18 mnd, bor i Oslo

- anki-håper-på-09 baby: ikm ca 30.09, gift, 36, to gutter 5 og 8,sunnm.

- Mor, far og en liten med tut: ikm ca 4.10, gift, gutt 18mnd, bor i Oslo, men snart på Skedsmo

- så gla': ikm 19.okt. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Eva76 ikm 22.okt. (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

- Dotten ikm ca 28. oktober (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- Snorkefrøken; ikm en gang i desember 08. ;-)

(36 år. Gift. Bor i Vestfold. Tre barn på hhv 9, 7 og 6 år. Englebarn i desember 2007 og august 2008)

 

I INGENMANNSLAND;

-1snart 2?

 

 

GRAVIDE;

 

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- Snart 4 barn? termin 22.nov

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag)

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- D&G-the one termin 15.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA

- Pappalille: Termin 24.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy.

- tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

- Sanna32, termin 28.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 8.april.(33 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg)

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen inn hit til oss 1snart2? =) Får håpe du får en syklus å stole på snart da. Hadde heldigvis ikke noe problemer med det etter pilleslutt. Veldig glad for det!

 

Tussemor5; jeg kommer! I dag har jeg sånn hodepine at jeg veit ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg >< Kjenner det kommer fra nakken og har vært plaga med det før óg. Har skjerf rundt halsen og prøver å holde det varmt, det hjelper litt, men fysj og fysj. Nå må jeg vel snart krype til korset og ta en paracet. Det har ikke gitt seg på sju timer, så da gir det seg neppe med det første ;-) Ellers er det notert; store ammeinnlegg fra nøstebarn. Takk for tips, det bidrar til å gjøre meg mindre forvirret =)!

 

Nå skal jeg legge meg på sofaen og tvinge pus til å kose med meg tror jeg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappalille: Huff, vond hodepine vet jeg alt om, har hatt mye av det gjennom dette svangerskapet, hvis du vil prøve litt andre ting enn paracet før du tar det kan jeg jo anbefale en krem som heter icegel som du får kjøpt bl.a på apoteket. Få mannen din til å massere skuldrene og nakken din forsiktig med den, det er en sånn varme og kulde krem, mye bedre enn tigerbalsam synes jeg. Har brukt den på en del klienter med svært god effekt. Bare husk å si til mannen din at han må være forsiktig med "likkjekarn" etter at han har smurt deg inn kan svi noe helt infernalsk (var på do selv en gang rett etter å ha brukt kremen og for å si det sånn, har ikke så lyst til å oppleve det igjen...)

 

Jeg hangler ellers for tiden gruer meg til å begynne på jobb i morgen. Har vondt i h hoft og det gjør vondt når jeg går, det stråler smerter nedover når jeg bærer litt tungt, halsen snører seg sakte, men sikkert sammen og nesa fylles bare mer og mer med tyktflytende, ekkel farget væske som av naturlige årsaker ikke hører hjemme der...sukk, men samtidig skal det bli litt godt å komme seg ut av huset litt også, bort fra gubben og gullet å la de styre schowet litt selv, for de som tror det er en dans på roser å gå hjemme med en 1,5år gammel villstyring (og for tiden tilnærmet manisk depresiv), så må jeg skuffe - det er virkelig en utfordirng!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Til høsten SKAL gullet i barnehage og høsten etter SKAL junior i barnehage,det er det ingen tvil om (men ikke nødvendigvis full tid), kjenner at vi trenger det alle sammen. Gubben mener at vi ikke har råd til det, men da får han gå ned i stillings% så kan jeg være i jobb=)=)=) Nei, nå skal vi få gullet i seng også ta oss en lang, god, varm og deilig kopp med kaffe med sjokolade til, kan nesten ikke vente. Vi sov så dårlig i natt da gubben snorka så ille med munnen at det hørtes ut som han tok sats i sinnet for å få nok luft til å blåse taket av samtlige kirketak i dette landet, det buldret og det brakte og surklet noe helt genseløst. Jeg hadde vistnok slått ham, så jeg har vel litt å rette opp. Skal ta meg en liten ryddeøkt nå, mens han legger gullet vårt. Ha en god kveld damer!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er innom mest for å hilse på -si fra at jeg faktisk er innom og leser litt selv om det ikke blir rare skrivinga.

Vi skal feire 9 årsdag i morgen, så her skal det shines hus og bakes i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HE-HE-HE-HE-nå fikk jeg meg jaggu en god latter her på morrakvisten tussemor5! Men d høres forj....... vondt ut, bra med en advarsel!

 

Jeg kan vel henge meg på vondt-i-hode-klubben, eller jeg var vel æresmedlem der inntil Helten dytta meg til kiropraktor (har avogtil vondt om å bruke penger på meg selv merk; dette gjelder ikke klær altså;)) Har den klassiske stressnakken og "bank i bordet" har virkelig fått energien og overskuddet tilbake med kombinasjon av daglig dose med fluradix. Våkner uthvilt kl 07 og holder koken til 2230 tiden, D er lenge siden gitt!

 

Huff, blir du også å gå hjemme med junior når lillegutt kommer? Vi har ikke fått barnehageplass til Turbo, Han er jo i familiebarnehagen nå, men vi har ikke noe tilbud til han etter des. Forbereder meg på at han blir hjemme sammen med frøkna. Blir jo litt ekstra å måtte underholde en 2,5åring (som tror han selv er miiiinst 5) men d går nok bra! (si ifra damer om dere vet om en ledig kommunal plass) Her i hjemmet er d ikke snakk om å ta seg råd, Turbo hadde bare storkost seg i barnehagen!

 

Huff, høres ikke god ut den forkjølelsen, god bedring! Jeg har forresten gått på skole hvor du bor tussemor:) og vært på dans både på sammfunnshuset og bamsekroa?!;) huff, D er jaggu maaaaaange år sia gitt! Har booket meg et tuppeparty i nov, skal gjøre unna litt julehandel:)

 

Vel, til helga skal i bryllup igjen, fannt meg en fin tunika til d forrige men er ikke glad i bare armer (brukte en smokingjakke til)....... Dro i desperasjon til sentrum i går og kjøpte meg en kjole/tunika med lange armer, som jeg kan bruke utenpå buksa. Helt ordinær, så jeg har ennå ikke bestemt meg for hva antrekket blir...........

 

Pappalille: kansje vi skulle tatt oss en felles shoppetur til Nøstebarn? Sanna32 blir sikkert med også:)

 

Ellers: Velkommen til dere nye:)

 

Her er d masse liv og røre i magen, kjenner d begynner å "ta på" i jobb-sammenheng men holder ut enda nå som hodet og skuldrene er på plass:) Vi har besstilt oss 3D i sandvika den 15. gleder meg til å smugtitte på Frøkna:) Ellers er livet godt! Gleder meg sinnsykt til treff:)

 

Anki: ser på lista at du har hatt ikm, ruger du eller har du brettet opp armene for ny pp?

 

RIKTIG GOD HELG ALLE SAMMEN!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er vel som en god latter på morgenkvisten =) Den snorkinga var nesten like ille i natt...sukk...håper det roer snart ellers tror jeg at jeg blir gal...grrrrrr...

 

D&G: Ja, jeg må nok være hjemme med gullet fram til neste høst, regner jeg med, men har vel igrunnen vært forberedt på at det ble løsningen, men fra august skal han i barnehage samme hva. Jeg trenger tid til å bare være sammen med junior og å ha litt tid for meg selv. Egenpleie er blitt ett fremmedord etter at vi fikk gullet, det er stort sett greit, men kjenner behovet melder seg oftere og oftere. Vurderer faktisk en oslo tur alene nå før fødselen, men da må jeeg nok være fryktelig rask:) Men jeg tror nok at jeg trenger noe slikt før jeg skal "utslettes" enda mere. Håper at junior som kommer liker å sove i vogna og at han kommer til å sove noen timer i slengen på formiddagene slik at gullet og jeg kan slå i hjel en del tid ute både i hagen, ute i skogen og på lekeplassen ikke langt herfra. Gullet vårt vil vel være 2,5 år når vi får han i barnehage og det tror jeg skal bli veldig bra. Har merket meg at han søker mer og mer kontakt med barn når vi møter på barn rundt omkring. Du må si fra om du skal oppover igjen på gammle trakter;) Fastlegen min er der ute som du nevnte, men vi bor ca 30min kjøring mot byen....

 

Skulle egentlig bare innom å ønske god helg. Grugleder meg til å jobbe i helga, men håper at det skal gå greit - kommer vel alt ann på belegg og hvem jeg skal jobbe sammen med....

 

Kos dere masse alle sammen i helga!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FORVENTET IKM;

 

- Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)

-Maddemor ikm ca 21. september (samboer, gutt født 07, arendal)

- Samsyn og lille Camilla: ikm ca 29 sept, gift, snart 33, Jente 18 mnd, bor i Oslo.

- Mor, far og en liten med tut: ikm ca 4.10, gift, gutt 18mnd, bor i Oslo, men snart på Skedsmo

- så gla': ikm 19.okt. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Eva76 ikm 22.okt. (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

- Dotten ikm ca 28. oktober (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- Snorkefrøken; ikm en gang i desember 08. ;-)

(36 år. Gift. Bor i Vestfold. Tre barn på hhv 9, 7 og 6 år. Englebarn i desember 2007 og august 2008)

- anki-håper-på-09 baby: ikm ca 27.10, gift, 36, to gutter 5 og 8,sunnm.

 

I INGENMANNSLAND;

-1snart 2?

 

 

GRAVIDE;

 

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- Snart 4 barn? termin 22.nov

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag)

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- D&G-the one termin 15.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA

- Pappalille: Termin 24.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy.

- tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

- Sanna32, termin 28.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 8.april.(33 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg)

 

Heisan alle sammen!

Joda, den tanta kom igjen den - en dag før tida... Har vært uten internet en periode. Vi pusser opp bad og har vært uten do en periode. Vi har søkt ly litt her og der. Travelt, men det blir no superbra til slutt da... Bare hjemmom å pakker litt rene klær, så skal vi til svigers noen dager til... Måtte no innom her en liten tur da. Ikke fått skummet gjennom alle innleggene, men håper alle har det bare supert.

 

Får komme sterkere igjen når jeg har "flyttet" hjem igjen.

 

Så her er det bare å brette opp ermene og prøve videre...

 

Ha en god helg alle sammen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Nå har vi kommet tilbake etter ei deilig uke på Kreta. Det har vært så avslappende! Skikkelig kos for små og store. Vi bodde på et veldig fint hotell og hadde leilighet 10 meter fra leikeplassen og 50 meter fra bassengområdet.

Vel hjemme var vi spente på om det hadde kommet noe brev med endelig svar på morkakeprøva, men det hadde det ikke. Derfor ringte vi og fikk vite at alt var bra og at det er en gutt vi venter på. Det var litt av en bursdagspresang!! Jeg fylte 34 i går nemlig. Nå er det bare å legge hodene i bløt for å finne et fint guttenavn, det har jeg alltid ment er vanskelig. Tips???

Men idag har jeg vært i ganske dårlig form. Stiv i nakken, vondt i hodet, hoven og litt sår i halsen, verker litt i kroppen.. har blitt bekymra for om jeg kan ha fått i meg noe dårlig mat i ferien(har vært forsiktig altså). Leste på nettet at symptomer på Listeria infeksjon er influensa- symptomer. Ringte legevakta(bekymra som jeg er- er det ikke det ene så er det det andre)og der sa de at de ikke kunne finne ut sånt der, men at jeg skulle ta kontakt hvis jeg ble værre. De sa også at det går influensa og halsvondt her nå, eller at jeg kan ha fått dette etter flyreisa (aircondition). Noen som vet noe om dette?

 

Ha det bra så lenge!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helluen jenter....

Her sitter jeg kvalm på banansjokolade og ser norsk film. Gubben er på poker og hjemme i nord er det stooor bursdagsfæst for min søster

40år...juhu!!!!!!

Så her sitter jeg i oslo og får sms med jevne mellomrom om hva som skjer....hun hadde ingen aning om denne festen og trodde hun skulle hente en venninne...men der tok hun skammelig feil...:-)

Jeg skulle så gjerne ha vært der...:-D Men det gikk ikke denne gangen.

Det nærmer seg treff for noen av oss med stormskritt....gleder meg til det...Å, treffe dere damer er det nest beste med hele graviditeten...det beste er selvfølgelig det som kommer i slutten av svangerskapet...:-D

Vi har vært i byen idag og sett på vogner igjen....hvem er det som fører "trends for kids" egentlig? Har ikke sett den i noen av de butikkene vi har vært i...det vil si alle forruten "barnas hus"....så det merke føres vel av de...he he...

Noen som har erfaring med handling i Kiel? Vi skal en tur i november og tenkte at det kanskje kunne være litt å spare ved å handle der...den vognen vi har likt best til nå er Tautonia spirit3....

Hvem snakket om snorking forresten? her i familien så er det gubben som har fått de symptomene..jeg har tatt ibruk øreplugger...:-)

Ja, ja...så ringte sats idag da....spurte hvordan det gikk med treningen...farsken, de har vel sett at jeg ikke har vært der siden påske eller noe...:-S....så jeg fikk en time med instruktør på onsdag...he he...Jeg skal seriøst begynne på yoga....huff, jeg er så forferdelig lat...

Jeg er også forferdelig overvektig....var på den kule mage idag for å finne meg en ytterjakke....det florerer ikke akkurat med yttertøy til gravide, skjønner jo godt at industrien ikke vil basere seg på det siden få ønsker å bruke en masse penger på et plagg de skal bruke et par måneder, men jeg gikk og surka for at de andre klærne var så små størrelser ...46 er det største i bukser....prøvde ingenting...og da jeg kom hjem så jeg at den buksen jeg hadde på meg(arvegods etter min søster) var i størrelse 46....ja, da trenger jeg kanskje ikke str hest i gravideklær...:-S Tullete meg på bytur...

Skal vi sjå...nå har jeg fått lirt av meg hva jeg har gjort idag...:-) kjeder meg litt nå på kvelden...hehe...så da må jeg kjede dere og litt...

Nå skal dere slippe mine tørre beretnigner....

Ha en strålende kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så godt å høre at prøvene var bra...:-)

Gratulere så mye med gårsdagen da...:-D

En gutt ja, her har jeg og følelsen på at det kommer en gutt og vi er absolutt ikke eninge om guttenavn....

Efe, Volkan, Boyram er min manns forslag...hva gir du meg....?

Så hvis det viser jente på ultralyden så løser det faktisk en del problemer...he he...

Jeg får bare ørebetennelse av aircondisjon, så jeg har ingen råd å gi deg der...

Men ta no bare vare på deg selv så skal du se det blir bedre.

Kan de ta en prøve for å avkrefte noe slikt forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titt Tei!

Har smyget rundt på BIM en stund nå, og

vil gjerne være m på tråden her ;-))

Har ikm i slutten av uke 41, ca 11-12 oktober. Er i min 4 pp. Har ei datter på

3 1/2 og selv er jeg -77 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo og velkommen inn til oss pumpkin =) Her er det som regel litt stille i helgene, men det tar seg opp når hverdagen kommer =)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen.

 

Velkommen til pumpkin!

Nå har jeg vært på legevakta for jeg ble bare værre. Det var streptokokkinfeksjon i halsen. Det er jo helt greit og behandles med pencillin. Jeg ble letta, for fantasien min hadde virkelig begynt å løpe løpsk..Nå blir jeg nok snart i orden igjen slik at jeg kan hjelpe min kjære med å jobbe på huset. Fy f..håndverkere- iallefall de vi har, har veldig problemer med å beregne tiden. Her er det fortsatt mye jobb igjen og vi er ganske lei!

 

Takk for navneforslag Sanna;) Kanskje litt for fremmede for oss også!

Jeg lurer forresten også på hvor jeg skal få tak i vinterjakke med god plass. Har hørt at de har noe på Name it, må ta en tur og kikke.

 

Mmm..nå lukter det deilig her.Kjæresten har laget middag og nok en gang er det favoritten vår lammeskank med rotmos som står på menyen.

Her er oppskrifta:

Braissert og langkokte lammeskanker

4 porsjoner

 

4 lammeskanker

salt og nykvernet pepper

2 ts korianderfrø

2 ts frisk chili, hakket

1 ss frisk rosmarin

1 ts tørket merian eller oregano

1 ss hvetemel

1 ss olivenolje

1 båt hvitløk, finhakket

1 gulrot, delt i fire på langs og skåret i tynne skiver

6 stilker selleri, delt i fire på langs og skåret i tynne skiver

2 løk, finhakket

2 ss balsamicoeddik

1 3/4 dl tørr hvitvin

2 bokser hermetiske tomater, hele

1 neve frisk basilikum, merian, eller bladpersille, grovhakket

 

Slik gjør du:

 

Gni lammekjøttet med salt og nykvernet pepper. Knus koreanderfrøene sammen med finhakket chili, bland inn hakket rosmarin og tørket merian. Rull kjøttet i krydderblandingen og press alt godt inn i kjøttet. Vendt kjøttet til slutt i hvetemel.

 

Varm en jerngryte og ha i oljen. Brun kjøttet over det hele, ta det opp av gryta. Rens og del hvitløk, gulrot, stilksellri, løk og fres det forsiktig til det er mørt. Tilsett en klype salt, balsamicoeddiken og la den koke inn til sirup. Hell hvitvinen i gryta, og la det surre i et par minutter. Ha så i hermetiske tomater som fortsatt skal være hele. Rist litt på gryta og legg lammeskankene opp i gryta igjen. Gi det hele et oppkok, skru ned varmen. Legg lokk på og sett gryta i ovnen som er forvarmet til 180C, koke/bake-tid ca. 1 1/2 time.

 

Ta lokket av gryta, vend litt på innholdet og la retten stå i ovnen i nok 30 minutter. Skum av fettet som måtte ha samlet seg på overflaten, smak til med salt og pepper. Til slutt rører du inn en neve grovhakket basilikum, marian eller bladpersille.

 

Server potet- og selleripurré til sammen med kokte poteter.

 

Vi lager mos av potet, kålrot og gulrot. Nyrevet parmesan er deilig oppå.

 

 

God middag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag alle sammen! Bare en kjapp tur innom for å lese at det står bra til med alle. Velkommen hit til dere nye!

 

Mortine; Gratulere med dagen som var, og så flott med gode prøveresultater. Og nå er det guttenavn som gjelder. Spennende. Dere kommer nok opp med noe dere begge liker etter hvert. Har ikke noen gode forslag her og nå... Men du, hva er lammeskanker? Det hørtes forresten helt nydelig ut. Så heldig du er som har en mann som skikkelig kan varte opp med litt mer enn egg og bacon *s*

 

Her har jeg kommet til dag 16, og ennå ikke fått max på fertilitetsmonitoren. Men, gyntimen på fredag ble utsatt til i dag, så da får jeg jo vite om el har vært eller ikke. Har ikke hatt noen symptomer på det, og vet jo at den kan komme mye senere enn vanlig når en går på pergo. Vel, dette var i hvert fall siste pergo-kuren for min del. Orker ikke mer bivirkninger. Nå blir det neste å høre hva ekspertene har og si.

 

Ellers har jeg håndverkere flyendes rundt her for tiden jeg også, og det har gått litt tregt der og kan en si. Vi holder på å legge nytt tak, og regnværet har gjort at de ikke har fått gjort seg ferdig med det siste som står igjen. Men, i dag skinner sola, og jeg hører at de er der oppe, så da blir det vel tett i løpet av dagen. Ellers holder vi på å pusse opp litt inne selv. Har stort sett bare fått litt ny maling på strie og panel, men det har hjulpet bra med nye lyse farger. Forandring fryder, det er helt sikkert.

 

Natt til søndag var det et forferdelig uvær her. Et epletre blåste over ende, og har delvis tatt med seg et annet. Skjønner ikke hvordan det er mulig. Får jo plante nye til våren da, men blir vel mange år til vi får en god eplehøst igjen.

 

Vel, det var litt her i fra. Ha en strålende mandag alle sammen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren også! Først ble gyn timen flyttet fra fredag til i dag, og det var greit nok. Men, nå ringte sekretæren, og gyn er syk. Fikk ny time om 3.5 uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere over 30! Jeg er ny! :)

 

Har en gutt på 16 mnd, og han kom så fort at jeg fikk ikke tid til å stikke innom denne sia...!

 

Nå har jeg tid! :)

 

Vi fikk en liten spire før vi visste ordet av det denne gangen også, men den ble borte igjen bare en uke etter meldt ankomst. I dag skal jeg til legen å sjekke at alt er ute. Jeg føler meg "ren og pen" og klar for å sette igang å lage baby - må bare vente til kjæresten kommer hjem fra jobbreise... :)

 

Ha en fin dag, jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

og takk for velkomsthilsen! Denne uka håper jeg ikke på noen andre symptomer enn manglende besøk av TR. Har hatt så mange symptomer de andre pøveperiodene, som ømme og harde pupper og litt kvalme (Innbildn!!!). Så da ser jeg på slike symptomer som sympt som pms isteden, iallefall sååå tidlig. Orker ikke å drive å innbille meg mer nå, for deretter å bli kjempeskuffa. Hadde akutt keisersnitt da jeg fikk jenta mi, og tenker på om livmoren har blitt skada etter dette (tenker jo så mye rart... ;-)). Hadde også et komplisert svangerskap, hvor jeg hadde maaange liter fostervann (polyhydramnion), og tenker at dette må ha ødelagt noe... Har ikke fått beskjed om noe sånt altså, men grubler likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifie - velkommen til denne tråden. Så leit at du mistet spiren din - håper den sitter like raskt igjen!

 

Pumpkin - velkommen! Ikke godt å tenke på om tidligere svangerskap og fødsel kan ha ødelagt noe. Jeg vet ingenting om keisersnitt. Men når det gjelder store mengder fostervann har jeg aldri hørt at det kan gi skader for fremtidige svangerskap. I mitt første svangerskap hadde jeg på det meste over 4 liter vann i livmoren, og tappet ut 1,6 liter engang for å "lette" trykket. Årsak til mengden var at jeg hadde et hjertesykt barn i magen. Jeg har fått to barn senere som har vært friske og svangerskapene har gått normalt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for svar mamma til 2 gutter og en engel .

Hmm, vi har faktisk til felles å tappe fostervann, 1,6 liter på meg også, nettopp for å lette på trykket. Men det fylte seg da rimelig raskt opp igjen. Tappet ikke før i uke 30, bare en gang. Hadde 6-7 liter fostervann.

 

Hos meg var årsaken til den store mengde vann at jeg bar et barn med øsofagusatresi, som betyr delt spiserør., Babyen i magen fikk derfor ikke svelget fostervann, og det bare "hopet"seg opp i livmoren. Jenta mi ble operert rett etter fødsel, og vi ble på riksen i 5 uker +++. Er nå en sprek, frisk jente som "bare" har litt lettere for å sette fast mat i halsen enn andre..

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 DAGER IGJENN:) gud så tiden flyr, fra å gå sååååååå tregt i starten til nå hvor jeg lurer på hvor har dagene blir av:)

 

GRATULERE med vel overstått fødselsdag Mortine, fikk du masse oppmerksomhet? Oppskrifta er kopiert-nam-nam! Tror jeg har funnet ut av d som er lammeskanke (sluttdelen på låret?)

 

Så glà: Æsj, kjedelig at legen utsatte timen enda en gang- 3 uker.......:(

"Dåli jort" som er favorittordet til Turbo om dagen;)

 

Velkommen til dere nye, sleng dere med på treff neste fredag om dere har lyst, mer info lengre oppi tråden:)

 

Løpe-løpe-ut på tur:)

 

Ha en strålende dag jenter! Her er d SOL-SOL-SOL:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter!

Åååh jeg kjenner at jeg virkelig ønsker en liten spire i magen, blir helt syk når jeg leser her om dere som er gravide..Heldige er dere! Håper alt er bra:) Det er så koselig å lese om om de gode historiene, og så utrolig trist å høre om de som det ikke går så bra for. Jeg jobber selv med kvinner som har mistet, så føler det på kroppen hver dag.

 

Nå har jeg bestilt time hos legen, har ikke hatt ordentlig mensen siden mars, og da har jeg vel ikke EL heller skulle jeg tro? Vet ikke om legen kan gjøre noe fra eller til, men må liksom gjøre NOE. Vet ingenting om pergo, men innbiller meg at man må ha prøvd lengre for å få det? Syns jo 7 mnd er lenge, men vi har jo ikke prøvd så lenge da..

 

Ellers så vil jeg gjerne være med på treff hvis jeg kan! Må bare høre med mannen som må være hjemme først:) Har dere jenter truffet hverandre mange ganger før?

 

Ha en fortsatt strålende tirsdag! (Jippi, idag er det Greys..!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann heisann damer!!!!!!!!!!!!

 

Masse velkommen til dere nye, beklager at jeg ikke er helt oppdatert på dere enda, men vil tro at det kommer seg etterhvert. Har ikke skrevet så mye den siste tiden, litt for fullt i topplokket og mange rare, tunge tanker når det gjelder familiesituasjonen min (gubben og jeg har det bra bortsett fra sexen, men det kommer seg vil jeg tro;). Var på jobb ihelga, det var igrunnen litt godt, selv om det var sinnsykt tungt og jeg kom hjem hver kveld med så vondt i kroppen at jeg ikke viste å komme meg av flekken, men også der var det mye syting og klaging og klandring. Kjente at jeg ble litt motløs og forbanna (hormonenen er vel sterekre enn jeg vil innrømme) Var ei som mente på at det var min feil at de hadde hatt en slik helktisk sommer siden jeg hadde tatt på meg en del ekstra vakter også ble sykemeldt, hvem vil ikke tjene litt ekstra når man har muligheten???? Ikke min feil at sjefen godtar en slik turnus...grrrrrrrrrrrr...som nevnt, gikk fort over i forbanna tilstanden ,men det er litt slitsomt å gå å høre på den sytinga og klaginga ei hel helg når det er hektisk nok som det er. Dessuten har jeg aldri før jobba kveldsvakt på den avdelinga, så da er det noe med å få litt innføring i rutiner av div gjøremål.....ja,ja, nok syt og klag om det. Skal til legen i morgen, så da får jeg høre litt hva han sier også.. Gubben håper at jeg blir sykemeldt slik at han kan være på jakt i helgene, men det blir ikke vær helg altså;)

 

Pappalille: Hvor lang tid brukte du på å ta avgjørelsen i forhold til å ikke ha kontakt med din far lengre??? Har du det slik at du ikke sender/får gaver til bursdag/jul også???? Det er liksom ett ganske heftig dilemma i hodet mitt om dagen;)

 

Nei, nå skal jeg rydde og hvile litt før vi får gjester og det blir rotete igjen:)

 

Ha en super dag da damer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp alle sammen =)

 

Tussemor, sender deg en pm jeg =) Ikke sikkert alle er like interessert i min "familiefeide" =D Høres skikkelig mafia ut ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go'kveld damer.

 

Så hyggelig med mange nye her inne. Velkommen! :)

 

Er egentlig lite nytt å melde fra min kant. Har kommet meg til uke 25, puh. Synes tiden går fryktelig sakte fremover nå, og jeg er begynner å bli utålmodig. Er ikke annet enn å holde ut. Jobber og er i stort sett god form, så bør absolutt ikke klage. For-forrige uke hadde jeg en ferieuke. Da pleiet jeg stort sett kun megselv og koste meg med ammende venninner på cafeer + litt shopping. Den uken var bare helt herlig her i tigerstaden. Ellers så går tiden med til å tenke shopping av babyutstyr og planlegging av permisjon. Er ikke lett...mye regler å sette seg inn i, puh!

 

1snart 2?: Jeg hadde en el-fri pp (trodde jeg), så gikk til gynekologen. Fikk faktisk resept på pergo med det samme, selvom jeg ikke spurte om det selv engang. Resepten fikk jeg aldri bruk for da jeg samme pp ble gravid. Syklusen var bare lenger enn normalt. Gikk også en periode til akupunktur for å få skikk på syklus etter MA, så akupunktur kan anbefales på det varmeste for deg som sliter med uregelmessig syklus og antagligvis manglende EL. Lykke til!!!

 

Mortine: gratulerer med overstått dag! Håper du koste deg masse.

 

så'gla: krysse-alt-jeg-har for at den sitter for deg denne gangen. Så utrolig kjedelig å få utsatt timen så lenge, da. De ventelistene for å få time offentlig er jo helt håpløst lange.

 

Tussemor: Huff, ikke helt greit med det intime livet når man er gravid asså. Går seg helt sikkert til :) Sender deg PM senere :)

 

Dette får bli alt fra meg for i dag. Vi snakkes, jenter!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...